TPOab koholla, TSH ja T4V lähellä alarajaa

Anonyymi

Olisin kysynyt löytyykö täältä kokemusta tilanteesta, jossa TSH 1.0 (oli keväällä 1.55), T4V 12 ja nyt TPOab 233. Minulla on ollut jo pitkään erilaisia vajatoiminnan oireita ja kuukausi sitten otettiin myös kaulan uä, jossa todettiin struumat molemmissa kilpirauhasessa. Terveyskeskuksessa otettiin noi TSH ja T4V ja lääkärin mielestä ei ole aihetta jatkotutkimuksiin, itse kävin tänään omalla kustannuksella otattamassa tuon TPOab:n kun tk:ssa eivät sitä ottanneet. Tarkoitus on kyllä olla vielä yhteydessä terveyskeskukseen, josko suostuisivat asiaa vielä tutkimaan, mutta mulla on kyllä luotto mennyt sinne. Pahimmat oireet on jatkuva väsymys ja paleleminen

4

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä varmasti kannattaa kysyä, auttaisiko tyroksiini oireisiin, koska vasta-aineetkin ovat koholla.
      Saitko kuitenkin terveyskeskuksesta sen ultraäänilähetteen? Miten osasit epäillä struumaa? Siis tuntuiko se jotenkin tai näkyikö ulospäin?

      Minulla on taas tilanne se, että epäilen että jotain olisi kaulassa, mutta se ei tunnu ulospäin, joten mitään lähetettä en saanut ultraan. Sain kuitenkin tyroksiinin veriarvojen perusteella, vaikka vasta-aineita ei ollut.

    • Anonyymi

      Kyllä juurikin pitää vielä tarkkailla ja tutkia. Arvot viittaavat vajaatoiminnan suuntaan sekä tpo koholla ja struumaa. Voi olla esim. "tulehduksellista" reaktioita. Vähintäänkin pitää jonkin ajan päästä ottaa uudet labrat, jos oireet jatkuu.

      Hashimoto

    • Anonyymi

      Onneksi nyt tk-lääkäri tajusi, kun ilmoitin sinne tuon TPOab tuloksen, mutta halusivat vielä varmistaa omassa labrassa. Kävin eilen, ja TSH on laskenut vajaassa kuukaudessa 0.58:aan. Epäilys nyt sitten autoimmuunitulehduksen aiheuttama vajaatoiminta ja kunhan TPOab tulokset tulee niin ilmeisesti sitten aloitetaan lääkekokeilu.

      Sain tuon kaulan uä:n lähetteen tk:sta, koska kaulalla useita turvonneita imusolmukkeita. vajaatoiminnan oireita mulla on ollut jo pitkään ja tk:ssa juossut vähintään kerran kuussa, mutta kun verikokeet ok, niin ei mitään tehty. Mulla on lisäksi perussairautena colitis ulserosa.

      No, toivottavasti nyt sitten alkaa jotain tapahtua. Ärsyttää kun ei uskota, että jotain on vialla. Opiskelen ammattitutkintoa työmarkkinatuella toista vuotta, ja tänä syksynä en ole pystynyt etenemään opinnoissa toivotulla tavalla. Onneksi koululla ymmärretään tilanne.

      • Anonyymi

        Mulla suurinpiirtein sama tilanne. TSH 0.86 ja T4V 12, TPOab yli 1000
        Myöskin struuma. Oireita riittää, mutta kun arvot vielä ”normaalit” niin odotellaan. En tiedä mitä odotellaan....ihmeparanemista ilmeisesti. Ja kävin oikein endolla, jolta kuvittelin saavani jotain apuja:(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe