Puolet suomalaisista ei usko ilmastonmuutoskulttiin

Anonyymi

Hesarin kyselystä käy ilmi, että puolet suomalaisista ei usko ilmastonmuutoshöpinään. Tämä on merkittävä uutinen ja osoittaa sen, että puolet suomalaista osaa ajatella omilla aivoillaan siitäkin riippumatta, että valtamedia Ylen johdolla suoltaa VALTAVASTI tätä ilmastonmuutoshöpinää JOKA IKINEN PÄIVÄ. Vähiten ilmastonmuutosvalheisiin uskovat persujen, kepun ja kokoomuksen äänestäjät.

131

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      joko kansallisosialitimmme lämmittävät uuneja

      • Kaasuautot kehiin!


      • Anonyymi

        Itse luen kansallisiksi sosialisteiksi demarit, vihreät, vasemmistoliiton, kokkarit, kepulit, rkp:n. Näillä on tavoite vaihtaa kansat.


    • Anonyymi

      Tosin me perussuomalaiset ajatellaan Putinin aivoilla.

      • Anonyymi

        Lapsukaisella jäänyt levy pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsukaisella jäänyt levy pyörimään.

        Hänen "levynsä" ei tosin ole niin vaarallinen ja tympeä kuin häntä ja asiaansa vastustavien. - Nm. Tärkeä levy


    • Anonyymi

      Kaikki tietävät, että ilmasto muuttuu jatkuvasti, on aina muuttunut. Tällä kerralla maailman päättäjät panivat hallitsemansa median jauhamaan eliitille lisää rahaa ilmastonmuutoksen varjolla. Ilmastonmuutos on kuin pörssitalousjärjestelmä, koko maailmaa hallitseva. Vallan säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi ei enää riitä paikallinen valtiollinen uhkakuva.
      Keisarin uudet vaatteet onnahtaa siinä, että ihminen on muka kykenevä hallitsemaan ilmaston lämpötlaa. Ei se mitään, meidät pannaan ilmastotalkoisiin karenssin uhalla.

      • Anonyymi

        "Kaikki tietävät, että ilmasto muuttuu jatkuvasti, on aina muuttunut."

        Kyllä. Ilmasto on muuttunut viimeisten 650 000 vuoden aikana kuusi kertaa näin radikaalisti. Yleensä auringon aktiivisuus tain muiden planeettojen vetovoiman vaikutuksesta Maan muuttuva kiertorata vaikuttaa merkittävällä tavalla ilmastoon, mutta nämä syklit ovat hitaita: puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista vuosista.

        Auringon aktiivisuus on ollut laskusuunnassa jo 100 vuotta, joten ilmaston pitäisi sen perusteella pikemminkin viilentyä. Myöskään maapallon kiertoradan muutokset eivät selitä nykyistä lämpenemistä.

        "Tällä kerralla maailman päättäjät panivat hallitsemansa median jauhamaan eliitille lisää rahaa ilmastonmuutoksen varjolla. Ilmastonmuutos on kuin pörssitalousjärjestelmä, koko maailmaa hallitseva. Vallan säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi ei enää riitä paikallinen valtiollinen uhkakuva.
        Keisarin uudet vaatteet onnahtaa siinä, että ihminen on muka kykenevä hallitsemaan ilmaston lämpötlaa. Ei se mitään, meidät pannaan ilmastotalkoisiin karenssin uhalla."

        Äsh. Vittu, että mä olen tyhmä. Mä olen esittänyt sivukaupalla todisteita tällä palstalla, enkä jaksa enää näpytellä.

        Katsotaan oletko yhä samaa mieltä 10 tai 20 vuoden päästä. Entä 2050? Tämä ei ole uusi ilmiö. Ilmaston lämpenemisestä varoiteltiin jo 1980-luvulla. Silloin annetut ennusteet ovat toteutuneet pelottavan tarkasti. Jos nyt esitetyt skenaarito toteutuvat yhtä tarkasti kuin ilmastotutkijoiden ennusteet yli 30 vuotta sitten - no sitten kannattaa siirtyä globaaliin ydinsotaan, koska ilmakehään kertyvät aerosolit viilentävät ilmastoa ydintalven aikana: se on yksi mahdollinen pelastus ihmiskunnalle, vaikka se dellyttäisi lähes koko ihmiskunnan uhraamista.

        Myönnetään. Olen vitun tyhmä, koska en usko kaikkivoipaan Jumalaan, 6000 vuotta vanhaan maailmaan, Jeesuksen ihmetekoihin, kuolemanjälkeiseen elämään, Taivaaseen, Helvettiin tai neitseelliseen syntymään, mutta mä luotan tieteelliseen metodiin enemmän kuin yli 2000 vuotta vanhoihin paimentolaissatuihin enkeleistä ja demoneista. Ilmastonmuutos on 95 prosentin varmuudella ihmisten aikaansama ilmiö. Aivan kuten kalojen sisältä, vesijohtovedestä, vihanneksista ja lihasta löytyvä mikroskoopopinen muovijäte - sekin on ihmisten aikaansaannos.

        Eli ehkä et usko ilmastonmuutokseen, mutta uskot ikuiseen elämään taivaassa? Sehän kuulostaa todella loogiselta ja hyvin perustellulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki tietävät, että ilmasto muuttuu jatkuvasti, on aina muuttunut."

        Kyllä. Ilmasto on muuttunut viimeisten 650 000 vuoden aikana kuusi kertaa näin radikaalisti. Yleensä auringon aktiivisuus tain muiden planeettojen vetovoiman vaikutuksesta Maan muuttuva kiertorata vaikuttaa merkittävällä tavalla ilmastoon, mutta nämä syklit ovat hitaita: puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista vuosista.

        Auringon aktiivisuus on ollut laskusuunnassa jo 100 vuotta, joten ilmaston pitäisi sen perusteella pikemminkin viilentyä. Myöskään maapallon kiertoradan muutokset eivät selitä nykyistä lämpenemistä.

        "Tällä kerralla maailman päättäjät panivat hallitsemansa median jauhamaan eliitille lisää rahaa ilmastonmuutoksen varjolla. Ilmastonmuutos on kuin pörssitalousjärjestelmä, koko maailmaa hallitseva. Vallan säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi ei enää riitä paikallinen valtiollinen uhkakuva.
        Keisarin uudet vaatteet onnahtaa siinä, että ihminen on muka kykenevä hallitsemaan ilmaston lämpötlaa. Ei se mitään, meidät pannaan ilmastotalkoisiin karenssin uhalla."

        Äsh. Vittu, että mä olen tyhmä. Mä olen esittänyt sivukaupalla todisteita tällä palstalla, enkä jaksa enää näpytellä.

        Katsotaan oletko yhä samaa mieltä 10 tai 20 vuoden päästä. Entä 2050? Tämä ei ole uusi ilmiö. Ilmaston lämpenemisestä varoiteltiin jo 1980-luvulla. Silloin annetut ennusteet ovat toteutuneet pelottavan tarkasti. Jos nyt esitetyt skenaarito toteutuvat yhtä tarkasti kuin ilmastotutkijoiden ennusteet yli 30 vuotta sitten - no sitten kannattaa siirtyä globaaliin ydinsotaan, koska ilmakehään kertyvät aerosolit viilentävät ilmastoa ydintalven aikana: se on yksi mahdollinen pelastus ihmiskunnalle, vaikka se dellyttäisi lähes koko ihmiskunnan uhraamista.

        Myönnetään. Olen vitun tyhmä, koska en usko kaikkivoipaan Jumalaan, 6000 vuotta vanhaan maailmaan, Jeesuksen ihmetekoihin, kuolemanjälkeiseen elämään, Taivaaseen, Helvettiin tai neitseelliseen syntymään, mutta mä luotan tieteelliseen metodiin enemmän kuin yli 2000 vuotta vanhoihin paimentolaissatuihin enkeleistä ja demoneista. Ilmastonmuutos on 95 prosentin varmuudella ihmisten aikaansama ilmiö. Aivan kuten kalojen sisältä, vesijohtovedestä, vihanneksista ja lihasta löytyvä mikroskoopopinen muovijäte - sekin on ihmisten aikaansaannos.

        Eli ehkä et usko ilmastonmuutokseen, mutta uskot ikuiseen elämään taivaassa? Sehän kuulostaa todella loogiselta ja hyvin perustellulta.

        Aivan , Chris Rea teki jopa kantaaottavan laulun jo 1989, ja jo siloin tiedemiehet varoittelivat siitä mikä tänään alkaa olla todellisisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan , Chris Rea teki jopa kantaaottavan laulun jo 1989, ja jo siloin tiedemiehet varoittelivat siitä mikä tänään alkaa olla todellisisuutta.

        melkoista aivopesua myös kuvamateriaalitasolla- katsokaas hiukan tarkemmin, niin kubvilla luodaan sitä tunnelmaa että nyt tosiaan jäävuoret romahtelee joka puolella ja jne jne- kaikki kelpaa valiottamaan ja joka asia on ilmastonmuutoksen syytä- kumma ettei suomiruotsi-tappiotakin laitettu ilmastonmuutoksen syyksi?

        ja- huom- jokainen voi vaikuttaa- eli kansalaisilta vaaditaan- sensijaan että esim suurteollisuus ja valtiot olisi vastuussa ja joutisivat avaamaan toimitojaan?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16059102/tvn-aari-ilmastohysteria-huipussakohta-palmut-putaalla-huojuu

        TVn ääri-ilmastohysteria huipussa:kohta palmut huojuu Putaalla ja lehmät lentää Lapualla?
        ---
        linkit asiasta.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16057769/puolet-suomalaisista-ei-usko-ilmastonmuutoskulttiin
        Tietovuotaja Edward Snowden: Ilmastonmuutos on CIA:n keksimä huijaus
        nwopaljastuksia.weebly.com/blogi/nwohavaintoja-tietovuotaja-edward-snowden-ilmastonmuutos-on-cian-keksima-huijaus
        http://yhdysvallat.eu/uusi-maailmanjarjestys/
        facebuukista poistamaton sivusto:
        https://fi-fi.facebook.com/LopunajatTheEndTimes

        nwohavaintoja.blogspot.com/2016/03/tietovuotaja-edward-snowden.html
        nwohavaintoja.blogspot.com/2014/01/mita-on-tama-paljon-poliitikkojenkin.html
        https://fi.wikiquote.org/wiki/Ilmastonmutos

        Che Guevara: "Isänmaa tai kuolema! Me voitamme!"
        https://fi.wikiquote.org/wiki/Che_Guevara
        https://www.kaleva.fi/mielipide/paakirjoitukset/urkinta-meni-liian-pitkalle/646148/
        "Sisäinen devalvaatio on työttömyyttä, palkanalennuksia, eläke-etujen leikkauksia, julkisten palvelujen ja sosiaaliturvan alasajoa..." ( eskoseppanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/87023-meita-on-petetty)

        "EMU:n idea on se, että tällaisina aikoina palkkojen pitää joustaa alaspäin. Kun euron arvo on meille ulkoa annettu, omissa käsissä ei ole kuin leikkaukset, supistukset ja alennukset siihen, mitä kutsutaan hyvinvointivaltioksi." ( kaapeli.fi/seppanen/lehti/Emuhinta.htm)
        https://fi.wikiquote.org/wiki/Esko_Seppänen
        Devalvaatio tarkoittaa kotimaan valuutan arvon tarkoituksellista heikentämistä suhteessa ulkomaisiin valuuttoihin. Devalvointia käytetään rahapolitiikan keinona maan teollisuuden ja viennin kilpailukyvyn parantamiseksi. Kun maan valuutan arvo heikkenee, maan vientituotteet suhteellisesti halpenevat. Maahan tuotujen tuotteiden hinnat puolestaan nousevat. Vientiteollisuus siis hyötyy devalvaatiosta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Devalvaatio

        https://fi.wikiquote.org/wiki/Greta_Thunberg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki tietävät, että ilmasto muuttuu jatkuvasti, on aina muuttunut."

        Kyllä. Ilmasto on muuttunut viimeisten 650 000 vuoden aikana kuusi kertaa näin radikaalisti. Yleensä auringon aktiivisuus tain muiden planeettojen vetovoiman vaikutuksesta Maan muuttuva kiertorata vaikuttaa merkittävällä tavalla ilmastoon, mutta nämä syklit ovat hitaita: puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista vuosista.

        Auringon aktiivisuus on ollut laskusuunnassa jo 100 vuotta, joten ilmaston pitäisi sen perusteella pikemminkin viilentyä. Myöskään maapallon kiertoradan muutokset eivät selitä nykyistä lämpenemistä.

        "Tällä kerralla maailman päättäjät panivat hallitsemansa median jauhamaan eliitille lisää rahaa ilmastonmuutoksen varjolla. Ilmastonmuutos on kuin pörssitalousjärjestelmä, koko maailmaa hallitseva. Vallan säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi ei enää riitä paikallinen valtiollinen uhkakuva.
        Keisarin uudet vaatteet onnahtaa siinä, että ihminen on muka kykenevä hallitsemaan ilmaston lämpötlaa. Ei se mitään, meidät pannaan ilmastotalkoisiin karenssin uhalla."

        Äsh. Vittu, että mä olen tyhmä. Mä olen esittänyt sivukaupalla todisteita tällä palstalla, enkä jaksa enää näpytellä.

        Katsotaan oletko yhä samaa mieltä 10 tai 20 vuoden päästä. Entä 2050? Tämä ei ole uusi ilmiö. Ilmaston lämpenemisestä varoiteltiin jo 1980-luvulla. Silloin annetut ennusteet ovat toteutuneet pelottavan tarkasti. Jos nyt esitetyt skenaarito toteutuvat yhtä tarkasti kuin ilmastotutkijoiden ennusteet yli 30 vuotta sitten - no sitten kannattaa siirtyä globaaliin ydinsotaan, koska ilmakehään kertyvät aerosolit viilentävät ilmastoa ydintalven aikana: se on yksi mahdollinen pelastus ihmiskunnalle, vaikka se dellyttäisi lähes koko ihmiskunnan uhraamista.

        Myönnetään. Olen vitun tyhmä, koska en usko kaikkivoipaan Jumalaan, 6000 vuotta vanhaan maailmaan, Jeesuksen ihmetekoihin, kuolemanjälkeiseen elämään, Taivaaseen, Helvettiin tai neitseelliseen syntymään, mutta mä luotan tieteelliseen metodiin enemmän kuin yli 2000 vuotta vanhoihin paimentolaissatuihin enkeleistä ja demoneista. Ilmastonmuutos on 95 prosentin varmuudella ihmisten aikaansama ilmiö. Aivan kuten kalojen sisältä, vesijohtovedestä, vihanneksista ja lihasta löytyvä mikroskoopopinen muovijäte - sekin on ihmisten aikaansaannos.

        Eli ehkä et usko ilmastonmuutokseen, mutta uskot ikuiseen elämään taivaassa? Sehän kuulostaa todella loogiselta ja hyvin perustellulta.

        Jep. Juuri näin.. Allekirjoitan kaiken.


      • Anonyymi

        Herranen aiaka. Ilmaston muutoksen kuriin laittamisessa nykyiset rikkaat, eliitti ja vallanpitäjät nimenomaan häviävät. Miten sinä kuvittelet, että kuluttamisen vähentäminen, nykyisen jatkuvan kasvun perään huutavan talousjärjestelmän purkaminen ja fossiilisten polttoaineiden käytön vähentäminen hyödyttävät niiden avulla rikastuneita ihmisiä. He nimenomaan haluavat kynsin hampain pitää kiinni nykyisestä järjestelmästä, joka hydyttää heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki tietävät, että ilmasto muuttuu jatkuvasti, on aina muuttunut."

        Kyllä. Ilmasto on muuttunut viimeisten 650 000 vuoden aikana kuusi kertaa näin radikaalisti. Yleensä auringon aktiivisuus tain muiden planeettojen vetovoiman vaikutuksesta Maan muuttuva kiertorata vaikuttaa merkittävällä tavalla ilmastoon, mutta nämä syklit ovat hitaita: puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista vuosista.

        Auringon aktiivisuus on ollut laskusuunnassa jo 100 vuotta, joten ilmaston pitäisi sen perusteella pikemminkin viilentyä. Myöskään maapallon kiertoradan muutokset eivät selitä nykyistä lämpenemistä.

        "Tällä kerralla maailman päättäjät panivat hallitsemansa median jauhamaan eliitille lisää rahaa ilmastonmuutoksen varjolla. Ilmastonmuutos on kuin pörssitalousjärjestelmä, koko maailmaa hallitseva. Vallan säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi ei enää riitä paikallinen valtiollinen uhkakuva.
        Keisarin uudet vaatteet onnahtaa siinä, että ihminen on muka kykenevä hallitsemaan ilmaston lämpötlaa. Ei se mitään, meidät pannaan ilmastotalkoisiin karenssin uhalla."

        Äsh. Vittu, että mä olen tyhmä. Mä olen esittänyt sivukaupalla todisteita tällä palstalla, enkä jaksa enää näpytellä.

        Katsotaan oletko yhä samaa mieltä 10 tai 20 vuoden päästä. Entä 2050? Tämä ei ole uusi ilmiö. Ilmaston lämpenemisestä varoiteltiin jo 1980-luvulla. Silloin annetut ennusteet ovat toteutuneet pelottavan tarkasti. Jos nyt esitetyt skenaarito toteutuvat yhtä tarkasti kuin ilmastotutkijoiden ennusteet yli 30 vuotta sitten - no sitten kannattaa siirtyä globaaliin ydinsotaan, koska ilmakehään kertyvät aerosolit viilentävät ilmastoa ydintalven aikana: se on yksi mahdollinen pelastus ihmiskunnalle, vaikka se dellyttäisi lähes koko ihmiskunnan uhraamista.

        Myönnetään. Olen vitun tyhmä, koska en usko kaikkivoipaan Jumalaan, 6000 vuotta vanhaan maailmaan, Jeesuksen ihmetekoihin, kuolemanjälkeiseen elämään, Taivaaseen, Helvettiin tai neitseelliseen syntymään, mutta mä luotan tieteelliseen metodiin enemmän kuin yli 2000 vuotta vanhoihin paimentolaissatuihin enkeleistä ja demoneista. Ilmastonmuutos on 95 prosentin varmuudella ihmisten aikaansama ilmiö. Aivan kuten kalojen sisältä, vesijohtovedestä, vihanneksista ja lihasta löytyvä mikroskoopopinen muovijäte - sekin on ihmisten aikaansaannos.

        Eli ehkä et usko ilmastonmuutokseen, mutta uskot ikuiseen elämään taivaassa? Sehän kuulostaa todella loogiselta ja hyvin perustellulta.

        Ilmaston lämpenemistä pohti jo vuonna 1899 Thomas Chrowder Chamberlin . Silloin hän esitti, että ajan kuluessa kasvihuonekaasujen päästöt tulisivat ajan kuluessa muuttamaan maapallon ilamastoa. Oikeassa oli.


    • Anonyymi

      Ei ilmastonmuutos tavisihmisiä syyllistämällä häviä. Kyllä se pitäisi aloittaa turhan tavaran tuottamisen lopettamisesta esim Kauko-Idän maissa sekä paljon energiaakuluttavan ja saastuttavan teollisuuden alasajolla. Metsiä pitäisi kieltää palamasta ja tulivuoria purkautumasta. Turve- ja savimajaan kaikki asumaan luontaistaloudessa?

      • Anonyymi

        En ole ikinä mistään tuutista kuullut, että taviksia syytettäisiin. Puolet suomalaisista on siis eeerittäin huonon ja heikon itsetunnon omaavia, kun asiasta kertominen ja tiedottaminen ja / tai käsittely ylipäätään tarkoittaa heille syyllistämistä. - Nm. Paljon pieniä puuhia


    • Anonyymi

      mekin kokoomuksen sauna illoissa lämmitämme saunat aina puilla, lähinnä kelopuilla.

      • Anonyymi

        Jo yksi tulivuorenpurkaus aiheuttaa enemmän päästöjä, kuin koko Suomen päästöt vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo yksi tulivuorenpurkaus aiheuttaa enemmän päästöjä, kuin koko Suomen päästöt vuodessa.

        "Jo yksi tulivuorenpurkaus aiheuttaa enemmän päästöjä, kuin koko Suomen päästöt vuodessa."

        Kyllä vain. Tosin päästöillä on eroja ja eri molekyylit reagoivat eri tavoin. Niin kutsutut aerosolit eli ilmakehän pienhiukkaset viilentävät ilmastoa ja kasvihuonekaastu, kuten vesihöyry, hiilidioksidi ja metaani absorboivat lämpöä ja siten lämmittävät alailmakehää.

        Kemialliset reaktiot vaihtelevat suuresti eri aineiden välillä. Jokin molekyyli voi sitoa lämpöenergiaa kun taas toinen heijastaa sitä. Periaatteessa noista puhutaan jo peruskoulussa. Kannattaa pitää korvat auki.

        Testi: Sekoita suolaa ja sokeria keskenään niin sekaisin kuin saat. Voiko suolan nyt erottaa sokerikiteistä? Mieti hetki!

        Voi.

        Sokeri liukenee alkoholiin, mutta suola ei. Suola liukenee veteen, mutta ei alkoholiin. Sekoita suola-sokeri-sekoitus alkoliin ja anna laskeutua. Suola laskeutuu pohjalle. Siivilöi ja olet erotellut kemiallisesti suolan ja sokerin. Sokerin saa muistaakseni eroteltua alkoholista haihduttamalla alkoholin, mutta tästä en ole aivan varma.

        Tämä on vain esimerkki siitä, että ilmakehässä tapahtuu monenlaisia kemiallisia ja fysikaalisia reaktioita, joten päästöillä on suuri merkitys siihen, kuinka ne vaikuttavat ilmastoon. Hiilidioksidi, vesi ja metaani "varastoivat" lämpöenergiaa, mutta tulivuorenpurkauksessa vapautuu tuhansia tonneja pölyä, tuhkaa ja muita pienhiukkasia, joilla on ilmastoa viilentävä vaikutus. Vastaava ilmiö tapahtuu ydinsodan aiheuttamassa ydintalvessa, jolloin ilmakehään nousee räjähdysten ja tulipalojen vaikutuksesta valtavasti ilmastoa viilentäviä pienhiukkasia. Jos en aivan väärin muista, ne heijastavat auringon maahan kohdistuvaa lyhytaaltoista lämpösäteilyä, joka ei näin pääse vaikuttamaan maan pinnalle. Maan heijastama lämpösäteily on pitkäaaltoista ja kasvihuonekaasut eivät puolestaan päästä sitä vuotamaan avaruuteen. Kasvihuoneilmiössä aurinko lämmittää maan pintaa ja osa maasta heijastuvasta lämpösäteilystä lämmittää kasvihuonekaasujen myötä alailmakehää ja ilmastoa.

        Periaatteessa noin. Ihan tämällisesti en päästä osaa ilmiötä selittää, mutta eiköhän viisaammat ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jo yksi tulivuorenpurkaus aiheuttaa enemmän päästöjä, kuin koko Suomen päästöt vuodessa."

        Kyllä vain. Tosin päästöillä on eroja ja eri molekyylit reagoivat eri tavoin. Niin kutsutut aerosolit eli ilmakehän pienhiukkaset viilentävät ilmastoa ja kasvihuonekaastu, kuten vesihöyry, hiilidioksidi ja metaani absorboivat lämpöä ja siten lämmittävät alailmakehää.

        Kemialliset reaktiot vaihtelevat suuresti eri aineiden välillä. Jokin molekyyli voi sitoa lämpöenergiaa kun taas toinen heijastaa sitä. Periaatteessa noista puhutaan jo peruskoulussa. Kannattaa pitää korvat auki.

        Testi: Sekoita suolaa ja sokeria keskenään niin sekaisin kuin saat. Voiko suolan nyt erottaa sokerikiteistä? Mieti hetki!

        Voi.

        Sokeri liukenee alkoholiin, mutta suola ei. Suola liukenee veteen, mutta ei alkoholiin. Sekoita suola-sokeri-sekoitus alkoliin ja anna laskeutua. Suola laskeutuu pohjalle. Siivilöi ja olet erotellut kemiallisesti suolan ja sokerin. Sokerin saa muistaakseni eroteltua alkoholista haihduttamalla alkoholin, mutta tästä en ole aivan varma.

        Tämä on vain esimerkki siitä, että ilmakehässä tapahtuu monenlaisia kemiallisia ja fysikaalisia reaktioita, joten päästöillä on suuri merkitys siihen, kuinka ne vaikuttavat ilmastoon. Hiilidioksidi, vesi ja metaani "varastoivat" lämpöenergiaa, mutta tulivuorenpurkauksessa vapautuu tuhansia tonneja pölyä, tuhkaa ja muita pienhiukkasia, joilla on ilmastoa viilentävä vaikutus. Vastaava ilmiö tapahtuu ydinsodan aiheuttamassa ydintalvessa, jolloin ilmakehään nousee räjähdysten ja tulipalojen vaikutuksesta valtavasti ilmastoa viilentäviä pienhiukkasia. Jos en aivan väärin muista, ne heijastavat auringon maahan kohdistuvaa lyhytaaltoista lämpösäteilyä, joka ei näin pääse vaikuttamaan maan pinnalle. Maan heijastama lämpösäteily on pitkäaaltoista ja kasvihuonekaasut eivät puolestaan päästä sitä vuotamaan avaruuteen. Kasvihuoneilmiössä aurinko lämmittää maan pintaa ja osa maasta heijastuvasta lämpösäteilystä lämmittää kasvihuonekaasujen myötä alailmakehää ja ilmastoa.

        Periaatteessa noin. Ihan tämällisesti en päästä osaa ilmiötä selittää, mutta eiköhän viisaammat ymmärrä.

        hei et viittis käyttää tollasia isoja tieteellisiä sanoja ja faktoja :( sä pilaat meidän hyvän ruikutusketjun


    • Anonyymi

      Kuka kehtaa epäillä ääsbergeri reettaa hyi hävetkää ootte vieneet hänen lelunsa.

      • Anonyymi

        Biologi ja arvostettu ilmastotutkija Michael Mann kommentoi Greta Thunbergia Newsweekissä toteamalla, että Greta on osoittanut vuoden aikana enemmän johtajuutta ja johtajantaitoja kuin Donald Trump koko elämänsä aikana. Samoilla linjoilla on myös mm. Susan Solomon, joka havaitsi aukon otsonikerroksessa 1980-luvulla.

        Sinä tai minä emme ole nyt tai tule koskaan pääsemäänkään lähelle Thunbergin tasoa. Hän on kuusitoista ja voitti varjonobelin, mutta on myös ehdolla Nobelin palkinnon saajaksi. Hänen yksn aloittamansa ilmastokampanja johtanut Fridays For Future-kampanjaan, jonka mielenilmauksiin osallistuu miljoonia nuoria ympäri maailman.

        Aspergerin oireyhtmä ei vaikuta älyyn mitenkään. Teoriassa Aspergeria sairastavien keskittymiskyky johonkin kiinnostuksen kohteeseen on niin syvää, että heistä tulee alansa johtavia osaajia. Vrt. Mark Zuckerberg (Facebookin perustaja), Bill Gates (Microsoftin perustaja), Tim Burton (ohjaaja), Woody Allen (ohjaaja), Dan Aykroyd (ohjaaja, näyttelijä ja käsikirjoittaja), Dr. Vernon Smith (taloustieteen professori), Satoshi Tajiri (Pokemonin luoja), Hans Christian Andersson (satiset), Lewis Carroll (Liisa ihmemaassa), Henry Cavendish (tiedemies ), Charles Darwin (evoluutioteorian isä), Paul Dirac (fyysikko), Albert Einstein (fyysikko), Bobby Fischer (shakkisuuruus), Steve Jobs (Applen perustaja), Stanley Kubrick (ohjaaja), Mozart (säveltäjänero), Nikola Tesla (tiedemies ja keksijä), Ludwig Wittgenstein (filosofi)...

        Sanotaanko lyhyesti niin, että sinulla ei ole mitään kompetenssia dissata Greta Thunbergia. Ei nyt eikä koskaan. Thunberg on jo 16 vuotiaana piirtänyt jälkensä historiankirjoihin. Sinä, minä ja 99,9999 osaa ihmiskunnasta katoaa jälkiä jättämättä. Totta kai jätämme jälkeen tuhoa ja perseilyä, mutta Thunperg ei herätä ristiriitoja sattumalta; kaikki suuret ja merkittävät yhteiskunnalliset vaikuttajat aiheuttavat ristiriitoja. Se, että keski-ikäiset kaljamahaiset sovinistipaskiaiset ovat rinta rinnan nouseet halveksimaan teini-ikäistä, osoittaa vain kuinka paljon vallan kabineteissa oikeasti pelätään nuoren Thunbergin vaikutusta. Ei Trump kommentoisi meitä millään tavalla. Me olemme täysin yhdentekeviä.


    • Anonyymi

      Maapallon kiertorata on monien muuttujien vuoksi jaksottainen. Joskus enemmän ellipsi, joskus pyöreämpi.
      Kiertoradan muutokset vakuttaa. Meriveden lämpötilaan, sekä ilmavirtojen liikkeisiin.
      Mutta helpompi käsittää hiilidioksidi päästöjen
      Minimaalinen vaikutus.
      Kysykää ilmasto asioista tietäviltä.
      He eivät kiellä ihmisen tekojen vaikutuksia
      Mutta taivaan kappaleiden liikeradat vaikuttaa myös tosi paljon.
      Erilaiset gravitaatiot ja niiden yhteiset vaikutukset aiheuttaa monenlaisia jaksottaisia
      ilmasto muutoksia.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Ilmaston keskilämpötilaan voi vaikuttaa aurgingon aktiivisuus ja muiden taivaankappaleiden vetovoiman aiheuttamat minimaaliset kiertoradan heilahdukset. Molemmat näistä on kontrolloitu pois. Kumpikaan ei selitä nykyistä lämpenemistä. Jos ihan tarkkoja ollaan, auringon aktiivisuus on alhaisimmillaan sataan vuoteen, joten ilmaston pitäisi kaiken järjen mukaan viilentyä. Maapallon keskilämpötila on kuitenkin kasvanut jo 100 vuotta. Samaan aikaan ilmakehän CO2-pitoisuus on kasvanut 40%.

        Ilmasto ei koskaan koko maapallon olemassaolon aikana ole muuttunut näin lyhyessä ajassa näin nopeasti. Sykliset vaihtelut vievät tuhansista vuosista kymmeniin tuhansiin vuosiin. Nyt muutos on tapahtunut 100 vuodessa.

        Tutustu kasvihuoneilmiöön. Se ymmärrettiin jo 1800-luvulla, joten siinä ei ole mitään uutta. Kasvihuoneilmiön ansiosta maapallon keskilämpötila on reilut 30 astetta lämpimämpi kuin mitä se olisi ilman kasvihuoneilmiötä. Nyt keskilämpötila on elämälle suotuisa 15 celcius-astetta. Kasvihuonekaasujen merkitys ymmärrettiin jo 1900-luvun vaihteessa. Ilmaston lämpenemiseen kiinnitettiin huomiota ensimmäistä kertaa joskus 1950-luvulla. 1980-luvulla tajuttiin, että kasvihuoneilmiö on kiihtynyt, mikä lämittää ilmastoa. Jo tuolloin varoiteltiin fossiilisten polttoaineiden käytön vaaroista ilmastolle. Hiilidioksidi on 15 kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu kuin vesihöyry, joten minimaalisillakin muutoksilla on vaikutus.

        Kolme esimerkkiä kasvihuoneilmiöstä:

        Venus --> Karannut kasvihuoneilmiö. Pintalämpötila keskimäärin 400 celcius-astetta. Se on kuumempi planeetta kuin aurinkoa lähempänä sijaitseva Merkurius.

        Mars --> Ohut kaasukehä. Ei kasvihuoneilmiötä. Keskilämpötila -50 celcius-astetta.

        Maa --> Elämän kannalta optimaalinen kasvihuoneilmiö säilyttää planeetan 15 astetta plussan puolella. Ilman kasvihuoneilmiötä keskilämpötila olisi -15 tai alle.

        Ilmasto ja biosfääri ovat hyvin herkkiä pienillekin keskilämpötilan muutoksille. Keskilämpötila on noussut nyt 0,9 c, mutta noussee 1,5 astetta vuoteen 2050 mennessä. Vuosisadassa lämpötila voi nousta 3-6 celsius-astetta. Monet lajit eivät selviä tällaisista muutoksista. Lisäksi se vaikuttaa sademääriin ja kuivuuteen. Vuosituhansien ajan täsmällisesti toiminut monsuunikierto on muuttunut jo epätäsmälliseksi. Ne ovat todella massiivisia ongelmia, sillä monsuunikierto vaikuttaa suoraan noin 2 miljardin ihmisen elämään Aasiassa. Kuivuus, tulvat, tappavat helleaallot, rankkasateet ja hirmumyrskyt yleistyvät mm. meren lämpötilan kasvaessa. Meri on valtava ilmastoa säätelevä "termostaatti", sillä se sitoo lämpöä ja hiilidioksidia.


    • Onko tutkimusta siitä, miten hiilioksidipäästöt
      Lämmittää ilmakehää. Ja kuinka paljon
      Numeroita ja faktaa pöytään, muuten ei kukaan usko vouhkaajia.Alkaa olla melko populistien touhua uhota ilman todisteita.

      • Anonyymi

        Siitä on aika pajonkin todisteita, voit vaikkapa googlettaa asiasta kertovia tutkimuksia, tosin toinen pahempi kasvihuoneilmiötä (vrt Venus) aiheuttava kaasu on metaani. Ja ongelmaa sen suhteen alkaa aiheuttamaan roudan sulaminen ,Ja myös turvesoiden tonkiminen.


      • Anonyymi

        On. Googleta. Ei tässä jaksa mitään tieteellistä esitelmää alkaa pitää.

        Hiilidioksidi on 15-kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu, kuin vesihöyry. Se siis sitoo lämpöä viisítoista kertaa enemmän kuin vesihöyry. Hiilidioksidin pitoisuus ilmakehässä on noussut esiteolliseen aikaan nähden 280 tilavuusmijoonasosasta (ppm) 379 tilavuusmiljoonasosaan. Sen osuus ilmakehän kaasuista on vain 0,036 %, mutta määrän pienuudesta huolimatta hiilidioksidin fysikaaliset ominaisuudet tekevät siitä merkittävän kasvihuonekaasun.

        Pelkästään 2010 ja 2017 välisenä aikana maapallon hiilidioksidipäästöt nousivat 33,1 gigatonnista 36,2 gigatonniin.

        Vesihöyry on tärkein kasvihuonekaasu, koska se vaikuttaa koko maapallon säteilyspektrin aallonpituusalueella. Sen absorptiokyky on kuitenkin heikko. Hiilidioksidi puolestaan absorboi voimakkaasti noin 15 mikrometrin aallonpituuden alueella, jolla maapallon lämpösäteily on suurimmillaan.

        Auringosta maahan saapuva UV-säteily, valo ja infrapunasäteily ovat aivan eri aallonpituusalueella kuin maasta poistuva infrapunasäteily. Poistuvan säteilyn aallonpituuskaista on huomattavasti saapuvaa säteilyä leveämpi. Mutta kokonaisenergia
        on poistuvalla ja saapuvalla säteilyllä lähes sama. Pitkällä aikavälillä kaikki energia, joka maapallolle tulee, myös poistuu sieltä. Väliaikaisesti voi tosin olla pieniä prosenttiluokan eroja aiheuttaen lämpenemistä tai viilenemistä, kunnes uusi tasapaino saavutetaan.

        Kasvihuonekaasut toimivat kuin yksipuolinen paistopussi. Ne päästävät tietyllä áallonpituudella auringon lämpö- ja valosäteilyn lävitseen, mutta sitovat heijastuvaa pidemmän aaltopituuden säteilyä alailmakehään. Yläilmakehä viilenee, mutta alailmakehä lämpenee kasvihuonekaasujen vaikutuksesta. Termostaatti on rikki.

        Tämä ei ole tieteellinen keskustelupalsta. Jos oikeasti epäilet ja haluat selvittää ilmiön, kannattaa lukea vaikka IPCC:n ilmastoraportit jne. Tietoa on, mutta tämä palsta ei ole opetuskanava tai lähelläkään sellaista. Ei täällä käy erityisen oppineita tai älykkäitä ihmisiä. Tämä on tuuletuskanava, jossa voi rentoutua ja päästellä höyryjä enempää ajattelematta. Joten älä perusta mitään suomi24:n varaan. Toistan tämä ei ole tieteellinen kanava tai asiantuntijafoorumi, vaan väsyneiden ja vihaisten ihmisten tuuletuskanava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Googleta. Ei tässä jaksa mitään tieteellistä esitelmää alkaa pitää.

        Hiilidioksidi on 15-kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu, kuin vesihöyry. Se siis sitoo lämpöä viisítoista kertaa enemmän kuin vesihöyry. Hiilidioksidin pitoisuus ilmakehässä on noussut esiteolliseen aikaan nähden 280 tilavuusmijoonasosasta (ppm) 379 tilavuusmiljoonasosaan. Sen osuus ilmakehän kaasuista on vain 0,036 %, mutta määrän pienuudesta huolimatta hiilidioksidin fysikaaliset ominaisuudet tekevät siitä merkittävän kasvihuonekaasun.

        Pelkästään 2010 ja 2017 välisenä aikana maapallon hiilidioksidipäästöt nousivat 33,1 gigatonnista 36,2 gigatonniin.

        Vesihöyry on tärkein kasvihuonekaasu, koska se vaikuttaa koko maapallon säteilyspektrin aallonpituusalueella. Sen absorptiokyky on kuitenkin heikko. Hiilidioksidi puolestaan absorboi voimakkaasti noin 15 mikrometrin aallonpituuden alueella, jolla maapallon lämpösäteily on suurimmillaan.

        Auringosta maahan saapuva UV-säteily, valo ja infrapunasäteily ovat aivan eri aallonpituusalueella kuin maasta poistuva infrapunasäteily. Poistuvan säteilyn aallonpituuskaista on huomattavasti saapuvaa säteilyä leveämpi. Mutta kokonaisenergia
        on poistuvalla ja saapuvalla säteilyllä lähes sama. Pitkällä aikavälillä kaikki energia, joka maapallolle tulee, myös poistuu sieltä. Väliaikaisesti voi tosin olla pieniä prosenttiluokan eroja aiheuttaen lämpenemistä tai viilenemistä, kunnes uusi tasapaino saavutetaan.

        Kasvihuonekaasut toimivat kuin yksipuolinen paistopussi. Ne päästävät tietyllä áallonpituudella auringon lämpö- ja valosäteilyn lävitseen, mutta sitovat heijastuvaa pidemmän aaltopituuden säteilyä alailmakehään. Yläilmakehä viilenee, mutta alailmakehä lämpenee kasvihuonekaasujen vaikutuksesta. Termostaatti on rikki.

        Tämä ei ole tieteellinen keskustelupalsta. Jos oikeasti epäilet ja haluat selvittää ilmiön, kannattaa lukea vaikka IPCC:n ilmastoraportit jne. Tietoa on, mutta tämä palsta ei ole opetuskanava tai lähelläkään sellaista. Ei täällä käy erityisen oppineita tai älykkäitä ihmisiä. Tämä on tuuletuskanava, jossa voi rentoutua ja päästellä höyryjä enempää ajattelematta. Joten älä perusta mitään suomi24:n varaan. Toistan tämä ei ole tieteellinen kanava tai asiantuntijafoorumi, vaan väsyneiden ja vihaisten ihmisten tuuletuskanava.

        "Pelkästään 2010 ja 2017 välisenä aikana maapallon hiilidioksidipäästöt nousivat 33,1 gigatonnista 36,2 gigatonniin."

        Miten paljon kasvit käyttävät tästä määrästä yhteyttämiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On. Googleta. Ei tässä jaksa mitään tieteellistä esitelmää alkaa pitää.

        Hiilidioksidi on 15-kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu, kuin vesihöyry. Se siis sitoo lämpöä viisítoista kertaa enemmän kuin vesihöyry. Hiilidioksidin pitoisuus ilmakehässä on noussut esiteolliseen aikaan nähden 280 tilavuusmijoonasosasta (ppm) 379 tilavuusmiljoonasosaan. Sen osuus ilmakehän kaasuista on vain 0,036 %, mutta määrän pienuudesta huolimatta hiilidioksidin fysikaaliset ominaisuudet tekevät siitä merkittävän kasvihuonekaasun.

        Pelkästään 2010 ja 2017 välisenä aikana maapallon hiilidioksidipäästöt nousivat 33,1 gigatonnista 36,2 gigatonniin.

        Vesihöyry on tärkein kasvihuonekaasu, koska se vaikuttaa koko maapallon säteilyspektrin aallonpituusalueella. Sen absorptiokyky on kuitenkin heikko. Hiilidioksidi puolestaan absorboi voimakkaasti noin 15 mikrometrin aallonpituuden alueella, jolla maapallon lämpösäteily on suurimmillaan.

        Auringosta maahan saapuva UV-säteily, valo ja infrapunasäteily ovat aivan eri aallonpituusalueella kuin maasta poistuva infrapunasäteily. Poistuvan säteilyn aallonpituuskaista on huomattavasti saapuvaa säteilyä leveämpi. Mutta kokonaisenergia
        on poistuvalla ja saapuvalla säteilyllä lähes sama. Pitkällä aikavälillä kaikki energia, joka maapallolle tulee, myös poistuu sieltä. Väliaikaisesti voi tosin olla pieniä prosenttiluokan eroja aiheuttaen lämpenemistä tai viilenemistä, kunnes uusi tasapaino saavutetaan.

        Kasvihuonekaasut toimivat kuin yksipuolinen paistopussi. Ne päästävät tietyllä áallonpituudella auringon lämpö- ja valosäteilyn lävitseen, mutta sitovat heijastuvaa pidemmän aaltopituuden säteilyä alailmakehään. Yläilmakehä viilenee, mutta alailmakehä lämpenee kasvihuonekaasujen vaikutuksesta. Termostaatti on rikki.

        Tämä ei ole tieteellinen keskustelupalsta. Jos oikeasti epäilet ja haluat selvittää ilmiön, kannattaa lukea vaikka IPCC:n ilmastoraportit jne. Tietoa on, mutta tämä palsta ei ole opetuskanava tai lähelläkään sellaista. Ei täällä käy erityisen oppineita tai älykkäitä ihmisiä. Tämä on tuuletuskanava, jossa voi rentoutua ja päästellä höyryjä enempää ajattelematta. Joten älä perusta mitään suomi24:n varaan. Toistan tämä ei ole tieteellinen kanava tai asiantuntijafoorumi, vaan väsyneiden ja vihaisten ihmisten tuuletuskanava.

        Hiilidioksidi on 15-kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu, kuin vesihöyry. Se siis sitoo lämpöä viisítoista kertaa enemmän kuin vesihöyry

        Siis hä?

        Ominaislämpökapasiteetti kuvaa aineen kykyä vastaanottaa (sitoa) tai luovuttaa lämpöä (energiaa)

        Ominaislämpökapasiteetti kJ/(K·kg)

        Hiilidioksidi vakiopaineessa 0,84

        vesi 4,182

        vesihöyry 1,85 kJ/kg*K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilidioksidi on 15-kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu, kuin vesihöyry. Se siis sitoo lämpöä viisítoista kertaa enemmän kuin vesihöyry

        Siis hä?

        Ominaislämpökapasiteetti kuvaa aineen kykyä vastaanottaa (sitoa) tai luovuttaa lämpöä (energiaa)

        Ominaislämpökapasiteetti kJ/(K·kg)

        Hiilidioksidi vakiopaineessa 0,84

        vesi 4,182

        vesihöyry 1,85 kJ/kg*K

        Vesihöyry on tärkein kasvihuonekaasu, koska kasvihuonekaasuista sitä on eniten ilmakehässä. Vesihöyry tiivistyy kuitenkin sadepilviksi ja sataa vetenä pois. Hiilidioksidin hajoamissykli taitaa olla 99 vuotta. Lisäksi täytyy huomioida se, että juuri tietyn aallonpituuden lämpösäteily lämmittää hiilidioksidia ja tällä aallonpituudella maanpinnalta heijastuu suurin osa lämpösäteilystä. Normaali kasvihuoneilmiö selittyy suurimmaksi osaksi vesihöyryllä, mutta kun hiilidioksidin määrä ilmakehässä lisääntyy, kasvihuoneilmiö kiihtyy.

        Koe on toteutettu tuhansia kertoja. Erilaisia kaasuja lämmitetään valolla suljetuissa lasiastioissa. Tuloksena on se, että hiilidioksidi sitoo lämpöä viisitoistakertaisesti vesihöyryyn nähden. Toisaalta metaani sitoo paljon enemmän lämpöä kuin hiilidioksidi.

        Huomasin, että lainasit luvut ja selityksen suoraan Wikipediasta. Voisitko täsmällisemmin selittää lämpöoppia maallikolle, vai ymmärrätkö sitä itsekään?

        Virallinen ja yleisesti tunnustettu tieteellinen selitys on tämä:

        "Maapallon pinnalta lähtevä säteily on infrapunasäteilyä, joka säteilee noin 3–100 mikrometrin aallonpituusalueella. Suurin osa tästä esiintyy välillä 5–20 mikrometriä. Toisin kuin ilmakehän yleisimmät kaasut typpi, happi ja argon, kasvihuonekaasut sitovat säteilyä juuri tuolla aallonpituusalueella. Kasvihuonekaasujen voimakkuus riippuu kaasumolekyylien eliniästä ja kyvystä absorboida eli sitoa säteilyä eri aallonpituuksilla. Mitä voimakkaammin molekyylit absorboivat lämpösäteilyä ja mitä pidempi niiden elinikä on, sitä voimakkaammin kasvihuonekaasu lämmittää. Kaasumolekyylin elinikä riippuu sen fysikaalisista ominaisuuksista, kuten massasta ja liukoisuudesta, sekä sen kemiallisesta vakaudesta. Esimerkiksi alailmakehässä hapettuvalla metaanilla on lyhyempi elinikä kuin dityppioksidilla, joka hajoaa pääsääntöisesti vasta yläilmakehässä ultraviolettivalon vaikutuksesta. Biologisiin sykleihin osallistuvilla kaasuilla, kuten hiilidioksidilla, elinikä riippuu lisäksi biologisista tekijöistä. Ilmakehän tärkein kasvihuonekaasu on vesihöyry, joka sitoo lähes kaiken maapallosta tulevan lämpösäteilyn tietyillä aallonpituuksilla. Erityisen voimakkaita kasvihuonekaasuja ovat ne, jotka kykenevät sitomaan maapallon lämpösäteilyä sellaisilla aallonpituuksilla, joilla vesihöyry ei siten vaikuta." Lähde: ilmasto.org


    • Anonyymi

      Uutinen oli Vihreiden tilaama ja maksama. Jopa Persut puolueena on ilmoittanut julkisesti jotta ilmastonmuutos on tosiasia.Kyse on vain siitä että voiko suomalaiset pysäyttää omilla toimillaan ilmastonmuutokset tai voiko edes ihmiset sitä pysäyttää enään.Lue oikein persujen vastaukset niin ei tarvitse valehdella ja yrittää vääristellä Halla-Ahon puheita ja ne muuten löytyy kaikki Yle Arenasta vieläkin eli turha toivo viher trolli

    • Anonyymi

      Sen nyt näkee soke Greettakin että koko ilmastomnuutoksen torjunta on silkkaa kusetusta.
      Mitään selkeää ja yksiselitteistä tieteellistä näyttöä ei ole hiilidioksidin ja maapallon ilmaston välillä pystytty esittämään.
      Todellinen ihmisten aiheuttama ongelma on väestön liikakasvu.
      Se on selkeä tosiasia ja sen eteneminen on todellisuudessa ennustettavissa.
      Ja se, toisin kuin ilmasto, on myös ihmisten toimesta muutettavissa.

      • Anonyymi

        Kuinka monet uutiset ym. tietoiskut sulta(kin) on jäänyt väliin. - Nm. Kehity


    • Monista jaksottaisista ilmastoon vaikuttavista
      Taivaankappaleiden välisistä vetovoimista
      On selkeää faktaa jopa jaksojen pituudesta.
      Mutta tyhmät poliitikot ja ilmasto aktivistit eivät vaivaudu kysymään viisaammiltaan.
      Vaan vetävät mutkat suoriksi diesel autot ovatkin kaiken takana.
      Kukaha. Sähkö auto business yhtiö tämänkin viisauden takaa paljastuu.

      • Anonyymi

        Suomen ja Ruotsin hiilidioksidipäästöt on 0,2%, koko maailman päästöistä, että silleen.
        Halla-aho on taas oikeassa, ongelman ratkaisu ei ole vähääkään meidän päästöistä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen ja Ruotsin hiilidioksidipäästöt on 0,2%, koko maailman päästöistä, että silleen.
        Halla-aho on taas oikeassa, ongelman ratkaisu ei ole vähääkään meidän päästöistä kiinni.

        onko Suomen kansa todella noin idioottimainen kansa? ilmankos kansa luottaa politiikkaan ja pitaa oikeuden mukaisena tuota etta rikkaat rikastuu. myos tuon etta firmojen johdolle kuuluu 20 - 200 tuhannen euron kuukausi palkat. ja etta tyontekijoiden palkkojen alennus kay. Qatarissakin tuo tapa. sitten tyontekijoilla palkka tosi surkea. onko kuinka moni kaynyt Kiinassa tai muissa Aasian maissa? Bulgarian Sofia nayttaa myos hyvin miten autojen pakokaasut saastuttaa ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko Suomen kansa todella noin idioottimainen kansa? ilmankos kansa luottaa politiikkaan ja pitaa oikeuden mukaisena tuota etta rikkaat rikastuu. myos tuon etta firmojen johdolle kuuluu 20 - 200 tuhannen euron kuukausi palkat. ja etta tyontekijoiden palkkojen alennus kay. Qatarissakin tuo tapa. sitten tyontekijoilla palkka tosi surkea. onko kuinka moni kaynyt Kiinassa tai muissa Aasian maissa? Bulgarian Sofia nayttaa myos hyvin miten autojen pakokaasut saastuttaa ilmaa.

        Etelä Amerikan alkuasukkaat uhrasivat sadoittain pikkulapsia
        ilmastonmuutoksen estämiseen
        nyt Ruåttin alkuasukkaat uhraavat kehitysvammaisen lapsen
        ilmastonmuutoksen estämiseen
        sama teho taitaa olla


    • Anonyymi

      Kaikkimuu piipertäm i nen on t uthaa ja pilkun viilaamista.

      Sulkekaa rautaruuin terästehdas suomen suurin saastuttaja.

      Siinä on vähän j o yritystaä

    • "ilmastomuutoksen" vuoksi tehdään businesta
      Ihan täysillä. Ja kansa maksaa.
      Myöhemmin selviää, ettei ihmisten toimilla ollutkaan suurta vaikutusta. Mutta manit on jo veroparatiiseissa jemmassa.
      Ja pientä protestointia ilmenee, mutta ilmastomuutos gurut naureskelee, matkalla pankkiin, hyvinhän tämä meni.

      • Anonyymi

        Sinä vingut kuinka haluat faktoja sekä dataa, numeroita ja tilastoja, mutta kun tuo toinen anonyymi niitä sinulle postaa useamman esseen verran niin siirryt tähän. Ilmastodenialismikulttilaista ei voi vakuuttaa järjellä.


    • Aloittajan huomio on oikea. Paino on nimenomaan sanalla "usko". Se toinen puoli ei perustakaan asiaa mihinkään uskoon vaan tietoon. He eivät pidä tiedemiesten valtaenemmistöä hölmöinä, jotka tuottavat jostain syystä paikkansa pitämätöntä tutkimustietoa.

      Tässä on tosiaan kyse paljolti samasta kuin aikoinaan tupakan kohdalla. Silloinkin puolet ei uskonut, että tupakka olisi haitallista terveydelle. Nyt melkein kaikki tietävät, että se on haitallista.

    • Anonyymi

      Ywywywywywyw
      SSAB, Neste, Helen, Turun seudun energiantuotanto, Fortum, Vaskiluodon voima, Outokumpu ja Alholmens Kraft omistavat Suomen 10 suurinta hiilidioksidia viime vuonna päästänyttä laitosta.

      Oheinen suurimpien laitosten lista pysyy hyvin samanlaisena vuodesta toiseen. Energiavirasto sai päästötiedot 548 laitoksesta.

      Päästökauppajärjestelmä kattaa hieman alle puolet Suomen kokonaispäästöistä. Vuonna 2017 päästökauppasektorin osuus kokonaispäästöistä oli 45 prosenttia. Lentoliikenteen päästöjä ei ole mukana laskelmassa.

    • Anonyymi

      Kysykää tähtitieteilijöitä, mitkä seikat vaikuttaa ilmaston vaihteluihin. Tulette yllättymään vastauksesta. On todella monia muuttujia maailman kaikkeudessa.
      Ihmisen toimet on kuin hyttysen paska itä-meressä.
      Mutta kun valitaan "sopivat" asiantuntijat
      Saadaan sopiva tulos kusettaa tavallista tyhmää kansaa.

      • Anonyymi

        Nostetaan polttoaineen hintaa sähköä tehdään ihmisten elämää hankalaksi maailman pelastuksen nimissä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Lohdullista on kuitenkin se, että puolet suomalaisista on huomannut ilmaston muuttuneen.

      • Anonyymi

        Lohdullista on myös se se ettei 80 prosenttia suomalaisista luota ja usko mihinkään muuhunkaan persujen höpinöistä.


    • Anonyymi

      Puolet suomalaisista on iso joukko ja joukoissa tyhmyys tiivistyy. Puolet suomalaisista siis kuvittelee olevansa viisaampia kuin kaikki tiedemiehet maailmalla, jotka tutkivat ja ovat aiheitten kanssa eri tasolla tekemisissä kuin tämä kansa, joka ei osaa kunnolla edes lukea.

      Ts. ei siis voi ymmärtää edes, että Yle kertoo mitä maailmalla tapahtuu ja mitä asiantuntijat kertovat, ei keksi juttuja itse. - Nm. Mahdatko käsittää

    • Yle nimenomaan ei kerro mitä maailmalla tai edes Suomessa tapahtuu. On selkeästi vallanpitäjien asialla. Ei minkäänlaista tutkivaa
      Journalismia ole tullut vuosiin.

    • Jos maailmanlaajuinen väestönkasvu saataisiin rajoitettua ja muutettua negatiiviseen suuntaan, KAIKKI riittävyys-, saastumis-, ja ihmisestä mahdollisesti johtuvat ilmastonmuutosongelmat loppuisivat. Astronomisille syillehän emme mitään voikaan, vaikka ne ovat paljon järisyttävämmät.

      Miksi kukaan poliitikko ei uskalla kajota tähän PERUSSYYHYN pitkällä tikullakaan?

    • Anonyymi

      Juu, en minäkään usko, että talvi on tulossa ja on jo ihan ovella. Se on vaan liikemiesten ja yrittäjien tyhjää höpinää, jolla ihmisiä yritetään houkutella ostamaan talvivaatteita, talvirenkaita ja polttoaineita tölleihinsä.
      Ei ole mitään merkkiä talvesta eikä kukaan ole pystynyt todistamaan, että talvi tulee tai että se tulee juuri nyt, kun vielä tuokio sitten oli melkein kesäkelit.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomi on sairastunut ilmastonmuutoshysteriaan.

    • Anonyymi

      Ilmaston lämpeneminen ei ole uskonasia vaan tieteen fakta joten se on ihan sama mitä puolet suomalaisista ajattelee. Tieteellinen näyttö on täysin kiistatonta, ilmasto lämpenee ihmisen toiminaan takia hallitsemattomasti.

      • Anonyymi

        älä hysterioi itseäsi,suomen päästöt ovat pari promillea maailman päästöistä,vaikka kieltäisit hengittämisenkin suomessa se i vaikuttaisi mitään ilmaston lämpenemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hysterioi itseäsi,suomen päästöt ovat pari promillea maailman päästöistä,vaikka kieltäisit hengittämisenkin suomessa se i vaikuttaisi mitään ilmaston lämpenemiseen.

        Siksikö suomalaisten ei muka tarvitsisi tehdä mitään? Älä nyt viitsi....
        Suomalainen kuluttaa maapallon resursseja ja tuottaa päästöjä moninkertaisesti verrattuna maapallon keskimääräiseen asukkaan kulutukseen ja päästöihin.. Eipä taida suomalaisilla olla mitään erityistä oikeutta tähän muiden maiden kansalaisiin nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hysterioi itseäsi,suomen päästöt ovat pari promillea maailman päästöistä,vaikka kieltäisit hengittämisenkin suomessa se i vaikuttaisi mitään ilmaston lämpenemiseen.

        Juuri siksi Suomen pitää tehdä ja toimia, olla edelläkävijä ja osoittaa esimerkkiä miten jutut hoidetaan, jotta emme joudu hengittämään muiden jätöksiä. Voisitko itse lakata hysterioimasta ja hengittää rauhallisesti puhdasta ilmaamme, jotta veri kiertää paremmin aivoon asti ja auttaa ymmärtämään aiheen lainalaisuudet. - Nm. Sivistysvaltion velvollisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hysterioi itseäsi,suomen päästöt ovat pari promillea maailman päästöistä,vaikka kieltäisit hengittämisenkin suomessa se i vaikuttaisi mitään ilmaston lämpenemiseen.

        On se jännää, miten silloin, kun on kysymys turvapaikanhakijoista tai pakolaisista, niin suomalaiset ovat niin globalisteja, niin globalisteja, mutta kun puhutaan saastumisen aiheuttamasta ilmaston lämpenemisestä, niin samat suomalaiset ovatkin yhtäkkiä niin suomalaista, niin suomalaista, että ei sillä, mitä Suomi tekee ole pallon mittakaavassa merkitystä.


    • Anonyymi

      Huom! Al Hysärin kysely! Jos suomalaisilta kysyttäisiin, ilmastoöyhöttäjiä olisi vain 10% eli hesalaiset ja turkulaiset vihervasemmistolesbohomot!

    • Anonyymi

      Muutaman vuoden sisällä alkaa ilmasto viilentyä muutamaksi vuosikymmeneksi.
      Aurinko on pössäyttänyt tämän lämpöaallon, mikä muu olisi aiheuttanut kuun, marsin, venuksen ja jupiterin lämpötilan kohoamisen? Ei ainakaan ihmisen päästämä hiilidioksididi.
      Auringonpilkut ovat lähes hävinneet ja aurinko muutenkin laskenut tehoaan kuten ennenkin kahdensadan vuoden jaksoissa on tehnyt.
      Tulevaa jääkautta ei ole peruttu mutta sen tulo kestää vielä vuosisatoja.

      Nämä tiedot löytyvät riippumattomista tietolähteistä mutta eivät sisälly IPCC:n politiikkaoppaaseen. Politiikka ei ole ilmastotiedettä.

      • Anonyymi

        Se olisi huojentavaa. Vaan, kun auringon aktiivisuus on laskenut jo 100 vuotta, pitäisi sen näkyä ilmaston viilenemisenä, mutta eipä näy. Kuinka selität sen?

        Voitko linkata jonkin uskottavan mittauksen tai tutkimuksen Kuun, Marsin, Venuksen ja Jupiterin lämpötilan noususta?

        Sen tiedän, että Marsin keskilämpötila on -50 astetta, koska siellä ei ohuen kaasukehän vuoksi tapahdu ilmastonmuutosta juuri lainkaan. Senkin tiedän, että Venuksen pintalämpötila on keskimäärin 400 astetta, ja se on lämpimämpi kuin aurinkoa lähempänä sijaitseva Merkurius juurikin kasvihuoneilmiön tai tarkemmin karanneen kasvihuoneilmiön vuoksi.

        Tarkoitat riippumattomilla tietolähteillä Alex Jonesin Infowarsia, Ickeä, MV-lehteä, Oikeaamediaa vai mitä? Mahtaako sieltä löytyä ainoankaan ilmastotutkijan kompetenssin omaavan henkilön tieteellisesti validia ja vertaisarvioitua näkemystä, vai pelkkää mutuilua? Kyllähän kuka tahansa voi kirjoittaa nettiin mitä tahansa, mutta se, että mielipide on jossakin julkaistu, ei tee mielipiteestä vallitsevaa todellisuutta parhaalla ymmärryksellä selittävää tosiasiaa - vai tekeekö?


    • Anonyymi

      Kohta kajakit maantiellä poikittain.Hepokatti.

    • Anonyymi

      hesarin luvut ovat tuulesta temmattuja,esimerkiksi vihret eivät ole vähentäneet fossiilisten polttoaineiden käyttöä yhtään vaan tarkoitus on että saavat leikattua päästöt muilta että itseltä ei tarvitse.

    • Anonyymi

      Eivät usko ilmastomuutokseen, uskomatonta kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Jäätiköt sulaa Sveitsissä kyliä evakuoidaan Suomessa lumettomia talvia ja vielä väitetään ettei ilmasto muuto liian nopeasti.

      • Anonyymi

        Suomessa lumettomia talvia? Viime vuosina siellä homopääkaupungissannekin on ollut metritolkulla lunta viimeistään vuoden alusta alkaen. Mutta eihän sinunlaiset tuttipullon imeksijät muista edes eilistä -5C pakkasyötä syyskuussa.


    • Anonyymi

      Monet tutkija väittävät,et ollaan tulossa jääkausi.

      • Anonyymi

        Mahtavaa. Jaatkos meillekin monen tutkijan väitteet tulevasta jääkaudesta? Jos perustana käytetään jo 100 vuotta jatkunutta auringon aktiivisuuden laskua, silloin meillä pitäisi jo olla kylmempää, vaan kuin ei ole. Ilman kasvihuoneilmiön kiihtymistä ilmasto varmasti olisikin viilentynyt, mutta kasvihuoneilmiö on voimistunut ja sen selittää vain kasvihuonekaasujen lisääntyneet pitoisuudet ilmakehässä. 18 mittaushistorian lämpimimmästä vuodesta yksi oli 1998 ja kaikki muut osuvat 2000-luvulle. Ei se jääkaudelta kuulosta. Keskilämpötilaltaan kaikkien aikojen lämpimin vuosi oli 2016, jolloin useiden kuukausien lämpöennätykset paukkuita.

        Edelleen puhutaan maapallon kokonaisilmastosta ja keskilämpötilan kasvusta - ei paikallissäästä. Joensuussa saa sataa vaikka kymmenen metriä lunta ja pakkaset huidella -80 asteessa, mutta se ei osoita, etteikö maapallon keskilämpötila koko ajan kasvaisi. Sen sijaan paikalliset sään ääri-ilmiöt yleistyvät mm. merien lämpenemisen johdosta. Meret säätelevät monin tavoin sääilmiöitä.


    • Anonyymi

      Kyllä suurin osa uskoo että ilmasto muuttuu kuten se on aina muuttunut jo miljardeja vuosia ja tulee myös muuttumaan jatokssakin oli ihmisä tai ei mutta puolet ei usko että ihminen sen aiheuttaa itse muutoksen ja että ihminen voi pysäyttää ilmaston halumaansa lämpötilaa kuten esim. antti uskoo voivansa tehdä ja lupasi tehdä.

      • Anonyymi

        Nii-in, ilmasto on muuttuillut aina pitkillä aikaväleillä. Mutta tällä kertaa muutoksen aiheuttaa ihmisten toimet ja muutos tapahtuu nopeasti. - Nm. Asioiden erot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, ilmasto on muuttuillut aina pitkillä aikaväleillä. Mutta tällä kertaa muutoksen aiheuttaa ihmisten toimet ja muutos tapahtuu nopeasti. - Nm. Asioiden erot

        Niin osa uskoo että ihmisen takia ilmasto nykyään muuttuu uskovat että se itse ei enään voi muuttua vain ihminen sitä muuttaa. Suomen kohdallakin ilmasto muuttui aika äkkiä kun kilometri jäätä suli pois ja sama sulaminen on jatkunut niistä päivistä asti ja jatkuu edelleen pohjoisnavalla se sulaminen alkoi ja 10 000v sitten. Eri asia on sitten että heitetään roskat mereen ja saastutetaan paikallinen ilma niin että et edes eteen näe kuten aasiassa on monessa paikassa. Kaiken lisäksi suomi on vähentänyt päästöjään jo vuosien ajan samaa ei voi monesta muusta maasta sanoa tekevät juuri päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, ilmasto on muuttuillut aina pitkillä aikaväleillä. Mutta tällä kertaa muutoksen aiheuttaa ihmisten toimet ja muutos tapahtuu nopeasti. - Nm. Asioiden erot

        Ja suomalaiset kärsiköön eniten,vaikka suomi tuottaa vähiten saasteita.
        Just,joo.
        No Ps,n kannatus vaan nousee. Ihmiset heräävät painajaisesta huomaamaan todellisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suomalaiset kärsiköön eniten,vaikka suomi tuottaa vähiten saasteita.
        Just,joo.
        No Ps,n kannatus vaan nousee. Ihmiset heräävät painajaisesta huomaamaan todellisuuden.

        Mistä sinä kärsit? Muusta kuin persuista. Tiedätkö mitä on kärsiminen? Se on sitä, kun siat pussaavat.

        Jos Suomi-nimisellä sivistysvaltiolla on tietoa, taitoa ja osaamista, se voi mielihyvin olla maailman johtava ilmastoasioiden kehitys- ja hoitovaltio, edelläkävijä ja esimerkki muille. Mitä kärsimistä siinä on? - Nm. Paitsi jos ei tajuu


    • Anonyymi

      Enemmän tässä keskustelussa paistaa se miten ilmastonmuutosta halutaan pitää lyömäaseena tiettyjä ihmisiä tai toimijoita kuten yleisradiota kohtaan. Että jokin taho nyt valehtelee teille tai yrittää aivopestä. Eiköhän asioista kannata ottaa ihan itse selvää. Keskustelussa pyörivässä sanastossa on selkeästi nähtävillä miten ilmastonmuutokseen suhtaudutaan tunteellisti siinä ettei sen haluta olevan totta. Ilmastokysymykset ovat tämän hetken polttava aihe tieteessä. Suhtautuminen ei pääsääntöisesti vaikuta kovin tieteelliseltä.

      • Anonyymi

        Kyllä yle aivopesee esim. pakolaisasiossa on aina lapsen kuva vaikka suurin osa tuloista on ollut miehiä sellasta pientä manipulaatiota vain harrastaa yle ja kreetta se vasta käyttääkin lyömäaseena jos katoist sen räyhäävän yk puheen jossa syytti muita mutta on hänkin jo 16 vuotta saastuttanut maapalloa vaikka hänestä syy on kaikkien muiden kun hänen lapsuutensa on pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yle aivopesee esim. pakolaisasiossa on aina lapsen kuva vaikka suurin osa tuloista on ollut miehiä sellasta pientä manipulaatiota vain harrastaa yle ja kreetta se vasta käyttääkin lyömäaseena jos katoist sen räyhäävän yk puheen jossa syytti muita mutta on hänkin jo 16 vuotta saastuttanut maapalloa vaikka hänestä syy on kaikkien muiden kun hänen lapsuutensa on pilalla.

        Eli itse etsit vain valuvikoja. Oletat medioita totuuden torvina jotta voit pettyä niihin. Olet ottanut ylen maalitauluksesi jotta saat pettyä kerta toisensa jälkeen ja räksyttää. Keskityt vain yhteen toimijaan ottamatta selvää laajemmin. Elämää on suomen ulkopuolellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli itse etsit vain valuvikoja. Oletat medioita totuuden torvina jotta voit pettyä niihin. Olet ottanut ylen maalitauluksesi jotta saat pettyä kerta toisensa jälkeen ja räksyttää. Keskityt vain yhteen toimijaan ottamatta selvää laajemmin. Elämää on suomen ulkopuolellakin.

        On ja heasarin propaganda median ulkopuolla on myös elämää nää kanavat pitää ottaa parodiakanavina kuten sputnik lehtikin. Totuus on sitten tosiaan mailmalla jotain ihan muuta kun suomen "totuusmedioiden" tarinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ja heasarin propaganda median ulkopuolla on myös elämää nää kanavat pitää ottaa parodiakanavina kuten sputnik lehtikin. Totuus on sitten tosiaan mailmalla jotain ihan muuta kun suomen "totuusmedioiden" tarinat.

        Kysymys on hyväksytkö totuuden silloin kun se on omien halujesi vastainen. Perustatko oman poliittisen ajattelusi vain pariin lähteeseen jotta saisit luotua itsellesi haluamasi kuvan asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yle aivopesee esim. pakolaisasiossa on aina lapsen kuva vaikka suurin osa tuloista on ollut miehiä sellasta pientä manipulaatiota vain harrastaa yle ja kreetta se vasta käyttääkin lyömäaseena jos katoist sen räyhäävän yk puheen jossa syytti muita mutta on hänkin jo 16 vuotta saastuttanut maapalloa vaikka hänestä syy on kaikkien muiden kun hänen lapsuutensa on pilalla.

        " jos katoist sen räyhäävän yk puheen jossa syytti muita mutta on hänkin jo 16 vuotta saastuttanut maapalloa vaikka hänestä syy on kaikkien muiden kun hänen lapsuutensa on pilalla."

        Niin persua, niin persua, että ihan oksettaa. Milloin olette nähnyt/kuullut PERSUN tekevän jotain muuta kuin tätä?


    • Anonyymi

      Suomalaiset Vihreät kellokkaat, Mariaohisalot, Pekkahaavistot, Annisinnemäet jne. vaativat kyllä että Suomen pitää olla etunenässä ilmastotalkoissa. Meillä pitää 10 vuodessa autoilut lopettaa, ja hiilivoima korvattava epävarmoilla tuulivoimaloilla.

      Mutta annas olla, kun Vihreiltä kysytään että oletko valmis tinkimään omasta elintasostasi? Häh, vain vaivaiset 24% Vihreistä on valmis tinkimään elintasostaan.
      https://imgur.com/a/mhdxXx4

      Noihin Vihreisiin ketaleisiin ei tosiaan voi luottaa yhtään. Ne on täysin kaksinaamaista väkeä.

      • Anonyymi

        Määrittelisitkö perussuomalaisen elämäntavan ja filosofian? Millaista elämää he tahtovat viettää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelisitkö perussuomalaisen elämäntavan ja filosofian? Millaista elämää he tahtovat viettää?

        Eiköhän sitä sellaista elämää mitä tässä eletään koko ajan. Vihreät haluavat kuristaa koko Suomen, uusillä täysin älyttömillä autojen romutusaikatauluilla, ja kovilla polttoaineveroilla.

        Mutta kun suoraan kysytään, niin vain 24% vihreistä sanoo itse olevansa valmiita tinkimään omasta elintasostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sitä sellaista elämää mitä tässä eletään koko ajan. Vihreät haluavat kuristaa koko Suomen, uusillä täysin älyttömillä autojen romutusaikatauluilla, ja kovilla polttoaineveroilla.

        Mutta kun suoraan kysytään, niin vain 24% vihreistä sanoo itse olevansa valmiita tinkimään omasta elintasostaan.

        Tämän selonteon perusteella annat kuvan että erityisesti yksityisautoilu ja polttoaineverotus ovat niitä keskeisimpiä perussuomalaisuuden kysymyksiä. Suomessa taitaa valtaosa väestöä kuitenkin sijoittua jo yhdelle kolmannekselle joten valtion suuri pinta-ala vaikuttaa haasteelliselta yhteenasettaa kaupungistumisen kanssa. Tämä ei ole myöskään kovin uusi ilmiö sillä Suomen suurimmat kaupungit ovat iät ja ajat sijoittuneet eteläiseen päähän. Ei siis yllätä että kasvu sijoittuu eniten sinne kuten myös kaupunkilaisemmat poliittiset aatteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittelisitkö perussuomalaisen elämäntavan ja filosofian? Millaista elämää he tahtovat viettää?

        Ps,n äänestäjä on tavallinen Suomalainen. Ennen moni on äänestänyt muita puolueita.
        Eivät voineet hyväksyä Suomen tuhoamista. Siksi PS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps,n äänestäjä on tavallinen Suomalainen. Ennen moni on äänestänyt muita puolueita.
        Eivät voineet hyväksyä Suomen tuhoamista. Siksi PS

        Tavallinen suomalainen tuntuu avautuvan sen verran mystisesti että sen voi olettaa taipuvan helposti suuntaan jos toiseen siinä missä ne toiset erikoisuudet. Kun olet tavallinen niin muut ovat jotenkin erikoisempia. Aika tavallisia ihmisiä tuntuvat olevan puolueista riippumatta mitä tulee tuloihin saati lain piirissä liikkumiseen. Minnekäs suunnille se PS kannatus pääasillisesti sijoittuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sitä sellaista elämää mitä tässä eletään koko ajan. Vihreät haluavat kuristaa koko Suomen, uusillä täysin älyttömillä autojen romutusaikatauluilla, ja kovilla polttoaineveroilla.

        Mutta kun suoraan kysytään, niin vain 24% vihreistä sanoo itse olevansa valmiita tinkimään omasta elintasostaan.

        Vihreitä kannattavat ovat muiden puolueiden kannattajiin verrattuna nuoria. Nuorilla on harvoin korkeaa elintasoa, elleivät he ole syntyneet kultalusikka suussa. Kysymys ei siis ole ehkä niinkään halusta olla tinkimattä elintasosta vaan kyvystä. Jos ei ole mistä tinkiä, niin tyhjästä on paha nyhjäistä.

        Tyypillistä voi olla esim. se, ttei vihreitä kannattavalla ole autoa, vaan hän tekee matkansa polkupyörällä, jalkaisin taikka julkisilla liikennevälineillä. monet vihreitä kannattavat asuvat kaupungeissa, missä on hyvä mahdollisuus elää ilman omaa autoa.

        Suomessahan pitäisi suosia sellaisia asumismuotoja, jotka eivät edellytä varsinkaan kahden auton hankkimista. Itse asun pääkaupunkiseudulla eikä minulla ole kovin paljon sellaisia kertoja, että olisin tarvinnut autoa lähiajoihin. Julkinen liikenne pelaa hyvin ja etäisyydet ovat kohtuulliset.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Vihreitä kannattavat ovat muiden puolueiden kannattajiin verrattuna nuoria. Nuorilla on harvoin korkeaa elintasoa, elleivät he ole syntyneet kultalusikka suussa. Kysymys ei siis ole ehkä niinkään halusta olla tinkimattä elintasosta vaan kyvystä. Jos ei ole mistä tinkiä, niin tyhjästä on paha nyhjäistä.

        Tyypillistä voi olla esim. se, ttei vihreitä kannattavalla ole autoa, vaan hän tekee matkansa polkupyörällä, jalkaisin taikka julkisilla liikennevälineillä. monet vihreitä kannattavat asuvat kaupungeissa, missä on hyvä mahdollisuus elää ilman omaa autoa.

        Suomessahan pitäisi suosia sellaisia asumismuotoja, jotka eivät edellytä varsinkaan kahden auton hankkimista. Itse asun pääkaupunkiseudulla eikä minulla ole kovin paljon sellaisia kertoja, että olisin tarvinnut autoa lähiajoihin. Julkinen liikenne pelaa hyvin ja etäisyydet ovat kohtuulliset.

        Vihreät hyvä vaihtoehto puolue kokonaiskuvaa ajatellen. Suomi on aina ollut kehittyvä ja monipuolinen maa ja sellaisena se varmasti haluaa pysyäkin. Monenlaista tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät hyvä vaihtoehto puolue kokonaiskuvaa ajatellen. Suomi on aina ollut kehittyvä ja monipuolinen maa ja sellaisena se varmasti haluaa pysyäkin. Monenlaista tarvitaan.

        Kyllä te tulette vielä ymmärtämään, mistä ilmastonmuutoksessa on kyse. Malttia.


    • Anonyymi

      Lähes puolet ja 45%. Taitaa olla sama asia. Kyse ei kuitenkaan ole kaikista suomalaisista, vaan kyselyyn vastanneista 1099 henkilöstä.

      80% perussuomalaisista on muuten enemmän kuin 80% vihreiden kannattajista, kun lasketaan lukumäärä viime kuukausien Gallupeista.

    • Anonyymi

      Kyllä meillä perussuomalaisilla onneksi riittää tätä järjetöntä räksyttämistä näistä meidän kahdesta polittisesta aiheesta: maahanmuutto ja valheellinen ilmastonmuutos. Ei hätiä mitiä vielä, etteikö poliittisesti yhtä asiantuntevia riittäisi kannattajiksi!!

      • Anonyymi

        Googlaa "perusuomalaiset ohjelma", niin ei tarvi heitellä mutua.


    • Anonyymi

      Puolet tuhannesta mielipiteensä antaneesta ei onneksi vastaa ihan puolta Suomen kansasta!!!

    • Anonyymi

      Miksi ei myönnetä tosiasioita meitä on liikaa ja siksi me kuormitamme luontoa liikaa afrikan liika kansoituskin on pitkälti kehitysavun syytä?

      • Anonyymi

        Menis monelta tienestiti jos suurimpaan ongelmaan aletaan puuttua. Tää on bisnestä vaan sanoi meritakesipalvelut.


      • Anonyymi

        Afrikan väestönkasvu on vielä pienempi ongelma ilmastonmuutoksen kannalta kuin se, että sieltä rahdataan väkeä kuluttamaan suuremman hiilijalanjäljen Eurooppaan. Esimerkiksi jokaiselle Pohjoismaahan tulleelle afrikkalaiselle pitää löytyä lämmitetty asunto.


      • Anonyymi

        Yeap, olet vallan oikeassa. Meitä länsimaisia liikaa maapallon luonnon varoja kuluttavia kehittymättömiä ja luonnottomia tyyppejä on liian paljon. - Nm. Afrikkalainen ei kuluta juuir mitään


    • Anonyymi

      Ilmastopropagandan voimakkuus antaa osvittaa siitä miten kalliiksi nämä ilmastotoimet tulevat kansalaisille. Sinä maksat ja sinut aivopestään hyväksymään asia.

      • Saattaa olla jonkinmoinen harha, että ilmastotoimet johtaisivat yleiseen elintason laskuun. Varmaan ne johtavat kulutustottumusten muutoksiin, mutta eihän se kummoinen asia ole, jos mietitään, miten ihmiset ovat eläneet sata vuotta sitten. Kyllä aikoinaan jopa polkupyörää pidettiin haitallisena keksintönä, koska sen uskottiin rappeuttavan ihmisiä.

        Hyvin suurella osalla suomalaista on mahdollisuus varsin helpostikin sopeutua muutostarpeisiin, jos heille oma auto ei ole esimerkiksi välttämätön. Monelle kaupungeissa asuvalle se ei ole välttämätön.

        Toinen ja paljon suurempia asia on se, että muutokset tarkoittavat uusia keksintöjä ja innovaatioita. Tämä tarjoaa loistavat bisnesmahdollisuudet niile, jotka uskaltautuvat ensimmäisten joukossa muutosvirtaan. Ilmastoteknologia ja cleantech ovat jo lähituleisuuden suuria megatrendejä. Tämän ovat meillä monet yrittäjät jo huomanneet kuten vaikkapa metsäteollisuus.

        Aina on niitä, jotka ovat muutosvastarinnan eturintamassa. Yleensä he ovat sitten myös niitä, joita elämä kohtelee kovimmin. Tästä hyvä esimerkki oli sotien jälkeen maalla asunut pienviljeliväestö. Heidät oli kehityksen kehittyessä tuomittu jyrkästi laskevaan elintasoon. Ne, jotka uskalsivat hypätä siitä kyydistä ajoissa pois, menestyivät. Myös ne, jotka älysivät lähteä Ruotsiin töihin.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Saattaa olla jonkinmoinen harha, että ilmastotoimet johtaisivat yleiseen elintason laskuun. Varmaan ne johtavat kulutustottumusten muutoksiin, mutta eihän se kummoinen asia ole, jos mietitään, miten ihmiset ovat eläneet sata vuotta sitten. Kyllä aikoinaan jopa polkupyörää pidettiin haitallisena keksintönä, koska sen uskottiin rappeuttavan ihmisiä.

        Hyvin suurella osalla suomalaista on mahdollisuus varsin helpostikin sopeutua muutostarpeisiin, jos heille oma auto ei ole esimerkiksi välttämätön. Monelle kaupungeissa asuvalle se ei ole välttämätön.

        Toinen ja paljon suurempia asia on se, että muutokset tarkoittavat uusia keksintöjä ja innovaatioita. Tämä tarjoaa loistavat bisnesmahdollisuudet niile, jotka uskaltautuvat ensimmäisten joukossa muutosvirtaan. Ilmastoteknologia ja cleantech ovat jo lähituleisuuden suuria megatrendejä. Tämän ovat meillä monet yrittäjät jo huomanneet kuten vaikkapa metsäteollisuus.

        Aina on niitä, jotka ovat muutosvastarinnan eturintamassa. Yleensä he ovat sitten myös niitä, joita elämä kohtelee kovimmin. Tästä hyvä esimerkki oli sotien jälkeen maalla asunut pienviljeliväestö. Heidät oli kehityksen kehittyessä tuomittu jyrkästi laskevaan elintasoon. Ne, jotka uskalsivat hypätä siitä kyydistä ajoissa pois, menestyivät. Myös ne, jotka älysivät lähteä Ruotsiin töihin.

        Ihanaa lukea joku järkeväkin kommentti tässä ketjussa. Oikeastaan niitä on ylipäätään harmittavan vähän oli ketjun otsikko mikä tahansa. - Nm. Twelve points


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Saattaa olla jonkinmoinen harha, että ilmastotoimet johtaisivat yleiseen elintason laskuun. Varmaan ne johtavat kulutustottumusten muutoksiin, mutta eihän se kummoinen asia ole, jos mietitään, miten ihmiset ovat eläneet sata vuotta sitten. Kyllä aikoinaan jopa polkupyörää pidettiin haitallisena keksintönä, koska sen uskottiin rappeuttavan ihmisiä.

        Hyvin suurella osalla suomalaista on mahdollisuus varsin helpostikin sopeutua muutostarpeisiin, jos heille oma auto ei ole esimerkiksi välttämätön. Monelle kaupungeissa asuvalle se ei ole välttämätön.

        Toinen ja paljon suurempia asia on se, että muutokset tarkoittavat uusia keksintöjä ja innovaatioita. Tämä tarjoaa loistavat bisnesmahdollisuudet niile, jotka uskaltautuvat ensimmäisten joukossa muutosvirtaan. Ilmastoteknologia ja cleantech ovat jo lähituleisuuden suuria megatrendejä. Tämän ovat meillä monet yrittäjät jo huomanneet kuten vaikkapa metsäteollisuus.

        Aina on niitä, jotka ovat muutosvastarinnan eturintamassa. Yleensä he ovat sitten myös niitä, joita elämä kohtelee kovimmin. Tästä hyvä esimerkki oli sotien jälkeen maalla asunut pienviljeliväestö. Heidät oli kehityksen kehittyessä tuomittu jyrkästi laskevaan elintasoon. Ne, jotka uskalsivat hypätä siitä kyydistä ajoissa pois, menestyivät. Myös ne, jotka älysivät lähteä Ruotsiin töihin.

        Kun halpa energia korvataan kalliimmalla, niin kustannuksethan siinä nousee. Kuluttaja sen eron lopulta maksaa.


    • Anonyymi

      Huvittavaa. Noin sadassa vuodessa on tapahtunut tuhansien, ehkä jopa kymmenien tuhansien vuosien muutokset. Ilmasto on muuttunut ennenkin, mutta ei näin nopeasti. Mikä muu muka voisi olla syynä, kuin 8 miljardia piereskelevää luonnonmuokkaajaa?

      • Anonyymi

        No ainakin miljoonan vuoden ja syy ei ole lapset joita tulee kokoajan vain lisää piereskelemään vaan te setä miehet jotka pilasitten niiden elämän jos tarviit lisä tietoa kysy ilmastojumalaltamme.


      • Anonyymi

        Saasteista ja myrkyistä niitä ei enne ole ollut. Vedet on pilattu metsät hakattu, lejeja kuolee jatkuvasti, ja raha poikii lisää p-kaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin miljoonan vuoden ja syy ei ole lapset joita tulee kokoajan vain lisää piereskelemään vaan te setä miehet jotka pilasitten niiden elämän jos tarviit lisä tietoa kysy ilmastojumalaltamme.

        Aivan. En aio hankkia lapsia. En omista autoa. Kulutan melko vähän ja tulen vähällä toimeen. Mutta syy on tietysti minun, tottakai!


    • Anonyymi

      Mitä tekemistä on kyselyllä ja maailman saastumisella? Saasteet on tosiasioita ja niitä vain tuhamaisuudessa lisätään, se on turhaa bisnestä, ja tuloerot kasvaa. 30v eläkkeelle, niin on onnistunut elämässä.

    • Anonyymi

      Ilmastobisneksessä luodaan median keinoin mielikuvia, joista muodostuu haluttu "todellisuus". Kun kampanjaa maustetaan häpeäleimalla, se tehostaa kampanjan vaikutuksia. Lopulta kuitenkin totuus paljastuu, mutta sen peittelyyn on valmiina keinot. Ja kokemustakin on jo runsaasti. #viha- ja valhekulttuuri #viherpunikkipopulismi

    • Assburger Dulle Griete. Kuola valuu suusta, mulukosilimät pyörii päässä, suusta kuuluu ölinää ja mölinää. Mixi tämmönen latvakakkkonen on irrallaan? Avohoitoa?

      • Anonyymi

        Ehkä samasta syystä kuin sinäkin. Miten koet olevasi paree tuollaisella kommentilla? Ei tietoa, ei taitoa, ei tajua eikä käsityskykyä. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä samasta syystä kuin sinäkin. Miten koet olevasi paree tuollaisella kommentilla? Ei tietoa, ei taitoa, ei tajua eikä käsityskykyä. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Hmm mikäs sen jääkauden aiheutti kun tehtaita plus autoista ollut tietoakaan? Ja miksi 1947 oli syyskuun 17 päivä 26 astetta lämmintä? Ja kun siperiasta päin tulee ilmavirta onko "lämmintä"? Tai etelästä virtaa onko kylmää? Oi teitä tolloja.................................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm mikäs sen jääkauden aiheutti kun tehtaita plus autoista ollut tietoakaan? Ja miksi 1947 oli syyskuun 17 päivä 26 astetta lämmintä? Ja kun siperiasta päin tulee ilmavirta onko "lämmintä"? Tai etelästä virtaa onko kylmää? Oi teitä tolloja.................................

        Ei haittaa kun tollompia näkyy löytyvän. - Nm. Revi siitä


    • Anonyymi

      Tämänkin keskustelun perusteella totean taas kerran: Onneksi perussuomalaiset eivät ole Suomen hallituksessa!
      On nimittäin niin jäätävän aivotonta porukkaa juttujen perusteella, etteihän tuollaisella tossukkasivistyksellä vastuullisesta yhteistyöstä mitään tulisikaan.

    • Anonyymi

      Hävettää, jos vain 50% porukasta ymmärtää, että "ilmastonmuutos" on huijaus, jota on kehitetty hyvin pitkään. Toisaalta, en usko Hesarinkaan juttuihin.

      Jokainen oikeasti älykäs ihminen osaa KYSEENALAISTAA, joka takaa sen, että ihminen ottaa asiasta selvää useampaa kautta ja löytää näin totuuden. Tietysti mediat ja rahan omistavat tahot kusettavat, tätähän se on ollut läpi historian. Media kertoo aina omistajansa asiaa. Kuka omistaa median? Samat tahot, jotka omistavat rahan. Näiden tahojen juoksupoikia- ja tyttöjä ovat niin presidentit kuin hallituksetkin. Pitää olla aikas naiivi, ellei tällaista ole elämässään oppinut.

      Noup, en todellakaan tue persuja, enkä muitakaan puolueita, joten ihan turha hokea fanaattisuudesta kielivää mantraa. Politiikka on huijaus, johon uskovat vain he, joilla ei ole mitään hajua tosiasioista.

      Jep, ilmastonmuutos on iso huijaus. Tarkoitus saada isot rahat ja valta. Moni rahasta pölöttävä on kuitenkin unohtanut tai ei ole lukenut tarpeeksi ja selvittänyt tarpeeksi syvälle - ilmastonmuutoksen tarkoituksena on myös ihmisten liikkuvuuden rajoittaminen ja seurannan vahvistaminen entisestään. En ala kertomaan ja valistamaan tarkemmin. Jos aidosti kiinnostaa, ota asiasta selvää. Media tai nykypäivän koulunpenkki ei sovellu kuin aivopesun haluaville.

      • Anonyymi

        Onko yksinkertaisuutensa ihan pakko julistaa kaiken kansa luettavaksi? - Nm. Ei junalauta


    • Anonyymi

      Todistaa että älykkyysosamäärä todellakin jakaantuu Gaussin käyrän mukaisesti, puolet kansasta on älykkäitä ja puolet tyhmiä.

      • Anonyymi

        Jep, ja ne jotka eivät usko ilmastohuuhaaseen ovat niitä älykkäitä. On olemassa ihmisiä joita kiinnostavat tärkeämmät asiat kuten aito menestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ja ne jotka eivät usko ilmastohuuhaaseen ovat niitä älykkäitä. On olemassa ihmisiä joita kiinnostavat tärkeämmät asiat kuten aito menestys.

        Meinaatko tosissasi, että kaikki tiedemiehet ja tutkijatj, jotka kertovat ilmastonuutoksesta, ovat tyhmiä. - Nm. Varsinainen vatipää


    • Anonyymi

      > Vihreitä kannattavat ovat muiden puolueiden kannattajiin verrattuna nuoria.
      Nuorilla on harvoin korkeaa elintasoa, elleivät he ole syntyneet kultalusikka
      suussa.>

      Kaikissa puolueissa on omat nuorisojärjestönsä ja osastonsa. Ei Vihreidenkään kannattajat mitään peruskoululaisia ja lukiolaisia ole.

      Jos koulutustaustaa katsoo, niin Vihreiden kannattajakunnassa on korkeakoulututkinnon suorittaneita enemmän kuin missään muussa puolueessa. Siis kovapalkkaista väkeä keskimäärin ovat Vihreiden kannattajat.

      Vihreissä on "työväenluokkaan" kuuluvia alle 10% kannattajista, kun esimerkiksi Perussuomalaisilla heitä on 50...60% kannattajista. Alemmat tuloluokat löytyvät ihan jostakin muualta, kuin Vihreistä koulutetuista maistereista ja kandidaateista.

      Silti nuo vihreät, varakkaat opettajamaisterit ja tutkimustyön ja projektihommien tekijöistä vain 24% ilmoittautuu olevansa valmis tinkimään elintasostaan.
      https://imgur.com/a/mhdxXx4

      Vain alle neljännes Vihreistä on valmis käytännössä tekemään asian eteen yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Tämä ilmastohuijus on yksi ihmiskunna suurimmista kusetuksista.
      70 luvulla povattiin uutta jääkautta nyt sitten ilmasto lämpeneekin.
      Suomi haluaa olla esimerkkinä kaikista tiukimmillä säännöillä, Niinistön mukaan.
      Kaikkihan tietää että kulutus tulee pysymään samana joten rahan tuloa valtiolla ei voi estää ja mitä tuolla rahalla sitten tehdään no ensimmäiset 3 miljardia menee etelästä tullee porukan kustannuksiin ja loput mitä siitä jää jos jää niin lahjoitetaan ympäri maapalloa kaikenlaisiin turhuuteen, hyvänä esimerkkinä : Radio asema Pygmeille, Kiinalaisten tupakan polton vähentämiseen...

      olen robotti :)

    • Sille puoleelle suomalaisista, jolla ei vieläkäänmennyt asia peille, on tulossa ankea herätys todellisuuteen.

      Minusta on täysin käsittämtöntä, että vaikka kuinka tarjotaan faktoja ja konkreetisia ilmiöitä ilmastomuutoksen kiihtyvästä vaudista, nuo tyypit aina vain jauhaavat samaa pa.......

      Mutta siihen on oma selitys: ne ovat ne piirit, joiden elinkeino ja työpaikat ovat siihen sidottu, että vanha kulutusvimma jatkuu ihan viimeisille metreille asti. Näin käynyt ennenkin, pörssissä ja talouselämässä muutenkin. Siinä tiedotusvälineisiin syötettään viestin, että kuluttajienn luottamus on nousussa - kunnes se siten romahtaa. Juu, ja siihen menessä ovat NUO piirit saanut rahojensa turviin - ilmasto muutoksen kiihtymisen hinnalla, jonka me kaikki maksamme tavalla tai toisella.

    • Anonyymi

      Kyllä te ”omilla aivoillanne ajattelevat” tulette vielä ymmärtämään, mistä ilmastonmuutoksessa on kyse. Malttia.

      • Anonyymi

        Asia on hyvin yksinkertainen, ilmasto on aina muuttunut ja ihmiskunnalla ei ole siihen osaa eikä arpaa. Uskontojen avulla hallitaaan ja kurjistetaan ihmisten elämää ja ilmastomuutosuskonto etenkin suomessa käy jokaisen kukkarolle. Lisää veroja ja kyttää ja kontrollia vaan, siten maailma pelastuu. Ketun idiootit.


    • Anonyymi

      Mitäs me vuoden 2019 ihmiskunta sille mitään mahdetaan, että ilmaston lämpeneminen alkoi jo 1880 luvulla, yli 140 vuotta sitten.
      https://imgur.com/a/MfzVFZO

      Tuosta lähtien ilmasto on lämmennyt 1.0 Celsius asteen verran. Lämpeneminen ja korkeampi lämpötila tulee jatkumaan joka tapauksessa, kenties usean sata vuottakin eteenpäin.
      Tämä muutos ei ole pysäytettävissä lamppuja sammuttelemalla.

    • Puolet kansasta on keskimääräistä tyhmempää. Huvittavaa, että ilmastonmuutosta vouhotukseksi kutsuvat ihmiset ovat yleensä koulutustasoltaan heikointa porukkaa. Kuitenkin he kuvittelevat voivansa voittaa älykkyydessä ja tiedonmäärässä maailman huippututkijat. Porukka on aivan kujalla ja uskoopa osa satuihinkin, kuten Teuvo Hakkarainen ja Laura Huhtasaari.

    • Anonyymi

      Uskoisikohan älyvapaita ja yhteiskuntavastaisia persuja vai asiantuntijoita, tutkimuksia ja tilastoja?!

    • Anonyymi

      Ei nykyään tarvi olla kuin rankkasade tai myrsky jossain keskellä syksyä niin se on ilmastonmuutosta.

    • Anonyymi

      Tulis puolen kilometrin asteroidi. Ainakin silloin loppuisi hetkeksi aikaa kitinät jonnin joutavasta ilmakehän CO2-päästöistä.

    • Anonyymi

      Jos/kun ilmaston muuttuminen johtuu ihmisen toiminnasta, niin se ei ole tauti vaan oire.
      Varsinainen syy on maapallon räjähtänyt väestönkasvu ja vielä suuremmassa määrin jatkuvan talouskasvun nimeen vannominen. Tosiasiahan on: missä raha, siellä valta ja poliitikot ovat tosiasiassa talouselämän sätkynukkeja, jotka vain haluavat turvata omat eläkevirkansa yhtiöiden hallituksissa tai muissa johtotehtävissä. Naurattavaa shaissia on, että ensin muka puhutaan otsa rypyssä ilmastonmuutoksesta ja heti seuraavana aiheena on miten turvata jatkuva talouskasvu. Tyhmempikin tajuaa, että joskus siihen tulee loppu. Kaiken lisäksi suurimmat saastuttajat paskat nakkaa koko ilmastonmuutokselle. Siinä sitten Suomi eturintamassa on "esimerkkinä", vaikka maan toimilla on yhtä vähän merkitystä koko maapallon ilmaston muuttumiseen kuin hyttysen pierulla saharassa. Onhan se keino nostaa veroja muka "ohjaamalla" ihmisten käyttäytymistä, hahah. (Ja veikkaanpa että nämä "käyttäytymistä ohjaavat verot" tulevat koskemaan kaikkia ja joka paikkaan, oli niillä ympäristön/ilmastonmuutoksen kannalta merkitystä eli ei.) No, saadaanhan tällä taas kasvatettua kuilua tavallisten suomalaisten ja muiden maalaisten ostovoiman välillä jälkimmäisten eduksi. Jee!

    • Anonyymi

      > lämpeneminen alkoi jo 1880 luvulla, yli 140 vuotta sitten.
      > https://imgur.com/a/MfzVFZO

      Jos katsoo tarkkaan tuota Wikipediassa olevaa lämpötilan kehityksen kuviota, niin 2...3 viimeistä vuotta käyrällä osoittavat että lämpötila onkin laskenut.

      Tuotahan auringon ja sen syklejä seuranneet ovat ennustaneet jo kymmenkunta vuotta. Sitä että uuden syklin mukana maapallon ilmaston lämpötila alkaakin kylmetä, eikä lämmetä.

      • Kylmenee, kun pyörremyrsky mökki panee säpäleix


    • Anonyymi

      Mun lapsuudesta asti on ennustettu jääkautta tulevan mutta kait se joskus voi tullakin uudelleen onhan niitä useita ollutkin . Eiköhän se ilmastonmuutoksesta pitäisi viedä valistusta Intiaan Kiinaan ja Afrikan maihin liiallisen lisääntymisen ehkäisyyn ja väestönkasvuun. Maapallo ei voi kantaa kaikkia

    • Anonyymi

      Kumma kun Antti Rinne (ei minun suomeni pääministeri) on nyt yllättäin lääkärinkin pätevyydet kun hänestä Gretassa ei ole mitenkään häiriintynyt. Näköjään se on niin helppoa kun vääryydellä ja viekkaudella päästään ensin valtaan niin sitten ollaankin kaikkien alojen asiantuntijoita, ihan yllättäin.

    • Anonyymi

      Tänä päiväkin ilmasto länpenee täällä savossa 5astetta. Tulee varmasti maailmanloppu.
      Hallelujaaaa,,,,

    • Anonyymi

      MEDIAN AIVOPESUA. Kansaamme kavalletaan kokomus muuradeiden toimesta. EU on tehntyt päätöksen kaikissa autoissa seuranta laitteet jo 4v sitten. Jyrki harjoittelee parasta aikaa Sitrassa kavaltaa nyt Suomen itsenisyyden rahaston vapaamuurareille koska on itse 33 asteen korkein päättäjä. Tuurilla saamme vielä terveydenhoitoa satasilla / vuosi jos kaappaus olisi onnisttunut kertamaksu olisi 7000€ Sairaala hoito 40 000€ eli talo myyntiin kuten muurari USA:ssa.
      Takana on EU- joka asentanut uusiin autoihin seurannaan! Jyrki kavaltaa kohta maantiet Bernerin oppien mukaan, (carunat)!!
      Narsitit paskoo vapaamuurari mediasta (valeMe) kasvispihviä ja todelliset saastuttajat valtamerilaivat 5-10 kpl saastuttaa enempi kuin koko maapallon autokanta.
      Narsitinpaskaan uskotaan mieluummin kuin faktoihin, Kaivosteollisuus tuottaa uusia Talvivaaroja suomessa rahat ohjataan ULOS vapaamuurareille ja maksut veromaksajille. Johtavat kokoomus poliitiikot nauraa vääränä kansan tyhmyyttä ja mediasou jatkuu..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe