.. tien päälle matkaamaan.
http://etn.fi/index.php/13-news/9851-mullistava-akku-pitaa-kutinsa-1-6-miljoonaa-kilometria
(Sähköä tuulesta ja talteen.)
Ydinvoimaa varastoon ja
6
191
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä niin mutta ei Suomessa. Nimittäin: "Kennorakennetta on testattu 20-55 asteen lämpötiloissa."
Sähkökäyttöisten ajoneuvojen akkujen on toimittava -20 asteen pakkasessa ongelmitta tai muuten ajoneuvo on Etelä-Suomen olosuhteisiin kelvoton ilman tarvittaessa koko ajan päällä olevaa akunlämmitintä. Kun auto on parkissa muualla kuin tolpan ääressä niin lämmitysenergia on otettava auton akusta...- Anonyymi
Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.
Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.
Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.
Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.
Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.
... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.
Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.
Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.
www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1
Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.
Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.
Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.
Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.
www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1
Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.
Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.Autoa/akustoa lämmitetään VAIN kun siihen on tarvetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 744237
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans893953Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa572468Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?662324Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412044- 491909
- 1131872
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?551673- 561672
- 661572