Ja Jumala loi

Anonyymi

hepatiittivirukset
haitalliset bakteerit
loiset
myrkylliset eliöt
Hi-viruksen
Kaikki vahingolliset mikrobit ja myrkylliset eliöt
Tappajat (pedot)

Ja Jumala näki, että se kaikki oli hyvä.

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaNooa pelasti ne hukkumiskuolemalta.

    • Geneettinen rappeutuminen johtaa negatiivisiin seurauksiin eliöissä. Haitallisimmat patogeenti bakteerit ovat menettäneet eniten biologista informaatiota. Myrkylliset kasvit ja eläimet ovat seurausta informaation häviämisestä. Haitalliset virukset johtuvat informaation korruptoitumisesta. Elämme rappeutuvassa luomakunnassa. Rappeutuminen on seurausta kirouksesta, jonka Jumala langetti luomakunnan ylle syntiinlankeemuksen seurauksena. Jumala vihaa syntiä ja tottelemattomuutta. Hänen Sanansa pysyvät ikuisesti.

      Saatana on alusta asti yrittänyt eksyttää ihmisiä kysymällä: "Onko Jumala todellakin sanonut näin?" Tätä ateistit tekevät tässäkin ryhmässä.

      • "Haitallisimmat patogeenti bakteerit ovat menettäneet eniten biologista informaatiota."

        Kenelle?


      • Anonyymi

        Tuo sinun vetoamisesi Raamattuun tuntuu kahta absurdimmalta, kun jatkuvasti vääristelet sitä ja lisäät siihen asioita joita siinä ei ole. Vai onko jossakin raamatunsuomennoksessa mainittu lajiryhmät?

        Mitäpä jos lopultakin tunnustaisit, ettet tosiasiassa piittaa Raamatusta pätkääkään ja käytät sitä vain tekosyynä fantasioillesi?


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Haitallisimmat patogeenti bakteerit ovat menettäneet eniten biologista informaatiota."

        Kenelle?

        Oletko koskaan kuullut että joku ihminen olisi syntynyt vaikka ilman käsiä? No kysytkö sinä nyt että kenelle se on ne kädet menettänyt???


      • Anonyymi

        Mistä lajityypistä esimerkiksi HI-virus on rappeutunut? Entä muut "patogeenti bakteerit"?

        Sanonko kenet Saatana on eksyttänyt ja kuka on syntinen ja tottelematon...


      • Olet näköjään siirtynyt puhtaasti uskonnolliseen saarnaan. Vielä kun jätät tieteen käyttämän terminologian pois, niin hyvää tulee. Ainakin uskottavuutesi paranee, kun olet rehellisesti sitä mitä olet, sekoittamatta tiedettä asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Olet näköjään siirtynyt puhtaasti uskonnolliseen saarnaan. Vielä kun jätät tieteen käyttämän terminologian pois, niin hyvää tulee. Ainakin uskottavuutesi paranee, kun olet rehellisesti sitä mitä olet, sekoittamatta tiedettä asiaan mitenkään.

        "Tuo se ei ou hyvän eillä", olisi eräs 1800-luvulla syntynyt sukulainen tuosta ROTin purkauksesta sanonut. "Saas nähdä miten äijän käy", lausahdan minä enteellisesti.


      • Jos sanotaan, että jokin on menettänyt jotakin, niin pitäisi tietysti pystyä sanomaan että mihin verrattuna.

        Niin, että mikä sinulla on vertailukohtana niille patogeenisille bakteereille ja viruksille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun vetoamisesi Raamattuun tuntuu kahta absurdimmalta, kun jatkuvasti vääristelet sitä ja lisäät siihen asioita joita siinä ei ole. Vai onko jossakin raamatunsuomennoksessa mainittu lajiryhmät?

        Mitäpä jos lopultakin tunnustaisit, ettet tosiasiassa piittaa Raamatusta pätkääkään ja käytät sitä vain tekosyynä fantasioillesi?

        Kyllä raamattu on tuottanut paljon hyvää.
        Esim Monty Pythonin :-)


      • "Geneettinen rappeutuminen johtaa negatiivisiin seurauksiin eliöissä."

        Eli DNA kuitenkin vaikuttaa eliöiden ominaisuuksiin? Miksi väität toisaalla ettei mikään ominaisuus aiheudu genomista?


        "Haitallisimmat patogeenti bakteerit ovat menettäneet eniten biologista informaatiota. "

        Väite esitetty, todisteet tiskiin. Ja, ei Tomi, en tarkoita nyt linkkiä vääristelyä ja valehtelua täynnä olevaan blogiisi, vaan niiden ihmisten tekemiin tutkimuksiin jotka tietävät bakteereista enemmän kuin sinä, uskovainen valehtelija.

        "Myrkylliset kasvit ja eläimet ovat seurausta informaation häviämisestä. "

        Voi hyvänen aika. Miten tuo väite on linjassa peruskoulun opetussuunnitelman kanssa? Noinko sinä oppilailleisi valehtelet, tietämätön, valehteleva idiootti?

        Kasvien myrkyt liittyvät siihen miten ne haluavat kasvinsyöjien osiinsa (lehtiin, varsiin, juuriin, marjoihin, hedelmiin) suhtautuvan: jos myrkyllisiä, kasville on hyödyllistä esim. tiputtaa marjansa (jonka sisällä on siemeniä) samaan kasvupaikkaan, eikä haittaa vaikka emokasvi varjostaa uutta tainta. Myrkyllisiä marjoja on usein varjokasveilla, jotka eivät halua että siemenet ajautuvat liian valoisaan ympäristöön. Esim. sudenmarja.

        Miksi omena, päärynä, mansikka ym. ovat makeita, eikä niissä ole myrkkyä? Koska kasveille on hyödyllistä että joku vie niiden siemenet kauemmas emopuusta. Makeita marjoja / hedelmiä tekevät kasvit ovat usein valokasveja, jolloin ei ole hyvä että taimet alkavat kasvaa emokasvin varjossa. Omenan hedelmä on makea, mutta itse siemenet ovat hyvin pahanmakuisia: viesti on selvä; voit syödä hedelmän makeat osat, mutta älä pure siemeniä rikki.

        Myrkyllisistä kasveista on hävinnyt informaatiota? Paskat niistä ole mitään hävinnyt (ja sen tietää siitä ettet voi tuoda tieteellisiä todisteita TÄLLEKÄÄN väitteellesi). Kasvit ovat tarkoituksella myrkyllisiä, sinä vain et tiedä tai ymmärrä miksi.


      • Anonyymi

        "Myrkylliset kasvit ja eläimet ovat seurausta informaation häviämisestä. "

        Jumala siis teki kasvit "salamyrkyllisiksi" ja laittoi niihin jonkun myrkyllisyyden ilmaantumisen estäjän. Kun tämä estäjä häviää rappeutumisen seurauksena, kasvista tulee myrkyllinen.

        Biologien mielestä kasvien myrkyt ovat kasvien suojakeino tuholaisia vastaan. Osa viljelykasviemme kantamuodoista on myrkyllisiä ja myrkylliset ominaisuudet on pitänyt jalostaa pois. Ja sinun mukaasihan jalostus rappeuttaa.

        Kuinka tässä taas näin kävi, että väitteesi osoittautui ristiriitaiseksi faktojen kanssa? Eikä Raamattu Ole Totuus ilmankin, että tosiasioita pitää jatkuvasti vääristellä...Ei näköjään.


      • "Haitalliset virukset johtuvat informaation korruptoitumisesta."

        Perätön väite, jota et voi todistaa tieteellisesti olevan totta.

        "Elämme rappeutuvassa luomakunnassa. Rappeutuminen on seurausta kirouksesta, jonka Jumala langetti luomakunnan ylle syntiinlankeemuksen seurauksena."

        Perätön väite, jota on höystetty täysin absurdilla uskonnollisella jargonilla.

        Jos jälkimmäinen väite olisi totta, Jumala olisi oikeus- ja moraalikäsitykseltään täysin perversoitunut sadisti.

        "Jumala vihaa syntiä ja tottelemattomuutta. Hänen Sanansa pysyvät ikuisesti."

        Ei vaan jos se mitä väität on totta, eli että Jumala langetti kirouksen ihmisten ja KAIKKIEN eliöiden päälle siinä samalla, Jumala vihaa erityisen paljon kehitysmaiden ihmisiä, joita bakteerit ja virukset tappavat eniten. Jumala vähät välittää kuka hänen uskoo ja kuka ei, sillä virukset, bakteerit, loiseläimet, hurrikaanit/taifuunit, tsunamit, maanjäristykset ja tulivuorenpurkaukset tappavat erityisen paljon ihmisiä köyhissä tropiikin maissa, uskontokunnasta riippumatta. Sinun esittämäsi hurskastelu ei tätä faktaa muuta.

        "Saatana on alusta asti yrittänyt eksyttää ihmisiä kysymällä: "Onko Jumala todellakin sanonut näin?" Tätä ateistit tekevät tässäkin ryhmässä."

        Miksi "kaikkivaltias" Jumala ei vain pyyhkäisee Saatanaa pois? Eikö Jumala pärjää Saatanalle ja hänen eksytykselleen, vai mikä mättää? Taas kerran esittämäsi väite saa Jumalan moraalin melkoisen outoon valoon. Mutta tässä ei ole mitään uutta: jos jossain olet hyvä niin Jumalan jatkuvassa häpäisemisessä.

        Vielä yksi pohdinta:

        Miksi Jumala edelleen haluaa kirota / tappaa ihmiset ja KAIKKI eliöt, vaikka lupasi olla tappamatta enää (se sateenkaarijuttu, muistatko?). Onko Jumala valehtelija, vai yksinkertaisesti niin onneton tunari, ettei saa tekemiään mokia paikattua edes väitetyllä maailmanlaajuisella taikatulvalla? Ei kovin luotettavan, järkevän eikä varsinkaan kaikkivaltiaan kuuloinen kaveri tuo Jumala.

        Muistutus Jumalan kykenemättömyystä: Ihmisten määrä on edelleen kasvussa planeetalla, jossa ihmisten pitäisi kuolla geneettisen rappeutumisen takia kiihtyvällä tahdilla...ja mitkäs uskonnot ovatkaan tällä hetkellä nopeimmassa kasvussa? Ei suinkaan kristinusko vaan islam ja hindulaisuus.


      • ei maailmassa rappeudu kuin helluntaiseurakunta läpimädän kreationismi oppinsa kanssa josta muut yhteisöt häveten vaikenevat. Eikös näin ole, opettaja? Eihän muut lahkot tälviissii ole kreationisti messuajia kuin te helluntailaiset?


      • Anonyymi

        "Saatana on alusta asti yrittänyt eksyttää ihmisiä kysymällä: "Onko Jumala todellakin sanonut näin?" Tätä ateistit tekevät tässäkin ryhmässä."

        Ja kaikkivaltias-kaikkitietävä Jahve tiesi jo Saatanan luodessaan, että se tulee eksyttämään ihmisiä Häntä itseään vastaan, mutta loi hänet silti.

        Saatana oli raamatun mukaan, muistaakseni, Jeesuksen veli.

        Vastuu on siten Jahvella, kaiken Luojalla, myös epätäydellisen ihmisen.


      • Anonyymi

        "Rappeutuminen on seurausta kirouksesta, jonka Jumala langetti luomakunnan ylle syntiinlankeemuksen seurauksena."

        Jumalahan kirosi luomakunnan jo ENNEN syntiinlankeemusta. Etkö tunne Raamattua?

        "Jumala vihaa syntiä ja tottelemattomuutta. Hänen Sanansa pysyvät ikuisesti."

        Äläpä siis lisäile Hänen Sanoihinsa sellaista mitä niissä ei ole, kuten lajityyppejä ja rappeutumista ja varsinkin epigenetiikkaa.


      • geneettiset mutaatiot johtavat erilaistumiseen, uusiin toiminnallisiin funktioihin, ja aikaamyöden lajiutumiseen. Tämänhän opettaja tietääkin.

        Mutta onko tämä rappeutuminen uskonnollisen ryhmittymän rapistumista, koska tietoa on nykypäivänä helposti saatavilla ja saarnamiesten paapatukset ei mene läpi enää edes esikouluikäiselle..? No, tilanne on sama kuin pohjois-koreassa, tieto on tiukan kurin vihollinen number uno. Millaisen sanktion teillä lapsi saa jos hää katsoo tiededokumenttia tahi lukee populaaritiedettä? Kylläkait teillä jotain uudelleenkoulutus leirejä on?


    • No, Mark5ismin mukaan kaikki Jumalan luoma on joka tapauksessa kaunista ja hyvää. Kiittäkäämme siis Jumalaa, jos Jumalaan uskovaa sorttia olemme, esimerkiksi penikkataudista ja parvoviruksesta ja kaikista hilpeistä pikku sisälmysloisista.

      • Sisälmysloisten monimutkainen elämänkierto on paradoksaalista kyllä vahva todiste älykkäästä suunnittelusta, sillä ei sellaisia aivan jokainen tumpelo pysty konstruoimaan.


      • Penikkatauti johtuu ihan vaan siitä, että yrittää juosta liikaa.
        Ei sisäistä
        Hyvää pyhää henkäystä.

        Tosi mies konttaa, kuten islamisti.
        Tällöin ei tule penikkatautia.


      • marsunkiillottaja kirjoitti:

        Sisälmysloisten monimutkainen elämänkierto on paradoksaalista kyllä vahva todiste älykkäästä suunnittelusta, sillä ei sellaisia aivan jokainen tumpelo pysty konstruoimaan.

        Loisinta on kyllä todiste älykkäästä suunnittelusta :-)


      • Anonyymi

        Pitääkö tteitä evoja koko ajan opettaa?

        Miksi nolaatte koko ajjan itseänne ja vieläpä kuorossa kun osoitatte surkean raamatuntuntemuksenne. Veikkaanpa että olette ev.lut.evokkeja!

        Siis näin se meni tautien kanssa paratiisissa: 1.Moos "1 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä."

        Niin että eipäs ollut pöpöistä alussa ihmisille vaivaa vaan KAIKKI oli sangen hyvää!

        Onko tämä nyt selvä? Hyvä, siirrytään sitten syntiinlankeemuksen seurauksiin, siis vaikkapa tähän: " Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
        3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken."

        Näin ihminen sai luvan syödä lihaa ja niin tuolloin eläimetkin alkoivat tehdä samoin, siis entinen raadonpuhdistaja-peto alkoi syödä karuksi muuttuneessa maassa eläviä eläimiä.
        Ja tämän jälkeen tiedetään tauteja pikku hiljaa ilmaantuneen ihmisiin. Mooses mainitsi spitaalin ensi kertaa aika paljon myöhemmin tulleeksi. Eli marssijärjestys oli tä,ä ja syntiinlankeemus tosiaankin oli syynä tähän. Ja tänä päivänä erityisesti sukupuolitaudit riehuvat moraalittomien ihmisten keskuudessa, varsinkin AIDS tietyllä luonnottomuusryhmällä kuten kaikki hyvin tiedämme. Raamattu sanookin heistä osuvasti näin: " Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti." Pahalla oli palkkansa.

        Mutta sitten taksisin asiaan ja tulevaisuuteen jonka Raamattu ilmoittaa tulevaksi seuraavasti: " 7 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra."

        Huomasitkos että kukaan ei tee tuolloin pahaa eikä vahinkoa, ei ole spitaalia eikä AIDSIA kun ei ole Aidsin levitttäjiäkään eikä taudeista ole merkkiäkään sillä porukat ovat hyvin pitkäikäisiä. Eläimetkin ovat kilttejä toisilleen.

        No niin, kas tässä olikin sitten aamusaarnani, mutta plussana turkistarhausvihaajille annan tässä pikku muistutuksen: " 19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        20 Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä."
        Siis kauheeta, Jumala on turkistarhaaja!!!

        Ja sitten vielä Raamattu kertoo sen että mikä on miehelle sopiva kumppani: " 0 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." Tosi opettavasista, vai mitä?
        ----


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tteitä evoja koko ajan opettaa?

        Miksi nolaatte koko ajjan itseänne ja vieläpä kuorossa kun osoitatte surkean raamatuntuntemuksenne. Veikkaanpa että olette ev.lut.evokkeja!

        Siis näin se meni tautien kanssa paratiisissa: 1.Moos "1 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä."

        Niin että eipäs ollut pöpöistä alussa ihmisille vaivaa vaan KAIKKI oli sangen hyvää!

        Onko tämä nyt selvä? Hyvä, siirrytään sitten syntiinlankeemuksen seurauksiin, siis vaikkapa tähän: " Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
        3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken."

        Näin ihminen sai luvan syödä lihaa ja niin tuolloin eläimetkin alkoivat tehdä samoin, siis entinen raadonpuhdistaja-peto alkoi syödä karuksi muuttuneessa maassa eläviä eläimiä.
        Ja tämän jälkeen tiedetään tauteja pikku hiljaa ilmaantuneen ihmisiin. Mooses mainitsi spitaalin ensi kertaa aika paljon myöhemmin tulleeksi. Eli marssijärjestys oli tä,ä ja syntiinlankeemus tosiaankin oli syynä tähän. Ja tänä päivänä erityisesti sukupuolitaudit riehuvat moraalittomien ihmisten keskuudessa, varsinkin AIDS tietyllä luonnottomuusryhmällä kuten kaikki hyvin tiedämme. Raamattu sanookin heistä osuvasti näin: " Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti." Pahalla oli palkkansa.

        Mutta sitten taksisin asiaan ja tulevaisuuteen jonka Raamattu ilmoittaa tulevaksi seuraavasti: " 7 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra."

        Huomasitkos että kukaan ei tee tuolloin pahaa eikä vahinkoa, ei ole spitaalia eikä AIDSIA kun ei ole Aidsin levitttäjiäkään eikä taudeista ole merkkiäkään sillä porukat ovat hyvin pitkäikäisiä. Eläimetkin ovat kilttejä toisilleen.

        No niin, kas tässä olikin sitten aamusaarnani, mutta plussana turkistarhausvihaajille annan tässä pikku muistutuksen: " 19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        20 Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä."
        Siis kauheeta, Jumala on turkistarhaaja!!!

        Ja sitten vielä Raamattu kertoo sen että mikä on miehelle sopiva kumppani: " 0 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." Tosi opettavasista, vai mitä?
        ----

        Mikä tahansa kelpaa sinulle tekosyyksi julistaa omaa himoasi toisia miehenpuolia kohtaan. Jos sinua nyt voi mieheksi sanoa - vanhanaikaisessa kielenkäytössä olet täysi ämmä.


      • Anonyymi
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Mikä tahansa kelpaa sinulle tekosyyksi julistaa omaa himoasi toisia miehenpuolia kohtaan. Jos sinua nyt voi mieheksi sanoa - vanhanaikaisessa kielenkäytössä olet täysi ämmä.

        Heh, ja sinä olet tietenkin tyypillistäkin tyypillisempi perusevokkiateisti joka kääntää ihan kaikki tieteelliset faktat ihan nurinpäin, heheeh!

        Mutta eihän se evouskonto voisi toimia hetkeäkään jos he luottaisivat sokean sateenkaariuskonsa sijaan todelliseen tieteeseen luulemistieteen sijaan.


        En voi kuin ihmetellä sitä että miten kukaan voi TODELLA olla niin typerä että pitää miehen ja miehen suhdetta ihan yhtä luonnollisena kun miehen ja naisen lapsia tuottavaa suhdetta !!!!!!!
        ---Siis miten kukaan voi olla noin.... sanonko mitä? Siis todella perusteellisesti aivopestyjä nuo evot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö tteitä evoja koko ajan opettaa?

        Miksi nolaatte koko ajjan itseänne ja vieläpä kuorossa kun osoitatte surkean raamatuntuntemuksenne. Veikkaanpa että olette ev.lut.evokkeja!

        Siis näin se meni tautien kanssa paratiisissa: 1.Moos "1 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä."

        Niin että eipäs ollut pöpöistä alussa ihmisille vaivaa vaan KAIKKI oli sangen hyvää!

        Onko tämä nyt selvä? Hyvä, siirrytään sitten syntiinlankeemuksen seurauksiin, siis vaikkapa tähän: " Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
        3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken."

        Näin ihminen sai luvan syödä lihaa ja niin tuolloin eläimetkin alkoivat tehdä samoin, siis entinen raadonpuhdistaja-peto alkoi syödä karuksi muuttuneessa maassa eläviä eläimiä.
        Ja tämän jälkeen tiedetään tauteja pikku hiljaa ilmaantuneen ihmisiin. Mooses mainitsi spitaalin ensi kertaa aika paljon myöhemmin tulleeksi. Eli marssijärjestys oli tä,ä ja syntiinlankeemus tosiaankin oli syynä tähän. Ja tänä päivänä erityisesti sukupuolitaudit riehuvat moraalittomien ihmisten keskuudessa, varsinkin AIDS tietyllä luonnottomuusryhmällä kuten kaikki hyvin tiedämme. Raamattu sanookin heistä osuvasti näin: " Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti." Pahalla oli palkkansa.

        Mutta sitten taksisin asiaan ja tulevaisuuteen jonka Raamattu ilmoittaa tulevaksi seuraavasti: " 7 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra."

        Huomasitkos että kukaan ei tee tuolloin pahaa eikä vahinkoa, ei ole spitaalia eikä AIDSIA kun ei ole Aidsin levitttäjiäkään eikä taudeista ole merkkiäkään sillä porukat ovat hyvin pitkäikäisiä. Eläimetkin ovat kilttejä toisilleen.

        No niin, kas tässä olikin sitten aamusaarnani, mutta plussana turkistarhausvihaajille annan tässä pikku muistutuksen: " 19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        20 Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti.
        21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä."
        Siis kauheeta, Jumala on turkistarhaaja!!!

        Ja sitten vielä Raamattu kertoo sen että mikä on miehelle sopiva kumppani: " 0 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." Tosi opettavasista, vai mitä?
        ----

        Ja tämän Paratiisi-casen myttyyn menonkin Jahve tiesi jo sitä suunnitellessaan, eikä siitä huolimatta viitsinyt ( tai ei kyennyt?) korjata maanantai-tupeksintaansa.

        Joko Jahve on kaikkitietävä-kaikkivoiva, Hän ei ole sitä, tai sitten Häntä ei ole laisinkana.

        Kaksi viimosta näyttävät rasti oikeaan ruutuun vaihtoehdoilta.


    • Anonyymi

      Jumala loi täydellisen ihmisen,joka oli kuolematon .Mutta ihmiset Aatami ja Eeva eivät totelleet Jumalaa ja joutuivat lähtemään Eedenistä ja saivat rangaistuksena kuolevaisen ruumiin, joutuessaan eroon elämän puusta. Vuosien kuluessa heidän kehonsa rappeutui ja altistui kaikenlaisille lahottaja sienistä ym. luontoon kuuluvista eliöistä. Jos olet ateisti niin mikä tai kuka loi nämä luettelevasi asiat?

      • Anonyymi

        Jospa sinä alkajaisiksi todistaisit omat väitteesi, kuten hyvä tieteellinen tapa vaatii.

        Kiitos.

        - Knark5


      • "Jumala loi täydellisen ihmisen,joka oli kuolematon .Mutta ihmiset Aatami ja Eeva "


        Täydellinen ihminen on tietenkin Rumala.


      • Anonyymi

        Ja sitten vielä Raamattu kertoo sen että mikä on miehelle sopiva kumppani: " 0 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa." 1.Moos 1.
        Kas kun Luoja ei antanut miehelle myös mieskaveria????? Mitenkäs se Jumala nyt voi olla setalaisia sateenkaarityyppejä tyhmempi? Vai onko sittenkään?

        Esimerkiksi minä vanha äijänkäppyrä olen ollut onnellisesti naimisissa saman vaimon kanssa koko elämani ajan ja n ihanaa kun lapset ja lapsenlapset ja nyt jo ensimmäiset lapsenlapsenlapset käyvät usein meillä vierailulla ja iloista puheensorinaa ja yhdessä tekemistä riittää ja kaikilla on silminnähden hauskaa.

        Jos minulla olisi ollut kuten homoilla yleensä on, monia muistoja monista baarikavereista ja ehkä parhaassa tapauksessa vierelläni olisi toinen vanha äijänkäppyrä eikä mitään tietoa jälkeläisistä eikä mitään hauskuutta niin...... eikös väistämättä tulekin mieleen että ehkä se Luoja kuitenkin oli oikeassa kun antoi Aatamille naisen kumppaniksi miehen sijaan?

        Ja mieitihän tätä: Jos kaikki ihmiset alkaisivat homoiksi niin siihen loppuisi lisääntyminen maan päällä ja olisiko se sitten muka luonnollista kun ihminen katoaisi nopeasti kokonaan pois maapallolta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vielä Raamattu kertoo sen että mikä on miehelle sopiva kumppani: " 0 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
        21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa." 1.Moos 1.
        Kas kun Luoja ei antanut miehelle myös mieskaveria????? Mitenkäs se Jumala nyt voi olla setalaisia sateenkaarityyppejä tyhmempi? Vai onko sittenkään?

        Esimerkiksi minä vanha äijänkäppyrä olen ollut onnellisesti naimisissa saman vaimon kanssa koko elämani ajan ja n ihanaa kun lapset ja lapsenlapset ja nyt jo ensimmäiset lapsenlapsenlapset käyvät usein meillä vierailulla ja iloista puheensorinaa ja yhdessä tekemistä riittää ja kaikilla on silminnähden hauskaa.

        Jos minulla olisi ollut kuten homoilla yleensä on, monia muistoja monista baarikavereista ja ehkä parhaassa tapauksessa vierelläni olisi toinen vanha äijänkäppyrä eikä mitään tietoa jälkeläisistä eikä mitään hauskuutta niin...... eikös väistämättä tulekin mieleen että ehkä se Luoja kuitenkin oli oikeassa kun antoi Aatamille naisen kumppaniksi miehen sijaan?

        Ja mieitihän tätä: Jos kaikki ihmiset alkaisivat homoiksi niin siihen loppuisi lisääntyminen maan päällä ja olisiko se sitten muka luonnollista kun ihminen katoaisi nopeasti kokonaan pois maapallolta?

        "Jos kaikki ihmiset alkaisivat homoiksi"

        Jos alkaminen on niin helppa, mikset itse ala heteroksi ja lopeta ainaista homovinkunaasi?


      • Anonyymi
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Jos kaikki ihmiset alkaisivat homoiksi"

        Jos alkaminen on niin helppa, mikset itse ala heteroksi ja lopeta ainaista homovinkunaasi?

        Kiva että kolahti kohdallasi! Vielä kun opettelet ajattelemaan tavalla joka tuottaa sinulle itsekunnioituksesi terveesti ajattelevana sattenkaarihölmöilyn sijaan niin voit alkaa hiljalleen palautua todelliseksi ihmiseksi ja siis heteroksi joka voi nauttia luonnollisesta perhe-elämästä johon homppeleilla ei ole mitään luonnollista mahdollisuutta!!!

        Niin että heräähän jo unestasi sinä perusteellisesti petetty ! Mitä, et siis aio herätä? No, sitähän minäkin!
        Sitä minä jaksan ihmetellä että miksi kummassa evot antavat evosetapropagandan vallata ajatusmaailmansa terveen ajattelun sijaan joka on heille tarjolla koko ajan? Minulta menisi tosiaankin itsekunnioitus jos luovuttasin oman terveen ajatteluni joidenkin kieroutuneiden terendigurujen sateenkaarivilitykseen. Siis miten lapseton homosuhde olisi muka yhtä luonollista kuin lapsia tuottava heterosuhde?
        Niin että mitä sanot tähän evo? Ai et mitään! No sitähän minäkin. Vitsin pellet!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että kolahti kohdallasi! Vielä kun opettelet ajattelemaan tavalla joka tuottaa sinulle itsekunnioituksesi terveesti ajattelevana sattenkaarihölmöilyn sijaan niin voit alkaa hiljalleen palautua todelliseksi ihmiseksi ja siis heteroksi joka voi nauttia luonnollisesta perhe-elämästä johon homppeleilla ei ole mitään luonnollista mahdollisuutta!!!

        Niin että heräähän jo unestasi sinä perusteellisesti petetty ! Mitä, et siis aio herätä? No, sitähän minäkin!
        Sitä minä jaksan ihmetellä että miksi kummassa evot antavat evosetapropagandan vallata ajatusmaailmansa terveen ajattelun sijaan joka on heille tarjolla koko ajan? Minulta menisi tosiaankin itsekunnioitus jos luovuttasin oman terveen ajatteluni joidenkin kieroutuneiden terendigurujen sateenkaarivilitykseen. Siis miten lapseton homosuhde olisi muka yhtä luonollista kuin lapsia tuottava heterosuhde?
        Niin että mitä sanot tähän evo? Ai et mitään! No sitähän minäkin. Vitsin pellet!

        Voi sentään, setäseni, sinulta on näemmä taas päässyt unohtumaan että olen koira.

        Sinusta on terve ajattelu niin kaukana ettei näkyisi edes Hubble-kaukoputkella.


      • Anonyymi

        "Jumala loi täydellisen ihmisen,joka oli kuolematon"

        Aha.

        "Mutta ihmiset Aatami ja Eeva eivät totelleet Jumalaa ja joutuivat lähtemään Eedenistä ja saivat rangaistuksena kuolevaisen ruumiin, joutuessaan eroon elämän puusta."

        Nyt ei täsmää.

        Jumala loi täydellisen ihmisen, joka ei sitten ollutkaan täydellinen?

        Tiesikö Jumala jo ihmisen luodessaan, ettei onnistu työssään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala loi täydellisen ihmisen,joka oli kuolematon"

        Aha.

        "Mutta ihmiset Aatami ja Eeva eivät totelleet Jumalaa ja joutuivat lähtemään Eedenistä ja saivat rangaistuksena kuolevaisen ruumiin, joutuessaan eroon elämän puusta."

        Nyt ei täsmää.

        Jumala loi täydellisen ihmisen, joka ei sitten ollutkaan täydellinen?

        Tiesikö Jumala jo ihmisen luodessaan, ettei onnistu työssään?

        "Tiesikö Jumala jo ihmisen luodessaan, ettei onnistu työssään?"

        Kyllä tiesi, jos determinismi pitää vähänkään paikkansa. Ja miksei pitäisi yhtä hyvin kuin muutkin jumaluushypoteesit.


    • Anonyymi

      Bakteerit on hyvä asia: Suolistossa on bakteereita, jotka on elimistölle tärkeitä, luonnossa olevat bakteerit puolestaan toimivat maaperässä kuolleiden eliöiden hajottajina.

      Myrkylliset eläimet ja pedot on niilläkin ekosysteemissä tehtävänsä.

      Ei niitä mitään kiusaksi ole tarkoitettu.

      Jumala viisaudessaan ennakoi, että elimistöön kuulumatomat bakteerit voisivat päästä elimistöön. Niinpä Hän rakkaudessaan ja hyvyydessään loi ihmisen immuniteettijärjestelmän.

      Valitettavasti ihminen omalla toiminnallaan aiheuttaa ongelmia. Esim. hampaiden reikiintymisen olisi vältettävissä, jos ihminen ei söisi liikaa sokeria, josta suun bakteerit saavat energiaa tehdä reikiä. Myös jatkuva napostelu ja happamat juomat aiheuttaa happohyökkäyksiä. Jumala itse on ennaltaehkäissyt reikien syntymistä luomalla syljen, jossa on pieniä reikiä korjaavia aineita. Täytyy vaan syödä terveellisesti niin ei pääse syntymään isoja reikiä, jotka tarvitsevat hammaslääkärin suorittamaa paikkausta.

      Et maininnut sadetta ja tuulta. Nekin on hyviä asioita. Sade saa kasvillisuuden kasvamaan ja tuuli levittää kasvien siemeniä. Valitettavasti ihminen lämmittää ilmastoa ja saa siten aikaan äärisäätiloja. Itse asiassa maanjäristyksistäkin ihminen on vastuussa esim. valtavien vesimassojen patoaminen raskailla padoilla vaikuttaa maankuoren paineeseen.

      Maailma itsessään on valtavan hyvä paikka elää. Kaikkien ihmisten vaan tarvii tehdä parannus kaikista synneistään, niin loppuu ikävien asioiden tapahtuminen. Ne, jotka eivät tee parannusta, kärsivät tyhmistä valinnoistaan. Mikäli heidän syntinsä on sitä laatua, että se vaikuttaa muidenkin elämään haitallisesti: murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset, varastamiset, luonnon turmeleminen jne. Jumala tuhoaa heidät olemasta muille harmiksi. Hän on valinnut erään ihmisen toimimaan tuomarina, koska vain ihminen täysin tietää millaista on olla ihminen. Se ihminen on kuolleista herätetty Jeesus, Jumalan Poika.

      • melko näppärää


      • Anonyymi

        Juolahti mieleen että jos Jeesus on sama persoona kuin Isä-Jumala niin kuka heidät herätti kuolleista?

        Oliko se senJeesuksen kolmas persoona eli Pyhä Henki? Ei mutta Jeesushan oli myös Pyhä Henki joten eikös sekin kuollut Jeesujsen mukana!!!

        Katekismus onneksi vastaa tähän selventävästi: " Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala, ei kuitenkaan ole kolmea Jumalaa vaan Yksi.!!!!!! Hihi!

        Siis näin ne varhaiskeskiajan piispat keksivät aivopestä kansaa ihan väkisin uskomaan typeriä järjenvastaisuuksia. Mutta kyllä nuo neropattipiispat arcasivat olevansa varsin typeriä sillä he lisäsivät tuon höperyyden perään katekismuksessakin olea sanat että " Joka ei näin vakaasti usko, ei voi autuaaksi tulla," Eli joka ei usko että 1 1 1=1 ei pääse taivaaseen, hihi!

        Eli jos matikantunnilla joka ainoa kirkkouskovainen laskee että 1 1 1=3, niin helvetti odottaa, hihi! Eli ei yksikään noista noloista pelastu.

        Kun epäilevät Tuomaat kysyvät papeiltaan että miten tuo heidän tyrkyttämänsä kolmiojumaluus on järjellisesti selitettävissä niin he tyynesti vastaavat että asia on Jumalan suuri salaisuus eikä ole kenenkään ihmisen selitettävissä. Eikä noille papeille muistu mieleen se että joku heistä tuon kuitenkin huomasi joskus 300-luvulla kun kerran osasi tuon jumaluuskäsitteen noin muotoilla!
        Harmillista on se että tässä asiassa ihmiset ovat ihan yhtä tyhmiä kuin evokit ja mormoonit uskoessaan totaalisia älyttömyyksiä tosiksi. Eli missä ovat toinen toistaan etevimmät selviytyjä-apinaimislajit ihmisen ja apinan väliltä???? Miten ne osavivat kadota luonnosta kuin tuhka tuuleen jälkiä jättämättä vaikka ne muka olivat siis toinen toistaan etevämpiä sopeutujaselviytyjiä?????
        Siis huomaatkos evokki että olet ihan yhtä tyhmä kuin haukkumasi kolmio-krisse!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juolahti mieleen että jos Jeesus on sama persoona kuin Isä-Jumala niin kuka heidät herätti kuolleista?

        Oliko se senJeesuksen kolmas persoona eli Pyhä Henki? Ei mutta Jeesushan oli myös Pyhä Henki joten eikös sekin kuollut Jeesujsen mukana!!!

        Katekismus onneksi vastaa tähän selventävästi: " Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala, ei kuitenkaan ole kolmea Jumalaa vaan Yksi.!!!!!! Hihi!

        Siis näin ne varhaiskeskiajan piispat keksivät aivopestä kansaa ihan väkisin uskomaan typeriä järjenvastaisuuksia. Mutta kyllä nuo neropattipiispat arcasivat olevansa varsin typeriä sillä he lisäsivät tuon höperyyden perään katekismuksessakin olea sanat että " Joka ei näin vakaasti usko, ei voi autuaaksi tulla," Eli joka ei usko että 1 1 1=1 ei pääse taivaaseen, hihi!

        Eli jos matikantunnilla joka ainoa kirkkouskovainen laskee että 1 1 1=3, niin helvetti odottaa, hihi! Eli ei yksikään noista noloista pelastu.

        Kun epäilevät Tuomaat kysyvät papeiltaan että miten tuo heidän tyrkyttämänsä kolmiojumaluus on järjellisesti selitettävissä niin he tyynesti vastaavat että asia on Jumalan suuri salaisuus eikä ole kenenkään ihmisen selitettävissä. Eikä noille papeille muistu mieleen se että joku heistä tuon kuitenkin huomasi joskus 300-luvulla kun kerran osasi tuon jumaluuskäsitteen noin muotoilla!
        Harmillista on se että tässä asiassa ihmiset ovat ihan yhtä tyhmiä kuin evokit ja mormoonit uskoessaan totaalisia älyttömyyksiä tosiksi. Eli missä ovat toinen toistaan etevimmät selviytyjä-apinaimislajit ihmisen ja apinan väliltä???? Miten ne osavivat kadota luonnosta kuin tuhka tuuleen jälkiä jättämättä vaikka ne muka olivat siis toinen toistaan etevämpiä sopeutujaselviytyjiä?????
        Siis huomaatkos evokki että olet ihan yhtä tyhmä kuin haukkumasi kolmio-krisse!!!

        Pyhän kolminaisuuden kehitteli kristinuskoon Paavali, ja se juurtui kirkojen tuella kristinuskon perustaksi ja uskontunnustukseksi.


    • hepatiittivirukset
      haitalliset bakteerit
      loiset
      myrkylliset eliöt
      Hi-viruksen
      Kaikki vahingolliset mikrobit ja myrkylliset eliöt
      Tappajat (pedot)
      Ja Jumala näki, että se kaikki oli hyvä.

      Kyllä Jumala todella loi kaikki mainitut eliöt ja se oli hyvä asia.
      Mutta kun ihminen käänsi selkänsä Jumalalle, niin sen seurauksena hän tänä päivänä joutuu kärsimään monista sairauksista, joita eri virukset ja eliöt aiheuttavat. Siksi kenenkään ei kannata olla evolutionisti eikä ateisti, vaan kristitty uskova. Silloin Jumala varjelee ja suojelee häntä ja hän voi nauttia ja iloita kaikista Jumalan luomisteoista:

      • Sinun elämästäsi tuntuu ilo olevan kaukana. Olet kuin kaivonpumpun käyttövoimaksi valjastettu aasi, joka kiertää loputonta kehää silmät peitossa eikä tiedä ympäröivästä maailmasta mitään.


      • No niin, Mark5 vahvistaa itse, että hepatiittivirusten ja muiden pienten hilpeiden haittamikrobien luominen oli hyvä asia.

        Markista on tullut tuollainen hänen käännettyään selkänsä maailmankaikkeuden luojalle O-A:lle.


      • Anonyymi

        Markin omahyväisyys on näköjään aivan ennallaan. Oikein rattoisia ja kivulloisia vanhuudenpäiviä hänellekin.

        - Ilkimyksen teologitäti


      • Anonyymi

        Tämä on sitä aitoa Mark5ismia. Kristinuskoisia kuolee päivittäin sairauksiin ja toinen kertoo pokkana kuinka jumala suojelee niitä. Olisihan se näky kun Mark5 kiertää syöpäosastoa ja kertoo kuinka niiden pitää nauttia ja olla iloisia jumalan luomasta kasvaimesta. Kuinkakohan kauan menisi kunnes joku löisi turpaan.


      • Anonyymi

        Luodessaan epätäydellisen ihmisen, ja tietäen niin tekevänsä - kaikkitietävä kun oli, on Jahve kokonaan vastuussa teoistaan, ja syyttäessään oman tuotoksensa virheistä tuotetta, osoittaa Hän huomattavan uutteraa pyrkimystä luistella vastuustaan.

        Sama kuin ihminen alkaisi sättimään itse suunnittelemansa ja valmistamansa tuotteen puutteista jotain muuta kuin itseään, vaikkapa kirveen vartta siitä, ettei se pysykään terän silmässä.


    • keskustelun taso on välillä niin alhainen että hävettää olla täällä ;)

    • Anonyymi

      Inhottaa, kun piilohomosedät ottavat aina homoseksuaalisesti suuntautuneet mukaan kaikkiin tämäntapaisiin keskusteluihin.
      Toteanpa vain, että muinainen kreikka oli mahtava ja laaja valtakunta, jossa oli institutionaalinen homoseksi armeijan perustana.
      Tietysti kaikki perustivat perheen, eikä siinä mitään.
      Valitettavasti nauroivat niille tossun alla oleville reppanoille, jotka tyytyivät vain eri sukupuoleen.
      Aika on toinen, nyt mies ei ole enään mies, jos homoseksiäkin harrastaa, mutta silloin oli toisin.
      Mies ei ollut mies, jos miestenkin välinen seksi ei kiinnostanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe