Olisi syytä rauhoittua ja ottaa se järki sieltä kädesrä päähän. Löysin Eurooppaparlamentin sivustolta tilastot 20 suurimmasta CO2 päästöjen lähteestä. Suomessa on lärjetöntä kylvää paniikkia.
Yksikön nimi on hiilidoksidiekvivalenttikilotonni. 20 suurimman päästöt yhteensä on 41 963 410 noita kilotonneja. Suomen lukema on 55 507 kilotonnia. Alhasin tuossa maailmantilastossa oli Ukraina 440 900 kilotonnia.
Ukrainan ja Suomen välissä on ainakin 30 maata. Voidaan olettaa, että koko maailma CO2 päästöt on ainakin 49 000 000 kilotonnia. Suomen päästöt on 0,113 % maailman päästöistä. Minä olen tämän suuruusluokan tajunnut jo vuosia sitten.
Tilasto löytyy, kun kirjoittaa nettiin maailman hiilidioksidipäästöt. Se tilasto joka tänne on joskus linkitettii oli aika vanha.
Kiinan päästöt on 12 454 711 kt, USA:n 6 343 841 kt, EU yhteensä 4 702 090 kt, Intia 3 002 895 kt, Brasilia 2 989 418 kt, Venäjä 2 803 398 kt, Japani 1 478 859 kt, Kanada 1027 064 kt. Loput on alle miljoonan. Suomen osuus EU:n päästöistä on 1,18 %.
Maailman päästöt lisääntyy 2 % eli 980 000 kt vuodessa, ja Suomen koko päästöt on 55 507 kt. Maailmalla siis päästöt vuodessa lisääntyy 17.66 kertaa niin paljon kuin on Suomen koko päästöt.
Jos Suomi lopettaisi päästöt kokonaan, niin maailma täyttäisi sen aukon non 3 viikossa. Suomen kivihiilen käyttö on 0,025 % koko maailma CO2 päästöistä. Onko mitään järkeä lopettaa se, ja siirtyä varsin epävarmaan hakkeeseen.
Mitä ihmeen järkeä on Suomen kansaa ahdistaa jatkuvasti ilmastonmuutosuutisilla. Vihreään aatteeseen hurahtaneet vaan vääristelee kaikkea aivan kammottavalla tavalla. Noista tiedoista voi tehdä vertaisarvioinnin kuka tahansa.
Arvatkaas, mitä mieltä olen Helsinkiläisistä toimittajista, luonnonsuojelijoista ja hallitusvallasta. Onko kaikki ottaneet sen järjen päästä käteen. On vanha sanonta että ota järki käteen. Onko siellä otettu se kirjaimellisesti.
Kyllä siellä Helsingissäkin olisi aivan varmasti ollut jollakin toimittajalla aikaa kaivaa nämä tilastot esille ja takoa järkeä päähän muille. Eivät vaan viitsi tehdä työtään kunnolla. Koko EU:n päästöt on alle 10 % maailman päästöistä, ja kauhein paniikki on täällä.
Ilmastoahdistuneilla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Joko uskoo hömppäuutisiin ja on ahdistunut loppuikänsä, tai uskoo siihen totuuteen, jonka minä kerron. Ei ole olemassa ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta. On vain luonnollista vaihtelua.
Jokainen joutuu itse päättämään, kumpaan vaihtoehtoon uskoo. Se on elintärkeä päätös sen takia, että CO2 pitoisuus tulee väistämättä nousemaan vähintään 2 ppm vuodessa. Kukaan Suomalainen ei mahda sille yhtään mitään. Uskokaa jo. CO2 on luonnolle lannoita. Sitä käytetään kasvihuoneissa lannoitteena.
Miettikää vähän mitä Suomi muka mahtaa.
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Ei ole olemassa ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta. " Haluaisin uskoa tuon mutta siltä se nyt vain näyttää valitettavasti. "CO2 on luonnolle lannoita." Kaikki aineet ovat myrkkyjä kun niitä on liikaa. "Mitä ihmeen järkeä on Suomen kansaa ahdistaa jatkuvasti ilmastonmuutosuutisilla." Jokainen järkevä ihminen osaa erottaa tutkimustulokset ja lehtiotsikot. Loput saavat ahdistua ihan vapaasti, se on oma valinta.
- Anonyymi
Usko pois vaan. Pitäisi noiden antamienin lukujen todistaa, että ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin uskoa, että uhkaa ai ole. Minä tajusin sen jo vuosia sitten, ja aloin tutkia asiaa. Minulla oli siihen ammattieni takia paremmat edellytykset kuin useimmilla muilla.
Ilmastonmuutos on totta, mutta ihmisen osuus siihen ei ole totta. Lämpeneminen kyllä pysähtyy aikanaan. Siitä määrää auringon toiminta. Kyllä se CO2 on haitallinen, mutta siitä tasosta ollaan niin kaukana että fossiiliset loppuu ennen sitä.
Kasvihuoneissa käytetään pitoisuutta 1200 ppm. Työturvallisuusraja on 5000 ppm. Ongelmia tulee, jos taso menee yli 10 000 ppm. Kasvien kasvu häiriintyy hormonaalisista syistä. Tieto on Helsingin yliopiston professorilta. Pidän sitä luotettavana.
Mitä hyötyä on pystyä erottamaan lehtiotsikot ja tutkimustulokset toisistaan. kun tutkimustuloksina esitetään tutkijoiden henkiläkohtaisia mielipiteitä, jotka ei perustu yhtään mihinkään tutkimustuloksiin.
Eihän tulevaisuutta voi tutkia. Siitä huolimatta tutkijat esittää mielipiteitä siitä, mitä tulee tapahtumaan. Kun minä väitän, että CO2 pitosuus tulee väistämättä nousemaan vähintään 2 ppm vuodessa, se perustuu hyvin monen alan tuntemukseeni.
Niin tulee joka tapauksessa käymän vähintään tämän vuosisadan ajan.. Sitä pidemmälle ei voi ennustaa, koska se riippuu tulevaisuuden keksinnöistä, ja hyvin monista muista asioista.
Siitä huolimatta, että kantani hiilidioksidin suhteen on tuo, en ole tippaakaan huolissaan ilmastosta. Minähän tiedän miten asiat tulee menemään. Minä olen huolissaan ihmisistä, joita törkeästi manipuloidaan vauvasta vaariin.
Ympäristötietoinen olen ollut jo 1980 luvun alusta lähtien. Suunnittelin jo silloin sellaisia asioita, jotka alkoi yleistyä vasta 2000 luvulla. 1990 luvulla tein kokeita rakentamallani aurinkokeräimellä, joka toimi eri periaatteella kuin aiemmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko pois vaan. Pitäisi noiden antamienin lukujen todistaa, että ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin uskoa, että uhkaa ai ole. Minä tajusin sen jo vuosia sitten, ja aloin tutkia asiaa. Minulla oli siihen ammattieni takia paremmat edellytykset kuin useimmilla muilla.
Ilmastonmuutos on totta, mutta ihmisen osuus siihen ei ole totta. Lämpeneminen kyllä pysähtyy aikanaan. Siitä määrää auringon toiminta. Kyllä se CO2 on haitallinen, mutta siitä tasosta ollaan niin kaukana että fossiiliset loppuu ennen sitä.
Kasvihuoneissa käytetään pitoisuutta 1200 ppm. Työturvallisuusraja on 5000 ppm. Ongelmia tulee, jos taso menee yli 10 000 ppm. Kasvien kasvu häiriintyy hormonaalisista syistä. Tieto on Helsingin yliopiston professorilta. Pidän sitä luotettavana.
Mitä hyötyä on pystyä erottamaan lehtiotsikot ja tutkimustulokset toisistaan. kun tutkimustuloksina esitetään tutkijoiden henkiläkohtaisia mielipiteitä, jotka ei perustu yhtään mihinkään tutkimustuloksiin.
Eihän tulevaisuutta voi tutkia. Siitä huolimatta tutkijat esittää mielipiteitä siitä, mitä tulee tapahtumaan. Kun minä väitän, että CO2 pitosuus tulee väistämättä nousemaan vähintään 2 ppm vuodessa, se perustuu hyvin monen alan tuntemukseeni.
Niin tulee joka tapauksessa käymän vähintään tämän vuosisadan ajan.. Sitä pidemmälle ei voi ennustaa, koska se riippuu tulevaisuuden keksinnöistä, ja hyvin monista muista asioista.
Siitä huolimatta, että kantani hiilidioksidin suhteen on tuo, en ole tippaakaan huolissaan ilmastosta. Minähän tiedän miten asiat tulee menemään. Minä olen huolissaan ihmisistä, joita törkeästi manipuloidaan vauvasta vaariin.
Ympäristötietoinen olen ollut jo 1980 luvun alusta lähtien. Suunnittelin jo silloin sellaisia asioita, jotka alkoi yleistyä vasta 2000 luvulla. 1990 luvulla tein kokeita rakentamallani aurinkokeräimellä, joka toimi eri periaatteella kuin aiemmat.Näin se on.
Hyvä kirjoitus aiheesta. Kannattaa lukea.
"Hiilidioksidi ei vaikuta maapallon lämpenemiseen
Ilmasto on muuttunut maapallon olemassaolon ajan ja myös tulevaisuudessa. Siihen vaikuttavat lukuisa joukko satunnaisesti vaihtelevia suureita keskinäisine satunnaisine kytkentöineen.
Tutkimustulostemme mukaan ilmakehän hiilidioksidipitoisuuden vaikutus maanpinnan ja alailmakehän lämpötilaan on merkityksetön siinäkin tapauksessa, että ilmakehän hiilidioksidipitoisuus suurenisi nykyiseen verrattuna kaksinkertaiseksi. Muutos olisi suuruusluokaltaan vain pari Celsiusasteen sadasosaa."
http://www.maaseutumedia.fi/professorit-ipccn-ilmastohysteria-on-uskonto-ilman-loogisuutta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristötietoinen olen ollut jo 1980 luvun alusta lähtien. Suunnittelin jo silloin sellaisia asioita, jotka alkoi yleistyä vasta 2000 luvulla. 1990 luvulla tein kokeita rakentamallani aurinkokeräimellä, joka toimi eri periaatteella kuin aiemmat.Niinpä niin.
Mutta sinun mielipiteesi ei poista sitä tosiasiaa että vain kasvihuonekaasut absorboivat IR säteilyä.
Asialla on merkittävä osa maapallon lämpötilaan, koska kaikki lämpö siirtyy avaruuteen heijastumalla ja IR säteilyllä.
Ps
Kasvihuonekaasuiksi sanotaan kaasuja, jotka absorboivat IR säteilyä, näihin ei siis typpi ja happi kuulu, ja tämä on totuus aivan mielipiteestäsi tai uskostasi riippumatta,ja on todettavissa vaikka säteilyä mittaavalla lämpömittarilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristötietoinen olen ollut jo 1980 luvun alusta lähtien. Suunnittelin jo silloin sellaisia asioita, jotka alkoi yleistyä vasta 2000 luvulla. 1990 luvulla tein kokeita rakentamallani aurinkokeräimellä, joka toimi eri periaatteella kuin aiemmat."Eihän tulevaisuutta voi tutkia." Mutta sinä voit, heti seuraavassa lauseessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin.
Mutta sinun mielipiteesi ei poista sitä tosiasiaa että vain kasvihuonekaasut absorboivat IR säteilyä.
Asialla on merkittävä osa maapallon lämpötilaan, koska kaikki lämpö siirtyy avaruuteen heijastumalla ja IR säteilyllä.
Ps
Kasvihuonekaasuiksi sanotaan kaasuja, jotka absorboivat IR säteilyä, näihin ei siis typpi ja happi kuulu, ja tämä on totuus aivan mielipiteestäsi tai uskostasi riippumatta,ja on todettavissa vaikka säteilyä mittaavalla lämpömittarilla.Ei tosiasiat siitä mihinkään muutu, vaikka sinä olet hirttänyt itsesi noihin vanhoihin teorioihin, joita minä osasin epäillä jo koulupoikana 1960 luvulla. Sitten annoin asian olla, mutta jatkuvasti kertyi opetusta ja kokemusta, joka todisti, että olin ollut oikeassa.
Mikähän pakkomielle se on, että täytyy pitää vanhaa tietoa ainoana oikeana. Minä en ole koskaan ajatellut niinpäin. Minä olen aina ajatellut, että uudempi tieto, joka edelleen on voimassa jossakin kokeellisesti tutkivassa tieteessä,on luotettvinta. Teorioihin minä panen aina kysymysmerkkejä perään.
Olen siis jo 50 vuotta tiennyt, mitä kaasuja NIMITETÄÄN kasvihuonekaasuiksi ja millä perusteella. Ei sitä siis tarvitse minulle toistuvasti jankuttaa. Olen tiennyt sen niin kauan, että valtaosaa keskustelijoista ei silloin olllut edes olemassa.
Toiselle nimimerkille. En väittänyt tutkineeni tulevaisuutta. Olen tutkinut menneisyyttä, ja päätellyt siitä niinkuin monet monet muutkin, että koska menneisyyden on määrännyt auringon toiminta, niin se määrää myös tulevaisuuden.
Ei sitä määrää CO2 eikä metaani eikä dityppioksiduuli eikä otsoni eikä vesihöyry. Kaikkien niiden vaikutus ilmaskehässä on aivan olematon..
Ei ilmastouskovaiset pysty määräämään happea ja typpeä, vaikka kuinka kuvittelee. Kyllä ne tekee ilmakehässä aivan kaikkea sitä, mitä niiden on määrä tehdä.
Kun te ilmastouskovaiset uskotte niin mahtavia olevanne, että voitte muka määrätä, mitä ilmakehässä tapahtuu, niin miksette menneet pysäyttämään sitä hurrikaania.
Ei ilmakehää ja ilmastoa voi määrätä. Voi ainoastaan määrittää, mitä siellä tapahtuu ja miksi.- 1800 luvulla sitä yritettiin määrittää, Mutta määritettiin väärin, kun ei ollut vielä menetelmää, jolla olisi voinut tutkia kaasujen ominaisuudet.
Sellainen oli vasta 1930 luvulla. Silloin saatu tieto on edelleen voimassa, ja tulee olemaan voimassa ihmiskunnan loppuun asti niinkuin geometrian totuudet, jotka keksittiin jo antiikin Kreikassa.
Tiedättekö millä konstilla pystyy selvittämään epämääräisen kappaleen tilavuuden. Sekin keksittiin jo antiikin Kreikassa. Ei kaikki vanha tieto ole pötyä, mutta osa on pötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin.
Ps
Kasvihuonekaasuiksi sanotaan kaasuja, jotka absorboivat IR säteilyä, näihin ei siis typpi ja happi kuulu, ja tämä on totuus aivan mielipiteestäsi tai uskostasi riippumatta,ja on todettavissa vaikka säteilyä mittaavalla lämpömittarilla.Absorboiko kasvihuoneen lasit IR-säteilyä? Eikö ne olisi silloin aika kuumia?
Mutta eihän ne ole. Ne on yhtä lämpimiä tai viileitä kuin asuinhuoneen lasit.
Kuinkas käy kasvihuoneen ilmaston jos seinät poistetaan?
Kasvihuoneilmiö lakkaa olemasta koska ilmamassa ei ole enää suljettu.
Onko ilmakehässä seiniä? Ei ole. Ilma sekoittuu jatkuvasti, jolloin mitään kasvihuoneilmiötä ei voi syntyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Absorboiko kasvihuoneen lasit IR-säteilyä? Eikö ne olisi silloin aika kuumia?
Mutta eihän ne ole. Ne on yhtä lämpimiä tai viileitä kuin asuinhuoneen lasit.
Kuinkas käy kasvihuoneen ilmaston jos seinät poistetaan?
Kasvihuoneilmiö lakkaa olemasta koska ilmamassa ei ole enää suljettu.
Onko ilmakehässä seiniä? Ei ole. Ilma sekoittuu jatkuvasti, jolloin mitään kasvihuoneilmiötä ei voi syntyä.Jos kasvihuoneilmiöllä tarkoitetaan kasvihuonekaasujen absorptiota, niin ei se kaipaa seiniä, vai mitä tarkoitat "kasvihuoneilmiöllä", tapahtuuko kasvihuoneissa jotain ilmiöitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kasvihuoneilmiöllä tarkoitetaan kasvihuonekaasujen absorptiota, niin ei se kaipaa seiniä, vai mitä tarkoitat "kasvihuoneilmiöllä", tapahtuuko kasvihuoneissa jotain ilmiöitä ?
Kasvihuoneilmiö on pelkkä teoreettinen väittämä, joka keksittiin 1800 luvulla kuvaamaan sitä, miksi yöllä kun aurinko ei paista, lämpö ei karkaa avaruuteen. Keksittiin, että tietyt kaasut estää lämmön karkaamista avaruuteen, mutta happi ja typpi ei muka estä.
Kun saatiin selville, mitä kaikkia kaasuja ilmakehässä on, KEKSSITTIIN, mikä on niiden osuus lämmön karkaamisen estämisessä. Koko juttu on pelkkää teoreettista höttöä, joka on todistettu vääräksi jo noin 90 vuotta sitten.
Teorioihin uskovat on vaan pirun sitkeitä. Kun totuus löydetään, ei sitä saa teoriauskovaisten päähän hakattua halollakaan. Maallikot on sitten niiden teoriauskovaisten armoilla vauvasta vaariin.
Vaikka porukkaa ajettaisiin teoriauskovaisten toimesta kohti rotkoa, niin sinne mennään. Yleensä niitä, jotka oikeasti tietää totuuden, on niin vähän, ettei he pärjää taistelussa teoriauskovaisia vastaan ennekuin massat heräävät epäilemään.
Sen takia minä olen pyrkinyt valistamaan massoja. Se tehdään esimerkeillä, joiden sanoma on helppo massojen ymmärtää, ja joiden paikkansapitävyyden voi kuka tahansa helposti testata.
Sen takia pantiin muovipullo pakkaseen, ja kerrottiin mitä tapahtuu ja miksi. Sitä ilmiötä ei pysty ns. kasvihuonekaasut aiheuuttamaan muuten kuin jos pullossa on vain ja ainoastaan ns. kasvihuonekaasuja.
Jos pullo täytetään pelkällä hiilidiosksidilla, tapahtuu aivan sama ilmiö, kuin ilmaa käytettäessä. Ilmassa on kuitenkin hiilidioksidia vain 0,04 %. Ei sen supistuminen pakkasessa voi saada aikaan muodonmuutosta.
Hapen ja typen kutistuminen saa aikaan muodonmuutoksen. Kaikkien kaasujen tilavuus muuttuu lämpötilan muuttuessa. Ilmiö todistaa, että kaikki kaasut absorboi lämpöä. Ilmassa on happea 21 % ja typpeä 78 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasvihuoneilmiö on pelkkä teoreettinen väittämä, joka keksittiin 1800 luvulla kuvaamaan sitä, miksi yöllä kun aurinko ei paista, lämpö ei karkaa avaruuteen. Keksittiin, että tietyt kaasut estää lämmön karkaamista avaruuteen, mutta happi ja typpi ei muka estä.
Kun saatiin selville, mitä kaikkia kaasuja ilmakehässä on, KEKSSITTIIN, mikä on niiden osuus lämmön karkaamisen estämisessä. Koko juttu on pelkkää teoreettista höttöä, joka on todistettu vääräksi jo noin 90 vuotta sitten.
Teorioihin uskovat on vaan pirun sitkeitä. Kun totuus löydetään, ei sitä saa teoriauskovaisten päähän hakattua halollakaan. Maallikot on sitten niiden teoriauskovaisten armoilla vauvasta vaariin.
Vaikka porukkaa ajettaisiin teoriauskovaisten toimesta kohti rotkoa, niin sinne mennään. Yleensä niitä, jotka oikeasti tietää totuuden, on niin vähän, ettei he pärjää taistelussa teoriauskovaisia vastaan ennekuin massat heräävät epäilemään.
Sen takia minä olen pyrkinyt valistamaan massoja. Se tehdään esimerkeillä, joiden sanoma on helppo massojen ymmärtää, ja joiden paikkansapitävyyden voi kuka tahansa helposti testata.
Sen takia pantiin muovipullo pakkaseen, ja kerrottiin mitä tapahtuu ja miksi. Sitä ilmiötä ei pysty ns. kasvihuonekaasut aiheuuttamaan muuten kuin jos pullossa on vain ja ainoastaan ns. kasvihuonekaasuja.
Jos pullo täytetään pelkällä hiilidiosksidilla, tapahtuu aivan sama ilmiö, kuin ilmaa käytettäessä. Ilmassa on kuitenkin hiilidioksidia vain 0,04 %. Ei sen supistuminen pakkasessa voi saada aikaan muodonmuutosta.
Hapen ja typen kutistuminen saa aikaan muodonmuutoksen. Kaikkien kaasujen tilavuus muuttuu lämpötilan muuttuessa. Ilmiö todistaa, että kaikki kaasut absorboi lämpöä. Ilmassa on happea 21 % ja typpeä 78 %.Olet näköjään edelleen kykenemätön ymmärtämään nykyistä oletettua ilmasto-ongelmaa ja sen teoriaa.
!800 luvulla kylläkin huomattiin että ilmakehän kaasut sitovat lämpöä ja hidastavat sen säteilyä avaruuteen, siihen osallistuvat kaikki ilmakehän kaasut, myös nykyisen olettaman mukaan, voit todeta sen itsekin vaikka siitä, että keskimääräisen säteilylämpötila on 255 K.
Ymmärtänet, toivottavasti, että maan pinnan ja alailmakehän lämpötila on keskimäärin korkeampi, mutta sen säteilemää lämpöä ei avaruuteen pääse kuin n.6 %, eli tietyt kaasut estävät tai viivästyttävät säteilyn etenemistä.
Tämä on nykyisten mittausten mukaan kiistaton tosiasia (satelliittimittaukset), ja otettu pohjaksi AGW väitteille.
Mielipide-erot keskittyvät linjalle, onko hiilidioksidi määräävässä tai edes vaikuttavassa roolissa, tai onko koko ilmiöllä mitään osaa ilmaston muutoksiin.
Toinen käsittämätön ja jatkuvasti esille tuomasi asia on tuo ilmeisesti omasta mielestäsi mullistava oivallus muovipullon liiskautumisesta jääkaapissa.
Todennäköisesti lienet pahasti pudonnut nykykehityksen kelkasta kun ryhdyt esittelemään termodynamiikan perusteisiin kuuluvaa kineettistä kaasujen käyttäytymistä.
Mieti nykyistä koulutustasoa, lähes jokaiselle on jossain koulutuksensa vaiheessa nykyään selviönä kaasujen tilanyhtälöt, etenkin näin tiedepalstalla esitelmöit asiasta jonka enin osa lukijoista hallitsee paremmin kuin sinä vajaalla ja vanhentuneella koulutuksellasi, samoin kuin lukemasi asiaan kulumattomat lämpökapasiteetit, joiden tilavuus - painosuhde ja sen vaikutus on sinulle täysin vieras jne.
Mikä lie motiivisi toistaa jatkuvasti samoja fraaseja, joilla ei ole mitään yhteyttä palstan aiheeseen, tai tuo siihen mitään lisää ? ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet näköjään edelleen kykenemätön ymmärtämään nykyistä oletettua ilmasto-ongelmaa ja sen teoriaa.
!800 luvulla kylläkin huomattiin että ilmakehän kaasut sitovat lämpöä ja hidastavat sen säteilyä avaruuteen, siihen osallistuvat kaikki ilmakehän kaasut, myös nykyisen olettaman mukaan, voit todeta sen itsekin vaikka siitä, että keskimääräisen säteilylämpötila on 255 K.
Ymmärtänet, toivottavasti, että maan pinnan ja alailmakehän lämpötila on keskimäärin korkeampi, mutta sen säteilemää lämpöä ei avaruuteen pääse kuin n.6 %, eli tietyt kaasut estävät tai viivästyttävät säteilyn etenemistä.
Tämä on nykyisten mittausten mukaan kiistaton tosiasia (satelliittimittaukset), ja otettu pohjaksi AGW väitteille.
Mielipide-erot keskittyvät linjalle, onko hiilidioksidi määräävässä tai edes vaikuttavassa roolissa, tai onko koko ilmiöllä mitään osaa ilmaston muutoksiin.
Toinen käsittämätön ja jatkuvasti esille tuomasi asia on tuo ilmeisesti omasta mielestäsi mullistava oivallus muovipullon liiskautumisesta jääkaapissa.
Todennäköisesti lienet pahasti pudonnut nykykehityksen kelkasta kun ryhdyt esittelemään termodynamiikan perusteisiin kuuluvaa kineettistä kaasujen käyttäytymistä.
Mieti nykyistä koulutustasoa, lähes jokaiselle on jossain koulutuksensa vaiheessa nykyään selviönä kaasujen tilanyhtälöt, etenkin näin tiedepalstalla esitelmöit asiasta jonka enin osa lukijoista hallitsee paremmin kuin sinä vajaalla ja vanhentuneella koulutuksellasi, samoin kuin lukemasi asiaan kulumattomat lämpökapasiteetit, joiden tilavuus - painosuhde ja sen vaikutus on sinulle täysin vieras jne.
Mikä lie motiivisi toistaa jatkuvasti samoja fraaseja, joilla ei ole mitään yhteyttä palstan aiheeseen, tai tuo siihen mitään lisää ? ?Joudun toistamaan sen takia, että on sinun kaltaisia, jotka ei ymmärrä, mikä ero on tieteellesellä teorialla, teiteellisellä väitteellä ja tieteellisellä faktalla. Niinkuin olen kertonut ilmastotieteen teorian olen tuntenut jo 50 vuotta, ja ilmastotieteessä se on edelleen ennallaan sieltä saamani sähköpostin mukaan.
Jos et pysty ymmärtämään mitä se muovipullon liiskautumnien todistaa, niin ei voi mitään. Heitin kansanomaisen tavan, joka todistaa, että kaikissa kaasuissa on absorboitunutta lämpöä. Sitä muodonmuutosta ei pysty aikaansaamaann ns. kasvihuonekaasut. Siihen tarvitaan myös happi nja typpi.
Sinä kuvittelet, että jotku kaasut estää lämmön säteilyä avaruuteen. Todellisuudessa niin ei tapahdu. Ei siihen ole mitään tarvetta. Kaasut absorboi lämmön itseensä. Sen takia sitä säilyy täällä. Se 1800 luvun näkemys on väärä.
Olen useaankin kertaan täällä selittänyt, mitä sen jälkeen tapahtuu. En viitsi enään. Ratkaisevaa joka tapauksessa on se mitä tapahtuu sen jälkeen, kun kaasut on absorboineet sen energian.
Et ilmeisesti ymmärrä, mitä tarkoittaa ominaislämpökapasiteetti. Se kyllä selitetään sillä sivulla Wikipediassa. Sivun linkitti minulöle kaasuyhtiön insinööri, joten pidän tietoa luotettavana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudun toistamaan sen takia, että on sinun kaltaisia, jotka ei ymmärrä, mikä ero on tieteellesellä teorialla, teiteellisellä väitteellä ja tieteellisellä faktalla. Niinkuin olen kertonut ilmastotieteen teorian olen tuntenut jo 50 vuotta, ja ilmastotieteessä se on edelleen ennallaan sieltä saamani sähköpostin mukaan.
Jos et pysty ymmärtämään mitä se muovipullon liiskautumnien todistaa, niin ei voi mitään. Heitin kansanomaisen tavan, joka todistaa, että kaikissa kaasuissa on absorboitunutta lämpöä. Sitä muodonmuutosta ei pysty aikaansaamaann ns. kasvihuonekaasut. Siihen tarvitaan myös happi nja typpi.
Sinä kuvittelet, että jotku kaasut estää lämmön säteilyä avaruuteen. Todellisuudessa niin ei tapahdu. Ei siihen ole mitään tarvetta. Kaasut absorboi lämmön itseensä. Sen takia sitä säilyy täällä. Se 1800 luvun näkemys on väärä.
Olen useaankin kertaan täällä selittänyt, mitä sen jälkeen tapahtuu. En viitsi enään. Ratkaisevaa joka tapauksessa on se mitä tapahtuu sen jälkeen, kun kaasut on absorboineet sen energian.
Et ilmeisesti ymmärrä, mitä tarkoittaa ominaislämpökapasiteetti. Se kyllä selitetään sillä sivulla Wikipediassa. Sivun linkitti minulöle kaasuyhtiön insinööri, joten pidän tietoa luotettavanaEt siis edelleenkään ymmärrä mikä ero on lämmön absorptiolla ja SÄTEILYN absorptiolla.
Laikki muu sössötys täytynee tulkita vain huomion siirtämiseksi pois perusasiasta, jotta tietämättömyytesi ei näkyisi niin ilmeisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis edelleenkään ymmärrä mikä ero on lämmön absorptiolla ja SÄTEILYN absorptiolla.
Laikki muu sössötys täytynee tulkita vain huomion siirtämiseksi pois perusasiasta, jotta tietämättömyytesi ei näkyisi niin ilmeisenä.Antaisit jo olla.
Ei henkilö, joka esittää 5 bar alipainetta /imua todeksi aivan vakavissaan, voi ymmärtää mitään ilmastosta tai kaasuista. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin.
Ps
Kasvihuonekaasuiksi sanotaan kaasuja, jotka absorboivat IR säteilyä, näihin ei siis typpi ja happi kuulu, ja tämä on totuus aivan mielipiteestäsi tai uskostasi riippumatta,ja on todettavissa vaikka säteilyä mittaavalla lämpömittarilla.Kyllä peltikattokin absorboi lämpösäteilyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis edelleenkään ymmärrä mikä ero on lämmön absorptiolla ja SÄTEILYN absorptiolla.
Laikki muu sössötys täytynee tulkita vain huomion siirtämiseksi pois perusasiasta, jotta tietämättömyytesi ei näkyisi niin ilmeisenä.Kyllä minä ymmärrän mikä ero on säteiyn absorbtiolla ja lämmön absorbtiolla, mutta kun siitä säteilyn absortiosta on pelkkiä teoreettisia väittämiä siitä mekanismista, miten se tapahtuu.
Siitä ei ole laboratoriotason tutkimustietoa. ja minä hyväksyn vain sellaisen tieteelliseksi faktaksi. Minä pidän niitä teoreettisia väittämiä epäluotettavina, Ja olen pohtinut,mikä olisi todennäköisempi vaihtoehto.
Käytännön kokemukset vaan todistaa, että joku toinen vaihjtoehto on todennäköisempi. Se säteily on edelleen vain yksi energian siirtymistapa. ei sen kummempaa.
Lämmön absorboinnista taas on olemassa laboratoriossa mitattu tieteellinen fakta, jonka nimi on ominaislämpökapasiteetti. Jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa, ei ole minun vika. Se on tieteellinen vakio johon luottaa hyvin monet alat maailmassa.
Kyllä jokaisella ihmisellä on perustuslaillinen oikeus olla uskomatta sellaiseen mitä ei pidä totena. Sitä oikeutta minä vaan käytän. Perustuslaki takaa oikeuden myös itsenäiseen ajatteluun jokaiselle älykkyystasosta riippumatta.
Kuvitteletko sinä, että kaikki hoitajat. lääkärit ja insinöörit on idioonneja. Niistä piireistä minun tietoni pitkälti on saatu. Olen vaan miettinyt asioita pikkusen pidemmälle. Siihen minulla on se perutuslaillinen oikeus.
Siitäkin miten säteilyn absorbointi tapahtuu, minulla on oma käsitykseni, mutta sitä on täällä turha esittää. En vaan luota niihin yli sata vuotta vanhoihin teorioihin. Siihen minulla on täysi oikeus. Olen ollut niin kovin monta kertaa oikeassa ja muut väärässä.
Sinä tiedät näköjään vain nuo kaksi juttua ja luulet ymmärtäväsi ne. Aivan ilmeisesti minä tiedän paljon enemmän. En tiedä varmuudella miten nabsorbointi tapahuu, mutta tiedän miten se ainakaan ei voi tapahtua.
Siitä on kaksi näkemystä toinen ilmastotieteellä ja toinen fyysikoilla. Minä pidän molempia epätodennäköisenä. Atomitason asioita ei pysty kuitenkaaan vielä todistamaan. Kaikki mitä väitetään on teoreettista.
Kaikki aineet kuitenkin paisuu kun ne lämpeneen ja kutistuu kun ne jäähtyy. Siitä voi päätellä jotakin aineen atomeista, mutta todistamaan sitä ei pysty. Lämpölaajeneminen ja kutistuminen on minulle hyvin tuttu ilmiö. Tuli tutuksi jo 48 vuotta sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaisit jo olla.
Ei henkilö, joka esittää 5 bar alipainetta /imua todeksi aivan vakavissaan, voi ymmärtää mitään ilmastosta tai kaasuista.Et siis edes tiedä mikä alipaine on. Kuvittelet, että se on paineettomuutta, Sairaaloissa alipainetta käytetään joka päivä monilla tavoilla. Sinä itse tässä siis olet se tietämätön tollo enkä minä.
Alipaine on paineen vastakohta ei paineettomuutta. Sairaalassa olen sitä käyttänyt jo 42 vuotta sitten TAYK:sin teho-osastolla. Alipainetta käytetään myös imukuppisynnytyksessä, johon joudutaan joskus turvautumaan.
Minä en sitä 5 barin alipainetta heittänyt peliin. mutta komressorilla sellainen on mahdollista tuottaa imupuolella. Sairaaloissa ämmätkin nämä asiat ymmärttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän mikä ero on säteiyn absorbtiolla ja lämmön absorbtiolla, mutta kun siitä säteilyn absortiosta on pelkkiä teoreettisia väittämiä siitä mekanismista, miten se tapahtuu.
Siitä ei ole laboratoriotason tutkimustietoa. ja minä hyväksyn vain sellaisen tieteelliseksi faktaksi. Minä pidän niitä teoreettisia väittämiä epäluotettavina, Ja olen pohtinut,mikä olisi todennäköisempi vaihtoehto.
Käytännön kokemukset vaan todistaa, että joku toinen vaihjtoehto on todennäköisempi. Se säteily on edelleen vain yksi energian siirtymistapa. ei sen kummempaa.
Lämmön absorboinnista taas on olemassa laboratoriossa mitattu tieteellinen fakta, jonka nimi on ominaislämpökapasiteetti. Jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa, ei ole minun vika. Se on tieteellinen vakio johon luottaa hyvin monet alat maailmassa.
Kyllä jokaisella ihmisellä on perustuslaillinen oikeus olla uskomatta sellaiseen mitä ei pidä totena. Sitä oikeutta minä vaan käytän. Perustuslaki takaa oikeuden myös itsenäiseen ajatteluun jokaiselle älykkyystasosta riippumatta.
Kuvitteletko sinä, että kaikki hoitajat. lääkärit ja insinöörit on idioonneja. Niistä piireistä minun tietoni pitkälti on saatu. Olen vaan miettinyt asioita pikkusen pidemmälle. Siihen minulla on se perutuslaillinen oikeus.
Siitäkin miten säteilyn absorbointi tapahtuu, minulla on oma käsitykseni, mutta sitä on täällä turha esittää. En vaan luota niihin yli sata vuotta vanhoihin teorioihin. Siihen minulla on täysi oikeus. Olen ollut niin kovin monta kertaa oikeassa ja muut väärässä.
Sinä tiedät näköjään vain nuo kaksi juttua ja luulet ymmärtäväsi ne. Aivan ilmeisesti minä tiedän paljon enemmän. En tiedä varmuudella miten nabsorbointi tapahuu, mutta tiedän miten se ainakaan ei voi tapahtua.
Siitä on kaksi näkemystä toinen ilmastotieteellä ja toinen fyysikoilla. Minä pidän molempia epätodennäköisenä. Atomitason asioita ei pysty kuitenkaaan vielä todistamaan. Kaikki mitä väitetään on teoreettista.
Kaikki aineet kuitenkin paisuu kun ne lämpeneen ja kutistuu kun ne jäähtyy. Siitä voi päätellä jotakin aineen atomeista, mutta todistamaan sitä ei pysty. Lämpölaajeneminen ja kutistuminen on minulle hyvin tuttu ilmiö. Tuli tutuksi jo 48 vuotta sitten.Käytännön kokemuksilla on tieteessä kovin vähän merkitystä. Minullakin on sellainen käytännön kokemus että Aurinko aivan selvästi kiertää Maata. Minulla on perustuslaillinen oikeus uskoa niin. Mutta kannattaako minun hermostua jos Tähtitiede-palstalla minulle nauretaan vedet silmissä ja joku kertoo miten asiat oikeasti ovat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännön kokemuksilla on tieteessä kovin vähän merkitystä. Minullakin on sellainen käytännön kokemus että Aurinko aivan selvästi kiertää Maata. Minulla on perustuslaillinen oikeus uskoa niin. Mutta kannattaako minun hermostua jos Tähtitiede-palstalla minulle nauretaan vedet silmissä ja joku kertoo miten asiat oikeasti ovat?
Olet kyllä täysin väärässä, mutta miten sinä ymmärrät käytännön kokemuksen. Ilmeisesti ymmärrät sen jotenkin hirveän suppeasti. Tieteessä käytännön kokemus on tärkein todiste, onko teoria oikea vai väärä. Käytännön kokemuksella voidaan tarkoittaa hyvinkin monenlaisia asioita.
Voi olla pelkkää käytännön kokemusta tai kokemuksia jotka perustuu tieteeseen. Sillä kokijalla on tiedossa myös kokemuksen tieteellinen peruata. Minä olen kirjoittanut nimenomaan jälkimmäisistä kokemuksista. Minä tiedän myös niiden kokemsten teteellisen perustan.
Tieteessä on ensin teoria. Sitten pyritään keksimään joku tutkimusmenetelmä, jolla pystyy hankkimaan käytännön kokemuksen, onko teoria oikea vai väärä. Asia on siis täysin päinvastoin kuin sinä uskot.
Tieteelliset faktat perustuu nimenomaan käytännön kokemukseen. Sitä ennen on kuitenkin ollut teoria. Seuraavana tulee käytännön sovellukset, jotka perustuu tieteentekijän käytännön kokemukselle. Niitä tieteen sovelluksia meillä sitten on kodissamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis edes tiedä mikä alipaine on. Kuvittelet, että se on paineettomuutta, Sairaaloissa alipainetta käytetään joka päivä monilla tavoilla. Sinä itse tässä siis olet se tietämätön tollo enkä minä.
Alipaine on paineen vastakohta ei paineettomuutta. Sairaalassa olen sitä käyttänyt jo 42 vuotta sitten TAYK:sin teho-osastolla. Alipainetta käytetään myös imukuppisynnytyksessä, johon joudutaan joskus turvautumaan.
Minä en sitä 5 barin alipainetta heittänyt peliin. mutta komressorilla sellainen on mahdollista tuottaa imupuolella. Sairaaloissa ämmätkin nämä asiat ymmärttää." Minä en sitä 5 barin alipainetta heittänyt peliin. mutta komressorilla sellainen on mahdollista tuottaa imupuolella "
Tämä toteamus, koko kattavan urasi tuottamalla viisaudella, osoittaa tarkalleen millä tietotasolla esiinnyt täällä tiedepalstalla.
Todennäköisesti valistus ja asiatietojen oikaisu tuolta tasolta, on ylivoimainen tehtävä kenelle tahansa.
- Anonyymi
Oikeassa olet Tietenkin ja samalla myös väärässä tavallaan,
Sillä kyllä tässä KaikkiKusessaOllaan tällä pallolla, tämän globaalisen
ympäristö & ilmastokriisin kanssa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suomessa on tehty ja tehdään """""pääasiallisesti""""", ( mikäsana?????????????????) ja käytännön, sen,arvopohjan, ymmärtämisen,meidän,kansalaisten,perusoikeuksien,turvaavissa, ja, perustuslain,sallimissa,ja,valtiohallinnon,niille,sen,heille,annettujen,oikeudellisiin,ja,hallinnollisiin,ratkaisuhin,perustuvissa,lainsäädännöllisissä, toimenpiteissä,jotka omaavat,vain,sen,edellytyksen,että,SUOMALAINEN IHMINEN ON VALTIOVALLAN ERITYISESSÄ SUOJELUKSESSA !!!!!!!!!! ; ))
Hassua, että se ei sille tunnu ?Ei ole mitään ilmastokriisiä. Ilmasto ei ole muuttunut mihinkään pitkään aikaan, joten melkoisen stabiilissa tilanteessa ollaan.
Ilmastovouhotus on se kriisi, joka aiheuttaa lietsottuna paniikkia.- Anonyymi
EelisPermanen kirjoitti:
Ei ole mitään ilmastokriisiä. Ilmasto ei ole muuttunut mihinkään pitkään aikaan, joten melkoisen stabiilissa tilanteessa ollaan.
Ilmastovouhotus on se kriisi, joka aiheuttaa lietsottuna paniikkia.Mistä tiedät ettei ole muuttunut? Katsoitko ikkunasta ulos? Mistä näitä Einsteineja oikein sikiää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848