Onko jeesus

Anonyymi

Onko jeesus homo Ainakin kaikki Raamatun kertomukset viittaavat siihen suuntaan. Oliko Jeesuksella ja apostoli Johanneksella homosuhde? Kun jeesus muutenkin tykkäsi olla vain miesten kanssa.Naisia ei paljoo löydy kenen kenssa Jeesus olisi ollut.Hyvin mies voittonen ollut jeesuksen piirit missä ollut.

41

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu on uskonnollisen ajattelun voimin syntynyt kaunokirjallinen teoskokoelma . Evankeliumien kirjoittamisajan ja kuvattujen tapahtumien välinen aika on aivan liian pitkä jonkinlaisen dokumentaation säilymiselle. Keskustelu Jeesuksen homoudesta on tietenkin mahdollista samaan tapaan kuin kirjallisuustutkimuksessa pohditaan kirjallisuushahmojen suuntautumista.

      • Anonyymi

        Harmikseni olen todennut, että suomen ammattikoululaisten luku -ja kirjoitustaidon taso on onnettoman heikkoa . Nykyisin voi valmistua ilman, että osaa edes lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmikseni olen todennut, että suomen ammattikoululaisten luku -ja kirjoitustaidon taso on onnettoman heikkoa . Nykyisin voi valmistua ilman, että osaa edes lukea.

        Et näytä osaavan sinäkään kirjoittaa. Suomi kirjoitetaan isolla ja yhdyssanoissa luku- ja kirjoitustaito viiva (-) näyttää olevan virheellisessä paikassa.

        On totta, että erityisesti suomen kielen osaaminen ja kirjoittaminen on poikkeuksellisen heikkoa tällä hetkellä suomalaisten keskuudessa.

        Mitä tulee itse aiheeseen, kannattaa muistaa, että Jeesus oli vain historiallinen henkilö. Hän ei ollut Jumalan poika. Jo Jeesuksen syntymässä kaikki ei ollut niin kuin piti. Pyhästä hengestä hedelmöittyminen ei ole mahdollista. Se ihme on keksitty peittämään sitä totuutta, että historiallisen Marian raskaus sai alkunsa raiskauksesta, uskottomuudesta tai irtosuhteesta.

        Jeesuksella oli myös vakituinen naisystävä Magdalan Maria, joka voidaan perustella apokryfisillä teksteillä ja Filippuksen evankeliumilla. He olivat pari ja oletettavasti elivät hyvin tavallista avioelämää.

        Myös mahdollinen "ylösnousemus", jolle kirkko rakentaa koko tarinansa, on mahdoton ihme. Jeesus on kuollut. Hänen henkensä on sammunut. Ruumiin ylösnousemusta ei koskaan ollutkaan.

        Kristinusko yliluonnollisena uskontona on täysin irrationaalinen maailmankuva. Silti on tunnustettava, että olemme lajityypillisesti aina uskonnollisia ja haemme erilaisista rituaaleista turvallista lepotilaa ja tunne-elämän täyttymystä. Ikävää on se, mikä näkyy tällä hetkellä voimakkaasti myös Suomen ortodoksisessa kirkossa, sen piispoissa, papeissa ja maallikoissa, että ihmiset etsivät valtaa ja nöyrtyvät vallan edessä. On tapahtumassa kiihtyvässä tahdissa ortodoksisuuden alasajo Suomessa, joka antaa mahdollisuuden oikeankaltaisen ja edistyksellisen vapauden, sekularismin sekä humanismin syntymiselle.


    • Anonyymi

      Taas sama tyyppi, joka ei hallitse oikeinkirjoitusta!!!!!!!!!!

      Mee suomenkielen peruskurssille ensin!
      Samantien käy juttelemassa psykologian asiantuntijan kanssa.

      Sinun pitää päästä irti noista sinun ympyröistäsi!

      Kaikella hyvällä, olen huolestunut sinusta!

      • Anonyymi

        Homous määrittyi länsimaiseen kulttuuriin 1800-luvun loppupuolelta alkaen.
        Jesse eli 2000 vuotta sitten.
        Ainoa lähde on Raamattu: siitä nyt voidaan ainakin lukea että Jesse rakasti, rakasti kovasti ihmiskuntaa
        ja sitten vielä aivan erityisesti opetuslapsiaan, ja heistä aivan erityisesti toisaalta Pietaria, toisaalta yhtä nimeltä mainitsematonta,
        jonka hoiviin vielä ristillä, Johanneksen evankeliumin mukaan, asetti oman äitinsä.

        Pari myöhempää tulkintaa meinaa sanoa että se yksi nimeltä mainitsematon olisi ollut oikein sellainen sydänystävä. Poikakaveri.

        Mistään vaimosta ei missään kohtaa puhuta.

        Että ehkä oli, nykymaailman käsitettä vapaasti mukailtuna, homo.


    • Anonyymi

      > Onko jeesus homo...

      En usko niin, mielestäni ei ole mitään hyvää syytä uskoa niin.

      • Anonyymi

        Homoseksuaalisuudesta Jeesus ei sanonut mitään. Ehkä siksi, ettei se hänen aikanaan ollut mitenkään eriskummallista. Itse asiassa monet alkukirkon johtajista olivat avoimesti homoja. Vasta monta vuosisataa myöhemmin kirkko keksi tehdä homoudesta syntiä. Ja vaikka homous olisikin katsottu synniksi tai saastaiseksi, olivat syntiset ja saastaiset juuri niitä, joiden kanssa Jeesus vietti aikaansa, eli ja ruokaili ja joiden hän kertoi pääsevän valtakuntaansa ja vastaanottavan Jumalan rakkauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksuaalisuudesta Jeesus ei sanonut mitään. Ehkä siksi, ettei se hänen aikanaan ollut mitenkään eriskummallista. Itse asiassa monet alkukirkon johtajista olivat avoimesti homoja. Vasta monta vuosisataa myöhemmin kirkko keksi tehdä homoudesta syntiä. Ja vaikka homous olisikin katsottu synniksi tai saastaiseksi, olivat syntiset ja saastaiset juuri niitä, joiden kanssa Jeesus vietti aikaansa, eli ja ruokaili ja joiden hän kertoi pääsevän valtakuntaansa ja vastaanottavan Jumalan rakkauden.

        > Homoseksuaalisuudesta Jeesus ei sanonut mitään.

        Itse en ollut paikalla, joten en tiedä kaikkea mitä Jeesus sanoi.

        > Ehkä siksi, ettei se hänen aikanaan ollut mitenkään eriskummallista.

        Millä perusteella?

        > Itse asiassa monet alkukirkon johtajista olivat avoimesti homoja.

        Millä perusteella?

        > Vasta monta vuosisataa myöhemmin kirkko keksi tehdä homoudesta syntiä.

        Homous on jo Vanhassa Testamentissa kerrottu olevan väärin.

        > Ja vaikka homous olisikin katsottu synniksi tai saastaiseksi, olivat syntiset ja saastaiset juuri niitä, joiden kanssa Jeesus vietti aikaansa, eli ja ruokaili ja joiden hän kertoi pääsevän valtakuntaansa ja vastaanottavan Jumalan rakkauden.

        He olivat myös niitä jotka tekivät parannuksen ja luopuivat synnistä. Sanoihan Jeesus:

        "...mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
        Luuk. 3:13


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Raamatusta löytyy ainakin kaksi kertomusta, joissa on tulkinnan mahdollisuus.

        Matteus 8:5 kertoo sadanpäämiehestä, jonka palvelija on sairaana ja pyytää Jeesusta parantamaan palvelijan. Alkuperäinen kreikankielinen sana on pais, jonka toinen merkitys on rakastettu tai miespuolinen rakastaja. Rooman armeijassa oli tuolloin voimassa upseerien avioliittokielto ja he pitivät usein samaa sukupuolta olevia rakastajia. Tämä ei kerro Jeesuksen homoseksuaalisuudesta, mutta kertoo joidenkin mukaan hänen suhtautumisestaan homoseksuaalisuuteen.

        Toinen on sitten Johannes, jota Jeesus rakasti erityisesti, jopa niin paljon että pyysi tätä ottamaan äitinsä omakseen ja Marian Johanneksen pojakseen (13:23,19:26-27). Johannes kuvataan kaveriksi, joka painaa päänsä Jeesuksen rinnalle ja joidenkin käännösten mukaan tekee sen sisätunikassaan (lue:alusvaatteet). Johannes ei muuten koskaan mennyt naimisiin toisin kuin muut opetuslapset.

        Lisäksi on ns. Markuksen evankeliumin toinen versio, jota jotkut tutkijat pitävät alkuperäisenä, jossa Jeesus opettaa yön yli "vain kevyesti alastomuutensa verhonnutta nuorta miestä".

        Vuoden 1938 Raamatunkäännös, Matt. 19:11-12 (avioliittoa koskien,kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta onko hyvä naida eli avioitua): "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu. SILLÄ on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta löytyy ainakin kaksi kertomusta, joissa on tulkinnan mahdollisuus.

        Matteus 8:5 kertoo sadanpäämiehestä, jonka palvelija on sairaana ja pyytää Jeesusta parantamaan palvelijan. Alkuperäinen kreikankielinen sana on pais, jonka toinen merkitys on rakastettu tai miespuolinen rakastaja. Rooman armeijassa oli tuolloin voimassa upseerien avioliittokielto ja he pitivät usein samaa sukupuolta olevia rakastajia. Tämä ei kerro Jeesuksen homoseksuaalisuudesta, mutta kertoo joidenkin mukaan hänen suhtautumisestaan homoseksuaalisuuteen.

        Toinen on sitten Johannes, jota Jeesus rakasti erityisesti, jopa niin paljon että pyysi tätä ottamaan äitinsä omakseen ja Marian Johanneksen pojakseen (13:23,19:26-27). Johannes kuvataan kaveriksi, joka painaa päänsä Jeesuksen rinnalle ja joidenkin käännösten mukaan tekee sen sisätunikassaan (lue:alusvaatteet). Johannes ei muuten koskaan mennyt naimisiin toisin kuin muut opetuslapset.

        Lisäksi on ns. Markuksen evankeliumin toinen versio, jota jotkut tutkijat pitävät alkuperäisenä, jossa Jeesus opettaa yön yli "vain kevyesti alastomuutensa verhonnutta nuorta miestä".

        Vuoden 1938 Raamatunkäännös, Matt. 19:11-12 (avioliittoa koskien,kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta onko hyvä naida eli avioitua): "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu. SILLÄ on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

        Kyllä on hiukan harhaanjohtavaa sanaa.

        Provo niin en viitsi osallistua keskusteluun vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on hiukan harhaanjohtavaa sanaa.

        Provo niin en viitsi osallistua keskusteluun vakavasti.

        Kirkkoisä Pasvali

        Paavali toivottaa Rooman kristityille armoa ja rauhaa 1-7 ja ilmaisee halunsa tulla heidän tykönsä 8-15. Evankeliumin kautta tulevat vanhurskaiksi ja pelastuvat ne, jotka uskovat 16, 17. Kun pakanat eivät kunnioittaneet Jumalaa, vaikka hänet tunsivat, vaan palvelivat luotua Luojan sijasta eivätkä vihdoin Jumalasta mitään välittäneet, niin Jumala hylkäsi heidät vajoamaan aina syvemmälle turmioon 18-32.

        Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; 27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 28Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        En tuomitse, mutta ainakin kirkonpalvelijan tulisi olla siveellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoisä Pasvali

        Paavali toivottaa Rooman kristityille armoa ja rauhaa 1-7 ja ilmaisee halunsa tulla heidän tykönsä 8-15. Evankeliumin kautta tulevat vanhurskaiksi ja pelastuvat ne, jotka uskovat 16, 17. Kun pakanat eivät kunnioittaneet Jumalaa, vaikka hänet tunsivat, vaan palvelivat luotua Luojan sijasta eivätkä vihdoin Jumalasta mitään välittäneet, niin Jumala hylkäsi heidät vajoamaan aina syvemmälle turmioon 18-32.

        Sen tähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; 27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 28Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        En tuomitse, mutta ainakin kirkonpalvelijan tulisi olla siveellinen.

        Kirkkoisä Paavali korjaan.

        Ortodoksinen kirkko aikoo luopua vihkioikeudesta
        Jos sukupuolineutraali avioliitto aikanaan hyväksytään eduskunnassa, ortodoksinen kirkko luopuu vihkioikeudesta, linjaa arkkipiispa Leo.

        – Jos lakialoite tasa-arvoisesta avioliitosta Suomessa joskus hyväksytään, merkitsee se ortodoksisen kirkon kannalta sitä, että avioliitto ja kirkollinen vihkiminen erotetaan toisistaan. Avioliitot solmitaan maallisen lain mukaan maistraateissa. Kirkko tarjoaa kirkollisen vihkimisen sitä haluaville heteropareille, Leo sanoo Ortodoksisen kirkon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoisä Paavali korjaan.

        Ortodoksinen kirkko aikoo luopua vihkioikeudesta
        Jos sukupuolineutraali avioliitto aikanaan hyväksytään eduskunnassa, ortodoksinen kirkko luopuu vihkioikeudesta, linjaa arkkipiispa Leo.

        – Jos lakialoite tasa-arvoisesta avioliitosta Suomessa joskus hyväksytään, merkitsee se ortodoksisen kirkon kannalta sitä, että avioliitto ja kirkollinen vihkiminen erotetaan toisistaan. Avioliitot solmitaan maallisen lain mukaan maistraateissa. Kirkko tarjoaa kirkollisen vihkimisen sitä haluaville heteropareille, Leo sanoo Ortodoksisen kirkon

        Jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jne

        Sitten varmasti Leo antaa palveluskielon ortodoksi homo papeille ja niitä riittää
        Toivottavasti tämän osalta oikeus toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten varmasti Leo antaa palveluskielon ortodoksi homo papeille ja niitä riittää
        Toivottavasti tämän osalta oikeus toteutuu.

        Ortodoksikirkko taas noudattaa ikivanhoja kaanoneja eli elämänohjeita. Niiden mukaan esimerkiksi avioliitosta eronneet miehet eivät kelpaa papeiksi, mutta on silti vihitty heitä papeiksi.

        Saako olla homo? Vain alttaripalvelus on kanonien mukaan rajattu tietylle miesvähemmistölle.Tuskin tämä tarkoittaa kanoneissa pappi saa olla homo ja viettää Kaksoiselämää annetaan selibaattilupaus otetaan pappisvihkimys papilla on miesystävä
        joilakin on paljon irtosuhteita onko tämä oikein

        Kun kirkolla tiukka linja homouteen silloin pitää antaa palveluskielto homo papeille.
        Kyllä on hyvin julkisesti tiedossa ketkä on homo pappeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksikirkko taas noudattaa ikivanhoja kaanoneja eli elämänohjeita. Niiden mukaan esimerkiksi avioliitosta eronneet miehet eivät kelpaa papeiksi, mutta on silti vihitty heitä papeiksi.

        Saako olla homo? Vain alttaripalvelus on kanonien mukaan rajattu tietylle miesvähemmistölle.Tuskin tämä tarkoittaa kanoneissa pappi saa olla homo ja viettää Kaksoiselämää annetaan selibaattilupaus otetaan pappisvihkimys papilla on miesystävä
        joilakin on paljon irtosuhteita onko tämä oikein

        Kun kirkolla tiukka linja homouteen silloin pitää antaa palveluskielto homo papeille.
        Kyllä on hyvin julkisesti tiedossa ketkä on homo pappeja.

        Mun miespuoliset ortodoksiystävät ovat kaikki homoja, ja varsin tyytyväisiä elämäänsä, myös seurakunnassa. Ja kaikki parhaimmat papitkin ovat homoja. Joten aloittajalla on varmaan itsellään jokin ongelma, vai?

        Tiedoksi piispoistakin löytyy homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun miespuoliset ortodoksiystävät ovat kaikki homoja, ja varsin tyytyväisiä elämäänsä, myös seurakunnassa. Ja kaikki parhaimmat papitkin ovat homoja. Joten aloittajalla on varmaan itsellään jokin ongelma, vai?

        Tiedoksi piispoistakin löytyy homoja.

        Ortodoksinen kirkko voi luopua vihkioikeudesta sukupuolineutraali avioliittoon ihan rauhassa tuskin kukaan odottaa kirkolta mitään palvelusta vihkimystä tai siunausta.
        Paavalin pallit ja nunnan,nännit koko kristityille.

        Ortodoksinen kirkko vihkii kuitenkin homoja papiksi mikä on väärin tässä tapauksessa kirkon ei pidä ottaa kantaa sukupuolineutraali avioliitto niin kauvan kun on homo pappeja.

        Kaksinaismoraali ei tule hyväksyä joten Ortodoksinen kirkko voi pitää seurakuntansa ja
        kaksinaismoraalin itse tein ratkaisin eroakirkosta.fi.En tarvitse kirkkoa joka ei kaanoneja noudata ja laita homoja palveluskieltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksinen kirkko voi luopua vihkioikeudesta sukupuolineutraali avioliittoon ihan rauhassa tuskin kukaan odottaa kirkolta mitään palvelusta vihkimystä tai siunausta.
        Paavalin pallit ja nunnan,nännit koko kristityille.

        Ortodoksinen kirkko vihkii kuitenkin homoja papiksi mikä on väärin tässä tapauksessa kirkon ei pidä ottaa kantaa sukupuolineutraali avioliitto niin kauvan kun on homo pappeja.

        Kaksinaismoraali ei tule hyväksyä joten Ortodoksinen kirkko voi pitää seurakuntansa ja
        kaksinaismoraalin itse tein ratkaisin eroakirkosta.fi.En tarvitse kirkkoa joka ei kaanoneja noudata ja laita homoja palveluskieltoon.

        Itsekin eronnut ortodoksikirkosta siinä uskonlahkossa toimii hyvä hyvä veli -järjestelmä.
        On ollut hyvin omituisia diakoniksi papiksi vihkimyksiä ihan sellaisia vihitty mitkä ei ole kelvollisia tehtävään.Tietenkin tämä homo pappeus ihmetyttää miksi niitä on vihitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin eronnut ortodoksikirkosta siinä uskonlahkossa toimii hyvä hyvä veli -järjestelmä.
        On ollut hyvin omituisia diakoniksi papiksi vihkimyksiä ihan sellaisia vihitty mitkä ei ole kelvollisia tehtävään.Tietenkin tämä homo pappeus ihmetyttää miksi niitä on vihitty.

        Kirkkoa koskevat samat lait kuin muitakin. Se tarkoittaa, että ketään ei saa syrjiä seksuaalisuuden perusteella,Sanokoot se paavali mitä lystää tai piispa tervetuloa Suomen ortodoksinen kirkko 2000 luvulle.

        Eihän aina ole noudatettu kanooneja ne on veteen piiretty viiva mitä piispat voi muuttaa omien mieltymysten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoa koskevat samat lait kuin muitakin. Se tarkoittaa, että ketään ei saa syrjiä seksuaalisuuden perusteella,Sanokoot se paavali mitä lystää tai piispa tervetuloa Suomen ortodoksinen kirkko 2000 luvulle.

        Eihän aina ole noudatettu kanooneja ne on veteen piiretty viiva mitä piispat voi muuttaa omien mieltymysten mukaan.

        Homopapit pois pappien viroista ja kirkoista. Se on minun mielipiteeni. En voisi kuvitella, että toista miestä rassaava pappi siunaa minut avioliittoon, tai kastaa lapseni.

        Papin on näytettävä oikeaa esimerkkiä muille omalla elämällään.Eikä elää kaksoiselämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homopapit pois pappien viroista ja kirkoista. Se on minun mielipiteeni. En voisi kuvitella, että toista miestä rassaava pappi siunaa minut avioliittoon, tai kastaa lapseni.

        Papin on näytettävä oikeaa esimerkkiä muille omalla elämällään.Eikä elää kaksoiselämää

        En sanoisi hyvä veli. Virheistä ja puutteista huolimatta kannattaa luottaa omaan kotikirkkoon.


    • Anonyymi

      Aito Jumalanpalvelus
      Aito Jumalanpalvelus ei muistele kärsimäänsä pahaa: kannattaa luottaa omaan kotiseurakuntaan sen virheistä ja puutteista huolimatta. Raamatun antama ohjeistus voi olla kaukana ihmisistä ja heidän tekonsa saavat toinen toistaan häikäilemättömiä piirteitä. Ihmisluottamuksen puute aiheuttaa ahdistusta ja ne tukahduttavat Jumalan antamat lahjat. Seurakunta on kuitenkin Taivaallisen Isän säätämä paikka, jonne erilaiset ihmiset voivat virheinensä ja puutteinensa tulla kasvamaan. 1 Kor 13 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

      Luuk. 6:36 – 42
      Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin." Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan? Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

      Ihmistä voisi verrata kuurosokeaan, joka ei löydä tietä, Taivaallinen Isä tietää, että olet tällaiseksi syntynyt eikä vaadi sinulta juuri paljoakaan, siksi voit lähestyä Häntä sillä käsityksellä ja ymmärryksellä mikä sinulla on.

      Jeesus ymmärsi synnintekijöitä, anteeksiantamisen voima: Kuitenkin hän sanoi : "Isä, anna heille anteeksi." Samoin Stefanus, kun hänet kivitettiin : "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä." sillä he eivät ymmärrä mitä tekevät. Eräs vanha pyhimys, Fransiskus Assisialainen lausui seuraavaa: " Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa, muuttaa mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan.

      • Anonyymi

        Pappi on ortodoksisessa kirkossa pääsääntöisesti avioliitossa. Meillä on kuitenkin perinteestä poiketen myös ns. selibaattipappeja, jotka eivät ole avioliitossa, eivätkä kuulu luostaripapistoon. He eivät voi enää avoitua menettämättä pappeuttaan,

        Ortodoksi kirkko ei hyväksy homoutta niin ei pidä hyväksyä homo pappeja selibaattipappeja koskee samat säänöt ja kirkon opit.Kun kirkko on jyrkkä homouteen niin ei saa olla homoja pappina Eriasia on että Suomen orttodoksi kirkko muuttaa kanonit ja selibaattipappeja ei ole
        Vaan jokainen pappi on suhteessa kenen kanssa haluaa.Jos kanooni muutosta ei tehdä Homo papin tulee menettää pappeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi on ortodoksisessa kirkossa pääsääntöisesti avioliitossa. Meillä on kuitenkin perinteestä poiketen myös ns. selibaattipappeja, jotka eivät ole avioliitossa, eivätkä kuulu luostaripapistoon. He eivät voi enää avoitua menettämättä pappeuttaan,

        Ortodoksi kirkko ei hyväksy homoutta niin ei pidä hyväksyä homo pappeja selibaattipappeja koskee samat säänöt ja kirkon opit.Kun kirkko on jyrkkä homouteen niin ei saa olla homoja pappina Eriasia on että Suomen orttodoksi kirkko muuttaa kanonit ja selibaattipappeja ei ole
        Vaan jokainen pappi on suhteessa kenen kanssa haluaa.Jos kanooni muutosta ei tehdä Homo papin tulee menettää pappeus.

        Ortodoksisessa kirkossa papisto saa olla naimisissa. Naimisiin on vain mentävä ennen pappisvihkimystä. Ns. selibaattipappeus on oma valinta, jota ei vaadita.

        pappisvihkimys kun vastaanotettu ei pidä homostella vaan pitää housut jalassa jumala mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksisessa kirkossa papisto saa olla naimisissa. Naimisiin on vain mentävä ennen pappisvihkimystä. Ns. selibaattipappeus on oma valinta, jota ei vaadita.

        pappisvihkimys kun vastaanotettu ei pidä homostella vaan pitää housut jalassa jumala mielessä.

        Homous ei ole ortodokseilla este kirkolliselle uralle, mutta siitä ei saa missään tapauksessa puhua julkisesti.Muuten menettää diakonuuden tai pappeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous ei ole ortodokseilla este kirkolliselle uralle, mutta siitä ei saa missään tapauksessa puhua julkisesti.Muuten menettää diakonuuden tai pappeuden.

        Ei siitä tarvitse julkisesti puhua homo papit käy homobaarissa ihan oma-aloitteisesti sielä sitten homostellaan ja etsitään miehiä.

        On jopa nähty että joilakin on miesystävät mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä tarvitse julkisesti puhua homo papit käy homobaarissa ihan oma-aloitteisesti sielä sitten homostellaan ja etsitään miehiä.

        On jopa nähty että joilakin on miesystävät mukana.

        Näin on piispat kuule eikä näe mitään.......Joten homous sallittu papeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on piispat kuule eikä näe mitään.......Joten homous sallittu papeille.

        Kyllä piispat näkee ja kuulee ei voi puuttua,asiaan koska ortodoksikirkon maine menee kun tulee totuus ilmi että on homo pappeja homokielteinen ortodoksinen kirkko.Ei uskolla myöntää sitä asiaa on vihkinyt homoja papiksi katsoo asiaa läpi sormien.

        Tämän takia ortodoksi papit voi homostella rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä piispat näkee ja kuulee ei voi puuttua,asiaan koska ortodoksikirkon maine menee kun tulee totuus ilmi että on homo pappeja homokielteinen ortodoksinen kirkko.Ei uskolla myöntää sitä asiaa on vihkinyt homoja papiksi katsoo asiaa läpi sormien.

        Tämän takia ortodoksi papit voi homostella rauhassa.

        Saa mennäkin maine kun on ahdasmielinen koko ortodoksisuus


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus Nasaretilainen homo? Sitä ei onneksi tarvitse Raamatun kirjoituksista koittaa päätellä ja arvailla. Meinaan toisin kuin esim. Siddhartha Gautama (Buddha) tai Muhammed (Islamin profeetta), Jeesus ei jäänyt hautaan vaan sai ylösnousemuksen kuolleista! Hän elää yhä, joten Jeesus voi itse sen sinulle kertoa. Kysyt vaan asiaa rukouksessa. Mutta tuskin oli homo: Raamatun mukaan hän oli synnitön eikä siis rikkonut Mooseksen lakia, jossa homoseksuaalisesta seksistä oli säädetty kuolemanrangaistus. Eli varmaan kannattaisi keksiä jotain parempaa kysyttävää.

      • Anonyymi

        Hillitön pappi käveli veteen - Palliton hippi veteli kä......................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hillitön pappi käveli veteen - Palliton hippi veteli kä......................

        Kristillisen uskon keskukseen kuuluu ajatus siitä, että jokainen ihminen on samanarvoinen Jumalan edessä. Johanneksen evankeliumin niin kutsutussa pienoisevankeliumissa Joh. 3:16 sanotaan: Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Tässä ei tehdä eroa ihmisten välille, vaan sama lupaus koskee kaikkia ihmisiä. Yksikään Kristukseen uskova ei joudu kadotukseen. Paavali ilmaisee saman asian toisin sanoin: Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. (Room. 3:23-24).

        Ihminen on luotu yhteyteen toisten kanssa. Elämämme laatu on vahvasti riippuvainen rakkaudesta toisiin ihmisiin. Meissä on syvä tarve saada jakaa elämän merkittävät kokemukset, huolenpito ja hellyys toisen ihmisen kanssa, saada sitoutua ja olla uskollinen. Ympäristön ennakkoasenteiden takia seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat kuitenkin usein joutuneet kieltämään itseltään nämä perustarpeet. He ovat eläneet kuluttavassa salaisuuksien verkossa ilman mahdollisuutta osoittaa aidosti iloaan Jumalan kauneimmista lahjoista, jotka liittyvät ihmisten väliseen rakkauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisen uskon keskukseen kuuluu ajatus siitä, että jokainen ihminen on samanarvoinen Jumalan edessä. Johanneksen evankeliumin niin kutsutussa pienoisevankeliumissa Joh. 3:16 sanotaan: Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Tässä ei tehdä eroa ihmisten välille, vaan sama lupaus koskee kaikkia ihmisiä. Yksikään Kristukseen uskova ei joudu kadotukseen. Paavali ilmaisee saman asian toisin sanoin: Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. (Room. 3:23-24).

        Ihminen on luotu yhteyteen toisten kanssa. Elämämme laatu on vahvasti riippuvainen rakkaudesta toisiin ihmisiin. Meissä on syvä tarve saada jakaa elämän merkittävät kokemukset, huolenpito ja hellyys toisen ihmisen kanssa, saada sitoutua ja olla uskollinen. Ympäristön ennakkoasenteiden takia seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat kuitenkin usein joutuneet kieltämään itseltään nämä perustarpeet. He ovat eläneet kuluttavassa salaisuuksien verkossa ilman mahdollisuutta osoittaa aidosti iloaan Jumalan kauneimmista lahjoista, jotka liittyvät ihmisten väliseen rakkauteen.

        Raamatuntulkinnan neljä vaihtoehtoa

        On kohtuullista vaatia, että Raamattua käytetään johdonmukaisesti. Sellainen käyttö, jossa Raamatusta otetaan ne kohdat, jotka sopivat omaan käsitykseen ja hylätään ne, jotka eivät sovi, ei ole raamatullisuutta vaan omien mielipiteiden perustelua enemmän tai vähemmän mielivaltaisesti valituilla Raamatun jakeilla. Tässä kysymyksessä on neljä peruslinjaa:

        1) Koko Raamattu on sitova. Tällaista tulkintaa kuulee itseään raamatullisina pitäviltä julistajilta. Jeesus ei opettanut näin, vaan kumosi useita Vanhan testamentin säädöksiä. Paavali korosti, että Mooseksen laki ei koske pakanakristittyjä. Kukaan näin opettava ei myöskään tänä päivänä ole johdonmukainen, koska kukaan ei vaadi koko Mooseksen lakia noudatettavaksi yhteiskunnassa.

        2) Vanhan testamentin laki ei sido kristittyjä, mutta uuden testamentin määräykset kyllä. Tämän tulkinnan johdonmukaisia seurauksia olisivat veriruokien torjuminen ja juutalaisen teurastustavan vaatiminen (Apt. 15:29). Edelleen avioerosta ja eronneen uudesta avioliitosta on Jeesuksen täysin yksiselitteinen kielto; paljon selkeämpi kuin Paavalin homopuheet.

        3) Tulkitaan niin, että osa Raamatun käskyistä on aikaansa sidottuja ja osa ei. Oikean eettisen toiminnan määrää se, mikä toteuttaa rakkautta ja oikeudenmukaisuutta kussakin tilanteessa. Osa niistä, jotka periaatteessa hyväksyvät tämän etiikan katsovat, että juuri homoseksuaalisuutta koskeva kielto on muuttumaton. Tällainen perustelu ei nouse suoraan Raamatusta, vaan on tulkitsijan tai hänen uskonyhteisönsä valinta.

        4) Lähdetään siitä, että periaatteessa mikä tahansa Raamatun säädös voidaan katsoa ei-sitovaksi, jos se ei toteuta rakkautta ja oikeudenmukaisuutta. Tällöin keskeiseksi nousevat Jeesuksen sanat: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille Tässä on laki ja profeetat." (Mt. 7:12).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatuntulkinnan neljä vaihtoehtoa

        On kohtuullista vaatia, että Raamattua käytetään johdonmukaisesti. Sellainen käyttö, jossa Raamatusta otetaan ne kohdat, jotka sopivat omaan käsitykseen ja hylätään ne, jotka eivät sovi, ei ole raamatullisuutta vaan omien mielipiteiden perustelua enemmän tai vähemmän mielivaltaisesti valituilla Raamatun jakeilla. Tässä kysymyksessä on neljä peruslinjaa:

        1) Koko Raamattu on sitova. Tällaista tulkintaa kuulee itseään raamatullisina pitäviltä julistajilta. Jeesus ei opettanut näin, vaan kumosi useita Vanhan testamentin säädöksiä. Paavali korosti, että Mooseksen laki ei koske pakanakristittyjä. Kukaan näin opettava ei myöskään tänä päivänä ole johdonmukainen, koska kukaan ei vaadi koko Mooseksen lakia noudatettavaksi yhteiskunnassa.

        2) Vanhan testamentin laki ei sido kristittyjä, mutta uuden testamentin määräykset kyllä. Tämän tulkinnan johdonmukaisia seurauksia olisivat veriruokien torjuminen ja juutalaisen teurastustavan vaatiminen (Apt. 15:29). Edelleen avioerosta ja eronneen uudesta avioliitosta on Jeesuksen täysin yksiselitteinen kielto; paljon selkeämpi kuin Paavalin homopuheet.

        3) Tulkitaan niin, että osa Raamatun käskyistä on aikaansa sidottuja ja osa ei. Oikean eettisen toiminnan määrää se, mikä toteuttaa rakkautta ja oikeudenmukaisuutta kussakin tilanteessa. Osa niistä, jotka periaatteessa hyväksyvät tämän etiikan katsovat, että juuri homoseksuaalisuutta koskeva kielto on muuttumaton. Tällainen perustelu ei nouse suoraan Raamatusta, vaan on tulkitsijan tai hänen uskonyhteisönsä valinta.

        4) Lähdetään siitä, että periaatteessa mikä tahansa Raamatun säädös voidaan katsoa ei-sitovaksi, jos se ei toteuta rakkautta ja oikeudenmukaisuutta. Tällöin keskeiseksi nousevat Jeesuksen sanat: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille Tässä on laki ja profeetat." (Mt. 7:12).

        Raamatun käännökset kertovat siitä, miten eri aikoina Raamatun alkuperäiskielen tekstejä on tulkittu. Tosiasia on, että me emme pysty vääntämään 1500-luvun tekstejä puhumaan homoseksuaalisuudesta siinä merkityksessä kuin me sen nyt ymmärrämme. Niinpä olisi ehkä aika tehdä käännösten pohjalta johtopäätöksiä ja lopettaa homoseksuaalien tuomitseminen sellaisten tekstien avulla, jotka eivät kerro mitään homoseksuaalisuudesta.

        Jos edelleen jollekin homous on iljettävää, on aika etsiä sille toiset perustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun käännökset kertovat siitä, miten eri aikoina Raamatun alkuperäiskielen tekstejä on tulkittu. Tosiasia on, että me emme pysty vääntämään 1500-luvun tekstejä puhumaan homoseksuaalisuudesta siinä merkityksessä kuin me sen nyt ymmärrämme. Niinpä olisi ehkä aika tehdä käännösten pohjalta johtopäätöksiä ja lopettaa homoseksuaalien tuomitseminen sellaisten tekstien avulla, jotka eivät kerro mitään homoseksuaalisuudesta.

        Jos edelleen jollekin homous on iljettävää, on aika etsiä sille toiset perustelut.

        Uudentestamentin kirjat ovat syntyneet
        Noin vuosina 50 jaa 90 jaa. Luukas oli ei juutalainen lääkäri ja raamatuntoimittaja. Hän kirjoitti Apostolien teot ja Luukkaan evankeliumin. Paavalin kirjeet syntyivät Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, noin 50 luvulla jaa.

        Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Kevytmielinen suhtautuminen Jumalan Pyhään sanaan tuottaa siunauksien menettämisen. Johanneksen ilmestys 22 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Matteuksen evankeliumi 5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudentestamentin kirjat ovat syntyneet
        Noin vuosina 50 jaa 90 jaa. Luukas oli ei juutalainen lääkäri ja raamatuntoimittaja. Hän kirjoitti Apostolien teot ja Luukkaan evankeliumin. Paavalin kirjeet syntyivät Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, noin 50 luvulla jaa.

        Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Kevytmielinen suhtautuminen Jumalan Pyhään sanaan tuottaa siunauksien menettämisen. Johanneksen ilmestys 22 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Matteuksen evankeliumi 5.

        Kukaan ei pääse taivaaseen:

        Uusi hallintavalta alkaa Jerusalemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei pääse taivaaseen:

        Uusi hallintavalta alkaa Jerusalemista.

        Raamattu (lat. Biblia), aiemmin Pyhä Raamattu ja Biblia on kristinuskon ja juutalaisuuden pyhä kirja, kaanon eli ohjeellinen tekstikokoelma. "Alkuperäistä" Raamattua yhtenäisenä kirjakokoelmana ei ole olemassa, vaan alussa oli suuri määrä erilaisia tekstejä, jotka ovat kehittyneet itsenäisesti ja myöhemmin kanonisoitiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu (lat. Biblia), aiemmin Pyhä Raamattu ja Biblia on kristinuskon ja juutalaisuuden pyhä kirja, kaanon eli ohjeellinen tekstikokoelma. "Alkuperäistä" Raamattua yhtenäisenä kirjakokoelmana ei ole olemassa, vaan alussa oli suuri määrä erilaisia tekstejä, jotka ovat kehittyneet itsenäisesti ja myöhemmin kanonisoitiin.

        Moralisti on moraalifundamentalisti, joka asettaa oman moraalinsa muiden yläpuolelle tuomiten toisia. Seurakuntaelämä voi olla näiden tekijöiden vuoksi joskus ahdistavaa. Jeesus Kristus kuitenkin opetti meitä toisin, on aina valaisevaa huomata Jeesuksen olevan armahtava, kirkkoisien -ja seurakuntalaisten virheistä ja puutteista huolimatta: Hänen luotettavuus ei horju.

        (Luuk.18:10-14)
        "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."



        Tuttu tilanne Vastustaja osasi raamattunsa tulkitsi sitä.

        9Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; 10sillä kirjoitettu on:
        'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta,
        että he varjelevat sinua',
        11ja: 'He kantavat sinua käsillänsä,
        ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'." 13Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moralisti on moraalifundamentalisti, joka asettaa oman moraalinsa muiden yläpuolelle tuomiten toisia. Seurakuntaelämä voi olla näiden tekijöiden vuoksi joskus ahdistavaa. Jeesus Kristus kuitenkin opetti meitä toisin, on aina valaisevaa huomata Jeesuksen olevan armahtava, kirkkoisien -ja seurakuntalaisten virheistä ja puutteista huolimatta: Hänen luotettavuus ei horju.

        (Luuk.18:10-14)
        "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."



        Tuttu tilanne Vastustaja osasi raamattunsa tulkitsi sitä.

        9Niin hän vei hänet Jerusalemiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; 10sillä kirjoitettu on:
        'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta,
        että he varjelevat sinua',
        11ja: 'He kantavat sinua käsillänsä,
        ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
        12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'." 13Ja kun oli kaiken kiusattavansa kiusannut, poistui perkele hänen luotaan ajaksi.

        Syntiinlankeemus
        31 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» 2Nainen vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» 4Silloin käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.»
        6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
        7Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiinlankeemus
        31 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: »Onko Jumala todella sanonut: ’Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta’?» 2Nainen vastasi käärmeelle: »Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: ’Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.’» 4Silloin käärme sanoi naiselle: »Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan.»
        6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
        7Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.

        Kuulostaa tutulta Jeesus ei mennyt retkuun Eva meni.

        God did not created Adam and Steve.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe