Tana Oy:llä menee huonosti?

Anonyymi

Otsikko vaikuttaa todelta, kun toimitusjohtaja kiusaa Porschellaan (IMV-986) muita tienkäyttäjiä. Menestyvä henkilöhän ei moottoritiellä ohittele oikealta rekkojen välistä 140:tä ajavia ja hidasta eteen päästyään sataseen. Ohituskaistan tukkiminen hidastamalla -40 km/h rekan viereen aiheuttaa pitkässä ohitusjonossa helposti onnettomuuksia.

Tai voihan se olla, että firman sijasta johtajalla itsellään menee huonosti. Olisiko hänelle jotain apua saatavissa ennen kuin sattuu jotain hänelle itselleen tai jollekin sivulliselle?

32

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Urheiluautoilijoilla on omat säännöt. Kannattaa varoa.

      • Anonyymi

        kokoomus laista liikehdintää, prrrr


      • Anonyymi

        Tämä on totta.
        Köyhät korolla kuskit ulisee aina.


      • Anonyymi

        Omat säännöt taitaa olla. Erään kerran yhdysvaltalaismerkkinen urheiluauto tuli sivukadulta eteeni. Rajoitus pääkadulla oli 50 km/t, jota ajoin. Otin kaasun ylös ja odotin servoletin kiihdyttävän, mutta se jäikin matelemaan 30:a.
        Katu oli suora ja leveä, eikä vastaantulijoita ollut, joten vaihdoin kakkoselle, vilkku päälle ja polkaisin kaasua. Ohittaminen ei kuitenkaan onnistunut helposti, koska Servoletti sai myös kaasua.
        Kierrosrajoitin iski päälle noin 80:n nopeudessa, mutta onneksi siinä vaiheessa pääsin tämän kusipään eteen.
        Seuraavissa liikennevaloissa toivoin, että mukana olisi ollut pesäpallomaila, jolla hakata sen lasit paskaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat säännöt taitaa olla. Erään kerran yhdysvaltalaismerkkinen urheiluauto tuli sivukadulta eteeni. Rajoitus pääkadulla oli 50 km/t, jota ajoin. Otin kaasun ylös ja odotin servoletin kiihdyttävän, mutta se jäikin matelemaan 30:a.
        Katu oli suora ja leveä, eikä vastaantulijoita ollut, joten vaihdoin kakkoselle, vilkku päälle ja polkaisin kaasua. Ohittaminen ei kuitenkaan onnistunut helposti, koska Servoletti sai myös kaasua.
        Kierrosrajoitin iski päälle noin 80:n nopeudessa, mutta onneksi siinä vaiheessa pääsin tämän kusipään eteen.
        Seuraavissa liikennevaloissa toivoin, että mukana olisi ollut pesäpallomaila, jolla hakata sen lasit paskaksi.

        Millä ihmeen mopolla ajelet, jos kierrosrajotin kakkosella iskee 80 km/h nopeudessa?
        Yleensä autot menee ton verran ykkösellä.
        Ja jos se urheiluautolla ajanut olisi oikeasti kiihdyttänyt, et sillä mopollasi olisi päässyt ohi koskaan.
        On säälittävää, että jotkut joutuvat ajelemaan tollasilla alitehoisilla paskoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeen mopolla ajelet, jos kierrosrajotin kakkosella iskee 80 km/h nopeudessa?
        Yleensä autot menee ton verran ykkösellä.
        Ja jos se urheiluautolla ajanut olisi oikeasti kiihdyttänyt, et sillä mopollasi olisi päässyt ohi koskaan.
        On säälittävää, että jotkut joutuvat ajelemaan tollasilla alitehoisilla paskoilla.

        Ja vielä manuaalivaihteisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeen mopolla ajelet, jos kierrosrajotin kakkosella iskee 80 km/h nopeudessa?
        Yleensä autot menee ton verran ykkösellä.
        Ja jos se urheiluautolla ajanut olisi oikeasti kiihdyttänyt, et sillä mopollasi olisi päässyt ohi koskaan.
        On säälittävää, että jotkut joutuvat ajelemaan tollasilla alitehoisilla paskoilla.

        Säälittävää on lähinnä se, että joku hormoniteini kommentoi tällaista yksityiskohtaa vuosien takaisesta tapahtumasta. Ketjussa puhutaan liikennesääntöjen rikkomisesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

        Uteliaille tiedoksi, että tuolloin autoni oli kolmisylinterinen, 1,2-litrainen ja 55-kilowattinen Polo, jossa ei siis ollut turboakaan. Kevyenä autona se kyllä kiihtyi ihan reippaasti oikeilla vaihdevalinnoilla vähintään sen verran kuin normaalissa liikenteessä tarvittiin. Niitä ja muitakin autoja voi tietysti liikenteessä kiusata, jos urheiluautojen älyllisesti alamittaisia pellekuskeja ei liikennesääntöjen noudattaminen kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää on lähinnä se, että joku hormoniteini kommentoi tällaista yksityiskohtaa vuosien takaisesta tapahtumasta. Ketjussa puhutaan liikennesääntöjen rikkomisesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

        Uteliaille tiedoksi, että tuolloin autoni oli kolmisylinterinen, 1,2-litrainen ja 55-kilowattinen Polo, jossa ei siis ollut turboakaan. Kevyenä autona se kyllä kiihtyi ihan reippaasti oikeilla vaihdevalinnoilla vähintään sen verran kuin normaalissa liikenteessä tarvittiin. Niitä ja muitakin autoja voi tietysti liikenteessä kiusata, jos urheiluautojen älyllisesti alamittaisia pellekuskeja ei liikennesääntöjen noudattaminen kiinnosta.

        Ja se liikennesääntöjen rikkoja ja liikenneturvallisuuden vaarantaja, oli eukkonsa tossun alla oleva surkimus, joka joutui ajamaan mopoautolla, vai miksi tuollainen tyttöjen auto onkaan rekisteröity.

        Mahtaa v:tuttaa, kun toinen saa ja pystyy ostamaan urheiluauton ja sinä joudut ajamaan tuollaisella alitehoisella paskalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se liikennesääntöjen rikkoja ja liikenneturvallisuuden vaarantaja, oli eukkonsa tossun alla oleva surkimus, joka joutui ajamaan mopoautolla, vai miksi tuollainen tyttöjen auto onkaan rekisteröity.

        Mahtaa v:tuttaa, kun toinen saa ja pystyy ostamaan urheiluauton ja sinä joudut ajamaan tuollaisella alitehoisella paskalla.

        Joku ei taida ymmärtää, että myös taajamassa saa ohittaa olosuhteiden salliessa. Ohituksen estäjät tai haittaajat ovat niitä liikennesääntöjen rikkojia, joita poliisit saisivat poimia paljon enemmän autonsa luovuttamaan ajo-oikeutensa. https://yle.fi/uutiset/3-10481488

        Polo ei ole mopoauto, vaan sitä pienemmilläkin henkilöautoilla ajetaan ihan laillisesti moottoriliikenne- ja moottoriteillä. Ei minua häiritse ollenkaan, jos joku idiootti kiemurtelee ahtaaseen ääliöautoon kuluttamaan järjettömän määrän polttoainetta. Meidän aikuisten ei tarvitse mennä liikenteeseen näyttämään mitään. Häiriökäyttäytyminen liikenteessä häiritsee monia muitakin, ja sehän sen ilmeinen tarkoitus onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ei taida ymmärtää, että myös taajamassa saa ohittaa olosuhteiden salliessa. Ohituksen estäjät tai haittaajat ovat niitä liikennesääntöjen rikkojia, joita poliisit saisivat poimia paljon enemmän autonsa luovuttamaan ajo-oikeutensa. https://yle.fi/uutiset/3-10481488

        Polo ei ole mopoauto, vaan sitä pienemmilläkin henkilöautoilla ajetaan ihan laillisesti moottoriliikenne- ja moottoriteillä. Ei minua häiritse ollenkaan, jos joku idiootti kiemurtelee ahtaaseen ääliöautoon kuluttamaan järjettömän määrän polttoainetta. Meidän aikuisten ei tarvitse mennä liikenteeseen näyttämään mitään. Häiriökäyttäytyminen liikenteessä häiritsee monia muitakin, ja sehän sen ilmeinen tarkoitus onkin.

        Tietenkin taajamassakin saa ohittaa, mutta kerroit ajaneesi 50 km/h nopeusrajoitusalueella 80 km/h nopeutta.
        Ylinopeus ei ole sallittu edes ohittaessa.
        Eli sinä olit se liikennesääntöjen rikkoja ja liikenneturvallisuuden vaarantaja.

        Ja toisekseen, se Corvettekuski ei varmaan edes huomannut, että olit ohittamassa. Jos hän olisi halunnut estää ohituksesi, olisi siihen riittänyt sekunnin mittainen kevyt kaasun lisääminen ja sinä olisit sillä mopoautollasi jäänyt kuin tikku paskaan.

        Varmaan harmittaa kovasti, kun joudut vaimosi käskystä ajamaan tuollaisella tyttöjen "autolla" ja ne MIEHET, joita kadehdit, ostaa ja ajaa urheiluautoilla.

        Kasvata itsellesi pallit, niin ehkä pääset tossun alta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin taajamassakin saa ohittaa, mutta kerroit ajaneesi 50 km/h nopeusrajoitusalueella 80 km/h nopeutta.
        Ylinopeus ei ole sallittu edes ohittaessa.
        Eli sinä olit se liikennesääntöjen rikkoja ja liikenneturvallisuuden vaarantaja.

        Ja toisekseen, se Corvettekuski ei varmaan edes huomannut, että olit ohittamassa. Jos hän olisi halunnut estää ohituksesi, olisi siihen riittänyt sekunnin mittainen kevyt kaasun lisääminen ja sinä olisit sillä mopoautollasi jäänyt kuin tikku paskaan.

        Varmaan harmittaa kovasti, kun joudut vaimosi käskystä ajamaan tuollaisella tyttöjen "autolla" ja ne MIEHET, joita kadehdit, ostaa ja ajaa urheiluautoilla.

        Kasvata itsellesi pallit, niin ehkä pääset tossun alta pois.

        Ylinopeus on paljon vähäisempi liikennerike kuin ohituksen estäminen, kuten tarjotusta linkistä olisit voinut lukea. Se amerikan-paskalla ohitusta estellyt ei voinut sattumalta ajaa 30:a 50:n alueella ja sitten juuri ohituksen alettua polkaista kaasua reiluun ylinopeuteen. Muuta liikennettä ei edes ollut. Ehkä hän oli ostanut sen kompensoidakseen heikkoa reagointikykyään, joten kiusaaminen alkoi niin myöhään.

        Hormoniteineille on aika tavallista, että kun ei olla kasvettu vielä miehiksi, roikotetaan niitä vähäisiä miehuuden versoja jossain nelipyöräisessä peltilaatikossa kiinni. Sinun on hyvä muistaa, että nykypäivänä on ihan okei olla vähän epävarma sukupuolestasi ja suuntautumisestasi. Kovat puheet kyllä pystyttävät kulissia ympärillesi, mutta ei se ole itsellesi hyväksi esittää muuta kuin olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus on paljon vähäisempi liikennerike kuin ohituksen estäminen, kuten tarjotusta linkistä olisit voinut lukea. Se amerikan-paskalla ohitusta estellyt ei voinut sattumalta ajaa 30:a 50:n alueella ja sitten juuri ohituksen alettua polkaista kaasua reiluun ylinopeuteen. Muuta liikennettä ei edes ollut. Ehkä hän oli ostanut sen kompensoidakseen heikkoa reagointikykyään, joten kiusaaminen alkoi niin myöhään.

        Hormoniteineille on aika tavallista, että kun ei olla kasvettu vielä miehiksi, roikotetaan niitä vähäisiä miehuuden versoja jossain nelipyöräisessä peltilaatikossa kiinni. Sinun on hyvä muistaa, että nykypäivänä on ihan okei olla vähän epävarma sukupuolestasi ja suuntautumisestasi. Kovat puheet kyllä pystyttävät kulissia ympärillesi, mutta ei se ole itsellesi hyväksi esittää muuta kuin olet.

        Huomaa ettei mopoautokuskilla ole minkäänlaista käsitystä urheiluauton kiihtyvyydestä.
        Jos Corveten kuljettaja olisi halunnut estää ohituksesi, et sillä polopaskallasi olisi päässyt koskaan ohi.

        Jos joskus saat itsellesi edes hetkeksi pallit, niin käy koeajamassa joku urheiluauto, niin ymmärrät eron sen ja mopoautosi välillä.
        Ymmärrän kyllä, ettet sellaisen ostamiseen saa koskaan vaimoltasi lupaa.
        Mutta voit ainakin hetkeksi saada tuntea, miltä tuntuu olla mies jolla on pallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa ettei mopoautokuskilla ole minkäänlaista käsitystä urheiluauton kiihtyvyydestä.
        Jos Corveten kuljettaja olisi halunnut estää ohituksesi, et sillä polopaskallasi olisi päässyt koskaan ohi.

        Jos joskus saat itsellesi edes hetkeksi pallit, niin käy koeajamassa joku urheiluauto, niin ymmärrät eron sen ja mopoautosi välillä.
        Ymmärrän kyllä, ettet sellaisen ostamiseen saa koskaan vaimoltasi lupaa.
        Mutta voit ainakin hetkeksi saada tuntea, miltä tuntuu olla mies jolla on pallit.

        Se amerikan-paskan kuljettaja oli varmaankin tyypillinen urheiluautomyyjän asiakas. Reaktionopeus tai päätöksentekokyky liikenteessä on niin heikko, että sitä täytyy kompensoida tehokkaalla ajoneuvolla. Itsetuntokin lienee kovin matalalla, kun täytyy kiusata marketista kotiin ajavaa pikkuautokuskia.

        Tai sitten kyse oli kaltaisestasi vähemmistönuoresta, joka yrittää epätoivoisesti löytää leikkikumppania vaikka sitten keski-ikäisistä miehistä. Mahdollisuus toisen samanlaisen löytämiseen on kovin vähäinen, joten ymmärrettävästi kaikki tilaisuudet huomion saamiseen on käytettävä hyväksi.

        Sinun herkeämätön kiinnostuksesi palleihini on samaa sarjaa, kiinnostaisiko ehkä nuolaista? En ajele karvoja koskaan, joten ne voivat vähän kutittaa.


      • Anonyymi

        Taidat vain olla niin nuori, ettet tunnista palleja ollenkaan. Mieskäsityksesikin on kopioitu jostain elokuvamaailmasta. No, mopokortin saatuasi elämä alkaa opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se amerikan-paskan kuljettaja oli varmaankin tyypillinen urheiluautomyyjän asiakas. Reaktionopeus tai päätöksentekokyky liikenteessä on niin heikko, että sitä täytyy kompensoida tehokkaalla ajoneuvolla. Itsetuntokin lienee kovin matalalla, kun täytyy kiusata marketista kotiin ajavaa pikkuautokuskia.

        Tai sitten kyse oli kaltaisestasi vähemmistönuoresta, joka yrittää epätoivoisesti löytää leikkikumppania vaikka sitten keski-ikäisistä miehistä. Mahdollisuus toisen samanlaisen löytämiseen on kovin vähäinen, joten ymmärrettävästi kaikki tilaisuudet huomion saamiseen on käytettävä hyväksi.

        Sinun herkeämätön kiinnostuksesi palleihini on samaa sarjaa, kiinnostaisiko ehkä nuolaista? En ajele karvoja koskaan, joten ne voivat vähän kutittaa.

        Kirjoittelustasi tulee hyvin esiin kateutesi.
        Oli näköjään pakko päästä ohi, kun eteen tuli hienompi auto.
        Ja niin paljon se jäi kaivelemaan, että vielä vuosien päästäkin se harmittaa.
        Itsekin auto-ja moottoripyöräharrastajana joudun välillä kokemaan kaltaistesi kateellisten oikkuja, mutta en niitä sentään jää vuosikausiksi harmittelemaan.

        Ehkä kinastelukumppanisi on sinua nuorempi, mutta näyttää mielestäni osuvan monessa oikeaan kohtaan, tosin turhan provosoivasti.

        Itse olen ilmeisesti ikäisesi (yli 50 vuotias), joten toivon asiallista kielenkäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelustasi tulee hyvin esiin kateutesi.
        Oli näköjään pakko päästä ohi, kun eteen tuli hienompi auto.
        Ja niin paljon se jäi kaivelemaan, että vielä vuosien päästäkin se harmittaa.
        Itsekin auto-ja moottoripyöräharrastajana joudun välillä kokemaan kaltaistesi kateellisten oikkuja, mutta en niitä sentään jää vuosikausiksi harmittelemaan.

        Ehkä kinastelukumppanisi on sinua nuorempi, mutta näyttää mielestäni osuvan monessa oikeaan kohtaan, tosin turhan provosoivasti.

        Itse olen ilmeisesti ikäisesi (yli 50 vuotias), joten toivon asiallista kielenkäyttöä.

        Ne amerikan-ilmastotuholaiset eivät ole minulla kateuden kohteena. Olen suurin piirtein tyytyväinen ansiotasooni, enkä kaipaa näitä jatkuvaa huoltamista/korjaamista/kiillottamista vaativia harrasteautoja. Näiden peltilaatikoiden ihailijat vain saattavat luulla, että kaikki ovat heidänlaisiaan. Se on surullista, jos sellaisilla yritetään päteä kavereiden silmissä, ja jätetään sen tähden esimerkiksi henkinen kehitys vajaaksi.

        Kun kaupungin tärkeälle valtakadulle 50:n rajoitukselle tullaan sivukadulta matelemaan 30:tä, häiritään liikenteen sujumista ihan tahallaan. Odotin monta sekuntia sen typeryksen kiihdyttävän pois jaloista. Minua ei todellisuudessa kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä; Sellaista varten on olemassa moottoriratoja.
        Näitä kesken ohituksen kiihdyttäviä ohitettavia olen tavannut aikaisemminkin. Yleensä ne kuitenkin ovat ennemmin "minä ajan mittarin mukaan suurinta sallittua, joten minua ei saa ohittaa"-tyyppejä. Tämä ääliö jää siis mieleen poikkeuksellisen käytöksensä vuoksi.

        Asiallista kielenkäyttöä arvostan kyllä. Kuvaamani liikennehäirikkö kuitenkin onnistui provosoimaan alussa kuvatulla tavalla.

        PS. 50-vuotias kirjoitetaan yhdysviivalla, koska se on yhdyssana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne amerikan-ilmastotuholaiset eivät ole minulla kateuden kohteena. Olen suurin piirtein tyytyväinen ansiotasooni, enkä kaipaa näitä jatkuvaa huoltamista/korjaamista/kiillottamista vaativia harrasteautoja. Näiden peltilaatikoiden ihailijat vain saattavat luulla, että kaikki ovat heidänlaisiaan. Se on surullista, jos sellaisilla yritetään päteä kavereiden silmissä, ja jätetään sen tähden esimerkiksi henkinen kehitys vajaaksi.

        Kun kaupungin tärkeälle valtakadulle 50:n rajoitukselle tullaan sivukadulta matelemaan 30:tä, häiritään liikenteen sujumista ihan tahallaan. Odotin monta sekuntia sen typeryksen kiihdyttävän pois jaloista. Minua ei todellisuudessa kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä; Sellaista varten on olemassa moottoriratoja.
        Näitä kesken ohituksen kiihdyttäviä ohitettavia olen tavannut aikaisemminkin. Yleensä ne kuitenkin ovat ennemmin "minä ajan mittarin mukaan suurinta sallittua, joten minua ei saa ohittaa"-tyyppejä. Tämä ääliö jää siis mieleen poikkeuksellisen käytöksensä vuoksi.

        Asiallista kielenkäyttöä arvostan kyllä. Kuvaamani liikennehäirikkö kuitenkin onnistui provosoimaan alussa kuvatulla tavalla.

        PS. 50-vuotias kirjoitetaan yhdysviivalla, koska se on yhdyssana.

        Olen pahoillani kirjoitusvirheestäni, joka johtui siitä, että viime hetkellä muutin kirjoitusasua, alunperin siinä luki, "ikäni on yli 50 vuotta".

        Millä tavalla amerikkalaiset autot mielestäsi tuhoavat ilmastoa?

        Oma harrasteautoni ei vaadi jatkuvaa huoltamista/korjaamista/kiillottamista. Se ei ole VAG konsernin tuotos, jotka oman kokemukseni perusteella vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjaamista.

        Sinua "ei kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä" mutta silti piti ajaa törkeää ylinopeutta, että pääsit urheiluauton edelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani kirjoitusvirheestäni, joka johtui siitä, että viime hetkellä muutin kirjoitusasua, alunperin siinä luki, "ikäni on yli 50 vuotta".

        Millä tavalla amerikkalaiset autot mielestäsi tuhoavat ilmastoa?

        Oma harrasteautoni ei vaadi jatkuvaa huoltamista/korjaamista/kiillottamista. Se ei ole VAG konsernin tuotos, jotka oman kokemukseni perusteella vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjaamista.

        Sinua "ei kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä" mutta silti piti ajaa törkeää ylinopeutta, että pääsit urheiluauton edelle.

        "Millä tavalla amerikkalaiset autot mielestäsi tuhoavat ilmastoa?"
        Vanhat amerikkalaisautot, kuten mainittu urheiluauto, syövät tolkuttoman määrän polttoainetta nykyautoihin verrattuna. Sen lisäksi ne pilaavat hengitysilmaa, koska niissä ei ole katalysaattoreita eikä hiukkasloukkuja.

        "Se ei ole VAG konsernin tuotos, jotka oman kokemukseni perusteella vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjaamista."
        Minulla ei ole tällaisia kokemuksia. Tosin kaikki autot vaativat huoltoa, omassani mm. öljynvaihtoa 30 tkm:n tai vuoden välein.

        "Sinua "ei kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä" mutta silti piti ajaa törkeää ylinopeutta, että pääsit urheiluauton edelle.
        En olisi ajanut ylinopeutta, mikäli kyseinen tientukko olisi jatkanut sitä 30:n mateluaan. Kiihdytykseni 50:een olisi tuolloin riittänyt turvalliseen ohitukseen oikein mainiosti. Sen vain piti kesken ohituksen lähteä kiihdyttämään. Tieliikennelaki kieltää tämän:
        'Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.' https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P19
        Kuljettajan on myös tarkkailtava peileistä liikennettä takanaan ohituksen alkamisen havaitsemiseksi.

        Itse halusin vain päästä marketista kotiin normaalilla tavalla liikennesääntöjä noudattaen. Ohituksen jälkeen seuraavissa liikennevaloissa kyseinen liikennehäirikkö pysähtyi viereiselle kaistalle erikoisesti kauaksi edellä olevasta eli siten, että autonsa moottori sijoittui minun kohdalleni. Sitten hän pumppasi kaasupoljinta, jotta moottori metelöisi mahdollisimman häiritsevästi. Tämä leikkitoveria etsivä ääliö siis vain jatkoi provosointiaan niiden voimakkaasti peilaavien ikkunoidensa takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Millä tavalla amerikkalaiset autot mielestäsi tuhoavat ilmastoa?"
        Vanhat amerikkalaisautot, kuten mainittu urheiluauto, syövät tolkuttoman määrän polttoainetta nykyautoihin verrattuna. Sen lisäksi ne pilaavat hengitysilmaa, koska niissä ei ole katalysaattoreita eikä hiukkasloukkuja.

        "Se ei ole VAG konsernin tuotos, jotka oman kokemukseni perusteella vaatii jatkuvaa huoltoa ja korjaamista."
        Minulla ei ole tällaisia kokemuksia. Tosin kaikki autot vaativat huoltoa, omassani mm. öljynvaihtoa 30 tkm:n tai vuoden välein.

        "Sinua "ei kiinnosta kilpailla yleisessä liikenteessä" mutta silti piti ajaa törkeää ylinopeutta, että pääsit urheiluauton edelle.
        En olisi ajanut ylinopeutta, mikäli kyseinen tientukko olisi jatkanut sitä 30:n mateluaan. Kiihdytykseni 50:een olisi tuolloin riittänyt turvalliseen ohitukseen oikein mainiosti. Sen vain piti kesken ohituksen lähteä kiihdyttämään. Tieliikennelaki kieltää tämän:
        'Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.' https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P19
        Kuljettajan on myös tarkkailtava peileistä liikennettä takanaan ohituksen alkamisen havaitsemiseksi.

        Itse halusin vain päästä marketista kotiin normaalilla tavalla liikennesääntöjä noudattaen. Ohituksen jälkeen seuraavissa liikennevaloissa kyseinen liikennehäirikkö pysähtyi viereiselle kaistalle erikoisesti kauaksi edellä olevasta eli siten, että autonsa moottori sijoittui minun kohdalleni. Sitten hän pumppasi kaasupoljinta, jotta moottori metelöisi mahdollisimman häiritsevästi. Tämä leikkitoveria etsivä ääliö siis vain jatkoi provosointiaan niiden voimakkaasti peilaavien ikkunoidensa takana.

        Sinulla on ilmeisesti hyvin paljon kokemusta vanhoista amerikkalaisista autoista, kun noin hyvin tiedät niiden polttoaineenkulutuksen?
        Kertoisitko kokemuksistasi muutaman esimerkin?
        Kysyin millä tavalla ne tuhoavat ilmastoa, vastaisitko nyt siihen?

        Minulla on muutaman vuoden kokemus Audista, se vaati paljon huoltoa ja korjausta.
        Ja ehkä sinua yllättää, että sen bensankulutus oli suurempi kuin amerikkalaisessa harrasteautossani.

        Jos olisit ohituksessasi noudattanut tieliikennelakia, olisit tietenkin keskeyttänyt ohituksen, huomattuasi ettet nopeusrajoitusten noudattaen pääse ohi, eikä tarvetta ohitukselle ole.
        Nythän vain yrität keksiä tekosyitä törkeälle ylinopeudella ja liikenteen vaarantamiselle.

        Ehkä ohitettava ei edes huomannut, että olit lähtenyt ohitukseeni.
        Kannattaa antaa ohitusmerkki ja varmistua että ohitettava on huomannut ohitusaikeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ilmeisesti hyvin paljon kokemusta vanhoista amerikkalaisista autoista, kun noin hyvin tiedät niiden polttoaineenkulutuksen?
        Kertoisitko kokemuksistasi muutaman esimerkin?
        Kysyin millä tavalla ne tuhoavat ilmastoa, vastaisitko nyt siihen?

        Minulla on muutaman vuoden kokemus Audista, se vaati paljon huoltoa ja korjausta.
        Ja ehkä sinua yllättää, että sen bensankulutus oli suurempi kuin amerikkalaisessa harrasteautossani.

        Jos olisit ohituksessasi noudattanut tieliikennelakia, olisit tietenkin keskeyttänyt ohituksen, huomattuasi ettet nopeusrajoitusten noudattaen pääse ohi, eikä tarvetta ohitukselle ole.
        Nythän vain yrität keksiä tekosyitä törkeälle ylinopeudella ja liikenteen vaarantamiselle.

        Ehkä ohitettava ei edes huomannut, että olit lähtenyt ohitukseeni.
        Kannattaa antaa ohitusmerkki ja varmistua että ohitettava on huomannut ohitusaikeesi.

        Täältä kentän laidalta voisin todeta, että olet nyt väittelemässä liikennepalstojen riitapukarin kanssa. Se jatkaa tuota vaikka monta vuotta, eikä kaihda henkilökohtaisia loukkauksia. Yleensä se riitelee Liikenneonnettomuudet-palstalla, mutta on siirtynyt tänne kun ei pärjää siellä enää.

        Kuten hän itse itsestään toteaa: "Tämä leikkitoveria etsivä ääliö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ilmeisesti hyvin paljon kokemusta vanhoista amerikkalaisista autoista, kun noin hyvin tiedät niiden polttoaineenkulutuksen?
        Kertoisitko kokemuksistasi muutaman esimerkin?
        Kysyin millä tavalla ne tuhoavat ilmastoa, vastaisitko nyt siihen?

        Minulla on muutaman vuoden kokemus Audista, se vaati paljon huoltoa ja korjausta.
        Ja ehkä sinua yllättää, että sen bensankulutus oli suurempi kuin amerikkalaisessa harrasteautossani.

        Jos olisit ohituksessasi noudattanut tieliikennelakia, olisit tietenkin keskeyttänyt ohituksen, huomattuasi ettet nopeusrajoitusten noudattaen pääse ohi, eikä tarvetta ohitukselle ole.
        Nythän vain yrität keksiä tekosyitä törkeälle ylinopeudella ja liikenteen vaarantamiselle.

        Ehkä ohitettava ei edes huomannut, että olit lähtenyt ohitukseeni.
        Kannattaa antaa ohitusmerkki ja varmistua että ohitettava on huomannut ohitusaikeesi.

        "Sinulla on ilmeisesti hyvin paljon kokemusta vanhoista amerikkalaisista autoista, kun noin hyvin tiedät niiden polttoaineenkulutuksen?
        Kertoisitko kokemuksistasi muutaman esimerkin?"
        Ei ole kokemuksia, mutta ihan lehtiä lukemalla on tiedossa, että ne ennen 1980-lukua valmistetut V8-ilmastotuholaiset kuluttivat kaksinumeroisia litramääriä per 100 km.

        "Kysyin millä tavalla ne tuhoavat ilmastoa, vastaisitko nyt siihen?"
        Pitääkö sinulle ihan oikeasti erikseen selittää, että polttoaineen kulutus on suorassa suhteessa hiilidioksidipäästöihin?

        "Minulla on muutaman vuoden kokemus Audista, se vaati paljon huoltoa ja korjausta." Kannattaa noudattaa valmistajan ja maahantuojan ohjeita auton ylläpidossa. Niin säästää aikaa ja vaivaa, ehkä rahaakin.

        "Ja ehkä sinua yllättää, että sen bensankulutus oli suurempi kuin amerikkalaisessa harrasteautossani."
        Yksittäisten autojen kulutus voi olla mitä vain, joten ei yllätä.

        "Jos olisit ohituksessasi noudattanut tieliikennelakia, olisit tietenkin keskeyttänyt ohituksen, huomattuasi ettet nopeusrajoitusten noudattaen pääse ohi, eikä tarvetta ohitukselle ole."
        Ohittajat eivät yleensä toimi näin. Ohituksen ollessa jo melkein tehty eli ajettaessa hieman ohitettavan edellä ohitus pyritään saamaan valmiiksi. Sitä paitsi, jos olisin hiljentänyt, kyseinen kiusantekijä olisi voinut myös hiljentää ja estää paluutani oikealle kaistalle. Poikkeavasti käyttäytyvät kuljettajathan saattavat tehdä mitä vain, eikä ole tietoa, oliko hän selvin päin vai päihteiden vaikutuksen alaisena.

        "Nythän vain yrität keksiä tekosyitä törkeälle ylinopeudella ja liikenteen vaarantamiselle." Itse muuten jätät toivomasi asiallisuuden pelkkään kielenkäyttöön. Jankkaat asiasta, josta et tiedä muuta kuin sen, minkä olen kirjoittanut.

        "Ehkä ohitettava ei edes huomannut, että olit lähtenyt ohitukseeni.
        Kannattaa antaa ohitusmerkki ja varmistua että ohitettava on huomannut ohitusaikeesi."
        Jos olisit lukenut kirjoittamani viestit alusta alkaen, olisit nähnyt kirjoittaneeni vilkun käytöstäni ennen ohitukseen lähtöä. Ohittajan ollessa vastaantulijoiden kaistalla jo hieman ohitettavaa edellä ei ohitettavalla voi käytännössä olla epäselvyyttä, että ohitus on käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulla on ilmeisesti hyvin paljon kokemusta vanhoista amerikkalaisista autoista, kun noin hyvin tiedät niiden polttoaineenkulutuksen?
        Kertoisitko kokemuksistasi muutaman esimerkin?"
        Ei ole kokemuksia, mutta ihan lehtiä lukemalla on tiedossa, että ne ennen 1980-lukua valmistetut V8-ilmastotuholaiset kuluttivat kaksinumeroisia litramääriä per 100 km.

        "Kysyin millä tavalla ne tuhoavat ilmastoa, vastaisitko nyt siihen?"
        Pitääkö sinulle ihan oikeasti erikseen selittää, että polttoaineen kulutus on suorassa suhteessa hiilidioksidipäästöihin?

        "Minulla on muutaman vuoden kokemus Audista, se vaati paljon huoltoa ja korjausta." Kannattaa noudattaa valmistajan ja maahantuojan ohjeita auton ylläpidossa. Niin säästää aikaa ja vaivaa, ehkä rahaakin.

        "Ja ehkä sinua yllättää, että sen bensankulutus oli suurempi kuin amerikkalaisessa harrasteautossani."
        Yksittäisten autojen kulutus voi olla mitä vain, joten ei yllätä.

        "Jos olisit ohituksessasi noudattanut tieliikennelakia, olisit tietenkin keskeyttänyt ohituksen, huomattuasi ettet nopeusrajoitusten noudattaen pääse ohi, eikä tarvetta ohitukselle ole."
        Ohittajat eivät yleensä toimi näin. Ohituksen ollessa jo melkein tehty eli ajettaessa hieman ohitettavan edellä ohitus pyritään saamaan valmiiksi. Sitä paitsi, jos olisin hiljentänyt, kyseinen kiusantekijä olisi voinut myös hiljentää ja estää paluutani oikealle kaistalle. Poikkeavasti käyttäytyvät kuljettajathan saattavat tehdä mitä vain, eikä ole tietoa, oliko hän selvin päin vai päihteiden vaikutuksen alaisena.

        "Nythän vain yrität keksiä tekosyitä törkeälle ylinopeudella ja liikenteen vaarantamiselle." Itse muuten jätät toivomasi asiallisuuden pelkkään kielenkäyttöön. Jankkaat asiasta, josta et tiedä muuta kuin sen, minkä olen kirjoittanut.

        "Ehkä ohitettava ei edes huomannut, että olit lähtenyt ohitukseeni.
        Kannattaa antaa ohitusmerkki ja varmistua että ohitettava on huomannut ohitusaikeesi."
        Jos olisit lukenut kirjoittamani viestit alusta alkaen, olisit nähnyt kirjoittaneeni vilkun käytöstäni ennen ohitukseen lähtöä. Ohittajan ollessa vastaantulijoiden kaistalla jo hieman ohitettavaa edellä ei ohitettavalla voi käytännössä olla epäselvyyttä, että ohitus on käynnissä.

        Pääsitkin mieliaiheeseeni, elu hiilidioksidin oletettuihin vaikutuksiin.
        Tiedän todellakin että jokaisesta poltetusta polttoainekilosta syntyy määrätty määrä hiilidioksidia
        Mutta nyt sinä voisit kertoa, että millä tavalla se tuhoaa ilmastoa?

        IPCC:n AR5:n on tarpeetonta antaa viitettä, koska sen olen pääpiirteittäin lukenut. Sieltä sitä ei siis löydy.

        Audin kulutuksessa ei ollut kyse yksittäisen auton kulutuksesta, vaan kyseessä on aivan normaali kulutus ko. moottorilla (4,2l V8).

        Edelleen, ohituksessa käyttämäsi ylinopeus oli laiton ja vaaransi liikenneturvallisuutta.
        Ainoa lainmukainen tapa, olisi ollut palaaminen ohitettava taakse.
        Mutta se ei näköjään käynyt, koska selvästikin tunnet antipatiaa paremmilla autoilla liikkuvia kohtaan.

        Tietenkään en tiedä ko. asiasta kuin sen, minkä olet kirjoittanut. Ja juuri kirjoittamiasi
        asioita olenkin kommentoinut.

        Vilkku ei ole ohitusmerkki.
        Vilkku on merkki aikeesta lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksestä, kaistan vaihtamisesta, tai ajoneuvon siirtämisestä sivusuunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsitkin mieliaiheeseeni, elu hiilidioksidin oletettuihin vaikutuksiin.
        Tiedän todellakin että jokaisesta poltetusta polttoainekilosta syntyy määrätty määrä hiilidioksidia
        Mutta nyt sinä voisit kertoa, että millä tavalla se tuhoaa ilmastoa?

        IPCC:n AR5:n on tarpeetonta antaa viitettä, koska sen olen pääpiirteittäin lukenut. Sieltä sitä ei siis löydy.

        Audin kulutuksessa ei ollut kyse yksittäisen auton kulutuksesta, vaan kyseessä on aivan normaali kulutus ko. moottorilla (4,2l V8).

        Edelleen, ohituksessa käyttämäsi ylinopeus oli laiton ja vaaransi liikenneturvallisuutta.
        Ainoa lainmukainen tapa, olisi ollut palaaminen ohitettava taakse.
        Mutta se ei näköjään käynyt, koska selvästikin tunnet antipatiaa paremmilla autoilla liikkuvia kohtaan.

        Tietenkään en tiedä ko. asiasta kuin sen, minkä olet kirjoittanut. Ja juuri kirjoittamiasi
        asioita olenkin kommentoinut.

        Vilkku ei ole ohitusmerkki.
        Vilkku on merkki aikeesta lähteä liikkeelle tien reunasta, kääntyä risteyksestä, kaistan vaihtamisesta, tai ajoneuvon siirtämisestä sivusuunnassa.

        "Mutta nyt sinä voisit kertoa, että millä tavalla se tuhoaa ilmastoa?"
        Kun hiilidioksidin määrä ilmakehässä lisääntyy, ilmasto lämpenee, koska kyseessä on kasvihuonekaasu. Ilmaston lämpenemisellä on tuhoisia vaikutuksia.

        "Audin kulutuksessa ei ollut kyse yksittäisen auton kulutuksesta, vaan kyseessä on aivan normaali kulutus ko. moottorilla (4,2l V8)."
        No mitä sitten? Ethän sinä sitä siihen itseensä verrannut. Ja tuollaisenkin moottorin kulutus on järjetön henkilöautossa.

        "Edelleen, ohituksessa käyttämäsi ylinopeus oli laiton ja vaaransi liikenneturvallisuutta." Oleellista on, että ohitettava lisäsi vauhtinsa yli kaksinkertaiseksi ohituksen alettua. Kyseisellä toimenpiteellä menettää korttinsa, jos poliisi sattuu havainnoimaan tilannetta.
        <Poliisi haluaa muistuttaa, että ohituksen haittaaminen on rikosoikeudellisesti raskaampi teko kuin ylinopeuden ajaminen ohitettaessa. Ohittamisen haittaaminen aiheuttaa aina vaaratilanteen.> https://yle.fi/uutiset/3-10481488
        Ja kuten sanoin, vauhdin hidastaminen tahallisessa kiusantekotilanteessa ei välttämättä auta, koska ohitettava voi myös hidastaa ja estää paluun oikealle kaistalle.

        "Mutta se ei näköjään käynyt, koska selvästikin tunnet antipatiaa paremmilla autoilla liikkuvia kohtaan."
        Päinvastoin, en tunne yhtään mitään tuntemattomia kuljettajia kohtaan, eivätkä sitä paitsi paremmat autot liity tähän tapaukseen lainkaan. Haluan vain päästä tientukoista ohitse, kuten muutkin 30:a ajavasta 50:n alueella. Verrannollisesti kyse on samasta tilanteesta kuin ohitettava ajaisi 60:tä 100:n alueella, mutta ohituksen alettua lisäisi vauhtinsa yli 160:n.
        Ilmeisesti sinulla on liian vähän kontakteja kaltaistesi ryhmän ulkopuolelle. Siksi luulet omassa kuplassasi, että kaikki ihmiset joko ihailevat tai kadehtivat erimerkkisiä peltilaatikoita ja lukevat mitälie Amerikka-lehtiä. Yritä puhua enemmän muiden kanssa.

        "Vilkku ei ole ohitusmerkki."
        Se nimenomaan on ainoa tieliikennelain mukainen ohitusmerkki. Sillä ilmoitetaan ohituksen alkamiseen liittyvästä kaistanvaihtoaikeesta. Kun sen jälkeen ajoneuvo siirtyy vastaantulevien kaistalle, ohitettava ei saa lisätä vauhtia. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P19


    • Anonyymi

      Jaha, yksi "johtaja" suurennuslasin alla. Kottero paalikoneeseen ja ukko linnaan. Sillä selvä.

      • Anonyymi

        Onkse samaa virmaa kuin Kele oy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkse samaa virmaa kuin Kele oy

        Samassa konsernissa kuin Ska Oy


    • Anonyymi

      Voi olla huumekuski. Johtoportaassa saatetaan käyttää piristäviä aineita, "jotta pärjätään kovassa kilpailussa".

      "Stimulantit
      Stimulantteja ovat amfetamiini, metamfetamiini, ekstaasi, kokaiini, stimulanttilääkkeet ja muuntostimulantit, joita ovat esimerkiksi MDPV, alfa-PVP ja kylpysuolat. Khatin vaikutukset ovat usein amfetamiinia lievempiä.
      ---
      - lisää onnettomuusriskiä eniten vaikuttamalla liikennekäyttäytymiseen, liiallista riskinottoa, kiihottuneisuutta, ylivilkkautta
      - käyttöön voi liittyä aistiharhoja, joihin reagointi voi aiheuttaa riskejä liikenteessä
      - lisää vireyttä ja reaktionopeutta, mutta toisaalta lisää myös virheellisten suoritusten määrää ja virhepäätelmiä" https://yle.fi/uutiset/3-10705009

      • Anonyymi

        Piripäät pois liikenteestä!


    • Anonyymi

      Aloituksen rekkari ei ole toimarin autossa. Firman hallituksen puheenjohtaja on oikea haltija, olepa tarkempi!

      • Anonyymi

        Eli siis entinen toimitusjohtaja, joka on nykyinen hallituksen puheenjohtaja. Kiitos oikaisusta!


    • Anonyymi

      Porsche-kuski oli suurella varmuudella samaa sukua kuin heinäkuun italialaiset Ferrari-kuljettajat.
      "Yhdeksän Ferrari-kuljettajaa ajoi 137–147 kilometrin tuntinopeudella Nelostietä etelään. Alueella oli 80 kilometrin nopeusrajoitus.
      ...
      Sillä välin kun poliisi otti pysäyttämiensä kaahaajien tietoja ylös, muut jatkoivat matkaa.
      – Meillä on autot, joissa on paljon hevosvoimia, eivätkä ne pysty ajamaan samalla tavalla kuin normaalit autot, mies sanoo tulkin välityksellä."
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006166625.html

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe