Suomen tasvallan stand-up koomikko Sauli niinistö esitti sukkeluuttaan taannoin sananlaskulla: "Kossak berjot, schto ploha lechit" kommentoidessaan Ukrainan itäosan tilannetta. Eli että kasakka pöllii mikä on helposti otettavissa, vinoillen että Venäjä oli ollut siellä luonteensa omaisesti varkaissa.
Nyt on kuitenkin niin että ne kasakat olivatkin oikeasti ukrainalaisia, ei niinkään venäläisiä. Näin Niinistön sukkeluus saikin hiukan eri merkityksen, eikä ehkä ihan väärääkään.
Mitähän huru-ukko nyt Ukrainassa sutkauttelee, tuleekohan lisää kasakkavitsejä?
Jizik do Kieva davitjot. I iz Kieva...
Heittääkö Niinistö läppää Ukrainassa?
9
85
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottaa ukrainan rosvot uudestaan raatteentielle - 39 talvella niitä lahdattiin kaksi divisionaa.
- Anonyymi
Komentaja pääsi pakenemaan 97 neuvostourhon kanssa.
Komentaja teloitettiin, 97 urhon todistaeesa taphtumaa, kun riemuparaati Ouluun valui reisille !
Raateen tien ottelun lopputulos;
25.000 neuvostoraatoa vastaan 800 suomalaista samkarivainaata !
Voisi harkita tein nimeämistä uudelleen Raatojen tieksi
- Anonyymi
Kasakat olivat mukana esim. Berliinin valloituksessa hakemassa natsien rosvoamia juttuja takaisin..
- Anonyymi
ukrainalaiset ja Suomessa sotavankina olleet pakotettiin rynnäkköjoukkoihin Berliinin valtauksessa hyvä tapa päästä niistä eroon
- Anonyymi
Mitä se pelle yleensäkään edes tekee Ukrainassa?
Vittuilee Venäjälle tietenkin?
Ei idiootti taida olla tutustunut edeltäjänsä, saman puolueen natsisympatisööri rytiin, joka pelkästään Venäläisten myötämielisyydestä sai vain lievän 10v kuritushuonetuomion sodan jälkeen..
"Venäjä on uhka"?
Eiköhän se uhka ole ainakin meillä nimenomaan paskakokkare&co pellet, jotka jälleen kerran kaivavat verta nenistään...
Voiko tyhmempää oliota olla kuin nyhverö? - Anonyymi
Jenni olisi paljon mielenkiintoisempi.
Niinistön pitäisi karjaista sille pellelle: "Heitä homo voltti"!
- Anonyymi
EU oli Naton työrukkanen kun Ukrainaa autettiin vapaaksi eli ajettiin konfliktiin Venäjän kanssa ja pistettiin niin sekaisin ettei se ole vieläkään siitä toipunut.
Nyt Niinistö tarjoilee lännen apua välien parantamiseen Venäjän suuntaan.
Kuinkahan paljon lisää apua ne vielä pystyy ottamaan vastaan? - Anonyymi
Se on sutkautellut taas jotain.... eee... ööö... presidentillistä-kin.
Nyt arvaillaan mitä se on tarkoittanut.
Ei kannata, ei siinä mitään ajatusta ole ollut, kunhan yrittää esittää presidenttiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683