Miksei romaneja ole Jehovan todistajina?

Anonyymi

Onko romaneilla pääsy kielletty valtakunnansalille vai miksei koskaan ovella tai kärryillä näe romaneita?

47

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On joitakin harvoja Jehova todistaja romaneja mutta heihin vetoaa enemmän uskonnot joissa musiikki ja ylistys on suuremmassa roolissa esim.helluntalaiset.

      • Anonyymi

        Totta!
        Usko ei ole tärkeää romaaneille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta!
        Usko ei ole tärkeää romaaneille!

        "Totta!
        Usko ei ole tärkeää romaaneille!"

        Logiikkasi mukaan myös Amerikan tummat kulttuurit ovat samassa veneessä romanien kanssa.
        Syvän etelän negrospirituaalit ja iloluonteinen gospel-tyyppinen hengellinen elämä voi tietty takahikiän takapihalla asuvan terppa lerppahuulen mielestä olla saatanallista revittelyä :-)


    • Anonyymi

      Liikaa lukemista?

    • Ei ole tarpeeksi kirjahyllyjä, jotta romaanit mahtuisivat

      • Eikä romaaneissa ole tavuviivoja. Ja on vaarallista lukea muuta kuin seuran satukirjallisuutta. Saattaisi höynäytetyltä päästä ajatus päästä käsin.


      • lukeminen ei siis kannata aina.


      • Anonyymi uhkailu on aina sitä kaikista uskottavinta.


      • Jos osaisit lukea, ja peräti ymmärtäisit lukemasi, niin tuo henkistytty kuva on profiilikuva, ei nimimerkin kasvokuva.
        Etsin pitkään kuvaa jessulista, ja löysinkin viimein aidon valokuvan jessulista. Minusta aika hieno.


    • Anonyymi

      Siellä missä minä olin oli pari romania palvleusehtävissä mutta erotettiin kun alkoivat mora lisoimaan kanssa uskovia..

      ökkö pökkö!

    • Anonyymi

      Olin jonkin aikaa seurakunnassa, jossa oli useita romaaniperheitä.
      Elivät aivan normaalia elämää työssä ja koulua käyden.
      Konventeissa olen tavannut joitakin romaani-"kuppikuntia".
      Heitä on kohdeltu niin epäkunnioittavasti, että
      hakeutuvat toistensa seuraan saadakseen tukea.
      Täytyy tunnustaa, että minä minä pelkään heidän tulisuuttaan.
      Olen tietoinen myös heidän omista säännöistään, joita en tunne.
      Olen käynyt kentällä "romaanialueella", enkä haluaisi toiste.

      • Anonyymi

        Tarkoitan, että koska en tunne romaanien moraalisia sääntöjä arkielämässä,
        pelkään loukkaavani heitä niitä rikkomalla.
        Haluan osoittaa kunnioitusta kunnioitusta heidän arvojaan kohtaan.
        Se on minun oma puutteellisuuteni, arkuuteni, epävarmuuteni, joka
        esti minua haluamasta kentälle heidän keskuuteensa.
        Ihailen heidän musiikkiaan ja romaani-hameitaan.

        Naurattaa vielä tänäkin päivänä tilanne johon jouduin nuorena.
        Istuin siellä ison romaaniperheen tuolilla raamattu kädessä ja
        keskusteltiin heidän kanssaan toisen sisaren kanssa.
        Jossain vaiheessa perheen komea nuori mies tuli seisomaan eteeni ja
        kumartui hymyillen ylitseni. Hänestä lähti se valtava "romaani"-energia.
        Yritin rohkeasti hymyillä hänelle, mutta pelkäsin niin, että polvet kalisivat yhteen
        ja Raamattu tärisi silminnähtävästi kouristuneissa käsissäni.
        Siinä 20-vuotias yritti hymyillä ystävällisesti, mutta väänsi samalla itkuun pillahtamista.
        Sankari vetäytyi pois nauraen. Minä häpesin ja häpeän vieläkin.

        Romaaneja on täällä päin paljon kerjäämässä ja yritän aina antaa jotain heille
        kaupasta tullessani, hedelmiä, vesipullon; lämpimiä vaatteita lähinnä talvella.
        Mutta viime aikoina pidän sitäkin moraalittomana minun puoleltani.
        Asetan kerjäläisiä toisten väärinkäyttämiksi ja ala-arvoiseen asemaan.
        Haluaisin mieluummin antaa heille tehtäviä ja maksaa siitä, mutta laki kieltää sen.
        Haluaisin myös antaa heille kielikursseja ja kirjoja, mutta lukisivatko he?

        P.A.


      • Anonyymi

        Konventeissa olen tavannut joitakin romaani-"kuppikuntia".
        Heitä on kohdeltu niin epäkunnioittavasti, että

        - Olen pettynyt. Jt:t nimenomaan kehuvat sillä että kaikki ovat veljiä ja siskoja keskenään riippumatta rodusta ym. Olen pettynyt että on jouduttu omat kuppikunnat perustamaan.


    • Anonyymi

      Saako kärryillä seisoessa pitää mersutakkia? Entä voiko kokouksen tai konventin jättää väliin jos on Vermon vitoslähtöön varma vinkki ja pitää mennä raveihin?

      • Anonyymi

        Vartiotornipiippua.


      • Anonyymi

        Romaaneja on aina vainottu eri maissa. He ovat luonnostaan nomaadeja,
        mutta niin ovat monet muutkin kansat tai ammattia harjoittavat.
        Kuten sirkuksessa työskentelevät. Taiteilijat kiertävät, eikä heitä halveksita!
        Erilaisina romaaneja pelätään ja kiusataan työpaikoilla, jos saavat työtä.
        Heille ei jää paljon muuta mahdollisuutta kuin "välittäjinä".
        Viina tuntuu hoitavan suomalaisiakin kaikenlaisesta.
        Kiljun tekijöitä ja nykyisin muidenkin huumeiden, löytyy suomalaisistakin.
        Erona on suomalaisen monet muut mahdollisuudet yhteiskunnassa.
        raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä.
        Vaikutat kadehtivan todistajan perjantaipulloa.
        Mitä jos jakaisit oman pullosi todistajan kanssa perjantaina rentoutuessasi?
        Todistaja ei saa olla alkoholin vaikutuksessa työajan lisäksi kokouksissa tai kentällä.
        Kovin harvoin todistajalla on mahdollisuus nauttia alkoholista.

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaaneja on aina vainottu eri maissa. He ovat luonnostaan nomaadeja,
        mutta niin ovat monet muutkin kansat tai ammattia harjoittavat.
        Kuten sirkuksessa työskentelevät. Taiteilijat kiertävät, eikä heitä halveksita!
        Erilaisina romaaneja pelätään ja kiusataan työpaikoilla, jos saavat työtä.
        Heille ei jää paljon muuta mahdollisuutta kuin "välittäjinä".
        Viina tuntuu hoitavan suomalaisiakin kaikenlaisesta.
        Kiljun tekijöitä ja nykyisin muidenkin huumeiden, löytyy suomalaisistakin.
        Erona on suomalaisen monet muut mahdollisuudet yhteiskunnassa.
        raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä.
        Vaikutat kadehtivan todistajan perjantaipulloa.
        Mitä jos jakaisit oman pullosi todistajan kanssa perjantaina rentoutuessasi?
        Todistaja ei saa olla alkoholin vaikutuksessa työajan lisäksi kokouksissa tai kentällä.
        Kovin harvoin todistajalla on mahdollisuus nauttia alkoholista.

        P.A.

        Asia ei koskenut Vartiotornipresidentti J.F.Rutherfordia joka keksi Jehovan todistajat.
        Se ei ole koskenut monia muitakaan hallintoelimen jäseniä, Sydilik, ja mikä se nyt oli Greenleeves vai mikä ja nyt tämä Morris kolmonen.
        Siis tarkoitin nyt tätä pienessä sievässä oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei koskenut Vartiotornipresidentti J.F.Rutherfordia joka keksi Jehovan todistajat.
        Se ei ole koskenut monia muitakaan hallintoelimen jäseniä, Sydilik, ja mikä se nyt oli Greenleeves vai mikä ja nyt tämä Morris kolmonen.
        Siis tarkoitin nyt tätä pienessä sievässä oloa.

        Millä itse turruttaisit mielesi, kun olet vetänyt 8 miljoonaa ihmistä
        puhumalla heille palturia höystettynä Raamatun toiveilla tulevaisuudesta?
        Ajatteles, jos näitäkin toisia jymäyttäviä valaisee hetken totuus omista
        väännöksistään ja käännöksistään heidän vaatiessaan toisilta kuolemaan asti
        kuuliaisuutta samalla kuitenkin ilmoittaen, etteivät itse ole henkeytettyjä,
        kuten Raamattu on henkeytetty.
        He vain yrittävät soveltaa Raamatun henkeytettyjä periaatteita - toisiin.
        Auta Armias, jos eivät noudata uusia sääntöjä pilkulleen!

        Niitä uusia sääntöjä satelee tasaiseen tahtiin, että väki pysyy varpaillaan
        ja ne jotka eivät ole omineet viimeisiä finessejä ilmaisevat epäluotettavuutensa.
        heidät on helppo erottaa kartettaviksi, kun eivät alistu manipuloitaviksi! ;-)

        Mutta kun tulee tauko siinä "illusioinnissa", niin sitä retkahtaa ajattelemaan.
        Se itsenäinen ajattelu ja omien tekojensa puiminen saa kenet tahansa -
        TARTTUMAAN PULLOON! ;-)

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä itse turruttaisit mielesi, kun olet vetänyt 8 miljoonaa ihmistä
        puhumalla heille palturia höystettynä Raamatun toiveilla tulevaisuudesta?
        Ajatteles, jos näitäkin toisia jymäyttäviä valaisee hetken totuus omista
        väännöksistään ja käännöksistään heidän vaatiessaan toisilta kuolemaan asti
        kuuliaisuutta samalla kuitenkin ilmoittaen, etteivät itse ole henkeytettyjä,
        kuten Raamattu on henkeytetty.
        He vain yrittävät soveltaa Raamatun henkeytettyjä periaatteita - toisiin.
        Auta Armias, jos eivät noudata uusia sääntöjä pilkulleen!

        Niitä uusia sääntöjä satelee tasaiseen tahtiin, että väki pysyy varpaillaan
        ja ne jotka eivät ole omineet viimeisiä finessejä ilmaisevat epäluotettavuutensa.
        heidät on helppo erottaa kartettaviksi, kun eivät alistu manipuloitaviksi! ;-)

        Mutta kun tulee tauko siinä "illusioinnissa", niin sitä retkahtaa ajattelemaan.
        Se itsenäinen ajattelu ja omien tekojensa puiminen saa kenet tahansa -
        TARTTUMAAN PULLOON! ;-)

        P.A.

        Palturia????????

        Kyllä se on ateisti se palturijeppe!


      • Anonyymi

        Laitonta on! Vain Suomen Valtio saa hyötyä laillisista huumeiden välityksistä!
        Maksa veroja lailliselle huumevälitykselle!
        Siitä ne sairaalakustannuksesikin maksetaan.

        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä itse turruttaisit mielesi, kun olet vetänyt 8 miljoonaa ihmistä
        puhumalla heille palturia höystettynä Raamatun toiveilla tulevaisuudesta?
        Ajatteles, jos näitäkin toisia jymäyttäviä valaisee hetken totuus omista
        väännöksistään ja käännöksistään heidän vaatiessaan toisilta kuolemaan asti
        kuuliaisuutta samalla kuitenkin ilmoittaen, etteivät itse ole henkeytettyjä,
        kuten Raamattu on henkeytetty.
        He vain yrittävät soveltaa Raamatun henkeytettyjä periaatteita - toisiin.
        Auta Armias, jos eivät noudata uusia sääntöjä pilkulleen!

        Niitä uusia sääntöjä satelee tasaiseen tahtiin, että väki pysyy varpaillaan
        ja ne jotka eivät ole omineet viimeisiä finessejä ilmaisevat epäluotettavuutensa.
        heidät on helppo erottaa kartettaviksi, kun eivät alistu manipuloitaviksi! ;-)

        Mutta kun tulee tauko siinä "illusioinnissa", niin sitä retkahtaa ajattelemaan.
        Se itsenäinen ajattelu ja omien tekojensa puiminen saa kenet tahansa -
        TARTTUMAAN PULLOON! ;-)

        P.A.

        Pitäiskö ennemmin rukoilla ja ottaa ritolat.
        "Jehova auta minua pääsemään eroon tästä humpuukilahkosta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitonta on! Vain Suomen Valtio saa hyötyä laillisista huumeiden välityksistä!
        Maksa veroja lailliselle huumevälitykselle!
        Siitä ne sairaalakustannuksesikin maksetaan.

        P.A.

        Kohta saa suomessakin laillisesti huumeita apteekista, canadassa se onnistuu jo.....ehkä suomessa 10 - 20 vuoden päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Romaaneja on aina vainottu eri maissa. He ovat luonnostaan nomaadeja,
        mutta niin ovat monet muutkin kansat tai ammattia harjoittavat.
        Kuten sirkuksessa työskentelevät. Taiteilijat kiertävät, eikä heitä halveksita!
        Erilaisina romaaneja pelätään ja kiusataan työpaikoilla, jos saavat työtä.
        Heille ei jää paljon muuta mahdollisuutta kuin "välittäjinä".
        Viina tuntuu hoitavan suomalaisiakin kaikenlaisesta.
        Kiljun tekijöitä ja nykyisin muidenkin huumeiden, löytyy suomalaisistakin.
        Erona on suomalaisen monet muut mahdollisuudet yhteiskunnassa.
        raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä.
        Vaikutat kadehtivan todistajan perjantaipulloa.
        Mitä jos jakaisit oman pullosi todistajan kanssa perjantaina rentoutuessasi?
        Todistaja ei saa olla alkoholin vaikutuksessa työajan lisäksi kokouksissa tai kentällä.
        Kovin harvoin todistajalla on mahdollisuus nauttia alkoholista.

        P.A.

        "raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä."

        Pikku känni elävöittää kuninkaiden kirjaa tuntuvasti.


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä."

        Pikku känni elävöittää kuninkaiden kirjaa tuntuvasti.

        Raamattu on aitoa historiaa


      • Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

        "raamattu ei kiellä kohtuullista alkoholin käyttöä."

        Pikku känni elävöittää kuninkaiden kirjaa tuntuvasti.

        Eikä varsinkaan päätoimistossa.
        Mutta koitappa mennä salin eteen "pienessä sievässä" se olisi viimeinen esiintyminen.
        Päätoimistossa tämä onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä varsinkaan päätoimistossa.
        Mutta koitappa mennä salin eteen "pienessä sievässä" se olisi viimeinen esiintyminen.
        Päätoimistossa tämä onnistuu.

        Mistä tiedät? Oletko ollut näkemässä? Vai annatko väärän todistuksen. Oletko nähnyt jonkun päätoimistossa esiintyvän pienessä sievässä?
        Konventteja pidetään romaanien omalla kielellä ja itse tunnen romaaneja, jotka ovat uskollisia todistajia. Kuvia heidän konventeista on nähtävissä, jos kiinnostaa.
        Raamatun totuus muovaa kaikenlaisia ihmisiä. Se kehoittaakin pukeutumaan uuteen persoonallisuuteen. Se on tärkeää kaikenrotuisille, vaaleille ja tummille ym. voidakseen miellyttää Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletko ollut näkemässä? Vai annatko väärän todistuksen. Oletko nähnyt jonkun päätoimistossa esiintyvän pienessä sievässä?
        Konventteja pidetään romaanien omalla kielellä ja itse tunnen romaaneja, jotka ovat uskollisia todistajia. Kuvia heidän konventeista on nähtävissä, jos kiinnostaa.
        Raamatun totuus muovaa kaikenlaisia ihmisiä. Se kehoittaakin pukeutumaan uuteen persoonallisuuteen. Se on tärkeää kaikenrotuisille, vaaleille ja tummille ym. voidakseen miellyttää Jumalaa.

        Raamattuko kehoittaa pukeutumaan bisnespukuun ja hameeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletko ollut näkemässä? Vai annatko väärän todistuksen. Oletko nähnyt jonkun päätoimistossa esiintyvän pienessä sievässä?
        Konventteja pidetään romaanien omalla kielellä ja itse tunnen romaaneja, jotka ovat uskollisia todistajia. Kuvia heidän konventeista on nähtävissä, jos kiinnostaa.
        Raamatun totuus muovaa kaikenlaisia ihmisiä. Se kehoittaakin pukeutumaan uuteen persoonallisuuteen. Se on tärkeää kaikenrotuisille, vaaleille ja tummille ym. voidakseen miellyttää Jumalaa.

        Mistä tiedät että Tahiti on olemassa? Oletko ollut siellä?
        Mistä tiedät että Himmler oli olemassa? Oletko nähnyt hänet?
        Mistä tiedät että J.F.Rutherford on ollut olemassa? Entä K.Klein?
        Taitaa olla niin, että itse ummistat silmäsi tosiasioilta ja haluat, että muut tekisivät samoin.
        Räpistelyistäsi huolimatta se ei onnistu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on aitoa historiaa

        Olitko näkemässä?


      • Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

        Olitko näkemässä?

        Kyllä historiaanne lukemalla nämä asiat selviää.
        Paikanpäällä oloa ei tarvita.
        Tuolla ajatuksella voisi kyseenalaistaa kaikki menneet asiat.
        Olitko näkemässä kun Luther naulasi teesinsä kirkon oveen?
        On historiallinen tosi asia että Rutherford ryypiskeli palatsissaan ja kirjoitti satukirjojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä historiaanne lukemalla nämä asiat selviää.
        Paikanpäällä oloa ei tarvita.
        Tuolla ajatuksella voisi kyseenalaistaa kaikki menneet asiat.
        Olitko näkemässä kun Luther naulasi teesinsä kirkon oveen?
        On historiallinen tosi asia että Rutherford ryypiskeli palatsissaan ja kirjoitti satukirjojaan.

        Joka tapauksessa Rutherford näki sen unen, että taivas on täynnä, ja otti sen vartiotorniinkin.

        Kun sitten myöhempi "jehovakanava" löysi tilaa taivaasta, mikäli sitä varten kirjauttaa itsensä jehovakanavan kortistoon, niin nykyjehovakanava on lausunut kirjautuneet mielenvikaisiksi.

        Kun jehovakanava Rutherford mahdolliset ryyppynsä otti Israelin patriarkoille rakennuttamassaan talossa (nimitettiin Beth Sarimiksi) niin sitten myöhempi jehovakanava möi tuon talon, mutta eikö se silloin myynyt toisten talon (patriarkkojen)

        Mutta niinhän se laittaa myyntiin värvättyjen omalla talkootyöllä tehtyjä valtakunnansalilaitoksiakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä historiaanne lukemalla nämä asiat selviää.
        Paikanpäällä oloa ei tarvita.
        Tuolla ajatuksella voisi kyseenalaistaa kaikki menneet asiat.
        Olitko näkemässä kun Luther naulasi teesinsä kirkon oveen?
        On historiallinen tosi asia että Rutherford ryypiskeli palatsissaan ja kirjoitti satukirjojaan.

        Sarkastinen kysymykseni liittyi siihen, että kun kreationistit koettavat kritisoida käsityksiä evoluutiosta tai vanhasta Maasta, niin he kysyvät oliko joku paikalla tarkastamassa mitä tapahtui. Että sellaista minä vaan tässä meinasin.


      • Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

        Sarkastinen kysymykseni liittyi siihen, että kun kreationistit koettavat kritisoida käsityksiä evoluutiosta tai vanhasta Maasta, niin he kysyvät oliko joku paikalla tarkastamassa mitä tapahtui. Että sellaista minä vaan tässä meinasin.

        Ja samaa Jehovan todistaja tiedottajat t.m.s. sanovat jos Rutherfordia sanotaan juopoksi öykkäriksi. "Olitko katsomassa hänen juomistaan?"


    • E iheitä ole juuri muualla kuin helluntalaisissa.

    • Ehkä romaneilla on sen verran hyvä henkien erottamisen lahja, etteivät ole erehtyneet liittymään tähän surullisen harhaoppiseen yhteisöön.

    • Anonyymi

      Jos jehovakärreihin asennettaisiin pidemmät aisat niin ne menisivät hevoskärryistä ja saisivat romanit parveilemaan niiden vierellä

      • Anonyymi

        Kärrit voisi tyäntää vermon parkkipaikalle


    • Anonyymi

      Romaanit ovat keskimäärin rehellistä väkeä, eroittuvat siten valtaväestöstä

      • Anonyymi

        Ja kovia tekemään töitä toisin kuin laiska ja varhaiseläkkeellä lähinnä oleva valtaväestö


    • Anonyymi

      Romaanit ovat yleensä taiteilijaluonteita, eikä heille sovi mikään tehdastyö.
      heidän on vaikeaa sopeutua yhteiskuntaan ja asua harmaissa kivimuureissa.

      J-todistajien kokoukset eivät paljoa inspiroi, vaan ovat kontrollia.
      En itsekään saa enää hengellisyyden innoitusta niistä.
      Kodin rauhassa on parasta lukea, jos haluaa Jumalan yhteyteen.

      P.A.

      • Anonyymi

        Kerrotko mikä työ sopii romaneille?

        Mitä tarkoitat asumisella kivimuurissa? Vankilaako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mikä työ sopii romaneille?

        Mitä tarkoitat asumisella kivimuurissa? Vankilaako?

        Onko Helsingin kaupunginvaltuustossa ollut joskus romaani, kuten muistelee puhutun ?


    • Anonyymi

      Onko romaneja osallistunut vertauakuviin?

    • Anonyymi

      Anonyymi 20.09.2019 13:28

      "Romaaneja on aina vainottu eri maissa. "

      -Jehovantodistajiapas !

      Kuulin sen itse veli vanhimmalta valtakunnansalillamme, taikka, vartiotorniseuran valtakunnansalilla, jolle se omistusseurakuntaan lainhuudatettuna välikäden kautta lopulta kuuluu.

      Tällä vainolla on se hyvä puoli, että joka on sillä tavoin vastustuskyvytön, että sääliä tällä kerjätessä menee lankaan, voidaan värvätä itsekin kaupittelemaan vartiotorneja, kerjäämään sääliä.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajia vainotaan joissakin maissa hallintoelimen sekoilujen vuoksi. Ei Jeesus nimen vuoksi.
        Jeesus nimen vainotuksien määrä on tälläkin hetkellä 200.000.000 ja heistä noin 4000 surmataan joka vuosi.He ovat marttyyrejä,


    • Anonyymi

      Olemme myös vanhimpien kokouksissamme kiinnittäneet romanien vähälukuisuuteen valtakunnankanslioissamme, kuten aloittajakin on huomannut. Siksi olemmekin näin kokeilumielessä poistaneet toistaiseksi keräyslippaistamme varmuusketjut, josko tämä toimenpide toisi heitä lukuisammin salillemme. Tosin kyllä meillä on edelleenkin tämä huomaamaton kameravalvontakin käytössä.

      • Anonyymi

        "Jehovan todistajia vainotaan joissakin maissa hallintoelimen sekoilujen vuoksi. Ei Jeesus nimen vuoksi."

        -Vartiotorniuskontohan kieltää Jeesuksen, Jumalan (Joh. 1:1)
        Vartiotorniuskonnossa on enkeli Mikael. Kuka nyt sen vuoksi vainoaisi ?


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe