Ei erota eikä eroteta kirkosta. Tarvimme uuden herätysliikkeen! Ev.lut.uskovaiset jotka uskoo kuten Raamattu opettaa, ei väännettä sitä muotoon johon on mukava uskoa vaan jos Sana kirpasee tehdään parannus! Taivaaseen ei synti pääse. Helvettiin mennään muuten että kolisee. Jeesus tarjoaa pelastusta. Uskokaa Häneen.
Pysytään yhdessä
42
<50
Vastaukset
Miten kirkkoon voi perustaa uuden herätysliikkeet kun vanhojakin sätitään 🤔❓
- Anonyymi
No lueppas kerran vielä kuinka se tehdään.
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Kerro sinä 😃
Tehdään parannus synneistämme. Siitä seuraa se että teemme niitä tekoja mitä Herra tahtoo meidän tekevän. Ei lyödä laimin seurakuntamme kokouksia vaan lähdetään liikkeelle. Järjestetään kotiseuroja, raamattuiltoja, evankelioidaan. Jokainen omalla tavallaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tehdään parannus synneistämme. Siitä seuraa se että teemme niitä tekoja mitä Herra tahtoo meidän tekevän. Ei lyödä laimin seurakuntamme kokouksia vaan lähdetään liikkeelle. Järjestetään kotiseuroja, raamattuiltoja, evankelioidaan. Jokainen omalla tavallaan.
Ja miten kirkon liberaalit saat mukaan🤔❓
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Ja miten kirkon liberaalit saat mukaan🤔❓
Pyydetään,kutsutaan sanan ja rukouksen-iltoihin, kotiseuroihin. Kuinka kukaan voi uskoa ellei julisteta? Kuinka kukaan voi julistaa ellei ketään lähetetä? Jos julistetaan vain rakkautta, ei se tuo ihmisille synnintuntoa.
Raamatunluku-iltoja kannattaa järjestää. Luetaan Sanaa esm seuraavan pyhäpäivän tekstistä ja vapaata keskustelua aiheesta. Pelkästään se että luetaan Raamattua on jotain mitä kansa tarvitsee. Joka ei tilaisuuksiin tule eikä välitä pelastuksesta huomaa sen kyllä tuomiopäivänä. Anonyymi kirjoitti:
Pyydetään,kutsutaan sanan ja rukouksen-iltoihin, kotiseuroihin. Kuinka kukaan voi uskoa ellei julisteta? Kuinka kukaan voi julistaa ellei ketään lähetetä? Jos julistetaan vain rakkautta, ei se tuo ihmisille synnintuntoa.
Raamatunluku-iltoja kannattaa järjestää. Luetaan Sanaa esm seuraavan pyhäpäivän tekstistä ja vapaata keskustelua aiheesta. Pelkästään se että luetaan Raamattua on jotain mitä kansa tarvitsee. Joka ei tilaisuuksiin tule eikä välitä pelastuksesta huomaa sen kyllä tuomiopäivänä.Vai niin 😒
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Vai niin 😒
No ehdota jotain parempaa sinä. Kun uskovainenkin kerta olet.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on jo mennyttä 🤓 ei se tule tekemään koskaan parannusta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatunluku-iltoja kannattaa järjestää. Luetaan Sanaa esm seuraavan pyhäpäivän tekstistä ja vapaata keskustelua aiheesta. Pelkästään se että luetaan Raamattua on jotain mitä kansa tarvitsee. Joka ei tilaisuuksiin tule eikä välitä pelastuksesta huomaa sen kyllä tuomiopäivänä.Tuota kaikkeahan on mahdollista alkaa tehdä kenen tahansa kohdalla vaikka heti. En usko että minkään uuden liikkeen perustamisesta olisi hyötyä. Tavallaan olen ajatellut, että kun parannus lähtee aina omasta elämästä, niin kukin yksilö ihan omasta puolestaan voi alkaa toteuttamaan tuota kaikkea mistä kirjoitat, järjestämään raamatunlukuiltoja, kotiseuroja yms. tai mitä tahansa muuta mitä vain keksii. Joskus olen ihmetellytkin että miten kekseliäs rakkauden ja Pyhän Hengen täyttämä sydän on että se aina löytää väylän jolla voi rikkomatta mitään olemassaolevaa uskovaisten seurakuntayhteyttä esim. herätysliikkeessä; -voi löytää kanavia ja keinoja toimia Jumalan valtakunnan hyväksi.
Myös vilpitön rukous tulee Jumalalta kuulluksi, jos haluaa olla mukana Jumalan valtakunnan työssä. Itsekin olen tämän henkilökohtaisesto kokenut ja saanut sitä kautta löytää tähän elämäntilanteeseeni sopivan kutsumuksen. Eikä tarvinnut mitään uutta herätysliikettä vaan ihan olemassaolevan herätyliikkeen helmassa ja kirkonkin piirissä vieläkaiken lisäksi, mikä minusta on ihmeellistä sillä en osallistu liberaaleihin tilaisuuksiin en naispappien yms. Voin toimia hyvällä omallatunnolla ilman näitä em.
Siksi, jos sydämesi on täynnä Jumalan antamaa intoa toimia, suosittelen lämpimästi rukoilemaan ja odottamaan kärsivällisesti että sinulle se johdatetaan. Kyllä Jumalan kuulee vilpittömien rukouksia mutta jumalattoman vilpissään rukoilema rukous on Hänelle kauhistus, niinkuin Raamatussa sanotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kaikkeahan on mahdollista alkaa tehdä kenen tahansa kohdalla vaikka heti. En usko että minkään uuden liikkeen perustamisesta olisi hyötyä. Tavallaan olen ajatellut, että kun parannus lähtee aina omasta elämästä, niin kukin yksilö ihan omasta puolestaan voi alkaa toteuttamaan tuota kaikkea mistä kirjoitat, järjestämään raamatunlukuiltoja, kotiseuroja yms. tai mitä tahansa muuta mitä vain keksii. Joskus olen ihmetellytkin että miten kekseliäs rakkauden ja Pyhän Hengen täyttämä sydän on että se aina löytää väylän jolla voi rikkomatta mitään olemassaolevaa uskovaisten seurakuntayhteyttä esim. herätysliikkeessä; -voi löytää kanavia ja keinoja toimia Jumalan valtakunnan hyväksi.
Myös vilpitön rukous tulee Jumalalta kuulluksi, jos haluaa olla mukana Jumalan valtakunnan työssä. Itsekin olen tämän henkilökohtaisesto kokenut ja saanut sitä kautta löytää tähän elämäntilanteeseeni sopivan kutsumuksen. Eikä tarvinnut mitään uutta herätysliikettä vaan ihan olemassaolevan herätyliikkeen helmassa ja kirkonkin piirissä vieläkaiken lisäksi, mikä minusta on ihmeellistä sillä en osallistu liberaaleihin tilaisuuksiin en naispappien yms. Voin toimia hyvällä omallatunnolla ilman näitä em.
Siksi, jos sydämesi on täynnä Jumalan antamaa intoa toimia, suosittelen lämpimästi rukoilemaan ja odottamaan kärsivällisesti että sinulle se johdatetaan. Kyllä Jumalan kuulee vilpittömien rukouksia mutta jumalattoman vilpissään rukoilema rukous on Hänelle kauhistus, niinkuin Raamatussa sanotaan.No tätähän tarkoitin ehdotuksessa että perustetaan uusi herätysliike: uskovat herää!tekee parannuksen, rukoilee ja ruokki hengellistä elämää Sanalla ja seurakuntayhteydellä! Ei varsinaisesti uutta kuppikuntaa tarvita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tätähän tarkoitin ehdotuksessa että perustetaan uusi herätysliike: uskovat herää!tekee parannuksen, rukoilee ja ruokki hengellistä elämää Sanalla ja seurakuntayhteydellä! Ei varsinaisesti uutta kuppikuntaa tarvita!
Ei liberaalit herää millään liikkeillä jos ei tämä ole nyt herätäkseen.
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Miksi sitten roikut täällä, rienaamassa?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten roikut täällä, rienaamassa?
Ei kirkko siitä parannusta tee jos minä vaikenen 🤓
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä se tiedetään että kirkko voi palaa ja pappiki kuolee joskus.
usko.vainen kirjoitti:
Ei kirkko siitä parannusta tee jos minä vaikenen 🤓
Otat siis kunnian itsellesi, niinkö? Jumala saa aikaan herätyksen et sinä.
RistinRyöväri kirjoitti:
Otat siis kunnian itsellesi, niinkö? Jumala saa aikaan herätyksen et sinä.
Missä niin sanoin 😳❓
- Anonyymi
RistinRyöväri kirjoitti:
Kait tiedät mitä itse puhut.
Sinä et näytä tietävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kyllä pelkkä nimimerkki. Näyttää ja tuntuu kyllä muulta. Loputtomien kinojen ja jääräämisten aloittaja ja ylläpitäjä. Uskossa olevan hedelmät on raamattu määritellyt hyvin.
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kyllä pelkkä nimimerkki. Näyttää ja tuntuu kyllä muulta. Loputtomien kinojen ja jääräämisten aloittaja ja ylläpitäjä. Uskossa olevan hedelmät on raamattu määritellyt hyvin.
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.Hyvin pidät piilossa nuo Hengen hedelmäsi jos sinulla niitä on 😃
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Hyvin pidät piilossa nuo Hengen hedelmäsi jos sinulla niitä on 😃
No, sinun "lahjasi" näkyvät kyllä lähes joka ketjussa. Aina ei ehkä kannattaisi olla kovin kärkkäästi sanomassa. Jos ihminen on uskossa, siltä odotetaan paljon enemmän kuin muilta. On kuin suurennuslasin alla. Jo edesmennyt evankelista sanoi joskus, että mikä Jeesukselle voitetaan, se rakkaudella voitetaan. Muu ajaa kauemmas. Jeesuskin varoitti meitä kaikkia, minua, sekä sinua, jos olet uskossa?
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." Anonyymi kirjoitti:
No, sinun "lahjasi" näkyvät kyllä lähes joka ketjussa. Aina ei ehkä kannattaisi olla kovin kärkkäästi sanomassa. Jos ihminen on uskossa, siltä odotetaan paljon enemmän kuin muilta. On kuin suurennuslasin alla. Jo edesmennyt evankelista sanoi joskus, että mikä Jeesukselle voitetaan, se rakkaudella voitetaan. Muu ajaa kauemmas. Jeesuskin varoitti meitä kaikkia, minua, sekä sinua, jos olet uskossa?
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."Kerro toki omista lahjoistasi 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.Monesti näin. Usko muuttuu usein uskonnoksi ja asianosainen huomaa sen viimeisenä.
- Anonyymi
Erotkaa kirkosta niin voitte käyttää rahat muuhunkin, kun pappien viineihin.
- Anonyymi
Voi voi, kyllä me papit tarvitsemme rahaa muuhunkin kuin viineihimme. Täytyyhän meidänkin elää kuten muutkin seurakuntalaisemme, jotka kuitenkin ovat nykyisin niin kitsaita kolehtihaavia kohtaan, että eihän sen tuotolla saa edes ruokaviinejä papin ruokapöytään, joten toisinaan joudumme hakemaan täydennystä ehtoollisviinivarastostamme, tosin tämä on hieman epähedelmäistä, eikä makukaan ole kovin viipyvää, mutta paremman puuttuessa sekin kelpaa hätätilassa.
- Anonyymi
Uusi uskonto on Greta T
Jos häntä pikkasen kritisoi joutuu helvettiin.
Elävän uskon erottaa siitä, että se ei ole ihmisen suorittamista vaan Pyhän Hengen työtä ihmisessä 🤓
No jaa. Jos noin on, niin Pyhän hengen työ ei sinussa näy. Vai onko "elävä usko" sitä, että tölvii toisia?
No taivaaseen pääsy tuskin on siitä kiinni mihin seurakuntaan ihminen eläessään kuuluu. Tuonhan sitten ratkaisee vain Jumala.
Uusia herätysliikkeitä tuskin tarvitaan ihan siihenkin nähden, että johan näistä jo nyt olevista harvemmin mitään hyvää kuuluu. Suurimmat lienevät lestaadiolaiset, kovin tuntuu olevan vinoutunutta sakkia. Viittaan pakkosynnyttämiseen ja järjestelmälliseen lasten hyväksikäyttöön. Helluntailaiset taas ovat tunnettuja lähinä uskontojen uhrit ry :yyn sivuilta joissa kertomus hyvin usein sellainen, että jo valmiiksi henkisesti heikoilla oleva ihminen on etsinyt apua noista piireistä ja sitten lopullisesti seonnut.- Anonyymi
Pysytään yhdessä, oikein.
- Anonyymi
Jos näkisit vähän vaivaa ja lukisit mitä aloittaja tarkoittaa uudella herätysliikkeellä niin älyäisit kirjotuksesi turhuuden!
Anonyymi kirjoitti:
Jos näkisit vähän vaivaa ja lukisit mitä aloittaja tarkoittaa uudella herätysliikkeellä niin älyäisit kirjotuksesi turhuuden!
Niin mitäköhän tarkoittaa ? Varmaan sitä, että hänen mielestään asiat pitäisi hoitaa toisin ja pitäisi saada joku ihme "herätys" aikaiseksi jossa sitten ihmiset arvotettaisiin "oikein uskoviin" ja "syntisiin, epäileviin, epävarmoihin, perkeleisiin" Eli tyypillinen ns. päiväuni siitä kuinka pääsisi suorittamaan "oikein uskovana" tuota jakoa. Tuotahan se on. Tuo ihme marginaalikööri todellakin saa voimansa noista haavekuvista, tyystin unohtaen sen, että ihmisellähän ei ole valtaa tuomita. Sitten yritetään perustella sitä, että pyrkimys on kuitenkin hyvään.
Paskan marjat sanon minä. Jos ei sen vertaa löydy kristillisyyttä , eikä ole oppinut Jeesuksen keskeisiä opetuksia. On turha selitellä olevansa muka hyvän asialla kun samaan aikaan on valmis arvottelemaan kanssaihmisiä jotenkin kuvitellen itse olevansa parempi.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Niin mitäköhän tarkoittaa ? Varmaan sitä, että hänen mielestään asiat pitäisi hoitaa toisin ja pitäisi saada joku ihme "herätys" aikaiseksi jossa sitten ihmiset arvotettaisiin "oikein uskoviin" ja "syntisiin, epäileviin, epävarmoihin, perkeleisiin" Eli tyypillinen ns. päiväuni siitä kuinka pääsisi suorittamaan "oikein uskovana" tuota jakoa. Tuotahan se on. Tuo ihme marginaalikööri todellakin saa voimansa noista haavekuvista, tyystin unohtaen sen, että ihmisellähän ei ole valtaa tuomita. Sitten yritetään perustella sitä, että pyrkimys on kuitenkin hyvään.
Paskan marjat sanon minä. Jos ei sen vertaa löydy kristillisyyttä , eikä ole oppinut Jeesuksen keskeisiä opetuksia. On turha selitellä olevansa muka hyvän asialla kun samaan aikaan on valmis arvottelemaan kanssaihmisiä jotenkin kuvitellen itse olevansa parempi.Mikä maajussia nyt taas vituttaa?
usko.vainen kirjoitti:
Mitä pahaa uskovat ovat sinulle tehneet 😒❓ olet niin vihamielinen aina.
Älä ota itseesi vai osuiko oikeaan ?
Tuotahan se on kaikki nämä erilahkot mitä suomessa nykyään on. Todella heilahtanuthan täytyy olla jos kuvittelee olevansa jotain kirkkainta uskovaisuuden kruunua, eikä noista piireistä koskaan mitään hyvää kuulu.
Siihen nähden olen tunnen suurta onnea kun voin olla vain ihan tuiki tavallinen ev.lut kirkonjäsen. Ei ole paineita yrittää korottaa itseään , eikä tuomita toisia koska se valtahan on vain Jumalalla.Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Tuotahan se on kaikki nämä erilahkot mitä suomessa nykyään on. Todella heilahtanuthan täytyy olla jos kuvittelee olevansa jotain kirkkainta uskovaisuuden kruunua, eikä noista piireistä koskaan mitään hyvää kuulu.
Siihen nähden olen tunnen suurta onnea kun voin olla vain ihan tuiki tavallinen ev.lut kirkonjäsen. Ei ole paineita yrittää korottaa itseään , eikä tuomita toisia koska se valtahan on vain Jumalalla.Tuiki tavallinen ev.lut.jäsen. suurin osa heistä eivät usko Kristuksen sovitustyöhön, he ovat niitä tavallisia ev.lut kirkonjäseniä. Palkalliset kirkkopyhät kyllä kelpaa työnantajan piikkiin.
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Siihen nähden olen tunnen suurta onnea kun voin olla vain ihan tuiki tavallinen ev.lut kirkonjäsen. Ei ole paineita yrittää korottaa itseään , eikä tuomita toisia koska se valtahan on vain Jumalalla.😃 en minä kuule sinun enkä muidenkaan purkauksista itseeni ota. Ihmettelen vaan, että jaksat joka käänteessä solvata uskovia.
Et vastannut onko heistä joku tehnyt sinulla jotain pahaa vai mistä vihamielisyyteesi kumpuaa ja käytkö myös heidän seurakunnissaan tekemässä samaa kuin täällä ❓
”Tarvimme uuden herätysliikkeen!”
Jaa a, eikös se enemmän ole niin, että mitä enemmän näitä herätysliikkeitä on, sitä suurempi on hajaannus?
Mielestäni jo nyt näitä on ihan valita asti, joten miksi vielä joku uusi?Otetaan yksi raamatun kohta tällekin päivälle.
2 Kor. 6:
Jumalan temppeli
14
Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? 15
Voivatko Kristus ja Beliar
olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? 16
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
– Minä asetun heidän keskelleen
ja vaellan heidän mukanaan.
Minä olen oleva heidän Jumalansa
ja he minun kansani.
17
Siksi Herra sanoo:
– Lähtekää pois heidän joukostaan
ja erotkaa heistä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579027Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123539Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292767Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812169Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3631818Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671072