B&S 3 HP kipinäongelma

Anonyymi

On tollanen vanha leikkuri, joka ei anna kipinää tulppaan eikä sylinterinkanteen. Kun sormella ottaa kiinni tulpanjohdon päästä ja nykäisee käynnistinnarusta, niin heikko säkäri tuntuu eikä muuta. Tulpanjohdon päästä lyhensin n. sentin pätkän ja laitoin tulpalle tulevan lenkin takaisin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Tulppa oli irti, jotta moottoria oli helpompi pyörittää. Putsasin vauhtipyörän magneettipinnat ja puolan ruosteesta ja säädin ne käyntikorttikartongin etäisyydelle toisistaan. Vauhtipyörän magneeteissa on omituinen juttu. Toisella puolella on kolme magneettipalaa, joissa on voimakas magneetti ja niiden vastapuolella 2 magneettipalaa, joissa on tosi heikko magnetti. Onko toi ihan ok, että ne on noin eri voimakkuuksisia ja johtuisiko kipinän puute siitä. Vauhtipyörän alle menee 2 johtoa, joten koneessa taitaa olla kärjet ja konkka. Kumpaan suuntaan toi vauhtipyörän päällä oleva neliskanttinen möykky aukeaa. Jos siinä on normi kierre niin mistä akselia voi pitää kiinni kun möykkyä naputtelee auki. Ja sit kun sen saa irti alkaa taistelu vauhtipyörän irottamiseksi. Se voi olla kinkkistä kun se on alumiinia ja ei kestä kovaa käsittelyä.

2 kommenttia

Vastaukset

  • Vaehappa uus tuluppa ja kokkeileppa sitte!

    • Eiköhän tuo kipinän heikkous viittaa siihen että sytytyspuola on sökö?


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.