Siksi ne kannattaakin huolellisesti huuhdella pari kertaa lävikössä, joka on vedellä täytetyssä tiskialtaassa. Ensimmäisestä huuhteluvedestä tulee niin sakeaa, ettei läpi näy. Siinä on mm. kuivuneita kukan terälehtien jäämiä,koivun siemeniä, humusta, multaa, pölyä ja jopa hiekkaa. Osa roskista jää pintaan, mutta suurin osa painuu altaan pohjaan. Vasta toisella kertaa jälki on senverran puhdasta, että marjoja kehtaa myydäkin kuivauksen jälkeen.
Poimitut ja putsatut puolukat ovat poroisia.
6
158
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota eivät kaikki varmaan tule ajatelleeksi, mutta poimittaessa esim. sateen jälkeen märkiin puolukoihin tarttuu tavallista enemmän pikkuroskaa, joka ei sitten irtoa ritilässäkään putsattaessa, vaikka kuinka koettaisi heilutella sitä. Kaiken lisäksi marjoja menee hukkaan sen vuoksi, että ne ovat alamittaisia, etenkin kuivilla kasvupaikoilla ja menevät muoviritilästä läpi putsattaessa.
- Anonyymi
Miten ne pestyt marjat sitten pitäisi oikeoppisesti kuivatella? Itse kaadoin ämpärillisen sanomalehdillä vuoratulle leivinpöydälle ja kytkin viereen 2000 -wattisen lämpöpuhaltimen kohisemaan, mutta tuntuu, että vain päällimmäiset marjat kuivuvat. Ehkä ne pitäisi levittää ulos lakanan päälle puutarhapöydälle, kun vaan aurinko paistaisi, mutta kun aina sataa ja linnutkin kakkivat.
En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!
- Anonyymi
"En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!"
Olen aika lailla samoilla linkoilla. inoa poikkeuksen teki viime syksyn heinäsuolta
konepoimitut karpalot. Niissä oli niin paljon roskaa mukana että nopein tapa putsata ne oli laittaa altaaseen.
- Anonyymi
Huuhdon aina puolukat jotka pakastan itselleni. Samoin huuhdon musta- ja punaherukat. Kaikki kovakuoriset marjat voi huuhtoa.
Kun olen perkannut ne, laitan lävikköön ja huljuttelen hanan alla. Ei tarvitse kuivata, pidän hetken aikaa lävikössä että enin vesi valuu pois ja sen jälkeen laitan suoraan minigrip pusseihin ja pakastimeen. Ovat puhtaita ja hyviä ottaa pakastimesta pitkin talvea, eivät edes paakkuunnu. - Anonyymi
Näin on, kuka sitä nyt tahallaan roskia söisi, vaikka varmaan sekin kasvattaa vastustuskykyä, kuten marjat itseklin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876