Mitä mieltä lähihoitajista?

Anonyymi

Onko turhia vai todella turhia?

43

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miks sun pitää kysyä sitä? Lähihoitajan koulutuksen käy läpi monenmoista tyyppiä, mutta onhan ne, jotka hommansa sydämellään tekee, enkeleitä siinä missä sairaanhoitajatkin. Tärkeää työtä.

      • Anonyymi

        Ne on olevinaan niin paskan tärkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on olevinaan niin paskan tärkeitä.

        Ei kaikki. Osa kyllä.
        T.lähäri


    • Anonyymi

      Todella tärkeää työtä, huolehtivat lapsestasi päiväkodissa, vanhuksista sairasvuoteillaan. Heitä arvostetaan liian vähän vaikka tekevät kovimman työ :( ...turha työ on kaikki maailman business koulutukset!

    • Olisin halunnut opiskella lähihoitajaksi mutta totesin ettei musta ole niin henkisesti raskaaseen työhön.

      Mä olen liian herkästi pelokas ja ahdistun väkivallasta

    • Anonyymi

      Miksi tällainen kysymys? Arvokas työ!

    • Anonyymi

      Tämmösen huomionherättäjä provoaloituksen laitoit sitten iltaan tunnelmaa "keventämään".

    • Anonyymi

      Kyllähän alalle mahtuu monenlaista persoonaa. On hiljaisia hissukoita ja "minä täällä" persoonia. Miehet aika homomaisia mutta ei kaikki. Alalla pitäisi olla tarkka seulanta kuka pääsee mutta eräs vankilasta vapautunut mies työskentelee lähihoitajana ja on kuulemma hyvä työssään.

      • Anonyymi

        Saakai ny jumankeuta rikollinenkin töitä tehä jos haluaa..


      • Anonyymi

        En kyllä tiedä yhtään homoseksuaali miestä alalta. Yleensä alan vaihtajia erinäisistä syistä.


    • Anonyymi

      Hoitoala on sinkku miehen paratiisi ;)

      • Anonyymi

        Jep, jep..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, jep..

        Mitä? Kauniita naisia ala pullollaan ainakin täällä stadissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Kauniita naisia ala pullollaan ainakin täällä stadissa.

        Siis mitä? Ootko mennyt lähihoitajaksi vaa sen takia että meet iskemää sinne hoitsuja. Tähän tulee nauruhymiöitä.


    • Anonyymi

      Todella tärkeä, mutta aliarvostettu työ. Mietippä nyt vanhainkoteja, päiväkoteja ja kehitysvammaisten asuntoloita. Näissä kaikissa lähihoitajat tekevät suurimman osan työstä. Mieti oikeasti tilannetta, jossa heitä ei olisi.

      • Anonyymi

        Siivooja on vielä aliarvostetumpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivooja on vielä aliarvostetumpi.

        Yhtä arvokkaita molemmat siivojan työ on vain kevyempää yleensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä arvokkaita molemmat siivojan työ on vain kevyempää yleensä

        Ei ole kevyempää. Ehkä vähemmän vastuuta, mutta on fyysisesti raskaampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kevyempää. Ehkä vähemmän vastuuta, mutta on fyysisesti raskaampaa.

        Kumpaakin työtä tehneenä minusta vanhustyö vuodeosastolla oli fyysisesti raskaampaa kuin siivoustyö aikoinaan. 15 asukasta ja yksi hoitaja illassa. Nostamiset, siirtämiset, pesemiset, vaipattamiset, riisumiset/ pukemiset, ruuanjako, tiskaaminen, lääkeiden annot, asentohoidot, muu hoito esim haavahoidot, joka iltaiset jalkojen rasvaukset ja tuohon lisäksi jos sänkyyn tuli oksennuksia rai virtsa / ulostetta niin sängyn puhraaksipetaus. Pyykkääminen. tapaturmat esim kaatumiset asukkailla tai muutoin karkailun yritykset dementikoilla jotka ei meinaa pysyä pystyssä, ruua heittemyt ym . Joka iltaiset joka asukkaasta Kirjaamiiset jne

        Ei ehdi kuin juosta. Oma ruokailu jäi usein pitämättä. Vauhdilla leipä kitusiin. Kerran laitoin askel.ittarin töihin, 30 000 askelta.

        Siivoustyö oli kevyempää fyysisesti sairaalassa ja koululla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kevyempää. Ehkä vähemmän vastuuta, mutta on fyysisesti raskaampaa.

        Ehkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kevyempää. Ehkä vähemmän vastuuta, mutta on fyysisesti raskaampaa.

        Siivoustyö on hyvinkin vastuullista. Täytyy tietää miten mikäkin puhdistetaan ja millä ainaille. Lisäksi hygienia pitää ottaa huomioon, aspektiikka. Sairaala ja hoitoyksiköissä siivouksella on hyvin tärkeä rooli. Minä rinnastaisin hoitotyön ja siivoojan työn. Ne tukevat toisiaan ja ovat yhtä tärkeitä ja arvokkaita.


    • Anonyymi

      Ei kukaan tai mikään ole turha

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Kaikki ne alkaa lähäreiksi joista ei älyllisesti ole muuhun.

      • Anonyymi

        Onko tuolla merkitystä? Yleensä lähihoitajantyö on ihmisläheistä palvelutyötä. Ihmisen kohtaamiseen tarvitaan tunneälyä. Sen homman osaa hoitaa monikin. Pääasia kuitenkin että työt tulee tehtyä, olu se sitten älyä tai jotain muuta vaativaa. Kaikki työt ovat arvokkaita.


      • Anonyymi

        Tuo nyt ei ihan pidä paikkaansa. Nimittäin aika monille aloille pääsee helpommin kuin lähihoitaja kouluun, varsinkin nyt kun soveltuvuus kokeet tulivat takaisin, esim semmoisille aloille nimenomaan joille ei minkään näköisiä testejä ole ja niitä on aika monia. Lähihoitaja-kokeet on kaksi osaiset: toinen puoli mittaa älykkyyttä ja toinen puoliaika persoonan sopivuutta alalle; eli ns. psykologiset testit. Sitten on lisäksi psykologin haastattelu, sekä ryhmäkeskustelu/tehtävä. Itse en ole kovin hyvä puhumaan ryhmässä joten ajattelin oman kokeeni tyssäävän siihen ryhmäkeskusteluun, mutta toisin kävi kuitenkin. Olen siis ilmeisesti varmaan hyvä kommunikoimaan sanoitta :D Oman kokeeni jälkeen ovat testit olleet poissa käytöstä muutaman vuoden mutta nyt kuulemma tulleet takaisin, mikä on hyvä juttu. Itse siis koulua kävin jonkun aikaa mutta totesin ettei ole ihan mun juttu, vaikka periaatteessa samalla alalla sittemmin toiminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt ei ihan pidä paikkaansa. Nimittäin aika monille aloille pääsee helpommin kuin lähihoitaja kouluun, varsinkin nyt kun soveltuvuus kokeet tulivat takaisin, esim semmoisille aloille nimenomaan joille ei minkään näköisiä testejä ole ja niitä on aika monia. Lähihoitaja-kokeet on kaksi osaiset: toinen puoli mittaa älykkyyttä ja toinen puoliaika persoonan sopivuutta alalle; eli ns. psykologiset testit. Sitten on lisäksi psykologin haastattelu, sekä ryhmäkeskustelu/tehtävä. Itse en ole kovin hyvä puhumaan ryhmässä joten ajattelin oman kokeeni tyssäävän siihen ryhmäkeskusteluun, mutta toisin kävi kuitenkin. Olen siis ilmeisesti varmaan hyvä kommunikoimaan sanoitta :D Oman kokeeni jälkeen ovat testit olleet poissa käytöstä muutaman vuoden mutta nyt kuulemma tulleet takaisin, mikä on hyvä juttu. Itse siis koulua kävin jonkun aikaa mutta totesin ettei ole ihan mun juttu, vaikka periaatteessa samalla alalla sittemmin toiminkin.

        Lisäksi ne soveltuvuuskokeiden psykologit osaa olla aika pelottavia ja saavat kyllä ujomman ihmisen herkästi ihan puihin. Se yks on aika taitava piirtämään muotokuvia :D


      • Anonyymi

        Tai ei kiinnostusta sellaiseen uraan, kuin jollain muulla. Sulle ei ole ainakaan mielipiteesi perusteella hirveästi älyä siunaantunut. Typerältä typerä kommentti.


      • Hah hah. Odotas kun olet vanha, etkä pysty liikkumaan kunnolla. Mitä silloin älylläsi teet? Jos sitä nyt enää on jäljelläkään kun dementia tai alzheimer on sen vienyt. Kyllä silloin arvostat lähihoitajaa!


    • Anonyymi

      On varauduttava pitkään hoitoon, jos ei kerran parane.

    • Anonyymi

      Ihmisläheinen työ tarvitsee ihmisläheisen hoitajan. Teiniangstit ei sovi alalle. Aika paljon tullut vastaan lähäreitä, jotka luulee tietävänsä kaikenlaista, mutta todellisuus on toista. Typeristä kommenteista voisi kirjoittaa kirjan.... mutta joukkoon mahtuu myös hyviä hoitajia.

      • Anonyymi

        Hoitoalalle on myös rantautunut hoitajien kannabis päihtyneenä työnteko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitoalalle on myös rantautunut hoitajien kannabis päihtyneenä työnteko.

        https://www.pam.fi/wiki/huumetesti.html


        Niitä jo testataan työnhaussa ja osaa työsuhteen aikanakin jos epäilys että työsuhteen aikana alkanut huumeita käyttämään


    • Anonyymi

      Ei ole turhia. Kaikkia ammattilaisia tarvitaan.
      Itse olen kunnianhimoinen eikä tuo työ olisi tarpeeksi haastava.

    • Anonyymi

      Et tiedä näköjään aiheesta hevon helvettiä ja kysymyskin on sen verran perheestä että en ala selventää. Mut hei, hyvää päivää paviaani.

    • Lähihoitajan työ on arvokasta!

      • Anonyymi

        Työ on arvokasta, mutta sitä tekevät tekee siitä työstä niinkuin omalla ammattitaidollaan kykenee. Ja se työ on aika ala-arvoista ollut kokeneen sh:n silmin. Mutta myös hyviäkin löytyy.


    • Anonyymi

      Odotapa siihen hetkeen, kun ensihoidon lähihoitajat pelastavat henkesi tai omaisesi hengen. Vai onko se teidän omassa tapauksessanne kenties turhaa vai todella turhaa.

      • Anonyymi

        Ensihoidossa ei työskentele lähihoitajia vaan sairaanhoitajia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensihoidossa ei työskentele lähihoitajia vaan sairaanhoitajia!

        Kyllä siellä on lähäreitä perustasolla.


      • Anonyymi

        Harvoinpa ne lähärit sen kummempia tekee perustason yksikössä. Ei se mitään mene ja pelasta henki työtä ole. Hoitotasolla työskentelevät ovat erikseen.


    • Anonyymi

      Psykiatrit ovat yhteiskunnan loisia.

    • Anonyymi

      Tärkeitä. Tekevät raskasta kolmivuorotyötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe