Minne omaishoitoon tarkoitetut rahat valuu

Anonyymi

Hyvä kysymys.
Minne Ilmajoella nämä rahat on käytetty, kyselyyn ei ole edes vaivauduttu vastaamaan, omaishoitajat ei ole näistä hyötyneet missään muodossa.
Palveluita on karsittu raskaalla kädellä, ennen ilmaiset hoitotarvikkeet lopetettu, kotisairaanhoitajien käyntejä lopetettu kokonaan osalta hoidettavia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006262840.html

11

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me käytämme ne Sepon oikeuskuluihin, aiheettomiin tutkintapyyntöihin ja lainvastaisen menettelyn aiheuttamiin korvauksiin.
      Seppo ja Ahti

    • Anonyymi

      Työväentalon remontteihin.

    • Anonyymi

      Tyhjän päällä ollaan, onko kotisairaanhoitajankin kotikäynti liian kallista kunnalle että niitäkin lopetetaan?
      Ainoa tuki ja turva sairasta vanhusta tai vammaista lastaan hoitavalle omaishoitajalle.
      Miksi näin?

      • Anonyymi

        Sanottiin ettei saa soittaakaan jos kysyttävää tulee.


    • Anonyymi

      Johtajien oikeuskuluihin on menny vanhusten palveluihin tarkoitetut rahat.

    • Anonyymi

      Meistä jokaista voi kohdata tilanne joutua omaishoitajaksi.
      Vuosia jopa vuosikymmeniä on jatkunut piittaamattomuus omaishoitajista, tyhjät lupaukset ja juhlapuheet ei auta mitenkään omaishoitajien ja omaishoidettavien lasten ja vanhusten kurjaa tilannetta.

      Ryhmä omaishoitajia on laatinut kansalaisaloitteen kurjan tilanteen korjaamiseksi, edes osittain jotain parannusta olisi saatava aikaa.

      Käykää kannattamassa kansalaisaloitetta, jokainen kannatus on tärkeä.
      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5486

    • Anonyymi

      Miksi vanhusten ruokapalvelun hinnatkin ovat niin korkeat??

      • Anonyymi

        Paljonko päivän ateriat maksaa vanhuksille ruokapalvelusta toimitettuna?
        Tyrkytettiin meillekin aluksi ateriapalvelua mutta itse olen ruuat valmistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko päivän ateriat maksaa vanhuksille ruokapalvelusta toimitettuna?
        Tyrkytettiin meillekin aluksi ateriapalvelua mutta itse olen ruuat valmistanut.

        Omaishoitoon tarkoitetut rahat menevät suurelta osin erikoissairaanhoidon ja ensihoidon ylläpito.
        Ensihoito kuskaa sairaalan päivystykseen vanhuksen joka on samana päivänä kotiutettu terveyskeskuksesta.... Ei vain pärjää siellä. Yön jälkeen siirtyy takaisin terveyskeskuksen osastolle sairaalasta.... Ei tarvetta erikoissairaanhoidolle. Hyvä ettei jo samana iltapäivänä tai viimeistään seuraavana kotiutetaan taas. JA SAMA RUMPA JATKUU, JA KAIKILLA ON TÖITÄ.
        Samaten kun seuraatte onnettomuus uutisointeja... esim. Ilmajoki huoltoasema 67 onnettomuus viikolla. Kakden auton kylkikolari niin 15 pelastus yksikköä paikalla ja jos nyt laskee että yhdessä yksikössä kaksi pelastajaa niin se tekee 30 henkilöä.... ONKO VÄHÄN YLIAMMUTTUA ja onko yhteiskunnalla oikeasti tuohon varaa.
        Ihmishenki on varmasti kaikille arvokasta mutta ylilyönnit liikaa....rahalle on kyllä käyttöä muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaishoitoon tarkoitetut rahat menevät suurelta osin erikoissairaanhoidon ja ensihoidon ylläpito.
        Ensihoito kuskaa sairaalan päivystykseen vanhuksen joka on samana päivänä kotiutettu terveyskeskuksesta.... Ei vain pärjää siellä. Yön jälkeen siirtyy takaisin terveyskeskuksen osastolle sairaalasta.... Ei tarvetta erikoissairaanhoidolle. Hyvä ettei jo samana iltapäivänä tai viimeistään seuraavana kotiutetaan taas. JA SAMA RUMPA JATKUU, JA KAIKILLA ON TÖITÄ.
        Samaten kun seuraatte onnettomuus uutisointeja... esim. Ilmajoki huoltoasema 67 onnettomuus viikolla. Kakden auton kylkikolari niin 15 pelastus yksikköä paikalla ja jos nyt laskee että yhdessä yksikössä kaksi pelastajaa niin se tekee 30 henkilöä.... ONKO VÄHÄN YLIAMMUTTUA ja onko yhteiskunnalla oikeasti tuohon varaa.
        Ihmishenki on varmasti kaikille arvokasta mutta ylilyönnit liikaa....rahalle on kyllä käyttöä muuallakin.

        Palveluita karsitaan vanhushoidosta rajulla kädellä, sama varmaan vammaisten kohdalla.
        Halvaksi tulee tunkea huonokuntoisetkin kotiin ammattitaidottomien omaisten vastuulle.
        Pienin omaishoidon tuki minkä suurin osa omaishoitajista saa, 399.91€/kk tuostakin viedään jopa pitkästi yli 30% veroa ja muita maksuja.
        Ensivuodelle tukeen tulee 8.18€/kk korotus, 0.27€/vuorokausi, 0.011€/tunti.

        Näin omaishoitajan raskasta työtä arvostetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe