Poimitut ja putsatut puolukat ovat poroisia.

Anonyymi

Siksi ne kannattaakin huolellisesti huuhdella pari kertaa lävikössä, joka on vedellä täytetyssä tiskialtaassa. Ensimmäisestä huuhteluvedestä tulee niin sakeaa, ettei läpi näy. Siinä on mm. kuivuneita kukan terälehtien jäämiä,koivun siemeniä, humusta, multaa, pölyä ja jopa hiekkaa. Osa roskista jää pintaan, mutta suurin osa painuu altaan pohjaan. Vasta toisella kertaa jälki on senverran puhdasta, että marjoja kehtaa myydäkin kuivauksen jälkeen.

6

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota eivät kaikki varmaan tule ajatelleeksi, mutta poimittaessa esim. sateen jälkeen märkiin puolukoihin tarttuu tavallista enemmän pikkuroskaa, joka ei sitten irtoa ritilässäkään putsattaessa, vaikka kuinka koettaisi heilutella sitä. Kaiken lisäksi marjoja menee hukkaan sen vuoksi, että ne ovat alamittaisia, etenkin kuivilla kasvupaikoilla ja menevät muoviritilästä läpi putsattaessa.

• Anonyymi

Miten ne pestyt marjat sitten pitäisi oikeoppisesti kuivatella? Itse kaadoin ämpärillisen sanomalehdillä vuoratulle leivinpöydälle ja kytkin viereen 2000 -wattisen lämpöpuhaltimen kohisemaan, mutta tuntuu, että vain päällimmäiset marjat kuivuvat. Ehkä ne pitäisi levittää ulos lakanan päälle puutarhapöydälle, kun vaan aurinko paistaisi, mutta kun aina sataa ja linnutkin kakkivat.

• En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!

• Anonyymi

"En ole ikinä huuhtonut puolukoita, enkä muitakaan marjoja , enkä huuhdo!"

Olen aika lailla samoilla linkoilla. inoa poikkeuksen teki viime syksyn heinäsuolta
        konepoimitut karpalot. Niissä oli niin paljon roskaa mukana että nopein tapa putsata ne oli laittaa altaaseen.

• Anonyymi

Huuhdon aina puolukat jotka pakastan itselleni. Samoin huuhdon musta- ja punaherukat. Kaikki kovakuoriset marjat voi huuhtoa.
      Kun olen perkannut ne, laitan lävikköön ja huljuttelen hanan alla. Ei tarvitse kuivata, pidän hetken aikaa lävikössä että enin vesi valuu pois ja sen jälkeen laitan suoraan minigrip pusseihin ja pakastimeen. Ovat puhtaita ja hyviä ottaa pakastimesta pitkin talvea, eivät edes paakkuunnu.

• Anonyymi

Näin on, kuka sitä nyt tahallaan roskia söisi, vaikka varmaan sekin kasvattaa vastustuskykyä, kuten marjat itseklin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      117
      4326
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      90
      3450
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1740
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1568
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe