Päättäjät puhuvat että Ratikka pelastaa mm. Tullintorin liikekeskuksen ja kaikki muuttuu.
Kertokaa miten.
Eikö ratikka ole vain bussi 3 korvaaja. Miten yhtäkkiä väki hyppää kulkuvälineestä enempi Tullintorille?
Ratikka pelastaa kaiken
104
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ratikka korvaa lähinnä bussi kolmosen, mutta ihmisillä on taipumusta valita liikkumisvälineensä tunteella. Mukava tasainen kyyti houkuttelee matkustamaan, jos hinta on sama. Ratikka on ensimmäinen yleishyödyllinen infrahanke 145 vuoteen.
- Anonyymi
1)" Mukava tasainen kyyti houkuttelee matkustamaan"
Nuo menee vaalipuhet jo koomisiksi.
2) "Ratikka on ensimmäinen yleishyödyllinen infrahanke 145 vuoteen"
Ja absurdeiksikin. Naiivi olisi ehkä oikea sana kuvaamaan noita kahta lausetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1)" Mukava tasainen kyyti houkuttelee matkustamaan"
Nuo menee vaalipuhet jo koomisiksi.
2) "Ratikka on ensimmäinen yleishyödyllinen infrahanke 145 vuoteen"
Ja absurdeiksikin. Naiivi olisi ehkä oikea sana kuvaamaan noita kahta lausetta.Laittaisitko vähän perusteluja, miksi noi lauseeni ovat absurdeja ja naiiveja? Eikä mulla ole syytä vaalipuheisiin, kun en ole ehdolla missään vaaleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaisitko vähän perusteluja, miksi noi lauseeni ovat absurdeja ja naiiveja? Eikä mulla ole syytä vaalipuheisiin, kun en ole ehdolla missään vaaleissa.
Huomasin saman kuin tuo edellinen, kommenttisi ovat ihan oikeasti aika huvittavia. Perusteluja tuskin kykenet ymmärtämään, koska joudut jo nyt niitä kyselemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaisitko vähän perusteluja, miksi noi lauseeni ovat absurdeja ja naiiveja? Eikä mulla ole syytä vaalipuheisiin, kun en ole ehdolla missään vaaleissa.
Kukaan täysijärkinen ei matkusta ratikalla matkustamisen ilosta (mukava ja tasainen kyyti), vaan siirtyäkseen toiseen paikkaan.
Silloin nopein ja edullisin vaihtoehto voittaa.
Ratikka ei ole nopea, eikä edullinen.
Eikä edes mukava, vähäisien istumapaikkojen takia.
Yleishyödyllisiä infrahankkeita on tehty niin kauan, kun Tampere on ollut olemassa.
Mm. Vesi-ja viemäriverkosto, kaukolämpöverkosto, sähköverkko, tiet, kadut, yms
Se että keskelle valmista kaupunkia rakennetaan junarata, jonka takia koko muu infra pitää siirtää ja suojata, on typerää
Kaikkien muiden liikkumiselle siitä junasta on vain haittaa ja samalla se tarkoittaa sitä, että keskustan liikkeistä katoaa asiakkaat ja liikkeet lopettavat, tai muuttavat pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan täysijärkinen ei matkusta ratikalla matkustamisen ilosta (mukava ja tasainen kyyti), vaan siirtyäkseen toiseen paikkaan.
Silloin nopein ja edullisin vaihtoehto voittaa.
Ratikka ei ole nopea, eikä edullinen.
Eikä edes mukava, vähäisien istumapaikkojen takia.
Yleishyödyllisiä infrahankkeita on tehty niin kauan, kun Tampere on ollut olemassa.
Mm. Vesi-ja viemäriverkosto, kaukolämpöverkosto, sähköverkko, tiet, kadut, yms
Se että keskelle valmista kaupunkia rakennetaan junarata, jonka takia koko muu infra pitää siirtää ja suojata, on typerää
Kaikkien muiden liikkumiselle siitä junasta on vain haittaa ja samalla se tarkoittaa sitä, että keskustan liikkeistä katoaa asiakkaat ja liikkeet lopettavat, tai muuttavat pois."Kukaan täysijärkinen ei matkusta ratikalla matkustamisen ilosta (mukava ja tasainen kyyti), vaan siirtyäkseen toiseen paikkaan."
Toi on totta. Sen sijaan, jos ihmisellä on valittavana kahdesta kulkumuodosta, niin hän valitsee mukavimman. Nopeus on osa mukavuutta.
"Silloin nopein ja edullisin vaihtoehto voittaa.
Ratikka ei ole nopea, eikä edullinen."
Ratikka on sekä mukava että edullinen. Sama nysselippu kelpaa ratikassa.
"Eikä edes mukava, vähäisien istumapaikkojen takia."
Ratikassa on 104 istumapaikkaa.
"Yleishyödyllisiä infrahankkeita on tehty niin kauan, kun Tampere on ollut olemassa.
Mm. Vesi-ja viemäriverkosto, kaukolämpöverkosto, sähköverkko, tiet, kadut, yms"
Toi on totta. Noiden lisäksi myös ratikka on yleishyödyllinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin saman kuin tuo edellinen, kommenttisi ovat ihan oikeasti aika huvittavia. Perusteluja tuskin kykenet ymmärtämään, koska joudut jo nyt niitä kyselemään.
No, sinä et edes osaa kertoa niitä perusteluja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kukaan täysijärkinen ei matkusta ratikalla matkustamisen ilosta (mukava ja tasainen kyyti), vaan siirtyäkseen toiseen paikkaan."
Toi on totta. Sen sijaan, jos ihmisellä on valittavana kahdesta kulkumuodosta, niin hän valitsee mukavimman. Nopeus on osa mukavuutta.
"Silloin nopein ja edullisin vaihtoehto voittaa.
Ratikka ei ole nopea, eikä edullinen."
Ratikka on sekä mukava että edullinen. Sama nysselippu kelpaa ratikassa.
"Eikä edes mukava, vähäisien istumapaikkojen takia."
Ratikassa on 104 istumapaikkaa.
"Yleishyödyllisiä infrahankkeita on tehty niin kauan, kun Tampere on ollut olemassa.
Mm. Vesi-ja viemäriverkosto, kaukolämpöverkosto, sähköverkko, tiet, kadut, yms"
Toi on totta. Noiden lisäksi myös ratikka on yleishyödyllinen.264:stä paikasta vain 104 on istumapaikoja!
Eli lähes kolmannes joutuu seisomaan, kylläpä onkin mukavaa :)
Kertamatkan hinnaksi on laskettu 5 euroa.
Se ei ole edullinen.
Yhteenvetona:
Ratikka ei ole nopea.
Ratikka ei ole mukava.
Ratikka ei ole edullinen.
Ratikan takia kaikki muu liikenne kärsii.
Siinäpä niitä hyötyjä onkin kerrakseen ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
264:stä paikasta vain 104 on istumapaikoja!
Eli lähes kolmannes joutuu seisomaan, kylläpä onkin mukavaa :)
Kertamatkan hinnaksi on laskettu 5 euroa.
Se ei ole edullinen.
Yhteenvetona:
Ratikka ei ole nopea.
Ratikka ei ole mukava.
Ratikka ei ole edullinen.
Ratikan takia kaikki muu liikenne kärsii.
Siinäpä niitä hyötyjä onkin kerrakseen ;)Tarkoitit varmaankin lähes 2/3:aa. Seisojia on (264-104)/264 = n. 60%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
264:stä paikasta vain 104 on istumapaikoja!
Eli lähes kolmannes joutuu seisomaan, kylläpä onkin mukavaa :)
Kertamatkan hinnaksi on laskettu 5 euroa.
Se ei ole edullinen.
Yhteenvetona:
Ratikka ei ole nopea.
Ratikka ei ole mukava.
Ratikka ei ole edullinen.
Ratikan takia kaikki muu liikenne kärsii.
Siinäpä niitä hyötyjä onkin kerrakseen ;)Kertamatka ratikassa maksaa saman kuin bussissa. Toisin sanoen samat liput kelpaa ratikassa ja bussissa. Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertamatka ratikassa maksaa saman kuin bussissa. Toisin sanoen samat liput kelpaa ratikassa ja bussissa. Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi.
"264:stä paikasta vain 104 on istumapaikoja!
Eli lähes kolmannes joutuu seisomaan, kylläpä onkin mukavaa :)"
Ei kun toisinpäin, lähes kolmannes pääsee istumaan silloin, kun ratikka on tupaten täynnä. Suhde on jokseenkin sama kuin nivelbussissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertamatka ratikassa maksaa saman kuin bussissa. Toisin sanoen samat liput kelpaa ratikassa ja bussissa. Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi.
"Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi."
Ratikka maksaa kaikkinensa noin miljardin. Kun otetaan vielä huomioon ratikan aiheuttama joukkoliikenteen palvelutason heikkeneminen, niin ratikasta ei saa edes villeimmissä fantasioissa yhtä edullista kuin bussista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi."
Ratikka maksaa kaikkinensa noin miljardin. Kun otetaan vielä huomioon ratikan aiheuttama joukkoliikenteen palvelutason heikkeneminen, niin ratikasta ei saa edes villeimmissä fantasioissa yhtä edullista kuin bussista.Se oliskin hyvä juttu, jos ratikka maksaisi miljardin. Se tarkoittaisi sitä, että ratikka palvelisi kaikkia Tampereen kerrostalolähiöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi."
Ratikka maksaa kaikkinensa noin miljardin. Kun otetaan vielä huomioon ratikan aiheuttama joukkoliikenteen palvelutason heikkeneminen, niin ratikasta ei saa edes villeimmissä fantasioissa yhtä edullista kuin bussista.Oikeasti ratikka maksaa kolme miljardia. Eikä siitä ole mitään hyötyä. Ehkä ensi vuonna joku laittaa lähteen sille tiedolle, että lippu tulee maksamaan vitosen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti ratikka maksaa kolme miljardia. Eikä siitä ole mitään hyötyä. Ehkä ensi vuonna joku laittaa lähteen sille tiedolle, että lippu tulee maksamaan vitosen.
Totta. Ratikasta ei ole mitään hyötyä verrattuna nykytilanteeseen, vaan ainoastaan haittaa. Senkin vuoksi koko ratikkainvestointi on naurettava. Bussireitit kiertävät syrjäisimmätkin kujat ja tarjoavat joukkoliikennettä jokaiselle kaupunkilaiselle. Ratikka ei palvele kuin kourallista porukkaa, ja sekin porukka saadaan siirretyksi jo nykyään busseilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ratikasta ei ole mitään hyötyä verrattuna nykytilanteeseen, vaan ainoastaan haittaa. Senkin vuoksi koko ratikkainvestointi on naurettava. Bussireitit kiertävät syrjäisimmätkin kujat ja tarjoavat joukkoliikennettä jokaiselle kaupunkilaiselle. Ratikka ei palvele kuin kourallista porukkaa, ja sekin porukka saadaan siirretyksi jo nykyään busseilla.
Asia on juuri noin. Se sekoittaa kaiken liikenteen ja käytännössä tappaa kaupungin talouden. Talous ei ole sen ainoa uhri, vaan ihmisiä tulee jäämään suuret määrät sen alle keskustassa, vaikka siellä ei edes ole ketään. Siinä missä ennen pääsi suoraan ovelta ovelle bussilla mistä vaan minne vaan, niin kohta joutuu sateessa kahlaamaan lumihangessa pysäkille odottamaan liityntälinjaa jota ei ole, sitten siirtymään ratikkaan vaikkei vaihtopysäkkejä ole ja siirtyminen on hirveän vaikeaa, sitten seisomaan ahtaassa ratikassa jota kukaan ei käytä, sitten kävelemään pitkä matka seuraavalle pysäkille kun ratikka hajosi, sitten menemään taas bussilla ja lopulta tulla perille töihin jota ei ole. Eikä Aamulehti kirjoita asiasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on juuri noin. Se sekoittaa kaiken liikenteen ja käytännössä tappaa kaupungin talouden. Talous ei ole sen ainoa uhri, vaan ihmisiä tulee jäämään suuret määrät sen alle keskustassa, vaikka siellä ei edes ole ketään. Siinä missä ennen pääsi suoraan ovelta ovelle bussilla mistä vaan minne vaan, niin kohta joutuu sateessa kahlaamaan lumihangessa pysäkille odottamaan liityntälinjaa jota ei ole, sitten siirtymään ratikkaan vaikkei vaihtopysäkkejä ole ja siirtyminen on hirveän vaikeaa, sitten seisomaan ahtaassa ratikassa jota kukaan ei käytä, sitten kävelemään pitkä matka seuraavalle pysäkille kun ratikka hajosi, sitten menemään taas bussilla ja lopulta tulla perille töihin jota ei ole. Eikä Aamulehti kirjoita asiasta mitään.
Lisäksi ratikan pysäkille on aina 2 km:n matka ja se pitää tarpoa lumihangessa kesät ja talvet. Vastatuuli ja ylämäki on aina molempiin suuntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ratikasta ei ole mitään hyötyä verrattuna nykytilanteeseen, vaan ainoastaan haittaa. Senkin vuoksi koko ratikkainvestointi on naurettava. Bussireitit kiertävät syrjäisimmätkin kujat ja tarjoavat joukkoliikennettä jokaiselle kaupunkilaiselle. Ratikka ei palvele kuin kourallista porukkaa, ja sekin porukka saadaan siirretyksi jo nykyään busseilla.
Epäiletkö, ettei bussireitit kierrä niitä syrjäisiä kujia sen jälkeen, kun ratikkaliikenne on alkanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäiletkö, ettei bussireitit kierrä niitä syrjäisiä kujia sen jälkeen, kun ratikkaliikenne on alkanut?
Sehän on moneen kertaan todistettu ettei mitään syöttöliikennettä tule. Ja varmasti muutkin bussilinjat lopetetaan. Kaikki pakotetaan asumaan slummeihin ratikkareitin varrelle, että grynderit saisi paljon rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on moneen kertaan todistettu ettei mitään syöttöliikennettä tule. Ja varmasti muutkin bussilinjat lopetetaan. Kaikki pakotetaan asumaan slummeihin ratikkareitin varrelle, että grynderit saisi paljon rahaa.
Joka tapauksessa bussit kulkee kaikkiin niihin paikkoihin, mihin nykyisinkin. Bussiliikennettä ei mihinkään olla lopettamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ratikasta ei ole mitään hyötyä verrattuna nykytilanteeseen, vaan ainoastaan haittaa. Senkin vuoksi koko ratikkainvestointi on naurettava. Bussireitit kiertävät syrjäisimmätkin kujat ja tarjoavat joukkoliikennettä jokaiselle kaupunkilaiselle. Ratikka ei palvele kuin kourallista porukkaa, ja sekin porukka saadaan siirretyksi jo nykyään busseilla.
"Ratikka ei palvele kuin kourallista porukkaa, ja sekin porukka saadaan siirretyksi jo nykyään busseilla." Ja kourallinen porukka on valtaosa muunmaalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi ratikan pysäkille on aina 2 km:n matka ja se pitää tarpoa lumihangessa kesät ja talvet. Vastatuuli ja ylämäki on aina molempiin suuntiin.
Eikä jalkaäytäviä edes pidetä tlvella kunnossa kuin sattumalta, osa kaduista on aina vaarallisia ja osittain hiekoittamttomia, sekä osa jopa lumen täyttämiä joissa pitäsi käyttää lumikenkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä jalkaäytäviä edes pidetä tlvella kunnossa kuin sattumalta, osa kaduista on aina vaarallisia ja osittain hiekoittamttomia, sekä osa jopa lumen täyttämiä joissa pitäsi käyttää lumikenkiä.
Joo mutta se on tunnelin syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi ratikan pysäkille on aina 2 km:n matka ja se pitää tarpoa lumihangessa kesät ja talvet. Vastatuuli ja ylämäki on aina molempiin suuntiin.
"ratikan pysäkille on aina 2 km:n matka "
No pysäkit on ainakin sjoitettu juuri niin, että tuokin tulee melkein todelliseksi asiaksi, vähintään joka toinen entinen bussipyskki poistettiin ja ratikkapysäkeille tosiaan on matkaa, varsinkin suosituimmat pysäkit näkyy vallan poistetun, mikä tietysti kertoo siitä, että tekijät eivät ollenkaan tunteneet paikallisten liikkumistapoja ja tuskin välittivätkään niistä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertamatka ratikassa maksaa saman kuin bussissa. Toisin sanoen samat liput kelpaa ratikassa ja bussissa. Ratikka on siis tasan yhtä edullinen kuin bussi.
Entä liityntäbussien matkat? Jos ne ovat ilmaisia, se syö ratikat lasketut säästöt
- Anonyymi
No eihän se mitään pelasta kun ei tamperelaisten ostovoima mitenkään kasva ja uudet asukkaat ovat pääosin työttömiä ja opiskelijoita. Lisäksi Tullintori on karsea.
- Anonyymi
Rahat tulee tuplana takaisin. Pian uidaan keskustorilla raha-altaassa kuin Roope-Ankka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat tulee tuplana takaisin. Pian uidaan keskustorilla raha-altaassa kuin Roope-Ankka
”Hei, me tienataan tällä!” ;-)
Tuon lausuja Katainen kuulemma sitten valtin Sitran johtoon, se varmaan näytti hyvältä CV:ssä.
Nordean pääanalyytikko Jan von Gerichin mukaan Suomen miljardin euron laina Kreikalle on markkinoilla enää 330 miljoonan euron arvoinen. Suomen tappiot markkina-arvoilla mitattuna yhteensä lähes 2,5 miljardia euroa. Suomen Kreikka-lainat ovat lähes arvottomia ja näin ollen Suomi on kärsinyt vähintään satojen miljoonien eurojen tappiot. Näin toteaa Nordean pääanalyytikko Jan von Gerich pankin nettisivuilla julkaistussa kirjoituksessaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12039878/hei-me-tienataan-talla-sanoi-talousnero-katainen
- Anonyymi
Pikaraitiotien,nopeampi kuin Hesan, avulla voimme keskittää asukkaat radan varteen. Tullintorin alue muutetaan asuinkäyttöön ei ehkä ratikan vuoksi,mutta hintataso nousi ja kannattaa muuttaa asuinkäyttöön. Suunnitelmissa on lisätä vuoteen 2040 mennessä valmiiseen infraan keskustaalueelle jopa 60 000 tuhatta asukasta. Ratikka mahdollistaa kehityksen,koska autoilua ei voi lisätä samassa suhteessa,eikä nyssejä ilman suuria liikenneongelmia. Ratikka on ylimitoitettu jos asukasmäärä ei kasva odotetusti.
- Anonyymi
Mikäkän tuo sinun keskusta-alue oikein on? Siihen taitaa kuulua Hiedanranta ja Lamminrahta-Ojala alue.
Hienoa, että tänne muuttaa lisää työttömiä. Työpaikoista kun ei ole kuulunut mitään. Vai onko ne kaikki koodaajia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäkän tuo sinun keskusta-alue oikein on? Siihen taitaa kuulua Hiedanranta ja Lamminrahta-Ojala alue.
Hienoa, että tänne muuttaa lisää työttömiä. Työpaikoista kun ei ole kuulunut mitään. Vai onko ne kaikki koodaajia?Voit ihan itse tutustua aiheeseen. Tampere sivuilla on tietoa kaavoituksesta. Ei kenellekään joka on perehtynyt asiaan nämä toimenpiteet tule yllätyksenä. Jotkut poliitikot keräävät vain irtopisteitä kun valittavat. Isot suuntaviivat vedetään jo edellisellä vuosikymmenellä ,eri valtuustoissa. Nyt vain hiukan säädetään asioita.
- Anonyymi
Ratikkaa ei keskustassa tarvita. Fillari riittää ja on huomattavasti halvempi, jos ei halua taaplata paikasta toiseen. Ja lähiöistä pääsee jo nykyään kätevästi busseilla keskustaan, jos sattuu joku tarve tulemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäkän tuo sinun keskusta-alue oikein on? Siihen taitaa kuulua Hiedanranta ja Lamminrahta-Ojala alue.
Hienoa, että tänne muuttaa lisää työttömiä. Työpaikoista kun ei ole kuulunut mitään. Vai onko ne kaikki koodaajia?Töitä on kyllä kaikille, jotka osaavat jotakin. Joten mistä lie johtuu, että sinä ei ole kuullut niistä mitään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit ihan itse tutustua aiheeseen. Tampere sivuilla on tietoa kaavoituksesta. Ei kenellekään joka on perehtynyt asiaan nämä toimenpiteet tule yllätyksenä. Jotkut poliitikot keräävät vain irtopisteitä kun valittavat. Isot suuntaviivat vedetään jo edellisellä vuosikymmenellä ,eri valtuustoissa. Nyt vain hiukan säädetään asioita.
Tuolta voi tutustua Tampereen itsensä laatimaan ennusteeseen.
https://my.visme.co/projects/8ry0prjv-vaestosuunnite18#s29
Siinä on kaupungin oma ennuste kasvusta. Tämä ennuste eroaa valtion laatimasta ennusteesta ylioptimistisesti. Valtion ennustajat uskovat vain noin puoleen väestönlisäykseen siitä mitä kaupunki arvaa. Kaupungin ennusteessakaan ei silti uskalleta ennustaa kuin n. 20 000 hengen lisäys keskusta-alueelle. Tämä on siis kolme kertaa vähemmän kuin tuo 60 000. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töitä on kyllä kaikille, jotka osaavat jotakin. Joten mistä lie johtuu, että sinä ei ole kuullut niistä mitään...
Näinhän se on. Töitä riittää kaikille mutta Tampereen työttömyysaste on silti 12 %.
https://yle.fi/uutiset/3-10889854
Vaikka näille palstoille voi kirjoittaa mitä tahansa niin kannattaa pysyä faktatiedossa. Jokainen kun voi ne itse tarkistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Töitä riittää kaikille mutta Tampereen työttömyysaste on silti 12 %.
https://yle.fi/uutiset/3-10889854
Vaikka näille palstoille voi kirjoittaa mitä tahansa niin kannattaa pysyä faktatiedossa. Jokainen kun voi ne itse tarkistaa.Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
Se että osaa jotakin ei tarkoita että on osaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että osaa jotakin ei tarkoita että on osaaja.
On selvää, että aihealue, josta keskustellaan, ei ole sinulle kokemuksen kautta tuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolta voi tutustua Tampereen itsensä laatimaan ennusteeseen.
https://my.visme.co/projects/8ry0prjv-vaestosuunnite18#s29
Siinä on kaupungin oma ennuste kasvusta. Tämä ennuste eroaa valtion laatimasta ennusteesta ylioptimistisesti. Valtion ennustajat uskovat vain noin puoleen väestönlisäykseen siitä mitä kaupunki arvaa. Kaupungin ennusteessakaan ei silti uskalleta ennustaa kuin n. 20 000 hengen lisäys keskusta-alueelle. Tämä on siis kolme kertaa vähemmän kuin tuo 60 000.Ehkäpä näin, mutta asukasmäärän kasvu on huomattava kun lisäksi lasketaan uudet ratikan liepeille nousevat asuinalueet,unohtamatta Kangasalan suuntaa,Nokiaa, Ylöjärveä. Puhutaan jo 60000-10 0000 uusista asukasmääristä. Pirkanmaan alueella. TampEreen osuus on huomattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On selvää, että aihealue, josta keskustellaan, ei ole sinulle kokemuksen kautta tuttu.
Väite josta keskustellaan :"Töitä on kyllä kaikille, jotka osaavat jotakin".
On selvää ettei asiassa pysyminen ole sinulle kokemuksen kautta tuttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väite josta keskustellaan :"Töitä on kyllä kaikille, jotka osaavat jotakin".
On selvää ettei asiassa pysyminen ole sinulle kokemuksen kautta tuttu.Ymmärrän koko ajan paremmin, miksi olet työelämän ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä näin, mutta asukasmäärän kasvu on huomattava kun lisäksi lasketaan uudet ratikan liepeille nousevat asuinalueet,unohtamatta Kangasalan suuntaa,Nokiaa, Ylöjärveä. Puhutaan jo 60000-10 0000 uusista asukasmääristä. Pirkanmaan alueella. TampEreen osuus on huomattava.
60 000 Pirkanmaan alueelle on aivan eri asia kuin 60 000 Tampereen keskustaan. Jos jotain lukuja heittelee hatusta niin kannattaa tarkistaa faktatiedot. Paljon kivempi keskustella asiasta kuin musta tuntuu jutuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän koko ajan paremmin, miksi olet työelämän ulkopuolella.
Sinä nähtävästi olet Kelan hommissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä näin, mutta asukasmäärän kasvu on huomattava kun lisäksi lasketaan uudet ratikan liepeille nousevat asuinalueet,unohtamatta Kangasalan suuntaa,Nokiaa, Ylöjärveä. Puhutaan jo 60000-10 0000 uusista asukasmääristä. Pirkanmaan alueella. TampEreen osuus on huomattava.
Mielestäni tällä hetkellä uuden ratikan liepeille (I-vaihe) ei ole nousemassa mitään uutta asuinaluetta. Ranta-Tampellaa tähän ei voi laskea kun se on sen verran kaukana ratikasta. Onko sinun mielestä tällä hetkellä rakennetavan raikan liepeille tulossa joku uusi asuinalue?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
Tampereella sitten 12 % työvoimasta ei osaa mitään, koska ovat työttömiä. Muualla Pirkanmaata näitä mitään osaamattomia on vähemmän ja Helsingissä eritysen vähän. Miten niitä tänne Tampereelle on kerääntynyt näin paljon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereella sitten 12 % työvoimasta ei osaa mitään, koska ovat työttömiä. Muualla Pirkanmaata näitä mitään osaamattomia on vähemmän ja Helsingissä eritysen vähän. Miten niitä tänne Tampereelle on kerääntynyt näin paljon?
Siltä se vaikuttaa. En tiedä, miksi niitä loisia kertyy juuri Tampereelle. Onko sinulla näkemystä asiaan?
- Anonyymi
Tampereelle ei tule pikaraitiotietä.
Sen suunnittelu lopetettiin jo 10 vuotta sitten, oletko ollut komerossa viime vuodet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereelle ei tule pikaraitiotietä.
Sen suunnittelu lopetettiin jo 10 vuotta sitten, oletko ollut komerossa viime vuodet?Ai nyt ratikka onkin sitten hidas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
60 000 Pirkanmaan alueelle on aivan eri asia kuin 60 000 Tampereen keskustaan. Jos jotain lukuja heittelee hatusta niin kannattaa tarkistaa faktatiedot. Paljon kivempi keskustella asiasta kuin musta tuntuu jutuista.
Oletettavasti 60 000 asettautuu kantakaupunkiin,toinen mokoma lähiöihin. Keskusta,jos ollaan tarkkoja saa 20 000. Muut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nyt ratikka onkin sitten hidas?
Kyllä se on ollut suunniteltu hitaaksi jo 7 vuotta sitten. Ratikan maksiminopeus on 70 km/h ja se on ollut tiedossa jo ennen rakentamispäätöstä eikä vasta nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ollut suunniteltu hitaaksi jo 7 vuotta sitten. Ratikan maksiminopeus on 70 km/h ja se on ollut tiedossa jo ennen rakentamispäätöstä eikä vasta nyt.
Onhan tuo 70 aika iso luku kaupunkikäytössä, etenkin jos saadaan keskinopeudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
Halpatyön tekijöille linee jonkin verran paikkoja, korvaavat sitten oikeaa palkkaa saavia työmaille ja taas tarvitaan verorahaa asumistukiin ja sosiaalitukiin kun palkoilla ei tule toimeen, onhan tuo nähty muuallakin ja siitähän tässä on kyse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/NAIRU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpatyön tekijöille linee jonkin verran paikkoja, korvaavat sitten oikeaa palkkaa saavia työmaille ja taas tarvitaan verorahaa asumistukiin ja sosiaalitukiin kun palkoilla ei tule toimeen, onhan tuo nähty muuallakin ja siitähän tässä on kyse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/NAIRUToisaalta, jos ei osaa oikein mitään niin ei mikään taho maksa hyvää palkkaa. Onneksi omaan osaamiseensa voi itse vaikuttaa. Se toki vaatii vaivannäköä, ja siihen se sitten tietynlaisilla henkilöillä kapsahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta, jos ei osaa oikein mitään niin ei mikään taho maksa hyvää palkkaa. Onneksi omaan osaamiseensa voi itse vaikuttaa. Se toki vaatii vaivannäköä, ja siihen se sitten tietynlaisilla henkilöillä kapsahtaa.
Pointti oli että osaavaa väkeä korvataan halpatyöntekijöillä mahdollisimman paljon. Lisäksi automatio ja robotisointi korvaa jatkuvasti lisää ihmisiä lähes kaikilla aloilla. Työttömyys ja halpatyöt repeävät ja tulossa on sekä jo osin näkyvissä suuri eläkeläisköyhyys tuon systeemin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpatyön tekijöille linee jonkin verran paikkoja, korvaavat sitten oikeaa palkkaa saavia työmaille ja taas tarvitaan verorahaa asumistukiin ja sosiaalitukiin kun palkoilla ei tule toimeen, onhan tuo nähty muuallakin ja siitähän tässä on kyse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/NAIRU"Nykyään viranomaiset laskevat erilaisia arvioita NAIRU-konseptille ja työttömyyden uhatessa laskea liian alhaiseksi, he rupeavat hillitsemään talouskasvua työttömyyden kasvattamiseksi."
Tuossahan tuo selvästi sanottiin, noin tehtiin 90-luvun lamankin aikana, tarkoitus oli nostaa työttömyyttä 250 tuhanteen, mutta se ikään kun lipsahti puoleen miljoonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo 70 aika iso luku kaupunkikäytössä, etenkin jos saadaan keskinopeudeksi.
Ratikan keskinopeus on 19-22 km/h.
Ajoaika Keskustori-Hervanta n. 20 min., eli käytännössä sama kuin bussilla.
Tosin bussilla pääsee perille saakka, ratikasta pitää vielä vaihtaa syöttöliikenteeseen.
Kokonaismatka-aika kasvaa selvästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siltä se vaikuttaa. En tiedä, miksi niitä loisia kertyy juuri Tampereelle. Onko sinulla näkemystä asiaan?
Täällä on kivempi oleilla kuin jossain takahikiällä. Onhan Tampere vetovoimainen. Vetää loisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletettavasti 60 000 asettautuu kantakaupunkiin,toinen mokoma lähiöihin. Keskusta,jos ollaan tarkkoja saa 20 000. Muut
Onko keskusta-alueelle rakentumassa joku uusi asuntoalue, muu kuin Ranta-Tampella? Hiedanrantaan on tulossa uusi kokonaan uusi asunto-alue ja sinne kaavaillaan 20 000 uutta asujaa. Mihin keskusta-alueelle saadaan mahtumaan yhtä paljon? Etelä-Puistoonko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko keskusta-alueelle rakentumassa joku uusi asuntoalue, muu kuin Ranta-Tampella? Hiedanrantaan on tulossa uusi kokonaan uusi asunto-alue ja sinne kaavaillaan 20 000 uutta asujaa. Mihin keskusta-alueelle saadaan mahtumaan yhtä paljon? Etelä-Puistoonko?
Ylöspäin on tilaa rakentaa. Johonkin puoli kilometriä pitkään 100-kerroksiseen kerrostaloon saadaan mahtumaan helposti satoja asukkaita. Ja koska Tampereella on tunneliosaamista, niin tuollainen pitkä kerrostalo pystytään rakentamaan maan alle, jolloin se ei häiritse kaupungin siluettia. Näkyviin voidaan jättää vaikkapa 5 ylintä kerrosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylöspäin on tilaa rakentaa. Johonkin puoli kilometriä pitkään 100-kerroksiseen kerrostaloon saadaan mahtumaan helposti satoja asukkaita. Ja koska Tampereella on tunneliosaamista, niin tuollainen pitkä kerrostalo pystytään rakentamaan maan alle, jolloin se ei häiritse kaupungin siluettia. Näkyviin voidaan jättää vaikkapa 5 ylintä kerrosta.
Siinä olisi maalämpö valmiina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko keskusta-alueelle rakentumassa joku uusi asuntoalue, muu kuin Ranta-Tampella? Hiedanrantaan on tulossa uusi kokonaan uusi asunto-alue ja sinne kaavaillaan 20 000 uutta asujaa. Mihin keskusta-alueelle saadaan mahtumaan yhtä paljon? Etelä-Puistoonko?
Hatanpäönvaltatie. Paskavatkaamon paikalle mahtuu n. 3000-5000 asukasta. Lääniä riittää kunhan teollisuus häädetään enemällekin. 15000_ 20000 asukkaalle. Ratikka vetää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hatanpäönvaltatie. Paskavatkaamon paikalle mahtuu n. 3000-5000 asukasta. Lääniä riittää kunhan teollisuus häädetään enemällekin. 15000_ 20000 asukkaalle. Ratikka vetää.
Eikös Kalevan rakenneta ja on jo rakennettu muutama kymmenen kerrotaloa ja vielä lisää tulossa ilmeisesti ainakin toinen mokoma jossain uutisessaa oli että sinne jonnekin Prisman suuntaan tulossa joku parikymmentä kerroksinenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Kalevan rakenneta ja on jo rakennettu muutama kymmenen kerrotaloa ja vielä lisää tulossa ilmeisesti ainakin toinen mokoma jossain uutisessaa oli että sinne jonnekin Prisman suuntaan tulossa joku parikymmentä kerroksinenkin.
Kaupunki pitää jo tiettyjä alueita taantuneina/liian kaukana kaikesta,joihin ei enää edes anneta rakennuslupia. Kaikki uudet toimenpitee koskevat ratikkareitistön asuijaimiston vahvistamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti oli että osaavaa väkeä korvataan halpatyöntekijöillä mahdollisimman paljon. Lisäksi automatio ja robotisointi korvaa jatkuvasti lisää ihmisiä lähes kaikilla aloilla. Työttömyys ja halpatyöt repeävät ja tulossa on sekä jo osin näkyvissä suuri eläkeläisköyhyys tuon systeemin takia.
Vain matalan osaamisen töitä voidaan korvata halpatyöläisillä tai automaatiolla. Katsos kun kymmenen osaamatonta ei osaa tehdä sitä mitä yksi osaaja. Jokainen voi vaikuttaa siihen, mikä se oma rooli yhtälössä on. Sinäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain matalan osaamisen töitä voidaan korvata halpatyöläisillä tai automaatiolla. Katsos kun kymmenen osaamatonta ei osaa tehdä sitä mitä yksi osaaja. Jokainen voi vaikuttaa siihen, mikä se oma rooli yhtälössä on. Sinäkin.
Entä jos on persu eikä osaa tehdä mitään? Millä osaamattomat voidaan korvata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos on persu eikä osaa tehdä mitään? Millä osaamattomat voidaan korvata?
Sitten loisii muiden rahoilla. Ja kun on muiden samanlaisten ympäröimä, niin ei siinä taida kovin positiivisesti enää suhtautua mihinkään, vaan kokee kaiken muutoksen uhkana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hatanpäönvaltatie. Paskavatkaamon paikalle mahtuu n. 3000-5000 asukasta. Lääniä riittää kunhan teollisuus häädetään enemällekin. 15000_ 20000 asukkaalle. Ratikka vetää.
Siirretään teollisuus turkulaisten riesaksi 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirretään teollisuus turkulaisten riesaksi 😁
Autoliikkeet joutaakin. Turkulaiset ostaa autoja,niillä ei ole ratikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunki pitää jo tiettyjä alueita taantuneina/liian kaukana kaikesta,joihin ei enää edes anneta rakennuslupia. Kaikki uudet toimenpitee koskevat ratikkareitistön asuijaimiston vahvistamista.
Esim Teisko? Ettei rakennuslupia Teiskoon? 😁😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim Teisko? Ettei rakennuslupia Teiskoon? 😁😄
Oletko hakenut,toisaalta jos joku sinne haluaa rakentaa niin siitä vaan. Sielläkin keskitetään,joten voi olla tiukassa saada mieleinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos on persu eikä osaa tehdä mitään? Millä osaamattomat voidaan korvata?
"Entä jos on persu "
Muuten en tiedä, mutta uutisten mukaan persuissa on eniten yrittäjiä, siis niitä työllistäjiä, tai ainakin oli enne kuin puolue hajosin ja siniset lähti historian hämäriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän koko ajan paremmin, miksi olet työelämän ulkopuolella.
Ei töissä mitään tarvitse osata. Esimerkiksi timpurille riittää kun tuo työvälineet mukanaan, asiakas opastaa miten tehdään ja hoitaa myös valvonnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
Tällä on paha kompleksi joistakin salaperäisistä osaajista. Hänelle jo aakkoset edustavat osaamista, joka tuntuu vaikealta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nyt ratikka onkin sitten hidas?
Se on kaikkea, kulloisenkin tarpeen mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunki pitää jo tiettyjä alueita taantuneina/liian kaukana kaikesta,joihin ei enää edes anneta rakennuslupia. Kaikki uudet toimenpitee koskevat ratikkareitistön asuijaimiston vahvistamista.
".Kaikki uudet toimenpitee koskevat ratikkareitistön asuijaimiston vahvistamista."
Tuohan oli se yksi virhe, mistä tää Guzenina varotti tamperelaisia. Ja tamperelaisethan tekee ne just samat virheet mitä Espoossa tehtiin.
"– Meillä tapahtui Espoossa ajatusvirhe. Ajattelimme, että ... ihmiset käyttävät liityntäliikennettä päästäkseen metroon. Meidän olisi pitänyt ymmärtää enemmän ihmisen psykologiasta. Kun matka-aika pitenee ja vaihtoja on useita, joukkoliikenne ei enää houkuttele...– Mutta ei se voi olla niin, että matkanteko on sujuvaa vain metron varrella. Ympäristön kannalta on tärkeää, että myös muualla asuvat matkustavat joukkoliikenteellä...– On olemassa vaara, että huonompien joukkoyhteyksien päässä sijaitsevat alueet slummiutuvat. Myös se vaara on olemassa, että metron lähitienoot rakennetaan niin tiiviisti, etteivät ne ole enää viihtyisiä."
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/718271-varokaa-naita-virheita-tampereella-maria-guzenina-tiivistaa-mika-meni-vikaan-espoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
".Kaikki uudet toimenpitee koskevat ratikkareitistön asuijaimiston vahvistamista."
Tuohan oli se yksi virhe, mistä tää Guzenina varotti tamperelaisia. Ja tamperelaisethan tekee ne just samat virheet mitä Espoossa tehtiin.
"– Meillä tapahtui Espoossa ajatusvirhe. Ajattelimme, että ... ihmiset käyttävät liityntäliikennettä päästäkseen metroon. Meidän olisi pitänyt ymmärtää enemmän ihmisen psykologiasta. Kun matka-aika pitenee ja vaihtoja on useita, joukkoliikenne ei enää houkuttele...– Mutta ei se voi olla niin, että matkanteko on sujuvaa vain metron varrella. Ympäristön kannalta on tärkeää, että myös muualla asuvat matkustavat joukkoliikenteellä...– On olemassa vaara, että huonompien joukkoyhteyksien päässä sijaitsevat alueet slummiutuvat. Myös se vaara on olemassa, että metron lähitienoot rakennetaan niin tiiviisti, etteivät ne ole enää viihtyisiä."
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/718271-varokaa-naita-virheita-tampereella-maria-guzenina-tiivistaa-mika-meni-vikaan-espoonNe Tamperella käytännössä koipioi kaiken sen mistä tuo Espoon politiikko varoitteli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota, väitätkö ettei osaajille löydy töitä? Että osalle osaajia on tarjolla vain työttömän rooli, eikä kukaan voi sille mitään? Jos väität niin kovin on erikoinen väite, kun moni työnantaja kärsii työvoimapulasta.
Tänne taas on muuttanut osaajia liikaa. Ratikkako ne tänne vetää?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006249314.html?ref=ISLocalNews|halves-with-leading-item-compact - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hatanpäönvaltatie. Paskavatkaamon paikalle mahtuu n. 3000-5000 asukasta. Lääniä riittää kunhan teollisuus häädetään enemällekin. 15000_ 20000 asukkaalle. Ratikka vetää.
Ratikalla ei ole mittään tekoa Hatanpään kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne Tamperella käytännössä koipioi kaiken sen mistä tuo Espoon politiikko varoitteli.
Älä kaikkea usko,kyseinen poliitikko vain perusteli miksi on pakko käyttää taksia työmatkoihinsa. Veronmaksajien piikkiin. Autoilu ,vaikka se olisi helpompaa,vaikka se ei saastuttaisikaan,vaikka se olisi ilmaista,vaikka sen levittäisi hyvää tahtoa ei ole mikään ratkaisu liikenneongelmiin. Katuja voi leventää vaikka 100 kaistaisiksi,mutta jossain on se yksikaistainen tie kuitenkin. Ratikka metro liitäntädösät ,siinä on paletti joka toimii suurimmalle osalle.Se ratkaisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikalla ei ole mittään tekoa Hatanpään kanssa.
Juu,ei tuu pysäkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaa ei keskustassa tarvita. Fillari riittää ja on huomattavasti halvempi, jos ei halua taaplata paikasta toiseen. Ja lähiöistä pääsee jo nykyään kätevästi busseilla keskustaan, jos sattuu joku tarve tulemaan.
Vai fillari riittää. Lastenvaunuvaiheen jälkeenkö ihmisen pitäisi pyöräillä koko aikuisikänsä, kunnes siirtyy rollaattoriin? Ei mene niin. Ainakin itselle pyöräily ei ole vaihtoehto edes valoisassa kesäkelissä. Vaikka kypärä olisi suojaamassa pääkoppaa, riskejä on pyöräilyssä aivan liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kaikkea usko,kyseinen poliitikko vain perusteli miksi on pakko käyttää taksia työmatkoihinsa. Veronmaksajien piikkiin. Autoilu ,vaikka se olisi helpompaa,vaikka se ei saastuttaisikaan,vaikka se olisi ilmaista,vaikka sen levittäisi hyvää tahtoa ei ole mikään ratkaisu liikenneongelmiin. Katuja voi leventää vaikka 100 kaistaisiksi,mutta jossain on se yksikaistainen tie kuitenkin. Ratikka metro liitäntädösät ,siinä on paletti joka toimii suurimmalle osalle.Se ratkaisee.
Metro/syöttöbussit eivät toimi muuallakaan maailmassa mitenkään merkittävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaa ei keskustassa tarvita. Fillari riittää ja on huomattavasti halvempi, jos ei halua taaplata paikasta toiseen. Ja lähiöistä pääsee jo nykyään kätevästi busseilla keskustaan, jos sattuu joku tarve tulemaan.
Fillarit ei kulje talvella, niitä pyöräilyosuuksia ei pideta auki, vaan niihin kasataan lumikasoja pyöräilyn esteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että osaa jotakin ei tarkoita että on osaaja.
Jos on väärän alan osaaja, ei töitä löydy, niitä ei ole. Mikä asiassa voi olla epäselvää?
- Anonyymi
Pelastuslaitokselle pitää hommata myös ratikka, puupääratikka, jonka katolle Bronton skylift.
- Anonyymi
Kuulin, että ratikalla ajetaan 150 km/h eli keskustasta-Hervantaan ei mene kuin pienen pieni hetki. Ja kaikki ilman kolinaa !
- Anonyymi
Niitten olisi pitänyt lobata tänne ilamtyynyaluksia ratikoiden sijaan, kyllä sekin olisi läpi mennyt päättäjille ;-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitten olisi pitänyt lobata tänne ilamtyynyaluksia ratikoiden sijaan, kyllä sekin olisi läpi mennyt päättäjille ;-)
Ne olisivat joutuneet kysymään ensin grynderien mielipiteen asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne olisivat joutuneet kysymään ensin grynderien mielipiteen asiasta.
Heh, kenes luulet niitä lobbareita olevan ;-)
" grynderien mielipiteen asiasta...."
- Anonyymi
Ratikka pelastaa Tampereen asukkaat ikuiselta velkavankeudelta ja korkeilta asumiskustannuksilta. Ratikka tekee Tampereesta maanpäällisen paratiisin.
- Anonyymi
Vihdoin joku joka ymmärtää. Velka on ihmisen paras kaveri. Ilman velkaa ei ole mitään tavoiteltavaa,ei mitään kehitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihdoin joku joka ymmärtää. Velka on ihmisen paras kaveri. Ilman velkaa ei ole mitään tavoiteltavaa,ei mitään kehitystä.
Ja korot vie verot. Kehitymme kohti, kehitymaita, kehitysmaissa on noudatettu tätä vastaavaa talouspolitiikkaa jo 80-luvulta lähtien IMF:n ohjaamana, sieltä sitten paetaan sen politiikan seurauksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja korot vie verot. Kehitymme kohti, kehitymaita, kehitysmaissa on noudatettu tätä vastaavaa talouspolitiikkaa jo 80-luvulta lähtien IMF:n ohjaamana, sieltä sitten paetaan sen politiikan seurauksena.
Kehitysmaissa toteutuu kolonialismi. Velka on siellä lahjus,jolla maan rikkaudet roudataan ilmaiseksi meille ,jotta elintasomme säilyy. Velka on siellä vain valtaapitävien kaveri,sitä ei ohjata investointeihin,ei sosiaalisiin parannuksiin. Jokainen meistä maksaa veroja kantokyvyn mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysmaissa toteutuu kolonialismi. Velka on siellä lahjus,jolla maan rikkaudet roudataan ilmaiseksi meille ,jotta elintasomme säilyy. Velka on siellä vain valtaapitävien kaveri,sitä ei ohjata investointeihin,ei sosiaalisiin parannuksiin. Jokainen meistä maksaa veroja kantokyvyn mukaan.
"Kehitysmaissa toteutuu kolonialismi." Eikö Suomessa sitten.
"Suomi on kaivosteollisuuden hölmölä. Sen kun valtaat esiintymän, kuten Klondykessä. Täällä voit vallata kaivospaikan mistä tykkäät. Sitten kaivetaan arvometallit pois ja jätetään kaivosjätteet ja raiskatut maisemat alkuasukkaille. Ihan kuin ennen tehtiin Afrikassa"
https://areena.yle.fi/1-1881370
"Suomi tukee avokätisesti ulkomaisia kaivosyhtiöitä, mutta pyytää vain vähän maksuja ja veroja maaperänsä rikkauksista. Lapin yliopiston professorin mukaan on vaara, että Lapista tulee pelkkä raaka-ainereservaatti, Napapiirin Kongo."
http://vintti.yle.fi/ohjelmat.yle.fi/ulkolinja/napapiirin_kongo.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kehitysmaissa toteutuu kolonialismi." Eikö Suomessa sitten.
"Suomi on kaivosteollisuuden hölmölä. Sen kun valtaat esiintymän, kuten Klondykessä. Täällä voit vallata kaivospaikan mistä tykkäät. Sitten kaivetaan arvometallit pois ja jätetään kaivosjätteet ja raiskatut maisemat alkuasukkaille. Ihan kuin ennen tehtiin Afrikassa"
https://areena.yle.fi/1-1881370
"Suomi tukee avokätisesti ulkomaisia kaivosyhtiöitä, mutta pyytää vain vähän maksuja ja veroja maaperänsä rikkauksista. Lapin yliopiston professorin mukaan on vaara, että Lapista tulee pelkkä raaka-ainereservaatti, Napapiirin Kongo."
http://vintti.yle.fi/ohjelmat.yle.fi/ulkolinja/napapiirin_kongo.htmlNe saadut kolme veromiljardia menevät kuitenkin yhteiseen kassaan. Lisää tottakai pitää saada. Vihreät ovat tehneet jo lakialoitteen liittyen kaivostoiminnan tervehdyttämiseen.
- Anonyymi
Ratikka on Tampereen Jeesus. Jeesuskin nimittäin tulee ja pelastaa.
Jeesus eli Jesse, se on Tampereen ratikka.- Anonyymi
Tämä ei uppoa,eikä ole uskonvarassa. Tukevasti liikkuu raiteiden päällä. Kerätään kolehti,mutta se menee yhteiseen kassaan. Voit hiljentyä penkissä tai osallistua ilonpitoon. Virkistäytynyt olo matkan jälkeen. Raidari tulevaisuuden kulkuväline.
- Anonyymi
Jeesus käveli vetten päällä, kohta kai ratikkakin siellä kulkee, vesien päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käveli vetten päällä, kohta kai ratikkakin siellä kulkee, vesien päällä.
Jos vaan uusi räkäbetonista valettu Hämeensilta kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus käveli vetten päällä, kohta kai ratikkakin siellä kulkee, vesien päällä.
Corvette-porukka ei tykkää vetten päällä kävelystä.
- Anonyymi
Mitä ratikka ei pelasta ei ole pelastamisen arvoista. Ratikan ansiosta päästään eroon turhista rönsyistä. Kuntokin kasvaa pysäkeille kulkiessa.
- Anonyymi
Siirryppä ylistämään areenaa ja kantta 🐵
- Anonyymi
Ratikka tulee olemaan monelle yllättävästi pettymys.
- Anonyymi
Pirkanmaa on täynnä läpimätiä virka ja luottamusmiehiä joita viranomaiset laiminlyönteineen tukevat ja suojelevat .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2764069Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721351Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651305Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011104- 841096
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981028En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin121972Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56956- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851