Torben söndegaard

Anonyymi

Mies perusti uuden suuntauksen. Paransi ihmisiä kadulla. Nyt joutunut pakenemaan Useaan.

Oletko Torbenin tuttu

33

3429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä uusi suuntaus,hän tekee työtä kaduilla.En itse pystyisi tuollaiseen,mutta aamulla katsoin hänen videotaan,miten väkevästi Jumala on häntä johdattamassa amerikassa,vau!!!!!!Täällä on nämä kaikkitietäväiset,hänet tuominneet,mutta yksikään hänen arvostelijansa ei saavuta ihmisiä niinkuin hän.Hän on vajavainen,tekee virheitä,niin kuin kaikki muutkin.

• Anonyymi

Minä tein katulähetystyötä jo 70-luvun alussa. Mitä uutta siinä on? Jeesus itse kehotti menemään teille ja aitovierille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tein katulähetystyötä jo 70-luvun alussa. Mitä uutta siinä on? Jeesus itse kehotti menemään teille ja aitovierille.

Aamen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paranivatko sairaat? Täyttyivätkö Pyhällä Hengellä?

• -
      Synnitön

Torben Sondergaardin käsitys kristityn täydellisyydestä on
      ristiriitainen ja menee välillä niin pitkälle, että ”itse asiassa on mahdollista elää ilman syntiä”.

Hän mainitsee, että Jeesuksen ristin kautta on iankaikkinen voitto synnistä ja siksi mekin voimme elää ilman syntiä itsessämme. Torbenin on ollut
      ylivoimaisen vaikea ymmärtää esim. 1Tim.1:15 kohtaa, jossa Paavali kutsuu itseään ”syntisistä suurimmaksi”.

”Miksi Jeesus olisi tullut maailmaan pelastamaan syntisiä jos olemme edelleen syntisiä sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet Hänet?
      ”, kysyy hän.
      Torbenin teologiassa Paavali puhuu itsestään menneessä sanamuodossa, ei nykyisessä:
      Nämäjakeet tarkoittavat Paavalin tilannetta ennen kuin hän vastaanotti Jeesuksen.”

”Me olimme syntisiä, mutta emme ole enää jos emme enää tee syntiä. Jos
      teemme, olemme edelleen syntisiä.”
      Mutta Torben on väärässä. Paavali ei puhu itsestään menneessä sanamuodossa vaan kuvaa niitä sisempiä tuntojaan joita jokaisella Jumalan Hengestä uudestisyntyneellä
      ihmisellä on itsestään.

Emme saata sanoa, että ”elämäni on nyt synnitöntä”, vaan meistä tuntuu juuri samalta kuin Paavalista. Juuri se on Pyhän Hengen aitoa työtä meissä ja vetää aina likemmäksi Kristusta.

Nykyisen laajalle levinneen valheellisen opetuksen mukaan meidän tulee kokea Jumala, saada Jumalasta sielullinen ja fyysisestikin todettavissa oleva
      kokemus. Mutta Raamatussa painotetaan, että Jumala tullaan tuntemaan lukemalla Hänen Sanaansa – ei kokemusten kautta.

Totuus on kirjoitettu meitä kaikkia varten ja me voimme sen ottaa vastaan tai
      hylätä. Totuus ei ole siinä mitä me koemme tai tunnemme vaan Raamatun kirjoitetussa Sanassa.

Nykyisin asia on käännetty ylösalaisin ja kokemisesta ja tunteista on tehty totuus
      syrjäyttämällä Sana. Tähän on myös Torben Sondergaard
      langennut. Hän väittää elävänsä Jumalalle mieluista
      elämää josta todisteena ovat taudeista ja demoneista ”parantuneet” ihmiset.

...

Vaarallinen oppi demoneista

Hän ( Torben Sondergaard ) sanoo ajaneensa demoneita ulos lapsista. Siitä on vastenmielisiä esimerkkejä hänen videoillaankin.
      Sondergaard on myös antanut ymmärtää, että autismi on demonin aiheuttama tila
      Hänen oppinsa
      demoneista on hälyttävää ja väärää ja sen tulisi herättää ihmiset näkemään, että kaikki ei ole oikein.

Videoillaan hän haluaa antaa dramaattisen kuvan itsestään demonien karkottajana huutamalla ja lähes kirkumalla toistaen sanoja toisensa jälkeen

Sondergaardin loitsuaminen on vastakkaista raamatulliselle esimerkille todellisten
      demonihenkien ulosajamisessa. Raamattu ei kerrohuutamisesta ja pitkistä sanalitanioista eikä ”messuamisesta” noissa tilanteissa. Kaiken lisäksi
      Torben ajaa demoneita ulos jo ”uskoon tulleista” ja ”kastetuista” opetuslapsistaan:

”Heti kun ihmiset kastetaan alan rukoilla heidän vapauttamisekseen...
      nyt Saatanan pitää lähteä heistä".

Tällainen on hyvin ristiriitaista, kyseenalaista ja jopa tuomittavaa
      toimintaa. Herkkään tilanteeseen johdatetut herkät ihmiset voivat oikeasti esiintyä kuten heidän manipuloijansa haluaa ja antaa vaikka väärän kuvan
      heissä asuvista demoneista.
      Samoin tapahtuu, kun ihmistä manipuloidaan esittämään kielilläpuhumista.

Kultti

”MoneDaily Mirror -lehti 7.5.2016 lainaa Sondergaardin videolla puhuttua: "Näemme niin monien ihmisten vapautuvan demoneista ja parantuvan. Yksi heistä oli nuori 9 -vuotias tyttö, jolla oli autismi. Kun me rukoilimme hänen puolestaan... henki
      lähti heti hänestä. Ja äkkiä hän hymyili... ja sanoi: ’hei äiti, olen
      onnellinen’”
      ( !!! )
      ...

( Ote Juhani Aitomaan Last Reformation - artikkelista )

• Anonyymi

Juuri näitä arvostelijoita tarkoitin,sutelainen,mene tekemään Herran töitä.Ai niin,sinä olet niin pyhä ja virheetön,sinun pitää pysyä kaapissa.Tuolla eilen huusi demonin vallassa oleva tyttö,missä on vapauttajat?????Suuret on näillä suomipojilla puheet,ei tekoja.

• Anonyymi

<<<<<<<Nykyisen laajalle levinneen valheellisen opetuksen mukaan meidän tulee kokea Jumala, saada Jumalasta sielullinen ja fyysisestikin todettavissa oleva
        kokemus. Mutta Raamatussa painotetaan, että Jumala tullaan tuntemaan lukemalla Hänen Sanaansa – ei kokemusten kautta.>>>>>

Sinä olet väärässä. Jumalaa ei opita tuntemaan lukemalla Raamattua vaan tutustumalla Jumalan Sanaan, joka on Jeesus Kristus lihaan tulleena.

Johanneksen evankeliumi:
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Raamattu myös korostaa, että ihmisen on uudestisynnyttävä ylhäältä Pyhän Hengen vaikutuksesta. Se on kokemus eikä byrokraattinen toimenpide. Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt, hän ei voi edes ymmärtää Jumalan Sanaa.

Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Anonyymi

Sondergaardin toiminnassa on epäterveitä piirteitä. Esim. juuri tuo synnittömyys ja demonien näkeminen kaikkialla. 60-luvulla jotkut helluntailaisetkin uskoivat, että epilepsia on demonien aiheuttamaa. Mutta tuollaiselle typeryydelle ei pitäisi olla mitään puolustusta vuonna 2019. Tällaiset hengelliseen puoskarointiin syyllistyvät uskovaiset ovat vaarallisia erityisesti herkille ihmisille, joilla on muutenkin ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sondergaardin toiminnassa on epäterveitä piirteitä. Esim. juuri tuo synnittömyys ja demonien näkeminen kaikkialla. 60-luvulla jotkut helluntailaisetkin uskoivat, että epilepsia on demonien aiheuttamaa. Mutta tuollaiselle typeryydelle ei pitäisi olla mitään puolustusta vuonna 2019. Tällaiset hengelliseen puoskarointiin syyllistyvät uskovaiset ovat vaarallisia erityisesti herkille ihmisille, joilla on muutenkin ongelmia.

Älähän nyt,hän ei näe demonia kaikkialla.Meidän maassa näitä demonien valtaamia on iso joukko,hellareissa on porukkaa,joissa satavarmasti on demoneita.

• Anonyymi

Entä sitten jos ei näe demoneita missään ja niitä kuitenkin raamatun mukaan täällä on? Jeesus ajoi demoneita, miksei mekin? Exorcismi on vähän niin kuin unohdettu asia täällä humanistisessa lännessä ja eikö kaikki joista on pahahenki lähtenyt ovat olleet iloisia? Ei ole todistettavasti mitään traumoja tullut kenellekkään exorcismista? Vaikka tietysti hurjalta se saattaa näyttää siinä tilanteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä sitten jos ei näe demoneita missään ja niitä kuitenkin raamatun mukaan täällä on? Jeesus ajoi demoneita, miksei mekin? Exorcismi on vähän niin kuin unohdettu asia täällä humanistisessa lännessä ja eikö kaikki joista on pahahenki lähtenyt ovat olleet iloisia? Ei ole todistettavasti mitään traumoja tullut kenellekkään exorcismista? Vaikka tietysti hurjalta se saattaa näyttää siinä tilanteessa.

Juuri näin,Jeesus ajoi ulos demoneita ja todella näyttää pahalta,mutta sitähän paholainen on,mutta sen jälkeen se ilo ja muutos vapautetussa on valtava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin joku aika sitten netistä erästä tapausta jossa uskova mies ajoi ihmisistä ulos demoneja. Hän ei ollut aloituksen mainitsema mies. Tämä uskova keskusteli demonin vallassa olevan henkilön kanssa. Demoni puhui hänen kauttaan ja uskova puhutteli siis demonia. Demoni sanoi erään asian, joka hämmästytti minua. Hän sanoi, että heidä, siis demoneita, on miljardeja jotka ovat ottaneet MILJARDEJA ihmisä haltuunsa.

Uskon, että vaikka Saatana on valehtelija, hän tässä kohtaa laukaisi totuuden: maailmassa on tänä päivänä miljardeja demonien vallassa olevia ihmisiä. Kaikissa demonin vallassa olevissa ihmisissä demonin vaikutus ei näy eikä kuulu mutta monissa se on ilmiselvää. Riivaustilat ja riivatut ihmiset eivät siis ole tänä päivänä mikään harvinaisuus. Enneminkin melko yleistä ja tavallista. Katsokaapas ihmisten silmiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin joku aika sitten netistä erästä tapausta jossa uskova mies ajoi ihmisistä ulos demoneja. Hän ei ollut aloituksen mainitsema mies. Tämä uskova keskusteli demonin vallassa olevan henkilön kanssa. Demoni puhui hänen kauttaan ja uskova puhutteli siis demonia. Demoni sanoi erään asian, joka hämmästytti minua. Hän sanoi, että heidä, siis demoneita, on miljardeja jotka ovat ottaneet MILJARDEJA ihmisä haltuunsa.

Uskon, että vaikka Saatana on valehtelija, hän tässä kohtaa laukaisi totuuden: maailmassa on tänä päivänä miljardeja demonien vallassa olevia ihmisiä. Kaikissa demonin vallassa olevissa ihmisissä demonin vaikutus ei näy eikä kuulu mutta monissa se on ilmiselvää. Riivaustilat ja riivatut ihmiset eivät siis ole tänä päivänä mikään harvinaisuus. Enneminkin melko yleistä ja tavallista. Katsokaapas ihmisten silmiä!

Tämä on totta,mutta uskonnolliset haluavat kieltää.Katsoin dokumenttia,miksi lapsi tappaa,jossa poika murhasi äitinsä.Tämän pojan isä sanoi,että tässä pojassa on paha henki!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on totta,mutta uskonnolliset haluavat kieltää.Katsoin dokumenttia,miksi lapsi tappaa,jossa poika murhasi äitinsä.Tämän pojan isä sanoi,että tässä pojassa on paha henki!!!

Ollaan tultu aikaan, jolloin miltei jokaisesta uudesta uskoon tulleesta ihmisestä on ajettava ulos riivaajat Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Vaimo keskusteli fb:n kautta erään shamaanin kanssa.
        Hän todisti hänelle Jeesuksesta Kristuksesta. Shamaani
        vastasi: "Älä kirjoita minulle siitä nimestä. Se häiritsee minua".
        Riivaajat kysyivät Jeesukselta: "Oletko tullut vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
        Minulle eräs riivattu ihminen sanoi: "Älä tule tänne häiritsemään minua!"
        Tilanne oli sellainen, että oli täysin selvää, että ihminen ei puhunut vaan riivaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollaan tultu aikaan, jolloin miltei jokaisesta uudesta uskoon tulleesta ihmisestä on ajettava ulos riivaajat Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Vaimo keskusteli fb:n kautta erään shamaanin kanssa.
        Hän todisti hänelle Jeesuksesta Kristuksesta. Shamaani
        vastasi: "Älä kirjoita minulle siitä nimestä. Se häiritsee minua".
        Riivaajat kysyivät Jeesukselta: "Oletko tullut vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
        Minulle eräs riivattu ihminen sanoi: "Älä tule tänne häiritsemään minua!"
        Tilanne oli sellainen, että oli täysin selvää, että ihminen ei puhunut vaan riivaaja.

Olen käynyt mielisairaalassa katsomassa erästä ja tiedän ,että hänessä on demoni ja heti sanon on mielisairautta,mutta paljon joutuu suljetulle demonien vallassa olevia,kuka heitä auttaa???Kerran lähtiessäni sieltä,potilas,minulle tuntematon ,tarttui minuun ja sanoi,auta meitä,vain Jeesus voi auttaa,eikä edes tiennyt,että olen uskossa.

• Anonyymi

Kristityn foorumi on huono lähde arvioinnille etenkin, kun kaikki karismaattisuus nähdään heidän kontekstissaan harhana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<<<<<<Nykyisen laajalle levinneen valheellisen opetuksen mukaan meidän tulee kokea Jumala, saada Jumalasta sielullinen ja fyysisestikin todettavissa oleva
        kokemus. Mutta Raamatussa painotetaan, että Jumala tullaan tuntemaan lukemalla Hänen Sanaansa – ei kokemusten kautta.>>>>>

Sinä olet väärässä. Jumalaa ei opita tuntemaan lukemalla Raamattua vaan tutustumalla Jumalan Sanaan, joka on Jeesus Kristus lihaan tulleena.

Johanneksen evankeliumi:
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Raamattu myös korostaa, että ihmisen on uudestisynnyttävä ylhäältä Pyhän Hengen vaikutuksesta. Se on kokemus eikä byrokraattinen toimenpide. Jos ihminen ei ole uudestisyntynyt, hän ei voi edes ymmärtää Jumalan Sanaa.

Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Miten voit tuntea Jeesuksen muuten kuin Raamatun kautta? Et tietäisi hänestä mitään, jos Uutta testamenttia ei olisi kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Johanneksen evankeliumi:

Aamen !

• Anonyymi

"Nyt joutunut pakenemaan Useaan. "

Missä on Usea?

• Anonyymi

Aina siellä, missä "Torben söndegaard" toimii.

En ole ennen äijästä kuullutkaan.
        Mutta tuota oppia senkin edestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina siellä, missä "Torben söndegaard" toimii.

En ole ennen äijästä kuullutkaan.
        Mutta tuota oppia senkin edestä.

Niin,Jumala todella toimii hänen kauttaan.Vaikka joutui lähtemään tanskasta amerikkaan,on jo nyt Jumala näyttänyt voimansa,miten ihmeellisesti asiat järjestyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin,Jumala todella toimii hänen kauttaan.Vaikka joutui lähtemään tanskasta amerikkaan,on jo nyt Jumala näyttänyt voimansa,miten ihmeellisesti asiat järjestyvät.

Miksi Tanska ajoi Torbenin pois

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Tanska ajoi Torbenin pois

Hänen työnsä takia,hyökkäykset ovat olleet täysin mielipuolisia,hän hakee turvapaikkaa amerikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen työnsä takia,hyökkäykset ovat olleet täysin mielipuolisia,hän hakee turvapaikkaa amerikasta.

Tuo demonijuttu ei ole helppo. Olen ollut ahdistunut ja kuuntelin aikoinaan hell srk sta tullut ta pastoria jolla oli oma erikoinen srk Keski Suomessa. Saarikalle poisti demoneita jollaisen ajattelin omaavani. Demoni oli limainen otus joka lotkahti suusta ulos Mutta voi lotkahtaa takaisin. Hyvin ristiriitainen olo tuli. Etten itse usko demonien poiston poistavan mielitauteja. Mene sairaalaan.

• Anonyymi

Ja hellaritko eivät krist.oppirakenteeltaan muka room.katolilaisia?

Teillä on paavinne ja kardinaalinne, muutamat "ihmeidentekijänne", joiden perässä juoksette ja omin sanoin ilmoitatte, että "Jumala toimii HÄNEN kauttaan." Ei muiden.

• Hörhöti hörhön hörhön höö.

• Anonyymi

Katsokaa youtubesta,mitä Jumala tekee hänen kauttaan amerikassa!!!!!!Katsoin videon,missä moniongelmainen tulee uskoon,vapautuu demoneista,hänen valtava ilonsa!!!!Ne monet johdatukset,mitä hänelle ja hänen perheelle on tapahtunut sen jälkeen,kun joutuivat lähtemään tanskasta,kertovat,Jumala on hänen kanssaan.Te,jotka hänet olette tuominneet,Jumala tulee tuomitsemaan.Yhdenkään teidän kautta eivät ihmiset tule löytämään todellista vapautta!!!!!!

• Anonyymi

Onko helluntailaisilla demonihaastattelijoita 😂😂
        aina vain kummallisemmaksi menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko helluntailaisilla demonihaastattelijoita 😂😂
        aina vain kummallisemmaksi menee.

Ehkä sinun olisi syytä hakea apua,olet selvästi erittäin huonossa kunnossa,mutta näinhän se on maassamme,uskonnolliset ihmiset ovat useat sidottuja,kuinka he voisivat auttaa niitä,jotka ovat joutuneet pahan valtaan.

• Anonyymi

Jeesus ilmestyy siellä,missä ihminen nöyrästi ja uskaliaasti toteuttaa Hänen tahtoaan,niskoittelijat saavat asua kuivassa erämaassa!!!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kaikki apostilit miinus joh tapettiin !

Syyttömiä olivat kaikki.

Mitäs nyt tähän keksitään sanoa häh?

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki apostilit miinus joh tapettiin !

Syyttömiä olivat kaikki.

Mitäs nyt tähän keksitään sanoa häh?

Jeesus vastasi opetuslapsilleen selvästi vastauksen tuohon kysymykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2806
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      142
      2636
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2197
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2143
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1880
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      159
      1394
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1236
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1204
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1172
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1128
    Aihe