Siksi ne kannattaakin huolellisesti huuhdella pari kertaa lävikössä, joka on vedellä täytetyssä tiskialtaassa. Ensimmäisestä huuhteluvedestä tulee niin sakeaa, ettei läpi näy. Siinä on mm. kuivuneita kukan terälehtien jäämiä,koivun siemeniä, humusta, multaa, pölyä ja jopa hiekkaa. Osa roskista jää pintaan, mutta suurin osa painuu altaan pohjaan. Vasta toisella kertaa jälki on senverran puhdasta, että marjoja kehtaa myydäkin kuivauksen jälkeen.
Poimitut ja putsatut puolukat ovat poroisia.
6
227
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota eivät kaikki varmaan tule ajatelleeksi, mutta poimittaessa esim. sateen jälkeen märkiin puolukoihin tarttuu tavallista enemmän pikkuroskaa, joka ei sitten irtoa ritilässäkään putsattaessa, vaikka kuinka koettaisi heilutella sitä. Kaiken lisäksi marjoja menee hukkaan sen vuoksi, että ne ovat alamittaisia, etenkin kuivilla kasvupaikoilla ja menevät muoviritilästä läpi putsattaessa.
- Anonyymi
Miten ne pestyt marjat sitten pitäisi oikeoppisesti kuivatella? Itse kaadoin ämpärillisen sanomalehdillä vuoratulle leivinpöydälle ja kytkin viereen 2000 -wattisen lämpöpuhaltimen kohisemaan, mutta tuntuu, että vain päällimmäiset marjat kuivuvat. Ehkä ne pitäisi levittää ulos lakanan päälle puutarhapöydälle, kun vaan aurinko paistaisi, mutta kun aina sataa ja linnutkin kakkivat.
En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!
- Anonyymi
"En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!"
Olen aika lailla samoilla linkoilla. inoa poikkeuksen teki viime syksyn heinäsuolta
konepoimitut karpalot. Niissä oli niin paljon roskaa mukana että nopein tapa putsata ne oli laittaa altaaseen.
- Anonyymi
Huuhdon aina puolukat jotka pakastan itselleni. Samoin huuhdon musta- ja punaherukat. Kaikki kovakuoriset marjat voi huuhtoa.
Kun olen perkannut ne, laitan lävikköön ja huljuttelen hanan alla. Ei tarvitse kuivata, pidän hetken aikaa lävikössä että enin vesi valuu pois ja sen jälkeen laitan suoraan minigrip pusseihin ja pakastimeen. Ovat puhtaita ja hyviä ottaa pakastimesta pitkin talvea, eivät edes paakkuunnu. - Anonyymi
Näin on, kuka sitä nyt tahallaan roskia söisi, vaikka varmaan sekin kasvattaa vastustuskykyä, kuten marjat itseklin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514