Minne omaishoitoon tarkoitetut rahat valuu

Anonyymi

Hyvä kysymys.
Minne Ilmajoella nämä rahat on käytetty, kyselyyn ei ole edes vaivauduttu vastaamaan, omaishoitajat ei ole näistä hyötyneet missään muodossa.
Palveluita on karsittu raskaalla kädellä, ennen ilmaiset hoitotarvikkeet lopetettu, kotisairaanhoitajien käyntejä lopetettu kokonaan osalta hoidettavia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006262840.html

11

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me käytämme ne Sepon oikeuskuluihin, aiheettomiin tutkintapyyntöihin ja lainvastaisen menettelyn aiheuttamiin korvauksiin.
      Seppo ja Ahti

    • Anonyymi

      Työväentalon remontteihin.

    • Anonyymi

      Tyhjän päällä ollaan, onko kotisairaanhoitajankin kotikäynti liian kallista kunnalle että niitäkin lopetetaan?
      Ainoa tuki ja turva sairasta vanhusta tai vammaista lastaan hoitavalle omaishoitajalle.
      Miksi näin?

      • Anonyymi

        Sanottiin ettei saa soittaakaan jos kysyttävää tulee.


    • Anonyymi

      Johtajien oikeuskuluihin on menny vanhusten palveluihin tarkoitetut rahat.

    • Anonyymi

      Meistä jokaista voi kohdata tilanne joutua omaishoitajaksi.
      Vuosia jopa vuosikymmeniä on jatkunut piittaamattomuus omaishoitajista, tyhjät lupaukset ja juhlapuheet ei auta mitenkään omaishoitajien ja omaishoidettavien lasten ja vanhusten kurjaa tilannetta.

      Ryhmä omaishoitajia on laatinut kansalaisaloitteen kurjan tilanteen korjaamiseksi, edes osittain jotain parannusta olisi saatava aikaa.

      Käykää kannattamassa kansalaisaloitetta, jokainen kannatus on tärkeä.
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5486

    • Anonyymi

      Miksi vanhusten ruokapalvelun hinnatkin ovat niin korkeat??

      • Anonyymi

        Paljonko päivän ateriat maksaa vanhuksille ruokapalvelusta toimitettuna?
        Tyrkytettiin meillekin aluksi ateriapalvelua mutta itse olen ruuat valmistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko päivän ateriat maksaa vanhuksille ruokapalvelusta toimitettuna?
        Tyrkytettiin meillekin aluksi ateriapalvelua mutta itse olen ruuat valmistanut.

        Omaishoitoon tarkoitetut rahat menevät suurelta osin erikoissairaanhoidon ja ensihoidon ylläpito.
        Ensihoito kuskaa sairaalan päivystykseen vanhuksen joka on samana päivänä kotiutettu terveyskeskuksesta.... Ei vain pärjää siellä. Yön jälkeen siirtyy takaisin terveyskeskuksen osastolle sairaalasta.... Ei tarvetta erikoissairaanhoidolle. Hyvä ettei jo samana iltapäivänä tai viimeistään seuraavana kotiutetaan taas. JA SAMA RUMPA JATKUU, JA KAIKILLA ON TÖITÄ.
        Samaten kun seuraatte onnettomuus uutisointeja... esim. Ilmajoki huoltoasema 67 onnettomuus viikolla. Kakden auton kylkikolari niin 15 pelastus yksikköä paikalla ja jos nyt laskee että yhdessä yksikössä kaksi pelastajaa niin se tekee 30 henkilöä.... ONKO VÄHÄN YLIAMMUTTUA ja onko yhteiskunnalla oikeasti tuohon varaa.
        Ihmishenki on varmasti kaikille arvokasta mutta ylilyönnit liikaa....rahalle on kyllä käyttöä muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaishoitoon tarkoitetut rahat menevät suurelta osin erikoissairaanhoidon ja ensihoidon ylläpito.
        Ensihoito kuskaa sairaalan päivystykseen vanhuksen joka on samana päivänä kotiutettu terveyskeskuksesta.... Ei vain pärjää siellä. Yön jälkeen siirtyy takaisin terveyskeskuksen osastolle sairaalasta.... Ei tarvetta erikoissairaanhoidolle. Hyvä ettei jo samana iltapäivänä tai viimeistään seuraavana kotiutetaan taas. JA SAMA RUMPA JATKUU, JA KAIKILLA ON TÖITÄ.
        Samaten kun seuraatte onnettomuus uutisointeja... esim. Ilmajoki huoltoasema 67 onnettomuus viikolla. Kakden auton kylkikolari niin 15 pelastus yksikköä paikalla ja jos nyt laskee että yhdessä yksikössä kaksi pelastajaa niin se tekee 30 henkilöä.... ONKO VÄHÄN YLIAMMUTTUA ja onko yhteiskunnalla oikeasti tuohon varaa.
        Ihmishenki on varmasti kaikille arvokasta mutta ylilyönnit liikaa....rahalle on kyllä käyttöä muuallakin.

        Palveluita karsitaan vanhushoidosta rajulla kädellä, sama varmaan vammaisten kohdalla.
        Halvaksi tulee tunkea huonokuntoisetkin kotiin ammattitaidottomien omaisten vastuulle.
        Pienin omaishoidon tuki minkä suurin osa omaishoitajista saa, 399.91€/kk tuostakin viedään jopa pitkästi yli 30% veroa ja muita maksuja.
        Ensivuodelle tukeen tulee 8.18€/kk korotus, 0.27€/vuorokausi, 0.011€/tunti.

        Näin omaishoitajan raskasta työtä arvostetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe