Siksi ne kannattaakin huolellisesti huuhdella pari kertaa lävikössä, joka on vedellä täytetyssä tiskialtaassa. Ensimmäisestä huuhteluvedestä tulee niin sakeaa, ettei läpi näy. Siinä on mm. kuivuneita kukan terälehtien jäämiä,koivun siemeniä, humusta, multaa, pölyä ja jopa hiekkaa. Osa roskista jää pintaan, mutta suurin osa painuu altaan pohjaan. Vasta toisella kertaa jälki on senverran puhdasta, että marjoja kehtaa myydäkin kuivauksen jälkeen.
Poimitut ja putsatut puolukat ovat poroisia.
6
186
Vastaukset
- Anonyymi
Tuota eivät kaikki varmaan tule ajatelleeksi, mutta poimittaessa esim. sateen jälkeen märkiin puolukoihin tarttuu tavallista enemmän pikkuroskaa, joka ei sitten irtoa ritilässäkään putsattaessa, vaikka kuinka koettaisi heilutella sitä. Kaiken lisäksi marjoja menee hukkaan sen vuoksi, että ne ovat alamittaisia, etenkin kuivilla kasvupaikoilla ja menevät muoviritilästä läpi putsattaessa.
- Anonyymi
Miten ne pestyt marjat sitten pitäisi oikeoppisesti kuivatella? Itse kaadoin ämpärillisen sanomalehdillä vuoratulle leivinpöydälle ja kytkin viereen 2000 -wattisen lämpöpuhaltimen kohisemaan, mutta tuntuu, että vain päällimmäiset marjat kuivuvat. Ehkä ne pitäisi levittää ulos lakanan päälle puutarhapöydälle, kun vaan aurinko paistaisi, mutta kun aina sataa ja linnutkin kakkivat.
En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!
- Anonyymi
"En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!"
Olen aika lailla samoilla linkoilla. inoa poikkeuksen teki viime syksyn heinäsuolta
konepoimitut karpalot. Niissä oli niin paljon roskaa mukana että nopein tapa putsata ne oli laittaa altaaseen.
- Anonyymi
Huuhdon aina puolukat jotka pakastan itselleni. Samoin huuhdon musta- ja punaherukat. Kaikki kovakuoriset marjat voi huuhtoa.
Kun olen perkannut ne, laitan lävikköön ja huljuttelen hanan alla. Ei tarvitse kuivata, pidän hetken aikaa lävikössä että enin vesi valuu pois ja sen jälkeen laitan suoraan minigrip pusseihin ja pakastimeen. Ovat puhtaita ja hyviä ottaa pakastimesta pitkin talvea, eivät edes paakkuunnu. - Anonyymi
Näin on, kuka sitä nyt tahallaan roskia söisi, vaikka varmaan sekin kasvattaa vastustuskykyä, kuten marjat itseklin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1174326- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah903450Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371568Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140