Huijaus tori.fi kaupankäynnissä

Laitoin osto ilmoituksen tori.fi. Tuli myynti tarjouksia ko. tuotteesta. Valitsin halvimman ja ilmoitin myyjälle että ostan tuotteen. Myyjä kertoi oman puhelimen numeronsa ja lähetti tilinumeron, pyysi laittamaan rahat tilille. Ja sen jälkeen laittamaan kuvan tilisiirrosta. No uskoin että rehellinen asialla kun oli vielä Kuusamossa. Maksoin rahat ja lähetin kuvan että tilisiirto tehty. Myyjä kertoi vielä että lähettää lähetystunnuksen että voin seurata paketin etenemistä. Tämän jälkeen jäin odottamaan ensiksi paketin lähetystunnusta: sitä ei kuulunut eikä lopulta pakettiakaan, yritin soittaa ja lähettää viestiä, että missä paketti viipyy, mutta niihin ei vastattu -> kyseessä oli huijaus. Tämä oli minun ensimmäinen kerta netti kaupan käynnistä yksityisen kanssa.

Tein viisi virhettä:
1. en tarkistanut numerotiedustelusta, löytyykö puhelin numerolle nimi ja osoite
2. En googlannut nimellä, onko jotain kommentteja nimestä
3. En googlannut pankkitilin numerolla löytyykö netistä.
4. En pyytänyt lähettämään kuvaa tuotteesta ko. päivän sanomalehti vierellä
5. Tein tilinsiirron, enkä vaatinut postiennakon käyttämistä

Älä koskaan laita rahaa tuntemattoman tilille, vaan pyydä lähettämään paketti postiennakolla (silloin ainakin tulee jotain, voi kyllä olla romua)
Minä kärsin tämän nahoissani. Sain oppirahat.
Huijauksen paljastuttua tein nuo kolme em. tarkistusta ja kaikilla tuli mätsi, että kyseessä on huijari

PS. tämänkin kommentointipalstan tekijälle kommenttia, että aihealueen valinnassa ei kyllä aukea mitään valikkoa: menköön nyt tällä aihealueella , vaikka ei vastaa sisältöä.

5

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAANA SAARINEN ja hänen tyttärensä MARIELA AHOLA Kärkölästä tekevät huijauksia puhelimilla. Varokaa näitä henkilöitä jos asioitte Tori.fissä

    • Anonyymi

      On se kumma kun vieläkin on hyväuskoisia huijattavia. Älkää koskaan lähettäkö rahaa ennen kuin saatte tavaran hyppysiinne, postiennakolla.
      Tuossakin on pieni huijaamisen mahdollisuus, paras ostaa suoraan kaupasta mitä tarvitsee ja nähdä tuote.

    • Anonyymi

      Tehkää rikosilmoitus tori. fi:ssä Virpi Saaren nimissä kaupatuista marimekon/Iittalan astioista, joita ette saaneet maksusta huolimatta.

    • Anonyymi

      Itse olen paljon myynyt ja ostanut torin kautta enkä (onneksi) ole kertaakaan törmännyt tuon kaltaisiin huijareihin.
      Näihin "tulen ostamaan" tyyppeihin kylläkin. Eräskin tyyppi lähti 1,5 vuotta sitten ostamaan multa reppua. Eipä ole näkynyt.
      Mut joo saa olla tarkkana. Ja olishan se kiva että joutuisivat vastuuseen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe