Kevytauto eli hidasauto ei tule - hyvä juttu vaan

Anonyymi

Ihmettelen, kun mopoautokauppa melkein pysähtyi jo viime vuonna vaikka niitä hidasautoja ei vielä ollut edes olemassa. Joku mopoautoikäinen ei sitten saanut mopoautoaan vaan jäi odottamaan. Ja turhaan.

Tavallista autoilijaa ei haittaa vaikka mopoautoja on nyt ollut vähemmän liikenteessä. Päinvastoin. :)

Ja onneksi muille vaaralliset Bernerin kevyt- eli hidasautotkin on peruttu. Kyllähän se kypsymätön teini voi olla itse paremmin suojassa sellaisen sisällä mutta entä sivulliset uhrit eli hitaammat jalankulkijat, pyöräilijät ja mopoilijat?

Onko mopoautojen sijaan kuitenkin ostettu nuorille esim. sähkömaastopyöriä?

9

<50

Vastaukset

  • Oikeesti.

    Kevytautojen myötä olisi tullut nuorison mopomeetingien kaltaisia kokoontumisia, joihin olisi kokoonnuttu esittelemään VIRITETTYJEN kevytautojen kuminpolttokykyjä, kiihtyvyyttä ja nopeuksia.

    Olipa harvinaisen harkitsematon lakiesitys.
    Aina joku isä ostaa pojalleen sen suurimman ja kauneimman kevytauton kylillä. Tyyliin Ford Focus RS 250 hevosvoimaa.

  • Minäkään en ymmärrä, miksi joku haluaisi päästää henkisesti ja älyllisesti kehittymättömät henkilöt (lue: teinit) ajamaan yli 1000 kiloa painavaa henkilöautoa, johon ei ymmärtääkseni edes tarvitsisi käydä autokoulua niin kuin normaalisti. Tiedän kyllä, että teineille tarkoitetusta henkilöautosta käytetään nimitystä kevytauto.

    "Oikean" henkilöauton ja kevytauton ainut ero olisi se, että kevytautojen nopeus olisi (mekaanisesti) rajoitettu 60 kilometriin tunnissa (vai oliko se 50). Kaikenlaiset rajoittimet voidaan kuitenkin aina kiertää ja teinithän haluavat kiertää tuollaiset rajoitukset.

    Ei, ei ja EI! Ei todellakaan keskenkasvuisia osaamattomia tunareita tuonne liikenteeseen ajamaan painavilla, ja heidän kyvyilleen vaarallisen kovaa kulkevilla, kulkuneuvoilla. Teinit tyytyköön mopoihin joilla he eivät saa aiheutettua niin paljoa fyysistä tuhoa toisille jos/kun tunaroivat.

    Ps. Mopoautot tulee kieltää myös!

  • Kun katselen nykymenoa S-marketin kulmilla,ajetaan viritetyillä mopautoilla 4 henkeä kyydissä ja valoitta pimeässä ja valottomilla mopoilla,jarruvaijerit irrallaan lenkillä,,kevytväyliä pihaa ympäri keulitaan,vastaantulijan kaistaa.Voiko todella noille kuskeille antaa kevyt auton?,parneeko liikenne turvallisuus?

    • Totta. Suomessa tehdään toistuvasti niin järjettömiä pätöksiä ja ehdotuksia, että näiden ideoiden laatijoiden on pakko olla ollut ainakin jonkinlaisessa päihtymystilassa ideoissaan. Hyvänä esimerkkinä juuri nämä kevytautot - ei kukaan selväpäinen/tervejärkinen edes harkitse tuollaisten keskenkasvuisille tarkoitettujen kulkuneuvojen tuomista markkinoille, mutta niin vain jonkun/joidenkin mielestä sekin on ollut hyvä idea.


  • Kuten tuosta mopoautojen kaupan pysähtymisestäkin huomataan, myyjät olivat tässä kevytautosuunnitelmissa päällepäsmäreinä. Sieltä löytyi myös suurin huuto kun autojen hyväksyminen käyttöön lykättiin.

    Myyjillä oli jo rahankiilto silmissä kun laskivat kuinka paljon saisivat myytyä uusia kakkosautoja moneen perheeseen. Seuraavaksi sitten vielä lisäbisnes kun muutaman vuoden kuluttua noista poistettaisiin nopeusrajoittimet.

  • Ruotsissa noita EPA-traktoreita ja A-traktoreita on ollut pitkään. Ovat varmasti mopoautoja turvallisempia kun ovat vankempaa tekoa kuin pienet hintelät mopoautot.

    • Epa-traktoreita on tehty Suomessakin. Vanhoista Volvoista ainakin. Ja Turussa aikanaan satamassa siirteli traktoriksi muutettu vanha F88 Volvo joka alunalkaen oli kuorma-auto. Nopeus oli mekaanisesti rajoitettu ja ainakin takajousitus oli poistettu.


  • Kun tutkimuksen mukaan n 800 000 lasta on lapsiköyhyys perheissä niinpienen eliitin kauhukakaroille joilla on jo Mopoauto tarkoitettu.Samoin kodinhoitovähennyt, 800e eläkeläinen ei voi teettää mitään kun ei rahaa,vaikka saiskin seuraava vuoden syksyllä osan takaisin,samoin Romutuspalkkio kun ajaavat 500e autoilla,ei uusi auto ole seuraava ostokohde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös