Moikka, olen miettinyt tovin kuinka paljon hiuksia normaalisiti lähtee harjatessa. Minulla lähtee semi paljon eli harjan pohja täyttyy ehkä enemmän, onko tästä siis syytä huolestua jos minulla on pitkät [pyllyyn asti olevat] hiukset, jotka takkuntuvat erittäin nopeasti ja niitä saa repiä auki? Harjaan ehkä just ja just kerran päivässä:D Onko kohtalotovereita?
Kuinka paljon hiuksia saa lähteä harjatessa?
7
560
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on myös poikkeuksellisen pitkät hiukset. Pitkät irtohiukset kasassa näyttää dramaattisemmalta kuin lyhyet, tietenkin koska kokonaismassa on suurempi. Samasta syystä pitkien hiusten irtoamisen huomaa helpommin kuin lyhyiden.
Pitkä hius jää irrottuaan latvoihin kiinni helpommin kuin lyhyt tai tarttuu vaatteisiin, lyhyt irtohius vain lentää johonkin. Pitkä hius joka on irronnut päänahasta takertuu usein muihin hiuksiin ja lähtee hiuksista vasta harjatessa.
Jos harjaa vain kerran päivässä, kaikki irtohiukset lähtee harjaan silloin ja se näyttää siltä että irtoaa hiuksia kauheasti yhtä aikaa, vaikka oikeasti ne ovat vain olleet latvoissa kiinni koko päivän.
Syksyisin irtoaa hiuksia enemmän yleensä kuin muina vuodenaikoina jostain syystä.
Vain jos poninhännän ympärysmitta pienentyy tai hiuksisto on juurista harvempi, on tapahtunut tavallista enemmän hiusten irtoamista. - Anonyymi
Yleisesti sanotaan, että keskimäärin 70-100 hiusta päivässä.
- Anonyymi
Hyvin kasvaa hiukset,pitkät on kun pysyy kaukana pahoinpitekijöistä ,kaukana yleensä miehistä joilla on tapana repiä hiukset v...olollaan.
- Anonyymi
Aika vähän lähtee. Tuntuu että tuuhenevat, vaikka ikää yli 60 v, nainen
- Anonyymi
Jos hiukset kasvavat pitkiksi, niin oikeasti kuulostaa siltä, ettei ongelmaa ole. Heikolla hiuskasvulla hiuksia ei saa pitkiksi. Ne irtoavat vajaapituisena tai jopa katkeavat. Tai sitten ilmestyy kaljuja läikkiä, ohimot vetäytyvä, päälaki alkaa kuultaa läpi tms.
Joka toisella keski-ikäisellä naisella on ongelmaa hiusten lähdön kanssa. Vanhemmille naisille, joilla hiukset vahvistuvat, annan yhden teorian: olette kärsineet piilevästä raudan puutteesta, jolloin vaihdevuosien jälkeen parantuvat rautavarastot ovat vahvistaneet hiuksia. Myös ikuisella laihduttajalla relaaminen iän myötä voi ehkä auttaa karvan kasvua. Myös harmaan hiuksen erilainen rakenne voi joillakin tukevoittaa hiuksia.
Yleensä kuitenkin ikääntyminen tarkoittaa vääjäämätöntä rappiota (vaihtelevissa paikoissa ja vaihtelevalla aikataululla), joten usein hiukset iän myötä heikkenevät, iho rypistyy, nivelet kuluvat, tulee ikänäköä ja silmäsairauksia, aivot ja lihakset rapistuvat, verisuonet kalkkiutuvat ja kuulo heikkenee. Mitä iloa on paksuista hiuksista, kun on kuoleva raato muutenkin? Vahvan terveen karvoituksen tarkoitus on olla elinvoiman ja hedelmällisyyden symboli. Keski-ikäinen nainen ei enää lisäänny, vaan on biologisessa mielessä tehtävänsä tehnyt. Luonto on pettämätön.- Anonyymi
Eipä ole ryppyjä naamassa,eikä ylimääräistä läskiä,koskaan ei ole tarvinnut laihduttaa. Aina hoikka ollut kohta 60v hiukset paksut.
- Anonyymi
Alakerran karvat irtoavat iän myötä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409