Saa arvata.
Myöhemmin nähdään kuka arvasi lähimmäksi ja oikein.
1. Minä vuonna missä kuussa alkaa uhrieläin syntiensovitus uhraaminen Jerusalemin kolmanneesa temppelissä?
2. Onko morsiuspukuun pukeutunut Jeesuksen morsian , morsiusseurakunta uhritoimituksen alkaessa maan päällä vai ylöstemmatut yhdessä poisnukkuneiden peräkkäin lähtiessä kun Jumala käyttää voimaansa?
Itse vastaan näin.
1.En tiedä. Arvaan siis jotain ja sanon että maaliskuu-huhtikuu 2028.
2. En tiedä.Olen kuitenkin enemmän sillä kannalla että alkoipa uhritoimitus temppelissä minä vuonna tahansa niin morsiusseurakunta uhritoimituksen alkaessa on vielä maan päällä.
Innoitti kysymään kun katsoin tämän n.5min - 5.30 kohtia
https://www.youtube.com/watch?v=iXpnGfun44I&t=137s
CH52CM
Jerusalemin kolmas temppeli
109
1585
Vastaukset
- Anonyymi
Joh.2:19-21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
- Anonyymi
Raamattu ennustaa, että lopun ajoilla rakennetaan kolmas temppeli Jerusalemiin. Tästä puhui sekä Jeesus että Paavali. Myös ilmestyskirja kertoo kolmannesta temppelirakennuksesta temppelivuoren laella.
"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan." (Ilm 11:1,2) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ennustaa, että lopun ajoilla rakennetaan kolmas temppeli Jerusalemiin. Tästä puhui sekä Jeesus että Paavali. Myös ilmestyskirja kertoo kolmannesta temppelirakennuksesta temppelivuoren laella.
"Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan." (Ilm 11:1,2)Ei tuossa rakennuksesta puhuta.
Tuossa mitataan todellinen seurakunta erilleen uskonnollisesta maailmasta.
Mittaamista on tehty jo 2000 vuotta.
Ihminen ei pysty tarkasti ja varmasti mittausta tekemään eikä mittoja ilmoiteta.
Ilmestyskirjan loppupuolella seurakunta mitataan kultaisella ruo'olla ja mitat ilmoitetaan, koska seurakunta on täysin koossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa rakennuksesta puhuta.
Tuossa mitataan todellinen seurakunta erilleen uskonnollisesta maailmasta.
Mittaamista on tehty jo 2000 vuotta.
Ihminen ei pysty tarkasti ja varmasti mittausta tekemään eikä mittoja ilmoiteta.
Ilmestyskirjan loppupuolella seurakunta mitataan kultaisella ruo'olla ja mitat ilmoitetaan, koska seurakunta on täysin koossa.>>Ei tuossa rakennuksesta puhuta.<<
Jos haluat tukkia korvasi ja silmäsi ja laittaa pääsi pensaaseen, niin ehkä sitten et näe, että Ilm 11:1 jakeessa puhutaan temppelirakennuksesta. Ko. jakeessa on viittaus Hesekielin kirjaan, jossa temppelin kokoa mitattiin.
1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
Ko. rakennus on 3,5 vuotta Antikristuksen hallussa, johon hän menee, ja sen jälkeen lentää sieltä ulos Jeesuksen palatessa takaisin. Ei sitä mihinkään imaginääriseen ajatukseen voi sisälle astua. Kyse on fyysisestä rakennuksesta.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Anonyymi kirjoitti:
>>Ei tuossa rakennuksesta puhuta.<<
Jos haluat tukkia korvasi ja silmäsi ja laittaa pääsi pensaaseen, niin ehkä sitten et näe, että Ilm 11:1 jakeessa puhutaan temppelirakennuksesta. Ko. jakeessa on viittaus Hesekielin kirjaan, jossa temppelin kokoa mitattiin.
1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
Ko. rakennus on 3,5 vuotta Antikristuksen hallussa, johon hän menee, ja sen jälkeen lentää sieltä ulos Jeesuksen palatessa takaisin. Ei sitä mihinkään imaginääriseen ajatukseen voi sisälle astua. Kyse on fyysisestä rakennuksesta.
2 Tess 2:3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.>>> Jos haluat tukkia korvasi ja silmäsi ja laittaa pääsi pensaaseen...
Ei pidä mennä arvostelemaan toisten ajatuksia, ennen kuin on selvillä omista.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Vaikka olisikin viittaus Hesekielin kirjaan, se ei siltikään ole rakennus.
Ilmestyskirja ei puhu mitään 3,5 vuodesta. Se puhuu kolmesta ja puolesta ajasta ja se on ihan eri asia.
Suurin osa lopunaikoihin liittyvä keskustelu on dispensationalismioppiin liittyvää hölynpölyä.
Kun antikristus asettuu temppeliin, se asettuu ihmissydämiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Historiaa kun tutkii niin tuo laittomuuden henkilö on ollut jo monta kertaa ja kuvaus sopii myös Jumalaksi korotettuun Jeesukseen.
666 = varmuudella keisari Nero 37-68 jaa. Muutkin keisarit sopivat kuvaan Neron jälkeen.
- Anonyymi
Sinulla on linkki Pekka Sartolan tuoreeseen luentoon. Sartolaa ei kannata kuunnella. Hänen opetuksissaan on paljon virheitä. Sartola on asiantuntija pikemminkin Israelin nykypolitiikan ja turvallisuuspolitiikan osalta, mutta ei ole Raamatun osalta, koska hän tekee paljon virheitä ja koko ajan.
Ensinnäkin temppelin rakentamisajankohdasta. Sen kertoo Danielin profetia 70 vuosiviikosta. Temppeli valmistuu vuosiviikon 69 ja 70 vaihteessa. Joka ymmärtää tätä profetiaa, niin tietää ajankohdan.
Toiseksi Sartola ei opeta kolmannesta temppelistä Raamatun mukaisesti. Temppeliä ei rakenna eikä ota haltuun ortodoksijuutalaisten Suuri neuvosto eikä heidän pappinsa. He eivät saa edes uhrata eikä edes tulla vuorelle, koska heillä ei ole sydämen ympärileikkausta, joka tulee kristittyjen kasteessa ja lainkuulaisuudessa. Kolmannen temppelin rakennuttaa Herra Jeesus itse ja rakentajat tuleva kaukaa, siis eivät ole temppelivuori-instituutin palveluksessa. Tämä kaikki lukee Sakarjan kirja kuuden luvun lopussa.
Kolmanneksi Sartola tekee sen virheen, hänen mukaansa ensin rakennetaan uhrialttari, jossa aletaan heti uhraamaan ja vasta sitten alettaisiin pikkuhiljaa rakentamaan itse temppeliä ja sen muureja. Hesekielin kirjan mukaan alttari rakennetaan viimeiseksi, kun pyhäkkö on tullut valmiiksi, kuten voi päätellä Hes 43.
Herra Jeesus laskeutuu taivaasta kerubien kannattamana ja menee itäisestä portista sisään temppeliin ottamaan vastaan uhrit, kuten lukee Hes 43. Herra Jeesus on kolme ja puoli vuotta temppelissä ja sen jälkeen vie morsiamensa hääjuhlaan taivaaseen. Silloin poistuu Antikristuksen temppeliin tuloa pidättävä henkilö, johon Paavali viittasi, ja Antikristus jatkaa temppelissä väärää palvelua, jolloin uhraaminen lopetetaan.
"Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse." (Dan 9:27)
"Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan. Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" (Dan 8:12,13)
"Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule." (Matt 24:15-21)
Kun Antikristuksen aikaa on kulunut kolme ja puoli vuotta, niin Jeesus tekee paluun Öljymäelle valkoisella hevosella ratsastaen sotimaan Antikristusta vastaan. Silloin Öljymäki halkeaa kahtia ja Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista halkeaman aukaisemaan laaksoa pitkin.
"Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso. Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan." (Sak 14:3-5) - Anonyymi
Onko toraistien, messiaanisten ja juutalaisten rakentamassa temppelissä esirippu eroittamassa pyhän kaikkein pyhimmän.
- Anonyymi
Temppelin rakentaa kristillinen harha.
Raamatussa luetaan, että Uudessaliitossa on temppelikivet uudestisyntyneitä Herran omia, joiden päälle laskettiin se tuli. Ts. kolmannen kerran.
Ensin Tabrnaakkelin ylle, sitten sen ensimmäisen temppelin ja tämä viimeksimainittu on Apostolien teoissa luettu.
Eli temppelit ovat siinä.
Senjälkeen tulee ajallaan Kristus ja I- autuaiden ylösotto.
eli Herran omat ovat tavallaan taivaissa sen ajan, kun tuomiot tullaan julistamaan hääjuhlien jälkeen, sitten luodaan Uusitaivas ja maa.
Eli Herran omien paikka on maanpäällä, ja tähän tulella puhdistettuun maahan, josta pahuus on hävitetty laskeutuu Uusi Jerusalmen taivaasta.
Ettekä löydä temppeleitä muuta tästä ajasta.
Kertakaikkinen uhri on tätä aikaa- varjolainaikana oli eläinuhrit vertauskuvallisuutena Edenistä - Golgatalle aikajanalla.
Uskonnollisesti ihmiset rakentavat kaikenlaista, kun ne "aikalaskelmat ovat" inhimillisen "hyväntiedonpuun" hedelminä jaettavana.
Kun niitä hedelmiä on aikajanalla ollut luettavissa monennäköistä, niin tässä hetkessä niitä syöneet ovat röyhtäisemässä ulos näkemyksensä siitä, että missä ikäänkuin mentäisiin. Ei se tulkintamallit muuta ole, kuin ajan yhteenvetoja eri lähteitten hautomoista.
Mutta, muistakaa, Ylimmäinen pappi on taivaissa. Rukouskammioissa ollaan pappisyhteydessä tähän Pappiimme. ja uhri minkä Hän on verellään maksanut, se riittää. Enää ei kannata sekoilla noista uhreista.
Valtaistuin on olemassa. Perkele on heitetty taivaista ja me keskustelemme Pyhään tuon sijaisuhrin kautta.
Herran omat eivät lähde enää tuomaan -kyyhkysestä- mullikkaan alttareille, se on kertakaikkisen uhrin häpäisemistä.
- Anonyymi
"Jeesus sanoi: "Olkaa te niiden ihmisten kaltaisia, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle" (Luukas 12:36)
Toisessa kohtaa Jeesus sanoi: "...Mutta heidän lähdettyä ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssaan häihin, ja ovi suljettiin" (Matteus 25:10).
Miksiköhän kun vertaa näitä kahta kohtaa, niin ensimmäisessä puhutaan siitä, kuinka Herra palaa häistä ja toisessa kohdassa siitä, kuinka viisaat neitsyet ovat menossa häihin?- Anonyymi
Parempi käännös, jota luvun asiayhteys tukee.
Luuk 12:36 Olkaa niin kuin palvelijat, jotka odottavat isäntäänsä häistä valmiina heti avaamaan oven, kun hän tulee ja kolkuttaa.
Jeesus on Jumalasta, kaikki muut temppelit perkeleestä, niinsevaanmenee.
- Anonyymi
Sinun pahat tarkoitusperät paljastuvat profiilikuvastasi, jossa liehuu Palestiinan lippu. Olet patologinen valehtelija.
Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas ja hänen valtaistuimensa sija on 1000-vuotiskaudella Jerusalemin temppelissä. Tässä Raamattu kertoo, miten Herra Jeesus menee omaan temppeliinsä.
Hes 43:4 Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pahat tarkoitusperät paljastuvat profiilikuvastasi, jossa liehuu Palestiinan lippu. Olet patologinen valehtelija.
Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas ja hänen valtaistuimensa sija on 1000-vuotiskaudella Jerusalemin temppelissä. Tässä Raamattu kertoo, miten Herra Jeesus menee omaan temppeliinsä.
5 Henki nosti minut maasta ja vei minut sisempään esipihaan, ja minä näin, että Herran kirkkaus täytti temppelin. [1. Kun. 8:10]
6 Joku puhutteli minua, ja minä kuulin sen äänen tulevan temppelistä -- mies seisoi yhä minun vieressäni.
7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.Jeesus on omiensa kanssa 1000 vuotta taivaassa, eikä täällä tuhotun maan päällä.
1234567---
- Anonyymi
Kaikista paras arvaus. Musta morsian, hääjuhliinsa valmistautumassa.
Oletteko muuten ollut koskaan sellaisessa häätoimituksessa, jossa morsian on hunnutettu ja pukenut ittensä mustiin? Ryökäle! Pannahinen! Tuhannen tulimmaista! Ja vielä lempo soikoon. - Anonyymi
Sartola puhui heti kättelyssä ihan puuta ja heinää.
Hän väitti, että Jumala tekee lopun ajassa uuden liiton Israelin kanssa !
Uusi liitto on JO tehty, eikä tehdä mitään kolmatta liittoa enää lopun ajassa !
Miten joku voikin olla noin pihalla, vaikka Raamattu on kaiken jo kertonut ja kertoo.- Anonyymi
En tiedä, mitä Sartola tarkoittaa lopun ajoilla, mutta uusi liitto on solmittu vain Israelin ja Juudan kansan kanssa, kuten uuden liitos säännöissä sanotaan. Uutta liittoa ei solmittu pakanoiden kanssa, mutta pakanat voivat liittyä Israelin kansaan sillä edellytyksellä, että he alkavat noudattaa lakia, jolloin he pääsevät myös uuteen liittoon.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mitä Sartola tarkoittaa lopun ajoilla, mutta uusi liitto on solmittu vain Israelin ja Juudan kansan kanssa, kuten uuden liitos säännöissä sanotaan. Uutta liittoa ei solmittu pakanoiden kanssa, mutta pakanat voivat liittyä Israelin kansaan sillä edellytyksellä, että he alkavat noudattaa lakia, jolloin he pääsevät myös uuteen liittoon.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."Älä nyt viitsi valehdella päin naamaa !
Olet jo naurettava !
Raamattu selvääkin selvemmin sanoo sen, että pakanat ovat myös uudesta liitosta osalliset !
Miten ihmeesssä oikein luet Raamattuasi ?
Apostolien teot 11
1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
2 Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä
3 sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa".
4 Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:
5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
10 Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
Ja uudenliiton sovintoveri ja siten liitto koskee myös pakanoita !
Heprealaiskirje 9
11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.
22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
TÄMÄ ON NIIIIIN SELVÄ ASIA !!!
Joten oletko aivan tyhmä vai sekaisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt viitsi valehdella päin naamaa !
Olet jo naurettava !
Raamattu selvääkin selvemmin sanoo sen, että pakanat ovat myös uudesta liitosta osalliset !
Miten ihmeesssä oikein luet Raamattuasi ?
Apostolien teot 11
1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
2 Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä
3 sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa".
4 Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:
5 "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
6 Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja.
7 Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'.
8 Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.
9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
10 Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
Ja uudenliiton sovintoveri ja siten liitto koskee myös pakanoita !
Heprealaiskirje 9
11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
16 Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt".
21 Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet.
22 Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
23 On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.
24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
TÄMÄ ON NIIIIIN SELVÄ ASIA !!!
Joten oletko aivan tyhmä vai sekaisin?>>Raamattu selvääkin selvemmin sanoo sen, että pakanat ovat myös uudesta liitosta osalliset<<
Sinulta menee asiat sekaisin. Uutta liittoa ei ole tehty pakanoiden kanssa vaan ainoastaan Israelin ja Juudan kanssa. Tämä todellakin lukee Raamatussa. Paavalikin opetti, että liitot on tehty Israelin kanssa.
Room 9:4 Ovathan he israelilaisia, jotka Jumala on ottanut lapsikseen ja joille hän on antanut kirkkautensa. Heidän kanssaan hän on tehnyt liitot, heille hän on antanut lain, jumalanpalveluksen ja lupaukset.
Pakanat voivat liittyä Israelin kansaan, joka käy niin, että uskossa juutalaisten kuninkaaseen Jeesukseen Kristukseen alkaa noudattaa lakia. Sapatti on uuden liiton aikana merkki liitosta Jumalan kanssa, onhan Jeesus myös sapatin Herra. Jokainen pakana, joka pitää liiton noudattamalla sapattia ja muita lain käskyjä uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen, saa tulla Herran pyhälle vuorelle.
2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."
- Anonyymi
Kummallisia väittämiä tässäkin ketjussa. Yksi oudoimmista ja yleisimmistä harhoista on kuvitella antikristuksen olevan voideltu.
- Anonyymi
Ei kukaan ole väittänyt, että Antikristus olisi voideltu.
- Anonyymi
Se, että antikristus on voideltu, on erityisesti valhejuutalaisen keskuudessa hyvien yleinen käsitys,
- Anonyymi
Tuo on emävalhe. Kukaan ei ole väittänyt, että Antikristus olisi voideltu eikä sellaista opeta messiaaniset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on emävalhe. Kukaan ei ole väittänyt, että Antikristus olisi voideltu eikä sellaista opeta messiaaniset.
Eivät messiaaniset väitäkkään antikristusta voidelluksi tai messiaaksi !
Mutta kun kadotuksen lapsi asettautuu 3:een temppeliin ja julistautuu siellä Jumalaksi, niin hän voi siellä olla vain juutalaisten ja messiaanisten suosiolla/luvalla !
Eli messiastaan yhä odottavat juutalaiset siis ottavat vastaan antikristuksen voideltuna ja messiaanaan !
Näin siinä Raamatun mukaan käy ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun kadotuksen lapsi asettautuu 3:een temppeliin ja julistautuu siellä Jumalaksi, niin hän voi siellä olla vain juutalaisten ja messiaanisten suosiolla/luvalla !
Eli messiastaan yhä odottavat juutalaiset siis ottavat vastaan antikristuksen voideltuna ja messiaanaan !
Näin siinä Raamatun mukaan käy !>>>Mutta kun kadotuksen lapsi asettautuu 3:een temppeliin ja julistautuu siellä Jumalaksi, niin hän voi siellä olla vain juutalaisten ja messiaanisten suosiolla/luvalla<<<
Tuokaan väite ei pidä paikkansa. Messiaaniset ovat silloin taivaassa Karitsan häissä. Antikristus on tullut temppeliin, joka on juuri jätetty tyhjäksi, kun kaikki vanhurskaat messiaaniset ovat lähteneet Herran Jeesuksen kanssa hääjuhlaan.
Messiaanisten aikana kukaan epävanhurskas ei edes saa tulla temppeliin, koska temppeliin pääsee vain sydämensä ympärileikanneet, mitä Antikristus ei tietenkään ole tehnyt, koska hän on laittomuuden ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin siinä Raamatun mukaan käy !Mikä emävalhe? Valhejuutalaiset nimen omaan väittävät, että Danielin kirjan voideltu on antikristus. Olette sotkeentuneet omiin valheisiinne, ettekä edes muista kaikkia valheitanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä emävalhe? Valhejuutalaiset nimen omaan väittävät, että Danielin kirjan voideltu on antikristus. Olette sotkeentuneet omiin valheisiinne, ettekä edes muista kaikkia valheitanne.
Eivät väitä. Puhut omiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät väitä. Puhut omiasi.
Kuitenkin toraistien antikristus "lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Mutta kun kadotuksen lapsi asettautuu 3:een temppeliin ja julistautuu siellä Jumalaksi, niin hän voi siellä olla vain juutalaisten ja messiaanisten suosiolla/luvalla<<<
Tuokaan väite ei pidä paikkansa. Messiaaniset ovat silloin taivaassa Karitsan häissä. Antikristus on tullut temppeliin, joka on juuri jätetty tyhjäksi, kun kaikki vanhurskaat messiaaniset ovat lähteneet Herran Jeesuksen kanssa hääjuhlaan.
Messiaanisten aikana kukaan epävanhurskas ei edes saa tulla temppeliin, koska temppeliin pääsee vain sydämensä ympärileikanneet, mitä Antikristus ei tietenkään ole tehnyt, koska hän on laittomuuden ihminen.Missä Raamatussa mainitaan Jeesukseen uskovien juutalaisten olevan ylöstemmatut kun antikristus astuu kolmanteen temppeliin julistaen valheentodistuksella olevansa juutalaisten Kuningas?
Missä tämä tapahtumajärjestys näkyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamatussa mainitaan Jeesukseen uskovien juutalaisten olevan ylöstemmatut kun antikristus astuu kolmanteen temppeliin julistaen valheentodistuksella olevansa juutalaisten Kuningas?
Missä tämä tapahtumajärjestys näkyy?Ilmestyskirjan luvussa 12 ensin temmataan poikalapsi ja sitten Antikristus alkaa riehua 3,5 vuotta. Poikalapsi viittaa myös Jesajan kirjaan, jossa kerrotaan syntyvästä poikalapsesta enemmän. Jakeessa on lähdeviittaus Jesajaan.
Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, [Jes. 66:7; Ps. 2:9; Ilm. 2:27]
Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.
10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa, riemuitkaa kaupungin tähden, te kaikki, jotka sitä rakastatte! Juhlikaa riemuiten sen kanssa, te kaikki, jotka sitä suritte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjan luvussa 12 ensin temmataan poikalapsi ja sitten Antikristus alkaa riehua 3,5 vuotta. Poikalapsi viittaa myös Jesajan kirjaan, jossa kerrotaan syntyvästä poikalapsesta enemmän. Jakeessa on lähdeviittaus Jesajaan.
Ilm 12:5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, [Jes. 66:7; Ps. 2:9; Ilm. 2:27]
Jes 66:7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.
10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa, riemuitkaa kaupungin tähden, te kaikki, jotka sitä rakastatte! Juhlikaa riemuiten sen kanssa, te kaikki, jotka sitä suritte.Tuo poikalapsi on Jeesus.
Ilmestyskirja ei puhu mitään 3,5 vuodesta.
Se puhuu 3,5 ajasta.
3,5 on puolet seitsemästä.
7 on täydellisyyden luku.
3,5 on puolet siitä.
Saatana saa siis riehua vain hetken ja se riehunta alkoi toisentyyppisesti silloin, kun Jeesus heitti saatanan taivaasta alas ylösnousemuksensa jälkeen.
Vuosia ei ole annettu meidän tietää.
Niitä on turha laskea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo poikalapsi on Jeesus.
Ilmestyskirja ei puhu mitään 3,5 vuodesta.
Se puhuu 3,5 ajasta.
3,5 on puolet seitsemästä.
7 on täydellisyyden luku.
3,5 on puolet siitä.
Saatana saa siis riehua vain hetken ja se riehunta alkoi toisentyyppisesti silloin, kun Jeesus heitti saatanan taivaasta alas ylösnousemuksensa jälkeen.
Vuosia ei ole annettu meidän tietää.
Niitä on turha laskea.>>>Tuo poikalapsi on Jeesus.<<<
Ilmestyskirja on profeetallinen kirja. Sen johdosta luvun 12 kertomus viittaa tulevaan, koska se kertoo myös Antikristuksen 3,5 vuoden ajasta.
Se on kyllä totta, että poikalapsen syntymä on esitäyttynyt Jeesuksen syntyessä ja tietenkin omalta osalta viittaa siihen, mutta varsinainen täyttymys tulee, kuten Jesajan kirjan luku 66 sanoo syntyvästä poikalapsesta, joka on kansa (ihmisjoukko). Jeesus Kristus saa esikoislahjaksi 144000 messiaanista juutalaista Israelin 12 sukukunnasta.
>>>Ilmestyskirja ei puhu mitään 3,5 vuodesta. Se puhuu 3,5 ajasta.<<<
3,5 aikaa tarkoittaa 3,5 vuotta. Ilmestyskirja kertoo 3,5 vuodesta, 42 kuukaudesta ja 1260 päivästä. Ne viittaavat kaikki 3,5 vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tuo poikalapsi on Jeesus.<<<
Ilmestyskirja on profeetallinen kirja. Sen johdosta luvun 12 kertomus viittaa tulevaan, koska se kertoo myös Antikristuksen 3,5 vuoden ajasta.
Se on kyllä totta, että poikalapsen syntymä on esitäyttynyt Jeesuksen syntyessä ja tietenkin omalta osalta viittaa siihen, mutta varsinainen täyttymys tulee, kuten Jesajan kirjan luku 66 sanoo syntyvästä poikalapsesta, joka on kansa (ihmisjoukko). Jeesus Kristus saa esikoislahjaksi 144000 messiaanista juutalaista Israelin 12 sukukunnasta.
>>>Ilmestyskirja ei puhu mitään 3,5 vuodesta. Se puhuu 3,5 ajasta.<<<
3,5 aikaa tarkoittaa 3,5 vuotta. Ilmestyskirja kertoo 3,5 vuodesta, 42 kuukaudesta ja 1260 päivästä. Ne viittaavat kaikki 3,5 vuoteen.144000 on symbolinen luku niin kuin kaikki muutkin luvut Ilmestyskirjassa.
Nuo kolme ajanjaksoa ilmoitettuna eri tavoin ei tarkoita täsmällistä aika määrettä, vaan saman pituista ajanjaksoa.
Ajanjaksot on ilmoitettu eri tavoin, koska ne kertovat samasta ajasta eri näkökulmasta ja liittyen eri asiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
144000 on symbolinen luku niin kuin kaikki muutkin luvut Ilmestyskirjassa.
Nuo kolme ajanjaksoa ilmoitettuna eri tavoin ei tarkoita täsmällistä aika määrettä, vaan saman pituista ajanjaksoa.
Ajanjaksot on ilmoitettu eri tavoin, koska ne kertovat samasta ajasta eri näkökulmasta ja liittyen eri asiaan.>>>144000 on symbolinen luku niin kuin kaikki muutkin luvut Ilmestyskirjassa.<<<
Tämä ei pidä paikkansa. Ilmestyskirja kertomus 144000 tuhannesta messiaanisesta juutalaisesta ei ole vertauskuva. Se on tarkka kuvaus, mitä tulee tapahtumaan.
Raamatussa yleensä kerrotaan, milloin on kyse vertauksesta, mutta tässä kohtaa sellaista ei kerrota.
Muistutan sinua siitä rangaistuksesta, minkä saa, jos ottaa pois tai lisää asioita ilmestyskirjaan. Yksi tapa tehdä tämä synti on väittää, että joku osa ilmestyskirjasta on pelkkää symbolista vertauskuvaa, jolloin mitätöi ilmoituksen. Rangaistus Ilmestyskirjan väärentämisestä on tuomio helvettiin.
Ilm 22:18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>144000 on symbolinen luku niin kuin kaikki muutkin luvut Ilmestyskirjassa.<<<
Tämä ei pidä paikkansa. Ilmestyskirja kertomus 144000 tuhannesta messiaanisesta juutalaisesta ei ole vertauskuva. Se on tarkka kuvaus, mitä tulee tapahtumaan.
Raamatussa yleensä kerrotaan, milloin on kyse vertauksesta, mutta tässä kohtaa sellaista ei kerrota.
Muistutan sinua siitä rangaistuksesta, minkä saa, jos ottaa pois tai lisää asioita ilmestyskirjaan. Yksi tapa tehdä tämä synti on väittää, että joku osa ilmestyskirjasta on pelkkää symbolista vertauskuvaa, jolloin mitätöi ilmoituksen. Rangaistus Ilmestyskirjan väärentämisestä on tuomio helvettiin.
Ilm 22:18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.Dispensationalismi on sekoittanut pahasti monen pään.
Ilmestyskirjaa ei ole tarkoitettu luettavaksi ja tulkittavaksi kirjaimellisesti.
Se sisältää satoja symboleja, jotka avautuvat Vanhan testamentin kautta.
Kuka lukee psalmeja kirjaimellisesti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dispensationalismi on sekoittanut pahasti monen pään.
Ilmestyskirjaa ei ole tarkoitettu luettavaksi ja tulkittavaksi kirjaimellisesti.
Se sisältää satoja symboleja, jotka avautuvat Vanhan testamentin kautta.
Kuka lukee psalmeja kirjaimellisesti?Eipä mennyt varoitukseni sinulle perille.
Ilmestyskirjassa on paljon selvää tekstiä, joka kertoo, mitä tuleva on. 3,5 vuotta ovat oikeita vuosia ja 144000 ovat oikeita juutalaisia miehiä. Jos kyseenalaistat nämä asiat, niin olet menossa kohti kadotusta.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä mennyt varoitukseni sinulle perille.
Ilmestyskirjassa on paljon selvää tekstiä, joka kertoo, mitä tuleva on. 3,5 vuotta ovat oikeita vuosia ja 144000 ovat oikeita juutalaisia miehiä. Jos kyseenalaistat nämä asiat, niin olet menossa kohti kadotusta.
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.Höpö höpö, se miten ymmärtää Ilmestyskirjan asiat ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa.
Ilmestyskirjassa oleva sukukuntaluettelo ei vastaa Jaakobin poikia.
144000 symbolisoi kaikkien aikojen uskovia.
- Anonyymi
ja mitähän vitun väliä on koko temppeliasialla
- Anonyymi
Se kertoo sen, että Herran tulemus on lähellä.
Siis kadotuksen lapsi asettautuu siihen temppeliin ja väittää itse itseään Jumalaksi ,eli Kristukseksi siis !
Jeesus taas tulee sitten kun se kadotuksen lapsi eli antikristus on siellä, ja tuhoaa hänet tulemuksessaan.
Eli ensin siis tarvitaan se temppeli, ja sitten sinne se antikristus eli kadotuksen lapsi, ja silloin tiedämme varmasti sen, että kyse on enää päivistä tai kuukausista tai vuosista, mutta kadotuksen lapsen eläessä siis Jeesus tulee.
Tässä asia kerrotaan selvääkin selvemmin:
2. Tessalonikalaiskirje 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kertoo sen, että Herran tulemus on lähellä.
Siis kadotuksen lapsi asettautuu siihen temppeliin ja väittää itse itseään Jumalaksi ,eli Kristukseksi siis !
Jeesus taas tulee sitten kun se kadotuksen lapsi eli antikristus on siellä, ja tuhoaa hänet tulemuksessaan.
Eli ensin siis tarvitaan se temppeli, ja sitten sinne se antikristus eli kadotuksen lapsi, ja silloin tiedämme varmasti sen, että kyse on enää päivistä tai kuukausista tai vuosista, mutta kadotuksen lapsen eläessä siis Jeesus tulee.
Tässä asia kerrotaan selvääkin selvemmin:
2. Tessalonikalaiskirje 2
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.Kadotuksen lapsi Antikristus ei kuitenkaan pääse temppeliin ennen, kuin kuin hänen tuloaan pidättävä tekijä poistuu temppelistä. Kun Herran omat vanhurskaat seuraajat poistuvat ensin temppelistä Karitsan hääjuhlaan, niin vasta sitten Antikristus pääsee temppeliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadotuksen lapsi Antikristus ei kuitenkaan pääse temppeliin ennen, kuin kuin hänen tuloaan pidättävä tekijä poistuu temppelistä. Kun Herran omat vanhurskaat seuraajat poistuvat ensin temppelistä Karitsan hääjuhlaan, niin vasta sitten Antikristus pääsee temppeliin.
Höpö höpö !
Oletko noin sokea ja ymmärtämätön ?
Jumala itse hävitti 2 temppelin Jeesuksen omien sanojen mukaan !
Nyt on uusi liitto, ja ne jotka yhä haluavat 3: nnen temppelin rakentaa, ovat pahasti Jumalaa vastustavia.
Eli he yrittävät pystyttää yhä lakkautettua vanhaa liittoa pystyttää, ja siten he polkevat jalkoihinsa Kristuksen kalliin sovintoveren ja pitävät sen halpana !
Joten ne sokeat siis eivät yhäkään tunnusta Kristusta Vapahtajaksi ja Messiaanikseen ja siksi he odottavat yhä messiasta ja ottavat siksi vastaan antikristuksen omana messiiaanaan !!!
Tämä on niin selvä asia, että tyhmätkään ei voi tätä olla ymmärtämättä.
Ei tule sellaista Jumalan temppeliä enää, jossa viattomia eläimiä tapetaan niitten verta vuodattaen. Semmoinen kuvitelma on Jeesuksen pilkkaamista.
- Anonyymi
Jumalan käskyjen noudattaminen ei koskaan pilkkaa Jeesusta.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyjen noudattaminen ei koskaan pilkkaa Jeesusta.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.Kymmenessä käskyssä ei kyllä käsketä mitään eläimiä rituaaliteurastuksella uhraamaan.
- Anonyymi
Musti.Hintikka kirjoitti:
Kymmenessä käskyssä ei kyllä käsketä mitään eläimiä rituaaliteurastuksella uhraamaan.
Kymmenessä käskyssä on käsky uskoa Israelin Jumalaa, joten hänen käskyjään tulee noudattaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenessä käskyssä on käsky uskoa Israelin Jumalaa, joten hänen käskyjään tulee noudattaa.
Eläinten verinen rituaaliteurastusuhraaminen on Saatanasta. Jeesuksen uhrikuoleman pilkkaamista. Uskonnolliset veriset eläinuhrit eivät ole Israelin Jumalalle mieleen, vaan kauhistus Hänelle!
- Anonyymi
Hebr.10:6. 10:8 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Kun hän ensin sanoo: Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt, vaikka niitä lain mukaan uhrataankin.
- Anonyymi
Jumala ei miellisty uhreihin, jos ei ole tehnyt parannusta.
1 Sam 15:22 Silloin Samuel sanoi: -- Kumpi on Herralle mieleen, uhrit vai kuuliaisuus? Kuuliaisuus on parempi kuin uhri, totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
23 Kapinointi on noituuden vertainen synti, röyhkeys on kuin pettävät jumalankuvat. Sinä olet hylännyt Herran sanan. Siksi hän hylkää sinun kuninkuutesi.
Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt 5:23 "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
25 "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan.
26 Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
- Anonyymi
Hebr.9:26 sillä muuten hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. Hebr.10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. 2Moos.29:38 Ja uhraa alttarilla tämä: kaksi vuodenvanhaa karitsaa joka päivä, ainiaan. 4Moos.28:3
- Anonyymi
antikristuksen antti jatkaa Sanan pilkkaamista. Judaistit odottavat temppeliä ja uhrijumalanpalvelusta, jotta voisivat herransa, antikristuksen kanssa uhrata uhreja, joita Jumala ei halua.
Yksikään Mooseksen lain melskaaja ei ole uskossa Jeesukseen, sillä he eivät usko Uuden liiton keskeisintä sanomaa: meidän sairautemme hän (Jeesu) kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Judaistit tarvitsevat edelleen eläinuhreja peittääkseen syntinsä ja samalla tallaavat jalkoihin Uuden Liiton.
"kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"- Anonyymi
Paavali opetti noudattamaan Mooseksen lakia ja itsekin sitä noudatti. Paavali oli uskossa Jeesukseen. Sen takia Paavali opetti lakia, koska se oli Jeesuksen käsky.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali opetti noudattamaan Mooseksen lakia ja itsekin sitä noudatti. Paavali oli uskossa Jeesukseen. Sen takia Paavali opetti lakia, koska se oli Jeesuksen käsky.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Minäkään en ole koskaan rikkonut juutalaisten lakia enkä keisaria vastaan.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=x34M3rKPQlQ
temppeli kysymyksen ratkaisu ja raamattukin tukee sitä.- Anonyymi
Petri Paavola epätieteellinen salaliitoteoria temppelin sijainnista on todistettu monta kertaa vääräksi. Kaikkea hellarit oikein menevät uskomaan, kun laittavat Paavolan epätieteellisiä ja vääriksi todistettuja salaliittoteorioita keskustelupalstoille.
Paavola tuottaa lukuisia videoita ja saarnoja ja nettiartikkeleita siitä, ettei Jerusalemin temppeli ollut vuoren huipulla, eikä ota vastaan mitään korjaavaa palautetta, vaan jatkaa väärän tiedon levittämistä ymmärtämättä asiasta sen enempää.
Paavolan teoria siitä, että temppeli ei olisi ollut temppelivuoren päällä romuttuu arkeologisten löydösten kautta. Temppelivuoren huipulta on löytynyt temppeliin kuulunut varoituskyltti, joka on tutkijoiden mukaan ollut alkuperäisellä paikalla. On paljon muitakin vastaavia löydöksiä.
https://www.timesofisrael.com/ancient-temple-mount-warning-stone-is-closest-thing-we-have-to-the-temple/
Paavola väittää, että Herodeksen linnake olisi ollut vuoren korkeimmalla paikalla ja temppeli alarinteessä. Se antaa väärän kuvan asiasta. Herodes rakensi linnakkeen temppelin muuriin kiinni sen pohjoispuolelle, joka tunnetaan myös nimellä Antonian linnake. Temppeli ja Anatonian linnake olivat temppelivuoren päällä kummatkin.
Paavolan väitteellä ei ole perustaa. Jerusalemissa ei sijainnut kokonaista legioonaa Jeesuksen päivin. Legio X Fretensis oli sijoitettu tuona-aikana Syyriaan ja saapui Jerusalemiin vasta vuonna 73. Lisäksi Pontius Pilatus piti majaa Herodeksen palatsissa vastapäätä temppeliä, eikä piskuisessa Antonian linnoituksessa. Prefektin virallinen hallintopaikka oli kuitenkin edelleen Kesarea Juudean rannikolla. Toki kymmenennen legioonan lisäksi oli III Gallica, VI Ferrata ja XII Fulminata, mutta nämäkin kolme olivat Legio X Fretensiksen tavoin Syyriassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonia_Fortress
Paavola luottaa yksin Josefuksen kirjoituksiin, mutta hänen on todettu kirjoittaneen roomalaisten hyväksi historiikkinsa ja myös liioitelleen tapahtumia roomalaisten hyväksi. Josefus oli puolueellinen historian kirjoittaja ja hänen historiikista on löytynyt virheitäkin. Josefuksen kuvaus temppelivuoresta ei vastaa muiden tunnettujen historiankirjoittajien kertomuksia temppelistä, joten hänen kuvausta ei voi ottaa sellaisenaan lähteeksi. Paavola niin tekee, koska hän on ammattitaidoton historian tutkija. Hän pikemminkin etsii epäluotettavista lähteistä tukea omille harhaopeilleen ja mielipiteilleen.
Raamattu kertoo temppelin sijainnin. Se oli jebusilaiselta Araunalta ostettu pelto. Viljaa ei voi viljellä jyrkällä vuoren rinteellä, joten Daavidin kaupunki Moorian vuoren etelä-rinteellä on poissuljettu. Moorian vuoren laella on suuri tasainen alue, jossa voi muokata maata ja viljellä. Israelissa ei viljelty vuoren rinteillä, vaan ne olivat lampaiden ketoina. Laaksoissa ja muilla tasaisilla paikoilla olevat alueet olivat viljapeltoina.
2 Aik 3:1 Salomo alkoi rakentaa Herran temppeliä Jerusalemiin isänsä Daavidin määräämälle paikalle, jebusilaisen Araunan puimatantereelle Morian vuorelle, missä Herra oli ilmestynyt Daavidille.
Temppelivuoren etelärinne on liian jyrkkä ja ahdas, jotta sinne voisi rakentaa temppeli. Rinteen juurella on Gehenan laakso, jonka on tasaista maata ja teoriassa temppeli voitaisiin sinne rakentaa, mutta sekin alue on liian ahdas. Gehenan laaksossa oli kaatopaikka, jossa poltettiin roskia, joten temppeli ei tietenkään ole voinut olla palavien roskien vieressä.
Temppeli ei ollut Daavidin kaupungissa vuoren etelärinteellä, kuten Paavola virheellisesti väittä vaan vuoren huipulla, mikä on myös tiedemiesten konsensus. Tämä historian tutkimuksen selvittämä totuus ei mihinkään muutu: https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Jerusalem_(70_CE)
Paavolan opetusta asiasta voi luonnehtia sensaatiohakuiseksi humpuukiksi, jonka esittämät väitteet ovat ristiriidassa historian tutkimuksen ja myös Raamatun kanssa.
- Anonyymi
2Kun.12:1-6 Papit laittoivat, korjausrahat omaan taskuun.
- Anonyymi
1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! 2Aik.6:18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivasiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut! Job.11:7. Jes.66:1. Ap.t. 7:48
- Anonyymi
Kristityn temppelit.
Korinttolaiskirje:
6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?
Kristityn maallinen rukoushuone.
Matteuksen evankeliumi:
21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Kristityn seurakunta = hengellinen maallinen temppeli.
Efe2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Uuden liiton temppeli on taivaassa.
Heb9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme
10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
Ilm11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.
Siellä on myös liitonarkki.- Anonyymi
Ihminen on Pyhän Hengen temppeli, silloin kun hän on pyhittänyt oman elämänsä. Jumala on läsnä kaikkialla, joten hän ei tarvitse asuntoa samalla tavalla, kuin ihminen tarvitsee.
Raamattu ilmoittaa, että Jerusalemiin tullaan rakentamaan kolmas temppeli, joka tulee olemaan Jumalan nimen asuinpaikka.
2 Moos 29:44 Minä teen pyhäksi pyhäkköteltan ja alttarin ja pyhitän Aaronin ja hänen poikansa palvelemaan minua pappeina.
45 Minä asun israelilaisten keskellä ja olen heidän Jumalansa,
Sak 6:13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti." - Anonyymi
Jerusalemiin rakennettava temppeli tulee olemaan Herran Jeesuksen asuinpaikka ja hänen valtaistuimensa sija.
7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on Pyhän Hengen temppeli, silloin kun hän on pyhittänyt oman elämänsä. Jumala on läsnä kaikkialla, joten hän ei tarvitse asuntoa samalla tavalla, kuin ihminen tarvitsee.
Raamattu ilmoittaa, että Jerusalemiin tullaan rakentamaan kolmas temppeli, joka tulee olemaan Jumalan nimen asuinpaikka.
2 Moos 29:44 Minä teen pyhäksi pyhäkköteltan ja alttarin ja pyhitän Aaronin ja hänen poikansa palvelemaan minua pappeina.
45 Minä asun israelilaisten keskellä ja olen heidän Jumalansa,
Sak 6:13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
14 Ja kruunu on oleva muistona Herran temppelissä Helemistä ja Tobiasta ja Jedajasta ja Sefanjan pojan suosiollisuudesta.
15 Ja kaukana asuvaiset tulevat ja rakentavat Herran temppeliä. Ja te tulette tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän tykönne. Näin on tapahtuva, jos te hartaasti kuulette Herran, teidän Jumalanne, ääntä."
Hes 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."Toraisti onko temppelissä esirippu pyhän ja kaikkein pyhimmän välillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jerusalemiin rakennettava temppeli tulee olemaan Herran Jeesuksen asuinpaikka ja hänen valtaistuimensa sija.
7 Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla. Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti. "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa, ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit.>>>>Jerusalemiin rakennettava temppeli tulee olemaan Herran Jeesuksen asuinpaikka ja hänen valtaistuimensa sija.>>>
Jeesus tuli temppeliinsä silloin kun hän tuli maan päälle:" Israel oli tämä temppeli kuten sanoo Ps114:2 "Kun Israel lähti Egyptistä, Jaakobin suku vieraskielisestä kansasta, 2. silloin Juuda tuli hänen pyhäkökseen, Israel hänen valtakunnaksensa."
Sakarjan 6. luvun kohta viittaa siihen kuinka Jeesus rakensi temppelin silloin kun hän tuli maan päälle.
Jeesuksen ruumis on temppeli Joh2:21
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme (=pystytti pyhäkköteltan keskuuteemme)Joh1:14
Jeesuksen ruumis = seurakunta = temppeli
Uskova on temppeli, jonne Jeesus haluaa tulla asumaan Joh14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan (=pystytämme pyhäkköteltan hänen luokseen).
Mies nimeltä Vesa Sak6 pystytti siis seuraavat temppelit:
-itsensä syntyessään ihmiseksi
-uskovat
-uskovien yhteisön = seurakunnan
-Jeesus on myös Sana - opetus Jlasta ja Jeesuksesta. Koska Jeesus on temppeli, niin Sanakin on temppeli
Seurakuntatemppeliin Antikristus on halunnut tulla ja syrjäyttää Jeesuksen uskon keskuksena. Näin on tapahtunut. Lähes kaikki opetus Jeesuksesta ja kristinuskosta on turmeltu. Niin myös Jeesuksen uhri. Pimeä keskiaika on tästä hyvänä esimerkkinä. Uskonpuhdistus on tuonut tähän valoa ja on palauttanut temppelin ja temppelipalveluksen takaisin kunniaan. Ts Jeesus (=temppeli) ja Jeesuksen sovitusuhri on palautettu kunniaan. Sana temppelinä on palautettu kunniaan.
Jeesus haluaa asua kansansa keskellä. Toisin sanoen seurakunnassa ja ensisijaisesti jokaisen uskovan sydämessä - ja hallita siellä.
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. " Ilm3:20,
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan (=pystytämme pyhäkköteltan hänen luokseen).Joh14:23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Jerusalemiin rakennettava temppeli tulee olemaan Herran Jeesuksen asuinpaikka ja hänen valtaistuimensa sija.>>>
Jeesus tuli temppeliinsä silloin kun hän tuli maan päälle:" Israel oli tämä temppeli kuten sanoo Ps114:2 "Kun Israel lähti Egyptistä, Jaakobin suku vieraskielisestä kansasta, 2. silloin Juuda tuli hänen pyhäkökseen, Israel hänen valtakunnaksensa."
Sakarjan 6. luvun kohta viittaa siihen kuinka Jeesus rakensi temppelin silloin kun hän tuli maan päälle.
Jeesuksen ruumis on temppeli Joh2:21
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme (=pystytti pyhäkköteltan keskuuteemme)Joh1:14
Jeesuksen ruumis = seurakunta = temppeli
Uskova on temppeli, jonne Jeesus haluaa tulla asumaan Joh14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan (=pystytämme pyhäkköteltan hänen luokseen).
Mies nimeltä Vesa Sak6 pystytti siis seuraavat temppelit:
-itsensä syntyessään ihmiseksi
-uskovat
-uskovien yhteisön = seurakunnan
-Jeesus on myös Sana - opetus Jlasta ja Jeesuksesta. Koska Jeesus on temppeli, niin Sanakin on temppeli
Seurakuntatemppeliin Antikristus on halunnut tulla ja syrjäyttää Jeesuksen uskon keskuksena. Näin on tapahtunut. Lähes kaikki opetus Jeesuksesta ja kristinuskosta on turmeltu. Niin myös Jeesuksen uhri. Pimeä keskiaika on tästä hyvänä esimerkkinä. Uskonpuhdistus on tuonut tähän valoa ja on palauttanut temppelin ja temppelipalveluksen takaisin kunniaan. Ts Jeesus (=temppeli) ja Jeesuksen sovitusuhri on palautettu kunniaan. Sana temppelinä on palautettu kunniaan.
Jeesus haluaa asua kansansa keskellä. Toisin sanoen seurakunnassa ja ensisijaisesti jokaisen uskovan sydämessä - ja hallita siellä.
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. " Ilm3:20,
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan (=pystytämme pyhäkköteltan hänen luokseen).Joh14:23Mikään esittämäsi asia ei kumoa sitä totuutta, että Jerusalemin temppelivuorelle tullaan rakentamaan kolmas temppeli, joka tulee olemaan Herran Jeesuksen asuinsija ja valtaistuimen paikka.
Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
- Anonyymi
2Sam.6:6 Mutta kun he tulivat Naakonin puimatantereen luo, ojensi Ussa kätensä Jumalan arkiin ja tarttui siihen, sillä härät kompastuivat. 1Aik.13:9 Mutta kun he tulivat Kiidonin puimatantereen luo, ojensi Ussa kätensä tarttuaksensa arkiin, sillä härät kompastuivat. Ja käden ojentaja tapettiin.
- Anonyymi
Pakanapappi esiintyy vastoin Jumalan Sanaa suurena opettaja. Luuletkop olevasi joku Raamatun tuntija? Et ole, vaan olet antikristuksen lähettiläs ja valmistat tietä antikristuksella, joita herkeämättä odotat.
- Anonyymi
Judastit, eivät usko Jumalan ilmoitusta, vaan he odottavat temppeliä ja antikristusta ja kaipaavat liiton arkkia.
"kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä".- Anonyymi
Ei täällä ole kukaan sanonut kaipaavansa liiton arkkia. Herra Jeesus rakennuttaa kolmannen temppelin Jerusalemiin ja hän päättää sen kalusteista.
- Anonyymi
Jer.3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä. Alaviite: Jer.31:33
- Anonyymi
4Moos.10:33 Niin he läksivät liikkeelle Herran vuoren luota ja vaelsivat kolme päivämatkaa. Ja Herran liitonarkki kulki heidän edellänsä kolme päivämatkaa etsimässä heille levähdyspaikkaa. Se olikin älyarkki. Joos.6:8
- Anonyymi
antti wuoltee jatkaa Jumalan pilkkaamista, eikä hänen pahuutensa poistu kommentteja poistamalla.
- Anonyymi
Jerusalem 3 temppelin valmistus voi olla seuraava toteutuva Raamattuun kirjoitettu profetia.
Sanotaan syyskuu 2023- Anonyymi
Danielin profetia seitsemästäkymmenestä vuosiviikosta osuu aika tarkkaan vuoteen 2023. Temppelin pitäisi valmistua 70. vuosiviikon alussa ja se on suurin piirtein vuonna 2023.
Sulttaani Suleiman Suuri valtasi Israelin ja antoi käskyn ennallistaa Jerusalem vuonna 1538 tai 1539.
Tässä artikkelissa on selitetty idea, mutta päivänmäärät eivät ole oikein laskettu, koska Suleimanin käsky toteutui vasta 1530-luvun lopulla.
http://midseventiethweekrapture.blogspot.com/2015/02/suleiman-and-70-weeks-of-daniel.html
- Anonyymi
Judaistit aikovat rakentaa temppelin vuonna 2023? Sanassa ei puhuta mitään Suleimanin käskystä, vaan Sanassa on selvästi sanottu: Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne.
Suleimanit ovat judaistien höpö höpöjä. Koko tooraoppi on valhetta ja pahuutta ja tietoista valehtelua.- Anonyymi
Käskystä jälleenrakentaa Jerusalemin kaupunki on 69 vuosiviikkoa, kun alkaa 70. vuosiviikko, jolloin on temppeli Jerusalemissa. Sellaisia käskyjä on antanut mm. kuningas Artakserkses ja Sulttaani Suleiman Suuri 1530-luvun lopulla.
Neh 2:
1 Kuningas Artakserkseen kahdentenakymmenentenä hallitusvuotena, nisan-kuussa, olin kerran tarjoilemassa kuninkaalle.
----
7 Sanoin kuninkaalle vielä: "Jos sinä, kuningas, näet hyväksi, anna mukaani Eufratin länsipuolisen maakunnan maaherroille osoitetut käskykirjeet, jotta he sallisivat minun kulkea alueidensa läpi Juudaan.
8 Samoin pyydän kirjettä kuninkaan metsien vartijalle Asafille, että hän toimittaisi minulle puuta temppelin portteja ja kaupungin muureja varten ja sitä taloa varten, johon asetun asumaan." Kuningas antoi minulle tällaiset kirjeet, sillä Jumalan suojaava käsi oli ylläni.
Dan 7:
25 "Sinun tulee tietää ja ymmärtää: Siitä ajasta, jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamista ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon seitsemän vuosiviikkoa. Ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat.
26 Ja kuudenkymmenenkahden vuosiviikon kuluttua raivataan voideltu tieltä, eikä kansalla ole enää toista. Uusi hallitsija lähettää väkensä ja saastuttaa kaupungin ja pyhäkön, mutta tulva tekee hänestä lopun. -- Ja tuho on säädetty, ja se kestää sodan loppuun asti.
27 Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."
Sak 6:
13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.
Ilm 11:
2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.
- Anonyymi
YK kerää valtavaa tietokantaa ihmisistä, käteinen katoaa. pedon merkki aika lähestyy.
Lue 4 Evankeliumia, kuuntele ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! esim:
"Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.
"Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.
Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".
ÄLÄ koskaan ota pedon merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22
Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc
Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja:
truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".
Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS
Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ
Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY
Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa
JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki ! - Anonyymi
Judaisti jatkaa höpö höpöjensä suoltamista. esimerkiksi: "Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin." Tässä profetoidaan Uudesta liitosta, liiton valhvistmisesta: "confirm a covenant with the many". Niin kuin Jeesus sanoi: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. "lakkauttava teuras- ja ruokauhrin" Sanassa on kirjoitettu: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Jeesus lakkautti uhrillaan eläinuhrit.
Maailman ihmiset, judaistit eivät ymmärrä Jumalan Sanan totuuksia, vaan he ovat täynnä pimeyttä ja eksytystä.
Temppelin rakentamisesta on kirjoitettu: Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
Jumalan seurakunta, johon judaistit eivät kuulu, on Jumalan temppeli. Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".- Anonyymi
>>>Tässä profetoidaan Uudesta liitosta, liiton valhvistmisesta: "confirm a covenant with the many". Niin kuin Jeesus sanoi: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.<<<<
Voi sinua raukkaa. Yrität kaikkesi eksyttääksesi lukijat.
Dan 9:27 mainitsema liitto monien kanssa ei todellakaan ole uusi liitto. Profetiassa voideltu kuolee 69 vuosiviikon jälkeen ja sen jälkeen tulee uusi paha ruhtinas, joka tekee liittoja monien kanssa. Kysymys on antikristuksen solmimasta 10 kuninkaan liitosta.
Dan 7:20 Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta.
21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan,
Ilm 17:12 "Kymmenen sarvea, jotka näit, tarkoittavat kymmentä kuningasta, jotka eivät ole vielä nousseet valtaan mutta saavat myöhemmin kuninkuuden yhdessä pedon kanssa, kuitenkin vain hetkeksi aikaa. [Dan. 7:24]
13 Yksissä tuumin he antavat valtansa ja voimansa pedon palvelukseen.
Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tässä profetoidaan Uudesta liitosta, liiton valhvistmisesta: "confirm a covenant with the many". Niin kuin Jeesus sanoi: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.<<<<
Voi sinua raukkaa. Yrität kaikkesi eksyttääksesi lukijat.
Dan 9:27 mainitsema liitto monien kanssa ei todellakaan ole uusi liitto. Profetiassa voideltu kuolee 69 vuosiviikon jälkeen ja sen jälkeen tulee uusi paha ruhtinas, joka tekee liittoja monien kanssa. Kysymys on antikristuksen solmimasta 10 kuninkaan liitosta.
Dan 7:20 Halusin myös tietää niistä kymmenestä sarvesta, jotka olivat sen päässä, ja vielä siitä sarvesta, joka kasvoi esiin ja jonka tieltä putosi pois kolme sarvea, tuosta sarvesta, jolla oli silmät ja suuria sanoja puhuva suu ja joka näytti muita sarvia suuremmalta.
21 Minun katsellessani tuo sarvi ryhtyi sotaan pyhiä vastaan, ja se voitti heidät ja piti heitä vallassaan,
Ilm 17:12 "Kymmenen sarvea, jotka näit, tarkoittavat kymmentä kuningasta, jotka eivät ole vielä nousseet valtaan mutta saavat myöhemmin kuninkuuden yhdessä pedon kanssa, kuitenkin vain hetkeksi aikaa. [Dan. 7:24]
13 Yksissä tuumin he antavat valtansa ja voimansa pedon palvelukseen.
Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"Eli antikristus on sinun oppisi mukaan voideltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli antikristus on sinun oppisi mukaan voideltu.
Sellaista en kirjoittanut. Sinä ilmeisesti halusit ymmärtää tahallaan väärin. Antikristus ei ole voideltu vaan paha ruhtinas.
- Anonyymi
Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
Persian kuninkaan käskystä: (Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne),
Messiaaseen on kuluva seitsemän vuosiviikkoa ja kuusikymmentä kaksi vuosiviikkkoa.- Anonyymi
Persian kuningas Koores päästi israelilaiset pakkosiirtolaisuudesta ja lupasi varat temppelin rakentamiseen, mutta Persian kuningas Artakserkses antoi käskyn jälleenrakentaa Jerusalemin kaupunki, minkä ajankohdan kertoo Nehemian kirja kuukauden tarkkuudella.
Tämän lisäksi tiedämme, milloin sulttaani Suleiman Suuri antoi käskyn jälleenrakentaa Jerusalem.
Danielin profetia seitsemästäkymmenestä vuosiviikosta viittaa sekä Artakserksen että Suleimanin käskyihin. Ensimmäinen käsky toteutui profetiasta 69 vuosiviikkoa ja jälkimmäinen käsky toteuttaa kaikki 70 vuosiviikkoa.
Idea on kerrottu tässä artikkelissa, vaikka vuodet on laskettu väärin:
http://midseventiethweekrapture.blogspot.com/2015/02/suleiman-and-70-weeks-of-daniel.html
- Anonyymi
Täältä näkyy eläinuhrien todellinen alkuperä ja alkuperäinen tarkoitus ja syy niiden uhraukseen.
Täältä näkyy myös "valitun kansan" vaellukset ja rotujen / "kielten" sekoittuminen.
http://media.pekkaervast.net/books_files/Enkelein_lankeemus.pdf- Anonyymi
Ei pidä missään nimessä lukea Pekka Ervastin kirjoja. Hän oli teosofi, joka on magiaa.
- Anonyymi
Pieni lukaisu kuitenkin virkistäisi: On olemassa kahdenlaista magiaa. Ja juuri eläinten uhraaminen liittyy mustaan magiaan. Miksi, se selviää lukemalla.
Jos ihminen ajattelee omistavansa totuuden, niin ei kai hänen silloin tarvitse pelätä minkään asian lukemista, jos hän uskoo että hänen rakennuksensa on kalliolle rakennettu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni lukaisu kuitenkin virkistäisi: On olemassa kahdenlaista magiaa. Ja juuri eläinten uhraaminen liittyy mustaan magiaan. Miksi, se selviää lukemalla.
Jos ihminen ajattelee omistavansa totuuden, niin ei kai hänen silloin tarvitse pelätä minkään asian lukemista, jos hän uskoo että hänen rakennuksensa on kalliolle rakennettu?Mitään Pekka Ervastin kirjoja ei pidä lukea. Ne tulevat suoraan pimeydestä.
- Anonyymi
Jeesus itse sanoi: Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä.
Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin. ...Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon- silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille"
Jerusalemin ja pyhäkön hävitys on tapahtunut samoin vuorille pako, niin myös Jeesuksen antama merkki, (hävityksen kauhistus) paon hetkestä, on toteutunut
"Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.". And after sixty two weeks, Messiah shall be cut off, but not for Himself. And the people of a coming prince shall destroy the city and the sanctuary. Tässä puhutaan Jeesuksesta, Hän kuoli, ei omien syntien tähden, vaan pelastaakseen maailman. Niin kuin on kirjoitettu: Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Sen jälkeen Rooman sotajoukot hävittävät temppelin ja kaupungin.
Koko Danielin profetia on jo toteutunut.
Sen sijaa judaisti ei ole selittänyt, kuka on Danielin mainitsema voideltu: "Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään". Tarkoittaako judaisti Jeesuksen tulevan takaisin ja sitten Hänet tuhotaan???
And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary;- Anonyymi
Hävityksen kauhistus on 33/38 käännöksen sanavalinta ja 92 käännöksessä se on turmion iljetys. En lähde nyt arvioimaan käännöksiä keskenään, mutta Dan 11:31:n kohdalla on samanlainen kohta, jossa asetetaan temppeliin turmion iljetys, joka on epäjumalan patsas, mikä aiheuttaa tuhoa. Kuningas Jaakon käännös Dan 9:27 kertoo myös epäjumalanpalveluksesta, joka aiheuttaa tuhoa, mutta ei tuhoa temppeliä itseään.
Dan 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot tulevat ja saastuttavat pyhäkön ja pyhän vuoren, lakkauttavat päivittäisen uhrin ja asettavat pyhäkköön turmion iljetyksen*. [»Turmion iljetys» viittaa pyhäinhäväistykseksi katsottuihin patsaisiin tai rakennelmiin, jotka viholliskuningas pystytti Jerusalemin temppeliin. Vrt. [Dan. 8:11, Dan. 9:27; Mark. 13:14]
Dan 9:27 And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate.
Jeesus ei puhunut Jerusalemin temppelin tuhosta puhuessaan hävityksen kauhistuksesta, koska temppelin tuhottiin maan tasalle. Jeesus viittasi nimenomaan siihen Danielin profetiaan, missä paha ruhtinas menee temppeliin, eikä tuhoa sitä. Kysymys on 3,5 vuotta kestävästä epäjumalanpalveluksesta temppelissä eikä temppelin tuhoamisesta.
92: Matt 24:15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- [Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, Luuk. 21:20-24 : Dan. 11:31, Dan. 12:11]
33/38: Matt24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
Matteuksen evankeliumin luku 24 kertoo nimenomaan lopun ajan ahdistusten ajoista ennen Jeesuksen paluuta, koska sen kertoo selvästi jae 21. Tästä samasta asiasta kertoo myös Dan 9:27 jae tarkoittaen antikristuksen aikaa.
Matt 24:21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan.
Mitä tulee Jeesuksen profetiaan piiritysjoukoista, niin kyse on ihan eri asiasta. Jeesus profetoi, että kaikkien on paettava Jerusalemista vuorille, koska silloin temppeli tuhotaan maan tasalle ja juutalaiset viedään pakkosiirtolaiseksi muihin maihin, mikä tapahtui vuonna 70. Daniel ei puhu tästä asiasta. Jeesuksen profetia löytyy Luukkaan evankeliumista.
Luuk 21:20 "Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. [Matt. 24:15-28; Mark. 13:14-23 : Luuk. 19:43]
21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin.
22 Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen.
23 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha.
24 Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy.
Luuk 21:5 Kun jotkut ihastelivat temppeliä, sen kauniita kiviä ja näkyville pantuja lahjoja, Jeesus sanoi: 6 "Tulee aika, jolloin kaikki tämä, mitä te nyt katselette, revitään maahan. Tähän ei jää kiveä kiven päälle."
Kuten edellä olen todistanut. niin Jeesus puhuessaan Danielin ennustamasta hävityksen kauhistuksesta ei tarkoittanut samaa asiaa, kun hän puhui piiritysjoukosta Jerusalemin ympärillä, jotka tuhoaisivat temppelin. Nämä kaksi asiaa ovat eri tapahtumia.
Danielin profetia 70 vuosiviikosta ei ole vielä toteutunut viimeisen vuosiviikon osalta. Näyttää siltä, että profetia toteutuu kokonaan Jeesuksen toisessa tulemuksessa, jolloin käsky Jerusalemin muurien ja kaupungin jälleenrakentamisesta on annettu silloin, kun keskiajan jälkeen Jerusalemin muurit ja kaupunki jälleenrakennettiin uudelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävityksen kauhistus on 33/38 käännöksen sanavalinta ja 92 käännöksessä se on turmion iljetys. En lähde nyt arvioimaan käännöksiä keskenään, mutta Dan 11:31:n kohdalla on samanlainen kohta, jossa asetetaan temppeliin turmion iljetys, joka on epäjumalan patsas, mikä aiheuttaa tuhoa. Kuningas Jaakon käännös Dan 9:27 kertoo myös epäjumalanpalveluksesta, joka aiheuttaa tuhoa, mutta ei tuhoa temppeliä itseään.
Dan 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot tulevat ja saastuttavat pyhäkön ja pyhän vuoren, lakkauttavat päivittäisen uhrin ja asettavat pyhäkköön turmion iljetyksen*. [»Turmion iljetys» viittaa pyhäinhäväistykseksi katsottuihin patsaisiin tai rakennelmiin, jotka viholliskuningas pystytti Jerusalemin temppeliin. Vrt. [Dan. 8:11, Dan. 9:27; Mark. 13:14]
Dan 9:27 And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate.
Jeesus ei puhunut Jerusalemin temppelin tuhosta puhuessaan hävityksen kauhistuksesta, koska temppelin tuhottiin maan tasalle. Jeesus viittasi nimenomaan siihen Danielin profetiaan, missä paha ruhtinas menee temppeliin, eikä tuhoa sitä. Kysymys on 3,5 vuotta kestävästä epäjumalanpalveluksesta temppelissä eikä temppelin tuhoamisesta.
92: Matt 24:15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän! -- [Mark. 13:14-23; Luuk. 17:20-25,31,37, Luuk. 21:20-24 : Dan. 11:31, Dan. 12:11]
33/38: Matt24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
Matteuksen evankeliumin luku 24 kertoo nimenomaan lopun ajan ahdistusten ajoista ennen Jeesuksen paluuta, koska sen kertoo selvästi jae 21. Tästä samasta asiasta kertoo myös Dan 9:27 jae tarkoittaen antikristuksen aikaa.
Matt 24:21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan.
Mitä tulee Jeesuksen profetiaan piiritysjoukoista, niin kyse on ihan eri asiasta. Jeesus profetoi, että kaikkien on paettava Jerusalemista vuorille, koska silloin temppeli tuhotaan maan tasalle ja juutalaiset viedään pakkosiirtolaiseksi muihin maihin, mikä tapahtui vuonna 70. Daniel ei puhu tästä asiasta. Jeesuksen profetia löytyy Luukkaan evankeliumista.
Luuk 21:20 "Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. [Matt. 24:15-28; Mark. 13:14-23 : Luuk. 19:43]
21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. Niiden, jotka ovat kaupungissa, on lähdettävä sieltä, eikä maaseudulla olevien pidä tulla kaupunkiin.
22 Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen.
23 Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! Tähän maahan tulee suuri hätä, ja tätä kansaa kohtaa viha.
24 Monet surmataan miekan terällä, toiset viedään vangiksi kaikkien kansojen sekaan, ja vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy.
Luuk 21:5 Kun jotkut ihastelivat temppeliä, sen kauniita kiviä ja näkyville pantuja lahjoja, Jeesus sanoi: 6 "Tulee aika, jolloin kaikki tämä, mitä te nyt katselette, revitään maahan. Tähän ei jää kiveä kiven päälle."
Kuten edellä olen todistanut. niin Jeesus puhuessaan Danielin ennustamasta hävityksen kauhistuksesta ei tarkoittanut samaa asiaa, kun hän puhui piiritysjoukosta Jerusalemin ympärillä, jotka tuhoaisivat temppelin. Nämä kaksi asiaa ovat eri tapahtumia.
Danielin profetia 70 vuosiviikosta ei ole vielä toteutunut viimeisen vuosiviikon osalta. Näyttää siltä, että profetia toteutuu kokonaan Jeesuksen toisessa tulemuksessa, jolloin käsky Jerusalemin muurien ja kaupungin jälleenrakentamisesta on annettu silloin, kun keskiajan jälkeen Jerusalemin muurit ja kaupunki jälleenrakennettiin uudelleen.>>>>Danielin profetia 70 vuosiviikosta ei ole vielä toteutunut viimeisen vuosiviikon osalta. >>>>
Käskystä rakentaa Jerusalem, kuluu Voideltuun Messiaaseen asti 7 62 vvk=69 vvk. Jeesus syntyi siten tarkasti ennustettuna aikana.
Ja sitten Voideltu =Jeesus tuhotaan eli ristiinnaulitaan.
Hän vahvisti liiton yhden vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Dan9:25-27.
Tämän 70. vviikon aikana Jeesus toimi julkisesti ja vuosiviikon puolivälissä hänet ristiinnaulittiin.
Näin myös 70. vuosiviikko on jo toteutunut.
Myöhemmin tuli hävittäjä roomalaisten muodossa ja tuhosi jerusalemin ja kivistä rakennetun temppelin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Danielin profetia 70 vuosiviikosta ei ole vielä toteutunut viimeisen vuosiviikon osalta. >>>>
Käskystä rakentaa Jerusalem, kuluu Voideltuun Messiaaseen asti 7 62 vvk=69 vvk. Jeesus syntyi siten tarkasti ennustettuna aikana.
Hän vahvisti liiton yhden vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Dan9:25-27.
Tämän 70. vviikon aikana Jeesus toimi julkisesti ja vuosiviikon puolivälissä hänet ristiinnaulittiin.
Myöhemmin tuli hävittäjä roomalaisten muodossa ja tuhosi jerusalemin ja kivistä rakennetun temppelin.Tarkoitat, että Jeesus oli väärä profeetta eikä hävityksen kauhistus ilmaantunutkaan pyhälle paikalle?
Vai onko niin että tapasi mukaan kerrot satuja ja hävityksen kauhistus oli roomalaisten sotajoukot, jotka tunkeutuivat alueelle minne pakanat eivät saaneet mennä ja tuhosivat temppelin.
Kauhistus on =epäpyhä, saastainen. Hävitys=tuhoaminen, poispyyhkiminen, hajotus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Danielin profetia 70 vuosiviikosta ei ole vielä toteutunut viimeisen vuosiviikon osalta. >>>>
Myöhemmin tuli hävittäjä roomalaisten muodossa ja tuhosi jerusalemin ja kivistä rakennetun temppelin.>>Hän vahvisti liiton yhden vuosiviikoksi, mutta viikon puolivälissä hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin, ja hävittäjä tulee iljetysten siivin. Dan9:25-27.<<
Sinä erehdyt Danielin profetian kohdalla. Jeesus sovitti synnit Golgatalla 69. vuosiviikon lopulla. Jeesuksen aika ei kestänyt myöskään 3,5 vuotta, koska evankeliumeista voi päätellä, ettei Jeesuksen aika kestänyt kauempaa kuin noin 2,5 vuotta, koska ne kertovat 3 pääsäisestä ja muutkin aikatiedot vahvistavat sen, että Jeesuksen aika oli noin 2,5 vuotta eikä missään nimessä 3,5 vuotta. On järjetön päätelmä, että Jeesus ensin kuolee Golgatalla 69. vuosiviikon lopussa ja sen jälkeen vuosiviikolla 70 saarnaa 3,5 vuotta maan päällä. Sellaista ei tapahtunut.
Vuosiviikko 70, jota myös viimeiseksi vuosiviikoksi kutsutaan, ei toteutunut, josta kertoo Dan 9:27
Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Ensinnäkin uhraaminen ei loppunut temppelissä puolen vuosiviikon jälkeen Golgatan ristinkuolemasta. Toiseksi Jeesus ei lakkauttanut uhraamista, vaan tässä lakkauttaa uhraamisen paha ruhtinas, joka tulee Danielin profetian mukaan Jeesuksen (Voidellun) jälkeen. Jeesus ei kuollut uudelleen vuosiviikon lopulla, vaan paha ruhtinas tuhoutuu vuosiviikon lopussa, kun Herra Jeesus tekee paluun.
13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
>>>Näin myös 70. vuosiviikko on jo toteutunut.
Myöhemmin tuli hävittäjä roomalaisten muodossa ja tuhosi jerusalemin ja kivistä rakennetun temppelin. <<<
Daniel ei myöskään profetoi temppelin täydellistä tuhoutumista vaan saastuttamista peruskiviä myöden. Antikristus ei tuhoa temppeliä vaan turmelee sen epäjumalanpalveluksella.
Dan 9:26 Ja kuudenkymmenenkahden vuosiviikon kuluttua raivataan voideltu tieltä, eikä kansalla ole enää toista. Uusi hallitsija lähettää väkensä ja saastuttaa kaupungin ja pyhäkön, mutta tulva tekee hänestä lopun. -- Ja tuho on säädetty, ja se kestää sodan loppuun asti.
Temppeliä ei tuhottu seitsemän vuoden kuluessa Golgatan tapahtumista vaan vasta 40 vuotta sen jälkeen. Roomalaisten temppelin tuhoaminen ei sovi mitenkään viimeisen vuosiviikon tapahtumiin.
Jumalan profetiat ovat tarkkoja. Niitä ei voi väkisin survoa johonkin omaan lihalliseen ajatusmaalimaansa sijoittamalla historian tapahtumia aikajanan ulkopuolelta toiseen paikkaan, jotka muutenkaan eivät sovi profetian kuvaukseen.
Totuus on ettei Danielin profetia 70 vuosiviikosta ole toteutunut viimeisenä vuosiviikon osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat, että Jeesus oli väärä profeetta eikä hävityksen kauhistus ilmaantunutkaan pyhälle paikalle?
Vai onko niin että tapasi mukaan kerrot satuja ja hävityksen kauhistus oli roomalaisten sotajoukot, jotka tunkeutuivat alueelle minne pakanat eivät saaneet mennä ja tuhosivat temppelin.
Kauhistus on =epäpyhä, saastainen. Hävitys=tuhoaminen, poispyyhkiminen, hajotus.>>Tarkoitat, että Jeesus oli väärä profeetta eikä hävityksen kauhistus ilmaantunutkaan pyhälle paikalle? <<
Tuo sinun kommenttisi on ilkeämielinen. En tietenkään väitä, että Jeesus olisi väärä profeetta.
Oikaisen teidän väärä opetusta. Jeesus ei profetoinut vain Rooman armeijan temppelin tuhosta vaan hän profetoi kahdesta Jerusalemin valloituksesta. Toinen oli roomalaisten joukkojen piiritys ja toinen Antikristuksen tuleminen temppeliin, josta Daniel puhui.
Jeesus profetoi Matteuksen evankeliumissa lopun ajoista, jolloin on maailmassa niin suuri ahdistus, ettei sellaista ole ollut ja eikä sellaista enää tulee, mikä tarkoittaa Antikristusta, eikä Rooman armeijan Jerusalemin piiritystä. Jeesus profetoi Luukkaan evankeliumissa Rooman armeijasta toisin sanoin, jossa hän kertoo piiritysjoukoista, mutta kyseessä ei ole Danielin tarkoittaman Antikristus.
Matt 24:15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
----
21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Tarkoitat, että Jeesus oli väärä profeetta eikä hävityksen kauhistus ilmaantunutkaan pyhälle paikalle? <<
Tuo sinun kommenttisi on ilkeämielinen. En tietenkään väitä, että Jeesus olisi väärä profeetta.
Oikaisen teidän väärä opetusta. Jeesus ei profetoinut vain Rooman armeijan temppelin tuhosta vaan hän profetoi kahdesta Jerusalemin valloituksesta. Toinen oli roomalaisten joukkojen piiritys ja toinen Antikristuksen tuleminen temppeliin, josta Daniel puhui.
Jeesus profetoi Matteuksen evankeliumissa lopun ajoista, jolloin on maailmassa niin suuri ahdistus, ettei sellaista ole ollut ja eikä sellaista enää tulee, mikä tarkoittaa Antikristusta, eikä Rooman armeijan Jerusalemin piiritystä. Jeesus profetoi Luukkaan evankeliumissa Rooman armeijasta toisin sanoin, jossa hän kertoo piiritysjoukoista, mutta kyseessä ei ole Danielin tarkoittaman Antikristus.
Matt 24:15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
----
21 Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan.Judaisti, sinä yrität oikaista Jumalan Sanan! Ole pahuus antikristuksen palvelija. Daniel ei profetoi sinun herrastasi ja jumalastasi, vaan voidellusta tai väitätkö antikristuksen olevan voideltu. Vai kuvittetko, että Jeesus tulee takaisin ja sinun joukkosi surmaavat Jeesuksen?
Olet niin sekaisin, että kuka voi enää kirjoittaa ja vänkätä hullumpia kuin sinä pimeyden palvelija?
Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi-joka tämän lukee, se tarkatkoon-silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
Näetkö, vuorille pako on tapahtunut. Mutta sinä vänkäät ja pilkkaat Jumalaa ja väität Jeesuksen antaneen väärän profetian.
Juutalaiset eivät enää pakene vuorille, vaan Sanassa, jota sinä paskanjauhaja et tunne etkä ymmärrä, on kirjoitettu: Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Laakso ei ole sama paikka kuin vuoret.
Eiköhön kaikille ole jo selvinnyt, että judaistit ja muilla valheen palvelijoilla on tarkoitus rakentaa Jerusalemiin temppeli. Sitten antikristus tulee asettuu temppeliin ja aloittaa uhrijumalanpalveluksen. Judaistit ovat onnensa kukkuloilla kun petovaltakunnassa otetaan käyttöön jonkinlainen Mooseksen lain valheversio. Sanassa on kirjoitettu lopun ajan pedon valtakunnasta:
Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
Judaistit palvovat antikristusta jumalanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Judaisti, sinä yrität oikaista Jumalan Sanan! Ole pahuus antikristuksen palvelija. Daniel ei profetoi sinun herrastasi ja jumalastasi, vaan voidellusta tai väitätkö antikristuksen olevan voideltu. Vai kuvittetko, että Jeesus tulee takaisin ja sinun joukkosi surmaavat Jeesuksen?
Olet niin sekaisin, että kuka voi enää kirjoittaa ja vänkätä hullumpia kuin sinä pimeyden palvelija?
Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi-joka tämän lukee, se tarkatkoon-silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
Näetkö, vuorille pako on tapahtunut. Mutta sinä vänkäät ja pilkkaat Jumalaa ja väität Jeesuksen antaneen väärän profetian.
Juutalaiset eivät enää pakene vuorille, vaan Sanassa, jota sinä paskanjauhaja et tunne etkä ymmärrä, on kirjoitettu: Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Laakso ei ole sama paikka kuin vuoret.
Eiköhön kaikille ole jo selvinnyt, että judaistit ja muilla valheen palvelijoilla on tarkoitus rakentaa Jerusalemiin temppeli. Sitten antikristus tulee asettuu temppeliin ja aloittaa uhrijumalanpalveluksen. Judaistit ovat onnensa kukkuloilla kun petovaltakunnassa otetaan käyttöön jonkinlainen Mooseksen lain valheversio. Sanassa on kirjoitettu lopun ajan pedon valtakunnasta:
Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
Judaistit palvovat antikristusta jumalanaan.Minä taisin kirjoittaa ihan oikein, kun Perkele suuttui niin paljon, että sinut laitettiin pilkkaamaan vanhurskasta opetusta ja nimittelemään juutalaisia sekä heihin liittyneitä pakanoita judaisteiksi pilkkaavin sanoin.
- Anonyymi
>>Paavali opetti noudattamaan Mooseksen lakia ja itsekin sitä noudatti. Paavali oli uskossa Jeesukseen. Sen takia Paavali opetti lakia, koska se oli Jeesuksen käsky.>>
Selittää miksi Paavali halusi tappaa kristityt.- Anonyymi
Paavali teki parannuksen tuosta synnistä. Sen jälkeen Paavali noudatti Mooseksen lakia oikein.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki parannuksen tuosta synnistä. Sen jälkeen Paavali noudatti Mooseksen lakia oikein.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Eihän toraistien ja messiaanisten opin mukaan sapatin rikkojien kivitys ole ole syntiä vaan velvollisuus!
- Anonyymi
Judaisti, osaatko selittää mikä on on kristinuskon keskeisin sanoma?
- Anonyymi
Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
- Anonyymi
Et ole uskossa, etkä tiedä yhtään mitään Jeesuksesta. Olet sielunvihollisen sontaluukku.
- Anonyymi
Lainasin viittä kaunista kohtaa Raamatusta niitä sen enempää kommentoimatta, kun kyselit siitä, mitkä on kristinuskon keskeisin sanoma. Sen takia sinä herjasit minua sielunvihollisen sontaluukuksi, mikä pikemminkin kertoo siitä, mitä sinä itse olet.
Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainasin viittä kaunista kohtaa Raamatusta niitä sen enempää kommentoimatta, kun kyselit siitä, mitkä on kristinuskon keskeisin sanoma. Sen takia sinä herjasit minua sielunvihollisen sontaluukuksi, mikä pikemminkin kertoo siitä, mitä sinä itse olet.
Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.Toisen sanomin vihollisen sontaluukuksi on rikkomus, josta on tehtävä parannus jollei asia ole Totuuden nimessä niin.
Minulle vihollisen sontaluukku on uusi termi ja äkkiseltään kai ymmärrän sen tarkoituksen eli tuottaa esiin valheellistettua tietoa.
CH52cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen sanomin vihollisen sontaluukuksi on rikkomus, josta on tehtävä parannus jollei asia ole Totuuden nimessä niin.
Minulle vihollisen sontaluukku on uusi termi ja äkkiseltään kai ymmärrän sen tarkoituksen eli tuottaa esiin valheellistettua tietoa.
CH52cmJos joku lainaa pelkkiä Raamatun lauseita, niin se ei ole koskaan vihollisen sontaluukku. Joka tuollaista väittää, hän itse pilkkaa Raamattua, joka on Jumalan Sanaa.
- Anonyymi
Luukku on pikku ovi tai muu peitelevy, jolla voidaan sulkea seinässä oleva aukko. Luukun nimi juontuu luukusta lapioitavan materiaalin mukaan.
Judaisti lapioi työkseen palstalle sielunvihollisen materiaalia; pahuutta ja eksytystä ja valhetta. - Anonyymi
Tässä yksi mielenkiintoinen näkökohta siihen kuka on antikristus ja Julistaa olevansa ylin palvottava. https://samueltuominen.com/2018/05/07/27-itsenaista-syyta-siihen-miksi-uskon-prinssi-charlesin-olevan-raamatun-antikristus/
- Anonyymi
Tuo artikkeli on pelkkää humpuukia. Se on näytä salaliittoteorioita, jotka voi laittaa suoraan roskakoriin.
Prinssi Charlesista ei saa heprealaisilla eikä kreikkalaisilla eikä roomalaisilla kirjain-numero merkeillä laskettua lukua 666. Hän ei ole edes sellainen hengellinen johtaja, mitä on esim. Paavali, jonka käyttämästä arvonimestä saa laskettua luvun 666.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vicarius_filii_dei - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo artikkeli on pelkkää humpuukia. Se on näytä salaliittoteorioita, jotka voi laittaa suoraan roskakoriin.
Prinssi Charlesista ei saa heprealaisilla eikä kreikkalaisilla eikä roomalaisilla kirjain-numero merkeillä laskettua lukua 666. Hän ei ole edes sellainen hengellinen johtaja, mitä on esim. Paavali, jonka käyttämästä arvonimestä saa laskettua luvun 666.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vicarius_filii_dei"Paavali, jonka käyttämästä arvonimestä saa laskettua luvun 666."
Anteeksi. Tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitin tietenkin paavia ei Paavalia.
Jo 1500-luvulla muuan Lutherin kannattaja kiinnitti huomiota siihen, että kun nimityksessä vicarivs filii dei lasketaan yhteen niiden kirjainten lukuarvot (V=5, I=1, C=100, D=500, L=50), jotka ovat samalla roomalaisia numeroita, saadaan summaksi (5 1 100 1 5 1 50 1 1 500 1) = 666, pedon luku,[2] joka Ilmestyskirjassa on antikristuksen tunnus.[3] Tätä pidettiin todisteena siitä, että paavi on Antikristus. Nykyäänkin tällaisia väitteitä esitetään varsinkin seitsemännen päivän adventistien keskuudessa.[1]
Ainakin paavit Leo IX ja Paavali VI ovat käyttäneet virallisissa asiakirjoissa arvonimeä Vicarius filii dei.[4]Arvonimi on nähty paavin kruunussa vuonna 1845 Gregorius XVI:n aikana, mutta sen jälkeen paavit ovat poistaneet arvonimen kruunusta, eikä kruunuja ole tallella aiemmalta ajalta.[5] Vicarius filii dei on muunnos arvonimestä Vicarius Christi ("Kristuksen sijainen"), joka on virallinen paavin arvonimi. "Anti-" sanassa Antikristus tarkoittaa "olla jonkun sijasta" tai "jotakuta vastaan". Paavin arvonimellä Vicarius Christi on sama merkitys kuin antikristuksella, kun se käännetään vaihtoehtoisessa merkityksessä "Kristuksen sijainen".
- Anonyymi
666= edelleenkin keisari Nero ja Temppelin on valloittanut , moni keisari , ristiretkeläinen ja muslimi.
Niitä päiviä ei tiedä :kuviteltu poika, henki vaan ainoastaan oikea Jumala.
Olette suurin osa aivan eri lahkojohtajien vietävissä, niin sekaista on tekstit.- Anonyymi
1700 luvun Luterilaisessa virsikirjan näkemyksissä on sentäs tietoa mukana kuka on antikristus peto.
1700 luvun virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
1234567---
- Anonyymi
Jaa, maailman ihminen ja paatunut 1234567--- esiintyy suurena Raamatun tuntijana. Antikristus nimen omaan ottaa käyttöön (valheellisen) Mooseksen lain.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3168095Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne976309Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743651Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382346- 662260
- 392153
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222136Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962004- 831867
- 481575