Ollako uusavuton

Anonyymi

Mikä tarkemmassa analyysissa on samassa veneessä
itse tykkäää vaan nähä vikoja muissa. Ei oo musta ollenkaan sopiva ihminen saarnaa kenelläkään uusavuttomuudesta. Naurattaa nää vatipäät jotka puhuu uusavuttomuudesta ja sit sattuu itsekkin olemaan.

Siks en ota tosissani yhtä ainutta Suomi24 uusavuton kommenttii. Saattaa luulla ettei oo ja sit on itse uusavuton.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu, että melkoisesti on täällä köyhissä uus'avuttomia. Yhteiskunta mättää rahaa pohjattomaan kaivoon tukien muodossa näille uus'avuttomille, jotka ei osaa käytännössä mitään.
      Mielestäni asumis- ja toimeentulotukein edellytyksenä pitäisi ehdottomasti olla pakollinen kotitalouskurssi ja siihen hyväksytty lopputentti. Nyt nämä uus'avuttomat eivät osaa valmistaa ruokaa ja muutenkin taloudelliseen elämiseen liittyvät asiat on ihan hakusessaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja on tyypillinen vatipää jolla ei ole edes omaa mielipidettä asioista niin riittääkö joku 10 vuotta ollut työtön.
        Tosiaan pakollinen ruoanvalmistuskurssi niin monelle hankala edes mennä sinne kun ei kenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on tyypillinen vatipää jolla ei ole edes omaa mielipidettä asioista niin riittääkö joku 10 vuotta ollut työtön.
        Tosiaan pakollinen ruoanvalmistuskurssi niin monelle hankala edes mennä sinne kun ei kenkiä.

        Ennen köyhät oli todella kekseliäitä selviytymään, koska oli pakko. Nykyään yhteiskunnan tuet laiskistaa ja tekee uus'avuttomaksi. Ostetaan valmiita kalapuikkoja ja pizzoja, kun ei osata edes alkeellisintakaan ruokaa laittaa.

        Autoin jonkun aikaa yhtä työtöntä köyhää kaveria, joka ei osannut valmistaa ruokaa, eikä pestä pyykkiä, ei ylipäätään mitään, kun sängyssäkään ei ollut lakanoita. Äiti oli tehnyt vuosikausia kaiken hänelle valmiiksi, niin omillaan asuminen ei onnistunut lainkaan. Tukien hakeminenkin oli vaikeaa Kelasta. Sain viimein hänet hakemaan edes asumistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen köyhät oli todella kekseliäitä selviytymään, koska oli pakko. Nykyään yhteiskunnan tuet laiskistaa ja tekee uus'avuttomaksi. Ostetaan valmiita kalapuikkoja ja pizzoja, kun ei osata edes alkeellisintakaan ruokaa laittaa.

        Autoin jonkun aikaa yhtä työtöntä köyhää kaveria, joka ei osannut valmistaa ruokaa, eikä pestä pyykkiä, ei ylipäätään mitään, kun sängyssäkään ei ollut lakanoita. Äiti oli tehnyt vuosikausia kaiken hänelle valmiiksi, niin omillaan asuminen ei onnistunut lainkaan. Tukien hakeminenkin oli vaikeaa Kelasta. Sain viimein hänet hakemaan edes asumistukea.

        Ei voi verrata enstisaikoja nykyseen aikaan.

        Ennen lähes kaikki eli maatiloille, ja olivat omavaraisia, kyllähän sillon selviää kun on lihat, maidot, munat, viljat, hedelmät, vihannekset omasta takaa. Ei sitä voi kaupungissa lehmiä ja kanoja kasvattaa.

        Nyt oletetaan että kaikki osaa käyttää digidigidigidigi ... laitteita ja kaikenmaailman teknologiaa, senkun kännykällä tilaa ruokaa ja alveluita sohvalla istuen. Maailma muuttuu.

        Älä vertaa entisaikoja nykyseen, vaan elä tätä hetkeä ja mieti sitä.


      • Anonyymi

        Niin nykyään ihmiset asuu kaupungeissa eikä osaa ostaa kaupasta elintarvikkeita kaupasta ja valmistaa ruokaa, taidat itse mennä kauppaan ja ostat ranskanleivän lauantaimakkaraa einespizzaa. Keität makaroonia ja sanot että teet safkaa. Sieltä kaupasta voi myös ostaa perunoita jauheliha juureksia ja tehdä keitto eikös olekkin prkl vallan ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nykyään ihmiset asuu kaupungeissa eikä osaa ostaa kaupasta elintarvikkeita kaupasta ja valmistaa ruokaa, taidat itse mennä kauppaan ja ostat ranskanleivän lauantaimakkaraa einespizzaa. Keität makaroonia ja sanot että teet safkaa. Sieltä kaupasta voi myös ostaa perunoita jauheliha juureksia ja tehdä keitto eikös olekkin prkl vallan ihmeellistä.

        Kyllä yleensä kaupasta ostetaan ruokaa. Ei minusta ole ihmeellistä käydä kaupassa, olen lapsesta asti tiennyt että kaupasta ostetaan ruokaa ja aikuisena edellen käytän kauppaa josta ruuat haen.
        Ostan kyllä lauantaimakkaraa ja ja ranskanleipää, mitä milloinkin. Outoa että sinusta ruuan ostaminen kaupasta on ihmeellistä.

        Mutta se on ihmeellistä että joka ikisetä asiasta mitä täällä puhutaan aina joku keksii siitä haukuttavaa ja kärjistämisen aiheita.
        Jos itse ei niin tee, niin se on mollaamisen aihe, vain se mitä itse teet on oikein. Muita saa haukkua ja arvostella kun tekevät mitä tekevät. Outoa. MITÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yleensä kaupasta ostetaan ruokaa. Ei minusta ole ihmeellistä käydä kaupassa, olen lapsesta asti tiennyt että kaupasta ostetaan ruokaa ja aikuisena edellen käytän kauppaa josta ruuat haen.
        Ostan kyllä lauantaimakkaraa ja ja ranskanleipää, mitä milloinkin. Outoa että sinusta ruuan ostaminen kaupasta on ihmeellistä.

        Mutta se on ihmeellistä että joka ikisetä asiasta mitä täällä puhutaan aina joku keksii siitä haukuttavaa ja kärjistämisen aiheita.
        Jos itse ei niin tee, niin se on mollaamisen aihe, vain se mitä itse teet on oikein. Muita saa haukkua ja arvostella kun tekevät mitä tekevät. Outoa. MITÄ?

        On se täällä palstalla niin moneen kertaa luettu, kuinka ei köyhät osaa edes ruokaa hankkia ilmaiseksi tai tarjouksista. Tuntuu niin uskomattomalta, kun ei osata käyttää tarjouksia hyväksi. Ruokaa saa ilmaiseksikin mitä erilaisemmilla kupongeilla ja koodeilla. Lisäksi on monenlaista mahdollisuutta hankkia juuri kaupungissa ruokaa tosi edullisesti tai ilmaiseksi. Ei tosiaan voi verrata entisaikoja, kun maalla oltiin omavaraisia, nykyään se omavaraisuus on kaupungeissa, missä on tosi helppo hankkia ruokaa, jos vain osaa hankkia laillisesti. Ei ruokaa juuri nykyään kannata alkaa itse kasvattamaan, kun ruuantuotantoa tuetaan niin hyvin. Jos kananmunat maksaa tämän tästä tarjouksissa 0,10€/ 10kpl rasia, niin ei omia kanoja kannata alkaa pitämään. Porkkanatkin isoissa säkeissä maksaa niin vähän, että ei kannata alkaa itse kasvattelemaan, vaan hakee ison marketin trukinlavalta ison säkin porkkanaa muutamalla eurolla. Perunakin itse kasvatettuna on vaan harrastuksen puoleen mukavaa, mutta ei kovin kannattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi verrata enstisaikoja nykyseen aikaan.

        Ennen lähes kaikki eli maatiloille, ja olivat omavaraisia, kyllähän sillon selviää kun on lihat, maidot, munat, viljat, hedelmät, vihannekset omasta takaa. Ei sitä voi kaupungissa lehmiä ja kanoja kasvattaa.

        Nyt oletetaan että kaikki osaa käyttää digidigidigidigi ... laitteita ja kaikenmaailman teknologiaa, senkun kännykällä tilaa ruokaa ja alveluita sohvalla istuen. Maailma muuttuu.

        Älä vertaa entisaikoja nykyseen, vaan elä tätä hetkeä ja mieti sitä.

        Kyllä elän tätä aikaa ja hankin ruokaa verkkokaupoista tilaamalla, sekä tarjoukset kaupoista. Joskus ostan suoraan joltain viljelijältä teurastetun lampaan koko ruhona halvalla. Hirvenlihaa saan metsästäjiltä. Ruoka on halpaa ostaen, ettei ole mikään ongelma, jos vaan osaa hankkia ja valmistaa. En ole uus'avuton!


      • Anonyymi

        Mullakaanei ruoka maksa mitään. Käyn ystävilläni ruoka aikaan ja kaupoissa on maistiaisia, sillon kierrän kaikki moneen kertaan. Joskus on ulkona toreja ja markkinoita, sielläkin on usein maistiaisia.

        Mulla on neljä sisarusta jiden luona olen tervetullut suokailemaan ja iltaa viettään.

        Ei tarvi paljon koskaan ostaa ruokaa itse, mitä sipsejä ja limua ja grillillä käy noin kerra kuussa, en pidä kovin grilliruuasta, ennemin käy tuttavilla syömässä.

        Ruokaan ei todellakaan mene rahaa juuri yhtään.


    • Anonyymi

      Siis miksi pitäisi olla jotakin? Mikset voi olla mitä olet? Anna jokaisen elää miten haluaa ja tee itsekin niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe