Enää syytä elää?

Anonyymi

Nonii. Eli oon 15v poika ja elämä on on mennyt aika lailla päin v#ttua. Aloitetaan eskarista. Eli ei kavereita ja olin kaikessa ihan huono ja olin vaan muuten tyhmä. Joten jäin vielä toiseksi vuodeksi eskariin. Ja sit ensimmäinen koulupäivä. Ei kavereita ja turpaan heti ekana koulupäivänä. Kävelin normaalisti pois koulusta ja sit yks poika tulee ottaa kauluksesta kii ja sit uhkailee et sen äiti ja iskä aikoo tappaa mut. Ja sit se löi mua ( ja tietenkin veret nenästä ). Eli siitä tuli traumat ja mun piti kävellä mun mummon kanssa aina koulun jälkeen 3 luokkaan asti koska pelkäsin liikaa. Mua on 1 - 8 luokkaan asti kiusattu. On tullut lyömisiä haukkumista ja uhkailua. Tykkäsin tosi paljon yhestä tytöstä mun luokalla. Kunnes sano että musta ei tuu mitään ja olen ruma. Sit kukaan mun luokasta ei tykänny musta. En päässy leikkeihin eikä ryhmätehtävissä annettu mun puhua. Jatku 6 luokkaan saakka. Sit tulee yläaste ja mulle tuli masennus. Viiltely ja suru tuli esiin. 7 luokka. Kuisausta syrjintää haukkumista ja muuta v#ttuilua ja koulu meni huonosti. Itellä on tosi herkkä iho ja sit ku vähän nipisti nii sattu sit enemmän ja ei ollu kivaa. Ja ite olen lyhyt kimeä ääninen herkkä lapsen näkönen 15v poika nii eiköhän silloin kiusaajat tuntuu paljon vahvemmilta. Sama paska jatkunut tähän 8 luokkaan asti. Eli pitäiskö kertoo jollekkin vai pitäiskö mun lähteä täältä. Ja te kiusaajat! monet nuoret riistää henkensä vuodessa kiusauksen takia. Miettikää se voi olla sun syytä jos joku sun kiusattu tappaa itsensä. Ja sori jos sanoin jotain väärin. Ihan tyhmähän minä olen enkä minä voi kuisaamiseen yhtään vaikuttaa.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyit että pitäiskö kertoa jollekkin. Ehdottomasti. Oon sitä mieltä että puhu jonkun kanssa, ehkä teillä on koulussa terveydenhoitaja tai vastaava. He ovat vaitiolovelvollisia. Kärsimys ei ota loppuakseen jos ei siihen pyydä apua. Voi tuntua kurjalta ja pelottavaltakin ottaa asia puheeksi mutta aikuinen ihminen ymmärtää kyllä ja on varmasti sun puolella. Suurin osa meistä aikuisista on huolissaan nykynuorista ja lapsista juuri kiusaamisenkin takia.

    • Anonyymi

      ET ole tyhmä. Osaat kirjoittaa oikein ja ilmaista itseäsi ja tunteitasi kirjoittamalla. Siinä ensimmäinen vahvuutesi. Voisit vaikka kirjoittaa runoja, päiväkirjaa, tarinoita, näytelmiä, laululyriikkaa...

      Joka tapauksessa käy vaikka kouluterkkarilla tai kuraattorilla, mitä teiltä nykyään löytyykin. Tarvitset myös erityistä tukea ammatinvalinnassa. Jos valitset oikein, niin pääset pahimmista pissipäistä eroon. Tosin nuoruus ja itsensä löytäminen on rankkaa muutenkin, ja vielä enemmän kiusaamisen traumojen kanssa. Joten sinulla on tulevaisuutta - vaikka siltä ei tuntuisi - mutta tarvitset apua sekä tulevaisuuden löytämiseen että omien vahvuuksien rakentamiseen. Toivottavasti saat apua! Älä tyydy olemaan liian kiltti, kun haet apua. Kerro suoraan, mitä tunnet, ja mitkä ovat näkemyksesi vaihtoehdoistasi.

    • Anonyymi

      Hei. Myös täältä voit saada tukea ja neuvoja https://nuortenlinkki.fi/mista-apua/nettipalvelut
      Olisi myös tärkeää puhua jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja tai -kuraattori tms. on hyvä alku. He voivat neuvoa myös eteenpäin eri auttamistahoille. Pääasia ettet jää yksin asian kanssa!

    • Hei,

      Hyvä, että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne! Edellisiltä kirjoittajilta saitkin jo oikein hyviä neuvoja.

      Tässä tiedoksesi vielä pari paikkaa, joihin voit olla halutessasi yhteydessä. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi juuri tänään 19.9. klo 17-19.30 Tukinetissä on Kiusatut-chat, jossa voi jutella kaikesta kiusaamiseen liittyvästä. https://tukinet.net/teemat/kiusatut-ryhmachat/live-discussions/ Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      160
      2033
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1784
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1557
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1260
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1243
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      69
      1197
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      223
      1001
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      750
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      733
    Aihe