Olen tuskaillut epäilysteni vuoksi jonkin aikaa uskonelämäni varrella, kunnes yhtäkkiä ymmärsin, että epäilyistäni huolimatta kelpaan Jumalalle!
Raamattu nimittäin opettaa näin:
Luuk. 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Ymmärsin, että minä teen joka päivä parannusta, enkä tee salassa mitään likaisia tekoja, en huijaa ketään, pidän omantuntoni puhtaana ja pelkään Herraa. Teen oman työni niin hyvin kuin pystyn ja huijaamatta, koska tiedän, että Herra tarkkailee minua koko ajan, eikä Hän vastaa rukouksiini, jos teen syntiä enkä heti kadu sitä ja tee parannusta.
Ymmärsin, ettei vihollisella ole minua vastaan mitään aseita, koska epäilyksistäni huolimatta minä TEEN niin kuin Jumalan tahto on. Ymmärrän toki, etten ole tekojeni kautta pelastettu, vaan se on jumalan armoa ja Jumalan lahja, mutta elän jatkuvassa pyhityksessä ja parannuksessa, näin ollen olen vahvasti uskossa, vaikka vihollinen yrittää syöttää epäilyksen siementä mieleeni.
Epäilevä Tuomaskin oli yksi apostoleista. Epäilys saattaa olla sielunvihollisen asettama ajatus, johon ei ole pakko langeta. Jos epäilyksestä huolimatta elät niin kuin Raamattu opettaa, pelkäät Herraa ja kartat pahaa, rukoilet, luet Sanaa ja käyt seurakunna kokouksissa, niin olet joka tapauksessa oikealla tiellä! Pelkkä vihollisen asettama epäily ei ole synti, sen sijaan epäilylle antautuminen on synti, jos se saa luopumaan Raamatun periaatteista.
Tuomas esikuvani
33
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ootkos varma asiastasi?
- Anonyymi
Jeesus kertoi vertauksen jossa kuningas kutsui ihmisiä juhlille. Kaikki kutsutut kieltäytyivät tulemasta, jolloin kuningas sanoi palvelijoilleen kutsumaan kenet vain että juhlapöytä tulisi täyteen vieraita. Kuka tahansa voi päästä. Ja lopulta ihmiset pakotetaan tulemaan. Kuka tahansa ottaa vastaan kuninkaan kutsun pääsee tulemaan.
- Anonyymi
Kahtohan kattikin kuningasta ja kuningas kahto hevosen persieen. Oli mummollani tapana sanoa.
- Anonyymi
Minusta Sinulla on ihan oikean suuntaisia ajatuksia hengellisesssä kamppailussasi. Itselläni on ollut samantapaisia ongelmia. Sen lisäksi vain olen parista päihteestä aika vaikeasti koukussa (ammattiapuun liittyy ongelmia). Toivoisin Sinun ja mahdollisesti jonkun toisenkin rukoilevan vapautumiseni puolesta. Olen kamppaillut ongelmani kanssa jo jonkin aikaa, ekä ole todellakaan helppoa. Mikään salaisuus ei ongelmani ole tuntemilleni ihmisille. Haluan elää Jeesukselle kunniaksi toisin kuin nyt.
- Anonyymi
Olet lähellä Herraa. Ole turvallisella mielellä, Jeesus on voittanut sen mikä on maailmassa. Kaikille, jotka ottavat Hänet vastaan, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapsiksi. Rukoilen päihderippuvuutesi puolesta.
- Anonyymi
Hei sinä päihderiippuvainen uskovainen Jumalan lapsi.
Paavalilla oli itsellään pistin, joka kiusasi, eikä hän siitä vapautunut:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Sinä voit kyllä saada vapauden noista riippuvaisuuksista, mutta niiden "pistimien" kautta ja avulla Jumala pitää rakkaat lapensa nöyrinä, ja kasvattaa meitä ymmärtämään sen, että emme itse ole yhtään mitään, vaan olemme täysin Jumalan ja Hänen Armonsa varassa.
Jumala siis kasvattaa noiden ikävien "pistimien" avulla meistä pienempiä, ja siten tajuamme lopulta sen, että olemme täysin riippuvaisia vain ja ainoastaan Jumalan avusta, emmekä me tai kukaan ihminen voi meitä auttaa tai vapauttaa tai pyhittää mitenkään.
Siis kaikilla meillä on omat ns. "helmesyntimme" ja heikkoutemme, ja niiden kautta vain Jumala pinenetää meitä ja siten Kristus ja Hänen vaikutuksensa pääsee meissä kasvamaan, ihan kuten Paavali tuossa sanoo.
Siis heikkous onkin Voimaa ja vain kipujen ja kärsimyksien avulla ja kautta jopa Jeesuskin valmistettiin .
Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Me emme kykenisi auttamaan ja tukemaan muita nourempia uskovia aikanamme, jos emme ole itse kipuilleet ja ymmärtäneet sitä, että me emme voi mitään, mutta Jumala voi.
Me emme kykene itseämme kannattelemaan emmekä pyhittämään / parantelemaan, vaan vain Jumala voi !
Jumala riisuu meistä omavanhurskautta, sillä jos me itse kykenisimme itsemme vapauttamaan vaikkapa riippuvaisuuksista, niin mehän ITSE ylpistyisimme, ja olisimme raakoja ja ankaroita heikkoja ja horjuvia Jumalan lapsia kohtaan.
Sellaista omavanhurskauden pystyttelyä ei Jumala tue, sillä se on Jumalan Vanhurskauden vastakohta.
Jumala siis kasvattaa meistä nöyriä ja armollisia, eikä Hän halua meistä fariseusten ja kirjanoppineiden kaltaisia ylpeitä ja paisuneita ja raakoja ja armottomia.
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Uskovan tulee siis kasvaa pienemmäksi ja vähetä:
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Itse olen vihdoin jo ymmärtänyt itsessäni olevani kurja ja köyhä ja alaston ja viheliäinen, eli silmäni on avattu näkemään ihmisen ja myös oma lohduton tilenteeni selvästi, ja siksi minulla on SUURI Jumala ja minä olen pieni ja vain saviastia, jota Herra voi käyttää juuri siksi.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Siis tähän tulee uskovan päästä, eli ymmärtämään se, että ei ole itse itsessään mitään, mutta siinä kohtaa Jumala On !
Ja siihen päästään vain riisumisen kautta ja avulla, ja se tapahtuu meillä sen kautta, että opimme juuri sen, että itseä ei voi ihminen pyhittää eikä parannella, vaan se on väärä tie eli omavanhurskauden tie, joka vie päinvastaiseen suuntaan eli paisuneisuuteen ja ylpeyteen vain.
- Anonyymi
Ymmärrän kyllä hyvin kamppailusi.
Mutta nyt ei mene kyllä ihan oikein.
Siis tämä on oikein:
" Olen tuskaillut epäilysteni vuoksi jonkin aikaa uskonelämäni varrella, kunnes yhtäkkiä ymmärsin, että epäilyistäni huolimatta kelpaan Jumalalle! "
Mutta tämä taas ei ole:
" Ymmärsin, ettei vihollisella ole minua vastaan mitään aseita, koska epäilyksistäni huolimatta minä TEEN niin kuin Jumalan tahto on. "
Sinä et todellakaan tee ja toimi, kuten Jumala tahtoisi !
Mutta Jumala hyväksyy sinut KESKENERÄISENÄ, kuten vanhempi oman lapsensa, ja vanhempana antaa tälle lapselle aikaa kasvaa viisauteen ja ymmärrykseen ja totuuteen, ja sen kautta se toimintakin asettuu paremmin Jumalan tahdon mukaiseksi.
Eli se ei välttämättä ole siis vihollinen, joka huomauttaa vääristä toimistasi vaan omatuntosi ja Pyhä Henki.
Sinun tulee oppia näkemään ja tunnistamaan siis se, mikä oikeasti on Jumalan hyvä tahto ja mikä taas ei ja siten kasvaa Hengelliseksi ja ymmärttäväksi/näkeväksi aikuiseksi.
Tuollainen oppi, jota nykyään syötetään, että Jumala hyväksyy väärätkin tekomme eli syntimme on väärä ja se vie laittomuuteen ja synneissä elämiseen.
Siis noilla ohjeilla suljetaan vain omat "silmät" näkemästä omia syntejä, ja siten niistä ei voida myöskään vapautua.
Siis vaikka me olemmekin Armon alla, niin se ei oikeuta silti meitä syntiin, vaan Jumala tuomitsee synnin, mutta me siis saamme Armosta kasvaa Jumalan lapsina ja pyhittyä Hengen pyhityksessä.
Herra pesee meitä Sanansa avulla ja kautta, sen Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla.
25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.- Anonyymi
Kyllä minä TEEN parhaan ymmärrykseni mukaan Jumalan tahdon. Toki ymmärrän että poikkean Jumalan tahdosta ihan jatkuvasti, mutta tahto minulla on hyvään ja teen koko ajan parannusta, kun huomaan ajautuneeni Jumalan tahdon ulkopuolelle. Jumalan tahto on, että emme tietoisesti tekisi syntiä ja vastustaisimme syntiä verille saakka. Ja heti kun huomaamme siitä huolimatta tehneemme syntiä, on Hän uskollinen ja vanhurskas ja antaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Olen oppinut, että tällainen polvilla kävely on valtava siunaus ja se antaa uskonvarmuuden myös epäilysten keskellä. Jeesus elää ja Jumala on olemassa. Synnit saa anteeksi Jeesuksen veren kautta, sen voima on valtava. Mikään ei voi erottaa minua Jumalasta, kun roikun Hänessä kiinni Jeesuksen Kristuksen rakkauden avulla. - Anonyymi
"Sinä et todellakaan tee ja toimi, kuten Jumala tahtoisi !"
Mistä sinä sen tiedät? Kukaan ihminen ei tietenkään pysty elämään 100% Jumalan tahdossa. Mutta tuskin aloittaja sitä tarkoittikaan. Todennäköisesti tarkoitti, että pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa ymmärryksensä mukaan.
Jumala ymmärtää senkin, että epäillessään ihminen epäilee omaa ymmärrystään, eikä niinkään Jumalaa. Ja että kysymykset ovat ainoa tapa kasvaa ja oppia. Niin kauan kuin ihmisellä on halua pysyä Jumalan osoittamalla tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä et todellakaan tee ja toimi, kuten Jumala tahtoisi !"
Mistä sinä sen tiedät? Kukaan ihminen ei tietenkään pysty elämään 100% Jumalan tahdossa. Mutta tuskin aloittaja sitä tarkoittikaan. Todennäköisesti tarkoitti, että pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa ymmärryksensä mukaan.
Jumala ymmärtää senkin, että epäillessään ihminen epäilee omaa ymmärrystään, eikä niinkään Jumalaa. Ja että kysymykset ovat ainoa tapa kasvaa ja oppia. Niin kauan kuin ihmisellä on halua pysyä Jumalan osoittamalla tiellä.Mitä ihmettä oikein sekoilet ?
Ensin vaahtoat, että "Mistä sinä tiedät" !
Ja seuraavassa jo ihan itse sanot sen mahdottomaksi.
Kukaan ei kykene synnittömään elämään, ja se joka yhä kuvittelee kykenevänsä olemaan "hyvä" kuitenkin, on yhä sokea omalle tilalleen, eikä näe itse itseään oikein.
Eli on Totuuden kieltämistä ja vastustamista se, jos väittää toimivansa Jumalan tahdossa, vaikka ei todellakaan toimi !
Luuk. 18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Joten Raamatun Sanasta ja Herran opetuksesta minä tiedän jo sen, mitä ihminen on !
Siitä minä tietämällä tiedän tuon asian.
Niin ja se nyt on se ja sama, että mitä aloittaja oikeasti tarkoitti, sitä tässä nyt tutkitaan, että mitä hän kirjoitti.
Ja se lause on vastoin Totuutta, jonka nämäkin Raamatun paikat selvästi kertovat.
Eli on Totuuden kieltämistä ja vastustamista se, jos väittää toimivansa Jumalan tahdossa, vaikka ei todellakaan toimi !
- Anonyymi
Sori vaan, mutta et sinä yhäkään tee !
Sinä yrität kyllä ja halu voi olla ja tuleekin olla, mutta et silti tee.
Paavali kirjoittaa uskovan tilanteeseta näin:
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Paavali ei siis väitä tekevänsä Jumalan tahtoa, vaan myöntää aidosti tilanteen.
Eikä se sinua vapauta mitenkään, että teetkö syntiä TIETOISESTI tai TIEDOSTAMATTA, synti on syntiä, ei se siitä muutu.
Eikä ihminen voi itse arvioida edes sitä, että mikä on tietoista syntiä ja mikä ei, sen arvioi vain Jumala yksin.
Siis esimerkiksi tässä ketjussa eräs uskova sanoi hänellä olevan päihde riippuvuus, josta hän ei pääse eroon.
Tekeekö hän muka siis tahallista tietoista syntiä yhä uudelleen langetessaan ?
No, sen tietää vain Jumala yksin, mutta Jumala ei erottele syntejä tahattomiin tai tahallisiin, vaan Hänelle synti on syntiä.
Siis tuollaisella jaottelulla tahallisiin ja tahattomiin, sinä vain yrität tyynnytellä omaatuntoasi, koska yhä pelkäät, etkä luota vielä kunnolla Jumalan Armoon ja Rakkauteen.
Raamatun ohje ei sisällä siis mitään "tahatonta tai tahallista" syntiä, vaan vain synnin ja ohje kertoo sen, että miten sitten toimitaan, ja Armo riittää.
1. Johanneksen kirje 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
EI JAOTTELUA !- Anonyymi
Että ihmiset osaavatkin puhua toistensa ohi. Jatka aloittaja Jumalan seuraamista omaan tahtiisi. Lopputulos on parempi kuin ohi puhuttuja neuvoja kuunnellen.
- Anonyymi
Aloittaja, katsot asiaa väärältä kantilta: ihan selvästihän sinä uskot!🙂
Uskot epäuskossasi! Tuo on Kristuksen teko sinussa.
Älä katso lihasi epäuskoa, vaan ihan oikein: Jeesusta!
Et luota omiin ansioihisi, vaan Jumalan armoon, että "kelpaat".
Tuo on "Uskoa, jonka Jeesus vaikuttaa".
Kävelet järven pinnalla!- Anonyymi
Aloittaja ei ole epäuskoinen, vaan kyselijä. Koettakaa takoa ero kalloonne.
- Anonyymi
Turha sitä on aloittajan hötkyillä hermostuksissaan, jos olet kirkolle antanut kymmenyksesi kirkollisveron muodossa ja sullonut seteleitä kolehtihaaveihin kaksin käsin, niin kyllä kelpaat jumalalle vallan mainiosti. Se taas on aivan toinen asia, jos olet laistanut kaikki nämä asiat ja luulet vielä pääseväsi aikanaan jumalan kaveriksi taivaspankolle, siinäpä sitten tuskailet ja hikoilet yön pimeimpinä hetkinä miettiessäsi tulevaisuuttasi.
- Anonyymi
Epäileminen (= kysymykset) ja epäusko ovat kaksi eri asiaa. Jumala kyllä kestää kysymykset, vaikka ihmiset eivät kestäisikään. Ilman kysymyksiä ei nimittäin voi kasvaa. Uskon, että Jumala haluaa ajattelevia seuraajia, eikä aivopestyjä marionetteja.
- Anonyymi
Hyvin ajateltu. Ei Raamatussa ole kyse siitä, että pitää uskoa Jumalan olevan. Kyse on siitä, että on uskollinen Jumalalle ja toimii Hänen tahdon mukaan.
Kun riippuu Kristuksessa, epäilevä Tuomaskin pelastuu!
- Anonyymi
Käyttäessäni vielä päihteitä en käytä niitä hyvän olon aikaansaamiseen, koska kymmeiä vuosia kestänyt sekakäyttö on vienyt monista aineista niiden aiheuttaman euforian. Aineita (saan niitä riittävästi laillisesti) käytän, että en menisi sekaisin ja/tai saisi yleiskuntooni nähden liian voimakkaita vieroitusoireita. Vähentämällä asteittain olen vuosien aikana päässyt monesta aineesta eroon. Nyt jokin sitoo minua rajusti ja sekaisena (mistä toipuisin riittävän pitkän kuivillaolon jälkeen) elämäntilanteeni ja kummalliset ajatukset tekevät johdonmukaisesta vähennyksestä hyvin vaikeaa. Raitistuminen on jo välillä ollut lähellä ja siksi en ole menettänyt toivoani ja taistelen koko ajan voimieni mukaan. tietysti rukoilen Jumalan apua ja minulla on uskoviakin tukenani. Monet eivät vain ymmärrä päihteistä paljoakaan ja puhuvat neuvoja, jotka eivät vain toimi.
Tiedän kokemuksesta, että Jumalan puuttuessa asioihin vieroitus onnistuu kotona siinä kuin jossakin suljetussa laitoksessakin. odotan, että Jumala näyttäisi, mitä teen tässä väärin. Tahallista syntiä teen, mutta en toteuta nautinnonhalua, vaan vältän sietämätönsä oloa pyrkien toteuttamaan vieroitusta asteittain annoksia pienentämällä. Rukoilen Jumalan armoa. Uskovat ovat tuominneet minua ja jotkut olleet tukenani puhein ja rukouksin. Koen, että tuomitsemiseni ja toisaalta pään silittely ovat molemmat kohdallani väärin. tapahtukoon Jumalan tahto, jossa pääsisin armoon ja parannukseen synneistäni...Hänen haluamallaan tavalla. Tähän pyydän esirukoustanne.
Vastaisuudessa en pysty käyttämään konetta, joten en voi lukea mahdollisia viestejä moniin kuukausiin. - Anonyymi
Jeesus ilmestyi ristiinnaulitsemisen jälkeen kaikille muille opetuslapsille paitsi Tuomaalle. Muut kertoivat että Jeesus ilmestyi heille. Tuomas sanoi uskovansa vasta jos näkisi. Myöhemmin Jeesus ilmestyi heille kaikille.
Ymmärsin, että Tuomaalla oli itse asiassa suurempi usko kuin muilla. Muut opetuslapsethan olivat nähneet Jeesuksen ilmestymisen. Mutta Tuomas pysytteli opetuslasten yhteydessä ja jatkoi Jumalan palvelemista ilman samanlaista ilmestystietoa Jeesuksesta, joka oli muille opetuslapsille suotu.
Jeesuksen seuraaminen oli hengenvaarallista ja silti Tuomas jatkoi samaan malliin, vaikka Jeesus ei ollut vielä ilmestynyt hänelle. Huomionarvoista kuitenkin on, että lopulta Jeesus ilmestyi Tuomaksellekin. Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan.
Tuomas on minunkin uskoni esikuva.
T. Aloittaja- Anonyymi
Voi sinua aloittaja !
Lukisit nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi, jotta ei tarvitsisi puhua läpiä päähäsi ja vastoin selvääkin selvempää Totuutta.
Siis mitä Jeesus oikeasti sanoi ja tarkoitti ?
24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, ÄLÄKÄ OLE EPÄUSKOINEN VAAN USKOVAINEN".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
!!!
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
!!!
Siis ne ovat autuaat, jotka Uskovat Häneen, näkemättä Herraa !
Ja Jeesus siis moitti Tuomasta hänen epäuskostaan, eikä todellakaan kehunut häntä siitä !
Nuo ovat Herran selvät sanat, mutta sinä siis väität, että ne ovat autuaita, jotka näkevät Herran, eli käänsit koko asian aivan päälaelleen !
Raamattu puhuu tästä samasta "näkemis" asiasta muuallakin aivan samoin kuin tuossa Raamatunkohdassa:
Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
2. Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
Älä hyvä ihminen vääntele noin Raamatun Sanaa, levität silkkaa valhetta, kun et lue edes kunnolla sitä, että mitä Raamattu oikeasti sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua aloittaja !
Lukisit nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi, jotta ei tarvitsisi puhua läpiä päähäsi ja vastoin selvääkin selvempää Totuutta.
Siis mitä Jeesus oikeasti sanoi ja tarkoitti ?
24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, ÄLÄKÄ OLE EPÄUSKOINEN VAAN USKOVAINEN".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
!!!
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
!!!
Siis ne ovat autuaat, jotka Uskovat Häneen, näkemättä Herraa !
Ja Jeesus siis moitti Tuomasta hänen epäuskostaan, eikä todellakaan kehunut häntä siitä !
Nuo ovat Herran selvät sanat, mutta sinä siis väität, että ne ovat autuaita, jotka näkevät Herran, eli käänsit koko asian aivan päälaelleen !
Raamattu puhuu tästä samasta "näkemis" asiasta muuallakin aivan samoin kuin tuossa Raamatunkohdassa:
Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
2. Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
Älä hyvä ihminen vääntele noin Raamatun Sanaa, levität silkkaa valhetta, kun et lue edes kunnolla sitä, että mitä Raamattu oikeasti sanoo.Jeesus sanoi mitä sanoi ja ihan hyvästä syystä. Mutta kuitenkin, kun verrataan Tuomasta muihin opetuslapsiin, Tuomas oli ainoa, jolle edes tarjottiin mahdollisuutta vaeltaa uskossa eikä näkemisessä.
Tottakai Tuomaksen olisi ollut paras vaeltaa uskossa. Mutta muille ei edes tarjottu muuta mahdollisuutta kuin vaeltaa näkemisessä, koska Jeesus ilmestyi muille.
Suurinta on vaeltaa uskossa, mutta Jumala armossaan on nähnyt hyväksi pelastaa myös Tuomaksen ja muut hänen kaltaisensa. Raamatussa ei sanota, mutta ehkäpä Tuomaksen loppuelämä oli enemmän uskossa vaellusta.
Itse olen huomannut, että Herra johdattaa minuakin epäilysten keskellä, kun en anna periksi synnille ja pyrin tekemään kutsumiseni ja valitsemiseni lujaksi.
Itselleni suurimmat kiusaukset tulevat silloin kun elämä sujuu hienosti, eikä ole mitään mikä vaatisi rukousta. Yleensä vaikeuksien keskellä rukouselämäni elpyy ja vaellukseni paranee muutenkin, teen parannusta koko ajan. Mutta sitten kun vaara on ohi ja asiat hyvin, alan hyvin helposti luisumaan pois rukouksesta ja Sanan tutkistelusta. Tällä hetkellä rukoilen, että vaikka kaikki menisi hyvin, saisin voimaa ja motivaatiota rukoukseen ja Sanan lukuun. Huomaan, että kun elämässä pyyhkii ulkoisesti hyvin, hengellisesti menee huonosti ja päinvastoin. Mutta se ei ole luonnonlaki eikä edes hengellinen laki, me voimme nimittäin antaa ruumiimme eläväksi uhriksi Jumalalle ja jatkaa vaellusta eteenpäin olosuhteista riippumatta (vaikeat olosuhteet siis hyvä juttu hengellisesti, mutta hyvät olosuhteet huono juttu).
Olosuhteet voivat olla mitä ovat, mutta minä palvelen Herraa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi mitä sanoi ja ihan hyvästä syystä. Mutta kuitenkin, kun verrataan Tuomasta muihin opetuslapsiin, Tuomas oli ainoa, jolle edes tarjottiin mahdollisuutta vaeltaa uskossa eikä näkemisessä.
Tottakai Tuomaksen olisi ollut paras vaeltaa uskossa. Mutta muille ei edes tarjottu muuta mahdollisuutta kuin vaeltaa näkemisessä, koska Jeesus ilmestyi muille.
Suurinta on vaeltaa uskossa, mutta Jumala armossaan on nähnyt hyväksi pelastaa myös Tuomaksen ja muut hänen kaltaisensa. Raamatussa ei sanota, mutta ehkäpä Tuomaksen loppuelämä oli enemmän uskossa vaellusta.
Itse olen huomannut, että Herra johdattaa minuakin epäilysten keskellä, kun en anna periksi synnille ja pyrin tekemään kutsumiseni ja valitsemiseni lujaksi.
Itselleni suurimmat kiusaukset tulevat silloin kun elämä sujuu hienosti, eikä ole mitään mikä vaatisi rukousta. Yleensä vaikeuksien keskellä rukouselämäni elpyy ja vaellukseni paranee muutenkin, teen parannusta koko ajan. Mutta sitten kun vaara on ohi ja asiat hyvin, alan hyvin helposti luisumaan pois rukouksesta ja Sanan tutkistelusta. Tällä hetkellä rukoilen, että vaikka kaikki menisi hyvin, saisin voimaa ja motivaatiota rukoukseen ja Sanan lukuun. Huomaan, että kun elämässä pyyhkii ulkoisesti hyvin, hengellisesti menee huonosti ja päinvastoin. Mutta se ei ole luonnonlaki eikä edes hengellinen laki, me voimme nimittäin antaa ruumiimme eläväksi uhriksi Jumalalle ja jatkaa vaellusta eteenpäin olosuhteista riippumatta (vaikeat olosuhteet siis hyvä juttu hengellisesti, mutta hyvät olosuhteet huono juttu).
Olosuhteet voivat olla mitä ovat, mutta minä palvelen Herraa!Yhä vain jatkat höpö höpöjesi latelua.
Ei vieläkään siis Sanan Totuus kelpaa ?
" Tottakai Tuomaksen olisi ollut paras vaeltaa uskossa. Mutta muille ei edes tarjottu muuta mahdollisuutta kuin vaeltaa näkemisessä, koska Jeesus ilmestyi muille. "
Ei ollut todellakaan kyse siitä, että muille ei muka annettu mahdollisuuttakaan vaeltaa uskossa ja Tuomakselle muka annettiin.
Heistä tuli apostoleja kaikista ja Herra ilmestyi heille kaikille useita kertoja ja siten vahvisti heitä.
Mutta Tuomaksen olisi tullut kyetä uskomaan jo veljien todistusten kautta, mutta hän ei vaan uskonut.
Valta osa meistä uuden liiton uskovista ei ole Herraa nähnyt, ja silti me uskomme.
Emme siis vaella näkemisessä vaan uskossa.
Lisäksi tämä kirjoittamasi on ihan puuta ja heinää:
" Raamatussa ei sanota, mutta ehkäpä Tuomaksen loppuelämä oli enemmän uskossa vaellusta. "
Jeesus itse nuhteli Tuomasta hänen epäuskostaan !
Miksi vääntelet kaiken kieroon ?
Kehittelet omassa päässäsi ihan omia tulkintojasi Raamatun selvistä asioista.
Ja vaikka sinulle asia näyttää Raamatusta, niin yhä vain jatkat vastaan vänkäämistäsi.
Miksi ei Raamatun Totuus maistu ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhä vain jatkat höpö höpöjesi latelua.
Ei vieläkään siis Sanan Totuus kelpaa ?
" Tottakai Tuomaksen olisi ollut paras vaeltaa uskossa. Mutta muille ei edes tarjottu muuta mahdollisuutta kuin vaeltaa näkemisessä, koska Jeesus ilmestyi muille. "
Ei ollut todellakaan kyse siitä, että muille ei muka annettu mahdollisuuttakaan vaeltaa uskossa ja Tuomakselle muka annettiin.
Heistä tuli apostoleja kaikista ja Herra ilmestyi heille kaikille useita kertoja ja siten vahvisti heitä.
Mutta Tuomaksen olisi tullut kyetä uskomaan jo veljien todistusten kautta, mutta hän ei vaan uskonut.
Valta osa meistä uuden liiton uskovista ei ole Herraa nähnyt, ja silti me uskomme.
Emme siis vaella näkemisessä vaan uskossa.
Lisäksi tämä kirjoittamasi on ihan puuta ja heinää:
" Raamatussa ei sanota, mutta ehkäpä Tuomaksen loppuelämä oli enemmän uskossa vaellusta. "
Jeesus itse nuhteli Tuomasta hänen epäuskostaan !
Miksi vääntelet kaiken kieroon ?
Kehittelet omassa päässäsi ihan omia tulkintojasi Raamatun selvistä asioista.
Ja vaikka sinulle asia näyttää Raamatusta, niin yhä vain jatkat vastaan vänkäämistäsi.
Miksi ei Raamatun Totuus maistu ?Miksi kirjoitat kieli poskessa? Luuletko että nämä uskonasiat ovat jotain jolla voit kevyesti trollailla ja viihdyttää itseäsi? Kyse on elävästä Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat kieli poskessa? Luuletko että nämä uskonasiat ovat jotain jolla voit kevyesti trollailla ja viihdyttää itseäsi? Kyse on elävästä Jumalasta.
En kirjoita "kieli poskessa", vaan tuon Raamatun Totuuden, ja se paljastaa valheet ja vääristymät !
Enkä minä ole koskaan trollannut tai viihdytellyt itseäni muiden kustannuksella, sellaiseen touhuun minulla ei ole minkäänlaista halua tai tarvetta !
Kyse on todellakin elävästä Jumalasta, joka vihaa valhetta ja vääryyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kirjoita "kieli poskessa", vaan tuon Raamatun Totuuden, ja se paljastaa valheet ja vääristymät !
Enkä minä ole koskaan trollannut tai viihdytellyt itseäni muiden kustannuksella, sellaiseen touhuun minulla ei ole minkäänlaista halua tai tarvetta !
Kyse on todellakin elävästä Jumalasta, joka vihaa valhetta ja vääryyttä.Asenteesi osoittaa ettet ole aidosti tehnyt parannusta. Tee parannus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenteesi osoittaa ettet ole aidosti tehnyt parannusta. Tee parannus!
Nyt ei ole kyse minusta eikä asenteestani vaan Totuudesta !
2. Kor. 4:2
vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa,
vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
Mutta sinun omassa asenteessasi olisi korjattavaa.
Siis keskity siihen mitä Raamattu sanoo ja opettaa, äläkä vain seuraa vanhinten perinnäis sääntöjä ja tapoja ja tottumuksia !
Raamattu kehoittaa meitä tutkimaan kaikkea kunnolla ja arvioida kunnolla nykyistä maailman aikaa ja siten myös Seurakunnan toimintaa ja toimintamalleja !
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Nyky Suomessa on seurakunnilla kaikenlaista toimintaa, joka ei kestä Raamatun Sanalla koettelua, eli toiminta on monella osin pahastikin pielessä.
Mutta jos sinä et suostu etkä halua ojentautua Raamatun mukaan toimimaan, niin sinä itse ja seurakuntasi siitä ensisijaisesti kärsivät.
Eli paha asenne vamma on pikemmin sinulla itselläsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ei ole kyse minusta eikä asenteestani vaan Totuudesta !
2. Kor. 4:2
vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa,
vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
Mutta sinun omassa asenteessasi olisi korjattavaa.
Siis keskity siihen mitä Raamattu sanoo ja opettaa, äläkä vain seuraa vanhinten perinnäis sääntöjä ja tapoja ja tottumuksia !
Raamattu kehoittaa meitä tutkimaan kaikkea kunnolla ja arvioida kunnolla nykyistä maailman aikaa ja siten myös Seurakunnan toimintaa ja toimintamalleja !
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Nyky Suomessa on seurakunnilla kaikenlaista toimintaa, joka ei kestä Raamatun Sanalla koettelua, eli toiminta on monella osin pahastikin pielessä.
Mutta jos sinä et suostu etkä halua ojentautua Raamatun mukaan toimimaan, niin sinä itse ja seurakuntasi siitä ensisijaisesti kärsivät.
Eli paha asenne vamma on pikemmin sinulla itselläsi.Outoa ettet halua tehdä parannusta. Itse olen tänään ja eilen tehnyt parannuksen jo monta kertaa.
Kristityn vaellus käy polvillaan eteenpäin. Saat ehkä jonkinlaista tyydytystä trollaamisesta, mutta sisäisesti olet rikki.
Ei ole tarkoitus mollata sinua, olet tärkeä Jumalalle, joka rakastaa sinua. Olet hyvin arvokas.
Suosittelen että hakeudut elävään seurakuntayhteyden, jossa saat kasvaa pieneksi. Siunausta sinulle!
- Anonyymi
Näin sivusta seuraajana olette kaikki enemmän lapsia hiekkalaatikolla kuin minkään sortin uskovia!
- Anonyymi
Jos se on mielestäsi lapsellista, että tuo tiedoksi Raamatun Totuudet, niin olen sitten lapsi.
Mielestäni lapsi taas ei tunne Totuutta, eikä Raamattua kyllin vielä, ja siksi eksyy.
Ja sen joka jo on Herralta opetusta saanut, sen velvollisuus on tuoda Totuus Raamatusta niille, joilta se yhä on monelta osin hukassa.
Tämä on vanhemman vastuuta, joka vanhemman tulee kantaa.
Mutta sinä et taida vielä tälläisestä mitään ymmärtää ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on mielestäsi lapsellista, että tuo tiedoksi Raamatun Totuudet, niin olen sitten lapsi.
Mielestäni lapsi taas ei tunne Totuutta, eikä Raamattua kyllin vielä, ja siksi eksyy.
Ja sen joka jo on Herralta opetusta saanut, sen velvollisuus on tuoda Totuus Raamatusta niille, joilta se yhä on monelta osin hukassa.
Tämä on vanhemman vastuuta, joka vanhemman tulee kantaa.
Mutta sinä et taida vielä tälläisestä mitään ymmärtää ?Olet hyvin pihalla kyllä uskonasioista. Jeesus nimenomaan opettaa, että jos et tule lapsen kaltaiseksi, et voi päästä Taivaaseen.
Hengellinen kasvu on pieneksi kasvamista, sitä että oppii uskon kautta luottamaan Jumalaan ja että tulee kaikessa Hänestä riippuvaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet hyvin pihalla kyllä uskonasioista. Jeesus nimenomaan opettaa, että jos et tule lapsen kaltaiseksi, et voi päästä Taivaaseen.
Hengellinen kasvu on pieneksi kasvamista, sitä että oppii uskon kautta luottamaan Jumalaan ja että tulee kaikessa Hänestä riippuvaiseksi.Oletko noin tyhmä vai heittäännytkö vain sellaiseksi ?
Toki meidän tulee vähetä ja Hänen kasvaa, mutta nyt ei puhuta siitä ollenkaan !
1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko noin tyhmä vai heittäännytkö vain sellaiseksi ?
Toki meidän tulee vähetä ja Hänen kasvaa, mutta nyt ei puhuta siitä ollenkaan !
1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.Olet pelkkä pilkkaaja vailla Henkeä. Puolustelet itseäsi ja mahtailet, mutta Kristus ei kirkastu kirjoituksistasi.
Tyhjää täynnä ilman todellista voimaa. Haet viihdykettä, koska olet sisäisesti rikki.
Rukoilen puolestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj502902Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet852505KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1142022Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381698Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r801486Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä301464- 941404
Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2761351En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31344- 1171274