Isä Jumalan Pyhän Hengen kasteesta..

Kuinka moni uskovainen on saanut Isä Jumalan Pyhän Hengen kasteen, ennen uskovien upotuskastetta, eikä puhu eri kielillä sen seurauksena?

Millä tavoin seurakunta on suhtautunut tai suhtautuu asiaan, kun ennen uskovien upotuskastetta, Pyhän Hengen kasteen saanut todistaa kastamisestaan, esim. seurakunnassa?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla on paha virhe jo kysymyksessäsi !

      Jokainen joka on uudestisyntynyt, on JO kastettu Pyhällä Hengellä !

      Jeesus kastaa Sanan mukaan jokaisen uudestisyntyvän JO Pyhällä Hengellä.

      Siis onko noin vaikeaa ymmärtää se, että kun uudestisyntyneellä ON Pyhä Henki, niin se Pyhä Henki voi vaikuttaa kaikkien Hengen lahjojen toimintaa !

      Siis sen kautta, että meillä uudestisyntyneinä on Pyhä Henki, niin toki Pyhällä Hengellä on kaikki lahjat myös, ei Hän ole niitä ilman !

      Kyse on vain siitä, että kelle Pyhä Henki antaa lahjojaan KÄYTTÖÖN, eli kuka on arvollinen ja sopiva niiden käyttäjäksi.

      1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

      Eli minä olen puhunut kielillä ennen vesikastetta, ei siihen mitään kasteita tarvita eikä erillistä "halluntailaisten hengellä täyttymistä", että lahjat toimisivat.

      Korneliuksen huonekunta alkoi puhumaan kielillä heti uudestisyntymän hetkessä !

      Mutta kielet siis eivät ole mikään merkki mistään "hengellä täyttymisestä" !

      Minä en "täyttynyt hengellä" kun aloin puhumaan kielillä, vaan eräs uskova vain kertoi minun voivan puhua kielillä, ja että Jumala haluaa minun puhuvan kielillä ja siten rakentavan itseäni, ja minä uskoin tuon uskovan sanat, ja siitä se alkoi !

      1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

      Niin ja minä en puhu höpö höpöjä, kuten esim. Patrik Tiainen teki eräässä videossa, kun jankkasi " Lupiini Lupiini Lupiini...", mutta hätkähti sitten itsekin, ja lopetti sen väärän "kielillä puhumisesnsa" !

      Minulla on selvästi ainakin 4 eri maan kieltä, ja ne ilmenevät eri tarkoituksissa.

      Kaikki jostain itämaista tai lähiidästä (japani? kiina? hebrea? ja joku vielä).

      Eräs uskoon halunnut ihminen kuunteli kerran epäillen, mutta sitten sanoi myöhemmin kuulleensa sitä ihan samaa kieltä tv:stä, ja sitten hän uskoi !

      • Anonyymi

        Kun helluntailaisuudessa sekä vapaakirkollisuudessakin korostetusti opetetaan edelleenkin Pyhän Hengen kasteen tapahtuvan useimmiten uskovien upotuskasteen jälkeen, niin tuolla perusteellahan minä kysymykseni laadin.

        Olen Raamatun Kirjoitusten lukutaitoisena tietoinen Korneliuksen perhekunnan tapauksesta. Se vahvistaa omaa näkemystäni asiassa, jota ajattelin, ennenkuin edes luin Korneliuksen tapauksesta.

        Herra Jeesus Kristus kastoi minut Pyhällä Hengellä uskonuudistumiseni jälkeen ennen uskovien upotuskastetta, niin että tuntui. Ja kun kerroin siitä seurakunnassa, jossa olin, niin eräs pari vuotta uskossa ollut uskonsisar äsähti minulle, että usko ei ole sarja tunneperäisiä kokemuksia. Ja kun en muuta selitystä ole asiassa saanut, niin sen seurauksena tiedustelen sitä palstalla, että onko suhtautuminen asiaan seurakunnissamme edelleenkin samankaltainen.


      • Vaikka olen rekisteröitynyt ja kirjautunut Suomi24:n, niin jostain minusta riippumattomasta syystä tuo kirjautumiseni keskeytettiin ja edellinen mielipiteeni tuli palstalle anonyymisti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe