Ydinvoimaa varastoon ja

Anonyymi

6

191

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä niin mutta ei Suomessa. Nimittäin: "Kennorakennetta on testattu 20-55 asteen lämpötiloissa."

      Sähkökäyttöisten ajoneuvojen akkujen on toimittava -20 asteen pakkasessa ongelmitta tai muuten ajoneuvo on Etelä-Suomen olosuhteisiin kelvoton ilman tarvittaessa koko ajan päällä olevaa akunlämmitintä. Kun auto on parkissa muualla kuin tolpan ääressä niin lämmitysenergia on otettava auton akusta...

      • Anonyymi

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.

        Autoa/akustoa lämmitetään VAIN kun siihen on tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4237
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      89
      3953
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2468
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      66
      2324
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2044
    6. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1909
    7. 113
      1872
    8. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1673
    9. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1672
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      66
      1572
    Aihe