💡Onko_oikeutettua
Onko oikeutettua sanoa pahoja ja totuutta vääristeleviä asioita toiselle ihmiselle siksi että niitä pahoja ja rumia asioita vaan tulee mieleen?
Onko sellainen "mieleen tuleminen" hyvä perustelu rumille ja epäoikeudenmukaisillle puheille? Riittääkö puolustukseksi että kun ne ovat vain omia ajatuksia, eivät sillä tavoin totuuksia välttämättä?
Milloin tuollainen pahojen ja rumien asioiden lateleminen toiselle ihmiselle on narsistista?
Voiko toisia ihmisiä loukata vain koska "tulee mieleen"?
3
54
Vastaukset
- Anonyymi
Onko oikeutettua loukata toista? No ainakaan se ei ole korrektia eikä mitään sellaista jota mieletään tasapainoinen ihminen harrastaa.
Kyllä tällaisella ihmisellä on jotain vinossa, mutta mitä, sitähän ei voi suoralta kädeltä mennä sanomaan. Narsismia tuo nyt kuitenkaan ei ole.
Narsistiksi luokitellaan nykyään todella heppoisin perustein ja koko asiaa sen paremmin tuntematta. Diagnoosin teko kuuluu ammattilaisille.
Olisiko mahdollista ottaa etäisyyttä ko. ihmiseen? Pitää välimatkaa tai poistaa kokonaan elämästäsi? Ainakin voit sanoa että et ota vastaan asiattomuuksia, voit vetää selkeät rajat ja pysyä niissä.
Kenenkään ei tarvitse ottaa p-skaa niskaansa.- Anonyymi
Ja_voi
Ja voi olla narsistista käytöstä ilman että on varsinaista narsistista persoonallisuushäiriötä...
Mielestäni jos on narsistista käytöstä ilman että on nph pitäisi pyrkiä korjaamaan sitä omaa kielenkäyttöään tuossa tapauksessa.
- Anonyymi
Mielestäni kusipäiden erottelu narsisteihin ja joihinkin muihin, on keinotekoista psykohömppää - diagnoosin kanssa tai ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai5910032Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1493274- 1612321
Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk121967Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä61575Stefan muuttopuuhissa
Stefan on luonut kuvakollaasin instaansa. Suurin osa kuvista fiksuja otoksia vuosien varrelta sopivan musiikin kera. Es2871563Mihin menet itäsuomalainen ja Helsinkiläiset jos sota syttyisi ?
Minne kuvittelitte sieltä kerrostaloistanne lähtevän kun rytinä alkaa ? Mun tiloihin ette ainakaan tule !1201241Pikkulinnut lauloi että olet rakastunut mies...
Se kieltämättä selittää paljon, mutta annan sinun olla nyt rauhassa. Aikamme tulee vielä 🤭441009- 581005
Oon oikeasti vältellyt
Sua viime aikoina mutta ainoastaan siitä syystä että oon voinut niin huonosi etten ole halunnut että näät mua ollenkaan581004