Diesel pitää hintansa ja hybridi romahtaa

Anonyymi

Olen tässä katsellut huvikseen tämän hetken hintoja esim 530e/530d ja X5 40e/X5 3.0d.

On aika erikoista huomattu että tuo aikaisemmin parjattu diesel onkin haluttu vaihdokki ja hinnat pysyy aivan eri tavalla kuin hybridissä. Tuo 530e on romahtanut todella rumasti. 70-80tuhannen lähes uusia autoja saa nyt 50 tonnilla vähän ajettuina. Dieselistä saat maksaa reilusti enemmän eikä niitä ole paljoa tarjollakaan. Sama X5 mallissa, nuo X5 40e ovat nyt 45-60 autoja monilta osin kun dieselit ovat reilusti tämän päälle. Ja juu tiedä että hinteroa on uutenakin mutta olisi luullut että hybridit jyräävät ja dieselien hinnat romahtaa. Toisin kävi ja diesel onkin se joka hintansa pitää jopa todella hyvin.

Olen ajanut monilla näistä bemareista: 520d, 530e,530d, X5 sekä dieselinä että hybridinä ja monia muitakin on ollut omana ja välillä koeajettukkin. Täytyy sanoa että hybridi on aivan pilipali laite. Voimantunne on huono eikä 4 sylinterinen bensa vaan sovi 5 sarjaan eikä X5 vaikka olisi mitä sähköapuja, silti ne ei vaan tunnu siltä miltä 6 sylinterinen diesel. Dieselin alavääntö on jo 520d mallissa paljon mukavampi kuin vaikkapa 530e mallissa arkikäyttöä silmälläpitäen. Hybridi vaan tuntuu jotenki rahvaalta ja painavalta ja ei millään tavalla sovi muuten hyvään autoon.

12

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja tuo sama on myös bmw:llä huomattu. Sillä uusiin hybrideihin 4-koneet on heitetty romukoppaan joka tietää lisää arvonalenemaa näille nykyisille 4-sylinterisille. Uusissa ilmeisesti vuoden vaihteessa tulevissa hybridi malleissa on aina 6-sylinterinen bensa liitettynä sähköön. Uskon että tässä on ratkaisu ja saadaan taas bemari tuntumaan bemarilta. Hybridijärjestelmä vie bemarilta sielun.

    • Anonyymi

      Paras BMW, on kuitenkin aina paalattu BMW.

      Ps. En omista, enkä aja Toyotalla.

    • Anonyymi

      Hybridit ja sähköautot varsinkin jää vaihtoautohalleihin todella pitkäksi aikaa. Aika harvalla on kotonaan mahdollisuutta ladata taikka työpaikalla. Ja mitä enempi nämä yleistyy niin kyllä maksuja alkaa lataamisesta myös tulemaan.

      Lisäksi kehitys menee jo vuodessa niin huimat harppaukset juuri hybridi/sähköautoissa että vuoden vanha malli voi olla rangeltaan lähes käyttökelvot verrattuna vain vuoden uudempaan. Yksi ongelma on myös akkujen tehojen hiipuminen sekä niiden vaihtaminen. Netissä on useita vähänkin ajettuja tesloja joissa korostetaan ilmoituksessa ”akusto vaihdettu” jne eli ne ei kestä ja tuo teslan akusto voi maksaa melkoisesti. Akkujen teho myös hiipuu ho muutamassa vuodessa ja nuo monet tämän hetken 20-30km rangen omaavat hybridit ovat muutamassa vuodessa ongelmajätettä.

    • Anonyymi

      Totuus on se että 5 vuotta vanha bensa/diesel on kuranttia kauppatavaraa. 5 vuotta vanha sähköauto/plugin hybridi ei ole. Tämä johtuu siitä että bensa/dieselit ei kehity enää juurikaan tai läheskään samaa tahtia kuin sähköautot/plugarit.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Uusia tulee kovaa vauhtia ja jo parin vuoden takaiset alkaa olemaan vanhaa tekniikkaa. Hinta laskee kovaa vauhtia ladattavissa hybrideissä sekä sähköautoissa juuri tämän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Uusia tulee kovaa vauhtia ja jo parin vuoden takaiset alkaa olemaan vanhaa tekniikkaa. Hinta laskee kovaa vauhtia ladattavissa hybrideissä sekä sähköautoissa juuri tämän takia.

        Vanhenee siinä sitten jossain välissä myös polttikset käsiin. Nyt esimerkiksi jos ID 3 maksaa saman kuin vähän varustellumpi Golf, niin alkaa Golfien kysyntä laskemaan, kun ostajat siirtyvät sähköön.


    • Anonyymi

      Plugarien ja sähkisten hinnat tippuu Saksan tahtiin, sillä niissä ei ole juurikaan tuontiveroa.

      Aloittaja ei paljon esittänyt kättä pidempää laskelmilleen. 530e on upouutena alkaen noin 54000e, joten eipä ihme, jos käytetyistä ei paljon yli tuota saa.
      Toiset kehuvat sähkömoottorin välitöntä reagointia ja vääntöä. Itse en siitä tiedä, mutta jos auto maksaa vähemmän ja sillä ajaminen on halvempaa, niin jostain voi tinkiä.

      • Anonyymi

        Nuo netis 50 530e joilla on osalla ajettu alee 10 tonnia on maksaneet juuri uutena 70-80tuhatta suomessa. 54 tonnilla tuota autoa ei ole kukaan ostanut käytännössä eikä alle 60 oikeastaan myöskään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Diesel on ominaisuuksiltaan täysin ylivoimainen käyttövoima. Edullinen ja helppo. Vääntö arkiajossa lyö nuo sähkövehkeet mennen tullen. On kokeiltu teslaa ja ties mitä hybridejä...painoa niissä on paljon ja se syö sen herkkyyden ja kaiken. Dieselissä on tulevaisuus. En tosin tiedä millaisia on mersun uudet diesel hybridit? Ne voi olla hyviä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe