Todella moni ei tiedä, länsiväylällä espoonlahden liittymään ajavista 90% toimii väärin. Asia erikseen mitä haittaa tuosta on kun siellä ei ole muutama bussi päivässä mutta kuitenkin. Ongelma tulee siinä kun sääntöä noudattavat vaihtaa kaistaa vasta sitten kun tulee bussikaista päättyy liikennemerkki niin pitäisi koittaa mahtua sinne perässä roikkujien sekaan.
Tiedättekö miksi bussikaistalla on bussikaista liikennemerkki :)
32
280
Vastaukset
Kääntymistä varten saa ryhmittyä bussikaistalle.
- Anonyymi
Jos ajat koko matkan 700km bussikaistaa ja muutkin tekee niin, toteutuuko se bussikaistan tarkoitus enää. Toiseksi kun on alkaa ja päättyy liikennemerkit niin silloin siellä ei saa ajaa, vain vasta sitten kun kun bussikaista päättyu niin voi vaihtaa kaistaa kääntymistä varten. Älkää ottako muista mallia mitä ne tekee vaan ajetaan me itse oikein.
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat koko matkan 700km bussikaistaa ja muutkin tekee niin, toteutuuko se bussikaistan tarkoitus enää. Toiseksi kun on alkaa ja päättyy liikennemerkit niin silloin siellä ei saa ajaa, vain vasta sitten kun kun bussikaista päättyu niin voi vaihtaa kaistaa kääntymistä varten. Älkää ottako muista mallia mitä ne tekee vaan ajetaan me itse oikein.
Bussikaistalla saa ajaa niin kauan, kun sinne ryhmittyminen kääntymistä varten on tarpeen. Harvoin 700 kilsaa.
Merkin vaikutus alkaa vasta merkin kohdalta.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Bussikaistalla saa ajaa niin kauan, kun sinne ryhmittyminen kääntymistä varten on tarpeen. Harvoin 700 kilsaa.
Merkin vaikutus alkaa vasta merkin kohdalta.Saa bussikaistalla ajaa mulloinkin. Siitä vaan ei saa aiheutua haittaa muille. Eiks niin?
- Anonyymi
Niinpä.. Kun yksi ajaa, pari muuta ottaa mallua ja kohta siellä n kymminien autojen letka.. Yuollakin n ihan tarpeetonta rikkoa sääntöä, bussikaista loppuu merkin jälkeen voi vaihtaa kaistaa, tilaa on koska bussikaistalla ei pitäisi olla ketään muita :)
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.. Kun yksi ajaa, pari muuta ottaa mallua ja kohta siellä n kymminien autojen letka.. Yuollakin n ihan tarpeetonta rikkoa sääntöä, bussikaista loppuu merkin jälkeen voi vaihtaa kaistaa, tilaa on koska bussikaistalla ei pitäisi olla ketään muita :)
Aloittajan kuvaamassa tapauksessa ilmeisesti jono seisoi jo kauan ennen bussikaistaa. Tällöin ryhmittyminen on syytä tehdä ajoissa jonon päähän, eikä kiilailla väliin.
Tilanne on toinen, kun liikennettä ei kovin paljoa ole.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.. Kun yksi ajaa, pari muuta ottaa mallua ja kohta siellä n kymminien autojen letka.. Yuollakin n ihan tarpeetonta rikkoa sääntöä, bussikaista loppuu merkin jälkeen voi vaihtaa kaistaa, tilaa on koska bussikaistalla ei pitäisi olla ketään muita :)
Juuri näin. Mestarin ohjeita ja määritteitä mitä tulee siihen, milloin sääntöjä tarvitsee noudattaa, olen noudattanut, ja ajanut usein ruuhka-aikaan bussikikaistoilla. Toisinaan saan perääni pari, kolme muutakin autoa, mutta koska siitä ei varmaan ole haittaa kenellekään, niin mielestäni homma toimii.
TheRat kirjoitti:
Aloittajan kuvaamassa tapauksessa ilmeisesti jono seisoi jo kauan ennen bussikaistaa. Tällöin ryhmittyminen on syytä tehdä ajoissa jonon päähän, eikä kiilailla väliin.
Tilanne on toinen, kun liikennettä ei kovin paljoa ole.Korjaan, siis jono seisoo kauan ennen bussikaistan loppumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Mestarin ohjeita ja määritteitä mitä tulee siihen, milloin sääntöjä tarvitsee noudattaa, olen noudattanut, ja ajanut usein ruuhka-aikaan bussikikaistoilla. Toisinaan saan perääni pari, kolme muutakin autoa, mutta koska siitä ei varmaan ole haittaa kenellekään, niin mielestäni homma toimii.
Miten usein The Rat käyttää julkiselle liikneteelle varattuja kaistoja?
> Sukhoi - 35 < Anonyymi kirjoitti:
Miten usein The Rat käyttää julkiselle liikneteelle varattuja kaistoja?
> Sukhoi - 35 <Itse ajaessani? En edes muista milloin viimeksi. Kääntymistä varten ryhmittymiseksi niitä tulee käytettyä (siis laillisesti), mutta kun työmatkalle ei tuollaista tarvetta osu, niin joku muu kerta se on.
Pääsääntöisesti bussikaistan ajamisesta on hyötyä vain silloin, kun se haittaa julkista liikennettä. Silloin kun julkiselle liikenteelle ei haittaa ole, ei yleensä bussikaistaa ajamallakaan hyötyisi.
Viimeksi olen saattanut laittomasti ajaa bussikaistaa pitkin, kun Turunväylän stadinpuoleisen pään viimeisille kilometreille palautettiin bussikaista. Lopetin oikeanpuoleisen kaistan käyttämisen toki heti tuon havaittuani, mutta en voi vannoa, etteikö olisi merkki jäänyt syystä tai toisesta huomaamatta... :)- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Itse ajaessani? En edes muista milloin viimeksi. Kääntymistä varten ryhmittymiseksi niitä tulee käytettyä (siis laillisesti), mutta kun työmatkalle ei tuollaista tarvetta osu, niin joku muu kerta se on.
Pääsääntöisesti bussikaistan ajamisesta on hyötyä vain silloin, kun se haittaa julkista liikennettä. Silloin kun julkiselle liikenteelle ei haittaa ole, ei yleensä bussikaistaa ajamallakaan hyötyisi.
Viimeksi olen saattanut laittomasti ajaa bussikaistaa pitkin, kun Turunväylän stadinpuoleisen pään viimeisille kilometreille palautettiin bussikaista. Lopetin oikeanpuoleisen kaistan käyttämisen toki heti tuon havaittuani, mutta en voi vannoa, etteikö olisi merkki jäänyt syystä tai toisesta huomaamatta... :)Minä hyödyn suuresti aamuisin ruuhkaisessa työmatkaliikenteessä kiertäessäni autojonoja bussikaistojen kautta. Pääsen parhaimmillaan ohi kymmenistä jonoissa seisovista autoista. Ja kun ajan vielä reippaasti niin en haittaa julkista liikennettäkään. Tämä on sinunkin mielestäsi siis ok?
> Sukhoi 35 < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä hyödyn suuresti aamuisin ruuhkaisessa työmatkaliikenteessä kiertäessäni autojonoja bussikaistojen kautta. Pääsen parhaimmillaan ohi kymmenistä jonoissa seisovista autoista. Ja kun ajan vielä reippaasti niin en haittaa julkista liikennettäkään. Tämä on sinunkin mielestäsi siis ok?
> Sukhoi 35 <Työnnä se hyöty vaikka prrseeseessi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnnä se hyöty vaikka prrseeseessi.
Mikset sinä tule työntämään? Työnsithän eilenkin sisääni sen, tiedät kyllä minkä. ; ) Teki niin hyvää.
> Lubricant Boy < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä hyödyn suuresti aamuisin ruuhkaisessa työmatkaliikenteessä kiertäessäni autojonoja bussikaistojen kautta. Pääsen parhaimmillaan ohi kymmenistä jonoissa seisovista autoista. Ja kun ajan vielä reippaasti niin en haittaa julkista liikennettäkään. Tämä on sinunkin mielestäsi siis ok?
> Sukhoi 35 <Ei saa esittää Rotalle tuollaisia kysymyksiä. Rotta häviää heti omaan koloonsa eikä kykene vastaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa esittää Rotalle tuollaisia kysymyksiä. Rotta häviää heti omaan koloonsa eikä kykene vastaamaan.
Heh, Rotta tosiaan " unohti " vastata hänelle esitettyyn kysymykseen. Ei edes viisastelua tai jotain muuta nerokasta kikkailua.
> Mestarin opeilla < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, Rotta tosiaan " unohti " vastata hänelle esitettyyn kysymykseen. Ei edes viisastelua tai jotain muuta nerokasta kikkailua.
> Mestarin opeilla <Rotta teki taas rotat. Ei vastaa kysymyksiin jotka liittyvät hänen esittämiin ohjeistuksiin siitä miten liikenteessä voi ja tulee toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rotta teki taas rotat. Ei vastaa kysymyksiin jotka liittyvät hänen esittämiin ohjeistuksiin siitä miten liikenteessä voi ja tulee toimia.
Nimimerkki The Rat ei tosiaan suostu vastaaman onko ruuhka-aikana bussikaistoilla ajaminen hyvä juttu.
> Sukhoi 35 < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki The Rat ei tosiaan suostu vastaaman onko ruuhka-aikana bussikaistoilla ajaminen hyvä juttu.
> Sukhoi 35 <Rotta hävisi. Eipä ollut yllätys.
_ Rotta Presidentiksi_ Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki The Rat ei tosiaan suostu vastaaman onko ruuhka-aikana bussikaistoilla ajaminen hyvä juttu.
> Sukhoi 35 <Olen monta kertaa vastannut. Pääsääntöisesti ei ole.
- Anonyymi
En muista näin pikaisesti yhtään katua Helsingissä, jossa oikealla kaistalla olisi bussikaistan päättymistä osoittavaa merkkiä, joten sinun säännöillä ei oikealle käännöstä juurikaan tehtäisi bussikaistakaduilla.
Ryhmittyminen bussikaistalle käännöstä edeltävän risteyksen tai liittymän jälkeen skulaa ja on lain mukainen.
Olet kirjoittanut tuosta aikaisemminkin samoilla väitteillä. Mikä tuossa näivertää?
Jos on "muutama bussi päivässä", niin miksi sen *pitäisi* tyhjänä seistä?
- 5372 -- Anonyymi
Joo, ei niitä kyllä kovin monissa paikoissa olekkaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei niitä kyllä kovin monissa paikoissa olekkaan,
Onko se lahdentie ennen kehä I, siinä on bussikaista alkaa ja päättyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se lahdentie ennen kehä I, siinä on bussikaista alkaa ja päättyy
https://goo.gl/maps/XBVxwdAF7JFDGmjs6
https://goo.gl/maps/UjCqMMKiY453H8L59
https://goo.gl/maps/Md57SyPdLJWroqDF7
Tuon jälkeen saa vaihtaa kaistaa erkanemisliittymään. Eikös se mene niin päin, että kun noita bussikaistan päättymismerkkejä ei juurikaan ole, niin melkein kaikki oikealle käännökset tehdään nimen omaan bussikaistakaduilta (ainakin niillä alueilla, joilla noin muuten on bussikaistoja).
Ongelma tietysti on siinä, että aloittaja olettaa, että ihmiset tietävät onko tulossa bussikaistan päättymismerkkiä vai ei, ja jotenkin sen pitäisi sitten vaikuttaa kaistanvalintaan kyseisellä hetkellä. Näinhän se ei ole. Ajoissa pitää ryhmittyä ja bussikaistalle saa ryhmittyä. Päättyi se tai ei.
- Anonyymi
Kiire on, kattelin eilen kun ambulanssin eteen pitää kiirehtiä bussikaistalle. Ne muutama auto olisi voinut tehdän kaistanvaihdon risteyksen jälkeenkin ja olisi mennyt sääntöjen mukaan, ei..
Ambulanssi joutui jäämään punaisiin näiden stressi kiire öykkäreiden takia, ihailtavia ihmisiä.Miten se nyt mihinkään vaikuttaa, että kyseessä oli ambulanssi? Vai yrititkö sanoa, että se oli hälytysajossa? Siinä tapauksessa kyllä mokattiin ja apahsti. Tosin, eipä taida lanssillakaan olla asiaa bussikaistalle (ellei ollut erikseen sallittu pakuille (onko tuo edes paku?))
Jos risteyksen jälkeen olisi kaistanvaihdon voinut tehdä, niin sitten bussikaistalle vaihtaminen oli tietysti virhe. Toisaalta, jos se toinen kaista oli jumissa ja risteyksen yli ei olisi päässyt, niin parempi vaihtaa kaistaa ajoissa...- Anonyymi
Hälytysajossa joutui jäämään punaisiin? Aaha.
Anonyymi kirjoitti:
Hälytysajossa joutui jäämään punaisiin? Aaha.
Jos edellä joku pysähtyi punaisiin, eikä ymmärtänyt väistää, niin tuo on helposti seuraus...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miten se nyt mihinkään vaikuttaa, että kyseessä oli ambulanssi? Vai yrititkö sanoa, että se oli hälytysajossa? Siinä tapauksessa kyllä mokattiin ja apahsti. Tosin, eipä taida lanssillakaan olla asiaa bussikaistalle (ellei ollut erikseen sallittu pakuille (onko tuo edes paku?))
Jos risteyksen jälkeen olisi kaistanvaihdon voinut tehdä, niin sitten bussikaistalle vaihtaminen oli tietysti virhe. Toisaalta, jos se toinen kaista oli jumissa ja risteyksen yli ei olisi päässyt, niin parempi vaihtaa kaistaa ajoissa...Sen se vaikuttaa että ambulanssi saa käyttää bussikaistaa koska vaan ja ihan aiheestakin, ei kai ne missään ruuhkajonoissa seiso jos ei ole pakko.
Anonyymi kirjoitti:
Sen se vaikuttaa että ambulanssi saa käyttää bussikaistaa koska vaan ja ihan aiheestakin, ei kai ne missään ruuhkajonoissa seiso jos ei ole pakko.
Jaa, näemmä hälytysajoneuvot saavat sitä käyttää.
Mutta mitä se tähän vieläkään vaikuttaa? Kyllä ambulanssikin punaisiin toivottavasti pääsääntöisesti pysähtyy.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Miten se nyt mihinkään vaikuttaa, että kyseessä oli ambulanssi? Vai yrititkö sanoa, että se oli hälytysajossa? Siinä tapauksessa kyllä mokattiin ja apahsti. Tosin, eipä taida lanssillakaan olla asiaa bussikaistalle (ellei ollut erikseen sallittu pakuille (onko tuo edes paku?))
Jos risteyksen jälkeen olisi kaistanvaihdon voinut tehdä, niin sitten bussikaistalle vaihtaminen oli tietysti virhe. Toisaalta, jos se toinen kaista oli jumissa ja risteyksen yli ei olisi päässyt, niin parempi vaihtaa kaistaa ajoissa...Mitenkäs mestarilla noin pätkii?
TLL:
Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
4) hälytysajoneuvolla erityisin valo- ja äänimerkinantolaittein varustettua moottorikäyttöistä ajoneuvoa; hälytysajoneuvoja ovat pelastus-, poliisi-, sotilaspoliisi- ja sairasauto sekä vastaava muu ajoneuvo ja rajavartiolaitoksen tai tullilaitoksen virkakäytössä oleva ajoneuvo;
TLA:
Linja-autoille varattua ajokaistaa saavat käyttää myös raitiovaunut, hälytysajoneuvot, poliisin virkatehtävässä olevat ajoneuvot ja lisäkilvessä mahdollisesti ilmoitetut muut ajoneuvot.
- Anonyymi
Bussikaista joka alkaa ja päättyy liikennemerkein,siltä kaistalta ei voi kääntyä minnekkään :) Tälläiselleajokaistalle ei voi mennä, koska sieltä ei voi ryhmittäytyä minnekkään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316