Yleinen pappeus

Anonyymi

Minne helluntailaisuudesta on hävinnyt yleinen pappeus ja onko se kiellettyä?

"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa."

20

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Protestanttisissa kirkoissa on oppi yleisestä pappeudesta, jonka mukaan jokainen uskova voisi toimia pappina, mikä perustuu tämän jakeen tulkintaan:

"Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa." (1 Piet 2:9)

Tulkinta on ilmiselvästi väärä ja lihallinen.

Pietari osoittaa nämä sanat juutalaisille, jotka ovat valittu Jaakobin suku ja pyhä Israelin heimo. Pietari muutenkin osoittaa kirjeensä ulkomailla asuville juutalaisille, jotka asuvat muukalaisina pakanoiden keskellä. Heidän joukossa oli paljon kristityiksi kääntyneitä messiaanisia juutalaisia.

"Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tervehtii valittuja, jotka asuvat hajallaan, muukalaisina Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Bityniassa ja Aasian maakunnassa" (1 Piet 1:1)

"Rakkaat ystävät, te jotka asutte muukalaisina vieraassa maassa. Minä kehotan teitä pysymään erossa tämän maailman himoista, jotka sotivat sielua vastaan. Eläkää moitteettomasti pakanoiden keskellä, jotta he teitä pahantekijöiksi panetellessaan havaitsisivatkin hyvät tekonne ja ylistäisivät Jumalaa sinä päivänä, jona hän kohtaa heidät." (1 Piet 2:11,12)

Siis mikä suku on kuninkaallinen papisto? Se on Israel ja tähän lain kohtaan Pietari viittaa:

"mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos 19:6)

"Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä." (Dan 7:27)

Mitään yleistä pappeutta ei ole. Pappeus kuuluu yksin juutalaisille miehille, jotka saavat 1000-vuotisessa valtakunnassa oikeuden johtaa pakanakansoja.
      Ilmestyskirja mainitsee 144000 messiaanista juutalaista, jotka ovat johtavassa asemassa 1000-vuotiskaudella.

Mitä tulee paikallisseurakuntien kaitsijan virkaan, niin sitä voi hoitaa pakanauskova mies, jolla on enintään yksi vaimo. Kreikkalainen Timoteus oli seurakunnan paimen. Seurakunnan paimen, apostoli ja pappi ovat eri virkoja.

"Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan," (1 Tim 3:2)

"Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen." (Ef 4:11,12)

• Helluntaiseurakunnat perustuvat juuri yleiseen pappeuteen. Meillä löytyy erilaisia palvelutehtäviä, jokaiselle armoituksen mukaan.

• Anonyymi
        Helluntaikirkko kirjoitti:

Helluntaiseurakunnat perustuvat juuri yleiseen pappeuteen. Meillä löytyy erilaisia palvelutehtäviä, jokaiselle armoituksen mukaan.

Helluntailaisuus perustuu vieraaseen tuleen, vääriin profetoihin, saarnaamiseen korvasyyhyyn, laittomuuteen ja laittomuuden hyväksymiseen. Helluntaiseurakunnat eivät edes voi olla Jumalan pyhien seurakuntia, koska seurakunnissa annetaan naisten puhua, mitä Jumalan pyhien seurakunnat eivät tee. Herra ei anna naisille tehtäväksi opettaa tai muutenkaan puhua seurakunnassa, koska se rikkoisi Herran antamaa käskyä. Väärät henget sellaista tekevät yllyttäkseen seurakunnan rikkomaan Herran käskyjä ja väärät profeetat sellaista myös edistävät. Helluntaiseurakunnissa on suuri määrä vääriä profeettoja.

1 Kor 14:
        32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus perustuu vieraaseen tuleen, vääriin profetoihin, saarnaamiseen korvasyyhyyn, laittomuuteen ja laittomuuden hyväksymiseen. Helluntaiseurakunnat eivät edes voi olla Jumalan pyhien seurakuntia, koska seurakunnissa annetaan naisten puhua, mitä Jumalan pyhien seurakunnat eivät tee. Herra ei anna naisille tehtäväksi opettaa tai muutenkaan puhua seurakunnassa, koska se rikkoisi Herran antamaa käskyä. Väärät henget sellaista tekevät yllyttäkseen seurakunnan rikkomaan Herran käskyjä ja väärät profeetat sellaista myös edistävät. Helluntaiseurakunnissa on suuri määrä vääriä profeettoja.

1 Kor 14:
        32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

Mikä katkeruuden juuri sinun mieltäsi kalvaa? Voit aina kääntää uuden sivun elämässäsi ja palata uskovien yhteyteen. Näin korona-aikana maskit ja etäyhteydet huomioiden.

• Anonyymi

Mikä katkeruuden juuri sinun mieltäsi kalvaa? Voit aina kääntää uuden sivun elämässäsi ja palata uskovien yhteyteen. Näin korona-aikana maskit ja etäyhteydet huomioiden.

>>Mikä katkeruuden juuri sinun mieltäsi kalvaa?<<

Ei mikään !!

Sinä et vain pysty hyväksymään Herran käskyjä etkä edes aio niitä noudattaa. Sen johdosta sinua ei Herra tunnusta viimeisenä päivänä. Voit katsoa nämä jakeet myös helluntailaisten Raamattu Kansalle käännökisestä. Tässä on jakeiden alkuperäinen tarkoitus hyvin esillä.

1 Kor 14:
        ...

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Tee parannus ja tottele. Laittakaa helluntaiseurakunnissa naisille puhekielto, niin teette vanhurskaasti Herran tahdon.

• Anonyymi kirjoitti:

>>Mikä katkeruuden juuri sinun mieltäsi kalvaa?<<

Ei mikään !!

Sinä et vain pysty hyväksymään Herran käskyjä etkä edes aio niitä noudattaa. Sen johdosta sinua ei Herra tunnusta viimeisenä päivänä. Voit katsoa nämä jakeet myös helluntailaisten Raamattu Kansalle käännökisestä. Tässä on jakeiden alkuperäinen tarkoitus hyvin esillä.

1 Kor 14:
        ...

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Tee parannus ja tottele. Laittakaa helluntaiseurakunnissa naisille puhekielto, niin teette vanhurskaasti Herran tahdon.

Helluntaiseurakunnat eivät ota käskyjä Jumalan lasten yhteyden ulkopuolelta, jotka määräävät syrjimään seurakuntalaisia. Ehkä sinä joudut toteuttamaan sitä syrjintää omassa yhden hengen kuppikunnassasi.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnat eivät ota käskyjä Jumalan lasten yhteyden ulkopuolelta, jotka määräävät syrjimään seurakuntalaisia. Ehkä sinä joudut toteuttamaan sitä syrjintää omassa yhden hengen kuppikunnassasi.

>>Helluntaiseurakunnat eivät ota käskyjä Jumalan lasten yhteyden ulkopuolelta, jotka määräävät syrjimään seurakuntalaisia.<<

Sinä et ota vastaan käskyjä Jumalan Sanalta, eikä sinun Herrasi ole Jeesus Kristus.

Mutta kun joku kuiskuttaa sinun korvaasi väärän profetia, niin sitten luotat siihen. Tämä on niin tavallista helluntaiseurakunnissa.

>>Ehkä sinä joudut toteuttamaan sitä syrjintää omassa yhden hengen kuppikunnassasi.<<

Kun Paavali käski, ettei naiset saa puhua, siinä ei ollut mitään syrjintää. Paavalin Herra oli Jumalan Sana, mutta sinun herrasi on ihan joku muu.

Sanon vielä sen verran, että minä olen Jumalan lapsi, minkä vuoksi minussa on Pyhä Henki, joka saa minut kunnoittamaan Herrani Jeesuksen Kristuksen käskyjä. Tee sinäkin minun esimerkkini mukaisesti samoin.

• Anonyymi

Meinaatko että kaikki naiset seurakunnassa ovat niitä iisebelejä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko että kaikki naiset seurakunnassa ovat niitä iisebelejä?

Ne jotka menevät seurakuntaan opettamaan ja sen lisäksi eksyttämään. Kumpikin on naisilta kiellettyä. Kyllä helluntaiseurakunnissa on nykyään aika paljon Iisebelejä.

• Anonyymi

Paha valhejuutalainen harha helluntailaisuudessa joka ilmenee organisaation toiminnassa seurakuntatyössä?
      Jokaisella on jotain anettavaa tarkoittaa muutakin kuin rahaa seurakunnalleen.

• Anonyymi

Jeesus ei hyväksynyt palkkapappeutta joka on seurakunnan suurin menoerä.

• Anonyymi

Ei ole naisia, ei ole miehiä, ei ole tyttöjä, eikä poikia. Kaikki yhtä mössöä. Tähän on tultu.

• Anonyymi

Tärkein on maksajan rooli. Henkeä yritetään pitää yllä sielullisuudella.

• Kun Jeesus kuoli ja teki sovitustyön teki Hän myös pappeuden muutoksen ,joka on loppuun saakka eli yleinen pappeus .Se tarkoittaa sitä,että juutalainen vanha pappeus ,joka oli tietylle suvulle annettu /säädetty järjestyksen mukaan se muuttui kun pelastus annettiin juutalaisten lisäksi koko maailmaan ja tämä uusiliitto on armonliiito ..liitto Jeesuksen veressä ja siitä tuli myös se ,että Jeesus on meidän ylipappi taivaassa Isä Jumalan luona ja Hän toimii meidän välikätenä ihmisen ja Jumalan välillä .Jeesus rukoillee meidän puolesta ja antaa sovituksen ihmisille ,jotka elävät niin ,että ovat sovituksen alla ja myös osaavat oikein toimia ,kuten Pyytää anteeksi,katua,antaa anteeksi esim.
      Uusiliitto uusi pappeus ,joka on kaikissa kansoissa ja sitten kenelle .Miehille on pappeus asetettu ,kuten opetus ,vanhemmisto tehtävät .Yleinen keskustelu ,opettelu raamatun asioissa on sitten kaikille .

• Anonyymi

Tutustukaa urantia kirjaan. Siinä on totuus

• Anonyymi

Juutalaisten pappeus ei ole mihinkään muuttunut. Pietarikin puhui pakanoiden keskuudessa asuville juutalaisille niin, että te olette Herra valittu kuninkaallinen suku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutustukaa urantia kirjaan. Siinä on totuus

mistä se totuus on tullut siihen kirjaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten pappeus ei ole mihinkään muuttunut. Pietarikin puhui pakanoiden keskuudessa asuville juutalaisille niin, että te olette Herra valittu kuninkaallinen suku.

No ,et sitten ole kristitty ja Jeesuksen oma jos Hänen pappeus ei kelpaa.
        Jeesus nimenomaan muutti kaiken .
        Suosittelen tutustumaan raamatun tekstiin oikein huolella niin eiköhän se avaudu .

• Anonyymi

Jos palataan siihen että aletaan kokoontua kodeissa kuten alussa oli, niin kyllä se vaikeaksi menee, mistä niitä koteja köytyy johon sopii satojakin ihmisiä, en ymmärrä, tietysti on olemassa yleisiä tiloja joit avoidaan vuokrata, mutta ei sekään ole ilmaista eikä vaivatonta, hankala aon.

oma kokoontumistila on pakon sanelema, ja kun asioita tulee lisää tulee vastuitakin lisää j akoht aollaan siinä että joku on palkattava niitä kokopäiväisesti tekemään.

mutta palkkaa ei tietenkään tarvitse maksaa, Herran työhän on aina ilmaista ja Hän maksaa palkan, en tiedä miten jamilloin, mutt akaupassa käynti hankaloituu jos valuuttaa ei ole.

siinä sitä

• Niin..katsotaanpa kristittyä maailmaa vaikka n 10 v kuluttua ja millainen kristikunta on sitten tai ns kristikunta.
        Kun on ja lähestyy aika ,jossa puhdistamalla puhdistetaan ja kuumentamalla kuumennetaan niin paljonko jää.
        Antikristuksen saatanallinen henki on jo tehnyt naisten kautta tuhoa kirkoissa.Se suvaitsevaisuus ja ei oikea Sana kiinnosta.
        Muutetaan Totuus suvaitsevaiseksi valheeksi.
        Tämä asia on itsellenikin ilmoitettu ,että naisten kautta tulee tuho niin kuin alussa.
        Siksi naisia ei saa päästää mihinkään johto virkaan kirkoissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe