Estonian onnettomuus

Estonia upposi 25 vuotta sitten. Onko totta vai tarua että joku lieksalainen yritti huijata rahaa sosiaalitoimistolta päästäkseen Etelä-Suomeen katsomaan surevia omaisia? Tällaista kuulin puhuttavan.

25

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosi on

      • Anonyymi

        Ei siihen aikaan tuskin uskallettu tehdä tuommoista huijausta sossulle niinkuin matut nykyään tekee että pääsevät lomille afrikkaan!


    • Anonyymi

      Estonia Mayday Mayday...

      • Anonyymi

        Osaan minäkin englantia: Estonia Toukokuupäivä Toukokuupäivä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaan minäkin englantia: Estonia Toukokuupäivä Toukokuupäivä...

        May day tarkoittaa varmaan erityisesti juuri vappua eli toukokuun ensimmäistä.


    • Anonyymi

      Mihin osaan Pielistä se upposi, sillä eihän se muutoin olisi Lieksa palstalla?
      "markkinat"

      • Anonyymi

        Se upposi Pieliseen Törönkarista Ikolanniemeen päin noin 250 metriä. Siinä on vettä järven pohjaan saakka eli aika syvä paikka se on.


      • Mainitsin kyllä lieksalaisen tuossa avauksessa. 0


    • Siinnä pelastusoperaatiossa kunnostautui helikopterilentäjä, joka on lähtöisin Mähköltä.

      • Tuo oli uutta tietoa. Luin juuri Hesarista koko jutun tapahtumasta. Eipä ole sellaista aihetta tai kirjoitusta ettei jonkun pidä höpöttää omiaan joukkoon. Täytyy yrittää ymmärtää että jollain on paha olo. Ei kuitenkaan pitäisi leikkiä vakavalla asialla.


      • rotestimökinpoika kirjoitti:

        Tuo oli uutta tietoa. Luin juuri Hesarista koko jutun tapahtumasta. Eipä ole sellaista aihetta tai kirjoitusta ettei jonkun pidä höpöttää omiaan joukkoon. Täytyy yrittää ymmärtää että jollain on paha olo. Ei kuitenkaan pitäisi leikkiä vakavalla asialla.

        Tämä lentäjä ei saanut tietääkseni mitään mitalia, vaikka teki kovan päivätyön pelastaessaan ihmisiä.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Tämä lentäjä ei saanut tietääkseni mitään mitalia, vaikka teki kovan päivätyön pelastaessaan ihmisiä.

        Eihän normaalista päivätyöstä anneta kenellekään mitään erityistä mitalia
        Kuuluu nimittäin normaaliin työnkuvaan tuo homma mitä oli tekemässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän normaalista päivätyöstä anneta kenellekään mitään erityistä mitalia
        Kuuluu nimittäin normaaliin työnkuvaan tuo homma mitä oli tekemässä.

        Ei Estonian kaltainen suuronnettomuus ole kai pelastuslentäjällekään mitään jokapäiväistä. Montaa tällaista tapausta ei pelastustyöntekijän työuralle satu, ja ne voivat olla henkisesti hyvin rankkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän normaalista päivätyöstä anneta kenellekään mitään erityistä mitalia
        Kuuluu nimittäin normaaliin työnkuvaan tuo homma mitä oli tekemässä.

        En puhunut normaalista päivätyöstä, vaan kovasta päivätyöstä, ne ovat kaksi hyvin eri asiaa.
        Siellä syksyisen aamun pimeässä lenteli lähellä merenpintaa etsien veden varassa olevia, ja koetti pintapelastajan kanssa saada heitä ylös, se ei olut normaalia päivätyötä.
        Oman henkensä kaupalla sitä tekivät paljon rohkeammin mitä heiltä vaadittiin.

        Olen ollut aikoinaan mukana pelastustöissä.
        Tiedän mitä on marraskuisessa räntäsateessa, yön pimeydessä toimia märkänä metsässä tuntikausia, yrittäen pelastaa hypotermiasta kärsivää avutonta ihmistä.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        En puhunut normaalista päivätyöstä, vaan kovasta päivätyöstä, ne ovat kaksi hyvin eri asiaa.
        Siellä syksyisen aamun pimeässä lenteli lähellä merenpintaa etsien veden varassa olevia, ja koetti pintapelastajan kanssa saada heitä ylös, se ei olut normaalia päivätyötä.
        Oman henkensä kaupalla sitä tekivät paljon rohkeammin mitä heiltä vaadittiin.

        Olen ollut aikoinaan mukana pelastustöissä.
        Tiedän mitä on marraskuisessa räntäsateessa, yön pimeydessä toimia märkänä metsässä tuntikausia, yrittäen pelastaa hypotermiasta kärsivää avutonta ihmistä.

        Hei Kamu olitko VaPePa henkilöitä vai missä olit, meinaan tuo on aika erikoista mitä kerroit.


    • Tunsin yhden lieksalaislähtöisen helikopterilentäjän, joka oli rajavartiolaitoksen palveluksessa. Hän kuoli viime vuonna.

      • Varmaa juuri sama henkilö, sillä hän oli rajavarioston hommissa lentäjänä.
        Vai on hänkin jo kuollut.


      • Jätä palstan herrasmieskirjoittajat rauhaan. Voit vaikka minua haukkua jos haluat.


      • Hyvä, juuri noin. Tee sitä mitä osaat parhaiten.


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Hyvä, juuri noin. Tee sitä mitä osaat parhaiten.

        Vai on täällä taas joku "ylinero" ollut jäkättämässä.
        Onneksi on valvoja poistanut.
        Koeta pankko kestää, siihen tottuu.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Vai on täällä taas joku "ylinero" ollut jäkättämässä.
        Onneksi on valvoja poistanut.
        Koeta pankko kestää, siihen tottuu.

        Uimahalli vastaus nimimerkille ja kuivaa ja aiheena faarao tai Komu tai pienille lapsille ja yrittävät valmistus koneiden tai Komu tai Komu tai julkaisu sisältää vuodelta enemmän kuin sinä Lieksan suurin osa ei ja tuo seos on poistettu äidit ja isät lastenlääkäri on wanhan Wanaja jukolan ja zastava öisin hän kehitti quindi rekisteriseloste burleski riittävästi aikaa kierrellyt heitä noin sadan Xenopus hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uimahalli vastaus nimimerkille ja kuivaa ja aiheena faarao tai Komu tai pienille lapsille ja yrittävät valmistus koneiden tai Komu tai Komu tai julkaisu sisältää vuodelta enemmän kuin sinä Lieksan suurin osa ei ja tuo seos on poistettu äidit ja isät lastenlääkäri on wanhan Wanaja jukolan ja zastava öisin hän kehitti quindi rekisteriseloste burleski riittävästi aikaa kierrellyt heitä noin sadan Xenopus hissanmaikk

        Voi veljet sinun kanssasi olet sinä yksi epeli.


    • Anonyymi

      Lukekaa seuraava läpi ainoastaan jos ette ole helposti hermostuvaa tyyppiä. Muussa tapauksessa antakaa olla:

      "Tähtäimessä tapaus Estonia"

      https://vastavalkea.fi/2016/09/28/tahtaimessa-tapaus-mv-estonia/

      ....enkä enään ihmettele yhtään että miksi sielä on juuri nähty joku porukka tutkimassa laivaa sukellusrobotilla hautarauhasta viis veisaten.

      • Anonyymi

        Siis salaliitto!
        Hieno juttu. Nyt se on ratkaistu. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin? Jos olet ollut yhteydessä lääkäriin niin kuinka on mahdollista, että olet edelleen avohoidossa?
        Tiedätkö kuka minä olen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis salaliitto!
        Hieno juttu. Nyt se on ratkaistu. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin? Jos olet ollut yhteydessä lääkäriin niin kuinka on mahdollista, että olet edelleen avohoidossa?
        Tiedätkö kuka minä olen?

        Olet hissanmaikk


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe