Mitä tehdä äidin kanssa

Anonyymi

En tiedä mistä aloittaisin, mutta oma äiti vie mun voimat ja on tehnyt hirveitä tekoja mulle kun olin lapsi,siis sellaisia jotka on jättänyt minuun loppuelämäksi arvet.

Viime aikoina olen häneen ottanut etäisyyttä koska en koe velvollisuutta olla hänen kanssaan enää tekemisissä.

Meitä sisaruksia on useampia ja minä olin ilmeisesti se taakka/mustalammas tai näin ajattelen. Ei ole minkäänlaisia hyviä muistoja omasta lapsuudesta. Äitini moitti minua kaikesta ja kaikki mitä tein oli väärin tehty tai en osannut tehdä asiaa oikein. Henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä(hakkaamista) ja tätä olen monesti miettinyt miksi hän minua pahoinpiteli?
Hän on niinku ei olisi mitään tapahtunut. En tiedä ajatteleeko hän etten muista. Muistot on pikkuhiljaa palaneet mieleeni ja en arvosta häntä enää ollenkaan.
Koko ihminen saa vihantunteet nousemaan pintaani Hänen kanssaan on vaikea edes puhua asioista koska hänellä on mielenterveysongelmia. Yrittää hän ottaa yhteyttä mutta en jaksa vastata hänelle.

Onko täällä kohtalotovereita ? Miten olette asian tiimoilta toimineet? Oletteko pystyneet antamaan anteeksi,vai oletteko katkaisseet välit kokonaan?

2

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko selannut tämän palstan munchausen-vanhemmista ja yliholhoavista äideistä käytyjä keskusteluja? Tällä palstalla on paljon kohtalontovereitasi.

Nämä yliholhoavat ja/tai munchausen-äidit eivät koskaan myönnä, että heiltä puuttuu Daniel Sternin teorian oppiminen käytännössä. En tunne vieläkään saaneeni riittävää autonomiaa (oikeustieteellinen autonomia), vaikka olen jo myöhäiskeski-ikäinen.

• Anonyymi

Aliottaja: kuvasi aika hyvin minun "äitiäni".
      "Äiti" lainausmerkeissä koska en häntä ole koskaan sellaiseksi kokenut, minkälaisena pidän oikean äidin olevan. Biologisesti hän oli äitini, (on kuollut) mutta ei muuten.
      Välit häneen pistin poikki jo vähän päälle kaksikymppisenä. Oma tyttäreni joka silloin oli 3-vuotias, pelkäsi tätä ihmistä eikä halunnut eikä uskaltanut edes istua alas eikä syödä hänen läsnäollessaan. Kuitenkaan se ihminen ei koskaan ollut mitään fyysisesti pahaa hänelle tehnyt, mutta lapsi vaistosi ja kuuli pirullisuuden.
      Muutimme ulkomaille, osittain senkin takia että sain tarpeeksi välimatkaa kaikkeen. En ollut yhteydessä siihen ihmiseen, mutta kuulin että hän oli haukkunut minua ja valittanut että olen hylännyt oman äitini. No, tottahan se olikin.
      Myös kaksi veljeäni piti etäisyyttä häneen, yksi puolusteli. En mennyt hautajaisiin enkä muistanut millään tavalla. Minulle sitä ihmistä ei enää ollut. On ollut pakko suojella itseäni etten hajoa lisää. Olen joutunut itseäni kokoamaan psykologin kanssa jo vuosia, ja aika selville vesille päässytkin, tosin en kokonaan. Dissosiaatiohäiriö edelleen kummittelee mutta onneksi ei enää niin pahana kuin ennen.
      Olen täällä missä asumme saanut rakennettua itselleni elämän ja saanut hyvän työn ja viihtyisän kodin. Tyttäreni voi hyvin. Joskus vain muistelee kamalaa mummoaan, mutta traumaa ei ole jäänyt.
      Kaikista naisista ei ole äidiksi ja on naisia joiden ei missään tapauksessa pitäisi saada lapsia! (Kuten isiäkin mutta tässä puhutaan äideistä.) minun ratkaisuni oli siis totaalinen välien poikki paneminen. Sinä teet omat päätöksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      64
      5951
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4795
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      47
      4384
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4151
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      95
      3771
    6. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2473
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2379
    8. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      44
      2108
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      4
      1479
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1239
    Aihe