Olen aiemmin epäillyt Maan olevan litteä mutta nyt palstoilla olevat keskustelijat ovat saaneet minut ajattelemaan ehkä toisin.
Minua kehotettiin valaisemaan tikkataulua taskulampulla, puhuttiin 15:sta asteesta Auringon yhteydessä sekä sytyttämään kynttilä. Pelkästään nämä saivat flättäriuskoni hieman horjumaan.
Lisäksi kerrottiin että tähdet ovat miljoonien valovuosien päässä. Etäisyys on mitattu maalitehtaan värikartoista.
Auringon massa, etäisyys, lämpötila ja halkaisija on myös pystytty mittaamaan; tarkemmat selvitykset käytetyistä menetelmistä tulee sitten ehkä myöhemmin.
Viimeisenä niittinä pidän kuitenkin näitä Kuukiviä; ne ovat kiistaton todiste Kuussakäynneistä:
https://www.youtube.com/watch?v=Qr28zMXQ3bU
Minusta on tulossa pallopää!
5
72
Vastaukset 5
- Anonyymi
Hienoa! En henkilökohtaisesti odota tai toivo, että ihmisten tulisi ajatella itseni tavoin tms. Maailmassa on paljon tutkittua tietoa esim. lääketieteessä ja monissa muissa elintärkeissä asioissa, missä tutkijat ovat tehneet arvokasta työtä tavallisten ihmisten hyväksi.
Salaliittoteoriat ovat saaneet monen epäilemään tutkittua tietoa ja tiedettä. Kaikki pitää arvioida ja ymmärtää, missä meitä voidaan haluta johtaa jopa tieteen välityksellä johtaa harhaan. Kaiken epäileminen on kuitenkin epätervettä. Itse en kehoita ketään uskomaan muuhun kuin totuuteen. Esim. Raamatussa on ilmoitettu todellinen Jumala ja Hänen tahtonsa. Raamattu ei kerro kaikkea elämään liittyvää, eikä siinä kielletä ihmistä pohtimasta ja tarkistamasta asioita. Totuus ei pala tulessakaan ja totuuteen esim. maa(pallo)n toivon Sinun ja muidenkin uskovan. Asioita on tutkittu paljon, eikä tutkittu tieto suurimmalta osaltaan ole tarkoitettu meitä johtamaan harhaan, vaan ymmärtämään, miten asiat toimivat (esim. kaikkien ihmisten parhaaksi).Kiitoksia rohkaisevista sanoistasi jotka toivon mukaan ohjaavat minut kohti tietoisempaa elämää.
Noista tähtien etäisyyksistä, lähinnä niiden mittaustavoista olin hieman epävarma.
Hankin juuri tietoa tästä URSAn sivuilta ja sekin minulle selvisi.
Lähimpien tähtien etäisyydet mitataan yksinkertaisesti kolmiomittauksen avulla ja kaukaisemmat aloituksessa mainitemallani tavalla vertaamalla niiden värejä värikarttoihin.
https://www.ursa.fi/extra/kosmos/t/tahtien_etaisyydet.html
- Anonyymi
Jos kiinnostaa, niin tänään klo 20:05 saattaa hyvän sään ollessa kohdillaan olla mahdollista nähdä samaan aikaan sekä Soyuz raketti ja ISS avaruusasema, jos katsoo suoraan kohti etelään tuohon aikaan.
En ole varma kuinka kirkas Soyuz on, mutta ISS pitäisi näkyä kirkkaana kuitenkin suoraan etelässä matalalla -ja käsittääkseni Soyuz olisi sen perässä liikkuva himmeämpi piste.- Anonyymi
Tuo oli siis vain etelä-suomessa, tai esim virossa asuville. Pohjoisessa sitä ei voi mitenkään nähdä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli siis vain etelä-suomessa, tai esim virossa asuville. Pohjoisessa sitä ei voi mitenkään nähdä.
Pilvistä on, hyvä kun puiden latvat näkyvät täällä Stadissa.
Vaan eipä huolta, tässä näemme Soytzin mahtavan lähdön ja sen asettumisen kirkkaaseen avaruuden loistoon:
https://www.youtube.com/watch?v=YYQG6hsQQcg&t=610s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va711917Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661209- 1411008
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu19957- 89685
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa105662- 41648
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63642- 56614
- 58570