Heimo Nuutinen puhuu Mauno Mattilan sivuilla viimeisestä sukupolvesta joka alkoi Israelin synnystä 1948 ja elää 80 vuotiaaksi 2028. Monet ajanmerkit viittaa että loppu on tulossa. On niin syntistä ja kamalaa. Mauno Mattila ja Petri Paavola ja Petri Kuusela ovat kuvanneet suuria luonnonmullistuksia ja sotia ja kaikkia hirveyksiä ilmestyskirjan tapahtumien edetessä. Pawsonin mukaan on tosin kymmeniä eri teorioita miten Ilmestyskirja toteutuu.
Nuutinen jne ei kannata esim luonnonsuojelua koska loppu tulee.
loppua on odotettu 2000 vuotta. Nyt se ehkä tuleekin. Mutta ei se meitä nuoria kannusta perustamaan perheitä kun saarnaajat kuvaavat kaiken tulevan niin hirveäksi. Vanhat julistajat on saaneet elää mutta meiltä nuorilta viedään kaikki toivo.
Lopun pikaisen tulemisen julistus pitää tehdä asiallisesti. Raamatun mukaan emme tiedä sitä. Jumala yksin tietää.
Tuleeko Jeesus nyt
41
290
Vastaukset
- Anonyymi
Jan Cedecreutz kristillisen koulun rehtorina juuri puhui asiasta. Hän sanoi että heidän oppilaansa ovat pettyneitä julistajiin jotka vievät heiltä tulevaisuuden. He haluavat elää ja miehet ja naisetkin käydä töissä ja saada lapsia. Kuitenkin lopunjulistajat piehtaroivat ja kilpailevat siinä kuka kuvaa verisimmän lopun.
Parhaat kuvaukset on Mellerillä.- Anonyymi
Usko, joka vie nuorilta elämänilon on kieroutunutta. Mutta sellaista se oli minunkin nuoruudessani. Mitään ei kannattanut tehdä, koska Jeesus tulee pian. Ja ylipäätään mistään maallisesta ei saanut nauttia. Onneksi Jumala otti yksityisopetukseen ja sitä kautta opin iloitsemaan ja nauttimaan elämän lahjastakin.
Se mitä nykyään kutsutaan menestysevankeliumiksi oli vastaisku juuri tuollaista negatiivista ja ahdistavaa hengellisyyttä vastaan. Aluksi sekin oli ihan raamatullista. Mutta sitten menestymisestä ja hyvästä elämästä tuli tavoiteltava itsetarkoitus. Mikään ei ole niin vaikeaa ihmiselle kuin tasapaino. Ongelmallista. Kieltämättä mainitut saarnamiehet Mattila, Nuutinen, Meller , Paavolasta en tiedä on sen verran pitkänmatkan saarnaaja ettei ole tullut kuunneltua, ovat synkkiä tulevaisuuden kuvaajia ja vielä kun lisää heidän sanomiinsa armokäsitteen heikkouden, niin toivotonta on. Pitäiskö sitten olla puhumatta?
- Anonyymi
mikkelinmies7 kirjoitti:
Ongelmallista. Kieltämättä mainitut saarnamiehet Mattila, Nuutinen, Meller , Paavolasta en tiedä on sen verran pitkänmatkan saarnaaja ettei ole tullut kuunneltua, ovat synkkiä tulevaisuuden kuvaajia ja vielä kun lisää heidän sanomiinsa armokäsitteen heikkouden, niin toivotonta on. Pitäiskö sitten olla puhumatta?
Tulevaisuudessa on synkkyyttäkin.Kunhan totuudenmukaisesti puhuvat niin toivoa on ja runsaassa määrin.Itse heitä kuunnelleena olen huomannut armon heillä olevan oikeassa suhteessa Raamatussa olevaan totuuteen.
Haluatko avata tuota armokäsitteen heikkoutta, jonka nimeät yhteisnimittäjäksi tälle kolmikolle, kun Paavolan taidat sulkea arvion ulkopuolelle jos oikein ymmärsin.
Eikö ilmestyskirjassa ole synkkää kuvaustakin mukana?Ja kuvataan välillä armokäsitteen mukaisesti tuomioista tulevaisuudessa saataville tulevia seurauksia kuitenkin realismin säilyttämisessä onnistuneesti .
Täydellinen on Jumala.Ihmisellä on tekeminen epämääräinen epätäydellisyytensä kanssa mutta jatketaan matkaa.
CH52cm Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuudessa on synkkyyttäkin.Kunhan totuudenmukaisesti puhuvat niin toivoa on ja runsaassa määrin.Itse heitä kuunnelleena olen huomannut armon heillä olevan oikeassa suhteessa Raamatussa olevaan totuuteen.
Haluatko avata tuota armokäsitteen heikkoutta, jonka nimeät yhteisnimittäjäksi tälle kolmikolle, kun Paavolan taidat sulkea arvion ulkopuolelle jos oikein ymmärsin.
Eikö ilmestyskirjassa ole synkkää kuvaustakin mukana?Ja kuvataan välillä armokäsitteen mukaisesti tuomioista tulevaisuudessa saataville tulevia seurauksia kuitenkin realismin säilyttämisessä onnistuneesti .
Täydellinen on Jumala.Ihmisellä on tekeminen epämääräinen epätäydellisyytensä kanssa mutta jatketaan matkaa.
CH52cmTarkoitin että helposti vapaitten suuntien pastoreilla ja saarnaajilla armokäsitteeseen liittyy myös tekoja, kun taas luterilaisuus lähtee siitä, että pelastus on "yksin armosta". Näin minäkin ajattelen. Ei pidä ottaa moitteena arvostelua. Otin kantaa koska Jan Cedesreutz puhui aika vakavaa "lapsilta viedään tulevaisuus". Minä kyllä pidän Ilmestyskirjaa totena ja uskon kuvaavan lopunaikoja, joita elämme.
- Anonyymi
Kyllähän uskova odottaa Jeesuksen paluuta eikä toivo sen viipyvän. Jeesus kehotti nostamaan päänsä, sillä vapautuksen hetki on lähellä silloin kun näemme näiden asioiden alkavan tapahtua.
Jos harmittelee Jeesuksen tuloa, onko edes uskossa? Ainakin silloin rakastaa tätä elämää, vaikka Jeesus sanoi, että tulee vihata omaa elämäänsä voittaakseen iankaikkisen elämän. "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen" (Markus 8:35).- Anonyymi
Ei Jeesuksen paluuta ole tarkoitus sentään henkeään pidättäen odottaa. Elämä on Jumalan lahja. Ja se on tarkoitus elää täysipainoisesti ja kiitollisuudella, eikä jatkuvassa voivotuksessa ja tuonpuoleisen odotuksessa.
Jeesus tulee kun tulee. Hänen itsensä mukaan sitä hetkeä ei tiedä kukaan - ei edes Poika - ainoastaan Isä yksin. Valmiina oleminen tarkoittaa Jumalan mielen mukaista hyödyllistä elämää, eikä jatkuvaa lopun odottamista. Elämä on lyhyt ja jokainen meistä pääsee pois ainakin kuolemalla. Eikä sitäkään ajankohtaa tiedä kukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesuksen paluuta ole tarkoitus sentään henkeään pidättäen odottaa. Elämä on Jumalan lahja. Ja se on tarkoitus elää täysipainoisesti ja kiitollisuudella, eikä jatkuvassa voivotuksessa ja tuonpuoleisen odotuksessa.
Jeesus tulee kun tulee. Hänen itsensä mukaan sitä hetkeä ei tiedä kukaan - ei edes Poika - ainoastaan Isä yksin. Valmiina oleminen tarkoittaa Jumalan mielen mukaista hyödyllistä elämää, eikä jatkuvaa lopun odottamista. Elämä on lyhyt ja jokainen meistä pääsee pois ainakin kuolemalla. Eikä sitäkään ajankohtaa tiedä kukaan.Mitä tarkoitat täysipainoisella elämisellä?
Mitä tarkoitat voivotuksella?
Ja tuonpuoleisen odotukseen kuuluu Jeesuksen paluun odotus? Jumalan valtakunta on jo sisäisesti viisaissa neitsyissä?
Siihen Jumala on meitä kutsunut, odottamaan Taivaasta Jeesusta palaavaksi ja olemaan valmiina siihen joka hetki Jeesukselle annettu Jeesusta rakastava sydän Totuuden Hengellä asutettuna.
CH52cm
Tulee tulee! Tuli jo ensimmäisille kuulijoille eli Lupasi niin.................
Mutta tulee tietenkin, tuli jo 1000 luvulla. Tulee tulee..........
Älkää nyt luovuttako?
Tulee varmasti...................
Pari tuhatta vuotta sinne tänne ei nyt luovuteta pojat........mennään suon yli että heilahtaa"- Anonyymi
No ei sitä Mattilat ja Nuutiset tiedä, mutta kyllä ajanmerkit ja tapahtumat maailmassa puhuvat sen puolesta, ettei se kaukana ole. Salopuu
- Anonyymi
Ihmiset ovat jo 2000 vuotta olleet sitä mieltä, että lopun aika on juuri nyt menossa. Aina on ollut jumalattomuutta, luonnon mullistuksia ja uutisia sodista. Itse asiassa niitä on ollut ennen paljon enemmän kuin juuri tällä hetkellä.
Lopun ajan merkeistä kiistely on joskus sellaista uskovaisten narsismia, jossa tietyt henkilöt väittävät tietävänsä senkin, mitä Jeesus ei sano itse tietävänsä. Sitä selitellään valmistautumisella. Mutta uskovaisen pitäisi olla valmis joka päivä. Sillä kuolema voi tulla vaikka ensi yönä.
Ainoa tapa valmistautua joko kuolemaan tai Jeesuksen tulemukseen, on luottaa Jeesuksen sovitustyön kautta tulevaan Jumalan armoon. Taivaan portilla ei kysytä oletko tarkkaillut viimeiset 80 vuotta päivittäin ajan merkkejä. Siellä kysytään oletko pukeutunut Jumalan lahjavanhurskauden häävaatteeseen. - Anonyymi
Oiskohan niin, että nykyajan tiedonkulku on nopeampaa, kuin aikaisemmin, vaikka 70-80-luvulla?
- Anonyymi
Ja vielä niinkin, että se on sitä paljon, miten tietoon suhtautuu ja mitä tietoa ja uutisia tahtoo lukea. Vähän niin kuin TV kanaviakin katsoessa. Mitä haluaa itelleen matkasa varrelta itelleen noukkia. Kyllä siinä voi käydä niinkin, että vielä loppunsa saavatkin, tiedä sitten? Mutta umpiluiselle päälle on aika toivoton sanoa mitään. Vaikka sille aamukävelyllä metsikön kivet alkaisi puhumaan ja haastamaan, niin ei kun ei. Kyllä minäkin luupäitä tunnen.
- Anonyymi
Kyllä tulee! Nähty jo Riihimäen asemalla.
- Anonyymi
Jeesus tulee pian mutta Antikristus tulee vieläkin nopeammin.
- Anonyymi
Joillekin se anttikristus tuntuu olevan tärkeämpi kuin Jeesus.
- Anonyymi
Mielestäni tässä on aika hyvä selvennäs asiaan, löysin sen joskus.
https://kangasalanhelluntaiseurakunta.fi/koti/blogit/301-onko-totta-taemae-sukupolvi-ei-katoa-ennen-kuin-kaikki-naemae-tapahtuvat
Samalla jäbällä näkyy olevan parisataa muutakin kirjoitusta joissa lyhyesti selventää vaikeampia kohtia. Pistän senkin linkin josta alkaa.
https://kangasalanhelluntaiseurakunta.fi/koti/blogit- Anonyymi
Aika mielenkiintoinen selitys ja myös todella uskottavan tuntuinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika mielenkiintoinen selitys ja myös todella uskottavan tuntuinen.
Kyllä Nuutisen mukaan sukupolvi on 70-80v ja Israelin itsenäistymisestä on tuo aika. Joten loppu tulee viimeistään 2028.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Nuutisen mukaan sukupolvi on 70-80v ja Israelin itsenäistymisestä on tuo aika. Joten loppu tulee viimeistään 2028.
Sukupolvi on 30-40v joten maailmanloppu on 1978-1988.
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun ei tule, sitä siirretään uusin laskelmin.
- Anonyymi
Alussa kolme ensimmäisinä olevaa kommenttia ei ymmärryksellä loista.
Eläkää rauhassa, nauttien elämästä, syöden hyvin ja suunnittellen tulevaa. Maailma ei ole loppumassa tänään eikä huomennakaan.
Sen sijaan, että maallisen elämämme viimeisenä päivänä muistelisimme hengellisten huijareiden levittämää pelkoa, joka paralysoi ihmistä lapsuudesta asti, voisimme muistella kaikkiä niitä (pieniä) asioita, jotka ovat tuoneet iloa, rohkaisua ja voimaa elämän eri tilanteisiin sekä itsellemme, että läheisillemme ja muille ihmisille.- Anonyymi
Onko jeesus osa Harkimon nyyttiliikettä?
Jeesus ei tainnut tulla edes M Magdalenan kanssa, Pietarin ja muiden poikien kanssa kylläkin varmaan... - Anonyymi
Donald Trumpin arvellaan olevan kauan odotettu messias, niin hän kehuu olevan kaikki tietävä
- Anonyymi
Ei heillä maunolaisilla ole oikeaa opetusta nimeksikään.
- Anonyymi
Mattila on ainoa joka puhuu teidän epäuskoisten ja pelkureiden joutumisesta tuli järveen. Sinne menette huorin tekijät. Ja muut kuin ristintien getsemaneen uskovat. Mattila on ainoa julistaja joka puhuu suoraan helvetin tuli järvestä. Oikea paikka pelastua on vanhakantainen Hell SRK.
- Anonyymi
Jestas mitä Jumalan pilkkaa. Jeesus tulee takaisin lupauksensa mukaan. Ajankohtaa ei tiedä enkelitkään, vaan Isä yksin. Kertoo Raamattu. Miten ihmiset voisivat tietää? Vuosilukujen heittäminen on turhaa. Mutta valmiina pitää olla, koska ei tiedä milloin kenenkin aika on lähteä.
- Anonyymi
Näin on!
- Anonyymi
Helluntailaisen uskonnon uhrit!
Helluntailaiset ovat, mitä ovat. Et voi muuttaa heitä.
Mutta voit muuttaa oman toimintasi. Älä enemkpää suostu tämän uskonnon uhriksi.
Kiliasmi on harhaoppi, Jeesuksen paluulle rakennettu huijaus. Se siis tosin perustuu Jeesuksen omaan ilmoitukseen paluustaan. Mutta tästä ei ole kysymys. Kysymys on siitä, että nämä ihmiset ovat luoneet Jeesuksen paluusta pelottavan asian ja hallitsevat sinua pelolla. Kiliasmi - eli Jeesuksen paluun väärinkäyttö, helluntailaisten itse keksimin kauhukuvin - on talousrikosten motiivilla luotus harhaoppi jolla he, jo pitkälti päälle 100 vuotta ovat kaikkein tuottoisimmin lyöneet rahoiksi. He lietsovat pelkojasi, pilaavat herkän elämäsi, kun peloissasi et uskalla elää, esim. tehdä lapsia.
Jotkut perheenisät maailmalla, nämä kauhukuvat uskottuaan, ovat esim. ampuneet perheensä ja sitten itsensä. Helluntailaisuuden hedelmä on kuolema. Olen kokenut tämän myös itse henkilökohtaisesti. Helluntailaisuuden syvin olemus löytyy vapaamuurareiden luciferismissa, jotka tämän lumeuskonnon 1800-luvulla loivat.
Tämän ketjun, pelkojasi tietoisesti lietsovat harhaoppettajat ovat jo itse kadotettuja sieluja. He eivät voi pelastua. He omalla, tietoisella valinnallaan väärinkäyttävät Raamatun sanaa. Rahan ja vallan ahneudessaan he osallistuvat rikokseen, itse Jeesusta, Jumalan sanaa ja Häntä odottavia kristittyjä vastaan.
On sinun valintasi kuinka sinä asennoidut tähän huijarilahkoon. Kunnioitatko Jumalaa ja Hänen sanaansa: rakastatko vai haluatko olla osallinen Kristuksen ja Hänen paluunsa pilkassa? Tämä valinta on sinun. Helluntailaisena, tällaisia, Jumalan omaa sanaa "uskonnon nimissä" harjoitettuja rikoksia - jos ei itseäsi niin muita ihmisiä, jopa pikkulapsia vastaan - tukevana, et voi pelastua. Helluntaiseurakuntaan kuuluva tai nämä uskonveljikseen ja -sisarikseen tunnustava kristitty, antaa tukensa vapaamuurareiden, kristillisyydeksi naamioidulle saatananpalvonnalle.- Anonyymi
Totuuden mukainen näkemys.
- Anonyymi
Odotetaan nyt ensin sitä valerauhaa.
Minkäänlaista rauhaa ei ole näkyvissä, ei oikeaa eikä valheellista.
Mikä on valerauha? Rauha joko on tai sitä ei ole.
Minulle kyllä kelpaisi valerauhakin, kunhan on rauha.
Jeesus voi tulla hetkellä minä hyvänsä, esim. 5 minuutin kuluttua. Tai 300 vuoden kuluttua.
Kuinka tähän on valmistauduttava? Tärkeintä on kunkin ensisijaisesti pelastaa oma sielunsa. Tämä menee kaiken muun ohi. =
Pitää lamppunsa puhtaana, siinä öljyä, öljyssä sydän.
Mieluiten myös varaöljyä, jota ei jaella muille. Tulitikkuja. Kukin huolehtikoon itsestään.
On typerää väärällä hetkellä ajatella muita, muutoin voi itse jäädä kyydistä. Ihmisiä on varoitettu, kukin tietää jo asian: jos joltain muulta viime hetkellä puuttuu öljy ja tikut... Se ei enää ole sinun murheesi. Hänellä oli sama aika valmistautua kuin sinullakin. Jeesus ei halua, että viisas neitsyt viime hetkellä vaihtaa viisautensa tyhmyyteen. Elämä on. On kyseessä iankaikkisuusasia. Tyhmä neitsyt ei saa riistää sinulta ainutkertaista pelastustasi.
Mikä on lamppu? Lamppu on kristitty.
Öljy? Pyhä Henki.
"Varaöljy"? Jatkuva, katkeamaton yhteys Ylös, Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, eli nk. elävä Jumala-suhde, jonka kautta Pyhän Hengen Tuli voi palaa, eli toimia.
Tulitikut? Usko. Rukous.
Tämä oli minun selitykseni. Periaatteessa asia on suunnilleen noin.
Näitä hengenasioita tulee siis hengellisesti vaalia. Nyt. Kaiken aikaa."Valedrauha" ajankohta / Googin sota
1. 38. luku
Googin sota
Minulle tuli tämä Herran sana:
2. "Ihmislapsi, suuntaa kasvosi kohti Maagogin maata. Ennusta Googia, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta vastaan
3. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinua vastaan, Goog, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
4. Minä käännän sinut ympäri, panen koukut sinun leukoihisi ja tuon sinut ulos maastasi, sinut ja koko sotaväkesi, hevoset ja ratsumiehet, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, kaikki komeasti pukeutuneita, kaikki miekkamiehiä.
5. Persia, Kuus ja Puut ovat heidän kanssaan, kaikilla kilvet ja kypärät,
6. Goomer ja kaikki sen joukot, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen joukot – mukanasi on monia kansoja.
7. Ole valmis ja varustaudu, sinä ja kaikki sinun joukkosi, jotka ovat kokoontuneet luoksesi, ja ole sinä heidän päällikkönsä.
8. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuosien lopulla sinun on mentävä maahan, joka on toipunut miekan jäljiltä, ja kansan luo, joka on koottu monien kansojen seasta. Sinun on mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa ovat olleet rauniomaana. Se kansa on tuotu pois kansojen seasta ja kaikki asuvat siellä turvallisesti.
9. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, joka peittää maan. Sinä hyökkäät kaikkine joukkoinesi, ja mukanasi on monia kansoja.
10. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä mieleesi tulee eräitä asioita ja sinä mietit pahan juonen.
11. Sinä sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, käyn rauhallisten, luottavaisina asuvien ihmisten kimppuun – he kaikki asuvat muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja.
12. Sinä aiot saada saalista, ryöstää ryöstettävää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on asutettu uudelleen, kansaa kohti, joka on koottu kansojen keskeltä. Se on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu keskellä maata.- Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
"Valedrauha" ajankohta / Googin sota
1. 38. luku
Googin sota
Minulle tuli tämä Herran sana:
2. "Ihmislapsi, suuntaa kasvosi kohti Maagogin maata. Ennusta Googia, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta vastaan
3. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinua vastaan, Goog, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
4. Minä käännän sinut ympäri, panen koukut sinun leukoihisi ja tuon sinut ulos maastasi, sinut ja koko sotaväkesi, hevoset ja ratsumiehet, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, kaikki komeasti pukeutuneita, kaikki miekkamiehiä.
5. Persia, Kuus ja Puut ovat heidän kanssaan, kaikilla kilvet ja kypärät,
6. Goomer ja kaikki sen joukot, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen joukot – mukanasi on monia kansoja.
7. Ole valmis ja varustaudu, sinä ja kaikki sinun joukkosi, jotka ovat kokoontuneet luoksesi, ja ole sinä heidän päällikkönsä.
8. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuosien lopulla sinun on mentävä maahan, joka on toipunut miekan jäljiltä, ja kansan luo, joka on koottu monien kansojen seasta. Sinun on mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa ovat olleet rauniomaana. Se kansa on tuotu pois kansojen seasta ja kaikki asuvat siellä turvallisesti.
9. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, joka peittää maan. Sinä hyökkäät kaikkine joukkoinesi, ja mukanasi on monia kansoja.
10. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä mieleesi tulee eräitä asioita ja sinä mietit pahan juonen.
11. Sinä sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, käyn rauhallisten, luottavaisina asuvien ihmisten kimppuun – he kaikki asuvat muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja.
12. Sinä aiot saada saalista, ryöstää ryöstettävää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on asutettu uudelleen, kansaa kohti, joka on koottu kansojen keskeltä. Se on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu keskellä maata.Voi Venäjä-parka, jos Jumala lyö koukut sinun leukoihisi, kääntää ympäri ja pakolla vetää sinut Pyhälle Maalle miettimään katalia. Ja sitten sanotaan: "Katsokaa nyt! Nyt noin pahoja he ovat!" Koukut leuoissa ei oikein muuta voinut..!
Missäänhän ei kuitenkaan sanota, että kyseessä olisi juuri Venäjä. Ainakaan kristillinen Putinin Venäjä.
Mihin ihmeeseen teiltä Lännen profeetoilta aina unohtuu Iso Britannia, Saksa, Turkki, Irak, Intia, USA, Kiina, Japani...?
Häh! Eihän USA missään sodi! Trump on Jumalan mies, hah, hänkö nyt miettisi katalia...?! 😂 Anonyymi kirjoitti:
Voi Venäjä-parka, jos Jumala lyö koukut sinun leukoihisi, kääntää ympäri ja pakolla vetää sinut Pyhälle Maalle miettimään katalia. Ja sitten sanotaan: "Katsokaa nyt! Nyt noin pahoja he ovat!" Koukut leuoissa ei oikein muuta voinut..!
Missäänhän ei kuitenkaan sanota, että kyseessä olisi juuri Venäjä. Ainakaan kristillinen Putinin Venäjä.
Mihin ihmeeseen teiltä Lännen profeetoilta aina unohtuu Iso Britannia, Saksa, Turkki, Irak, Intia, USA, Kiina, Japani...?
Häh! Eihän USA missään sodi! Trump on Jumalan mies, hah, hänkö nyt miettisi katalia...?! 😂Anonyymi kirjoitti "....Voi Venäjä-parka,........."
Et ilmeisesti tunne ollenkaan sitä, mitä Raamatussa lukee. Et myöskään välitä ymmärtää vertauskuvia. Jos joku kaltaisesi kertoisi että laitan jonkun leukoihin koukut ja vedän sen politiikkaan, niin luultavasti tajuaisit. Mutta jos et halua ymnmärtää mitä maailman luetuimmassa ja arvokkaimmassa kirjassa lukee, niin taitaa olla oma asiasi.
Raamatussa selkeästi sanotaan Googista, on tulee maan pohjoisimmasta ääristä Israelista katsottuna. Siis jäämeri rajana suoraan pohjoisessa, siellä on vain venäjä.
Hevoset kuvaa voimaa. Kuin pilvi kuvaa suurta tiheää joukkoa lentävää sotaväkeä.
Hesekiel 38:
14. Sen tähden profetoi, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Kun sinä saat tietää, että minun kansani Israel asuu luottavaisena,
15. sinä lähdet liikkeelle asuinpaikastasi PERIMMÄISESTÄ POHJOLASTA mukanasi monia kansoja. Kaikki ratsastavat hevosilla; se on suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Päivien lopulla sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun KUIN PILVI, joka peittää maan. Minä tuon sinut maahani, että kansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, niiden nähden.V.Lintu kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti "....Voi Venäjä-parka,........."
Et ilmeisesti tunne ollenkaan sitä, mitä Raamatussa lukee. Et myöskään välitä ymmärtää vertauskuvia. Jos joku kaltaisesi kertoisi että laitan jonkun leukoihin koukut ja vedän sen politiikkaan, niin luultavasti tajuaisit. Mutta jos et halua ymnmärtää mitä maailman luetuimmassa ja arvokkaimmassa kirjassa lukee, niin taitaa olla oma asiasi.
Raamatussa selkeästi sanotaan Googista, on tulee maan pohjoisimmasta ääristä Israelista katsottuna. Siis jäämeri rajana suoraan pohjoisessa, siellä on vain venäjä.
Hevoset kuvaa voimaa. Kuin pilvi kuvaa suurta tiheää joukkoa lentävää sotaväkeä.
Hesekiel 38:
14. Sen tähden profetoi, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Kun sinä saat tietää, että minun kansani Israel asuu luottavaisena,
15. sinä lähdet liikkeelle asuinpaikastasi PERIMMÄISESTÄ POHJOLASTA mukanasi monia kansoja. Kaikki ratsastavat hevosilla; se on suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Päivien lopulla sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun KUIN PILVI, joka peittää maan. Minä tuon sinut maahani, että kansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, niiden nähden.Tässäkin sanotaan " ...tuon sinut perimmäisestä pohjolasta ja vien sinut Israelin vuorille. ..."
Hesekiel 39:
1. "Ihmislapsi, sinun on ennustettava Googia vastaan ja sanottava: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinua vastaan, Goog, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
2. Minä käännän sinut ympäri, kuljetan sinua, tuon sinut perimmäisestä pohjolasta ja vien sinut Israelin vuorille.- Anonyymi
V.Lintu kirjoitti:
Anonyymi kirjoitti "....Voi Venäjä-parka,........."
Hesekiel 38:
16. Päivien lopulla sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun KUIN PILVI, joka peittää maan. Minä tuon sinut maahani, että kansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, niiden nähden.Israelista suoraan pohjoiseen on Suomi. Meillä on sama kellonaikakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelista suoraan pohjoiseen on Suomi. Meillä on sama kellonaikakin.
katso uudelleen karttaa. Suomi ei ole suoraan pohjoisessa, vaan venäjä.
- Anonyymi
Eiks se tullu jo ja meni kans vai mitä se romaani kertoo aikojen alusta. Turha tuota on enää pohtia. Tampiot ne täällä vaan jahkaa, jos se vielä tulis parin tuhannen vuoden takaa, aikas epätoivoista on tuo.
Anonyymi Tänään 20:45 "Eiks se tullu jo..."
Tuo anonyymin kommentti on yksi niistä, jotka on jo kirjoitettu Raamattuun.
2. Piet. 3:
3. Ennen muuta tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan.
4. He sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestaan? Onhan siitä lähtien, kun isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt ennallaan luomakunnan alusta asti."
5. Tieten tahtoen he eivät ota huomioon, että taivaat samoin kuin maa, joka on tehty vedestä ja veden kautta, olivat ikiajoista olemassa Jumalan sanan voimasta,
6. ja että niiden kautta silloinen maailma tuhottiin vedenpaisumuksessa.
7. Mutta samalla sanalla on nykyiset taivaat ja nykyinen maa säästetty tulelle. Niitä säilytetään jumalattomien ihmisten tuomion ja kadotuksen päivää varten.- Anonyymi
Vain Henki voi näkyä saman sekunnin aikana kaikille ja kaikkialla, jos haluaa, olivatpa ihmiset sitten "kellarissa tai katolla".
Käsitykset, toiveet ja odotukset fyysisen Jeesuksen tulosta "pilvessä ja näkymisestä kaikille", ovat allegoriaa.
Että asia on näin, niin tämän voi ymmärtää varsin helposti.
Jos kysymys olisi fyysisestä tulemisesta ja näkymisestä kaikille, se edellyttäisi pilvellä olijan kiertämistä kaikkien maapallon koordinaattien ympäri ainakin 20 000 kertaa. Ja vielä kerran uusinta, jos joku sattuisi olemaan ensimmäisten kierroksien aikana sisätiloissa, että olisi jäänyt ensimmäiset kierrokset näkemättä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834503Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu263304Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt412926- 182857
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172747Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka442617Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132295MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142105- 71751