Jeesus ei kumartanut perkelettä, vaan sanoi hänelle Mene pois saatana

Anonyymi

KR 1933/-38 Matteuksen evankeliumi:
4:7 Jeesus sanoi hänelle:
"Taas on kirjoitettu:
'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle
ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat
ja niiden loiston

4:9 ja sanoi hänelle:
"Tämän kaiken minä annan sinulle,
jos lankeat maahan
ja kumarrat minua."

4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle:
"Mene pois,
saatana;
sillä kirjoitettu on:
'Herraa,
sinun Jumalaasi,
pitää sinun kumartaman
ja häntä ainoata palveleman.'"

4:11 Silloin perkele jätti hänet;
ja katso,
enkeleitä tuli hänen luoksensa ,
ja he tekivät hänelle palvelusta.

28

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4:12 Mutta kun Jeesus kuuli, että Johannes oli pantu vankeuteen, poistui hän Galileaan.

      - Jeesus siis sanoi, että perkele menisi pois. Sitten Jeesus meni pois. Ymmärsittekö?

      • Anonyymi

        Muslimien näkemys asiasta, He selittävät raamatun sanaa samalla lailla kuin Jeesuksen kiusaaja erämaassa.
        KR 1933/-38 Matteuksen evankeliumi.
        4:7 Jeesus sanoi hänelle:
        "Taas on kirjoitettu:
        'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle:
        "Mene pois,
        saatana;
        sillä kirjoitettu on:
        'Herraa, sinun Jumalaasi,
        pitää sinun kumartaman
        ja häntä ainoata palveleman.'"

        4:11 Silloin perkele jätti hänet;
        ja katso,
        enkeleitä tuli hänen tykönsä,
        ja he tekivät hänelle palvelusta.

        4:12 Mutta kun Jeesus kuuli,
        että Johannes oli pantu vankeuteen,
        poistui hän Galileaan.

        4:13 Ja hän jätti Nasaretin
        ja meni asumaan Kapernaumiin,
        joka on meren rannalla,
        Sebulonin
        ja Naftalin alueella;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimien näkemys asiasta, He selittävät raamatun sanaa samalla lailla kuin Jeesuksen kiusaaja erämaassa.
        KR 1933/-38 Matteuksen evankeliumi.
        4:7 Jeesus sanoi hänelle:
        "Taas on kirjoitettu:
        'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle:
        "Mene pois,
        saatana;
        sillä kirjoitettu on:
        'Herraa, sinun Jumalaasi,
        pitää sinun kumartaman
        ja häntä ainoata palveleman.'"

        4:11 Silloin perkele jätti hänet;
        ja katso,
        enkeleitä tuli hänen tykönsä,
        ja he tekivät hänelle palvelusta.

        4:12 Mutta kun Jeesus kuuli,
        että Johannes oli pantu vankeuteen,
        poistui hän Galileaan.

        4:13 Ja hän jätti Nasaretin
        ja meni asumaan Kapernaumiin,
        joka on meren rannalla,
        Sebulonin
        ja Naftalin alueella;

        Saattaa tarkoittaa, että kun Jeesus sanoi perkeleen menevän pois, silloin hengessään Jeesus teki tuon päätöksen /pois menemisen. Eli hengellisessä ulottuvuudessa asia tapahtui ensin, ja myöhemmin ruumiillisesti. Eikö sama asia tapahtunut ristillä kun Jeesus huusi, miksi minut hylkäsit? Hengessään hän oli jo poistunut, mutta liha vielä killui ristillä huutamassa?

        Tai kun Jeesus puhui siitä, kuin olisi kahdessa ulottuvuudessa, kahdessa paikassa samaan aikaan:

        Johanneksen evankeliumi:
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimien näkemys asiasta, He selittävät raamatun sanaa samalla lailla kuin Jeesuksen kiusaaja erämaassa.
        KR 1933/-38 Matteuksen evankeliumi.
        4:7 Jeesus sanoi hänelle:
        "Taas on kirjoitettu:
        'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"

        4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."

        4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle:
        "Mene pois,
        saatana;
        sillä kirjoitettu on:
        'Herraa, sinun Jumalaasi,
        pitää sinun kumartaman
        ja häntä ainoata palveleman.'"

        4:11 Silloin perkele jätti hänet;
        ja katso,
        enkeleitä tuli hänen tykönsä,
        ja he tekivät hänelle palvelusta.

        4:12 Mutta kun Jeesus kuuli,
        että Johannes oli pantu vankeuteen,
        poistui hän Galileaan.

        4:13 Ja hän jätti Nasaretin
        ja meni asumaan Kapernaumiin,
        joka on meren rannalla,
        Sebulonin
        ja Naftalin alueella;

        Mistä sinä olet keksinyt väitteen, että muslimien käsitys? Etkö tiedä, ettei saa antaa väärä todistusta lähimmäisestä? Onko tuollainen valehtelu erityisesti ratkaisukristillisten tapa - kuvitella asioita muista, ja sitten laukoa niitä valheita muka "Pyhän hengen totuuksina"?


    • Anonyymi

      - Eikö tuossa tilanteessa ollut aivan vastaavanlainen näytelmä kuin ristillä? Jeesus ei lakannut olemasta Jeesus, Jumala, millään hetkellä, vaikka esitettiin vuoropuhelua, että yksi muka lähti toisen tyköä. Jeesus saatana puheli isän perkeleen kanssa. Ja kuitenkin toisaalla sanoi, että hän ja isä ovat yhtä.



      Matteuksen evankeliumi:
      27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

      Markuksen evankeliumi:
      15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

      Hebrealaiskirje:
      13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

      Kolossalaiskirje:
      2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
      2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

      Johanneksen evankeliumi:
      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Ilmestyskirja
      22:18 Minä todistan jokaiselle,
      joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
      Jos
      joku
      panee
      niihin
      jotakin
      lisää,
      niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
      jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

      22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
      niin
      Jumala
      on
      ottava
      pois
      sen
      osan,
      mikä hänellä on elämän puuhun
      ja pyhään kaupunkiin,
      joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

    • Anonyymi

      Ateisti sanoi uskovaiselle, mene pois valehtelija sillä sinua ei täällä kaivata.

      • Anonyymi

        Paavali Roomalaiskirje:
        3:19 Mutta me tiedämme,
        että kaiken,
        minkä laki sanoo,
        sen se puhuu lain alaisille,
        että jokainen suu tukittaisiin
        ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

        3:20 sentähden,
        ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;
        sillä lain kautta tulee synnin tunto.

        3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,

        3:22 se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin
        ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.

        3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

        3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

        3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
        sitä,
        että hän itse on vanhurskas
        ja
        vanhurskauttaa
        sen,
        jolla on usko Jeesukseen.


      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Ilmestyskirja 12:9
        Ja suuri lohikäärme,
        se vanha käärme,
        jota perkeleeksi
        ja saatanaksi kutsutaan,
        koko maanpiirin villitsijä,
        heitettiin maan päälle,
        ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Luukkaan evankeliumi:
        10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman

        Johanneksen evankeliumi:
        16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
        nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.

        Biblia (1776)
        Joh. 16:11 Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu.

        Ja tämän vuoksi maan päällä on vaikeita aikoja, Ja varsinkin Syyriassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38 Ilmestyskirja 12:9
        Ja suuri lohikäärme,
        se vanha käärme,
        jota perkeleeksi
        ja saatanaksi kutsutaan,
        koko maanpiirin villitsijä,
        heitettiin maan päälle,
        ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Luukkaan evankeliumi:
        10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman

        Johanneksen evankeliumi:
        16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
        nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos.

        Biblia (1776)
        Joh. 16:11 Mutta tuomion tähden, että tämän maailman päämies on tuomittu.

        Ja tämän vuoksi maan päällä on vaikeita aikoja, Ja varsinkin Syyriassa.

        Jeesus on heitetty maan päälle. Jeesus voitti saatanan ristillä. Jeesuksella oli saatana omassa päässään.

        1.Mooseksen kirja:
        3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        - Tuo käärmeelle lausuttu ennustus toteutui kahdella tavalla Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa: käärmeelle pantiin orjantappurakruunu päähän, ja messiasta pistettiin kantapäähän.


    • Anonyymi

      Sitä se liika viina teettää...

      • Anonyymi

        KR 1933/-38
        2Tim. 1:10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta,
        joka kukisti kuoleman
        ja toi valoon elämän
        ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38
        2Tim. 1:10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta,
        joka kukisti kuoleman
        ja toi valoon elämän
        ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,

        Kirjoitettu on 1933/-38 Raamatussa:
        2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä,
        mikä maailmassa on.
        Jos joku maailmaa rakastaa,
        niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

        2:16 Sillä kaikki,
        mikä maailmassa on,
        lihan himo,
        silmäin pyyntö
        ja elämän korskeus,
        se ei ole Isästä,
        vaan maailmasta.

        2:17 Ja maailma katoaa
        ja sen himo;
        mutta joka tekee Jumalan tahdon,
        se pysyy iankaikkisesti


    • Anonyymi

      Kun rupeaa mielikuvituskaverit tappelemaan keskenään niin silloin ollaan aika syvissä vesissä.

      • Anonyymi

        kirjoitettu on KR 1933/-38 Roomalaiskirje:
        16:20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle.
        Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitettu on KR 1933/-38 Roomalaiskirje:
        16:20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle.
        Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

        Miten Jumala musertaa saatanan: uskovat ovat Kristuksessa, Isä perkele musertaa Jeesuksen saatanan, koska Jeesus on viinipuu, josta mehu puserretaan:

        Ilmestyskirja:
        14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
        14:14 Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
        14:15 Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt."
        14:16 Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
        14:17 Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
        14:18 Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet."
        14:19 Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
        14:20 Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.

        Johanneksen evankeliumi:
        15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

        Roomalaiskirje:
        8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."


    • Anonyymi

      eipä tietenkään. Miksi itse kieriskelet pahan kanssa?

    • Anonyymi

      Roomalaiskirjeessä Pakanain Apostoli Paavali Kirjoittaa. Kirkko Raamattu
      KR 1933/-38 Room. 16:20
      Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle.
      Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

      • Anonyymi

        Mitenkö Jumala musertaa saatanan? Uskovat ovat Kristuksessa. Jeesus on viinipuu:

        Ilmestyskirja:
        14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
        14:14 Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
        14:15 Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt."
        14:16 Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
        14:17 Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
        14:18 Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet."
        14:19 Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
        14:20 Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.

        Johanneksen evankeliumi:
        15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
        15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
        15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
        15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
        15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
        15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

        Roomalaiskirje:
        8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."


    • Anonyymi

      Kun kamppailee mielikuvituskaverien kanssa mielessään on oikea osoite parantola.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38
        Matt. 4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

        Hebr. 2:18 Sillä sentähden,
        että hän itse on kärsinyt
        ja ollut kiusattu,
        voi hän kiusattuja auttaa.

        Hebr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi,
        joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme,
        vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin,
        kuitenkin ilman syntiä.

        Luukkaan evankeliumi:
        4:13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut,
        poistui perkele hänen luotaan ajaksi.
        4:14 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan;
        ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Matt. 4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

        Hebr. 2:18 Sillä sentähden,
        että hän itse on kärsinyt
        ja ollut kiusattu,
        voi hän kiusattuja auttaa.

        Hebr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi,
        joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme,
        vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin,
        kuitenkin ilman syntiä.

        Luukkaan evankeliumi:
        4:13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut,
        poistui perkele hänen luotaan ajaksi.
        4:14 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan;
        ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.

        KR 1933/-38
        Matt. 4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

        - Mitäs luulisit, mikä Henki vei Jeesusta kuin pässiä narussa? Ja vieläpä kiusattavaksi perkeleeltä? Olisiko sama henki, jota myöhemmin nimitetään toiseksi puolustajaksi? Jaakobin kirjeessä selitellään, ettei Jumala ketään kiusaa, eikä ole pahan kiusattavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Matt. 4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

        - Mitäs luulisit, mikä Henki vei Jeesusta kuin pässiä narussa? Ja vieläpä kiusattavaksi perkeleeltä? Olisiko sama henki, jota myöhemmin nimitetään toiseksi puolustajaksi? Jaakobin kirjeessä selitellään, ettei Jumala ketään kiusaa, eikä ole pahan kiusattavissa.

        "- Mitäs luulisit, mikä Henki vei Jeesusta kuin pässiä narussa? Ja vieläpä kiusattavaksi perkeleeltä?
        Olisiko sama henki, jota myöhemmin nimitetään toiseksi puolustajaksi?"

        Jeesus sanoi raamatun sanan väärentäjälle Kirjoitettu on:
        Matteuksen evankeliumi:
        8:16 Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua.
        Ja hän ajoi henget ulos sanalla,
        ja kaikki sairaat hän paransi;

        https://www.youtube.com/watch?v=uY1Z0SiUKPc Tätä Jeesus tekee vielä tänään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "- Mitäs luulisit, mikä Henki vei Jeesusta kuin pässiä narussa? Ja vieläpä kiusattavaksi perkeleeltä?
        Olisiko sama henki, jota myöhemmin nimitetään toiseksi puolustajaksi?"

        Jeesus sanoi raamatun sanan väärentäjälle Kirjoitettu on:
        Matteuksen evankeliumi:
        8:16 Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua.
        Ja hän ajoi henget ulos sanalla,
        ja kaikki sairaat hän paransi;

        https://www.youtube.com/watch?v=uY1Z0SiUKPc Tätä Jeesus tekee vielä tänään!

        Jos jokin henki Jeesusta vei kiusattavaksi, niin onhan se ongelmallinen kohta Raamatussa. Siitä riippumatta, mitä sen hengen ajateltiin olevan. Jos ajateltaisiin se pahaksi, sitten Jeesus oli pahan vietävissä. Jos taas ajateltaisiin, että henki oli Pyhä henki, sitten ei kuulosta hyvältä, että vei Jeesusta kiusattavaksi.


    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi: (Kirkko Raamattun 1933/-38 mukaan)
      4:1 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta;
      ja Henki kuljetti häntä erämaassa,

      4:2 ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää.
      Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä,
      mutta kun ne olivat päättyneet,
      tuli hänen nälkä.

      4:3 Niin perkele sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin sano tälle kivelle, että se muuttuu leiväksi."

      4:4 Jeesus vastasi hänelle:
      "Kirjoitettu on:
      'Ei
      ihminen
      elä
      ainoastaan
      leivästä.'"

      4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
      4:6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.
      4:7 Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."

      4:8 Jeesus vastasi
      ja sanoi hänelle:
      "Kirjoitettu on:
      'Sinun
      pitää
      kumartaman
      Herraa,
      sinun
      Jumalaasi,
      ja
      häntä
      ainoata
      palveleman.'"

      4:9 Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas;
      4:10 sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, että he varjelevat sinua',
      4:11 ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"

      4:12 Jeesus
      vastasi
      ja sanoi hänelle:
      "Sanottu on:
      'Älä
      kiusaa
      Herraa,
      sinun
      Jumalaasi.'"
      4:13 Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

      4:14 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan;
      ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.

      Hebrealaiskirje:
      1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
      "Istu minun oikealle puolelleni,
      kunnes
      minä
      panen
      sinun
      vihollisesi
      sinun
      jalkojesi
      astinlaudaksi"?

    • Anonyymi

      Onhan tuo ihan hyvä kuvaus nistin viroitusoireista.

      Minkähänlaista palvelusta ne enkelit oikein tekivät? Pitääkö siitä lukea sitten Kamasutrasta?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe