Yhden (=viimeisen) rivinhän saa päivitettyä carriage returnilla, mutta entä jos on useampi rivi päivitettävänä? Kuinka toteutetaan ettei tule ylimääräisiä rivinvaihtoja?
Useamman rivin päivittyvä CLI-tuloste
Anonyymi
1
150
Vastaukset
- Anonyymi
Tarvitset siihen jonkin sortin protokollaa. Esim. DOS:ssa oli aikanaan ANSI-koodisto, jonka avulla pystyi siirtymään pitkin ruutua, asettamaan värejä yms. vt100 pääte-emulaatiosta saattaisi löytyä tarvitsemasi. Sitä pääset käyttämään ncurses-kirjaston kautta ainakin Linux:ssa, vai onko tuo suorempi tapa? Scrollaus kannattaa myös estää, jos cli on ruutu-pohjainen, muuten viimeiseen positioon kirjoittaminen aiheuttaa ruudun nitkahduksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970