MAP- kirkon salaisiin temppelirituaaleihin? Historiasta löytyy tällaisesta runsaasti esimerkkejä.
Tätä taustaa vasten valokuvauskielto temppelissä tulee osittain ymmärrettäväksi.
Turust
Kuuluuko temppeliprostituutio
13
856
Vastaukset
- Turust
Monet sukupuolisen leväperäisyyden ja primitiivisen palvonnan omituisista toisiinsakytkeytymisistä saivat alkunsa ihmisuhriperinteen yhteydessä.
Muinaisina aikoina saattoi nainen, jos hän kohtasi pääkallonmetsästäjiä, lunastaa henkensä antautumalla näille sukupuolisesti. Myöhempinä aikoina taas oli jumalille uhriksi vihityllä neidolla tilaisuus päättää henkensä pelastamisesta luovuttamalla kehonsa koko elämän ajaksi temppelin pyhään seksuaalipalveluun.
Hän pystyi tällä tavoin ansaitsemaan lunnasrahansa. Muinaisajan miehet pitivät erittäin ylentävänä olla sukupuolisuhteessa naiseen, joka oli tällä tavoin antautunut elämänsä lunastamiseen.
Näiden pyhien neitojen kanssa seurusteleminen oli uskonnollinen seremonia, ja kaiken lisäksi koko tämä seremonia antoi hyväksyttävän tekosyyn aivan tavalliseen sukupuoliseen tyydytykseenkin. Kysymyksessä oli kekseliäs itsepetos, johon sekä nämä neidot että heidän seuralaisensa menivät ilomielin mukaan.
Tapasäännöt laahaavat aina sivilisaation evolutionaarisen edistymisen perässä ja antavat tällä tavoin hyväksymisensä kehittyvien rotujen aikaisemmille ja barbaarimaisemmille seksuaalisille tavoille.
Temppelihaureus levisi lopulta kaikkialle etelä-Eurooppaan ja Aasiaan. Temppeliprostituoitujen ansaitsemaa rahaa pidettiin kaikkien kansojen keskuudessa pyhänä -- suurena jumalille annettavana lahjana.
Ylhäisimmätkin naiset tungeksivat temppelien seksimarkkinoilla ja osoittivat ansionsa kaikenlaisiin pyhiin palveluksiin ja yleishyödyllisille laitoksille.
Monet parempien luokkien naiset keräsivät myötäjäisensä temppeleissä suorittamallaan väliaikaisella seksuaalipalvelulla, ja useimmat miehet halusivat vaimokseen mieluiten tällaisen naisen.
Turust - suhtautumistasi
Kyllä laski arvostus sinuun hyvä veliseni Turust!
Ihmettelen syvästi kuinka saatoit laittaa tällaisen aloituksen ?
Tämähän on suorastaan kunnianloukkaus pyhää temppeliä kohtaan.
Sillä ei ole todellakaan mitään tekemistä joittenkin pakanuskontojen rituaalien kanssa.
Mormoniuskonto on tunnettu nimenomaan hyvästä moraalista ja sukupuolisesta puhtaudesta.
Uskomme että seksi kuuluu vain avioliittoon laillisesti vihityn miehen ja naisen välille.
Ja se on niin myös temppelissä.- Turust
tiedän, kunhan kysyn. Minä arvostan kaikkia lähimmäisiäni heidän temppeliseremonioistaan riippumatta. Sitäkin pyrin ymmärtämään, ettei aivan kaikkea kerrota - mitä salaista siinä silloin olisikaan.
Aikojen kuluessa juuri temppeleissä on tehty toinen toistaan kummallisempia rituaaleja joista monet ovat rakentuneet juuri seksuaalisuuden ympärille. Ns. kristillisissä temppeleissä seksuaalisuuden palvonta on kääntynyt ikään kuin toisinpäin. Uhrimenoista toki löytyy yhtäläisyyksiä muinaisten "pakana" uskontojen kanssa. Härät MAP- temppelissä ainakin ovat keskeisellä sijalla muinais- uskontojen tapaan.
Siveellisyys tai siveettömyys on taas vallitsevan moraalin tai uskon mukaan muuttuva käsitys.
Julkisuudessakin on puhuttu mm. MAP- kirkon saaneen asiassa erilaisia ilmoituksia, jotka ovat voimassa, ei kuitenkaan parhaillaan käytössä, sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt?
Mielestäni täällä on kysytty ja solvattu MAP kirkkoa kaikesta mahdollisesta. Arvelin lopultakin keksineeni jotain uutta, joka edes vähän toisi vaihtelua yhden ja saman jauhamiseen.
Kyllähän minä olen mormorismista ja sen erityispiirteistä erittäin kiinnostunut eikä minulla todellakaan ole tarpeita heitä millään tavoin solvata. Päinvastoin saan elämälleni sisältöä tältäkin palstalta. Itse olen siirtymässä ev.lutista dementinismiin.
Semmossi mää ajattele!
Turust - troverdig
Turust kirjoitti:
tiedän, kunhan kysyn. Minä arvostan kaikkia lähimmäisiäni heidän temppeliseremonioistaan riippumatta. Sitäkin pyrin ymmärtämään, ettei aivan kaikkea kerrota - mitä salaista siinä silloin olisikaan.
Aikojen kuluessa juuri temppeleissä on tehty toinen toistaan kummallisempia rituaaleja joista monet ovat rakentuneet juuri seksuaalisuuden ympärille. Ns. kristillisissä temppeleissä seksuaalisuuden palvonta on kääntynyt ikään kuin toisinpäin. Uhrimenoista toki löytyy yhtäläisyyksiä muinaisten "pakana" uskontojen kanssa. Härät MAP- temppelissä ainakin ovat keskeisellä sijalla muinais- uskontojen tapaan.
Siveellisyys tai siveettömyys on taas vallitsevan moraalin tai uskon mukaan muuttuva käsitys.
Julkisuudessakin on puhuttu mm. MAP- kirkon saaneen asiassa erilaisia ilmoituksia, jotka ovat voimassa, ei kuitenkaan parhaillaan käytössä, sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt?
Mielestäni täällä on kysytty ja solvattu MAP kirkkoa kaikesta mahdollisesta. Arvelin lopultakin keksineeni jotain uutta, joka edes vähän toisi vaihtelua yhden ja saman jauhamiseen.
Kyllähän minä olen mormorismista ja sen erityispiirteistä erittäin kiinnostunut eikä minulla todellakaan ole tarpeita heitä millään tavoin solvata. Päinvastoin saan elämälleni sisältöä tältäkin palstalta. Itse olen siirtymässä ev.lutista dementinismiin.
Semmossi mää ajattele!
Turustlopeta ajattelemasta! Sitäpaitsi ajatteleminen voi sattua!
- ajatella!
troverdig kirjoitti:
lopeta ajattelemasta! Sitäpaitsi ajatteleminen voi sattua!
mormonit. Kaikenhan saa kirkosta valmiina. Itse ei tarvitse ajatella.
- ole hyvä
troverdig kirjoitti:
lopeta ajattelemasta! Sitäpaitsi ajatteleminen voi sattua!
ehdoitus -----> ehdotus
- Ent.mormoni
Mielestäni nimimerkin Turust avaus oli aivan asiallinen ja liittyy ajankohtaiseen temppelihankkeeseen.
Antiikin Kreikassa temppeleissä palvelivat naiset, jotka toimivat paitsi prostituoituina myös terapeutteina. Antiikin aikaan käytiin hirveitä sotia lähitaisteluna. Kun miehet palasivat sodasta, kaikki olivat enemmän tai vähemmän sekaisin ja traumatisoituneita.
Kuinka monta ihmistä itse pystyisit tappamaan lähitaistelussa?
Temppeliprosituoidut ottivat "sodan pois miehistä". Temppeleissä tapahtuneen puhdistautumisen jälkeen he kykenivät palaamaan koteihinsa ja perheidensä pariin.
Kun tiedetään, miten moni amerikkalaissotilas palasi sekopäänä Vietnamista eikä ole vieläkään kondiksessa, soisi kernaasti, että mormonitemppeleissä tehtäisiin jotain näiden miespoloisten hyväksi. Olihan siellä Vietnamissa taistelemassa vapaaehtoisina myös juuri Suomessa lähetystyönsä päättäneitä mormonipoikia. - Turust
Ent.mormoni kirjoitti:
Mielestäni nimimerkin Turust avaus oli aivan asiallinen ja liittyy ajankohtaiseen temppelihankkeeseen.
Antiikin Kreikassa temppeleissä palvelivat naiset, jotka toimivat paitsi prostituoituina myös terapeutteina. Antiikin aikaan käytiin hirveitä sotia lähitaisteluna. Kun miehet palasivat sodasta, kaikki olivat enemmän tai vähemmän sekaisin ja traumatisoituneita.
Kuinka monta ihmistä itse pystyisit tappamaan lähitaistelussa?
Temppeliprosituoidut ottivat "sodan pois miehistä". Temppeleissä tapahtuneen puhdistautumisen jälkeen he kykenivät palaamaan koteihinsa ja perheidensä pariin.
Kun tiedetään, miten moni amerikkalaissotilas palasi sekopäänä Vietnamista eikä ole vieläkään kondiksessa, soisi kernaasti, että mormonitemppeleissä tehtäisiin jotain näiden miespoloisten hyväksi. Olihan siellä Vietnamissa taistelemassa vapaaehtoisina myös juuri Suomessa lähetystyönsä päättäneitä mormonipoikia.kaikenlisäksi saatan hyvinkin olla tuleva mormoni. Ainakaan entinen mormoni en toistaiseksi ole, enkä voikaan olla.
Mainituista ammatinharjoittajista kyllä löytyy tietoja uskontoja käsittelevistä historiallisista kirjoituksista. Asia on oleellisena osana kuulunut aikanaan moniin temppelitoimituksiin, samoin kuin härät ja vesialtaatkin.
Luulisin 600 vuotta eKr. jolloin Mormonin kirja on kirjoitettu noiden uskontojen olleen varsin tunnettuja, sekä tavallisia. Esimerkiksi Rooma omaksui kristinuskon vasta 300 luvulla, siitäkin huolimatta, että mm. Jeesus syntyi heidän hallitsemallaan alueella. Mithra oli keskeinen roomalaisten jumala. Mithra uskosta on periytynyt monia tapoja kristinuskoon joka on tietysti luonnollista. Mikään yhteiskunnallinen toimita ei voi täydellisesti muuttua, aina jää jälkiä vanhemmasta kulttuurista.
Mistä minulle syntyisi oikeus niitäkään uskontoja väheksyä?
Monissa uskonnoissa on tavallisesta syntisestä omituisilta tuntuvia piirteitä. Mistä ihmeestä minä kaikki kummallisuudet voin tietää, ellei niistä sovi edes kysyä?
Älä sinäkään Josefina ole enää minulle kovin vihainen. Samalla ilmoitan kiitollisuuteni siitä, että edes entiset mormonit minua ymmärtävät.
Turust - Exmoro
Turust kirjoitti:
kaikenlisäksi saatan hyvinkin olla tuleva mormoni. Ainakaan entinen mormoni en toistaiseksi ole, enkä voikaan olla.
Mainituista ammatinharjoittajista kyllä löytyy tietoja uskontoja käsittelevistä historiallisista kirjoituksista. Asia on oleellisena osana kuulunut aikanaan moniin temppelitoimituksiin, samoin kuin härät ja vesialtaatkin.
Luulisin 600 vuotta eKr. jolloin Mormonin kirja on kirjoitettu noiden uskontojen olleen varsin tunnettuja, sekä tavallisia. Esimerkiksi Rooma omaksui kristinuskon vasta 300 luvulla, siitäkin huolimatta, että mm. Jeesus syntyi heidän hallitsemallaan alueella. Mithra oli keskeinen roomalaisten jumala. Mithra uskosta on periytynyt monia tapoja kristinuskoon joka on tietysti luonnollista. Mikään yhteiskunnallinen toimita ei voi täydellisesti muuttua, aina jää jälkiä vanhemmasta kulttuurista.
Mistä minulle syntyisi oikeus niitäkään uskontoja väheksyä?
Monissa uskonnoissa on tavallisesta syntisestä omituisilta tuntuvia piirteitä. Mistä ihmeestä minä kaikki kummallisuudet voin tietää, ellei niistä sovi edes kysyä?
Älä sinäkään Josefina ole enää minulle kovin vihainen. Samalla ilmoitan kiitollisuuteni siitä, että edes entiset mormonit minua ymmärtävät.
Turust...ja kysästä samaan hengenvetoon ja samaan tyyliin, että harrastavatko luterilaiset mies ja naispapit (tai miksei mies ja miespapit) haureutta kirkon sakastossa? Onhan sitä kirkon alkuaikoina, ja varsinkin siinä kirkossa josta luterilaisuus on lahkona irronnut, ollut jos jonkinlaista haureutta ja Jumalan pilkkaa...? Kardinaalitkin ovat murhanneet toisiaan ja paavit tapattaneet ihmisiä.
- Turust
Exmoro kirjoitti:
...ja kysästä samaan hengenvetoon ja samaan tyyliin, että harrastavatko luterilaiset mies ja naispapit (tai miksei mies ja miespapit) haureutta kirkon sakastossa? Onhan sitä kirkon alkuaikoina, ja varsinkin siinä kirkossa josta luterilaisuus on lahkona irronnut, ollut jos jonkinlaista haureutta ja Jumalan pilkkaa...? Kardinaalitkin ovat murhanneet toisiaan ja paavit tapattaneet ihmisiä.
tapahtunut. Kirkon oppien mukaista se ei kuitenkaan ole. Muutamien keskiaikaisten paavien, - niin selibaatissa kuin elivätkin, tiedetään olleen varsinaisia rietastelijoita. Hiljattain saimme kuulla luterilaisten pappien avioliiton ulkopuolisista suhteista.
Väittäisin vastaavia tapahtumia löytyvän kaikista yhteisöistä jossa ihminen on mukana. Aikanaan seksuaalisuus on nimenomaan ollut MAP- kirkossa erityisesti pinnalla. Luulisin nyt esille tulleen kielteisyyden osaltaan johtuvan juuri noista kirkon alkuaikojen sukupuolisuuden epäasiallisesta kaivelusta palstalla, keskustelussa joihin minä en yleensä ole osallistunut.
Luonnollisesti palstan luonne asioiden monipuoliselle käsittelylle asettaa omat esteensä.
Voimakas vakaumus ei useinkaan edistä asioiden tarkastelua laajemmista näkökulmista, vaikka vakaumus sinänsä usein auttaa yksilöä hänen elämässään.
Yleisesti kristillisten kirkkojen suhde luojan meille luomaan seksuaalisuuteen on edelleen äärimmäisen kielteinen. Väittäisin suhtautumistavan olevan, ainakin osittain epämiellyttävää hurskastelua, kaksinaismoralismia tai jeesustelua kuten sinä joskus olet tavannut sanoa.
Seksuaalisuus näyttää olevan edelleen kirkkojen piirissä vähintäänkin tabu, erityisesti enemmistöstä poikkeavat piirteet kuten homous. Tuskin meillä kuitenkaan on ainuttakaan elämänaluetta johon seksuaalisuus ei millään tavoin vaikuta. Olisin toivonut, että MAP- kirkon suhde olisi tähän asiaan ollut luonnollisempi. Edellä käydyssä keskustelussa saimme kuitenkin nähdä suhtautumistavan olevan vielä - mikäli mahdollista muitakin uskonyhteisöjä kielteisempi. Varsinainen säädyllisyys ja hyvät tavat ovat eri asia.
Edelleen nykymaailmassa on hyvin tavallista, että mikäli jotakin salataan, taustalla on jonkinasteista seksuaalisuutta. En edelleenkään osaa pitää kysymyksen asetteluani kovin kummallisena. Eihän seksuaalisuus ole ainakaan perhekeskeisyyden este, paremminkin se on edellytys.
Luonnollisesti minä en vallitsevia tosiasioita voi, enkä tunne tarvettakaan mitenkään tuomita, tai muuttaa, ainoastaan vähän ihmetellen todeta. Mitkään tabut eivät koskaan ole minua erityisemmin ilahduttaneet, koskivat ne mitä yleistä asiaa tahansa. Henkilökohtaisella tasolla tilanne on kokonaan toinen.
Yhteiskuntamme on nähnyt hyväksi pyrkiä yhä suurempaan avoimuuteen kaikilla tasoilla. Minä olen ehdottomasti avoimuuden kannattaja. Perheemme ja kotimme meidän kuitenkin tulee voida pitää yksityisalueenamme, suorastaan pyhänä.
Luonnollisesti meillä on lukuisia yhteisöjä jotka sulkevat kokouksissaan ovensa ja heillä on siihen oikeutensa. Kirkollisissa tapahtumissa ovien sulkeminen on kuitenkin pohjoismaiselle kulttuurille vieras. Olemme kasvaneet ja kasvatettuja siihen, että kirkkojemme ovet ovat kaikille avoimet ja ovilla ei jäsenkirjoja kysellä.
Luulisin tulevan Espoon temppelin ovien takana aikanaan olevan muitakin ihmettelijöitä kuin minä.
Käsitän temppeli nimityksen periytyvän ensisijaisesti Aasian vanhoista, edelleen voimissaan olevista uskonnoista. Suomessa temppeli käsitetään kirkoksi.
Ovatko Aasian temppelit suljettuja? Ainakin valokuvia niistä minäkin olen nähnyt. Viimeisestä lauseesta ilmenee mikä jurppii.
Turust
- Helaman
Vaikka pakanatemppeleissä prostituutio kuului monessa tapauksessa seremenioihin, niin meillä se ei kuulu.
Vertailu aikaisempiin temppeleihin pitäisi hakea Raamatusta muinaisen Israelin keskuudessa toimineesta temppelistä. Jo erämaassa kansa rakensi Mooseksen johdolla pyhäkköteltan. Salomo rakensi temppelin Jerusalemiin. Sen esipihalla oli 12 härän kannatama vesiallas. Meidän temppeleissä olevat kastealtaat on verrattavissa Salomonin temppelin vewialtaaseen, jossa papit peseytyivät.olivat eri tarkoitukseen. Tietänet, mihin pienempiä pesupaikkoja käytetään, jos olet saanut endaumenttisi.
- Turust
Tapani1 kirjoitti:
olivat eri tarkoitukseen. Tietänet, mihin pienempiä pesupaikkoja käytetään, jos olet saanut endaumenttisi.
nyt erittäin selväksi. Sen sijaan syntyi muutamia uusia. Moskeijoiden ulkopuolella on tavallisesti rivi pesupaikkoja juoksevalla vedellä joissa pestään ennen sisälle menoa; - riippumatta säätilasta, kylmällä vedellä jalat sekä kädet olkapäihin asti. Kengät jätetään joko ulos tai viimeistään eteiseen.
Mm. ennen ja jälkeen sukupuolisen kanssakäymisen pestään rituaalimaisesti koko keho.
Viittaatko tällaiseen pienempään pesupaikkaan?
Minulla on muuten itse kuvaamiani valokuvia moskeijasta joissa on myös siellä rukouksiaan harjoittavia uskovia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597482Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232906- 1421756
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707