Kävelysilta S-marketilta asemalle

Anonyymi

Keskustelua riittää koskien sillan uusimista tai sillan korvaamista Kerava-tyyppisellä hienolla alikulkuratkaisulla. Ongelma on se, että jalankulkijan on hankalaa kulkea radan pohjoispuolelle tai päinvastoin.

Moni pohjoispuolella asuva vajaakulkuinen iän tai vamman takia jättää matkan Olinin Sepon KoneForumin kulmalle. Sillan ylitys tuntuu ylivoimaiselta ja vielä molempiin suuntiin! Entäs matkailijat jotka saapuvat rautatieasemalle? Hotellialue on siellä jossain. Nyt sinne pääsisi selkeämmin jäämällä pois Hanko-Pohjoisen asemalla. Muu yritys on seikkailua. Mutta myös normaalitilanteessa on pääsy ranta-alueelle hankalaa. Kipuaminen sillalle ja sieltä harhailu torin kautta Bulevardin kautta kohteeseen?

Tarvitaan HELPPO tapa ylittää kaupungin halkaiseva rata. Sellainen on kavelysilta nykyisen S-marketin parkkipaikalta asemalle. Sellainen silta, jossa myös pyöräilijät voivat ajaa. Sillan kustannus on murto-osa rakenteilla olevan alikulun ja ehdotetun uuden alikulun kustannuksista. Jos rakentaminen aloitetaan tämän vuoden puolella, niin se on valmis ennen kuin Kadermonkadun alikulun vihkiäisiä vietetään.

Menkää katsomaan paikkoja ja tutustukaa todellisuuteen! Olkaa hyvä.

14

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juurikin näin. Annetaan valtion tehdä sillalle mitä vaan.
      Valtion silta, nykyinen tai uusi ei ratkaise jalan ja pyörillä kulkevien radan ylitysongelmaa. Kadermonkadun kohta on yhtä kaukana Vuorikadusta on siinä alikulku tai ei. Right?

      Kaupunki tai Varuboden voisi rakentaa aloittajan kuvaileman kävely/pyöräilysillan S-marketin parkkipaikalta radan yli. Koska kävelysillan aloituspiste on jo pari metriä radan yläpuolella, niin nousutarpeesta ja luiskista tulee melko lyhyitä. Luiskan pituus määrittää luiskan kaltevuuden. Mitä pitempi luiska sitä loivempi se voi olla. Epäileville voi kertoa, että ei sitä luiskan toista päätä tarvitse koulun kentälle asti vetää! Luiskan voi laittaa mutkalle, niin tilaa säästyy.

      Toinen vaihtoehto ylitykseen on tasoristeys. Jos junia kulkee sillan ja aseman välisellä rataosuudella pari kolme kertaa päivässä, niin lippumies tai automatiikka voi sulkea ylityksen puomilla tai portilla. Se on vielä edullisempi ratkaisu! Kyllä sähköradan yli saa kulkea. Sellaisia ylityksiä on Suomessa vaikka kuinka paljon. Järki käteen!

      • Anonyymi

        Nykyisin on vaan tasoristeyksiä pyritty vähentämään onnettomuusriskin minimoimiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin on vaan tasoristeyksiä pyritty vähentämään onnettomuusriskin minimoimiseksi.

        Millaista uutta siltaratkaisua halutaan ehdottaa! Mihin kävely ja pyöräilykaistat, mihin sillan tulo ja alkupää, miten muut ratkaisut? Nyt luovuus vapaasti valloilleen, viedään hyvä luomus sitten suoraan Väylävirastoon!
        Uusi silta pitää ainaskin olla valaistu myös sivuilta, eli kaunis pimeälläkin!


    • Anonyymi

      Jalankulku- ja pyöräilysilta S-marketin parkkipaikan torinpuoleisesta kulmasta radan yli. Kaltevuus vähäinen. Mene katsomaan paikkaa.

      • Anonyymi

        Jos on pääsilta, eli autoilla ajettava ja sen kyljessä kevytliikennesilta, tulee kaksi siltaa. Silloin kaupunki maksaa toisen, mutta rahaa ei ole!
        Kevytliikenne kannattaa siis integroida reilusti pääsiltaan !


    • Anonyymi

      Millä tavalla pääsiltaan saa jalakulkijoita, rollaattori-ihmisiä ja pyöräilijöitä palvelevan ratkaisun. Nykyinen karkoittaa ihmiset keskustasta. On sekin vaihtoehto, ettei mennä eteläpuolelle. Keskitetään kaikki asema-aukiolle ja urheilutalon ympäristöön, uimahalli, uusi hotelli, ruokapaikka, kahvila ja tori. Ajelkoon autoilijat miten tahtoo.

      • Anonyymi

        Eikö alikulusta saisi auton mentävää, Väyläviraston piikkiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö alikulusta saisi auton mentävää, Väyläviraston piikkiin..

        Saa autonmentävän alikulun, jos haluaa ja on näkemystä, että se on sata kertaa parempi ratkaisu. Oma väylä autoille ja matalampi väylä jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Kevyen liikenteen osio ohjaa suoraan Vuorikadulle ja aseman viereen. Silloin on LYHYT MATKA VUORIKADULTA UUDELLE S-MARKETILLE. Alle 100 metriä pitempi matka. Onko paljon? Jos pitää kiertää rakenteoilla olevan alikulun kautta, niin matkaa tulee kilometri lisää! ViaDuktin kautta on aivan liian raskasta monelle, joten matka jää heikkokulkuisilta tekemättä.

        Kavander on herännyt EU-lehdessä arvostelemaan S-marketin sijoituspaikkaa, ehkä sen takia, että hänen "grillimakkara-gallup" antoi eri tuloksia, kuin, mihin ratkaisuun ollaan menossa tai sitten sen takia, että hänen ylimääräisen nopean valtuustokokouksen avulla läpi runnoma Kadermonkadun jatkeen alikulkuhässäkkä tulee maksamaan hankolaisille suoraan neljä miljoonaa euroa juurikin putkien ja kaapeleiden siirtelyjen takia. Sillä rahalla olisi rakentanut kevyen liikenteen ylikulkusillan oikeaan paikkaan ja se olisi ollut valmis jo monta kuukautta. Eikä olisi hankolaisten edes tarvinnut maksaa sitä!

        Kavanderin pitäisi ymmärtää, että on muitakin vaihtoehtoja kuin hänen esittämänsä!

        Pointti on se, että ajelkoon autoilijat miten vaan, mutta KEVYEN LIIKENTEEN RADAN YLITYS pitää olla HELPPO ja KESKEISELLÄ PAIKALLA. Mittapuu on rollaattorilla kulkeva ja kaksoisrattaita työntävä perheenäiti, jolla lapsien lisäksi kaksi täyttä kauppakassia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö alikulusta saisi auton mentävää, Väyläviraston piikkiin..

        Unohdetaan ja puretaan koko iso silta ja tehdään alikulku myös autoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdetaan ja puretaan koko iso silta ja tehdään alikulku myös autoille!

        Nyt äkkiä autonmentävää alikulkua laajentamaan.
        Ei enää isoja investointeja putkien siirtoineen, ei rahaa kaikennäköisille konsulteille. Faktaahan on se että ei Väylävirasto vastaa kaikista kuluista yksin, Hankolainen joutuisi taas pahimmassa tapauksessa maksumieheksi. Satama ja S-market olisivat varmasti kiinnostuneita vapautuvasta lisätilasta Viaduktin eli ison sillan alta.

        Tarvitaanko siis siltaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö alikulusta saisi auton mentävää, Väyläviraston piikkiin..

        minä ajan siitä useamman kerran viikossa.viikottain on lähellä piti tilanteita.useamman kerran tullut myös törmäiltyä.yksi iso syy siihen lienee kun humalassa ajelen.


    • Anonyymi

      Kokemus Viaduktin syntyajoilta on haitaksi uuden ratkaisun etsimiselle, Silloin ei ollut kännyköitä, ei kauko-ohjattavia televisoita eikä drooneja. Nyt on toisin. Nyt voidaan tehdä toisin. Tarvitaanko siltaa ylipäätään? Ja missä alitus tai tasoristeys voisi olla, ettei sähköjohdot häiritse? Autot ja jalankulkijat voidaan erottaa täysin omille väylille. Autolla kiertää helposti kilometrin, mutta rollaattori-ihmiselle on viiden metrin mäki ja sata metriä merkitseviä asioita. Kysymys on radan ylityksestä ja radan eteläpuolen elinvoimaisuudesta, Kysymys on Vuorikadusta ja eteläpuolella asuvien yhteyksistä palveluihin. Pohjoispuoli on elinvoimainen, Siellä asuu 80% hankolaisista! Heille riittää Hanko-Pohjoisen ylikäytävä ja sillan vierestä pääsee pyörällä yli. Miksi siitä ei pääse myös Pitkäkadulle? Miksi?

    • Anonyymi

      Onko kävelyssillan toinen pää OP:n parkkipaikalla? Toinen vaihtoehto on S-marketin parkkipaikka. Toinen pää voi tehdä Karjaan sillan tyyppisen pitkä L-muotoisen rampin aseman suuntaan.

      Odotellessa voisi avata sillan toiselle puolelle maayhteyden Pitkäkadulle. Radan ylitys haarautuisi Hangonkylän suuntaan (nykyinen) ja Pitkäkadulle (uusi yhteys). Miksi kansaa kyykytetään kierrättämällä tyyliin Hanko-Pohjoisen kautta!

      • Anonyymi

        Olet aivan oikeassa, äkkiä yhteys päättäjiin, niin hekin tietävät mitä kansa haluaa!
        Ja sillan rakennustöiden valvonta omana työnä, ei välistä rahastavia konsultteja valvomaan!
        Väylävirasto puolestaan vastatkoon kaikista sillan rakennuskuluista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1656
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      39
      1581
    3. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      62
      1328
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1285
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      207
      1092
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      266
      1057
    7. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1044
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      945
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      17
      907
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      868
    Aihe