"julkisuuteen tulleessa lakiluonnoksessa esitetään, että kaikkiin uusiin tai laajasti korjattaviin asuinrakennuksiin, joissa on yli neljä pysäköintipaikkaa, täytyisi jatkossa rakentaa jokaiselle paikalle sähköautojen latausvalmius.
Rakennuksen omistajan tulisi lisäksi järjestää asukkaalle mahdollisuus latauspisteeseen, mikäli asukas hankkii käyttöönsä sähköauton.
Ilta-Sanomat löysi lain taustamateriaaleista myös Motiva Oy:n selvityksen, jonka mukaan suunniteltujen pakkoasennusten ja -remonttien yksikkökustannukset ilman arvonlisäveroa ovat putkituksen osalta 60–80 euroa per metri, peruslatauspisteelle 1 100–2 300 euroa per kappale ja pikalatauspisteelle 25 000–50 000 euroa kappale.
Lue lisää: Uusi sähköautolaki valmisteilla, kansalaisten kiinteistöille suunnitellaan nyt valtavaa määrää pakollisia sähköputkia ja -kaapeleita
Lain kustannusarviossa arvellaan, että yhteensä putkituksia tehtäisiin lain myötä vuoteen 2030 mennessä satoja tuhansia tai jopa lähes miljoona. Uusia latauspisteitä asennettaisiin puolestaan lain myötä kymmeniä tuhansia.
Mainos (Teksti jatkuu alla)" iltasanomat Muka latauspaikat ei maksa??
Sähköautolataus makssaa...
63
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Meni pohja viheroelpejen väitteeltä halvasta latauksesta .
- Anonyymi
Taloyhtiöissä tämä tulee kalliiksi, joudutaan laajentamaan sähkökeskuksia latauspisteiden sähköjä varten. Maksajana on tietenkin sellainenkin kenellä autoa ei ole !
Matkalla pitemmälle sähköautolla matkustusaika on hyvin ennalta arvaamaton - mahtaako huoltoasemalla olla VAPAATA latauspaikkaa, kuinka pitkä on seuraavaan latauspaikkaan ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiöissä tämä tulee kalliiksi, joudutaan laajentamaan sähkökeskuksia latauspisteiden sähköjä varten. Maksajana on tietenkin sellainenkin kenellä autoa ei ole !
Matkalla pitemmälle sähköautolla matkustusaika on hyvin ennalta arvaamaton - mahtaako huoltoasemalla olla VAPAATA latauspaikkaa, kuinka pitkä on seuraavaan latauspaikkaan ?No nyt osuit justa asian todelliseen ytimeen. Pitää pidentää viikonloppuvapaita, että kerkiää ladata autonsa mummolassa tai mökillä käynnin onnistumiseksi. Että silleen.
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiöissä tämä tulee kalliiksi, joudutaan laajentamaan sähkökeskuksia latauspisteiden sähköjä varten. Maksajana on tietenkin sellainenkin kenellä autoa ei ole !
Matkalla pitemmälle sähköautolla matkustusaika on hyvin ennalta arvaamaton - mahtaako huoltoasemalla olla VAPAATA latauspaikkaa, kuinka pitkä on seuraavaan latauspaikkaan ?Ei se mitään, jos asuu vuokralla, niin asunnon omistajaa se vaan kirpaisee :-)
- Anonyymi
räkäpää kirjoitti:
Ei se mitään, jos asuu vuokralla, niin asunnon omistajaa se vaan kirpaisee :-)
Kuka sen maksaa?? Vuokralainen ja voitit päälle vuokranantajalle.!
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sen maksaa?? Vuokralainen ja voitit päälle vuokranantajalle.!
Kannattaa äänestää Persua jos on asunnon vuokraaja :-)
- Anonyymi
räkäpää kirjoitti:
Kannattaa äänestää Persua jos on asunnon vuokraaja :-)
Juu, myös täälä vihreän liiton sivuilla "persut jyllää" koska siitä puhe.
Sähköautopaikkojen latauspaikat tulee ongelmallisiksi. Taas yksi latauksessa palamaan syttynyt sähköauto - jotka pitäisi jatkossa ladata maahantuojan latauspisteissä !!!
SIIS Jos ostaa auton hesasta pitää hämeenlinnalaisen käydä helsingissä lataamassa auto - tämäkin varmaan egolokista ja "hiilineutraalia". Kuten litiumin louhintakin - Anonyymi
räkäpää kirjoitti:
Ei se mitään, jos asuu vuokralla, niin asunnon omistajaa se vaan kirpaisee :-)
Kuvitteleeko vuokralainen OIKEASTI ettei talon nousevat kustannukset vaikuta vuokran hintaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleeko vuokralainen OIKEASTI ettei talon nousevat kustannukset vaikuta vuokran hintaan ?
Lisäksi kauppalaskussa korotuksena näkyy sähköautojen latauspaikkojen rakentaminen (10% kaikista parkkipaikoista latauspisteellä) ja kulutettu lataus sähkö. Lataaminen on asiakkaalle "ilmaista" joten kaikki asiakkaat maksaa
- Anonyymi
Carunan herrat heittää VOLTTEJA riemuissaan uusita sulakemaksuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleeko vuokralainen OIKEASTI ettei talon nousevat kustannukset vaikuta vuokran hintaan ?
Ranskassa nostetaan vaikkapa bussilipun hintaa, autoja palaa, kaduilla on väkeä kymmeniä tuhansia. Suomessa me vaan ostetaan sähköautot ja ollaan hiljaa.
Vihreät ajaa asiaa joka aiheuttaa valtavia ongelmia tulevaisuudessa suurien "talvivaarojen" tuhoina ympäristölle mm. pohjavesien likaajina peruuttamattomasti.
Tästä johtuen puhtaasta vedestä on tulevaisuudessa pulaa ,( jo nyt monissa maissa ) Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteleeko vuokralainen OIKEASTI ettei talon nousevat kustannukset vaikuta vuokran hintaan ?
Koskahan taloyhtiöt keksivät luopua parkkipaikoistaan ja siirtää ongelman kunnan/valtion niskaan kun kaikki pysäköivät katujen varsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskassa nostetaan vaikkapa bussilipun hintaa, autoja palaa, kaduilla on väkeä kymmeniä tuhansia. Suomessa me vaan ostetaan sähköautot ja ollaan hiljaa.
Vihreät ajaa asiaa joka aiheuttaa valtavia ongelmia tulevaisuudessa suurien "talvivaarojen" tuhoina ympäristölle mm. pohjavesien likaajina peruuttamattomasti.
Tästä johtuen puhtaasta vedestä on tulevaisuudessa pulaa ,( jo nyt monissa maissa )Minkähän takia kukaan ei touhua sähkökäyttöisiä perämoottoreita esim. 250hp vaastaavaa. Suomessa kuitenkin 1,5 miljoonaa perämoottoria - ne ei ilmeisesti saastuta lainkaan, vaikka monet kuluttavat enemmän kuin auto.
- Anonyymi
Sähköautovouhotus lie Carunan alullelaittama?
Australiassa hykerrellään ja ollaan kädet ojossa suomen ilmastotalkoista.- Anonyymi
Sähköauto suuri kusetus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto suuri kusetus!
Mitä maksaa rakentaa latauspaikat miljonille autoile,jotka seiso tienvarsilla ja kylmillä parkiksilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksaa rakentaa latauspaikat miljonille autoile,jotka seiso tienvarsilla ja kylmillä parkiksilla?
No Suomessa on hieman yli 3 miljoonaa henkilö ja pakettiautoa. Katsokaas esimerkiksi hakusanalla " Sähköauton lataus kotona tai Hybriauton lataus kotona ". Että silleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto suuri kusetus!
Rikkaat yhtiöt omistaa kaivokset ja on saanut vihreät tähän hömppään mukaan.
Sähköauton akkujen materiaalien louhinta ei vihreitä tunnu huolettavan.
Lahdessa pöljät alkavat jakaa tyntekiöille ilmaisia sähköpolkupyöriä, jotta työntekiät tulisi niillä töihin ? Maksavat myös pyörien huollon ja korjaukset.
Tämä on vihreää tasa-arvoa. Vielä kun saadaan supupuolineutraalit WCt kaupunkien tiloihin on vihreiden vaalitavoite saavutettu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksaa rakentaa latauspaikat miljonille autoile,jotka seiso tienvarsilla ja kylmillä parkiksilla?
Jokaiseen "toriparkkiinhan" on latauspaikat laitettava, samoin kadunvarsipysäköintiin. Taloyhtiöissä tästä tulee riitoja. kuka vapaaehtoisesti maksaa latauspaikoista ja niissä kulutetusta sähköstä, jos ei edes omista autoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa on hieman yli 3 miljoonaa henkilö ja pakettiautoa. Katsokaas esimerkiksi hakusanalla " Sähköauton lataus kotona tai Hybriauton lataus kotona ". Että silleen.
Noille 3 miljoonalle autolle tarvitaan n.1,8 miljardia kiloa litumia. joka tarkoittaa melkoista kasaa maata ,mitä louhitaan kun yhteen litium tonniin pitää louhia yli 1200 tonnia maata. Rikkihapolla tehtävassä liotuksessa saastutetaan vesistöjä ja kulutetaan myös vettä paljon. Todella vihreää on sähköautoilu . Mikä on sähköauton akun kestoikä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa on hieman yli 3 miljoonaa henkilö ja pakettiautoa. Katsokaas esimerkiksi hakusanalla " Sähköauton lataus kotona tai Hybriauton lataus kotona ". Että silleen.
Enemmän pitäisi saada läpi medioissa TODELLISTA tietoa sähköautoilusta ja sen varjopuolista mm. litiumin louhinnan haitoista.
Tälläistä en ole Suomessa nähnyt kuin dokumentin "vihreitä valheita". Jossa mm. valtavan louhoksen keunalla oli tuulimylly - silloin hanke on vihreä ! - Anonyymi
Sähköverkkoa oli haavisto myymässä. Siirtohinnat jatkaa nousuaan.
Sähköautohuumassa vihreät on hukanneet luontoavonsa kokonaan. menkääpä maailmalle katsomaan suuria litium louhoksia - sieltä ne akkujen materiaalit tulee.
Rikkiä käytetään "liottelussa" jota tietenkin valuu vesistöihin ja pohjavesiin.
TÄMÄ on vihreää v.2019 ja lisääntyy jatkuvasti kun polttomoottori autoilla Suomessa ei ajeta v.2035, mikäli vihreät on vallassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa on hieman yli 3 miljoonaa henkilö ja pakettiautoa. Katsokaas esimerkiksi hakusanalla " Sähköauton lataus kotona tai Hybriauton lataus kotona ". Että silleen.
Kesämökille meno kestääkin vuorokauden 6 tunnin sijaan. Pitää ladata välillä. Voimavirta mökillekin saatava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän pitäisi saada läpi medioissa TODELLISTA tietoa sähköautoilusta ja sen varjopuolista mm. litiumin louhinnan haitoista.
Tälläistä en ole Suomessa nähnyt kuin dokumentin "vihreitä valheita". Jossa mm. valtavan louhoksen keunalla oli tuulimylly - silloin hanke on vihreä !Yksipuolista "kaikkea hyvää ja puhdasta" on tiedottaminen medioissa sähköautoista.
EN olisi uskonut kaivostoiminnan suosimisen olevan vihreiden akendaa.
Muunsukupuolisten "sukupuolineutraalit" Wc ym. asioiden parantamisen lisäksi.
Käsittämätöntä kuinka joku promille väestöstä saa hyvin asiansa esiin vihreissä.
Suojatien ja kävelyteiden merkit menee uusiksi,kun eivät ole sukupuolineutraaleja ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesämökille meno kestääkin vuorokauden 6 tunnin sijaan. Pitää ladata välillä. Voimavirta mökillekin saatava.
Kallis hömppä - sähköautot. Kun nykytekniikan polttomoottoriautot liikkuu pienellä kulutuksella. Kukaan vihreistä ei puhu myöskään vaihtoehtona KAASUautosta - biokaasua saadaan uusilla tekniikoilla entistä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksipuolista "kaikkea hyvää ja puhdasta" on tiedottaminen medioissa sähköautoista.
EN olisi uskonut kaivostoiminnan suosimisen olevan vihreiden akendaa.
Muunsukupuolisten "sukupuolineutraalit" Wc ym. asioiden parantamisen lisäksi.
Käsittämätöntä kuinka joku promille väestöstä saa hyvin asiansa esiin vihreissä.
Suojatien ja kävelyteiden merkit menee uusiksi,kun eivät ole sukupuolineutraaleja ;)Kaivostoiminta ON näköjään vihreää. Yksi tuulimylly kaivoksen reunalla rauhoittaa vihreät, kuten "vihreitä valheita" dokumentissä oli.
Metsät pitäisi jättää tuholaisten ruokapaikoiksi, joissa ei uskalla ihminen edes liikkua, kun pystyyn kuolleita puita vaarassa kaatua päälle.
Hyvä että saadaan nyt kaikkialle nämä sukupuolineutraalit liikennemerkit, paljon mukavampaa tien ylittäminenkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto suuri kusetus!
kusetus on juu. Sähköauton akkujen uusiminen on niin kallista ettei uusiminen kannata !
Katsoin haulla "sahköauton akkujen hinnat" Taloustaito lehden 4/19 mukaan.
VW e-golffin uusi akusto maksaa 28000e !!
Mietippä sitä, kun ostat 10v vanhan sähköauton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksaa rakentaa latauspaikat miljonille autoile,jotka seiso tienvarsilla ja kylmillä parkiksilla?
Mitä maksaa uusia akut (50-60kg) sähköautoon ? Hyndai kona uusi akusto 33650e.
Lakkaa naurattamasta sähköautoilu kun akut on pihvit - pääset vain 10km/lataus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksaa rakentaa latauspaikat miljonille autoile,jotka seiso tienvarsilla ja kylmillä parkiksilla?
Sähköauton akut kun tulevat tiensä päähän on auton omistaja käytännössä autoton. Joutuu varmaan maksamaan vielä kalliin kierrätysmaksun autostaan. Uusi akku maksaa niin paljon ettei uusiminen ole kannattavaa.
VW e-golf uusi akusto maksaa 28000e ! (lähde taloustaito lehti 4/19) .
Tästä tulee omistajille melkoinen aikapommi - eli kaikille Suomalaisille v.2035 mikäli vihreät on vallassa pitkäänkin. Nyt jo kaikkia hiilineutraali lupauksia tehdään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä maksaa uusia akut (50-60kg) sähköautoon ? Hyndai kona uusi akusto 33650e.
Lakkaa naurattamasta sähköautoilu kun akut on pihvit - pääset vain 10km/lataus.Hölmöintä on etteivät vihreät lainkaan ymmärrä sähköautoilun tuovan valtavasti haittoja tullessaan. Litiumin louhinta on monikymmenkertaistettava nykyisestä - mikäli pyritään vihreiden tavoitteeseen sähköautojen korvaajana polttomoottoriautot.
Yhden audi e-tronin 95KW akkujen louhinta on tuottanut hiilidioksidipäästöjä 150-200 kiloa / KW riippuen mistä litium tulee. KUITENKIN n. 16000 kiloa !
Autolla pitää ajaa nolla päästöisesti n. 100000km jotta se kompensoisi päästöt. Käytännössähän näin ei ole, latauksessa käytettävään sähköön kulutetaan energiaa ja tuotetaan päästöjä. Veden kulutus ja saastuttaminen on luku sinänsä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto suuri kusetus!
Kuka maksaa koko maan kattavan latausverkoston koko Suomeen ? Pitäähän aslakin myös pystyä olemaan "hiilineutraali",ajomatkaa kaupalle on 180km / suunta joten matkalle pari latauspaikkaa - kiitos, veronmaksajat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiseen "toriparkkiinhan" on latauspaikat laitettava, samoin kadunvarsipysäköintiin. Taloyhtiöissä tästä tulee riitoja. kuka vapaaehtoisesti maksaa latauspaikoista ja niissä kulutetusta sähköstä, jos ei edes omista autoa
Kyllä sähkökaapelita valmistavilla firmoilla riittää töitä - lappiin aletaan latusverkostoa rakentaa. Suomalaiseen tapaan sitten aletaan maksamaan Venäjälle latausverkostoa. Maksaahan Suomi venäjän paskapuhdistamojakin - tämähän on lähes sitä itseään myös - koko sähköautoilu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa on hieman yli 3 miljoonaa henkilö ja pakettiautoa. Katsokaas esimerkiksi hakusanalla " Sähköauton lataus kotona tai Hybriauton lataus kotona ". Että silleen.
Latausverkoston rakentaminen maksaa todella paljon eikä ole realistisa edes toteuttaa kaikkialle Suomeen. SE vasta maksaakin kun näiden sähköautojen akut on tiensä päässä 250000km ? Polttomoottoriautolle helppo nakki. Sähköauton akusto on älyttömän hintanen. Katsokaa netistä vaikkapa akkujen hinta sähköautoon tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksipuolista "kaikkea hyvää ja puhdasta" on tiedottaminen medioissa sähköautoista.
EN olisi uskonut kaivostoiminnan suosimisen olevan vihreiden akendaa.
Muunsukupuolisten "sukupuolineutraalit" Wc ym. asioiden parantamisen lisäksi.
Käsittämätöntä kuinka joku promille väestöstä saa hyvin asiansa esiin vihreissä.
Suojatien ja kävelyteiden merkit menee uusiksi,kun eivät ole sukupuolineutraaleja ;)Tuleehan nyt vastaavasti kokeiluun armeijjassa "oletetut naissukupuoliset" samaan tupaan miesten kanssa ! Haluaisin olla näkemässä "rintsikkasulkeiset".
Ihmetyttää että VIHREÄT kannattaa sähköautoja ! Siinä tuhotaan luontoa kun akkujen materiaaleja enenevässä määrin louhitaan.
Saiko Haavisto jonkin % sähkönsiirtotuotoista kun myi halvalla yhtiön ulkolaiseen omistukseen ;) nyt sähkönkulutusta pitää lisätä ja tuhansia km kaivaa latauskaapelia maahan - pitäähän "tasavertaisuuden nimissä" aslakin pystyä autonsa lataamaan kauppareissulla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköverkkoa oli haavisto myymässä. Siirtohinnat jatkaa nousuaan.
Sähköautohuumassa vihreät on hukanneet luontoavonsa kokonaan. menkääpä maailmalle katsomaan suuria litium louhoksia - sieltä ne akkujen materiaalit tulee.
Rikkiä käytetään "liottelussa" jota tietenkin valuu vesistöihin ja pohjavesiin.
TÄMÄ on vihreää v.2019 ja lisääntyy jatkuvasti kun polttomoottori autoilla Suomessa ei ajeta v.2035, mikäli vihreät on vallassaVihreys on nykyisin kaikkea muuta kuin puhdasta luontoa yms.
Kannattavat luontoa suuresti tuhoavaa sähköautojen akkujen materiaalien louhintaa. Ilmastokokukseen ja brysseliin lentely EI saastuta,kun "vihreä" kansanedustaja on kyydissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallis hömppä - sähköautot. Kun nykytekniikan polttomoottoriautot liikkuu pienellä kulutuksella. Kukaan vihreistä ei puhu myöskään vaihtoehtona KAASUautosta - biokaasua saadaan uusilla tekniikoilla entistä enemmän.
Bio polttoaineet ja kaasu olisi paljon viksumpi kuin sähköautot. Polttomoottoriautoja pystyy muuntamaan, toisin kuin sähköautoa ei muuksi muunneta
- Anonyymi
Mitä tekee 80% siirtäjistä? Eikö niitä hykerrytä yhtään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleehan nyt vastaavasti kokeiluun armeijjassa "oletetut naissukupuoliset" samaan tupaan miesten kanssa ! Haluaisin olla näkemässä "rintsikkasulkeiset".
Ihmetyttää että VIHREÄT kannattaa sähköautoja ! Siinä tuhotaan luontoa kun akkujen materiaaleja enenevässä määrin louhitaan.
Saiko Haavisto jonkin % sähkönsiirtotuotoista kun myi halvalla yhtiön ulkolaiseen omistukseen ;) nyt sähkönkulutusta pitää lisätä ja tuhansia km kaivaa latauskaapelia maahan - pitäähän "tasavertaisuuden nimissä" aslakin pystyä autonsa lataamaan kauppareissullaYhteistuvat hienoja Ei tarvi poikien runkata kokoajan. Voi käydä vieruspetissä pukilla . Olispa oluollut t tyhjenys "punkkia" silloin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaiseen "toriparkkiinhan" on latauspaikat laitettava, samoin kadunvarsipysäköintiin. Taloyhtiöissä tästä tulee riitoja. kuka vapaaehtoisesti maksaa latauspaikoista ja niissä kulutetusta sähköstä, jos ei edes omista autoa
Latauspisteissä ei VIELÄ ole mitään "kolikkosysteemiä" joten me kaikki maksetaan sen huoltoaseman latauspisteen sähköautojen lataus, muissa huoltamon tuotteissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreys on nykyisin kaikkea muuta kuin puhdasta luontoa yms.
Kannattavat luontoa suuresti tuhoavaa sähköautojen akkujen materiaalien louhintaa. Ilmastokokukseen ja brysseliin lentely EI saastuta,kun "vihreä" kansanedustaja on kyydissäTerrafamen purkuputket litium louhokselta (akkumateriaali) saastuttaa lähialueiden vesistöt mm. nuasjärven. HKI yliopisto viimeisin tutkimus 18,10 -19 sulffaatin korkeat pitoisuudet.
TÄMÄ on Suomessa VIHREÄÄ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kusetus on juu. Sähköauton akkujen uusiminen on niin kallista ettei uusiminen kannata !
Katsoin haulla "sahköauton akkujen hinnat" Taloustaito lehden 4/19 mukaan.
VW e-golffin uusi akusto maksaa 28000e !!
Mietippä sitä, kun ostat 10v vanhan sähköauton.Akkujen vaihtoo vuosittain ,mut noikin autot mitkä kulkee 30-50km sähköl sit bensa.Täys sähköautoja toki kallista ehkä.Latauksia tarvitaan suomi on iso maa.Kyllä joku keksi taas keinot uudistaa maailmaa..Kyllä ilmasto muuttuu.Tehään me mitä tahaan.Puita kasvaa nyt paljon..maaautioutuu katsotaan kannattasko teot.Kaupungit saastuttaa edelleen liikaa.Hesaankin viimein ne tietullit ja miksei muuallekkin.Työssä käyvät saisi jotain alea,,myös ammattiliikenne ilmaiseksi,,tavarankuskaajat,bussit taksit,mutta nuo turhan käröttäjät..täysi hinta .Juna,bussi kulkee..
- Anonyymi
ELI jokainen nyhtökauransyöjä maksaa aunnon hinnassa latauspaikkojen kustannuksia, omistipa autoa tai ei. Pakkipaikasta kerättävällä maksulla näitä ei voida maksattaa kun vasta v.2035 (vihreiden tavote) silloin Suomessa ei polttomoottoriautolla saa enään ajaa. Silloinhan myös jokaisessa kaupanpihassa on kymmenittäin ilmaisia latauspaikkoja
- Anonyymi
Lisää ydinvoimaa ja vesivoimaa sätkäkoneiden latauksiin.
Ilkivalta on helppoa sähikäisille, kaapeli irti, niin naapri saa vapaapäivän.
Kokonaisia latausasemia nyysitään nyt Viroon.
Moottoritielle kun sähikäinen sammuu,,,,,lava-auto paikalle, kun automaattia ei voi vedättää.
Voi harmin paikka. - Anonyymi
Kuka maksaa kaupan ilmaset latauspisteet?? Hintoihin vsi? Yksi pikalatsuspiste 30- 50th.
- Anonyymi
Minusta tavoite on täysin järkevä, nyt jo liki jokaisessa taloyhtiössä on tolppapaikoja. Ne muuttuvat hitaaseen lataamiseen sopiviksi pelkästään niin että otetaan pois kellokoneisto joka antaa sähköä vain se 2 h kerrallaan. Ne tolppapaikat kun maksavat joka tapauksessa. Ja aina kun niitä rakennetan niin on järkevää rakentaa ne niin että sopivat myös sähöautojen latauspisteiksi.
Välttämättä taloyhtiöihin ei edes tarvita mitään pikalatauspisteitä. Ongelma tässä on pitkälti psykologinen, kansa itkee kun sähköauton lataus kestää 8-14 h kun kansa on tottunut siihen että sen auton voi tankata 1 minuutissa bensa-asemalla. Mutta tosiasissa nykyäänhän ei kukaan voi tankata omaa autoaan kotona. Sähköauton kanssa se onnistuu hyvin ja vaikka lataus kestää 8-14 h, niin so. Mitä se auto siellä pihalla tekee suurimman osan päivää kuin kököttää sateessa ruostumassa. Normipäivänä lähdet aamulla klo 8 aikaa töihin, tulet töistä klo 17 aikaan käyt kaupassa ja kotiin ajat sanotaan klo 18. Niin paljonko jää aikaa lataamiseen? Ylätys yllätys, juuri tuo 14 h.- Anonyymi
Kolmetonnii se latauspaikka maksaa ja muuntajat päälle.Typeryksenä kuvitelet turhia. Mites kylmäpaikkalaiset ja kesämökit?
- Anonyymi
Ompa köyhää moinen elämä.. Muilla on menoja ja lapsilla harastuksia, pöljä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmetonnii se latauspaikka maksaa ja muuntajat päälle.Typeryksenä kuvitelet turhia. Mites kylmäpaikkalaiset ja kesämökit?
No voi sentään, sitten ei jää muita vaihtoehtoja kuin kieltää autoilu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi sentään, sitten ei jää muita vaihtoehtoja kuin kieltää autoilu
Hevoset takaisin, oisko se ok?
- Anonyymi
Ei se kellon poisto riitä. Pitää asentaa mittari,että jokainen maksaa oman sähkönsä. Vanhimmat ei kestä edes sisälämppäriä. Menevät uusiksi..
- Anonyymi
Kuten jokainen havainnee politikkojen / päättäjien asenteista, niin nyt laitetaan kaikki peliin ja leikitään upporikasta tai rutiköyhää leikkiä.
Kaikki laitetaan ydineergian varaan ja kuvitellaan kerralla hoidettavan saastetäästöt ja energian riittävyyden ongelmat. Nyt on jo vallalla näkemyksiä, miten maahamme tullaan tulevaisuudessa rakentamaan useita ydinvoimaloita. Valitaan upporikas kortti.
Mutta, tämäkin vaihtoehto on todellisuutta ja huomioimisen arvoista - ei utopistinen ajatus. Jos maassamme tapahtuisi ydinvomala onnettomuus - ja mitä useampia voimaloita, niin sen suurempi riski / todennäköisyys - niin koko maamme elinympäristö olisi kerralla menetetty. Kerta hetoitolla. Nämä tämän päivän autoilusta tuleva saastepäästö on ydinvoimala onnettomuuteen verreten merityksetön tasoltaan.
Huvittuneena voi vain todeta myös nuorison ajatusia kuin myös päättäjien ja vihreitten. Painottamalla painotetaan, miten nuorille - seuraaville sukupolville tulee jätää elinvoimainen elinympäristö.
No, eikö ydinvoimalat jätteineen edusta juuri virittymässä olevaa pommia. Suurta saastepäästöä, joka tosin nyt on vielä hallinnassa. Se todella virittyy, mutta ......k-u-k-a-a-n ...........ei tiedä jääkö se suutariksi, vaiko toimiiko se pommin lailla aikanaan.
Todellisuudessa ydiviima on saasteeton - jos ei lueta ydinjtettä saasteeksi - kun se on ihmisen hallinnassa. Mutta jos se luisuu pois hallinnasta, niin saastepäästö on silloin kaikkein suurin mitä saastetta ihminen voi määrittää,
m.l "Lain kustannusarviossa arvellaan, että yhteensä putkituksia tehtäisiin lain myötä vuoteen 2030 mennessä satoja tuhansia tai jopa lähes miljoona. "
Kuulostaa ihan jätevesiasetukselle.
Tuhannet mökin mummot luopuivat pesukoneistaan, kun tuli uutinen, että jätevesi tulee niin kauheasti , että kaikki menee päin persettä.
No mitään sellaista sitten tapahtunutkaan.
Veikkaan, että tässä käy samalla tavalla.
Moni taloyhtiö teettää sähkötöpselöinnin pihalleen ja sitten n vuoden kuluttua todetaan, että investointi oli turha.- Anonyymi
Mistä kaivetaan metallit johtoihin ja muihin hippekkeisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kaivetaan metallit johtoihin ja muihin hippekkeisiin?
Muistakaa Carunan siirtomaksut ja järeät sulakemaksut huývinkin kolminkertaistaa sähkökulut.
- Anonyymi
Syytä myös huomioida paljonk luonnonvaroja lisääntyvä akkoteollisuus sitten syö ja kuluttaa. Fillari on ekologinen vaihtoehto. Työssäkäynitalue pitää olla sellainen että voi liikkua fillarilla.
- Anonyymi
Kyllä köyhälle suomalaiselle kalliiksi tulee punavihreä vouhotus. Luontokin pilaantuu akkuihin saatavien mineraalien takia. Lähe joka maakuntaan tulee kaivoksia ja niiden myötä ongelmia.
- Anonyymi
Latauspisteen kulu on kovin mitätön siihen nähden miten sähkö tulee kallsitumaan. Vai uskooko joku todella, että valtio luopuu 8 miljardin verotuloista, joita se nyhtää vuositain autoilijoilta polttoaine- ja muina autoiluveroina. Kun autojen sähköistyksen ensi huuma on ohi, alkaa sähköllä rahastus veromenetysten kompensoimiseksi ja siihen osallistuu myös autottomat. Samoin kuin yleveroa, sähköveroa on maksettava, katsoi yleä tai ei. Verroyhtiöt kiittää tyhmyydestä ja täysipäisestä umpitolloudesta.
- Anonyymi
Tämä mahdollista vain Suomessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä mahdollista vain Suomessa?
Öljykriisin puhjettua, jonka siisi piti loppua jo 70-luvulla, Suomessa kehitettiin myös pertoli Seat ja Saab. No kuinka kävikään. Muutaman hankittua autot. petrolin verotus kiristyi nii, että niillä ajaminen oli täysin kannatamatonta. Verottaja ei luovu lypsylehmästään ellei sitä korvata uudella tulevaisuudessa paremmin lypsävällä vasikalla. Politikko valehtelee aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljykriisin puhjettua, jonka siisi piti loppua jo 70-luvulla, Suomessa kehitettiin myös pertoli Seat ja Saab. No kuinka kävikään. Muutaman hankittua autot. petrolin verotus kiristyi nii, että niillä ajaminen oli täysin kannatamatonta. Verottaja ei luovu lypsylehmästään ellei sitä korvata uudella tulevaisuudessa paremmin lypsävällä vasikalla. Politikko valehtelee aina.
Kenelle mustapekka?? Käytetty sähköauto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle mustapekka?? Käytetty sähköauto?
Kuka maksaa miljoonat kadunvarsilatauspisteet?
- Anonyymi
No jaa, ok sulla on nyt lohkolämmitin 800w. Lisäksi käytät sisätilalämmitintä 1600w.
Oletetaan, että käytät 12h/vrk tolppaasi. 800w 1600w=2,4Kw kerrottuna 12h. Tämä on lähes 30Kwh. Riittänee työmatkaasi sekä kauppareissuun. Helposti. Tässä tolpassa on vain 10A:n sulake
Miksi siis muutella nykyisiä tolppia. Vanhemmat, joissa ei ole esim. sisätilalämmittimen käyttömahdollisuutta pitänee uusia joka tapauksessa. - Anonyymi
Ainakin Kainuussa Loisteen hinnoilla maksaa kalliita maltaita, vaikka tallissa seisoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2432638Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691806- 601664
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881650En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin174163190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491329Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2671317- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62857