Mormonien kirja

Täällä on vähän tietoa mormonien kirjasta

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mormonin_kirja

Moronin ilmestyminen
MAP-kirkon opin mukaan Joseph Smith alkoi saada 1820-luvulla ilmestyksiä, jotka johtivat hänet perustamaan kirkon 1830. Ensimmäinen näky tapahtui vuoden 1820 tienoilla, jossa Smith kertoo isän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen ilmestyneen hänelle metsässä lähellä heidän maatilaansa. Smith kertoo seuraavien ilmestysten tapahtuneen Manchesterissa, New Yorkin osavaltiossa vuonna 1823, syyskuun 21. päivänä hänen ollessa 17-vuotias. Vuoden 1838 kirjoittamassa historiassaan hän antaa kuvauksen tapahtumasta. Ollessaan antautuneena rukoukseen perheen ahtaassa hirsimökissä, muiden perheenjäsenten jo mentyä nukkumaan, huoneeseen ilmestyi ”persoona, joka seisoi ilmassa, sillä hänen jalkansa eivät koskettaneet lattiaa. Hänellä oli yllään häikäisevän valkoinen väljä viitta ... Hän kutsui minua nimeltä ja sanoi minulle olevansa Jumalan edestä minulle lähetetty sanansaattaja ja että hänen nimensä on Moroni, että Jumalalla oli minulle työ tehtäväksi.”

”Hän sanoi, että oli olemassa talteen pantu kirja, kultalevyihin kirjoitettu, joka kertoi tämän mantereen muinaisista asukkaista ja mistä he olivat lähtöisin. Hän sanoi myös, että siihen sisältyi ikuisen evankeliumin täyteys sellaisena kuin Vapahtaja antoi sen muinaisille asukkaille; edelleen, että oli olemassa kaksi hopeakehyksiin kiinnitettyä kiveä - ja nämä rintakilpeen kiinnitetyt kivet muodostivat niin kutsutut urimin ja tummimin - levyjen mukana talletettuina; ja muinaisina eli entisinä aikoina näiden kivien hallussapitäjät ja käyttäjät olivat ’näkijöitä’; ja että Jumala oli valmistanut ne kirjan kääntämisen tarkoitusta varten.”[2]

Taiteilija C. C. A. Christensenin tulkinta Joseph Smithistä vastaanottamassa kultalevyjä enkeli Moronilta Kumoran kukkulalla.
Smith kertoo lähteneensä seuraavana päivänä enkelin ohjeiden mukaan läheiselle Kumoran kukkulalle (nimi kukkulalle annettiin vasta levyjen saannin jälkeen eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä kirjassa olevan samannimisen kukkulan kanssa), josta hän sanoi löytäneensä levyt, kivilokerosta. Yöllä ilmestynyt enkeli kielsi häntä ottamasta levyjä haltuunsa, koska ei ollut vielä valmis toteuttamaan Jumalalta saamaansa tehtävää. Seurasi 4 vuoden koeaika, jonka aikana Smith kävi vuosittain kukkulalla saamassa lisää ohjeita enkeliltä. Vihdoin 1827 Smith sai levyt haltuunsa ja hänellä oli ne oletetusti hallussaan noin kaksikymmentä yksi kuukautta (syyskuu 1827 - kesäkuu 1829), jonka jälkeen hän kertoi palauttaneensa ne takaisin enkelille.

Smith kertoo, että levyjä yritettiin anastaa häneltä. ”Tuskin tuli tunnetuksi, että ne olivat hallussani, kun ne yritettiin saada minulta mitä sitkeimmin ponnistuksin” hän kertoi. Anastajat olivat useasti Smithin aikaisempia kumppaneita, jotka olivat mukana hänen etsiessään piilotettuja aarteita näkijäkiven Urim ja Tumim avulla. Välikohtausten vuoksi, ihmisten yrittäessä löytää ”kultalevyt”, Joseph katsoi parhaaksi muuttaa pois seudulta. Smith ja hänen vaimonsa Emma Hale muuttivat Harmonyyn, Pennsylvaniaan Emman veljen, Jesse Halen, omistamaan taloon runsaan sadan metrin päähän Emman isän, Isaac Halen, kotitalosta joulukuussa 1827.[3][4]

Käännöstyö
Saatuaan kultalevyt ja urimin ja tummimin, mikä oli yksi Smithin väitetyistä apuvälineistä, joilla hän suoritti käännöstyön, Smithin ongelmana oli saada levyt käännetyksi. Emma toimi ajoittain kirjurina, mutta saadakseen perheen välttämättömän toimeentulon käännöstyö eteni satunnaisesti ja hitaasti. Vasta Martin Harrisin, paikallisen maanviljelijän, saavuttua kirjuriksi vuoden 1828 huhtikuussa, Smith sai tilaisuuden kääntää kahden kuukauden ajan yhtäjaksoisesti.

Käännöstyön alkuvaiheissa Martin Harrisin ja Joseph Smithin välillä oli verho, mutta myöhemmin verho poistettiin. Kääntämisprosessi oli tämän jälkeen avoin, niin että sivusta seuranneet pystyivät seuraamaan sekä Josephia, että kirjuria. Kääntämistä sivusta seuranneiden lausuntojen perusteella voidaan erotella seuraavia asioita:

Smith asetti kääntäjät (joko uurimin ja tummimin tai näkijäkiven) hattuun ja asetti kasvonsa hattuun.
Smith saneli pitkiä ajanjaksoja ilman viittauksia kirjoihin, papereihin, käsikirjoituksiin, tai edes levyihin itseensä.
Smith tavasi heille tuntemattomia Mormonin kirjan sanoja (esim. Senok ja Amalikkia).
Jokaisen sanellun jakson jälkeen kirjuri luki takaisin Josephille, mitä oli kirjoitettu niin, että Joseph voisi tarkistaa niiden oikeinkirjoituksen käsikirjoituksesta.
Joseph aloitti sanelujakson ilman, että kirjurin täytyi kertoa, mihin edellinen jakso oli päättynyt.[5]
Joseph ei, työn alkuvaiheita lukuun ottamatta, katsonut kultalevyissä olevia merkkejä kääntäessään vaan kultalevyt olivat pöydällä peitettynä, niin ettei kukaan nähnyt niitä (niiden näyttäminen oli kiellettyä).[6]

Martinin ja Josephin kahden kuukauden työ meni hukkaan kesällä 1828 Martinin vietyä epäilevälle vaimolleen ensimmäiset 116 sivua käännöstyön tekstiä. Teksti katosi ja Jo

63

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli väittää, että Raamattu on puutteellinen ja vajavainen eikä ole enään tosi. Tietääkö Olli, että Raamattu on syntynyt Pyhässä Hengessä ja Pyhä Henki on säilyttänyt meille tämän Raamatun salaisuuden. Jos Olli väittää toista on silloin Pyhän Hengen pilkka lähellä. Ja seuraamukset tiedämme. Raamattu ei ole esim. kaste asiassa puutteellinen. Ikää 8 vuotta ei ole laitettu, kun sitä ei ole. Iäksi olisi voinut laittaa 0 vuotta, mutta se on tarpeeton, sillä ei kukaan syntymättömiä kasta. Kun ikää ei ole asetettu on lapsikaste oikea. Myöskään upotuskastetta ei ole Raamatussa on vain valelukaste. 1KOR.10: 2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä .

Eli valelulla. Egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat. Oliko siinä talossa missä Paavali kastettiin Damaskossa iso allas? Ei vaan valelukasteella. Damaskossa oli vesi muutenkin vähissä. Koko Israelissa oli vesivarat niukat ei edes juomavettä aina saanut. Upotuskaste olisi ollut mahdollinen ainoastaan meressä, Gennesadetinjärvessä ja Jordanvirran yläjuoksulla ei alajuoksulla missä Johannes kastoi eikä Kuolleessameressä varmasti kastettu. Jerusalemissa ei oltaisi voitu kastaa 3000 upottamalla ensimmäisenä helluntaina. Eikä Filipin vankinvartian kodissa olisi voitu kastaa koko perhettä yöllä upottamalla. Ihmisillä ei ollut varaa kuin yhteen vaate kertaan. Millä he tekivät töitä pitivät vapaa aikana ja nukkuessaankin päällä. Missä ei kerrota märistä vaatteista. Ei silloin ollut mormonien kastepukuja. Eikä uimapukua ja alasti kastaminen ei olisi tullut kyseeseen. Raamattu ei ole puutteellinen kasteen osalta. Lapsi tulee kastaa, koska pelastusta ei ole yhdessäkään muuten kuin Jeesuksessa JOH. 3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan

APT. 2: 38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

APT.16: 33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

Ei lapsi ole synnitön, sillä vain Jeesus oli maanpäällä synnitön ja perisynti on meissä kaikissa. Ihmisellä on taipumus pahaa tekemään. PS. 51 : 7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt 1MOOS. 8: 21. Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt

ROOM. 3: 10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

ROOM 5 : 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

JOH. 3: 6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Eli lopputulos on että lapset on kastettava eikä sille ole asetettu mitään ikärajaa.

• Ihan hienoja ajatuksia. Oikea oppi on Raamatussa ja Pyhä Henki ilmoittaa sen.

Juttu on niin että olemme ihan samaa mieltä. Me olemme samalla puolella ja sinä olet selvästi hyvä uskovainen ja ymmärrät asiat korkeatasoisesti. Opin yhteyttä ei kristityillä ole. On vain Pyhän Hengen yhteys.

Raamattu vaan voidaan tulkita monella tavalla ja Mormonin kirja on sitä varten meille Jumalalta annettu, että väärät tulkinnat korjataan siinä. Älkää Jumalalta tullutta hylätkö, profeetta siinä alkulehdellä kehoittaa.

• Ei mormonien kirja kerro totuutta. Ei ainakaan kaste kysymyksessä. Miksi ei Raamatusta voi asiota tulkita. Kun Raamattua tutkii ymmärrys kokoajan kasvaa. Ja Pyhä Henki antaa meille ymmärrystä.

• totuusvoittaaaina kirjoitti:

Ei mormonien kirja kerro totuutta. Ei ainakaan kaste kysymyksessä. Miksi ei Raamatusta voi asiota tulkita. Kun Raamattua tutkii ymmärrys kokoajan kasvaa. Ja Pyhä Henki antaa meille ymmärrystä.

Pyhä Henki todistaa Mormonin kirjasta.

• Olli.S kirjoitti:

Millä tavalla? Samallako, jolla se todistaa sinulle moniavioisuusilmoituksen puolesta? Että saat hyviä tuntemuksia?

Voin paljastaa sinulle, että se, joka sinulle sellaisia tuntemuksia antaa, ei ole Pyhä Henki.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Pyhä Henki todistaa, että mormonismi on petosta ja Mormonin kirja on huijaus.

• Olli kirjoittaa vain, että mormonien kirjassa, mormonien kirjassa mormonien kirjassa. Kun minä näin vaivaa pitkään kirjoitukseen, minä odotin, että Olli edes jotenkin kommentoisi kirjoitustani. Mutta ei, vaan sanoi että Raamatun voi tulkita monin tavoin, että mormonien kirjassa on selitys. Mormonien kirjakin on vain yksi tulkinta ja on ihmisten kirjoittama. Että odottaisin keskustelua tulkinnoista.

• Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Olli kirjoittaa vain, että mormonien kirjassa, mormonien kirjassa mormonien kirjassa. Kun minä näin vaivaa pitkään kirjoitukseen, minä odotin, että Olli edes jotenkin kommentoisi kirjoitustani. Mutta ei, vaan sanoi että Raamatun voi tulkita monin tavoin, että mormonien kirjassa on selitys. Mormonien kirjakin on vain yksi tulkinta ja on ihmisten kirjoittama. Että odottaisin keskustelua tulkinnoista.

Olet oikeassa, mormoonien oma kirja on mormonien oma selityskirja, samoin kuin muslimien Koraani.
        Jumala ei tunne mormooneja eikä muslimeja!

• Anonyymi

Ollilla melkoista Raamatun sanan herjaamista??????

Raamatun sana on varmasti riittävä koko ihmisen eliniäksi, muuta ei tarvita!

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Mormonikirja on ihmistekoinen!

Joseph Smith on samanlainen huijari kuin Muhammed 600-luvulla!

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Pyhä hengen todistaminen tuli todistettua Raamatun alkulehdilä ilmestyskirjaan

Onko Jumalalle tullut tarve lisätä jotain Raamatun sanaan, esim. mormoonin kirjalla, EI OLE, SE ON SUURTA PETOSTA!

• Olli.S kirjoitti:

Olli: "Pyhä Henki todistaa Mormonin kirjasta."

Pyhä Henki kyllä todistaa Raamatussa

Olli: "Pyhä Henki todistaa Mormonin kirjasta."

Pyhä Henki kyllä todistaa Raamatussa

Molemmista.

• Anonyymi kirjoitti:

Pyhä hengen todistaminen tuli todistettua Raamatun alkulehdilä ilmestyskirjaan

Onko Jumalalle tullut tarve lisätä jotain Raamatun sanaan, esim. mormoonin kirjalla, EI OLE, SE ON SUURTA PETOSTA!

Kysymys on jatkuvasta ilmoituksesta tai ilmoituksen loppumisesta. Kumpi on oikea oppi? Jos Jumala on elävä, hän puhuu ja johtaa, jos ei ole elävä, kaikkivaltias jne, sitten ei puhu.

Oletko huomannut, että sanot Jumalalle: Suu kiinni Jumala!

Olli kirjoittaa vain, että mormonien kirjassa, mormonien kirjassa mormonien kirjassa. Kun minä näin vaivaa pitkään kirjoitukseen, minä odotin, että Olli edes jotenkin kommentoisi kirjoitustani. Mutta ei, vaan sanoi että Raamatun voi tulkita monin tavoin, että mormonien kirjassa on selitys. Mormonien kirjakin on vain yksi tulkinta ja on ihmisten kirjoittama. Että odottaisin keskustelua tulkinnoista.

No, esimerkiksi Ilmestyskirjan lopun varoitus. Se tulkitaan niin ettei Raamatun veroista ilmoitusta tule. Mutta nyt on tullut. Opin ja Liittojen kirja myös. Eikä jatkuvan ilmoituksen kieltäminen, ihan loogisista syistä jo, voi olla oikea. Sehän kieltää Jumalan, Henki ja jatkuva ilmoitus tekee Jumalan eläväksi.

• Olli.S kirjoitti:

Kysymys on jatkuvasta ilmoituksesta tai ilmoituksen loppumisesta. Kumpi on oikea oppi? Jos Jumala on elävä, hän puhuu ja johtaa, jos ei ole elävä, kaikkivaltias jne, sitten ei puhu.

Jos Jumala käskee pakkomoninaiskennella pikkutyttöjä ja sortaa tummaihoisia, silloin pitääkin sanoa, että suu kiinni. Mutta todellisuudessa tietenkään sanoja ei ole Jumala vaan Joseph Smith. Smithin voi käskeä tukkimaan suunsa.

• Olli.S kirjoitti:

No, esimerkiksi Ilmestyskirjan lopun varoitus. Se tulkitaan niin ettei Raamatun veroista ilmoitusta tule. Mutta nyt on tullut. Opin ja Liittojen kirja myös. Eikä jatkuvan ilmoituksen kieltäminen, ihan loogisista syistä jo, voi olla oikea. Sehän kieltää Jumalan, Henki ja jatkuva ilmoitus tekee Jumalan eläväksi.

MK ja muut Smithin ja kaverien sepustukset eivät ole Raamatun veroisia, vaikka en minä kaikilta osin kunnioita Raamattuakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mormonikirja on ihmistekoinen!

Joseph Smith on samanlainen huijari kuin Muhammed 600-luvulla!

> Mormonikirja on ihmistekoinen!

Samoin Koraani, Talmud ja Raamattu

• Ollin kanssa on mahdoton keskustella, koska hän välttää niitä. olen monta kertaa laittanut pitkän kirjoituksen, missä olen kertonut maantieteellisistä ja historiallisista tosiasioista ja laittanut Raamatun kohtia ja olen yrittänyt kertoa asian totuuden. Mutta Olli tuskin on edes lukenut niitä. Sanoo vain kuuluisan "taikasanan" mormonien kirja. Ota Olli huomioon ettemme omista mormonien kirjaa, joten voisit edes laittaa kuinka se on mormonien kirjassa, jotta voisimme verrata Raamattuun.

Ollin kanssa on mahdoton keskustella, koska hän välttää niitä. olen monta kertaa laittanut pitkän kirjoituksen, missä olen kertonut maantieteellisistä ja historiallisista tosiasioista ja laittanut Raamatun kohtia ja olen yrittänyt kertoa asian totuuden. Mutta Olli tuskin on edes lukenut niitä. Sanoo vain kuuluisan "taikasanan" mormonien kirja. Ota Olli huomioon ettemme omista mormonien kirjaa, joten voisit edes laittaa kuinka se on mormonien kirjassa, jotta voisimme verrata Raamattuun.

Kuka tässä hyötyy mitään pitkistä sepustuksista. Sitä varten on kirjat ja artikkelit. Kyllä minä lyhyesti yritän vastata kaikkeen.

• Olli.S kirjoitti:

Olli"Oletko huomannut, että sanot Jumalalle: Suu kiinni Jumala!"

Jos minua tarkoitat en ole huomannut. Kuka voisi tukkia Jumalalta suun? Mormonit tukkivat Jumalan Raamatun kautta tulevan julistuksen.

• Olli.S kirjoitti:

Kuka tässä hyötyy mitään pitkistä sepustuksista. Sitä varten on kirjat ja artikkelit. Kyllä minä lyhyesti yritän vastata kaikkeen.

Kuinka sinä vastaat lyhyesti? Vain sanalla mormonien kirja. Näyttää siltä, että sinulla on huono Raamatun tuntemus. Etkä tiedä mistään maantieteellisistä etkä historiallisista asioista. Luet vain mormonien kirjaa. On hyvä kun meillä on seurakunnassa korkeakoulun käyneet pastorit, jotka tietävät asiosta. Tietävät sanojen alkukielisen merkityksen ja tietävät kultturiset ja historialliset ja maantieteelliset asiat. Näinhän ei ole mormooneilla???

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Ihankohan oikeasti osaat vastata jotain tieteellistä siihen että miksi noista mormonikirjan muinaisista lehiäiskansoista yms. ratsujoukkoineen ei ole arkeologia ikinä löytänyt merkkiäkään?

Kuuntelen!

Ai niin se mormonien PYHÄ-Henki kertoi sen sinulle ja siksi se on totta mitä Moroni saneli!

• Anonyymi kirjoitti:

Ihankohan oikeasti osaat vastata jotain tieteellistä siihen että miksi noista mormonikirjan muinaisista lehiäiskansoista yms. ratsujoukkoineen ei ole arkeologia ikinä löytänyt merkkiäkään?

Kuuntelen!

Ai niin se mormonien PYHÄ-Henki kertoi sen sinulle ja siksi se on totta mitä Moroni saneli!

Ei ole löytynyt mitään mikä estäisi sen. Amerikkahan on täynnä esihistoriallisia muistomerkkejä, joiden kansojen tarkkaa kulttuuria ja historiaa ei tunneta. Mormonin kirjan kansat sopivat sinne mainiosti mukaan.

Hevosista ja muista tosiaan on tarkat selvitykset.

Kriitikot tosiaan uskovat maallisista tutkimuksista voitavan päätellä jotain fataalista. Näin ei kuitenkaan ole. Ja kirjan todistusvoima on hengellisellä puolella: oikea teologia ja kirjasta saa Pyhän Hengen todistuksen, rukousvastauksen.

Monet näistä kriitikoista ovat saaneet sen ja sitten luopuneet, eri syistä, ja tulleet pahimmiksi vihollisiksi kaikista.

• Olli.S kirjoitti:

Ei ole löytynyt mitään mikä estäisi sen. Amerikkahan on täynnä esihistoriallisia muistomerkkejä, joiden kansojen tarkkaa kulttuuria ja historiaa ei tunneta. Mormonin kirjan kansat sopivat sinne mainiosti mukaan.

Kriitikot tosiaan uskovat maallisista tutkimuksista voitavan päätellä jotain fataalista. Näin ei kuitenkaan ole. Ja kirjan todistusvoima on hengellisellä puolella: oikea teologia ja kirjasta saa Pyhän Hengen todistuksen, rukousvastauksen.

Monet näistä kriitikoista ovat saaneet sen ja sitten luopuneet, eri syistä, ja tulleet pahimmiksi vihollisiksi kaikista.

Voi Olli-kulta! Ei asioita todisteta sillä, että jokin voisi olla mahdollista. Sitä paitsi Smithin sadut eivät voi olla mahdollisia! Mm. DNA todistaa sen.

> Kriitikot tosiaan uskovat maallisista tutkimuksista voitavan päätellä jotain fataalista.

No tietysti. Jos sinusta MK on "hengellisesti totta" sitä voi yhtä hyvin olla satu seitsemästä kääpiöstä!

• Olli.S kirjoitti:

Olli "Hevosista ja muista tosiaan on tarkat selvitykset."

Ensimmäiset hevoset vietiin Amerikan mantereelle vasta Kolumbuksen löydettyä Amerikan senjälkeen

• Olli.S kirjoitti:

Olli. Mikä oli tarkoitus Amerikkaan muutolla, jos he hävisivät? Kai heillä sentään jokin tarkoitus on ollut. Miksi eivät perustaneet mormonien kirkkoa jo silloin? Olisi ollut valmiina Amerikkaan muuttaville siirtolaisille.

• Anonyymi

Joseph Smith ja Muhammed ovat samanlaisia tarinan sepittäjiä

älkää eksykö mormoonien kelkkaan, se saatanallista huuhaata

• Saatanallista on tuollainen puhe. Tärkeintä uskontojen moninaisuuden kentässä on uskonnonvapaus. Jokainen voi itse tutkia miten tuokin asia on. Jokainen saa uskoa Jeesukseen tai olla uskomatta, uskoa meidän tavallamme tai jollakin muulla tavalla. Jonkin uskonnon haukkuminen tuolla tavalla on pelkästään älytöntä. Pitää perustella.

Tämä on Jeesuksen Kristuksen Kirkko, Danielin ennustama, Jeesuksen perustama. Jokainen voi saada sen tiedon hengellisesti tutkimalla ja rukouksessa kysymällä.

• Olli.S kirjoitti:

Saatanallista on tuollainen puhe. Tärkeintä uskontojen moninaisuuden kentässä on uskonnonvapaus. Jokainen voi itse tutkia miten tuokin asia on. Jokainen saa uskoa Jeesukseen tai olla uskomatta, uskoa meidän tavallamme tai jollakin muulla tavalla. Jonkin uskonnon haukkuminen tuolla tavalla on pelkästään älytöntä. Pitää perustella.

Tämä on Jeesuksen Kristuksen Kirkko, Danielin ennustama, Jeesuksen perustama. Jokainen voi saada sen tiedon hengellisesti tutkimalla ja rukouksessa kysymällä.

Mormonismi ei ole Jeesuksen kirkko vaan Smithin kirkko. Jokainen täysälyinen sen tajuaa. Ennustettu se kyllä on. Niissä kohdin, missä puhutaan tulevista eksytyksistä.

• Olli.S kirjoitti:

Saatanallista on tuollainen puhe. Tärkeintä uskontojen moninaisuuden kentässä on uskonnonvapaus. Jokainen voi itse tutkia miten tuokin asia on. Jokainen saa uskoa Jeesukseen tai olla uskomatta, uskoa meidän tavallamme tai jollakin muulla tavalla. Jonkin uskonnon haukkuminen tuolla tavalla on pelkästään älytöntä. Pitää perustella.

Mikä mormonien kirjan ennustus on toteutunut?

• Siinä kerrotaan millainen yhteiskunta ja kirkko on viimeisinä aikoina. Juuri niin on nyt tapahtumassa aivan kuin ennustettu on. Jeesus tulee pian takaisin, Messiaana, Kristuksena, Kuninkaana. Taivaan valtakunta yhtyy tähän Jeesuksen ruumiiseen, oikeamieliseen yhteiskuntaan ja Jeesuksen Kristuksen kirkko- organisaatioomme, mitä siitä on jäljellä, ja Juudaan ja Efraimiin.

• Olli.S kirjoitti:

Siinä kerrotaan millainen yhteiskunta ja kirkko on viimeisinä aikoina. Juuri niin on nyt tapahtumassa aivan kuin ennustettu on. Jeesus tulee pian takaisin, Messiaana, Kristuksena, Kuninkaana. Taivaan valtakunta yhtyy tähän Jeesuksen ruumiiseen, oikeamieliseen yhteiskuntaan ja Jeesuksen Kristuksen kirkko- organisaatioomme, mitä siitä on jäljellä, ja Juudaan ja Efraimiin.

Tapahtumassa? Millä tavalla? Kysymys oli, että mikä ennustus on toteutunut!

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Siinä kerrotaan millainen yhteiskunta ja kirkko on viimeisinä aikoina. Juuri niin on nyt tapahtumassa aivan kuin ennustettu on. Jeesus tulee pian takaisin, Messiaana, Kristuksena, Kuninkaana. Taivaan valtakunta yhtyy tähän Jeesuksen ruumiiseen, oikeamieliseen yhteiskuntaan ja Jeesuksen Kristuksen kirkko- organisaatioomme, mitä siitä on jäljellä, ja Juudaan ja Efraimiin.

Missä kohdin siimä tuommoisia ennustellaan?
        Anna luku ja jakeet.

samar1n

• Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdin siimä tuommoisia ennustellaan?
        Anna luku ja jakeet.

samar1n

Ensimmäisen lauseen asia vaan selkeästi on kirjassa muutamassakin kohdassa. Varmaan tiedät ne profetiat viimeisistä asioista.

Loput ovat enemmänkin OL kirjasta ja minun selvennystä ja tulkintaa omin sanoin ja vielä tapahtumatta ennenkaikkea.

• Olli.S kirjoitti:

Olli: "Danielin ennustama,"

Missä on Danielin ennustus mormoneista?

• Olli.S kirjoitti:

Olli: " Siinä kerrotaan millainen yhteiskunta ja kirkko on viimeisinä aikoina."

Oliko yhteiskunta oikeudenmukaisempi Smithin aikoina? Ja katolinen kirkko on ainakin historiassa ollut pahempi kuin nyt on vaikka ei se oikea ole tänäpäivänäkään. Jeesuksen paaluun ajankohdasta ei tiedä kukaan ei edes mormonien kirja. Evankeliumi on vielä julistamatta monissa kansoissa, että ei Jeesus ihan lähiaikoina palaa. Evankeliumi pitää julistaa kaikissa kansoissa.

Olli: " Siinä kerrotaan millainen yhteiskunta ja kirkko on viimeisinä aikoina."

Oliko yhteiskunta oikeudenmukaisempi Smithin aikoina? Ja katolinen kirkko on ainakin historiassa ollut pahempi kuin nyt on vaikka ei se oikea ole tänäpäivänäkään. Jeesuksen paaluun ajankohdasta ei tiedä kukaan ei edes mormonien kirja. Evankeliumi on vielä julistamatta monissa kansoissa, että ei Jeesus ihan lähiaikoina palaa. Evankeliumi pitää julistaa kaikissa kansoissa.

Viimeiset ajat on 1800- luvulta loppuun. Ankaria tuomioita on ollut jo. Sodat ja taistelu demokratian ja sorron välillä. Yhdysvaltakn sisällissodasta sodan demonit siirtyivät Josephin ennustuksen mukaan Reinin varsille, Ranskan ja Saksan sotaan 1870, Pariisin kommuuniin ja lokakuun vallankumoukseen, kahteen maailmansotaan Saksan imperialismia ja natsidiktatuuria vastaan jne. Ihmiskunta ei tee parannusta. Moraalin rappeutuminen ei lopu vaikka rangaistaan. Jeesuksen puoleen ei käännytä. Haureus siirtyy hurjemmalle tasolle pornografiassa ja seksuaalisessa vapautumisessa ja homoseksuaalisessa ylpeudessä, perverssioissa ja riippuvuudessa. Mitä siitä seuraa? Lisää rankaisuja. Ja silti myös siunauksia uskoville.

Olli: "Danielin ennustama,"

Missä on Danielin ennustus mormoneista?

Se on se kivi, joka vierii vuorelta ja täyttää koko maan.

Mikään profetia ei ole tulkittavissa ilman profetian lahjaa. Ymmärrys lisääntyy viimeisinä aikoina koko ajan.

Ja Efraimin kokoaminen pohjoisista maista. Ei kristikunta tajua, vaikka se tapahtuu silmien edessä. Israeliin ja Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. Valtava kokoontuminen koko ajan, joka senkun yltyy, kunnes tajutaan että se on suurempi ja ihmeellisempi kuin Egyptistä lähtö.

Israel on uutisissa joka päivä. Silti asiaa ei tajuta.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Viimeiset ajat on 1800- luvulta loppuun. Ankaria tuomioita on ollut jo. Sodat ja taistelu demokratian ja sorron välillä. Yhdysvaltakn sisällissodasta sodan demonit siirtyivät Josephin ennustuksen mukaan Reinin varsille, Ranskan ja Saksan sotaan 1870, Pariisin kommuuniin ja lokakuun vallankumoukseen, kahteen maailmansotaan Saksan imperialismia ja natsidiktatuuria vastaan jne. Ihmiskunta ei tee parannusta. Moraalin rappeutuminen ei lopu vaikka rangaistaan. Jeesuksen puoleen ei käännytä. Haureus siirtyy hurjemmalle tasolle pornografiassa ja seksuaalisessa vapautumisessa ja homoseksuaalisessa ylpeudessä, perverssioissa ja riippuvuudessa. Mitä siitä seuraa? Lisää rankaisuja. Ja silti myös siunauksia uskoville.

Ei Smith ainakaan Mormonin kirjassa mainitse Reinin varsia ja muita. Anna nyt kunnon lähdeviite "ennustuksille"

samar1n

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Olli hyvä:
        Kaiken minkä teette ilman Raamatun sanaa on saatanallista....mormoonien oma kirja on sitä.
        Kun syyllistytte vaikka yhteen raamatun sanan vastaisuuteen, olettekin kaikkeen syypäitä, tämä on raamatun ilmoitus!

• Olli.S kirjoitti:

Ei Smith tiennyt mitään euroopasta saati sitten Reinin varsista. Nämä on jälkikäteen lisätty mormoneille.

Ei Smith tiennyt edes Israelin olosuhteista ja vesivaroista ja siksi laittoi upotuskasteen. Jerusalemissa ei ole järveä eikä jokea ja juoma vesikin oli kortilla jopa valelukastekin oli hankala toteuttaa. Raamattu sanoo että samana päivänä kastettiin 3000 Jerusalemissa. KUINKA? Ei ainakaan upottamalla.

• Olli.S kirjoitti:

Se on se kivi, joka vierii vuorelta ja täyttää koko maan.

Mikään profetia ei ole tulkittavissa ilman profetian lahjaa. Ymmärrys lisääntyy viimeisinä aikoina koko ajan.

Ja Efraimin kokoaminen pohjoisista maista. Ei kristikunta tajua, vaikka se tapahtuu silmien edessä. Israeliin ja Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. Valtava kokoontuminen koko ajan, joka senkun yltyy, kunnes tajutaan että se on suurempi ja ihmeellisempi kuin Egyptistä lähtö.

Israel on uutisissa joka päivä. Silti asiaa ei tajuta.

Olli"Ja Efraimin kokoaminen pohjoisista maista. Ei kristikunta tajua,"

Kyllä tajutaan. Tästä on ennustus Raamatusta. Minä kokoan lapseni pohjoisen ja etelän kansoista. JES.56: 8. Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

JER.23: 3. Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät

JER. 14: 14. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

JER. 31: 8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni

Että kyllä Raamatussa on selvät ennusteet. Muitakin kohtia on vielä voin laittaa jos on tarvis.

• Anonyymi kirjoitti:

Olli hyvä:
        Kaiken minkä teette ilman Raamatun sanaa on saatanallista....mormoonien oma kirja on sitä.
        Kun syyllistytte vaikka yhteen raamatun sanan vastaisuuteen, olettekin kaikkeen syypäitä, tämä on raamatun ilmoitus!

Raamatun oikeaa tulkintaa auttaa tämä moderni ilmoitus huomattavasti. Jos se olisi yksiselitteinen, ei olisi niin monta kirkkoa ja lahkoa, jotka KAIKKI rakentavat raamatulliselle kristillisyydelle.

Olli"Ja Efraimin kokoaminen pohjoisista maista. Ei kristikunta tajua,"

Kyllä tajutaan. Tästä on ennustus Raamatusta. Minä kokoan lapseni pohjoisen ja etelän kansoista. JES.56: 8. Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

JER.23: 3. Ja minä kokoan lampaitteni tähteet kaikista maista, joihin olen ne karkoittanut, ja tuon ne takaisin laitumelleen, ja ne ovat hedelmälliset ja lisääntyvät

JER. 14: 14. Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

JER. 31: 8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni

Että kyllä Raamatussa on selvät ennusteet. Muitakin kohtia on vielä voin laittaa jos on tarvis.

Niin. Juuri noita kohtia kirkon työ toteuttaa ja se tulee vielä suuremmaksi, ihmeellisemmäksi ja ilmeisemmäksi. Sitä et tajua, että nuo tarkoittavat juuri sitä työtä, minkä kirkko on aloittanut.

• Olli.S kirjoitti:

Haureus oli tosi pahaa Smithin aikaan ja ihmeellistä, että vieläkin on ihmisiä jotka joku puolustavat tai kieltävät Smithin perustamassa kirkossa tapahtuneen seksuaalisien hyväksikäytön!

Sinullekin pikkutyttöjen pakkomoninainti on ok, mutta vastustat kahden vapaaehtoisen aikuisen seksisuhteita, jos nämä sattuvat olemaan samaa sukupuolta. Onneksi sellainen aletaan jo tulkita vihapuheeksi, mitä se kiistatta onkin.

• Olli.S kirjoitti:

Raamatun oikeaa tulkintaa auttaa tämä moderni ilmoitus huomattavasti. Jos se olisi yksiselitteinen, ei olisi niin monta kirkkoa ja lahkoa, jotka KAIKKI rakentavat raamatulliselle kristillisyydelle.

Moderni ilmoitus on mormonien kaksoiskieltä ja suomennettuna se on Smithin sadut.

• Olli.S kirjoitti:

Niin. Juuri noita kohtia kirkon työ toteuttaa ja se tulee vielä suuremmaksi, ihmeellisemmäksi ja ilmeisemmäksi. Sitä et tajua, että nuo tarkoittavat juuri sitä työtä, minkä kirkko on aloittanut.

Minkä kirkko sitten on aloittanut? Auttaako mormonit Juutalaisia paluumuuttajia?

Minkä kirkko sitten on aloittanut? Auttaako mormonit Juutalaisia paluumuuttajia?

Kirkko on kadonneiden sukukuntien, Efraimin, mikä tarkoittaa niitä kaikkia kymmentä sukukuntaa, kokoontumispaikka. Tämä on se mihin kokoonnutaan. Tämä kirkko. Juutalaisiakin tänne tulee. Toinen kokoontumispaikka on Israel. Siellä on aika vähän kristittyjä.

Tottakai lopun ajan Israel on kristitty kansa eikä juutalainen kansa. Juutalainen uskontohan ei tänä päivänäkään tunnusta Jeesusta Messiaaksi. Ei Israelin kansa voi enää pelkästään juutalainen olla. Meidän kirkko ja messiaaniset juutalaiset ovat kristittyjä, tämän ajan kristittyjä, myöhempien aikojen kristittyjä.

En tiedä autetaanko. Sehän on osiitain salaista toimintaa.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Niin, ja kaiken lisäksi Moronienkelin kirkko on huomioitu hyvin selkeästi myös Raamatussa. Kas tässä: " Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään,"
        Siis miksi Jeesus ei vihjaissut sanaakaan mormoniopiosta etukäteen kenellekään?

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Aika kehnosti tuo kaikista kansoista valehtelemalla kokoaminen on onnistunut.
        Morkkisten ulkokultaisuus varsin läpinäkyvää sillä eivät he lähetä saarnaajia köyhiin maihin vaikka siellä olisi kuinka turvallista tahansa vaan heidät lähetetään vain rikkaisiin maihin koska sieltä saa paremmat kymmenykset! Hehehe! Eli ei morkkkuja ihmisten sielujen pelastaminen kiinnosta ´vaan raha kuten niiin kovin monissa muissakin kirkoissa.

Ja tosiaankin, he valehtelevat kirkkain silmin että kyllä Raamattukin oli Jumalan luotettavaa sanaa mutta samantien he paasaavat ettei muka luotettavaa Raamattua ole säilynyt meidän päiviimme joten siihen ei voi muka täysin luottaa ikäänkuin Junala olisi ollut kyvytön järjestämään ihan riittävän selkeän Raamatun joka ilmaisee kaiken tarpeellisen vilpittömälle lukijalle. Ja syy tähän on se etä Raamattu tuomitsee selkein sanoin lukemattomat mormonikirkon piirteet lupumiseksi Raamatun ilmittamasta totuudesta johon ei sovi lisätä yhtään mitään uutta oppia.

Raamatun koko ydinsanoma on hyvin selvä, eli se että Jeesus lunasti takaisin sen minkä Aatami menetti!!!!
        Siinä ohessa Raamattu kertoo Isralin kansan myötä sen että silloin menestytään erinomaisesti kun noudatetaan sitä mitä Jumala tahtoo ja kun ei noudateta niin käy surkeasti. Ja samalla se kertoo ihmiskunnan alkuhistorian aina Jeesuksen päiviin asti ja ennustaa tuhatvuotisen Valtakunna jota Jeesus käski tulevaksi rukoilemaan ja tämä on Raamaatun ajanlaskun tukemana aivan edessämme sillä se toteutuu heti kun näemme tämän kaiken samanaikaisesti: a kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa." Matt. 24.
        ( Huomastikos että tässä ennustettiin että vääräpräfeetta-mormonitkin olisivat nähtävillä!)

Sen jälkeen tulisi paluu siihen alkuperäiseen paratiisiin jonka Jeesus lunasti. Siis tämä tapahtuisi: " Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra." Jes 65

Eli siinäpä se loko Raamatun pääteema joka tosin pännii rahanahneita kirkkoja jotka keksivät 600-luvulla helvettiopin kerätäkseen pelotetulta kirkkoväeltä aneita täyttääkseen taskunsa jotta papisto voisi elellä leveästi köyhän kansan keskuudessa.
        Nykyään aneet ovat muuttuneet kirkollisveroksi ja kirkko pelottelee porukoita taivaspaikan menettämiseltä jos eroaa kirkosta.

E

• Anonyymi kirjoitti:

Morkkisten ulkokultaisuus varsin läpinäkyvää sillä eivät he lähetä saarnaajia köyhiin maihin vaikka siellä olisi kuinka turvallista tahansa vaan heidät lähetetään vain rikkaisiin maihin koska sieltä saa paremmat kymmenykset! Hehehe! Eli ei morkkkuja ihmisten sielujen pelastaminen kiinnosta ´vaan raha kuten niiin kovin monissa muissakin kirkoissa.

Ja tosiaankin, he valehtelevat kirkkain silmin että kyllä Raamattukin oli Jumalan luotettavaa sanaa mutta samantien he paasaavat ettei muka luotettavaa Raamattua ole säilynyt meidän päiviimme joten siihen ei voi muka täysin luottaa ikäänkuin Junala olisi ollut kyvytön järjestämään ihan riittävän selkeän Raamatun joka ilmaisee kaiken tarpeellisen vilpittömälle lukijalle. Ja syy tähän on se etä Raamattu tuomitsee selkein sanoin lukemattomat mormonikirkon piirteet lupumiseksi Raamatun ilmittamasta totuudesta johon ei sovi lisätä yhtään mitään uutta oppia.

Raamatun koko ydinsanoma on hyvin selvä, eli se että Jeesus lunasti takaisin sen minkä Aatami menetti!!!!
        Siinä ohessa Raamattu kertoo Isralin kansan myötä sen että silloin menestytään erinomaisesti kun noudatetaan sitä mitä Jumala tahtoo ja kun ei noudateta niin käy surkeasti. Ja samalla se kertoo ihmiskunnan alkuhistorian aina Jeesuksen päiviin asti ja ennustaa tuhatvuotisen Valtakunna jota Jeesus käski tulevaksi rukoilemaan ja tämä on Raamaatun ajanlaskun tukemana aivan edessämme sillä se toteutuu heti kun näemme tämän kaiken samanaikaisesti: a kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa." Matt. 24.
        ( Huomastikos että tässä ennustettiin että vääräpräfeetta-mormonitkin olisivat nähtävillä!)

Sen jälkeen tulisi paluu siihen alkuperäiseen paratiisiin jonka Jeesus lunasti. Siis tämä tapahtuisi: " Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra." Jes 65

Eli siinäpä se loko Raamatun pääteema joka tosin pännii rahanahneita kirkkoja jotka keksivät 600-luvulla helvettiopin kerätäkseen pelotetulta kirkkoväeltä aneita täyttääkseen taskunsa jotta papisto voisi elellä leveästi köyhän kansan keskuudessa.
        Nykyään aneet ovat muuttuneet kirkollisveroksi ja kirkko pelottelee porukoita taivaspaikan menettämiseltä jos eroaa kirkosta.

E

Kerro sitten millainen ja missä se Jesuksen Kristuksen Kirkko on, jos se ei ole Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko plus Israelin heimojen kokoaminen plus pyhien yhteys plus Jumalan Valtakunta maan päällä?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja kaiken lisäksi Moronienkelin kirkko on huomioitu hyvin selkeästi myös Raamatussa. Kas tässä: " Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään,"
        Siis miksi Jeesus ei vihjaissut sanaakaan mormoniopiosta etukäteen kenellekään?

Tuo edellyttäisi että olisi olemassa kirkko, joka opettaisi samaa puhdasta evankeliumia kuin alkuseurakunta. Sellaista ei kuitenkaan ole edes uskonouhdistuksen kirkoissa. Kaikkiin niihin ovat jo mustat enkelit tuoneet väärät oppinsa. Niiden opit eivät ole enää apostolien oppia.

Kyllä tämän kaikki tietää. Varsinkin adventistit.

Ja jos kirkoille jostain huomauttaa, eivät ne parannusta tee, vaan lähettävät ammattiselittäjät paikalle, ettei vaan kirkon tarvi tehdä parannusta. Maailman asiat, homojen vihkiminen, naispappeus ym sensijaan menevät läpi kirkoissa vähitellen.

Homoushan on luonnotonta, perverssio ja aiheuttaa seksuaalista riippuvuutta siinä kuin promiskuiteetti ja pornografiakin. Vaikka seksuaaliselle suuntautumiselleen ei mitään voi, joten se on ihan hyvä että kaapista voivat tulla ilman sorron pelkoa.

Tätä ei saa edes enää näin sanoa saarnatuolista tai lehdistössä julkisesti. Siitä voi saada tuomion kiihoituksesta kansanryhmää vastaan.

• Olli.S kirjoitti:

Ensimmäisen lauseen asia vaan selkeästi on kirjassa muutamassakin kohdassa. Varmaan tiedät ne profetiat viimeisistä asioista.

Loput ovat enemmänkin OL kirjasta ja minun selvennystä ja tulkintaa omin sanoin ja vielä tapahtumatta ennenkaikkea.

Vielä tapahtunmatta? Etkö ymmärtänyt, että sinulta kysyttiin, että mitkä ennsutukset ovat toteutuneet?

• Olli.S kirjoitti:

Tuo edellyttäisi että olisi olemassa kirkko, joka opettaisi samaa puhdasta evankeliumia kuin alkuseurakunta. Sellaista ei kuitenkaan ole edes uskonouhdistuksen kirkoissa. Kaikkiin niihin ovat jo mustat enkelit tuoneet väärät oppinsa. Niiden opit eivät ole enää apostolien oppia.

Ja jos kirkoille jostain huomauttaa, eivät ne parannusta tee, vaan lähettävät ammattiselittäjät paikalle, ettei vaan kirkon tarvi tehdä parannusta. Maailman asiat, homojen vihkiminen, naispappeus ym sensijaan menevät läpi kirkoissa vähitellen.

Homoushan on luonnotonta, perverssio ja aiheuttaa seksuaalista riippuvuutta siinä kuin promiskuiteetti ja pornografiakin. Vaikka seksuaaliselle suuntautumiselleen ei mitään voi, joten se on ihan hyvä että kaapista voivat tulla ilman sorron pelkoa.

Tätä ei saa edes enää näin sanoa saarnatuolista tai lehdistössä julkisesti. Siitä voi saada tuomion kiihoituksesta kansanryhmää vastaan.

> Ja jos kirkoille jostain huomauttaa, eivät ne parannusta tee, vaan lähettävät ammattiselittäjät paikalle, ettei vaan kirkon tarvi tehdä parannusta

Hyvä että tuon myönnät. Jos sinulta kysyy jotain, annat linkin ammattiselittäjiin.

> Maailman asiat, homojen vihkiminen, naispappeus ym sensijaan menevät läpi kirkoissa vähitellen.

Ja mustaihoisten pappeus. Kyllä nuo muutkin menevät kirkossasi läpi, kunhan se rupeaa enemmän käymään kirkkosi kukkaron päälle. Kirkossasi tapahtuu siis pakkosivistymistä. Jos Olli on vielä hengissä silloin kun mormonikirkkoon tulee naispappeus aj homojen vihkiminen, Olli selittää, että Jumala ei salllinut niitä aiemmin.

Heterosuhteet ja moninaintikin aiheuttavat seksuaalista riippuvuutta...

> Tätä ei saa edes enää näin sanoa saarnatuolista tai lehdistössä julkisesti. Siitä voi saada tuomion kiihoituksesta kansanryhmää vastaan.

Luojan kiitos, että näin on. Muista Olli, että tämäkin palsta on julkinen foorumi!

Ennen mormonit kiihottivat julkisesti tummaihoisia vastaan. Karmeaa luettavaa siinä missä Ollin perversiot koskien naisia ja homoja.

• Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

Kerro sitten millainen ja missä se Jesuksen Kristuksen Kirkko on, jos se ei ole Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko plus Israelin heimojen kokoaminen plus pyhien yhteys plus Jumalan Valtakunta maan päällä?

Viisasten kivi onkin siinä ettei ole mitään "kirkkoa" tarkoitettukaan olevaiseksi vaan taivasten valtakunnan portti pitää löytää oman itsestä eli lue uudestaan ja uudestaan ja uudestaan mitä Jeesus sanoikaan (tarkoitti) lukuisissa opetuksissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisasten kivi onkin siinä ettei ole mitään "kirkkoa" tarkoitettukaan olevaiseksi vaan taivasten valtakunnan portti pitää löytää oman itsestä eli lue uudestaan ja uudestaan ja uudestaan mitä Jeesus sanoikaan (tarkoitti) lukuisissa opetuksissaan.

Siis tämä historialinen Jeesus ... ei myöhempien aikojen jeesuspuhujat.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on juuri se pyhien yhteys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

E

Valtakunnansalin sanomaa....

• Olli.S kirjoitti:

Kirkko on kadonneiden sukukuntien, Efraimin, mikä tarkoittaa niitä kaikkia kymmentä sukukuntaa, kokoontumispaikka. Tämä on se mihin kokoonnutaan. Tämä kirkko. Juutalaisiakin tänne tulee. Toinen kokoontumispaikka on Israel. Siellä on aika vähän kristittyjä.

Tottakai lopun ajan Israel on kristitty kansa eikä juutalainen kansa. Juutalainen uskontohan ei tänä päivänäkään tunnusta Jeesusta Messiaaksi. Ei Israelin kansa voi enää pelkästään juutalainen olla. Meidän kirkko ja messiaaniset juutalaiset ovat kristittyjä, tämän ajan kristittyjä, myöhempien aikojen kristittyjä.

En tiedä autetaanko. Sehän on osiitain salaista toimintaa.

Israel on nyt Jeesuksen seurakunta ei Israelin valtio. Me olemme ne Abrahamin lapset, jotka Jumala näytti, että kuinka paljon on tähtiä taivaalla on sinun lastesi lukumäärä. Tästä on Jeesuksen vertaus viinitarhasta. LUUK. 20: 9. Ja hän rupesi puhumaan kansalle ja puhui tämän vertauksen: "Mies istutti viinitarhan ja vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille kauaksi aikaa.
        10. Ja ajan tullen hän lähetti palvelijan viinitarhurien luokse, että he antaisivat tälle osan viinitarhan hedelmistä; mutta viinitarhurit pieksivät hänet ja lähettivät tyhjin käsin pois.
        11. Ja hän lähetti vielä toisen palvelijan; mutta hänetkin he pieksivät ja häpäisivät ja lähettivät tyhjin käsin pois.
        12. Ja hän lähetti vielä kolmannen; mutta tämänkin he haavoittivat ja heittivät ulos.
        13. Niin viinitarhan herra sanoi: 'Mitä minä teen? Minä lähetän rakkaan poikani; häntä he kaiketi kavahtavat.'
        14. Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'.
        15. Ja he heittivät hänet ulos viinitarhasta ja tappoivat. Mitä nyt viinitarhan herra on tekevä heille?
        16. Hän tulee ja tuhoaa nämä viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille." Niin he sen kuullessaan sanoivat: "Pois se!"

• Olli.S kirjoitti:

Olli: "Tuo edellyttäisi että olisi olemassa kirkko, joka opettaisi samaa puhdasta evankeliumia kuin alkuseurakunta. "

Luterilainen kirkko julistaa aitoa Evankeliumia. Ihminen ei voi itse ansaita pelastustaan vaan Jumalan armo. Jeesuksen sovitustyö.

EF. 2:8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

• Kyllä maailmaan mahtuu hyviä kirjoja paljon. Esim. Jack London: Tähtivaeltaja, Victor Hugo Kurjat jne. Osaan noista kirjoista näyttäisi tulleen innoitus muuten yhden ainoan salaperäisen kreivin tai paronin elämästä, jonka nimeä en nyt muista, mutta joka eli 1700 luvulla.
      Mikä erottaa Mormonin kirjan muista on se, että siinä ROHKEASTI siteerataan raamattua ja käytetään Jeesuksen ja Jumalan nimiä. Tuskin yksikään henkilö uskaltaisi omin avuin moiseen tekoon ryhtyä. Jeesuskin sanoi: EI IHMINEN VOI OTTAA MITÄÄN ELLEI YLHÄÄLTÄ TAIVAASTA ANNETA.

Ei ainakaan itselleni tulisi mieleen ryhtyä käyttämään Jumalan ja Jeesuksen nimen arvovaltaa valheellisesti tai petosmielessä. Mormonin kirja itse sanoo, että JOKAISELLE HEIMOLLE ON OMA PYHÄ KIRJANSA ja tuo Mormonin kirja taitaa olla juuri Joosefin heimon pyhä kirja.

Tuohon kastevaatimukseen kulminoituu kyllä melko paljon kirjan opista. Itse pidän raamattua kultana ja kun puhutaan SEITSEMÄSTI PUHDISTETUSTA KULLASTA niin Mormonin kirja saattaa olla yksi tuollainen kullan eli raamatun puhdistuskerta.
      Kun puhutaan puhdistamisesta niin tuollainen kaste saattaa kuulua asiaan. En kyllä oikein ymmärrä, että jos vaaditaan koko kansan uudelleen kastamista sillä Jehova sanoi, että ei salli Suomessa olevan enempää kuin 40000 Jehovan todistajaa, jotka hekin kastavat uudesti. Onkohan mitään mieltä siinä, että Suomeen tulisi 5 000 000 uudelleen kastettua mormonia???

Kastekysymykseen antaa valoa myös Clemensin Homilies, jossa kerrotaan apostoli Pietarin toimista Roomassa Apostolien tekojen tavoin. Pietari mm. vieraili Laodikeassa ja antoi ohjeeksi, että jos joku tulee uskoon niin koko tuon uskoon tulevan suku pitää kastaa pieniä lapsia myöten. Ja vielä oli sellainenkin sääntö, että äiti ja poika eivät saa syödä samassa ruokapöydässä ellei heillä ole samaa uskoa ja yhteisymmärrystä joka asiassa. Jos poika kapinoi äitiään vastaan pitää hänen syödä jossakin muualla kuin yhteisessä ruokapöydässä.

• Anonyymi

Luehan ihan itse Pietarin kirjeet äläkä valehtele enää sillä valehtelijat eivät peri Jumalan Valtakuntaa, sanoo Raamattu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      119
      2375
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      96
      1597
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1185
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      176
      1117
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      77
      1047
    6. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      61
      937
    7. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      927
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      24
      915
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      840
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      800
    Aihe