Auton hain huollosta viikko sitten. Kun instrumentti paneelissa syttyi moottorikuva,keltanen. Ja sanoivat että se oli jäänyt auton muistiin kun vaihtoivat sytytys tulpat viimeksi,eivät löytäneet mitään vikaa tällä kertaa. No se alko tänään taas vilkkumaan keltanen moottorikuva, autosta ei kuulunut mitään erikoisia ääniä tms, pystyi ajamaan normaalisti. Auto on Chevrolet Aveo cm 2007, Jakopää hihna vaihdettu,sytytystulpat,ja öljyt filtterit,mennyt katsastuksesta aina läpi,ajettu nyt 41 250km about. Alkaa ottaa hatusta jos nyt pitää huoltoon taas viedä,olis jo 3 kerta parin kk sisällä. Pitääkö mun myydä auto,kun muuten se on pelannut. 🙃
Taas vikaa.vikaa.........
6
304
Vastaukset
- Anonyymi
Käväse Motonetista hakemassa GM:n tuotteisiin tarkoitettu vikakoodinlukija.
Se maksaa noin 40 euroa.
Mietitään sitten lisää, missä vika voisi olla.
Minulla on samanlainen chevrolet Kalos 1.2- moottorilla. Aika helppoja vikoja siinä on ollut, kun vikavalo on syttynyt palamaan.
EGR -venttiili. Imusarjan painetunnistimen öljyyntyminen, reikä imuilman haitarikumissa, uusi johdinsarja sytytystulpille..
Noi viat on mulla ollu ja helposti olen itse korjannut ja halvalla.- Anonyymi
Tunteeko tommonen 40e lukija Kalosin järjestelmät, jotaka ei ole OBD II piirissä? Itellä on (tai pitäisi olla ) ainakin melko kallis Autelin monimerkkilukija, joka kertoo (muuten tse asiassa Daewoo Barinan) ABS vikakoodin koodina muttei selkokielellä. Esim. minkä pyörän anturi kähjyää? Ei muuten ole tullut pieneen mieleenkään etsiä Chevroletia mantereelta Amerikka... Ehkä huomenna;)
Oma problema auton 1.4 DOHC vm. 2006 kanssa on sattumanvaraiset käynnistyshäiriöt. Eli useimmiten lähtee normaalisti mutta joskus ei millään, oli sitten kylmä tai just kuumana sammutettu. Vikavaloa tai -koodia ei jää. Jollakin keinolla on lopuksi käynnistynyt niin että kotiin on päästy. Akku on just vaihdettu ja sitä ladataan ajaen noin tunti/suunta. Vanha 6v. oli jo vähän heikko mutta tuskin perusvika näillä keleillä. Uuten vaihto vahvisti tuon ajatuksen.
Onko hyviä vinkkejä mistä ja miten etsiä käynnistymättömyyden syitä? Kampiakselin asentotunnistin joskus temppuili yhdessä koslassa ja teki vähän samaa, joskus sammutti tyhjäkäynnilläkin. Uusi korjasi tuon mutta ihan summassa en haluais alka antureita vaihtelemaan.
- Anonyymi
Eikös nuo moottorin vikavalot syty juuri siksi, että auto lähtee jostakin mitättömästä syystä huonosti käyntiin.
Valo syttyy ja jää palamaan, mutta sammuu, kun auton käynnistää riittävän monta kertaa. - Anonyymi
Lämpötunnistin sekoilee silloin lähtee käyntiin miten sattuu
- Anonyymi
Nyt ei ole palanut se keltanen valo muutamaan viikkoon, vikakoodissa tuli ilmi tämä,että sytytystulppien( kotelo)siinä olis tehty huolimattomuus virheitä korjaamolla,kun ne sytytys tulpat pitää vaihtaa yksitellen ja varovasti otettava pois ja sama kun laittaa paikalleen. Ne törpöt ei ole olleet varovaisia.
- Anonyymi
Planeettojen pyörivä pumppu siellä vaan jysähtelee. Ihan normaali, ei kannata välittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851