Joulu pois hoivakodista

Anonyymi

Olen täällä ja netissä lukenut että Petri Paavola ja puritaanit Englannissa jne. Eivät hyväksy joulua. Sitä pitäisi juhlia lehtimajajuhlana Paavolan mukaan ja joulu on pakanallinen Rooman syntijuhla. Kerroin tämän anopin hoivakodin johtajalle ja sanoin ettei anoppi vietä joulua accorging to Paavola ja voisivat perus heillä joulun.

Johtaja oli yllättävän kielteinen toiveelleni. Hän sanoi etten voi komentaa hoivakotia. Koulu on heille tärkeä ja suomalaisten juhla.

Päivi Räsänen voisi kielteistä ihmisenä kieltää homojen jälkeen joulun.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli: koska sinä ja Paavola ette halua muistaa ja juhlia Jeesuksen syntymää, se pitää kieltää kristityillä joille se on tärkeä juhla.

      Oleellinen teistä hellareista on jo kyllä tullut kristityille varsin selväksi: juutalaista kristinuskon kieltämistä ja kristittyjen vainoa, juutalaisten pyhäpäivien ja karnevaalien viettoa kristillisten pyhäpäivien sijaan.

      Eli ehtaa shekinan palvontaa.

      • Kommenttisi on tietysti trollausta, mutta kysyn silti, että mitä tekemistä helluntailaisuudella on joulun "kieltämisen" kanssa? Varmasti tiedät, että helluntailaisuudessa vietetään joulua tasan yhtä paljon kuin muissakin kristillisissä yhteisöissä, joten miksi puhut valetta?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kommenttisi on tietysti trollausta, mutta kysyn silti, että mitä tekemistä helluntailaisuudella on joulun "kieltämisen" kanssa? Varmasti tiedät, että helluntailaisuudessa vietetään joulua tasan yhtä paljon kuin muissakin kristillisissä yhteisöissä, joten miksi puhut valetta?

        Petri Paavola ja ed. kirjoittaja lienevät helluntailaisia?

        Tällä ja kaikilla mahdollisilla kristittyjen palstoilla juuri te, helluntailaiset, olette vuosia hyökänneet kristillisiä kirkkoja ja kirkkojen oppeja ja perinteitä vastaan, sekoittaen oppeihinne nimenomaan rabbiinista juutalaisuutta ja gnostilaista teosofiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola ja ed. kirjoittaja lienevät helluntailaisia?

        Tällä ja kaikilla mahdollisilla kristittyjen palstoilla juuri te, helluntailaiset, olette vuosia hyökänneet kristillisiä kirkkoja ja kirkkojen oppeja ja perinteitä vastaan, sekoittaen oppeihinne nimenomaan rabbiinista juutalaisuutta ja gnostilaista teosofiaa.

        Petri Paavolalla on oma yhden miehen liikkeensä. Edellisen kirjoittajan uskonyhteisöä ei mitenkään voi päätellä hänen kirjoituksestaan, Itsekään en ole helluntailainen.

        Mutta väkisin herää kysymys, että mihin kirkkokuntaan itse mahdat kuulua, kun nimität helluntailaisia ei-kristityiksi? Niin hullunkurista väitettä tuskin mikään tunnettu kristillinen yhteisö esittää.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Petri Paavolalla on oma yhden miehen liikkeensä. Edellisen kirjoittajan uskonyhteisöä ei mitenkään voi päätellä hänen kirjoituksestaan, Itsekään en ole helluntailainen.

        Mutta väkisin herää kysymys, että mihin kirkkokuntaan itse mahdat kuulua, kun nimität helluntailaisia ei-kristityiksi? Niin hullunkurista väitettä tuskin mikään tunnettu kristillinen yhteisö esittää.

        Helluntailaisuus, vaikka esiintyy kristinuskoisena, ei todellisuudessa sitä ole. Se, että uskonto perustuu joihinkin Raamatun tulkintoihin, ei tee siitä välttämättä kristillistä. Kristinusko on tarkoin määritelty uskonto. Helluntailaisuus on alusta asti hyökännyt kaikkia kristinuskon pääkohtia vastaan, sellaisina kuin määritelty kristinusko ne tunnustaa.

        Kristinuskoinen on kirkko / henkilö, joka tunnustaa:
        a) Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.
        b) Uskon Jeesus Kristuksen sovitustyöhön ainoana pelastuksen ehtonaan.
        c) Yhden kasteen.

        Joka kieltää yhdenkin näistä kolmesta opista, EI ole kristinuskoinen.

        a) Tällä foorumilla, kuten monilla muillakin, helluntailaiset ovat avoimesti hyökänneet kolminaisuusoppia vastaan, eli kieltäneet sen = areiolaisuus.
        b) Helluntailaiset tunnustavat OMAA uskoaan, eivät uskoaan Jeesuksen sovitustyöhön, vaan siihen: "oletko uskossa". "Todista uskostasi", eli pitää ihmisen henk.kohtaista uskoa pelastuksensa ehtona.
        c) Kasteopin me tiedämmekin. Te ette tunnusta kristillistä kastetta, joka annetaan kullekin Jumalan lahjatekona, vaan jälleen: helluntailaisten omana uskontekona ja joka vaatii ehdottomasti upotusteon. Kristillisen kasteen helluntailaiset ovat aina uusineet, eli ovat nk. anabaptiosteja, uudelleenkastajia. Jotkut teistä kastattavat itsensä moneen kertaan, esim. aina ryyppyreissun jälkeen. Netmissiossa pyöri henkilö joka n. 10 vuotta sitten, siihen mennessä oli kastettu jo 7 kertaa.

        Nyt saatte olla tovin rauhassa. Lähden kohta taksilla sairaalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus, vaikka esiintyy kristinuskoisena, ei todellisuudessa sitä ole. Se, että uskonto perustuu joihinkin Raamatun tulkintoihin, ei tee siitä välttämättä kristillistä. Kristinusko on tarkoin määritelty uskonto. Helluntailaisuus on alusta asti hyökännyt kaikkia kristinuskon pääkohtia vastaan, sellaisina kuin määritelty kristinusko ne tunnustaa.

        Kristinuskoinen on kirkko / henkilö, joka tunnustaa:
        a) Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen.
        b) Uskon Jeesus Kristuksen sovitustyöhön ainoana pelastuksen ehtonaan.
        c) Yhden kasteen.

        Joka kieltää yhdenkin näistä kolmesta opista, EI ole kristinuskoinen.

        a) Tällä foorumilla, kuten monilla muillakin, helluntailaiset ovat avoimesti hyökänneet kolminaisuusoppia vastaan, eli kieltäneet sen = areiolaisuus.
        b) Helluntailaiset tunnustavat OMAA uskoaan, eivät uskoaan Jeesuksen sovitustyöhön, vaan siihen: "oletko uskossa". "Todista uskostasi", eli pitää ihmisen henk.kohtaista uskoa pelastuksensa ehtona.
        c) Kasteopin me tiedämmekin. Te ette tunnusta kristillistä kastetta, joka annetaan kullekin Jumalan lahjatekona, vaan jälleen: helluntailaisten omana uskontekona ja joka vaatii ehdottomasti upotusteon. Kristillisen kasteen helluntailaiset ovat aina uusineet, eli ovat nk. anabaptiosteja, uudelleenkastajia. Jotkut teistä kastattavat itsensä moneen kertaan, esim. aina ryyppyreissun jälkeen. Netmissiossa pyöri henkilö joka n. 10 vuotta sitten, siihen mennessä oli kastettu jo 7 kertaa.

        Nyt saatte olla tovin rauhassa. Lähden kohta taksilla sairaalaan.

        a) Et kai oikeasti kuvittele, että helluntailaisuudessa ei tunnustettaisi kolminaisuusoppia? Niin huono ei asiantuntemuksesi voi sentään olla. Mitä ihmettä joidenkin tälle palstalle kirjoittavien henkilöiden omintakaisilla näkemyksillä on tekemistä helluntailaisuuden opin kanssa?

        b) Mikä kristillinen suuntaus opettaa, ettei ihmisellä täydy olla henkilökohtaista uskoa pelastuakseen? Onko joku sellainen todellakin?

        c) kasteesta en jaksa vääntää, se on niin loputon riidan aihe.


    • Anonyymi

      Eiköhän täällä saa kuule ihan rauhassa muistaa Jeesuksen syntymää kuka haluaa. Ihan paskaa nuo älyttämiset, että ei saisi hiljentyä ja viettää joulua. Jos se jotain niin kouristaa sydänalasta niin juhlikoon Jeesuksen syntymää vaikka keskellä kesää!!!

      Kyllä eläviä saa juhlia. Ei Jeesus ole kuollut.

    • Petri Paavola menee jouluna tiettävästi hyvin kiltisti ja nöyränä äiteen luokse vaikka teille tyhmille täällä netissä näyttelee polleaa poikaa....

      • Anonyymi

        Mietitääs.
        Koska raamatullisesti joulusta on tullut Jeesuksen syntymäjuhla?
        Tosiasiahan on, että so. perinnejuhla- pakannisiin raameihin pyntättynä ja piste.
        Koska olette jouluna nähneet paimenia kedolla? Se on talvi se aika.
        Uskoisin, että ettei syntymäjuhlista tulisi ihmisenmielissä Jeesuksen kautta epäjumalainen merkitys, sitä ei ole kirjattu aikakirjoihin.
        Mutta, jos sitä miettiä pitää, niin se syntymäjuhla on syksyinen juhla-aika.
        Entä "juhannus"? Sekin on tuulesta temmattu juhla- eli juuri kun puhtaan "kirkkojuhlista" ne on ihmisen keksintöä.

        Raamattu ei kehtota kyseisiin juhliin, eli kirkkopyhiin.

        Mutta pitäähän sitä kerranvuodessa käydä kirkossa, eli jouluna.
        Sitten, kun muotomenoja rippiksen jälkeen vietetään, niin lisäksi häät.
        sekä hautajaiset. Jokasessa ollaan arvokkaan näköinen.
        Pappi joulujen jälkeen manaa epäraamatullisesti vainajansa hautaan ja kerrotaan erinomainen sädekehä ympärille.
        Että onneksi olkoon, pitäähän sitä KTS..lläkin olla homma, hekumoida perinteiden perään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitääs.
        Koska raamatullisesti joulusta on tullut Jeesuksen syntymäjuhla?
        Tosiasiahan on, että so. perinnejuhla- pakannisiin raameihin pyntättynä ja piste.
        Koska olette jouluna nähneet paimenia kedolla? Se on talvi se aika.
        Uskoisin, että ettei syntymäjuhlista tulisi ihmisenmielissä Jeesuksen kautta epäjumalainen merkitys, sitä ei ole kirjattu aikakirjoihin.
        Mutta, jos sitä miettiä pitää, niin se syntymäjuhla on syksyinen juhla-aika.
        Entä "juhannus"? Sekin on tuulesta temmattu juhla- eli juuri kun puhtaan "kirkkojuhlista" ne on ihmisen keksintöä.

        Raamattu ei kehtota kyseisiin juhliin, eli kirkkopyhiin.

        Mutta pitäähän sitä kerranvuodessa käydä kirkossa, eli jouluna.
        Sitten, kun muotomenoja rippiksen jälkeen vietetään, niin lisäksi häät.
        sekä hautajaiset. Jokasessa ollaan arvokkaan näköinen.
        Pappi joulujen jälkeen manaa epäraamatullisesti vainajansa hautaan ja kerrotaan erinomainen sädekehä ympärille.
        Että onneksi olkoon, pitäähän sitä KTS..lläkin olla homma, hekumoida perinteiden perään

        Miten olet noin eksynyt rakas ystöväiseni. Tämä sivusta. Tunnustatko Jeesuksen Vapahtajaksesi? Kumpiko on sinulle törkeämpää kuollut teksti vai eläväksi tekevä Henki Jeesuksessa Kristuksessa? Luet muttet ymmärrä ilman Henkeä.


    • Anonyymi

      petsku paavon kotipetri sivun tekstii.

      Jeesus ei asettanut Hänen syntymänsä kunniaksi vuotuista juhlaa, mutta Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksen kunniaksi Hän asetti muistonsa ehtoolliselle, jota myös voi nauttia ja muistella vaikka joka päivä. Jeesusta ja Hänen syntymäänsä saa muistella myös tietenkin jokaisena päivänä ja vaikka joulukuun 25 päivä, kunhan vain muistamme sen ettei Hän ole kuitenkaan syntynyt joulukuun 25 päivä.

      Jeesuksen opetuslasten ei tule syyllistää toinen toisiansa joulun viettämisestä tai viettämättömyydestä, vaan yhdessä etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja toimia sen mukaan mihin asti on uskossaan saanut kasvaa Jumalan armosta. Jouluun liittyy vahvat tunnesiteet sekä perinteet ja sen tähden se on vaikea asia monille, vaikka tietäisi joulusta totuuden. Siksi meidän tulee antaa toinen toisillemme aikaa rohkaistua elämään Jumalan tahdossa, eikä ihmisten perinteiden mukaan. Joulu ei saa tuoda seurakunnan keskelle erottavaa väliseinää, vaan uskovien tulee olla yhtä ja yksi ruumis siitä huolimatta viettääkö joulua tai on joulua viettämättä. Jumala armossaan johdattakoon meitä kunnioittamaan enemmän Jumalaa kuin ihmisten perinteitä.

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Joulu- minua risoo se, että siitä on tehty kaupallisuus. Kun juhla on saatu pakanallisuudesta myytyä ihmisille, kun he niin sitä juhlivat, se on jo kahle.
        Kaupat alkavat rallattaa joulu sitä, ja joulu tätä. Lapset tappelevat vanhempien kanssa, kun on, siis ON ostettava sitä ja ostettava tätä.
        Eli kristillisyyteen naamioitunut pakanallinen juhla, jossa ihmiset köyhyydessä monet tuskailevat, kun sen ja sen lapsen tarpeet on -jouluna- täytettävä.
        Isovanhemmille tulee viesti, että osta sitä ja osta tätä, kun lääkkeisiinkin on varattava rahaa. Monet alkavat jo joulunjälkeen alennusmyynneistä keräämään krääsää seuraavaan jouluun, että nirsoilijoille olisi jotain annettavaa. jne.
        Se on juuri joulu. Voisiko jo tuosta pakanuudesta päästä irti?
        Voihan sitä muutoinkin olla yhdessä, levätä, vaikka sitten syödä ja nauttia.
        Syksy ja talvi on taittunut kevättä kohti.
        Onko se valheen kautta vietävä juhlaan, että pukki sitä ja pukki tätä hiippalakkeineen ja siinä sivussa sitä jouluevankeliumia - perinteen takia.

        Kolkutellaan omaatuntoa, että joko olisi aika "herätä".

        Meillä ei niin vietetä joulua, puolisolle ei ole kumpikaan ostanut mitään, kunhan nautitaan levosta.
        Sen turhanpäiväisyyden opimme, kun näimme lapsiemme ajan mitä on tyhjyys.
        Onneksi oli rahaa- jouluunkin, mutta tyhjä on pukin evankeliumi, koska se on perinteen saattama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Joulu- minua risoo se, että siitä on tehty kaupallisuus. Kun juhla on saatu pakanallisuudesta myytyä ihmisille, kun he niin sitä juhlivat, se on jo kahle.
        Kaupat alkavat rallattaa joulu sitä, ja joulu tätä. Lapset tappelevat vanhempien kanssa, kun on, siis ON ostettava sitä ja ostettava tätä.
        Eli kristillisyyteen naamioitunut pakanallinen juhla, jossa ihmiset köyhyydessä monet tuskailevat, kun sen ja sen lapsen tarpeet on -jouluna- täytettävä.
        Isovanhemmille tulee viesti, että osta sitä ja osta tätä, kun lääkkeisiinkin on varattava rahaa. Monet alkavat jo joulunjälkeen alennusmyynneistä keräämään krääsää seuraavaan jouluun, että nirsoilijoille olisi jotain annettavaa. jne.
        Se on juuri joulu. Voisiko jo tuosta pakanuudesta päästä irti?
        Voihan sitä muutoinkin olla yhdessä, levätä, vaikka sitten syödä ja nauttia.
        Syksy ja talvi on taittunut kevättä kohti.
        Onko se valheen kautta vietävä juhlaan, että pukki sitä ja pukki tätä hiippalakkeineen ja siinä sivussa sitä jouluevankeliumia - perinteen takia.

        Kolkutellaan omaatuntoa, että joko olisi aika "herätä".

        Meillä ei niin vietetä joulua, puolisolle ei ole kumpikaan ostanut mitään, kunhan nautitaan levosta.
        Sen turhanpäiväisyyden opimme, kun näimme lapsiemme ajan mitä on tyhjyys.
        Onneksi oli rahaa- jouluunkin, mutta tyhjä on pukin evankeliumi, koska se on perinteen saattama

        Jokainen viettää omanlaisensa joulun. Te itse teitte jouluistanne tuollaisen.

        Omat lapsuuden ja aikuisuuden jouluni ovat olleet rauhallisemmat. Kauniisti juhlavat, ei joulupukki-showta. Valkoiset liinat ja kynttilöitä.

        En vietä pakanajoulua vaan kristillistä.


    • Anonyymi

      Jes.1:14 Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt. Kirjoitetaan: uusia kuitanne.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      96
      4737
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      45
      3696
    3. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3464
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      71
      3281
    5. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      153
      3254
    6. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      83
      2906
    7. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      31
      2709
    8. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      33
      2412
    9. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      94
      2239
    10. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      19
      2172
    Aihe