Luovu ateismista, jos haluat rikastua

Anonyymi

Kovalla työllä ja polvirukouksilla tämä maa on rakennettu.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateistit on köyhiä ja katkeria. Katso vaikka vapareiden kokouksista otettuja kuvia. Hyvin, hyvin harva niistä pystyy mihinkään oikeaan työhön, eikä yrittäjäksi yksikään.

      • Anonyymi

        Minä en maksa kirkollisveroa eli auta maahan lisää köyhiä ja rikollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en maksa kirkollisveroa eli auta maahan lisää köyhiä ja rikollisia.

        Etkä taida maksaa muitakaan veroja. Pummi mikä pummi.

        Siellä sossun luukulla ateistit kohtaa mestarinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä taida maksaa muitakaan veroja. Pummi mikä pummi.

        Siellä sossun luukulla ateistit kohtaa mestarinsa.

        Minun veroprosenttini on 0 ja minulla ei ole debiilinpentuja.


      • Anonyymi

        "Katso vaikka vapareiden kokouksista otettuja kuvia."

        Suurimmalla osalla ateisteista ei ole mitään tekemistä vapaa-ajattelijoiden kanssa. Bill Gates taitaa olla hyvä esimerkki köyhästä ateistista?


    • Kovalla työllä ehkä, mutta vain herroja on se rikastuttanut.

      • Jos summaa kirkkomatkat, kirkonmenoihin ja seuroihin käytetyn ajan sekä muut välilliset epäjumalanpalvontaan käytetyt eurot, olisimme huomattavasti paremmassa tilanteessa jos aika olisi käytetty tuottavaan työhön.


      • he-ma kirjoitti:

        Jos summaa kirkkomatkat, kirkonmenoihin ja seuroihin käytetyn ajan sekä muut välilliset epäjumalanpalvontaan käytetyt eurot, olisimme huomattavasti paremmassa tilanteessa jos aika olisi käytetty tuottavaan työhön.

        Olen tässä asiassa eri mieltä.

        Esim. keskiajalla runsaat pyhimysten juhlapäivät takasivat työvoimalle paljon vapaa-aikaa, ja vapaa-aika nimenomaan on elintasoa.

        Mm. Britanniassa uskonpuhdistus tuhosi kokonaan tämän, ja valistuksen huuma ja industrialismi ajoi työväen käytännössä orjuuteen.


    • Anonyymi

      Miksiköhän ahneus, rikkaus ja kristinusko kulkevat niin usein käsi kädessä. Muistaakseni raamatun sanoma ei ollut että haalikaa mahdollisimman paljon maallista mammonaa. Minulle kelpaa ihan hyvin vaatimaton elämä ja vähäinen omaisuus, mutta kristityn pitää saada kaikki.

    • Eikös useana vuonna maaiman rikkaimmaksi rankattu Warren Buffett ole ateisti. Hän eroaa USA:n kristityistä miljardööreistä mm. siinä, että hän kannattaa rikkaille korkeampaa veroprosenttia ja köyhille parempaa sosiaaliturvaa.

      • Ehkä Jutta saa hänet SDP:n vahakabinetin vetonaulaksi tänne Suomeen.


    • Anonyymi

      Totisesti, veli virkkaa väkevästi. Tunnetusti nopein tapa rikastua on ryhtyä julistamaan Jumalan sanaa. Sekä pysytellä toimissaan markkinateologian hengessä.

      Lampaiden on syytä muistaa että Jumala rakastaa iloista antajaa. Ja saarnamiehen että on rikollista antaa tyhmien pitää rahansa.

      • Anonyymi

        Veljet! Katsokaa Ahneuden Apostoli Teemu Laajasaloa. Hän halusi rikkaaksi ja perusti firman. Hän jopa viilaili kirjanpitorikoksen, mutta ei vain onnistunut vaurastumaan.

        Mutta kuinka ollakaan. Jumalan antaman viisauden turvin Helsingin Hiippakunta valitsi Teemun piispakseen, anoit hänelle rajattoman edustustilin ja siihen Visan, kymmpitonnin kuukausipalkan ja asuttavaksi milkoonakämpän Helsingin kantakaupungista.

        Nyt Ahneuden Apostoli elää kuin yritysjohtaja vailla mitään yritysjohtajan toimeen liittyvää stressiä, riskiä, vastuuta ja käytännössä ilman esimiestä. Hän saa tehdä mitä lystää, kunhan ei kovin pahasti lakia riko, ja hän saa nauttia piispanviran eduista hamaan eläkeikään, jonka jälkeen häntä odottaa ruhtinaallinen eläke.

        Totisesti, totisesti Herra pitää huolen omistaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veljet! Katsokaa Ahneuden Apostoli Teemu Laajasaloa. Hän halusi rikkaaksi ja perusti firman. Hän jopa viilaili kirjanpitorikoksen, mutta ei vain onnistunut vaurastumaan.

        Mutta kuinka ollakaan. Jumalan antaman viisauden turvin Helsingin Hiippakunta valitsi Teemun piispakseen, anoit hänelle rajattoman edustustilin ja siihen Visan, kymmpitonnin kuukausipalkan ja asuttavaksi milkoonakämpän Helsingin kantakaupungista.

        Nyt Ahneuden Apostoli elää kuin yritysjohtaja vailla mitään yritysjohtajan toimeen liittyvää stressiä, riskiä, vastuuta ja käytännössä ilman esimiestä. Hän saa tehdä mitä lystää, kunhan ei kovin pahasti lakia riko, ja hän saa nauttia piispanviran eduista hamaan eläkeikään, jonka jälkeen häntä odottaa ruhtinaallinen eläke.

        Totisesti, totisesti Herra pitää huolen omistaan!

        Teemu sai syntinsä(velkansa) anteeksi koska on niin viaton kuin karitsa kedolla.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        Teemu sai syntinsä(velkansa) anteeksi koska on niin viaton kuin karitsa kedolla.

        Uskova saa aina anteeksi pahatkin teot, ateisti ei saa edes hyvistä teoista palkkiota.


    • Anonyymi

      Uskovaiset, nyt kiireesti Raamattu kouraan ja lukemaan. Jeesuksen kerrotaan sanoneen rikaalle miehelle, myy omaisuutesi ja anna rahat köyhille, sillä helpompi on kamelin käydä neulansilmästä kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.
      Kuinka hitossa te tekohurskaat kehtaatte solvata köyhiä?

      • "Kuinka hitossa te tekohurskaat kehtaatte solvata köyhiä? "

        Siinähän sitä muuttuu köyhäksi kun antaa fyrkat pois.


      • Anonyymi

        Kuka uskovainen nykyään olisi kiinnostunut köyhistä? Enemmän tuntuu olevan puhetta homoista ja muslimeista. Uskon painopiste on muuttunut.


      • Helpompi on rikkaan kamelin päästä taivaaseen kuin uskovaisen olla housut jalassa.


    • Kovalla työllä rakennettu? Tarkoitat siis vissiin betonielementtitehtailua. Onhan noita kerrostaloja juu.

      Polvirukouksilla :O Sitä en ole tiennytkään, että polvilla voi rukoilla. Saako niillä paremmin yhteyden Herraan kuin ristityillä sormilla? Mitkä ovat ne alkusanat, joilla yhteys polvien kautta avautuu? Kenties: Oi Herra! Kuule, kuinka polveni lähettävät mikroaaltosäteilyä!

    • Anonyymi

      Rukouksilla, isoissa teltoissa hihhuloinneilla, kaatumisilla saarnaajan tyrkkäyksestä yms. hölynpölyllä ei ole rakennettu yhtään mitään. Jotkut lahkosaarnaajat ovat kyllä rikastuneet em. touhuilla.

    • Anonyymi

      Helpommin sanottu kuin tehty.

    • Anonyymi

      Siinä jää työt tekemättä jos pitää olla koko ajan polvillaan.

      Uskovat ovat kunnostautuneet lähinnä rakentamalla kirkkoja, jotka ovat yleishyödyttömiä rakennuksia, joista monet seurakunnat yrittävät nykyään päästä eroon.

    • Anonyymi

      Se on hyvä neuvo, tunteeko kukaan rikasta vaparia?

    • Anonyymi

      Polvistuneet miehet hakkasivat nauloja/sahasivat tukkeja - vai oletko nähnyt raksamiesten rukoilevan Jumalaa hirsiä vestämään tai laastia levittämään?

      Työnteon näkeminkin on uskovaisille syntia ja utopiaa

    • Anonyymi

      Sipilän pelkät rukoukset ajoivat maata vain syvemmälle ahdinkoon. Katsokaa kuinka syntyvyys putosi.

    • Anonyymi

      Hyviä taloudellisia neuvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe