Ydinvoimaa varastoon ja

Anonyymi

6

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä niin mutta ei Suomessa. Nimittäin: "Kennorakennetta on testattu 20-55 asteen lämpötiloissa."

      Sähkökäyttöisten ajoneuvojen akkujen on toimittava -20 asteen pakkasessa ongelmitta tai muuten ajoneuvo on Etelä-Suomen olosuhteisiin kelvoton ilman tarvittaessa koko ajan päällä olevaa akunlämmitintä. Kun auto on parkissa muualla kuin tolpan ääressä niin lämmitysenergia on otettava auton akusta...

      • Anonyymi

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.

        Autoa/akustoa lämmitetään VAIN kun siihen on tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe