Kaikille vain

Anonyymi

Olen saanut tarpeekseni materialismista. Moni muukin niin uskovainen kuin ateisti. Kaikki on mennyt ihan paskaksi materialismin myötä.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tervetuloa joukkoomme. Minä ryhdyin kotiaskeetiksi 2016 syksyllä. Elän minimielämää omin tavoin. Kotiaskeetteja on jonkin verran keskuudessamme.

      Minimielämä on sitten todellakin minimiä. Sähköjä esim. tarvitsen puhelimeen, vedenkeittimeen ja microon otsalampun lataukseen.

      Teologian opiskelun kautta päädyin tähän. Maailma muuttuu koko ajan vaan huonompaan suuntaan, siksi päädyin tälläiseen ratkaisuun.

      • Anonyymi

        Terveys ei enää anna myöten elää askeettisesti. En jaksa esim puilla lämmittää tai keräillä ruokaa. Välillä tarvitsen myös sairaanhoitoa.

        Mutta voin huonommin kun olen altistuneena liialle materialismille. En enää jaksa.


      • Materiaa se sinäkin tarvitset, vaikka kuinka minimoisit sen määrän.


    • Anonyymi

      Sanoo Raamatun oma joka käyttää..........tietokonetta......ostaa siihen saatanan laajakaistan........ja on urpokaista!

      • Anonyymi

        Niin no kyllä. Miten sinä koet tuoa asian?

        Haluaisitko joskus asua luolassa tai paeta turvemäökkiin?


      • Anonyymi

        körtti suuttui :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        körtti suuttui :D

        Kuka on körtti? Tuskin nyt sentään vitsin veistelijä.


    • Anonyymi

      Olisi ihanaa asua pienessä mökissä kasvattaen vain sen minkä itse syö. Mahdollisimman pitkälle omavaraistaloudessa. Voihan sähkö olla silti etenkin talvisin sähkövalo on kiva. Kesällä ei juuri sähköä tarvisi. Tietokoneella ei joutaisi juuri olemaan kun olisi muuta puuhaa.

    • Anonyymi

      Luostareissa asutaan vaatimattomasti. On heillä sähköt ym.

      Ekologinen elämä on oikea tapa elää. Ennen ei ollut kuin öljytuikku, sitä ennen joku päre seinässä.

      • Anonyymi

        Nunna luostariin en haluaisi koska minulla on niin ihania tuttuja joita en halua jättää. Mutta toisille sopii tuokin elämäntyyli.

        Se on aivan varmasti noin. Kaikki menee niin huimaa vauhtia eteenpäin, että luonnollisuus katoaa. Sen tilalle on tullut tuloksellisuus ja yhteiskunnan hyötykäyttöön valjastettuna oleminen sen sijaan että panostettaisiin yhteisöllisyyden tuomaan yksilön henkiseen hyvinvointiin.


      • Anonyymi

        Se on nunnaluostari, eri asia on nunna
        luostari . Samoin esim. polkupyörä ja polku ja pyörä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nunnaluostari, eri asia on nunna
        luostari . Samoin esim. polkupyörä ja polku ja pyörä

        Kiitos! katsoppas kun näin vähän lukeneena ja oppineena en osaa yhdyssanojakaan.

        Yritän muistaa tuon eli nunnaluostari.


    • Anonyymi

      Kyllästyneitä riittää paljon. Se kuuluisa oravanpyörä. Vallitseva ympäristö sitten veroineen ym. pakottavat ihmiset "kurren elämään".

      Tietysti jokainen voi etsiä itselleen sopivan tavan elää. Kaupungissa on askeetikkoja, elämä on helpompaa kun palvelut ym.lähellä. Samoin julkinen liikenne toimii.

      • Anonyymi

        Se on paljon enemmän kuin kurrenpyörä mutta joo ennenkaikkea juuri sitä. Tuosta keskustellaan paljon.

        Kaikki ovat kytköksissä tuohon samaan pyörään. Kuka tykkää kaupungissa ja kuka maalla. Ja kuka haluaa eistäytyä ja kuka ei.
        Itse en niin halua eroon ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon enemmän kuin kurrenpyörä mutta joo ennenkaikkea juuri sitä. Tuosta keskustellaan paljon.

        Kaikki ovat kytköksissä tuohon samaan pyörään. Kuka tykkää kaupungissa ja kuka maalla. Ja kuka haluaa eistäytyä ja kuka ei.
        Itse en niin halua eroon ihmisistä.

        Ateisti ihmisistä ei ole paljon iloa, minä vaan asenne???????
        Mieluummin yksin, jos ei ole raamatunmukaisia kristittyjä lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti ihmisistä ei ole paljon iloa, minä vaan asenne???????
        Mieluummin yksin, jos ei ole raamatunmukaisia kristittyjä lähellä.

        Toisin kuin väität, tänne sinä kuitenkin tulet solvaamaan ateisteja päivästä toiseen.


    • Minulla on vuosien kokemus laiskana mökissä elämisestä keskellä kaupunkia!
      Olen asiantuntija tässä!
      Kysykää!

      • Anonyymi

        Miten perse kestää?


    • Anonyymi

      Tämä ei ole niin yksinkertaista, että vauraus paha - köyhyys hyvä.

      Yhteiskunnan pyörittäminen tarvitsee rahaa. Tuo raha tulee veroista (tulo- ja kulutus-). Yksilötasolla (minä, minä, minä) askeettinen elämä voi olla tyydyttävää, mutta sitten voi kysyä olisiko yhteiskunta parempi, jos esimerkiksi kalliit syöpähoidot lopetettaisiin, vanhustenhoidosta tingittäisiin, vammaisten lasten kuntoutusta vähennettäisiin, koulutuksen ja tieteen tasosta tingittäisiin jne.

      • Anonyymi

        Niin tuota voidaan kysyä. Voidaan jatkaa kysymyksiä, olisiko ihminen onnellisempi?
        Kuten kirjoitit vauraus ei tuo välttämättä onnea, mutta voi helpottaa elämää.

        Lisää kysymyksiä. Mitä on hyvinvointi? Ovatko vauraus ja hyvinvointi suoraan rinnastettavia asioita?

        Askeettisuus ei välttämättä tarkoita muiden auttamisesta luopumista ei myöskään tieteellisen tutkimustyön jarruna olemista. Monikin asteetikko tutkija ei halua massoihin ja julkisuuteen. Tai asteetikko hyväntekijä voi vaikuttaa taustalla pitämättä hälyä itsestään.

        Niinkuin kirjoitit, ei ole tämäkään asia yksinkertainen eikä myöskään mustavalkoinen niinkuin ei mikään muukaan asia maailmassa.


      • Kalliit syöpähoidot voitaisiin kyllä lopettaa, ja tarjota tilalle halpaa eutanasiaa. Useinkin syöpähoidot on tyystin hyödyttömiä ja venyttävät tarpeettomasti potilaan ja tämän omaisten kärsimyksiä.

        Vanhustenhoitoon pätee sama. Eutanasia vähentäisi monen onnettoman vanhuksen vaikeita viimeisiä vuosia ja tulisi myös halvemmaksi yhteiskunnalle.

        Vammaisten lasten hoitoon pätee sama. Eutanasiaa tilalle.

        Koulutuksessa on paljon karsittavaa varsinkin korkeimmalla eli yliopistotasolla. Aivan turhan päiten väkeä koulutetaan akateemisiksi työttömiksi. Suuri joukko nuoria aikuisia kituuttaa elämässään opiskelijabudjetilla vuosia, vaikka voisivat tämän ajan tehdä jotain käytännön työtä ja tienata rahaa.

        Yliopistojen taso lisäksi nousisi, kun koulutettavien taso olisi korkeampi mutta määrä pienempi, ja resurssit riittäisivät näille paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuota voidaan kysyä. Voidaan jatkaa kysymyksiä, olisiko ihminen onnellisempi?
        Kuten kirjoitit vauraus ei tuo välttämättä onnea, mutta voi helpottaa elämää.

        Lisää kysymyksiä. Mitä on hyvinvointi? Ovatko vauraus ja hyvinvointi suoraan rinnastettavia asioita?

        Askeettisuus ei välttämättä tarkoita muiden auttamisesta luopumista ei myöskään tieteellisen tutkimustyön jarruna olemista. Monikin asteetikko tutkija ei halua massoihin ja julkisuuteen. Tai asteetikko hyväntekijä voi vaikuttaa taustalla pitämättä hälyä itsestään.

        Niinkuin kirjoitit, ei ole tämäkään asia yksinkertainen eikä myöskään mustavalkoinen niinkuin ei mikään muukaan asia maailmassa.

        "Voidaan jatkaa kysymyksiä, olisiko ihminen onnellisempi?"

        Jos sinulla tai läheiselläsi on hoidettavissa oleva syöpä niin olet hyvin todennäköisesti onnellisempi jos tuo syöpä myös parannetaan eikä sinun tai läheisesi annetan kuolla. Tähänkin tarvitaan verokertymiä.

        Pohjimmiltaan kyse on yhteiskunnassta eikä yksilöstä. Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta on paras yhteiskuntajärjestys mitä ihmiskunta on tähän mennessä keksinyt. Sen pyörittäminen edellyttää rahaa ja se raha tulee veroista vain jos ihmiset yrittävät tienata ja kuluttaa.


    • Anonyymi

      Joulupukki on antanut sinulle liikaa lahjoja.

      • Anonyymi

        Tasa-arvo säilyy kun evankelistoilla ei ole mitään lahjoja, tosin
        Valitse kaikki kuvat, joissa on
        siltoja
        ja he eivät osaa vastata :(


    • Anonyymi

      Et selittänyt mitä tarkoitat materialismilla. Kuten kaikki tietävät materialismi on sana, jolla on monia merkityksiä. Tarkoitatko, että et usko materiaa olevan olemassa, tai et halua kerätä omaisuutta vai mitä?

      • Anonyymi

        Asketismissa tasa-arvo on taattu, samoin esim.politiikan voi unohtaa. Monet asiat tulee hallita ja hoitaa.

        Uskonto, meillä on uskonnonvapaus. Jokainen saa valita näkemyksensä itse.

        Asketismi pyyhkii monet asiat pois, siis henkinen elämä pääsijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asketismissa tasa-arvo on taattu, samoin esim.politiikan voi unohtaa. Monet asiat tulee hallita ja hoitaa.

        Uskonto, meillä on uskonnonvapaus. Jokainen saa valita näkemyksensä itse.

        Asketismi pyyhkii monet asiat pois, siis henkinen elämä pääsijalla.

        Asketismi on valmistautumista kuolemaan.....mitään ei saa mukaan!
        Asketismi ei ole raamatunmukaista.....pitäisi liikkua ovelta ovelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asketismissa tasa-arvo on taattu, samoin esim.politiikan voi unohtaa. Monet asiat tulee hallita ja hoitaa.

        Uskonto, meillä on uskonnonvapaus. Jokainen saa valita näkemyksensä itse.

        Asketismi pyyhkii monet asiat pois, siis henkinen elämä pääsijalla.

        Olet jotain näitä ilmastotyyppejä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jotain näitä ilmastotyyppejä vai?

        Ilmastosta jauhaminen on rahastusta!

        Jumala pitää huolen siitä mitä on luonut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastosta jauhaminen on rahastusta!

        Jumala pitää huolen siitä mitä on luonut!

        esim. Metsäpalot Brasiliassa ja virukset voivat hyvin Jumalan Armossa leviävät
        s0datkln


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe