Mitä hyötyä on olla uskovainen?

Anonyymi

Riittää kun noudattaa Kung Futsen kultaista sääntöä "älä tee toiselle sitä mitä et itselesi tahtoisi tehtävän".

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaakobin kirje:
      4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.

      • Anonyymi

        Hieno periaate.


      • Anonyymi

        Toisen hyvä on toisen paha, ei rosvontöitä kannata toiselle tehdä tai joutuu hirteen.


      • Anonyymi

        Hmm🤔pistää miettimään.. saattaa olla että syy, "miksi teet?" On tärkeämpi itse tekoa. Moni voi tehdä hyvää, saadakseen itselle mainetta!?. Toisaalta🤔hmmm.. toinen tekee hyvää vain koska on hyvä jo pohjimmiltaan. Ai niin! Sanassa jo se kerrotaan. "Leski antoi ainoan yhden kolikon, koko elämänsä, rikas antoi liiastaan, eikä luopunut mistään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm🤔pistää miettimään.. saattaa olla että syy, "miksi teet?" On tärkeämpi itse tekoa. Moni voi tehdä hyvää, saadakseen itselle mainetta!?. Toisaalta🤔hmmm.. toinen tekee hyvää vain koska on hyvä jo pohjimmiltaan. Ai niin! Sanassa jo se kerrotaan. "Leski antoi ainoan yhden kolikon, koko elämänsä, rikas antoi liiastaan, eikä luopunut mistään."

        Paljonko luonnossa on sellaisia eläimiä, jotka antaa kaiken muille.


    • Anonyymi

      Pidän parempana Jeesuksen toimintaan kannustavaa versiota kultaisesta säännöstä:
      Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

      • Anonyymi

        Toimii evoluutiossa, jos lähimmäisesi ovat perimältään sinunlaisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Se hyödyttää kun tekee miten itse haluaa, eikä näin, tekee vaikka ei halua.
      Usko on ainoa toivo, parempi jos vielä on sydämessä ilo hyvyydestä.
      Katsokoon kukin ei vain omaa vaan toistenkin parasta.

    • Anonyymi

      Se uskoo joka ei tiedä, että Jeesus on kieltänyt (laittomuuden) vääriin profeettoihin uskomasta!
      -
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      ---
      kristittyjen todellinen jumala laittomuuden historian mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

    • Anonyymi

      Vielä parempi on tämä:

      "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin."
      Mat. 5:44-45

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä sinulle uskosta Jeesukseen? Sanomaton hyöty! Vain Jeesuksen sovitustyöhön uskomalla vältät helvetin, jonne muuten joutuisit maksamaan syntejäsi, kuten kaikki muutkin, jotka torjuvat Jeesuksen. Hän rakasti meitä jokaista niin, että tuli ihmiseksi, kärsi ja antoi elämänsä uhrina meidän puolestamme. Jos sitä halveksii, joutuu katumaan ikuisesti kadotuksen tuskissa. Vielä hetki on armon aikaa. Jeesus tulee pian noutamaan omansa pois kauhean ajan alta. Vaivan aikanakin voi vielä pelastua, mutta se voi merkitä mestatuksi joutumista tai nälkäkuolemaa. Viisas tekee parannuksen nyt.

      • Anonyymi

        Sinä sen sanoit. Hän tuli, ja Kärsi koko IHMISKUNNAN puolesta! Ja vaikka itse tätä täällä huutelet et kuitenkaan ymmärrä!? Jeesus kärsi koko ihmiskunnan puolesta! Wade a minut!? Whatt!??Sivistä minua?, Milloin Jeesus vaikutti, ja missä kohtaa hän kertoi sinun ja vain harvojen pelastuvat? Kerro minulle myös, mitä hän kertoi Rakkaudesta Jumalaan, ja toiseksi tärkeimpään käskyyn, "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi". On oleva yksi paimen ja yksi lauma. Teoistasi sinut punnitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sen sanoit. Hän tuli, ja Kärsi koko IHMISKUNNAN puolesta! Ja vaikka itse tätä täällä huutelet et kuitenkaan ymmärrä!? Jeesus kärsi koko ihmiskunnan puolesta! Wade a minut!? Whatt!??Sivistä minua?, Milloin Jeesus vaikutti, ja missä kohtaa hän kertoi sinun ja vain harvojen pelastuvat? Kerro minulle myös, mitä hän kertoi Rakkaudesta Jumalaan, ja toiseksi tärkeimpään käskyyn, "Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi". On oleva yksi paimen ja yksi lauma. Teoistasi sinut punnitaan.

        niin, ja, ensimmäinen käsky: "rakasta lähimmäistäsi. niin kuin itseäsi", tuon käskynhän Jeesus "antoi",
        - tosin siihen vajavaisena ihmisenä kukaan täydellisesti pystyy, vaan se on, niin kuin raamatussa lukee:
        "vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta", - että siis, esim. kielillä puhuminen, ilman rakkautta ???

        rakkauden "lähetyskäskystä", saarnataan hyvin vähän !?


    • Anonyymi

      Mutta jos toinen on jammu setä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe