Koskelantie

Anonyymi

Opetelkaa ajamaan Koskelantiellä kahta kaistaa.
Varsinkin siinä kun käännytään moottoritielle pohjoiseen. Pääsis tupla määrä autoja, mutta kun vaan 5-10% autoilijoista tajuaa sen.

16

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rämeharjunkadulla on sama tilanne

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä kohdin ihmiset jää jonottamaan vasemmalle kaistalle pääsyä. Vaikka toinen kääntyvä kaista olisi ihan tyhjä.
        Tämä oikein puoleinen kaista loppuu moottoritiellä n. 500 metrin päässä, mutta siinä kerkeää todella hyvin liittymään (80 km/h) alue.

        https://maps.app.goo.gl/44z4bZrWB4vTK3zaA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kohdin ihmiset jää jonottamaan vasemmalle kaistalle pääsyä. Vaikka toinen kääntyvä kaista olisi ihan tyhjä.
        Tämä oikein puoleinen kaista loppuu moottoritiellä n. 500 metrin päässä, mutta siinä kerkeää todella hyvin liittymään (80 km/h) alue.

        https://maps.app.goo.gl/44z4bZrWB4vTK3zaA

        Tarkoititkin Lahden motaria. Joo.


    • Anonyymi

      Missä kaupungissa?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ihan kiva olisi jos puhutaan jostain tietyn nimisestä kadusta niin kerrottaisiin myös minkä kaupungin kadusta on kyse.


      • Anonyymi

        Koskelantie löytyy ainakin Kihniöstä, Parkanosta, Lempäälästä, Ylöjärveltä, Kangasalta ja Vesilahdelta. Mutta yhdeltäkään niistä ei pääse millekään moottoritielle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juurikin tuo


    • Anonyymi

      Ilmeisesti toinen kaista loppuu käännöksen jälkeen ja siksi ihmiset eivät halua jäädä sinne pussiin, ei siinä juurikaan silloin ehdi enempää autoja motarille jos on näin.

      • Anonyymi

        Joissain paikoissa ns kiilaaminen toistakaistaa pitkin on ihan hyvä, ei kiilaa vaan antaa sen toisen jonon mennä ja sitten ajaa sille toisella kaistalla jos omaa kaistaa pitkin ei pääse kun se loppuu tai vie jonnekkin muualle. Näin ei tarvitse jäädä pitkään jonoon odottamaan liikennevaloihin, käytetään kaistat hyödyksi tosiaan.

        Sitten on näitäkin paikkoja kuten kehä II pullonkaulat molempiin suuntiin, itse en jää sinne 1-2km päähän kyllä jonottamaan kun vaikka mennään turunväylälle aamulla. Ajan ohi vasentakaistaa jonosta ja aina siellä on tilaa kaistanvaihdolle. Ei ole minun ongelma se että tehdään pääväylistä tälläisiä yksikaistaisia osan matkaa, jonottakoot ketkä tykkää jonotella.
        Tuossakaan turunväylälle menevällä osuudella olisi kuin pikku homma leventää tietä kaksikaistaiseksi, siinä on jo osan matkaa toinenkin kaista mikä on erkanemisliittymä nihtisiltaan.


      • Anonyymi

        Ei tuossa kyl pussiin joudu kun kaista jatkuu kuitenkin 500 metriä.
        Kyllä siinä tuplasti autoja pääsisi samoilla vihreillä. Nyt ruuhkauttaa koskelantien pitkältä matkalta. Moottoritiehän vetää kyllä autoja joten ruuhka ei siirry sinne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joissain paikoissa ns kiilaaminen toistakaistaa pitkin on ihan hyvä, ei kiilaa vaan antaa sen toisen jonon mennä ja sitten ajaa sille toisella kaistalla jos omaa kaistaa pitkin ei pääse kun se loppuu tai vie jonnekkin muualle. Näin ei tarvitse jäädä pitkään jonoon odottamaan liikennevaloihin, käytetään kaistat hyödyksi tosiaan.

        Sitten on näitäkin paikkoja kuten kehä II pullonkaulat molempiin suuntiin, itse en jää sinne 1-2km päähän kyllä jonottamaan kun vaikka mennään turunväylälle aamulla. Ajan ohi vasentakaistaa jonosta ja aina siellä on tilaa kaistanvaihdolle. Ei ole minun ongelma se että tehdään pääväylistä tälläisiä yksikaistaisia osan matkaa, jonottakoot ketkä tykkää jonotella.
        Tuossakaan turunväylälle menevällä osuudella olisi kuin pikku homma leventää tietä kaksikaistaiseksi, siinä on jo osan matkaa toinenkin kaista mikä on erkanemisliittymä nihtisiltaan.

        Etuiletko myös kaupan kassajonossa?


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Etuiletko myös kaupan kassajonossa?

        Ei ole ollu tarvetta, mutta valitsen kaupat sen mukaan että en mene pahimpiin ruuhkahelvetteihin ikinä, kun ei ole pakko. Toiseksi ohitan kyllä kaupassa monia ja moniua ohitetaan..


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        Etuiletko myös kaupan kassajonossa?

        Ei ole lähimainkaan kyse samasta asiasta. Kaupan kassalla kaikki jonottaa siihen samalle kassalle maksamaan. Autojonossa aniharva on jonottamassa mennäkseen samaan paikkaan. Eihän kukaan pahastu kaupan kassallakaan jos menet ostamatta mitään koko kassajonon ohitse. Vai alatko huutelemaan et älä kiilaa? Eli jos joku huomaa vapaan kaistan päästäkseen eteenpäin, ilman muuta se kannattaa käyttää hyödyksi. Miksi synnyttää turhia jonoja jos ne voi välttääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähimainkaan kyse samasta asiasta. Kaupan kassalla kaikki jonottaa siihen samalle kassalle maksamaan. Autojonossa aniharva on jonottamassa mennäkseen samaan paikkaan. Eihän kukaan pahastu kaupan kassallakaan jos menet ostamatta mitään koko kassajonon ohitse. Vai alatko huutelemaan et älä kiilaa? Eli jos joku huomaa vapaan kaistan päästäkseen eteenpäin, ilman muuta se kannattaa käyttää hyödyksi. Miksi synnyttää turhia jonoja jos ne voi välttääkin.

        Et todellakaan kirjoita samasta asiasta. Ei kehäkakkosella ole rinnakkaisia kaistavaihtoehtoja, joista voi valita lyhimmän. Siellä on vain se yksi ainoa jumittava kaista, josta mennään yhteen ainoaan jatkosuuntaan. Etuilu on tuolloin oikea termi väliin kiilaamisesta. Kiilaaja hyötyy, toiset häviävät, mutta kukin vain vähän. Ihminen on itsekäs, mutta ei idiootti. Kyseinen liikennejärjestely on toteutettu idioottimaisesti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe