Olin helsingin keskustassa ja menin mustan sedan taksin takapenkille.
Katsoin kiireessä että taksikuvussa on lähitaksi ja kysyin kuskilta että onko lähitaksi?
Hän nyökytteli että joo ja lähdettiin.
No perillä selvisi selvästi korkeampi hinta ja ihmettelin asiaa itsekseni, kuvussa lukikin finntaksi-mitä ihmettä?
Tarkkana saa olla, jonkinlainen tarkoitus harhauttaa asiakas tälläkin yrityksellä.
Mikä tämä finntaksi edes on?
FINNTAKSI HARHAUTUS
55
3036
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ollut harhautusta vaan Liikenneministeriön lupaamia uusia, innovatiivisia liikkumispalveluita.
- Anonyymi
Oisko kyseessä ollut kielitaidoton kuljettaja?
- Anonyymi
Oisko kyseessä ollut lukihäiriöinen matkustaja?
- Anonyymi
Ltx:n on oviteippaukset(kelt/musta), jos on ltx premium niin musta sedan, jossa ulkopeilien alla
teksti "premium". Olkaa tarkkana näiden villien kanssa. - Anonyymi
Miten voi erehtyä luulemaan Lähitaksin autoksi kun kuvussa lukee selkeästi Finntaksi? Eikä niissä ole edes mitään kylkiteippauksia. Ahdistaako Lähitaksi isäntää niin paljon, että pitää keksiä satuja tänne?
Itse menin kassalle tilaamaan hampurilaisen ja myyjä sanoi, että niillä on kerroshampurilaisia eikä Bic Mac hampurilaisia. Hintakin ole kovempi. Kun kävelin ulos niin huomasin, että kyseessä olikin Hesburger eikä McDonalds. Varokaa näitä huijari hampurilaispaikkoja!
Piti ihan Googlettaa FinnTaksi ja sehän oli saanut 1 tähden Googlen arvosteluissa. Arvosteluja oli 2 kpl, mutta osaatteko arvata missä nämä 2 henkilöä ovat töissä?
Ahdistaako kilpailu oikeasti niin pahasti? Mitä jos kesittyisitte pitämään oman toiminnan laadukkaana ja lopetatte sen uusien yrittäjien kyttäämisen.- Anonyymi
Kyllä moni asiakas kertoo erehtyneensä noihin finntakseihin.
kuvussa tiivisti oleva teksti näyttää nopeasti katsottuna että lähitaksihan tuo on, siinä on samanmoiset kolmiot vielä kuin lähitaksissa.
Jos kyseessä vielä musta edustava uudehko auto, niin helppo sekoittaa lähitaksin premiumiin.
Tarkoituksella kopioitu nimi.
Mikään firmahan tuo ei ole, ulkomaalais taustaisia villejä jokainen. - Anonyymi
Hiukan itseänikin ihmetytti että eikö muka huomaa minkä firman autoon istuu...
Turisteilla ja liikematkustajilla tuon ymmärtää , samoin kuin aamuyön kukkuloilla.. - Anonyymi
Hankalaa se on kun teikäläiset verkkareissa, tikkitakissa ja crockseissa yritätte saada ne autonne muistuttamaan mahdollisimman paljon ihan oikeita takseja. Tänään tuli vastaan tämmönen:
helsinki
416/4
Eihän se tietty kiellettyä ole, mutta joku huolimattomuuttaan hyppää kyytiin, ja hinta 2X TH autoon verrattuna, niin mainehan siinä menee. Ei tästä ole kauaakaan kun asiakas ihmetteli, miten paluukyyti (th autolla) maksoi 40% vähemmän kuin menomatka (muka th autolla).
Pyysin kuitin nähtäväksi, ja sehän oli joku simsalabin taksi joka asiakkaan mielestä oli muistuttanut TH autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä moni asiakas kertoo erehtyneensä noihin finntakseihin.
kuvussa tiivisti oleva teksti näyttää nopeasti katsottuna että lähitaksihan tuo on, siinä on samanmoiset kolmiot vielä kuin lähitaksissa.
Jos kyseessä vielä musta edustava uudehko auto, niin helppo sekoittaa lähitaksin premiumiin.
Tarkoituksella kopioitu nimi.
Mikään firmahan tuo ei ole, ulkomaalais taustaisia villejä jokainen.Finntaksi näyttää olevan ihan virallinen yritys. Eiköhän niiltä sovellus kohta tule kun aika paljon niitä liikenteessä jo näkee. Ja mikä ihmeen kopioitu nimi? Finntaksi - Lähitaksi? Ei ole lähelläkään nimet toisiaan. Ehkä asiakkaat todellisuudessa ottavat tarkoituksella niitä, että ei tarvitse teidän kyytiin tulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankalaa se on kun teikäläiset verkkareissa, tikkitakissa ja crockseissa yritätte saada ne autonne muistuttamaan mahdollisimman paljon ihan oikeita takseja. Tänään tuli vastaan tämmönen:
helsinki
416/4
Eihän se tietty kiellettyä ole, mutta joku huolimattomuuttaan hyppää kyytiin, ja hinta 2X TH autoon verrattuna, niin mainehan siinä menee. Ei tästä ole kauaakaan kun asiakas ihmetteli, miten paluukyyti (th autolla) maksoi 40% vähemmän kuin menomatka (muka th autolla).
Pyysin kuitin nähtäväksi, ja sehän oli joku simsalabin taksi joka asiakkaan mielestä oli muistuttanut TH autoa.Hah hah. Vai maksoi TaksiHelsingin kyyti 40% vähemmän? Miten se voi olla mahdollista, kun TaksiHelsingillä on kaupungin kalleimmat taksat. Myös höpinä ihan oikeista takseista on erikoista. Jos Trafi on myöntänyt liikenneluvan ja auto rekisteröity luvanvaraiseksi on se ihan oikea taksi jos siinä on kupu katolla. Lukipa sitten kyljessä mitä tahansa tai vaikka ei lukisi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah. Vai maksoi TaksiHelsingin kyyti 40% vähemmän? Miten se voi olla mahdollista, kun TaksiHelsingillä on kaupungin kalleimmat taksat. Myös höpinä ihan oikeista takseista on erikoista. Jos Trafi on myöntänyt liikenneluvan ja auto rekisteröity luvanvaraiseksi on se ihan oikea taksi jos siinä on kupu katolla. Lukipa sitten kyljessä mitä tahansa tai vaikka ei lukisi mitään.
Se on aivan mahdollista, sillä tämä villien hinnoitteluhan ei näy missään tilastoissa tai hintavertailuissa ,joten vaikka yhdellä teistä olisi edullisempi hinta, voi seuraavalla olla jo kaksinkertainen . Lisäksi olen kuullut, että osa teistä hyljeksii tolpalla asiakkaita jotka menevät vain lyhyen matkan. Tuo ei ole oikeitten taksien toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah. Vai maksoi TaksiHelsingin kyyti 40% vähemmän? Miten se voi olla mahdollista, kun TaksiHelsingillä on kaupungin kalleimmat taksat. Myös höpinä ihan oikeista takseista on erikoista. Jos Trafi on myöntänyt liikenneluvan ja auto rekisteröity luvanvaraiseksi on se ihan oikea taksi jos siinä on kupu katolla. Lukipa sitten kyljessä mitä tahansa tai vaikka ei lukisi mitään.
Tää on sitä villien ulinaa.
Oikeat taksit ovat niitä, joilla on oikea tilausvälityskeskus, oikea laaduntarkkailu ja viralliset tolpat ja tapahtumissa väliaikaistolpat tarkastajineen.
Joo, villeillä on hokkuspokkus matolaatikot joista saa joskus kyydin, josta maksetaan kovat provikat hokkuspokkus uudelle välitysyhtiölle joka lupaa kuun taivaalta.
Oikeat taksit joutuvat myös noudattamaan jokseenkin sääntöjä, eivätkä tuki koko keskustaa autoillansa.
Pääkaupunkiseudun laadukkaissa takseissa lukee yleensä taksi helsinki, lähitaksi tai hat (helsinki airport taxi), joka myös kuuluu lähitaksiin.
Jostakin syystä näillä on omat tolppansa helsinki-vantaan kentällä. Sitten löytyy muut taksit, mitä ne ovat ja miksi ovat siinä?
Villeistä löytyy pieni osa vanhoja kuskeja, jotka varmasti ovat ammattitaitoisia.
Sitä se ei poista, että ryhmittymä johon kuuluvat niin ei ole ravintoketjun huipulla.
Katsokaa itse sitä kuskiainesta steissillä, niin selviää miksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on sitä villien ulinaa.
Oikeat taksit ovat niitä, joilla on oikea tilausvälityskeskus, oikea laaduntarkkailu ja viralliset tolpat ja tapahtumissa väliaikaistolpat tarkastajineen.
Joo, villeillä on hokkuspokkus matolaatikot joista saa joskus kyydin, josta maksetaan kovat provikat hokkuspokkus uudelle välitysyhtiölle joka lupaa kuun taivaalta.
Oikeat taksit joutuvat myös noudattamaan jokseenkin sääntöjä, eivätkä tuki koko keskustaa autoillansa.
Pääkaupunkiseudun laadukkaissa takseissa lukee yleensä taksi helsinki, lähitaksi tai hat (helsinki airport taxi), joka myös kuuluu lähitaksiin.
Jostakin syystä näillä on omat tolppansa helsinki-vantaan kentällä. Sitten löytyy muut taksit, mitä ne ovat ja miksi ovat siinä?
Villeistä löytyy pieni osa vanhoja kuskeja, jotka varmasti ovat ammattitaitoisia.
Sitä se ei poista, että ryhmittymä johon kuuluvat niin ei ole ravintoketjun huipulla.
Katsokaa itse sitä kuskiainesta steissillä, niin selviää miksi.Miten ihmeessä välityskeskukseen kuuluminen tekee taksista oikeamman? Jos joku haluaa maksaa uudelle välityskeskukselle kovan provikan se hänelle suotakoon. Myös uusien välityskeskusten nimeäminen hokkuspokkus keskuksiksi on melko omituista. Nyt taksimaailma on avoin joten on ihan tervetullutta uusien välityskeskusten mukana olo ja hyvä, että tuovat markkinoille myös vaihtoehdon asiakkaille. On olemassa myös niitä asiakkaita jotka ovat aikaisemmin saaneet huonoa palvelua ja epämääräisiä kyytejä TaksiHelsingin tai Lähitaksin puolelta. Heillä on oikeus ja nyt myös mahdollisuus valita joku muu palveluntuottaja. Mielestäsi ainoat laadukkaat taksit ovat TH tai LTX. Miksi heillä on joukossaan myös kuljettajia jotka eivät ole saaneet tilausvälityskeskuksen laatuattribuuttia tai ovat menettäneet sen lukuisten asiakaspalautteiden vuoksi? Myös nämä veijarit kuitenkin esiintyvät laadukkaina kuljettajina asiakkaalle päin keskuksen teipit auton kyljessä komeillen. Miten asiakas voi nämä tunnistaa ettei vahingossa hyppää laaduttoman TH tai LTX kyytiin ja saa ala-arvoista palvelua tai väärän reitin vuoksi joudu maksamaan ylihintaa kyydistään? Ei mitenkään. Olemme siis kaikki ihan samalla viivalla lukipa autossa mitä tahansa. Keskustan tukkimisesta autoilla sen verran, että kannattaa katsoa hieman tarkemmin. Siellä on ihan yhtälailla myös nämä brändi autot tukkimassa, kuin muutkin. Liikennesäännöt ovat kaikille takseille ihan samat ja niiden valvonta kuuluu poliisille ja pysäköinninvalvonnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aivan mahdollista, sillä tämä villien hinnoitteluhan ei näy missään tilastoissa tai hintavertailuissa ,joten vaikka yhdellä teistä olisi edullisempi hinta, voi seuraavalla olla jo kaksinkertainen . Lisäksi olen kuullut, että osa teistä hyljeksii tolpalla asiakkaita jotka menevät vain lyhyen matkan. Tuo ei ole oikeitten taksien toimintatapa.
Olet kuullut ihan oikein tolpalla asiakkaiden valikoinnista. Tosin sitä myös tekee osa TaksiHelsingin ja LTX kuljettajista. Samaa mieltä kanssasi ettei se ole oikea tapa toimia. Taksi on tolpalla asiakasta varten ja kaikki kyydit ajetaan. Väittäsin myös, että nämä lyhyistä kyydeistä kieltäytyjät tienaavat pitkässä juoksussa huonommin, kuin kuljettajat jotka hyväksyvät myös lyhyet kyydit. Onneksi enemmistö kaikista kuljettajista riippumatta kuuluvatko johonkin brändiin tai ei ymmärtävät asiakaspalvelun päälle ja toimivat kuten oikea taksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aivan mahdollista, sillä tämä villien hinnoitteluhan ei näy missään tilastoissa tai hintavertailuissa ,joten vaikka yhdellä teistä olisi edullisempi hinta, voi seuraavalla olla jo kaksinkertainen . Lisäksi olen kuullut, että osa teistä hyljeksii tolpalla asiakkaita jotka menevät vain lyhyen matkan. Tuo ei ole oikeitten taksien toimintatapa.
Ihan vaan tiedoksi, että Taksi Helsingin tila-auto ei suostunut ottamaan turisteja kyytiin, koska matka oli liian lyhyt. Oli ainoa tila-auto jonossa ja lopulta nämä turistit ottivat 2 henkilöautoa tolpalta. Toinen Lähitaksin ja toinen villi. Matka oli Kämpistä Seasideen. Että kyllä perinteisissäkin firmoissa se osataan. Täysin TH:n laatusopparin vastaista, mutta kun valvonta on mitä on niin ketä kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on sitä villien ulinaa.
Oikeat taksit ovat niitä, joilla on oikea tilausvälityskeskus, oikea laaduntarkkailu ja viralliset tolpat ja tapahtumissa väliaikaistolpat tarkastajineen.
Joo, villeillä on hokkuspokkus matolaatikot joista saa joskus kyydin, josta maksetaan kovat provikat hokkuspokkus uudelle välitysyhtiölle joka lupaa kuun taivaalta.
Oikeat taksit joutuvat myös noudattamaan jokseenkin sääntöjä, eivätkä tuki koko keskustaa autoillansa.
Pääkaupunkiseudun laadukkaissa takseissa lukee yleensä taksi helsinki, lähitaksi tai hat (helsinki airport taxi), joka myös kuuluu lähitaksiin.
Jostakin syystä näillä on omat tolppansa helsinki-vantaan kentällä. Sitten löytyy muut taksit, mitä ne ovat ja miksi ovat siinä?
Villeistä löytyy pieni osa vanhoja kuskeja, jotka varmasti ovat ammattitaitoisia.
Sitä se ei poista, että ryhmittymä johon kuuluvat niin ei ole ravintoketjun huipulla.
Katsokaa itse sitä kuskiainesta steissillä, niin selviää miksi.Miksi Lähitaksi tai Taksi Helsinki ei näytä kuljettajan arvosanaa julkisesti kuten uudet toimijat? Eikö läpinäkyvyys olisi hyväksi heille? Vai onko ongelmana se, että laatu ei todellisuudessa ole sitä mitä se on uusilla toimijoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä välityskeskukseen kuuluminen tekee taksista oikeamman? Jos joku haluaa maksaa uudelle välityskeskukselle kovan provikan se hänelle suotakoon. Myös uusien välityskeskusten nimeäminen hokkuspokkus keskuksiksi on melko omituista. Nyt taksimaailma on avoin joten on ihan tervetullutta uusien välityskeskusten mukana olo ja hyvä, että tuovat markkinoille myös vaihtoehdon asiakkaille. On olemassa myös niitä asiakkaita jotka ovat aikaisemmin saaneet huonoa palvelua ja epämääräisiä kyytejä TaksiHelsingin tai Lähitaksin puolelta. Heillä on oikeus ja nyt myös mahdollisuus valita joku muu palveluntuottaja. Mielestäsi ainoat laadukkaat taksit ovat TH tai LTX. Miksi heillä on joukossaan myös kuljettajia jotka eivät ole saaneet tilausvälityskeskuksen laatuattribuuttia tai ovat menettäneet sen lukuisten asiakaspalautteiden vuoksi? Myös nämä veijarit kuitenkin esiintyvät laadukkaina kuljettajina asiakkaalle päin keskuksen teipit auton kyljessä komeillen. Miten asiakas voi nämä tunnistaa ettei vahingossa hyppää laaduttoman TH tai LTX kyytiin ja saa ala-arvoista palvelua tai väärän reitin vuoksi joudu maksamaan ylihintaa kyydistään? Ei mitenkään. Olemme siis kaikki ihan samalla viivalla lukipa autossa mitä tahansa. Keskustan tukkimisesta autoilla sen verran, että kannattaa katsoa hieman tarkemmin. Siellä on ihan yhtälailla myös nämä brändi autot tukkimassa, kuin muutkin. Liikennesäännöt ovat kaikille takseille ihan samat ja niiden valvonta kuuluu poliisille ja pysäköinninvalvonnalle.
Kyllä vaan villit taksit rokottaa lähes mahdottomia sika hintoja.Kiitis että on lähitakdi olemassa muuta en käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan villit taksit rokottaa lähes mahdottomia sika hintoja.Kiitis että on lähitakdi olemassa muuta en käytä.
Lähitaksi isäntä yrittää taas mainostaa. Tolpalla puhuttiin, että teillä kuulemma menee niin huonosti, että hintoja on pitänyt nostaa tänään. Pitääkö paikkansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on sitä villien ulinaa.
Oikeat taksit ovat niitä, joilla on oikea tilausvälityskeskus, oikea laaduntarkkailu ja viralliset tolpat ja tapahtumissa väliaikaistolpat tarkastajineen.
Joo, villeillä on hokkuspokkus matolaatikot joista saa joskus kyydin, josta maksetaan kovat provikat hokkuspokkus uudelle välitysyhtiölle joka lupaa kuun taivaalta.
Oikeat taksit joutuvat myös noudattamaan jokseenkin sääntöjä, eivätkä tuki koko keskustaa autoillansa.
Pääkaupunkiseudun laadukkaissa takseissa lukee yleensä taksi helsinki, lähitaksi tai hat (helsinki airport taxi), joka myös kuuluu lähitaksiin.
Jostakin syystä näillä on omat tolppansa helsinki-vantaan kentällä. Sitten löytyy muut taksit, mitä ne ovat ja miksi ovat siinä?
Villeistä löytyy pieni osa vanhoja kuskeja, jotka varmasti ovat ammattitaitoisia.
Sitä se ei poista, että ryhmittymä johon kuuluvat niin ei ole ravintoketjun huipulla.
Katsokaa itse sitä kuskiainesta steissillä, niin selviää miksi.HAT on entinen Vantaan Taksi joka on LTX välityksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ihmeessä välityskeskukseen kuuluminen tekee taksista oikeamman? Jos joku haluaa maksaa uudelle välityskeskukselle kovan provikan se hänelle suotakoon. Myös uusien välityskeskusten nimeäminen hokkuspokkus keskuksiksi on melko omituista. Nyt taksimaailma on avoin joten on ihan tervetullutta uusien välityskeskusten mukana olo ja hyvä, että tuovat markkinoille myös vaihtoehdon asiakkaille. On olemassa myös niitä asiakkaita jotka ovat aikaisemmin saaneet huonoa palvelua ja epämääräisiä kyytejä TaksiHelsingin tai Lähitaksin puolelta. Heillä on oikeus ja nyt myös mahdollisuus valita joku muu palveluntuottaja. Mielestäsi ainoat laadukkaat taksit ovat TH tai LTX. Miksi heillä on joukossaan myös kuljettajia jotka eivät ole saaneet tilausvälityskeskuksen laatuattribuuttia tai ovat menettäneet sen lukuisten asiakaspalautteiden vuoksi? Myös nämä veijarit kuitenkin esiintyvät laadukkaina kuljettajina asiakkaalle päin keskuksen teipit auton kyljessä komeillen. Miten asiakas voi nämä tunnistaa ettei vahingossa hyppää laaduttoman TH tai LTX kyytiin ja saa ala-arvoista palvelua tai väärän reitin vuoksi joudu maksamaan ylihintaa kyydistään? Ei mitenkään. Olemme siis kaikki ihan samalla viivalla lukipa autossa mitä tahansa. Keskustan tukkimisesta autoilla sen verran, että kannattaa katsoa hieman tarkemmin. Siellä on ihan yhtälailla myös nämä brändi autot tukkimassa, kuin muutkin. Liikennesäännöt ovat kaikille takseille ihan samat ja niiden valvonta kuuluu poliisille ja pysäköinninvalvonnalle.
Jos LTX kuljettajalla ei ole laatuatribuuttia se ei tarkoita että yrityksen omistaja olisi ilman sitä. Yrittäjä täyttää tilaajavastuulain vaatimat säännöt. Olisi kohtuutonta että yrittäjän liiketoiminta välityskeskuksessa lakkaisi yhden sopimattomasti toimivan kuljettajan perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähitaksi isäntä yrittää taas mainostaa. Tolpalla puhuttiin, että teillä kuulemma menee niin huonosti, että hintoja on pitänyt nostaa tänään. Pitääkö paikkansa?
Pitää paikkansa.
Minuuttihinta 1-4 henkilön osalta nousi arkisin (6:00-18:00) 0,9€/min (ent. 0,75€) ja iltaisin/pyhinä 0,99€/min
Koska minuuttihinta haluttiin pitää näennäisesti edullisena alle 1€ (nyt 0,99€/min), nostettiin illan/pyhän osalta kilometrihinta 1-4 henkilön osalta 1,05€/km (ent. 1€/km).
Myös 5-8 henkilön taksoja nostettiin.
päivitetty hinnasto osoitteessa;
https://www.lahitaksi.fi/fi/hinnasto
Terveisin,
Lähitaksin kuljettaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finntaksi näyttää olevan ihan virallinen yritys. Eiköhän niiltä sovellus kohta tule kun aika paljon niitä liikenteessä jo näkee. Ja mikä ihmeen kopioitu nimi? Finntaksi - Lähitaksi? Ei ole lähelläkään nimet toisiaan. Ehkä asiakkaat todellisuudessa ottavat tarkoituksella niitä, että ei tarvitse teidän kyytiin tulla?
Tänään näin Finntaksin auton järjestysnumerolla 5142, eli senverran on heillä jo autoja ilmeisesti olemassa. Kohta kaappaavat markkinat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään näin Finntaksin auton järjestysnumerolla 5142, eli senverran on heillä jo autoja ilmeisesti olemassa. Kohta kaappaavat markkinat.
Sä varmaan luulet, että Lähitaksilla on yli 1900 autoa kun "järjestysnumeroita" on sinne asti? Toki jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä varmaan luulet, että Lähitaksilla on yli 1900 autoa kun "järjestysnumeroita" on sinne asti? Toki jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.
Mikähän merkitys heidän järjestysnumeroillaan on?
Eihän menevälläkään ole vaikka onkin se vajaa tuhat autoa nyt liikenteessä.
On sentäs oikea yhtiö verrattuna finntaksiin, jolla ei minkäänlaista välitystä taustalla.
Millähän se villilauma kaappaa, osa täysin kielitaidottomia jotka yrittävät auttavalla englannilla sönkätä jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, että Taksi Helsingin tila-auto ei suostunut ottamaan turisteja kyytiin, koska matka oli liian lyhyt. Oli ainoa tila-auto jonossa ja lopulta nämä turistit ottivat 2 henkilöautoa tolpalta. Toinen Lähitaksin ja toinen villi. Matka oli Kämpistä Seasideen. Että kyllä perinteisissäkin firmoissa se osataan. Täysin TH:n laatusopparin vastaista, mutta kun valvonta on mitä on niin ketä kiinnostaa.
Ettei kuitenkin olisi ollut ihan Helsinki Taksi eli Taksi Helsinki huijaritaksi. Jos oli sellainen musta Mercedes-Benz merkkinen tilataksin jossa Helsinki Taksi tekstit on kirjoitettu vielä hämäyksen vuoksi Taksi Helsingin tyylisellä fontilla. On muuten äärimmäisen vaikea erottaa tätä huijaritaksia vaikka itse käytänkin paljon takseja.
Eli jos hyppäät mustaan tilataksin niin varmistakaa kaksi kertaa, että siinä lukee nimenomaan Taksi Helsinki eikä Helsinki Taksi!!!
Taksi Helsingin takseilla on muuten ihan sääntö että lyhyetkin ajot ajetaan. Jos eivät aja niin sitten kupunumero ylös ja valitusta perään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä varmaan luulet, että Lähitaksilla on yli 1900 autoa kun "järjestysnumeroita" on sinne asti? Toki jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.
Eikö niillä muka sitten ole??.
Et taida itse olla oikein perillä siitä, että mikä on järjestysnumero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei kuitenkin olisi ollut ihan Helsinki Taksi eli Taksi Helsinki huijaritaksi. Jos oli sellainen musta Mercedes-Benz merkkinen tilataksin jossa Helsinki Taksi tekstit on kirjoitettu vielä hämäyksen vuoksi Taksi Helsingin tyylisellä fontilla. On muuten äärimmäisen vaikea erottaa tätä huijaritaksia vaikka itse käytänkin paljon takseja.
Eli jos hyppäät mustaan tilataksin niin varmistakaa kaksi kertaa, että siinä lukee nimenomaan Taksi Helsinki eikä Helsinki Taksi!!!
Taksi Helsingin takseilla on muuten ihan sääntö että lyhyetkin ajot ajetaan. Jos eivät aja niin sitten kupunumero ylös ja valitusta perään.Kyllä, tuo kaveri on varsinainen häirikkö, kiilailee tolpilla ja tuntee vain omat sääntönsä.
Asiakkaan kysyessä onko taksi helsingin auto, niin vastaus on kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö niillä muka sitten ole??.
Et taida itse olla oikein perillä siitä, että mikä on järjestysnumero.Ketä tässä nyt haukutaan ja miksi?
kyllä lähitaksilla on autoja noin 1500 ja kuljettajia noin 4000.
Järjestysnumeroja riittää ja iso toimija kyseessä Taksi helsingin ohessa joilla noin rapiat 1300 autoa.
Toisin nämä plagiointi rantarolexi heikit, jotka laittaa numeroita kupuihin jotta asiakkaat hämääntyvät ja luulevat heidän olevansa noiden kahden ison toimijan autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö niillä muka sitten ole??.
Et taida itse olla oikein perillä siitä, että mikä on järjestysnumero.Lähitaksilla autoja noin 1500 ja suurimmat järjestysnumerot yli 1900. Taksi Helsingillä vajaa 1400 autoa ja suurimmat järjestysnumerot yli 3000. Ne ei todellakaan ole mitään aritmeettisia lukujonoja.
Miksi se on ongelma jos FinnTaksilla ei ole peräkkäisiä numeroita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, tuo kaveri on varsinainen häirikkö, kiilailee tolpilla ja tuntee vain omat sääntönsä.
Asiakkaan kysyessä onko taksi helsingin auto, niin vastaus on kyllä.Onko kyseessä se 370 Taksi? Eikös se ole halvempi kuin Taksi Helsinki hinnoiltaan, joten sehän olisi asiakkaan etu jos siihen vahingossa nousisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähitaksilla autoja noin 1500 ja suurimmat järjestysnumerot yli 1900. Taksi Helsingillä vajaa 1400 autoa ja suurimmat järjestysnumerot yli 3000. Ne ei todellakaan ole mitään aritmeettisia lukujonoja.
Miksi se on ongelma jos FinnTaksilla ei ole peräkkäisiä numeroita?Ei se ole ongelma sinua lukuunottamatta kenellekkään. Jos ei ymmärrä sarkasmia niin sitten vaan ei ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankalaa se on kun teikäläiset verkkareissa, tikkitakissa ja crockseissa yritätte saada ne autonne muistuttamaan mahdollisimman paljon ihan oikeita takseja. Tänään tuli vastaan tämmönen:
helsinki
416/4
Eihän se tietty kiellettyä ole, mutta joku huolimattomuuttaan hyppää kyytiin, ja hinta 2X TH autoon verrattuna, niin mainehan siinä menee. Ei tästä ole kauaakaan kun asiakas ihmetteli, miten paluukyyti (th autolla) maksoi 40% vähemmän kuin menomatka (muka th autolla).
Pyysin kuitin nähtäväksi, ja sehän oli joku simsalabin taksi joka asiakkaan mielestä oli muistuttanut TH autoa.Nämä villit taksit ovat lähes kaikki ala-arvoista skeidaa.
* Kuljettajat eivät osaa ajaa ilman Navigaattoria
* Kuljettajat eivät osaa kirjoittaa osoitetta
* Kuljettajat eivät osaa suomen kieltä
* Reitit ajetaan kiertoteitä kaahaten
* Lyhyet matkat eivät kelpaa
* Hinnat väh. 2 x kalliimmat kuin laatutaksit
Ei jatkoon.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah. Vai maksoi TaksiHelsingin kyyti 40% vähemmän? Miten se voi olla mahdollista, kun TaksiHelsingillä on kaupungin kalleimmat taksat. Myös höpinä ihan oikeista takseista on erikoista. Jos Trafi on myöntänyt liikenneluvan ja auto rekisteröity luvanvaraiseksi on se ihan oikea taksi jos siinä on kupu katolla. Lukipa sitten kyljessä mitä tahansa tai vaikka ei lukisi mitään.
Oikeaan taksiin kuuluu myös oikea taksinkuljettaja, joita Helsingissä on ainoastaan Taksi Helsingillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankalaa se on kun teikäläiset verkkareissa, tikkitakissa ja crockseissa yritätte saada ne autonne muistuttamaan mahdollisimman paljon ihan oikeita takseja. Tänään tuli vastaan tämmönen:
helsinki
416/4
Eihän se tietty kiellettyä ole, mutta joku huolimattomuuttaan hyppää kyytiin, ja hinta 2X TH autoon verrattuna, niin mainehan siinä menee. Ei tästä ole kauaakaan kun asiakas ihmetteli, miten paluukyyti (th autolla) maksoi 40% vähemmän kuin menomatka (muka th autolla).
Pyysin kuitin nähtäväksi, ja sehän oli joku simsalabin taksi joka asiakkaan mielestä oli muistuttanut TH autoa.Ja toisten kuitit kuuluu sinulle kuinka paljon ?? Satusetä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä villit taksit ovat lähes kaikki ala-arvoista skeidaa.
* Kuljettajat eivät osaa ajaa ilman Navigaattoria
* Kuljettajat eivät osaa kirjoittaa osoitetta
* Kuljettajat eivät osaa suomen kieltä
* Reitit ajetaan kiertoteitä kaahaten
* Lyhyet matkat eivät kelpaa
* Hinnat väh. 2 x kalliimmat kuin laatutaksit
Ei jatkoon..* kuljettaja on mykkä
* kuljettaja on sokea
* kuljettaja on kuuro
* kuljettajalla on paskat housuissa
* kuljettaja haisee paskan lisäksi hielle
Ihmisiä ne muutkin kuskit ovat. Uskomatonta paskapuhetta taas että vai TH la LTX kuskit on nyt sitten muita parempia. Kortistoon nahjus jos ei hommat maistu - Anonyymi
Minkä takia kuljettaja väittää olevansa Lähitaksin autoilija / kuljettaja ?? Siinä se kusetus..
- Anonyymi
Järkyttävä hinta.
Minimiveloitus 25 euroa alle kilometrin matkalta.
Hinnastossa lukee 1.55€/ minuutti ja 1,55€/kilometri, eli on lähes tuplasti kalliimpi kuin perinteiset Lähitaksin ja Taksi Helsingin autot.
No, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttävä hinta.
Minimiveloitus 25 euroa alle kilometrin matkalta.
Hinnastossa lukee 1.55€/ minuutti ja 1,55€/kilometri, eli on lähes tuplasti kalliimpi kuin perinteiset Lähitaksin ja Taksi Helsingin autot.
No, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.Käyttääkö joku PK-seudulla muuta kuin Uberia tai Yangoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttääkö joku PK-seudulla muuta kuin Uberia tai Yangoa?
Mikä kysymys. Pelkästään älykännykättömiä on tuhansia.
- Anonyymi
Nyt alkaa itkeminen menemään jo hieman yli. Nyt siis Finntaksi on kopioinut nimen Lähitaksilta?
- Anonyymi
Valot päälle, kyllähän siinä on kopiota kun katsoo kupua kuinka toteutettu.
Lähitaksia muistuttava logo, kuvussa järjestysnumero.
Yhtä lailla itkemistä kuin valittaa noista helsinki taksi kopioista, joissa th.n hinnastosta otettu mallia ja kopiota.
Mikä on turhaa itkemistä mikä ei.
Rantarolexi tyypit on anyway nykyään tolpilla.
- Anonyymi
menneen ajan taksarit alkaa olla jo pahempia kitisijöitä kuin maanviljelijät..
- Anonyymi
Alkaa vissiin näkymään tuloissa kilpailun kasvu. Ainakin itkeminen on lisääntynyt todella paljon. Omista vanhoista kollegoista aika moni on etsimässä töitä muilta aloilta. Mistähän se johtuu kun täällä TH:n ja LT:n autot puhuu siitä kuinka liikevaihdot ovat parantuneet? Samalla rengit kertovat, että arkiyöt ajetaan 200-250 € kassoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa vissiin näkymään tuloissa kilpailun kasvu. Ainakin itkeminen on lisääntynyt todella paljon. Omista vanhoista kollegoista aika moni on etsimässä töitä muilta aloilta. Mistähän se johtuu kun täällä TH:n ja LT:n autot puhuu siitä kuinka liikevaihdot ovat parantuneet? Samalla rengit kertovat, että arkiyöt ajetaan 200-250 € kassoilla.
Kulman takana vaaniva taantuma se on joka vaikuttaa. Liikevaihto nousee enää tunteja lisäämällä. Willimiehiä Kämpin tolpalla aina puolenpäivän aikaan toistakymmentä... mahtaa mennä tunti jos toinenkin ennenkuin saa kyydin,m ja niin...halvalla pitää ajaa, puoleen hintaan perinteisten hintoihin verrattuna . Onko muuten Uberilla surge ollut milloin viimeksi päällä..keväällä ehkä, eli ei tarvii kun autoa pukkaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulman takana vaaniva taantuma se on joka vaikuttaa. Liikevaihto nousee enää tunteja lisäämällä. Willimiehiä Kämpin tolpalla aina puolenpäivän aikaan toistakymmentä... mahtaa mennä tunti jos toinenkin ennenkuin saa kyydin,m ja niin...halvalla pitää ajaa, puoleen hintaan perinteisten hintoihin verrattuna . Onko muuten Uberilla surge ollut milloin viimeksi päällä..keväällä ehkä, eli ei tarvii kun autoa pukkaa .
"Onko muuten Uberilla surge ollut milloin viimeksi päällä..keväällä ehkä, eli ei tarvii kun autoa pukkaa."
Sehän on hyvä asia. Pitääkin alkaa käyttämään taas. Lopetin käytön kun hinnat olivat tavallista taksia kalliimpia aina tarvittaessa, mutta nähtävästi hinnat eivät enää nouse viikonloppuisin. Kiitos vinkistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa vissiin näkymään tuloissa kilpailun kasvu. Ainakin itkeminen on lisääntynyt todella paljon. Omista vanhoista kollegoista aika moni on etsimässä töitä muilta aloilta. Mistähän se johtuu kun täällä TH:n ja LT:n autot puhuu siitä kuinka liikevaihdot ovat parantuneet? Samalla rengit kertovat, että arkiyöt ajetaan 200-250 € kassoilla.
No yli 200 on aika hyvin mielestäni! Itse lopetin yöajot aikanaan kun kassat oli 100-150€ arkisin 18-06 vuoroissa..pitänee käydä nyt taas kokeileen saako kakkosen poikki..
- Anonyymi
Ei tuo nyt hirvittävän luotettavalta yritykseltä kuulosta, kun yrityksellä ei ole edes kotisivua. Hinnatkin näet vasta auton ikkunasta.
- Anonyymi
Eilinen päivä oli ihan hyvä. Ltx-välityksessä 10 tunissa 450, mut tää olikin täällä maalla.
- Anonyymi
Mutta Hesassahan on niin hyvät julkiset yhteydet ettei siellä taksia tarvi, luontokin kiittää
- Anonyymi
Ajoin kerran taksilla numero 666 ja paluukyyti numerolla 112 😗
- Anonyymi
Paska palvelu. Kielitaidoton kuljettaja
- Anonyymi
Palvelu täysin linjassa uuden liikennepalvelulain mahdollistaman, innovatiivisen, tarpeettomasta sääntelystä vapaan taksipalvelun kanssa. Missä siis ongelma?
- Anonyymi
Ajatko itse Lähitaksin vai Taksi Helsingin alaisuudessa?
- Anonyymi
Auts. Ei kannata mennä "villien" kyytiin, tulee kalliiksi ja kyydin saa aina halvemmalla Taksi Helsingin ja Lähitaksin autoilla.
- Anonyymi
Sellaista, jota voidaan huijata, pitää huijata.
- Wanha hevosmiesten viisaus -
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1832024Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681702Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811504En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461406- 481334
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1201086- 173987
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214947Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44781