Jossain ketjussa väitettiin, ettei kansanedustajat Sebastian Tynkkynen ja Teuvo Hakkarainen ole helluntailaisia.
He ovat kuitenkin edelleenkin helluntailaisia.
Helluntai-uskosta ei voi yksittäinen seurakunta erottaa ketään.
Usko on aina henkilökohtainen, eikä perustu seurakunnan jäsenyyteen.
Helluntaiseurakunnat voi erottaa pelkästä kyseisen seurakunnan jäsenyydestä.
Erottaessaan jäsenensä seurakunnasta, helluntaiseurakunta rikkoo itse Jeesuksen käskyä, joka on "Eksynyt lammas"-vertauksessa.
Luuk. 15:2-5
2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".
3 Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
Teukka voi olla eksynyt lammas.
Sebastian on eksynyt pelkästään änkyrä-kristittyjen opeilla, mutta ei ole Raamatun mukaan eksynyt.
Teuvo ja Sebastian, helluntailaiset
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi
Samaisen suuren helluntaiseurakunnan johtava pastori hyväksytään kyllä, vaikka teot olivat paljon pahempia.
:Tapansa kullakin Teuvo kait erosi tai erotettiin liikkeestä julkijuopottelunsa vuoksi jokin aika takaperin. En tiedä onko pyrkinyt takaisin. Tynkkynen joutui liikkeen kanssa vaikeuksiin julkihomoutensa vuoksi mutta en ole varma erotettiinko.
Joku palstaänkyrä voisi kerrankin olla hyödyksi ja valaista näiden kahden kansankynttilän ja totuudentorven tilannetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459