Seisoin tänään neljän jälkeen ikuisuuden parkkipaikalla nimeltä Kehä 1, tätä pitkin pitäisi päästä länteen. Käsittääkseni siellä ei ollut edes kolaria, vähän märkä tie ja silti ei päästä eteenpäin. Miten te ihmiset oikeasti jaksatte tuolla istua? Onneks ei itse tarvi, nyt vain kävi näin. Taidatte olla aika hönöä porukkaa.
Kehä 1, miten kestätte
41
674
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kato sitä kehitystä ja eteen päin menemistä, kun mahdollisimman suuret paskakasat löllyvät pitkin maanteitä. Jos tältä pallolta jotain tyhmempää löytyy kuin ihminen, niin saakin olla aika vankat todisteet siitä, että näin on. Vieläkö mahdetaan laivata sontaa Viroon vai minne vittuun sitä sitten vietiinkin.
Kolarien vaikutus Kehän ruuhkiin on jossain määrin epäselvä. Kolarista seuraa aina ruuhkaa, mutta enemmän liikenne seisoo, vaikka kolareja tai muita näkyviä tukoksia ei ole. Kehä 1 pystyisi vetämään ainakin 4000 autoa tunnissa suuntaansa, mutta sumassa liikkuu vain 1000 autoa tunnissa tai vähemmänkin. Suma siis ruokkii itseään silloin, kun yhä enemmän autoja pyrkii Kehälle.
- Anonyymi
Miksi siellä kolaroidaan? Kulkusuunnille on oikeastaan ihan omat kulutiet. Miten vitussa siellä osataan siis vielä kolaroidakin? Onko korvien välissä niin paljon tyhjää, vai mistä johtuu? Onko niin, että kun pk-seutulainen lähtee moottoritielle, niin on ihan käsittämätön uber ihme, etteivät nekin ole tukossa ihan koko ajan?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siellä kolaroidaan? Kulkusuunnille on oikeastaan ihan omat kulutiet. Miten vitussa siellä osataan siis vielä kolaroidakin? Onko korvien välissä niin paljon tyhjää, vai mistä johtuu? Onko niin, että kun pk-seutulainen lähtee moottoritielle, niin on ihan käsittämätön uber ihme, etteivät nekin ole tukossa ihan koko ajan?
Peräänajoja on paljon. Aina se yllättää, kun edessä oleva pysähtyy, vaikka ei ole liikennevaloja, suojateitä eikä risteyksiä (vaan liityntäkaistoja). Ja 80 km/h aluella ei pysäkiltä lähtevää bussia tarvitse väistää.
- Anonyymi
Enevpk1 kirjoitti:
Peräänajoja on paljon. Aina se yllättää, kun edessä oleva pysähtyy, vaikka ei ole liikennevaloja, suojateitä eikä risteyksiä (vaan liityntäkaistoja). Ja 80 km/h aluella ei pysäkiltä lähtevää bussia tarvitse väistää.
Joillekin se menee perille vaikeimman kautta, että sekunnin turvaväli ei riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siellä kolaroidaan? Kulkusuunnille on oikeastaan ihan omat kulutiet. Miten vitussa siellä osataan siis vielä kolaroidakin? Onko korvien välissä niin paljon tyhjää, vai mistä johtuu? Onko niin, että kun pk-seutulainen lähtee moottoritielle, niin on ihan käsittämätön uber ihme, etteivät nekin ole tukossa ihan koko ajan?
Tiedätkö, että suurin osa kehäteiden ja muunkin pääkaupunkiseudun autoilijoista on jotain ihan muita pk-seutulaisia. Suuri osa työmatkaliikenteessä olevista tulee pääkaupunkiseudulle maaseudulta ja haja-asutusalueilta, eli juuri sieltä missä sinä asut. Think about it.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö, että suurin osa kehäteiden ja muunkin pääkaupunkiseudun autoilijoista on jotain ihan muita pk-seutulaisia. Suuri osa työmatkaliikenteessä olevista tulee pääkaupunkiseudulle maaseudulta ja haja-asutusalueilta, eli juuri sieltä missä sinä asut. Think about it.
Pakkohan jonkun on ne työt tehdä, kun stadilaiset ei itse osaa. Liikenne kehäteillä sujuu aina, kun siellä ei ole stadilaisia sohlaamassa. Silloin kun on, niin seuraukset luetaan lehdistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkohan jonkun on ne työt tehdä, kun stadilaiset ei itse osaa. Liikenne kehäteillä sujuu aina, kun siellä ei ole stadilaisia sohlaamassa. Silloin kun on, niin seuraukset luetaan lehdistä.
Onko niissä lehtien onnettomuusuutisoinneissa selvitetty kuinka moni osallistuneista on pääkaupunkiseudulla asuvia ja kuinka moni ulkopaikkakunnilta? Ei ole. Eli väitteesi siitä, että liikenteen ongelmat ja onnettomuudet olisivat pk-seudulla asuvien aiheuttamia on täyttä kuvitelmaasi. Mikään tilasto tai fakta ei sitä tue. Myöskään mitään faktaa ei ole siitä, että pääkaupunkiseudun autoilijoiden ajotaito olisi keskimäärin yhtään huonompi kuin missään muuallakaan maassa asuvien. Pääkaupunkiseudun liikenne vilkkaudessaan ja määrässä on suhteessa muuhun maahan aivan eri luokkaa, jonka takia siellä myös sattuu ja tapahtuu. Sinunkaan ajotaitosi ei ole yhtään muita parempi, joten varaa vittuiluun pk-seudun autoilijoille ei sinulla todellakaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niissä lehtien onnettomuusuutisoinneissa selvitetty kuinka moni osallistuneista on pääkaupunkiseudulla asuvia ja kuinka moni ulkopaikkakunnilta? Ei ole. Eli väitteesi siitä, että liikenteen ongelmat ja onnettomuudet olisivat pk-seudulla asuvien aiheuttamia on täyttä kuvitelmaasi. Mikään tilasto tai fakta ei sitä tue. Myöskään mitään faktaa ei ole siitä, että pääkaupunkiseudun autoilijoiden ajotaito olisi keskimäärin yhtään huonompi kuin missään muuallakaan maassa asuvien. Pääkaupunkiseudun liikenne vilkkaudessaan ja määrässä on suhteessa muuhun maahan aivan eri luokkaa, jonka takia siellä myös sattuu ja tapahtuu. Sinunkaan ajotaitosi ei ole yhtään muita parempi, joten varaa vittuiluun pk-seudun autoilijoille ei sinulla todellakaan ole.
Osuinpas arkaan paikkaan. Turha siitä minulle on kiukutella, että sanon miten asia on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuinpas arkaan paikkaan. Turha siitä minulle on kiukutella, että sanon miten asia on.
Sanomallasi ei ole mitään painoarvoa. Tänne on helppo huudella mitään vaan ilman pienintäkään todistetta omille väitelle. Eikä sellaista kaltaiseltasi kannata edelleenkään odottaa. Heheh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanomallasi ei ole mitään painoarvoa. Tänne on helppo huudella mitään vaan ilman pienintäkään todistetta omille väitelle. Eikä sellaista kaltaiseltasi kannata edelleenkään odottaa. Heheh.
Juu. Selvästikään sillä ei ole sinulle mitään merkitystä 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Selvästikään sillä ei ole sinulle mitään merkitystä 😅
Te netissä vänkääjät olette kyllä huvittavaa porukkaa. Ensin tullaan esittämään jokin väiite ja kun siihen pyydetään jotain perusteluja ja faktaa väitteen tueksi, niin sitähän ei sitten löydykään mutta alkaa loputon ja typerä kommentointi, joissa ei ole mitään sisältöä vaan jotain toteamuksia todisteita pyytävästä kirjoittajasta. Ja se on loputon keskustelu. Sen vuoksi en kaltaisesi kanssa jaksa enempää kommentoida, sillä heti kävi selväksi, ettet kykene esittämään väitteellesi mitään todistetta, etkä sellaista kykene etkä edes yritä esittää näin jälkeenkään päin. Eli lopetan tämän tähän, sinä tietysti jatkat vielä jollain typerällä kommentilla. Anna palaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te netissä vänkääjät olette kyllä huvittavaa porukkaa. Ensin tullaan esittämään jokin väiite ja kun siihen pyydetään jotain perusteluja ja faktaa väitteen tueksi, niin sitähän ei sitten löydykään mutta alkaa loputon ja typerä kommentointi, joissa ei ole mitään sisältöä vaan jotain toteamuksia todisteita pyytävästä kirjoittajasta. Ja se on loputon keskustelu. Sen vuoksi en kaltaisesi kanssa jaksa enempää kommentoida, sillä heti kävi selväksi, ettet kykene esittämään väitteellesi mitään todistetta, etkä sellaista kykene etkä edes yritä esittää näin jälkeenkään päin. Eli lopetan tämän tähän, sinä tietysti jatkat vielä jollain typerällä kommentilla. Anna palaa...
Sinä olet sellaisesta erinomainen esimerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te netissä vänkääjät olette kyllä huvittavaa porukkaa. Ensin tullaan esittämään jokin väiite ja kun siihen pyydetään jotain perusteluja ja faktaa väitteen tueksi, niin sitähän ei sitten löydykään mutta alkaa loputon ja typerä kommentointi, joissa ei ole mitään sisältöä vaan jotain toteamuksia todisteita pyytävästä kirjoittajasta. Ja se on loputon keskustelu. Sen vuoksi en kaltaisesi kanssa jaksa enempää kommentoida, sillä heti kävi selväksi, ettet kykene esittämään väitteellesi mitään todistetta, etkä sellaista kykene etkä edes yritä esittää näin jälkeenkään päin. Eli lopetan tämän tähän, sinä tietysti jatkat vielä jollain typerällä kommentilla. Anna palaa...
Se on tosiaan niin, että netissä on anonyymiteetin suojissa helppo tulla kommentoimaan ja väittämään asioista, mutta kun todistustaakka putoaa päälle, niin homma siirtyy vittuilun puolelle. Tällaisten kanssa on ihan turha keskustella yhtään mistään.
> Think about it <
- Anonyymi
Ei tarvitse kantaa huolta kauaa, kun elämääkokemattomat ja asioista ymmärtämättömät lapsiministerit kaikessa vihreydessään saavat aikaiseksi yksityisautoilun kieltämisen ja sen jälkeen seisotte bussissa, metrossa ja junissa.
- Anonyymi
Samaa mietin itse. Onneksi ei tarvitse kokea kovin usein. Parasta pääkaupunkiseudussa on sieltä pois vievät tiet. Olen aina yhtä tyytyväinen kuin sieltä pääsee ajamaan pois. Vain aivan pakolliset ajot suostun sillä suunnalla ajamaan.
- Anonyymi
Eniten ihmetyttää ettei tästä edes mediassa valiteta. Onko kaikki ehdollistettu tälle tuskalle?
- Anonyymi
Taidatte olla ihan hönöä porukkaa, kun autolla pitää liikkua.
Julkiset toimii erinomaisesti, joten jonotelkaa vaan ihan rauhassa mun puolesta! Ja maksakaa siitä vielä!....- Anonyymi
Ei niillä junilla ja ratikoilla joka paikkaan pääse. Kyllä autoja tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niillä junilla ja ratikoilla joka paikkaan pääse. Kyllä autoja tarvitaan.
Fillarilla pääsee lähestulkoon ihan joka paikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fillarilla pääsee lähestulkoon ihan joka paikaan.
Fillarilla on esim. lapset mukava ja helppo viedä kouluu, päivähoitoon tai harrastuksiin. Fillarilla on myös mukava ja helppo tuoda kaupan kassit kotiin. Ja jos em. hommat saa vielä tehdä sateessa ja tuiskussa tai talvella pakkasessa tai liukkaalla kelillä niin aina vaan polkupyörällä liikkuminen alkaa vaikuttamaan mukavammalta. Eiks vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fillarilla on esim. lapset mukava ja helppo viedä kouluu, päivähoitoon tai harrastuksiin. Fillarilla on myös mukava ja helppo tuoda kaupan kassit kotiin. Ja jos em. hommat saa vielä tehdä sateessa ja tuiskussa tai talvella pakkasessa tai liukkaalla kelillä niin aina vaan polkupyörällä liikkuminen alkaa vaikuttamaan mukavammalta. Eiks vaan.
En sanonut, että jokaisessa tilanteessa voi käyttää fillaria, vaan että sillä pääsee lähes joka paikkaan. Vähän eri asia, eikös vain.
- Anonyymi
Höpö höpö. Tänään päättyi jokin EU-ministeri-kokous, Tuusulantien kaikilla rampeilla pysäytettiin liikenne saattueiden vuoksi, myös Kehä I:llä. Olin Koivuhaassa Niittytiellä, ja siellä poliisi viittoili ajamaan päin punaista liikennevaloa, koska takaa tuli jokin saattue kohti liikelentoterminaalia.
Ekan kerran päin punaisia valoja poliisin nähden ja kehoituksesta!- Anonyymi
Aikoinaan vuonna nuija ja tammikilpi ajoin pitkin Nordenskiöldinkatua 110 km/t mittarissa kohden Messukeskusta, ja kadun varrella poliisit viittilöivät lisäämään vauhtia... Piti ehtiä ETYK-herrojen saattueitten alta pois.
- Anonyymi
Tulevalle viikolla alkaa jokerirataan liittyvät työt jotka vaikuttaa turunväylän liikenteeseen eli ruuhkaa kai on tiedossa.
Tuolla muutenkin pitää tehdä ajoissa valintoja mistä ajaa. Ajamalla oppii välttämään ruuhkiin jäämiset aika usein.. kun ruuhka näkyy missä liikenne seisoo niin ei voi tietää kuinka paha ruuhka siellä on, käänny pois seuraavasta paikasta ennen ruuhkaa.Wazesta voi katsoa, kuinka paha ruuhka on edessä. Kokemus on osoittanut, että Kehän ruuhkaa ei kannata lähteä kiertämään, joutuu vaan ojasta allikkoon.
- Anonyymi
Siis riippuu minne olet ajamassa, yleensä kehältäkin poistutaan jonnekkin, minne kukin on menossa..
- Anonyymi
Ihmeen vähän onnettomuuksia Kehä 1 :llä sattuu. Kehä 1:llä liikkuu enemmän autoja päivittäin kun koko Lapin ja Oulun läänissä. Haluan nähdä sen päivän kun Lapin ja Oulun lääneissä tapahtuu yhtä vähän onnettomuuksia. Koskee myös muita alueita missä on saman verran liikennettä/autoja.
Kehä 1:n onnettomuudet johtuvat liian pienistä turvaväleistä ja turhista kaistanvaihdoista. Jotkut kokemattomat uskovat vieläkin että olet nopeammin perillä jos aina ajaa sitä kaistaa mikä vetää.
Jos kaikki ajaisivat samaa nopeutta liikenne sujuisi paljon paremmin.
Ihmettelen vähän tätä kun tie suljetaan kun joku isompi politrukki ajaa Keskustan ja lentokentän väliä. Voisi olla kansantaloudelle halvempäaa lennättää ne helikopterilla. Lentokentän ja Helsingin keskustan välillä on muös rautatieyhteys, plitrukit erikoisvaunuun ja matkaan. Nyt liikenne seisoo viikottain tämän takia.- Anonyymi
Pääkaupunkiseudulla ei todellakaan tapahdu liikennevahinkoja eniten Suomessa kun asiaa tarkastellaan ajettuihin kilometrimääriin suhteutettuna. Siitä on ihan tilastotietoa, ja tällainen lista tälläkin foorumilla oli esillä joskus, ja varmasti on Googlella jostain löydetyävissä jos keksii oikeat hakusanat.
Ajokilometrejä saattaa kuitenkin tulla Lapissa ja Oulussa vähän enemmän kuin kehällä, kumpikohan olisi sinusta merkittävämpi?
Oikein, molemmat. Jos liikenneolot ovat samat, kilometrit vaikuttavat melko lineaarisesti. Jos kilometrejä on saman verran, ajoneuvomäärät vaikuttavat aika paljon (luultavasti exponentiaalisesti, tms.).
Lisäksi kehätiellä tarvitaan erilaista osaamista kuin kairassa.
- Anonyymi
Tuleehan ne ruuhkat lopulta, kun autokanta lisääntyy mutta tiestöä ei kehitetä. Kehä 1 on ollut samanlainen Tuusulanväylän ja Lahdenväylän välillä 70-luvulta lähtien. Silloin ei ollut ruuhkia. Ei se yli puolen miljardin RaideJokeri vähennä yhtään Kehä 1 liikennettä, korvaa yhden bussilinjan eli 550. Ei Kehän käyttäjät ja ulkopuolella asuvat tarvitse sitä. Tyhmää viheraatetta mutta tuleehan hidas "tunnin juna" Leppävaarasta Itä-Keskukseen. Paikallisjunalla ja metrolla matka kestää 40 minuuttia.
- Anonyymi
Onhan se nyt muuttunut, valliokallio ja keilaniemi, liikenne sujuu tosi hyvin tällä hetkellä mitä on ajellu tuolla. Itäänpäin on hirveet ruuhkat, välillä ruuhkajonoo vihdin tiellä ketkä jonottaa kehä I pääsemistä, miksi eivät aja muuta kautta.. Jos on menossa pidemmälle itään niin kannattaa ajaa kehä III kauttakin ja sitä ennen on monta tietä kääntyä oikealle, myyrmäkeen, mallinkartanoon jne..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se nyt muuttunut, valliokallio ja keilaniemi, liikenne sujuu tosi hyvin tällä hetkellä mitä on ajellu tuolla. Itäänpäin on hirveet ruuhkat, välillä ruuhkajonoo vihdin tiellä ketkä jonottaa kehä I pääsemistä, miksi eivät aja muuta kautta.. Jos on menossa pidemmälle itään niin kannattaa ajaa kehä III kauttakin ja sitä ennen on monta tietä kääntyä oikealle, myyrmäkeen, mallinkartanoon jne..
Olisit lukenut tarkemmin, missä ei ole tapahtunut mitään muutoksia. Toinen juttu on, ettei tie jossa on liikennevaloja, ole mikään oikea kehätie, pelkkä katu se on.
- Anonyymi
Kehä ykkönen muuttui yks yks kaistaiseksi 70-luvulla siinä ItäPakilan kasvihuoneen kohdalla. Kehä ykkönen loppui 70-luvulla Vihdintiehen.
- Anonyymi
Ruuhkaa juu, mutta luultavasti, kuten tavallista, oikeanpuolimmainen kaista enimmäkseen tyhjillään.
- Anonyymi
Kyllä vasen vetää yleensä parhaiten. Oikeallamkaistalla ajavat 70 ku idioottien pitää ryhmittäytyä jo 3 kilometriä ennen ramppia!
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vasen vetää yleensä parhaiten. Oikeallamkaistalla ajavat 70 ku idioottien pitää ryhmittäytyä jo 3 kilometriä ennen ramppia!
Vasemmalla mennään usein 75 km/h ja oikealla 70 km/h tai alle (siis sujuvassa liikennevirrassa, ruuhkassahan madellaan) . Kaista valittaneen sillä perusteella, kuinka paljon pelätään peltipoliisia. Jotkut ottaa todella paljon varman päälle.
Mutta turhauttavaa esittää mutupohjaisia arvioita, kun oikeaa dataakin olisi nopeusjakaumista ja liikennemääristä eri ajankohtina. En ymmärrä, miksi tietoa pihdataan.
- Anonyymi
Eri työt vaatii eri kulkuneuvot, jos on varaa valita. Mielellään sitä itsekin kulkisi julkisilla noin 100:aan eri katunumero osoitteeseen kuukaudessa ja vielä joku noheva kantaja kantamaan työkoneet ja kaluston oikeaan työpisteeseen.
Myös vessassa ja suihkussakin on mukava käydä? T: Rööri-Roope - Anonyymi
Käsittääkeni Suomeemme on pesiytynyt muita parnpi korkea-arvoisenpi ihmis rotu. Poliisi antaa suojaa onhan parhaimmiston ainut tuki ja turva.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a25f5f18-6175-4ebe-a01d-281d96cb787d
Lehdistömme vaikenee miksi nämä eivät tohdi liikkua kansansa parissa. - Anonyymi
Täänään oli oikein kunnon ruuhkat itään päin iltapäivällä. Itse lähdin liikkeelle vihdintieltä kehä I länteen. Jonoa seisoi vihdintielläkin ketkä oli menossa kehä I itään, leppävaaran kohdalla liikenne seisoi paikaillaan.
Eu mulkut ne aiheutti tämän ruuhkan, veikkaisin.
Koska ne oli juuri iltapäivällä liikkeelle ja liikennettä suljettiin manskulla.
Mitä mieltä olisitte, olen kirjoittanu muuallekkin mutta tähän meidän paskaan joukkoliikenteeseen kehitystä, siitä pitäisi pitää vähän meteliä eikä noutua siellä omissa nurkissa. Kehä I:llä pitäisi ajaa bussilinjoja ja näihin bussilinjoihin sitten syötettäisiin muilla busseilla matkustajia lähiöistä. - Anonyymi
Kehä I ruuhka jumii koska Lahden väylälle menijöitä riittää.
Miksei Kehä I ramppia Lahden väylälle jatketa kahdella kaistalla Porvoon motarin alkupäähän asti ?
Poistuisi ruuhka mainitulta alueelta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965