Kerrotko täällä hyvää uutista?

Anonyymi

Evankeliumissa Matteuksen mukaan hyvä uutinen Jumalan valtakunnasta ja sen Kuninkaasta Jeesuksesta Kristuksesta tultaisiin saarnaamaan todistukseksi kaikista kansakunnista oleville ihmisille, ja sitten tulisi loppu nykyisen maailman asiaintilalle.

Kristus Jeesus myös sanoi, että se joka ei hänen kanssaan kokoa ihmisiä Jumalan valtakunnan alamaisiksi, hajottaa eli toimii Jeesuksen vihollisena.

Saarnaatko samaa sanomaa kuin mitä Kristus Jeesus käski opetuslapsiaan saarnaamaan, vai oletko täällä repimässä hajalle hengellisiä ihmisrakennuksia?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta ei ole ihmisten rakentama.

      • Aivan kuten Ankkalinnakin.


    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta oli varhaiskristittyjen saarnaamisen teema..

      Raamattu, Apodtolien teot 8:12 KR:
      "12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, "

      • Anonyymi

        Miten tuo evankeliumi sinun ymmärtääksesi kuului?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo evankeliumi sinun ymmärtääksesi kuului?

        Psalmit 37. luku. Esim. jakeet 8 - 11 ja 29 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psalmit 37. luku. Esim. jakeet 8 - 11 ja 29 .

        Niinkin. Ja toisaalta:

        Joh. 14:3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Kuten myös:

        Luuk. 27:20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.]

        Jumalan valtakunta on Raamatussa useita asioita. Mutta kun Jeesus sanoi "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan" (Matt. 24:14), hän viittasi _omaan_ opetukseensa: tämä evankeliumi. Ei tuo, se tai joku toinen evankeliumi. Samalla tämä tarkoittaa, ettei evankeliumiin pidä lisätä mitään, ei hallintoelintä, paavia eikä vuotta 1914. Myös apostolit korostivat Jeesuksen opetuksessa pysymisen tärkeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkin. Ja toisaalta:

        Joh. 14:3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.

        Kuten myös:

        Luuk. 27:20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.]

        Jumalan valtakunta on Raamatussa useita asioita. Mutta kun Jeesus sanoi "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan" (Matt. 24:14), hän viittasi _omaan_ opetukseensa: tämä evankeliumi. Ei tuo, se tai joku toinen evankeliumi. Samalla tämä tarkoittaa, ettei evankeliumiin pidä lisätä mitään, ei hallintoelintä, paavia eikä vuotta 1914. Myös apostolit korostivat Jeesuksen opetuksessa pysymisen tärkeyttä.

        Kun otetaan huomioon se keille Jeesus sanoi nuo sanat, niin voidaan ymmärtää että "sisäisesti teissä" on väännös. Jeesus osoitti sanansa ympärilleen kokoontuneille fariseuksille, jotka Jeesus oli tuominnut 'kyykäärmeitten sikiöiksi", niin ei hän voinut sanoa että fariseukset edustaisivat sydämentilassaan Jumalan valtakuntaa. Sen sijaan Jeesus seisoi heidän keskellään tai keskuudessa, joten voidaan ymmärtää miksi Jeesus sanoi Jumalan valtakunnan olevan heidän keskellään, sillä Jeesus edusti Kuninkaana Jumalan valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun otetaan huomioon se keille Jeesus sanoi nuo sanat, niin voidaan ymmärtää että "sisäisesti teissä" on väännös. Jeesus osoitti sanansa ympärilleen kokoontuneille fariseuksille, jotka Jeesus oli tuominnut 'kyykäärmeitten sikiöiksi", niin ei hän voinut sanoa että fariseukset edustaisivat sydämentilassaan Jumalan valtakuntaa. Sen sijaan Jeesus seisoi heidän keskellään tai keskuudessa, joten voidaan ymmärtää miksi Jeesus sanoi Jumalan valtakunnan olevan heidän keskellään, sillä Jeesus edusti Kuninkaana Jumalan valtakuntaa.

        Kirkkoraamatun kääntäjät olivat alansa asiantuntijoita, ja jos he esittävät toiseksi käännösvaihtoehdoksi "sisäisesti teissä", sinulla on melkoinen itseluottamus väittäessäsi sitä väännökseksi. Toki hekin esittävät sitä vain toisena vaihtoehtona ja ovat ensisijaisesti tekstiin valinneet tulkinnan "teidän keskellänne".

        En usko, että Jeesus viittasi tuossa itseensä, kun sanoi Jumalan valtakunnan olevan "teidän keskellänne", mutta vaikka tulkitsisi sinun ehdottamallasi tavalla, ei asia siitä miksikään muutu: Jumalan valtakunta on edelleen ihmisten keskellä, sillä Jeesus on aina seuraajiensa kanssa.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Jumalan valtakunta on ihmisten keskellä myös näillä tavoilla:

        Kol. 1:13 Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan

        Room. 14:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoraamatun kääntäjät olivat alansa asiantuntijoita, ja jos he esittävät toiseksi käännösvaihtoehdoksi "sisäisesti teissä", sinulla on melkoinen itseluottamus väittäessäsi sitä väännökseksi. Toki hekin esittävät sitä vain toisena vaihtoehtona ja ovat ensisijaisesti tekstiin valinneet tulkinnan "teidän keskellänne".

        En usko, että Jeesus viittasi tuossa itseensä, kun sanoi Jumalan valtakunnan olevan "teidän keskellänne", mutta vaikka tulkitsisi sinun ehdottamallasi tavalla, ei asia siitä miksikään muutu: Jumalan valtakunta on edelleen ihmisten keskellä, sillä Jeesus on aina seuraajiensa kanssa.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Jumalan valtakunta on ihmisten keskellä myös näillä tavoilla:

        Kol. 1:13 Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan

        Room. 14:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.

        Juu, yksinäisillä ihmisillä ei ole osaa eikä arpaa Jeesukseen.
        On oltava kaksi tai kolme Jeesuksen läsnäolosta nauttiakseen!
        Mutta mikä tahansa maffia-liga, joka huutaa avukseen Jeesuksen nimeä
        voi olla varma hänen läsnäolostaan! ;-D

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoraamatun kääntäjät olivat alansa asiantuntijoita, ja jos he esittävät toiseksi käännösvaihtoehdoksi "sisäisesti teissä", sinulla on melkoinen itseluottamus väittäessäsi sitä väännökseksi. Toki hekin esittävät sitä vain toisena vaihtoehtona ja ovat ensisijaisesti tekstiin valinneet tulkinnan "teidän keskellänne".

        En usko, että Jeesus viittasi tuossa itseensä, kun sanoi Jumalan valtakunnan olevan "teidän keskellänne", mutta vaikka tulkitsisi sinun ehdottamallasi tavalla, ei asia siitä miksikään muutu: Jumalan valtakunta on edelleen ihmisten keskellä, sillä Jeesus on aina seuraajiensa kanssa.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Jumalan valtakunta on ihmisten keskellä myös näillä tavoilla:

        Kol. 1:13 Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan

        Room. 14:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.

        Juu, yksinäisillä ihmisillä ei ole osaa eikä arpaa Jeesukseen.
        On oltava kaksi tai kolme Jeesuksen läsnäolosta nauttiakseen!
        Mutta mikä tahansa maffia-liga, joka huutaa avukseen Jeesuksen nimeä
        voi olla varma hänen läsnäolostaan! ;-D

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, yksinäisillä ihmisillä ei ole osaa eikä arpaa Jeesukseen.
        On oltava kaksi tai kolme Jeesuksen läsnäolosta nauttiakseen!
        Mutta mikä tahansa maffia-liga, joka huutaa avukseen Jeesuksen nimeä
        voi olla varma hänen läsnäolostaan! ;-D

        P.A.

        Jeesus ei oikein voi olla yhden ihmisen keskellä, vai voiko? Hän voi kyllä olla yhden ihmisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun otetaan huomioon se keille Jeesus sanoi nuo sanat, niin voidaan ymmärtää että "sisäisesti teissä" on väännös. Jeesus osoitti sanansa ympärilleen kokoontuneille fariseuksille, jotka Jeesus oli tuominnut 'kyykäärmeitten sikiöiksi", niin ei hän voinut sanoa että fariseukset edustaisivat sydämentilassaan Jumalan valtakuntaa. Sen sijaan Jeesus seisoi heidän keskellään tai keskuudessa, joten voidaan ymmärtää miksi Jeesus sanoi Jumalan valtakunnan olevan heidän keskellään, sillä Jeesus edusti Kuninkaana Jumalan valtakuntaa.

        Kohta voidaan kääntää oikein monella tapaa. Valtakunta ei ole kyykäärmeen sikiöissä, mutta eiväthän fariseukset olleet ainoita kuulijoita ja olihan fariseusten joukossa nikodeemuksiakin, joissa se aikanaan tuli asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei oikein voi olla yhden ihmisen keskellä, vai voiko? Hän voi kyllä olla yhden ihmisen kanssa.

        Ajatuksen ja tunteen avulla sanoisin Jeesuksen olevan myös
        yhden ihmisen keskellä - nimittäin sydämessä.
        Viisasteluksi meni taas tämäkin.

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksen ja tunteen avulla sanoisin Jeesuksen olevan myös
        yhden ihmisen keskellä - nimittäin sydämessä.
        Viisasteluksi meni taas tämäkin.

        P.A.

        Niinpä meni. Ei asia siitä silti muutu, Jumalan valtakunta on ihmisten keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei oikein voi olla yhden ihmisen keskellä, vai voiko? Hän voi kyllä olla yhden ihmisen kanssa.

        Jeesus voi olla ihmisessä, jos ihmisessä on Pyhä Henki.
        Mutta sijainniltaan Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus voi olla ihmisessä, jos ihmisessä on Pyhä Henki.
        Mutta sijainniltaan Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.

        Kyllä, Jeesus voi olla ihmisessä. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja Pyhä Henki yhdistää sen.

        2. Kor. 13:5 Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. Pankaa itsenne koetteelle. Ettekö huomaa, että Jeesus Kristus on teidän keskellänne*? Ellei niin ole, ette selviydy koetuksesta. [Voidaan kääntää myös:»teissä». Kirjoittaja tarkoittaa joko seurakuntaa tai yksityisiä kristittyjä.]

        Kol. 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.

        1. Kor. 12:13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Jehovan todistajat eivät halua olla osa Kristuksen ruumista, vaan heidät on peloteltu ajattelemaan, että heidän johtajansa hallintoelimen jäsenet Amerikassa ovat Jeesuksen veljiä ja rivijäsenen on tyytyminen työmuurahaisen rooliin ja lohdutuspalkintoon maanpäällisessä paratiisissa. Raamattu kuitenkaan ei tällaisia rajauksia tunne.

        Joh. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.

        1. Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus voi olla ihmisessä. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja Pyhä Henki yhdistää sen.

        2. Kor. 13:5 Tutkikaa itseänne, oletteko uskossa. Pankaa itsenne koetteelle. Ettekö huomaa, että Jeesus Kristus on teidän keskellänne*? Ellei niin ole, ette selviydy koetuksesta. [Voidaan kääntää myös:»teissä». Kirjoittaja tarkoittaa joko seurakuntaa tai yksityisiä kristittyjä.]

        Kol. 3:11 Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa.

        1. Kor. 12:13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Jehovan todistajat eivät halua olla osa Kristuksen ruumista, vaan heidät on peloteltu ajattelemaan, että heidän johtajansa hallintoelimen jäsenet Amerikassa ovat Jeesuksen veljiä ja rivijäsenen on tyytyminen työmuurahaisen rooliin ja lohdutuspalkintoon maanpäällisessä paratiisissa. Raamattu kuitenkaan ei tällaisia rajauksia tunne.

        Joh. 14:2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.

        1. Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan.

        Joh. 1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.

        Kaikille. Ei vain joillekin, kuten Vartiotorni väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoraamatun kääntäjät olivat alansa asiantuntijoita, ja jos he esittävät toiseksi käännösvaihtoehdoksi "sisäisesti teissä", sinulla on melkoinen itseluottamus väittäessäsi sitä väännökseksi. Toki hekin esittävät sitä vain toisena vaihtoehtona ja ovat ensisijaisesti tekstiin valinneet tulkinnan "teidän keskellänne".

        En usko, että Jeesus viittasi tuossa itseensä, kun sanoi Jumalan valtakunnan olevan "teidän keskellänne", mutta vaikka tulkitsisi sinun ehdottamallasi tavalla, ei asia siitä miksikään muutu: Jumalan valtakunta on edelleen ihmisten keskellä, sillä Jeesus on aina seuraajiensa kanssa.

        Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

        Jumalan valtakunta on ihmisten keskellä myös näillä tavoilla:

        Kol. 1:13 Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan

        Room. 14:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.

        Kol. 1:13 Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan

        Room. 14:17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.

        - - - - -
        Amen! Jumalan valtakunta on jokaisen uudestisyntyneen sydämessä. Sillä sydämen uskolla Jeesukseen Kristukseen tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustukslla pelastutaan.


    • Anonyymi

      Olen ollut seurakunnissa, joissa ihmisten maine, itsekunnioitus, luottamus ihmisiin ja
      jopa JHVH:n on revitty riekaleiksi!
      Vanhimmat antavat signaalin ja ottavat johdon siinäkin.
      Kuulutko heihin?
      Pitäisikö heille haalia uusia uhreja heidän vallanhalunsa tyydyttämiseen?
      Silloin on osallinen ei vain oman sielunsa ja elämänsä myrkyttämisestä,
      vaan myös toisten repimisestä.

      Mukana saa olla niin kauan kuin nöyrsti määkii: jaa-jaa! kotitekoisiin sääntöihin.
      Mutta niinhän ne fariseuksetkin lisäsivät omiaan Mooseksen lakeihin.
      Aivan samoin kuin lisätään mielivaltaisia sääntöjä Raamattuun sitä väännellen.

      Fariseuksetkin halveksivat niitä ei luokkaansa kuuluvia.
      Vieläpä eri luokkaan, mutta yhtä koulutettuja kuin itsekin.
      Kyllä sitä on nähty, mikä muodonmuutos tapahtuu niille
      nöyrille julistajille, joista leivotaan vanhin!
      Herra se on herrallakin ja he vahtivat toisiaan tiukassa hierarkiassa.
      Ei taida tuoda sitä odotettua mielihyvää siihen asemaan kiivettyään.

      P.A.

    • Anonyymi

      Anonyymi 17.9.2019 21:54

      "Saarnaatko samaa sanomaa kuin mitä Kristus Jeesus käski opetuslapsiaan saarnaamaan"

      -Niin,
      Matt. 18:21 "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi"
      18:22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän - Älä mökötä.
      Matt. 22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. 22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' - Älä hoe iskulausetta "meillä on rakkaus keskuudessamme".

    • Anonyymi

      Jehovan todistajille hyvä uutinen on se että he voivat tehdä parannuksen ja kääntyä. Hylätä amerikkalainen harhaoppinsa ja eksytyksensä.
      Vielä on aikaa uudestisyntyä ja päästä Jumalan lapseksi.

      • Anonyymi

        ...Amerikkalaisen harhaoppinsa , ..." -
        Eikös helluntaioppikin ole Ameriikkalainen harhaoppi ? ja sen Oppi on niin lähellä Jt ; oppia , että ne ovat kuin veljenpojat , aina tappelemassa , pilkun viilauksesta , Ovat alunperin Kreikkalaisen harhaopin vallassa ,
        helluntalaiset on aina sieppaamassa uusia aiheita ns, " Julistaakseen , " niinkuin nyt tuolla toisella palstalla , jossa innotaan , että jumala , jotain kertoakseen , antoi perheen lapselle Imusolmukesyövän , .. Minulla oli sama , ja Meilahden lääkärit sen paransi , Mutta kun opetus on ihan samaa kuin ennenvanhaan Radion suosituimmassa -"Kankkulan kaivo- " ohjelmissa , joissa reportterit seisoo Neulasen Mantan avoimen suun ääressä ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Amerikkalaisen harhaoppinsa , ..." -
        Eikös helluntaioppikin ole Ameriikkalainen harhaoppi ? ja sen Oppi on niin lähellä Jt ; oppia , että ne ovat kuin veljenpojat , aina tappelemassa , pilkun viilauksesta , Ovat alunperin Kreikkalaisen harhaopin vallassa ,
        helluntalaiset on aina sieppaamassa uusia aiheita ns, " Julistaakseen , " niinkuin nyt tuolla toisella palstalla , jossa innotaan , että jumala , jotain kertoakseen , antoi perheen lapselle Imusolmukesyövän , .. Minulla oli sama , ja Meilahden lääkärit sen paransi , Mutta kun opetus on ihan samaa kuin ennenvanhaan Radion suosituimmassa -"Kankkulan kaivo- " ohjelmissa , joissa reportterit seisoo Neulasen Mantan avoimen suun ääressä ,

        Velipojat ovat kyllä lievästikin sanottuna puijausta. Jo perusopetukset ovat vastakkaiset.
        JT:llä yksi tosi Jumala. Helluntailaisilla kolmiyhteinen jumala tai oikeastaan vain Jeesus. JT:ssa suurin osa odottaa elämää paratiisissa maan päällä, joka oli Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Vain pieni lauma menee Jeesuksen kanssa taivaaseen hallitsemaan Jeesuksen kanssa. Helluntailaiset odottavat, että kaikki temmataan taivaaseen. Jt:ssa ihmiset kuollessaan menevät hautaan odottamaan ylösnousemusta. Helluntailaisissa toiset menevät taivaaseen ja toiset kidutettavaksi helvettiin. JT käyvät kodeissa ja yleisillä paikoilla kertomassa valtakunnan hyvää uutista. Helluntailaiset eivät tee tätä työtä.
        Eroja löytyy iso määrä myös näiden lisäksi, joten velipojiksi ei voi sanoa uskonnollisella saralla.
        Paikalla, josta työ on alkanut kasvaa, ei ole mitään merkitystä. Jeesus pani työn alulle.
        Onko kristikunta lähtöisin Euroopasta, lähinnä Italiassa, jossa katolisaisuus perustettiin ja ja myöhemmin jakaantui protestantteihin, luterilaisuuteen ja moniin erilaisiin lähes samoin uskoviin uskontoihin, pienin vivahde-eroihin. Nykyisin katolilaisuuskin on jakaantunut, on Idän ortodokseja eri haaroineen maan mukaan ja kreikkalaisroomalainen katolilaisuus ja vielä täysin maallistunut ihmisryhmä, jotka kuuluvat nimellisesti johonkin kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velipojat ovat kyllä lievästikin sanottuna puijausta. Jo perusopetukset ovat vastakkaiset.
        JT:llä yksi tosi Jumala. Helluntailaisilla kolmiyhteinen jumala tai oikeastaan vain Jeesus. JT:ssa suurin osa odottaa elämää paratiisissa maan päällä, joka oli Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Vain pieni lauma menee Jeesuksen kanssa taivaaseen hallitsemaan Jeesuksen kanssa. Helluntailaiset odottavat, että kaikki temmataan taivaaseen. Jt:ssa ihmiset kuollessaan menevät hautaan odottamaan ylösnousemusta. Helluntailaisissa toiset menevät taivaaseen ja toiset kidutettavaksi helvettiin. JT käyvät kodeissa ja yleisillä paikoilla kertomassa valtakunnan hyvää uutista. Helluntailaiset eivät tee tätä työtä.
        Eroja löytyy iso määrä myös näiden lisäksi, joten velipojiksi ei voi sanoa uskonnollisella saralla.
        Paikalla, josta työ on alkanut kasvaa, ei ole mitään merkitystä. Jeesus pani työn alulle.
        Onko kristikunta lähtöisin Euroopasta, lähinnä Italiassa, jossa katolisaisuus perustettiin ja ja myöhemmin jakaantui protestantteihin, luterilaisuuteen ja moniin erilaisiin lähes samoin uskoviin uskontoihin, pienin vivahde-eroihin. Nykyisin katolilaisuuskin on jakaantunut, on Idän ortodokseja eri haaroineen maan mukaan ja kreikkalaisroomalainen katolilaisuus ja vielä täysin maallistunut ihmisryhmä, jotka kuuluvat nimellisesti johonkin kirkkoon.

        Anonyymi tänään 18:57

        " Helluntailaiset odottavat, että kaikki temmataan taivaaseen. "
        -Eikä Jeesus muuta luvannutkaan eikä toivottanutkaan, kuin taivaan Isän luo.

        " Italiassa, jossa katolisaisuus perustettiin "
        -katolisuushan on apostolien toimintaryhmän muodostuma, ajan saatossa.

        "JT:ssa suurin osa odottaa elämää paratiisissa maan päällä"
        -Tämä on nimenomaan jt-lahkon luomus, emolahkon raamatuntutkijoiden perustaja Russell ei sitä perustanut (vartiotornin kyllä, ja kirjoitti taivaaseen menosta, maailmanlopuista, tunnetuin vuosi oli 1914, lykätty v. 1874 suutarin jälkeen, jt-uskonto muutti vartiotornissa sen Jeesuksen paluun vuodeksi, joka oli raamatuntutkijoilla ollut 1874)

        Jt presidentti, jehovakanava Rutherford näki unta että taivas on täynnä, mikä otettiin vartiotorniinkin. (ja on vieläkin, muutoksella että jos kirjautuu vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten, niin tilaakin löytyy).
        Jehovakanava Rutherford sanoi sitten että älkää olko millännekään, hän löysi Raamatusta maanpäällisparatiisin, ja siten vartiotorneja kannattaa edelleen kaupitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velipojat ovat kyllä lievästikin sanottuna puijausta. Jo perusopetukset ovat vastakkaiset.
        JT:llä yksi tosi Jumala. Helluntailaisilla kolmiyhteinen jumala tai oikeastaan vain Jeesus. JT:ssa suurin osa odottaa elämää paratiisissa maan päällä, joka oli Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Vain pieni lauma menee Jeesuksen kanssa taivaaseen hallitsemaan Jeesuksen kanssa. Helluntailaiset odottavat, että kaikki temmataan taivaaseen. Jt:ssa ihmiset kuollessaan menevät hautaan odottamaan ylösnousemusta. Helluntailaisissa toiset menevät taivaaseen ja toiset kidutettavaksi helvettiin. JT käyvät kodeissa ja yleisillä paikoilla kertomassa valtakunnan hyvää uutista. Helluntailaiset eivät tee tätä työtä.
        Eroja löytyy iso määrä myös näiden lisäksi, joten velipojiksi ei voi sanoa uskonnollisella saralla.
        Paikalla, josta työ on alkanut kasvaa, ei ole mitään merkitystä. Jeesus pani työn alulle.
        Onko kristikunta lähtöisin Euroopasta, lähinnä Italiassa, jossa katolisaisuus perustettiin ja ja myöhemmin jakaantui protestantteihin, luterilaisuuteen ja moniin erilaisiin lähes samoin uskoviin uskontoihin, pienin vivahde-eroihin. Nykyisin katolilaisuuskin on jakaantunut, on Idän ortodokseja eri haaroineen maan mukaan ja kreikkalaisroomalainen katolilaisuus ja vielä täysin maallistunut ihmisryhmä, jotka kuuluvat nimellisesti johonkin kirkkoon.

        Jehovan todistajat jäävät vapaaehtoisesti taivasten valtakunnan ulkopuolelle ja kieltäytyvät asemasta Jumalan lapsena ja Jeesuksen veljenä. He haluavat ulos pimeyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajat jäävät vapaaehtoisesti taivasten valtakunnan ulkopuolelle ja kieltäytyvät asemasta Jumalan lapsena ja Jeesuksen veljenä. He haluavat ulos pimeyteen.

        Ja vielä haluavat ettei sinne menisi muutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä haluavat ettei sinne menisi muutkaan.

        Jehovan todistajilla (vaikka uususkonto onkin) on esikuvansa Raamatussa.

        Matt. 23:13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä haluavat ettei sinne menisi muutkaan.

        JT usko ainoastaan pelastaa, muut lahkot ovat saatanan ohjauksessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT usko ainoastaan pelastaa, muut lahkot ovat saatanan ohjauksessa!

        JT usko pelastaa ainoastaan JT mököttämiseltä. Ei muulta.
        Niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT usko pelastaa ainoastaan JT mököttämiseltä. Ei muulta.
        Niin se on.

        Sekoilet saatanan mieliksi!

        Tulee aika, että kävelet vielä valtakunnan salille, koska halust pelastua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilet saatanan mieliksi!

        Tulee aika, että kävelet vielä valtakunnan salille, koska halust pelastua!

        Valtakunnanalilla hypnotisoidaan amerikankulttihömpällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilet saatanan mieliksi!

        Tulee aika, että kävelet vielä valtakunnan salille, koska halust pelastua!

        Eivätkö Jehovan todistajat hekumoi sillä, että lähitulevaisuudessa laitetaan "arkin" eli valtakunnansalin ovet kiinni ja vääräuskoiset teurastetaan? Anthony Morris III ei meinaa pysyä housuissaan kun odottaa, että "voideltuna" saisi osallistua massamurhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JT usko ainoastaan pelastaa, muut lahkot ovat saatanan ohjauksessa!

        " JT usko ainoastaan pelastaa, muut lahkot ovat saatanan ohjauksessa! "

        Ei totiseti pelasta ! Vain yksin usko Jeesukseen, Jumalan Poikaan pelastaa ihmissielun hukkumasta synteineen kadotukseen. Sillä ei ole ihmisille muuta nimeä annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.

        Jeesus sanoi heille (juutalaisille) Joh. 10. 7- 15. " Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Minä olen ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys.
        Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee, ja susi ryöstää ja hajottaa sen. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista."

        Minä olen se hyvä paimen ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä. "

        Jeesus Kristus on Jumalan Karitsa, joka otti pois maailman synnin kärsimisellään, kuolemallaan ja ylösnousemisellaan. Uskon kautta, jonka Jeesus vaikuttaa uudestisyntyneessä sydämessä on hän pelastuva iankaikkiseen elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö Jehovan todistajat hekumoi sillä, että lähitulevaisuudessa laitetaan "arkin" eli valtakunnansalin ovet kiinni ja vääräuskoiset teurastetaan? Anthony Morris III ei meinaa pysyä housuissaan kun odottaa, että "voideltuna" saisi osallistua massamurhaan.

        Anthony Morrisilla on mitä todennäköisemmin sotatraumaattinen jälkitila jonka hän on saanut Vietnamissa.
        Ilman pitkäaikaista terapiaa tila pysyy ja kanavoituu outoon käytökseen.
        Yksi niistä käytöksistä on vihan ylläpitäminen sisällään.
        Siksi A.M.3 hekumoi tappajaisista.


    • Anonyymi

      Että silleen ; se puhe JeesusKuninkaasta syntyi varhain keskiaikana , kun englannissa hallitssi Richard II , joka kertoi olevansa uudestisyntynyt Khristos Kuningas , Mutta kun Khristos oli 100- luuvulla Rooman armeijan palvoma aurinkojumala Sol , Jonka raamatun kertomuksen mukaan otti Antiokian kreikkalainen seurakunta , joka otti kreikkalaisen Myyttiuskonnon lekkeet käyttöönsä tartaroksineen ja kuolemattomine sieluineen ,

    • Anonyymi

      En välitä "hyvästä uutisesta" Siinä on lahko takana.

    • Minä ainaskii kerron henkisttyytneesti hyvää sanomaa Peräilmasta ja Raappahousuista ennen juuripianhetinyt tulevaa Maailmanloppua.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe